abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 12:29:30 #126
211083 Angelof9
I must go first
pi_63562346
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:06 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Dat is een mening. Qua appartement is het ook haast niet te vergelijken omdat het 4e appartement zo anders is dan de rest.
Ze hebben bijna alle opleveringen gewonnen, ik denk dat dat ook wel iets zegt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_63563619
En ik denk dat het de taxatiewaarde is ná de verbouwing.
Dan zou je ook nog een hoop winst kunnen maken namelijk, maar als alleen makelaars bieden.. die zijn natuurlijk niet op hun achterhoofd gevallen en kunnen wel inschatten wat de taxatiewaarde is. die gaan dan niet 3k bieden voor zo'n appartement.
  donderdag 27 november 2008 @ 14:04:25 #128
211083 Angelof9
I must go first
pi_63564963
Maar dan heb je het dus niet meer over toegevoegde waarde, want je gaat uit van een startwaarde gebaseerd op het werk dat al is gedaan. Lekker goedkope labour dus op die manier.
pi_63565578
De plokpenningen bedroegen geloof ik 3500 euro, en die is meestal zo'n 1% van de verwachte verkoopprijs. Ofwel de verkopende makelaars verwachtten prijzen van 3.5 ton.
Intentionally left blank.
pi_63567060
Ja Angelof, daarom vind ik het ook zo genaaid, ze halen alle productiekosten gewoon weer uit de overwaarde. (denk ik).

Maar stiekem, als het volgend jaar weer is, ga ik weer lekker kijken!
  donderdag 27 november 2008 @ 15:31:52 #131
211083 Angelof9
I must go first
pi_63567467
Ik vind het echt zielig voor die bewoners. Ze werken zich te pletter, krijgen geen cent en zien vervolgens hun appartementen met vette winst weer te koop staan. Dat moet toch echt heel zuur zijn.
pi_63575179
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:09 schreef Manu82 het volgende:

Iedereen behalve Jeroen en Floortje had een hekel aan Jeroen en Floortje.
Ja, en weet je waarom? Omdat 'iedereen' in de eigen verhaaltjes gingen geloven. Ze wisten niet hoe jeroen en floortje er financieel voor stonden maar vulden zaken toch negatief in. Als je je zover laat gaan zoals petra en frits zich lieten gaan, dan ben je wat mij betreft uit gradatie. Dan maar kiezen voor jeroen en floortje die ik ook nog leuk samen vond. Ik vond hun tenminste oprecht overkomen en niet achterbaks zoals frist. Daarnaast vond ik hun appartement het mooist.

Het slechte aan deze blok serie is gewoon dat je 3 gelijke en 1 ongelijk appartement neemt. 3 zijn gelijkwaardig geprijst en 1 is een stuk goedkoper. De drempel om dat appartement te kopen ligt dan stukken lager, dus de kans dat je over de startwaarde heen gaat is veel meer aanwezig. Het komt dan niet aan op hoe goed je klust, maar op de startwaarde van je appartement. Daarmee doe je de hele serie te niet en laat je het moment supreme aankomen op die startwaarde. Je kunt dus net zogoed de hele serie skippen en alleen het laatste uitzenden. Ik ben voorlopig wel genezen van het blok maar ach, het is er voorlopig ook niet meer op gnegne
pi_63575275
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:41 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Wat doet hun gedrag er nou toe? Ze zijn de terechte winnaars omdat ze hun appartement het mooist hebben verbouwd.
lol het mooist? De keuken is misschien mooi jah, maar die woonkamer? Probeer jij er maar eens een lekkere bank in kwijt te raken. Je hebt te maken met een woonkamer met VAST meubilair. Alsof je in een oostblok blokhut gaat wonen, zo komt dat bij mij over. Comfort 0,0.
Maar goed, je mag het van mij mooi vinden hoor. Ik weet wel wat ik mooi vind.
pi_63583608
quote:
Het viel me al op dat de appartementen allemaal door makelaars gekocht zijn. Dat is het nadeel van zo'n veiling; er komen bijna alleen professionals die er ook weer winst op moeten maken.
Die makelaars kopen het voor hun klanten. Zij bieden alleen als zij een geinteresseerde partij vertegenwoordigen. Het probleem van het blok is dat het wel op zo'n veiling verkocht moet worden, omdat ze een winnaar moeten hebben. Normaal gesproken wacht je totdat je het gaat verkopen totdat je een acceptabel bod krijgt. Nu moet het op dat moment ook echt verjocht worden, daarmee zal je nooit de hoogste prijs krijgen en zeker nu niet.
Als het daadwerkelijk zo'n interessante investering zou zijn, waar je op deze manier ¤40.000 kan verdienen, waren die professionele partijen echt wel hoger gegaan.
pi_63583706
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:24 schreef Ja_hoor het volgende:
Die makelaars kopen het voor hun klanten. Zij bieden alleen als zij een geinteresseerde partij vertegenwoordigen.
Als dat zo was hadden ze de appartementen niet meteen de volgende dag op Funds hoeven te gooien.
quote:
Als het daadwerkelijk zo'n interessante investering zou zijn, waar je op deze manier ¤40.000 kan verdienen, waren die professionele partijen echt wel hoger gegaan.
Temzij het van tevoren zo bedisseld is. Wat bij de makelaarsscene in Amsterdam niet eens zo erg onwaarschijnlijk is.
pi_63583801
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef k_man het volgende:
Temzij het van tevoren zo bedisseld is. Wat bij de makelaarsscene in Amsterdam niet eens zo erg onwaarschijnlijk is.
Anderzijds, zij gebruiken dit programma natuurlijk voor pr-doeleinden, geld verdienen aan de opdracht zelf is in dit geval 'n ietsiepietsie minder belangrijk.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63583906
Serieus? Zou er een echt in Nederland een makelaar bestaan waarvoor geld verdienen ietsiepietsie minder belangrijk is?
pi_63584048
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:15 schreef k_man het volgende:
Is trouwens nog na te gaan welke makelaatrs de klussers zelf ingeschakeld hadden? Het zou wel extra zuur zijn als dat dezelfde zijn als die het appartement gekocht hebben. Heb je je daar 11 weken uit de naad gewerkt zonder er een cent mee te verdienen, maar gaat je makelaar er met ¤ 40k vandoor.
Even antwoord geven op mijn eigen vraag:

appartement 1 - Linda & Alex
Op de veiling gebracht door: Urban Makelaars
Nu op Funda aangeboden door: Urban Makelaars

appartement 2 - Floortje & Jeroen
Op de veiling gebracht door: Kinneging & Heijer Makelaardij
Nu op Funda aangeboden door: Geldhof Makelaardij

appartement 3 - Kristel & Yarno
Op de veiling gebracht door: Smit en Heinen makelaars
Nu op Funda aangeboden door: ME Makelaars

appartement 4 - Petra & Frits
Op de veiling gebracht door: Bleij & Ploeger Makelaardij
Nu op Funda aangeboden door: n.v.t.

Alleen bij appartement 1 is het dus zo dat de door de bewoners ingeschakelde makelaar er met de winst vandoor gaat, terwijl de klussers er geen cent aan verdienen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2008 00:51:49 ]
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2008 @ 07:59:35 #139
135486 Manu82
How you doin'?
pi_63585902
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:26 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, en weet je waarom? Omdat 'iedereen' in de eigen verhaaltjes gingen geloven. Ze wisten niet hoe jeroen en floortje er financieel voor stonden maar vulden zaken toch negatief in. Als je je zover laat gaan zoals petra en frits zich lieten gaan, dan ben je wat mij betreft uit gradatie. Dan maar kiezen voor jeroen en floortje die ik ook nog leuk samen vond. Ik vond hun tenminste oprecht overkomen en niet achterbaks zoals frist. Daarnaast vond ik hun appartement het mooist.
Nou ik vond Floor en Jeroen arrogante verwende kakkers en daarbij weet je ook niet wat er allemaal buiten de camera;s heeft afgespeeld. Het zal niet voor niks zijn dat iedereen een tyfushekel aan hun had....
Some memories are best forgotten
Room 23
  vrijdag 28 november 2008 @ 09:22:04 #140
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_63587110
quote:
[b]Op vrijdag 28 november 2008 00:51 schreef k_man het volgende:[

Alleen bij appartement 1 is het dus zo dat de door de bewoners ingeschakelde makelaar er met de winst vandoor gaat, terwijl de klussers er geen cent aan verdienen.
De advertentie op Funda van appartement 1 is nog de oude advertentie van de veiling; die andere 2 advertenties zijn wel nieuw.
Ik krijg er wel een beetje een nare smaak van in de mond; ik had graag alle deelnemers met geld naar huis willen zien gaan; ze hebben zich allemaal uit de naad gewerkt.
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_63587281
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 09:22 schreef doeka het volgende:

Ik krijg er wel een beetje een nare smaak van in de mond; ik had graag alle deelnemers met geld naar huis willen zien gaan; ze hebben zich allemaal uit de naad gewerkt.
Ja, dat heb ik ook. Ik had ook niemand dit jaar die ik gewoon helemaal geen geld gunde. Jeroen en Floortje waren nu niet bepaald sociaal, maar ze hebben wél keihard gewerkt.

Zoals een paar jaar terug met die Paul en Mascha, die gunde ik het echt niet!
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:03:49 #142
211083 Angelof9
I must go first
pi_63588066
Dat appartement van Paul en Mascha was ook een ramp, die verdienden het echt niet.

F&J hebben gewoon hard gewerkt en een mooi appartment gemaakt. Het zijn mijn mensen niet, maar winst verdienden ze wel. Alle kandidaten zijn gewoon zwaar genaaid dit jaar.
pi_63588227
Kan mij niet voorstellen dat mensen volgend jaar weer erin gaan tuinen.. Keihard werken en dan met niks achter blijven...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_63594445
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 07:59 schreef Manu82 het volgende:

Nou ik vond Floor en Jeroen arrogante verwende kakkers en daarbij weet je ook niet wat er allemaal buiten de camera;s heeft afgespeeld. Het zal niet voor niks zijn dat iedereen een tyfushekel aan hun had....
Nee, je weet het inderdaad niet, maar toch denk jij dat ook te weten, want je geeft blijkbaar frits en petra het recht om zo te doen.
Jeroen en Floortje zijn misschien kakkers, maar ze zijn niet achterbaks zoals frits en petra dat wel waren.
In het begin waren iedereen behalve jeroen en floortje bij mij favoriet, omdat ik iedereen behalve jeroen en floortje gewoon nuchtere mensen vond, tot het gezeik van frits en petra over jeroen en floortje begon. Daarnaast vond ik het gewoon leuk om te zien hoe jeroen en floortje met die situatie om gingen, met humor. Dat spreekt mij persoonlijk stukken meer aan dan achterbaks gelul zoals van frits en petra.
Vooral die petra, wat een zeikwijf. Hoewel ik niet weet wie erger is, frits of petra.
pi_63595716
ik vind eigenlijk dat de startwaarde gewoon de startwaarde van de bouwval moet zijn, en dan verdeeld naar verhouding, plus het budget dat ze hebben, en dat dit van te voren bij de keuze van het appartement al bekend moet zijn.

dit slaat echt nergens op, lekker makkelijk verdienen voor net 5 ook zo. ze hadden er net zo goed 5 ton startwaarde van kunnen maken.

en taxeren achteraf? dat slaat helemaal nergens op. een taxatie is markt-comfort, dus wat heb je daar nou aan ik vraag me echt af hoe ze nou aan die startwaarden komen...

die meerwaarde moet je jusit zelf kunnen creeeren door er iets vets van te maken, degene die dat het beste kan moet winnen.

dus inkoop prijs + budget = startwaarde lijkt mij.
  Moderator vrijdag 28 november 2008 @ 15:25:22 #146
9859 crew  Karina
Woman
pi_63596470
Ik snapte er helemaal niets van: hoe kan het appartement van Floortje en Jeroen hetzelfde opbrengen als die van Yarno en Kristel? Kwestie van smaak natuurlijk, maar toch...

En toen ik de startwaarde van het appartement van Frits en Petra zag, wist ik eigenlijk als dat zij wel meerwaarde zouden krijgen, alhoewel ik niet had gedacht dat het zo weinig zou zijn.

De startwaardes van 270.000 vond ik trouwens behoorlijk hoog, niet alleen gezien de kredietcrisis, maar sowieso.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 29 november 2008 @ 11:38:23 #147
211083 Angelof9
I must go first
pi_63616250
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:57 schreef FireFoz het volgende:
ik vind eigenlijk dat de startwaarde gewoon de startwaarde van de bouwval moet zijn, en dan verdeeld naar verhouding, plus het budget dat ze hebben, en dat dit van te voren bij de keuze van het appartement al bekend moet zijn.

dit slaat echt nergens op, lekker makkelijk verdienen voor net 5 ook zo. ze hadden er net zo goed 5 ton startwaarde van kunnen maken.

en taxeren achteraf? dat slaat helemaal nergens op. een taxatie is markt-comfort, dus wat heb je daar nou aan ik vraag me echt af hoe ze nou aan die startwaarden komen...

die meerwaarde moet je jusit zelf kunnen creeeren door er iets vets van te maken, degene die dat het beste kan moet winnen.

dus inkoop prijs + budget = startwaarde lijkt mij.
Helemaal mee eens!!
pi_63616967
Het zal wel wat zijn, als ze allemaal hadden verloren. Dan had het de kranten wel gehaald
  zaterdag 29 november 2008 @ 19:53:17 #149
48773 Icefire1971
Useravatariconpictogram
pi_63624633
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:06 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, je weet het inderdaad niet, maar toch denk jij dat ook te weten, want je geeft blijkbaar frits en petra het recht om zo te doen.
Jeroen en Floortje zijn misschien kakkers, maar ze zijn niet achterbaks zoals frits en petra dat wel waren.
In het begin waren iedereen behalve jeroen en floortje bij mij favoriet, omdat ik iedereen behalve jeroen en floortje gewoon nuchtere mensen vond, tot het gezeik van frits en petra over jeroen en floortje begon. Daarnaast vond ik het gewoon leuk om te zien hoe jeroen en floortje met die situatie om gingen, met humor. Dat spreekt mij persoonlijk stukken meer aan dan achterbaks gelul zoals van frits en petra.
Vooral die petra, wat een zeikwijf. Hoewel ik niet weet wie erger is, frits of petra.
Jij hebt ook maar met een hele beperkte blik naar het programma gekeken: niet willen zien dat F&J zwaar achterbaks bezig waren en dan klagen als de andere stellen hen een koekje van eigen deeg teruggaven.
Iets met: pan, ketel en zwart zien....
Life in the so-called space age.
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:47:46 #150
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_63626026
Bovendien krijgen wij als kijkers alleen maar te zien wat de programmamakers ons willen laten zien.
Het leek alsof de 2 bovenste verdiepingen echt niets anders deden dan klagen over de benedenburen, dat kan ik me nauwelijks voorstellen. We kregen weinig geklus te zien en verder alleen maar gelul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')