Ik weet niet wat mantecatura is maar volgens mij kan hem hem wel half bereiden, ik heb weleens gelezen dat ze dat in restaurants ook doen. Ik weet niet wat de kwaliteit van die restaurants isquote:
Het simpelste basisrecept is met klein gesneden ui aanbakken in olijfolie (glazig maken), rijst erbij en even in de olie ronddraaien, glas wijn erbij en dan schepje voor schepje de bouillon erbij. Afmaken met parm. kaas en boter.quote:Op zaterdag 18 september 2010 11:50 schreef henkde_j het volgende:
Hmm, volgende week ook maar eens proberen. Simpele snelle recepten zijn welkom (student)
En hoe verwarm je de risotto dan het beste weer?quote:Op zondag 19 september 2010 17:58 schreef Spanky78 het volgende:
Je kunt risotto prima vooraf maken. Hij wordt wua smaak beter, de textuur van de rijst kan wel iet achteruit gaan, maar het is één van de gerechten die beter wordt als je hem even bewaart. (ik doe dat ook graag met soep). De maillardreactie gaat namelijk tijdens afkoelen en in de koelkast gewoon langzaam verder.
In de pan met een lepel bouillon denk ik zoquote:Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
En hoe verwarm je de risotto dan het beste weer?
Dat viel mij vandaag ook al opquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:49 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb trouwens de AH excellent risottorijst gekocht, maar de bereidingswijzen die op het pak staan zijn echt ongelofelijke onzin. Risotto koken in afgepast water? Of in de magnetron? Volgens mij hebben ze de bereiding van normale rijst overgenomen ofzo.
Stom heh?quote:Op woensdag 29 september 2010 23:30 schreef Aure het volgende:
Dat viel mij vandaag ook al opHet is wel prima risottorijst. Ik heb verder maar niet meer naar de bereidingswijzes gekeken
Voor de smaak zal het gek weinig uitmaken hoe je de rijst kookt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:49 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb trouwens de AH excellent risottorijst gekocht, maar de bereidingswijzen die op het pak staan zijn echt ongelofelijke onzin. Risotto koken in afgepast water? Of in de magnetron? Volgens mij hebben ze de bereiding van normale rijst overgenomen ofzo.
Ik heb weleens gelezen (moet even bedenken waar) dat je juist niet continu moet roeren, dan roer je de korrels kapot. Af en toe en heel voorzichtig is beter, schijnt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:57 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Voor de smaak zal het gek weinig uitmaken hoe je de rijst kookt.
http://www.vegatopia.com/(...)isotto-eeuwig-roeren
Vandaag risotto met peer en gorgonzola op.
En ik weer dat je veel moet roeren om de zetmelen ofzo los te slaan??quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb weleens gelezen (moet even bedenken waar) dat je juist niet continu moet roeren, dan roer je de korrels kapot. Af en toe en heel voorzichtig is beter, schijnt.
Haha nee dat lijk mij ook niet nee! Nou ben ik geen risotto-expert...Sterker nog, ik heb het vorige week voor het eerst gemaakt en ik werd een beetje overmoedig met het vocht erbij gieten. Nou ja het was best een lekkere pap uiteindelijkquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Iemand vertelde me laatst dat ze risotto maakte met euroshopper witte rijst. Dat is dan toch helemaal niet lekker? Die rijst wordt bepaald niet romig.
quote:• 4 1/2 kop bouillon (kip of vis)
• 1 kop droge witte wijn
• 2 el olijfolie
• 2 tl geraspte citroenschil
• 3 el citroensap
• 2 koppen risottorijst
• 1/2 kop fijgesneden bieslook
• 2/3 kop parmezaanse kaas
• 8 scampies
• 50 g boter
• salie
• zwarte peper
Verhit de bouillon tot kookpunt en zet apart. Verhit de olijfolie in steelpan en voeg daar de rijst en de citroenrasp aan toe en roerbak ongeveer 1 minuut. Blus witte wijn en verlaag het vuur tot de helft. Laat steeds roerend het vocht weg koken. Doe er dan ongeveer 1,5 dl warme bouillon bij. Blijf roeren en laat opnieuw het vocht weg koken. Herhaal dit nog 5 keer of tot de rijst al dente is. Gril ondertussen de scampi. Roer dan het citroensap, bieslook en de parmezaan erdoor. Eventueel een klontje boter toevoegen. Leg de gegrilde scampi met de vleeskant naar boven. Giet wat gesmolten boter erover en voeg de salieblaadjes erbij. Serveer de scampi op de risotto.
Oi, het recept staat boven je vorig postquote:
Ach, men doet het voorkomen dat het moeilijk te maken is, maar mij was het ook gelukt. Pannekoeken vind ik moeilijker.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:31 schreef Rewimo het volgende:
ODat leek me al een zeer gevorderd recept
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |