Ik dacht dat die bedragen 350k+ waren.. dus absoluut niet in de buurt.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Stond dat niet al op funda een of 2 weken terug?
Klopt, maar... dan zou ik niet op 350 euro van mijn gegokte waarde af gaan zitten..quote:Op woensdag 26 november 2008 22:10 schreef Finch het volgende:
[..]
Nou een beetje makelaar kan een gok doen, dan kan je redelijk in de buurt komen..
http://www.mva.nl/veiling/quote:Op woensdag 26 november 2008 22:12 schreef Tegan het volgende:
Idd, ik heb niet eens gehoord op hoeveel werd gemijnd door dat gejuich.
quote:# nr. 1: 1E HUGO DE GROOTSTRAAT 14 I (HET BLOK), AMSTERDAM (V), dir.makelaar: SANDER LOKHOFF (Urban Makelaars, tel. 0900-04070407) ¤ 240.000,--.
# nr. 2: 1E HUGO DE GROOTSTRAAT 14 II (HET BLOK) AMSTERDAM (V), dir.makelaar: V. KINNEGING (Kinneging & Heijer Makelaardij, tel. 5893010) ¤ 260.000,--.
# nr. 3: 1E HUGO DE GROOTSTRAAT 14 III (HET BLOK) AMSTERDAM (V), dir.makelaar: SVEN HEINEN (Smit & Heinen makelaars, tel. 6727074) ¤ 260.000,--.
# nr. 4: 1E HUGO DE GROOTSTRAAT 14 IV (HET BLOK) AMSTERDAM (V), dir.makelaar: MATTHIJS BLEIJ (Bleij & Ploeger Makelaardij, tel. 3580580) ¤ 215.350,--.
Dat wordt ook te pas en te onpas gebruikt.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Tabloid sloot, dus opent. Deze dus
Wel cool als er dan een échte recessie is...quote:Op woensdag 26 november 2008 22:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mensen, voordat dit draadje langzaam doodbloed: Het was gezellig!
Doei, doei![]()
![]()
![]()
(Volgend jaar weer?)
Volgend jaar weer.. het was een eer!quote:Op woensdag 26 november 2008 22:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mensen, voordat dit draadje langzaam doodbloed: Het was gezellig!
Doei, doei![]()
![]()
![]()
(Volgend jaar weer?)
Ik vind het wel een mooie ongeschreven regel eigenlijkquote:Op woensdag 26 november 2008 22:15 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat wordt ook te pas en te onpas gebruikt.
Maar mij maakt het verder niet uit hoor.
Idd daar is onze huidige recessie waarschijnlijk nog niks bijquote:Op woensdag 26 november 2008 22:15 schreef pinkelmans het volgende:
[..]
Wel cool als er dan een échte recessie is...
Het blok deel 500: Wie haalt dit jaar het minst verlies?!
Stiekem vind ik dit nog best een goede theorie... Maar zou wel echt heel suf zijn!quote:Op woensdag 26 november 2008 22:15 schreef Tegan het volgende:
Zou de startwaarde van P&F gefaked zijn zodat ze toch wonnen?
Dat vond ik nou ook ja.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:30 schreef k_man het volgende:
Bizar dat die boerenhut van Y&K evenveel opleverde als dat hippe appartement van F&J.
Inderdaad.. Dat vond ik ook al zo bizar. Of die kopers denken dat ze al dat sloophout eruit gooien en dat het dan mooi wordt. Maar dan nog. Het appartement van F&J is idd veel meer in Amsterdamse stijl gemaakt.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:30 schreef k_man het volgende:
Bizar dat die boerenhut van Y&K evenveel opleverde als dat hippe appartement van F&J.
Misschien willen mensen toch hun eigen stijl toevoegen en doen ze de meubels sowieso weg. K&J hebben wel de grootste woonkamer en hebben zeker heel precies geklust.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:30 schreef k_man het volgende:
Goed, de meubels flikker je er zo uit, maar dan zit je nog met die houtlook keuken en die badkamer was ook niet veel soeps.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
Misschien willen mensen toch hun eigen stijl toevoegen en doen ze de meubels sowieso weg. K&J hebben wel de grootste woonkamer en hebben zeker heel precies geklust.
Ja, da's handig als je een appartementje hebt op de zoveelste verdieping van een oud pand...quote:Op woensdag 26 november 2008 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik blijf het sowieso absurd vinden dat voor een hok met kartonnen wandjes zoveel moet worden neergeteld.
Als ik ooit verbouw doe ik 't meteen goed. Met bakstenen dus.
Hoeft geen enkel probleem te zijn, dan moet iedereen maar dezelfde indeling maken.quote:Op woensdag 26 november 2008 23:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, da's handig in als je een appartementje hebt op de zoveelste verdieping van een oud pand...
Inderdaad, een enorme afknapper.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:06 schreef Goodbye het volgende:
Afknapper, echt ontzettend![]()
Ik weet niet of ik volgend jaar nog wel wil kijken.. Behalve als er leuke koppels zijn dan, maar toch, dan hou ik deze finale in m'n achterhoofd
Geen centje pijn.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:07 schreef Petra76 het volgende:
...en voor hoeveel gaat Net 5 nu het schip in?
Iedereen behalve Jeroen en Floortje had een hekel aan Jeroen en Floortje.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:42 schreef Redux het volgende:
Waarom terecht? Ik vind ze juist niet terecht. Ze hebben zich van hun slechte kant laten zien door constant jeroen en floortje naar beneden te halen. Sportief zijn ze wat dat betreft niet. Eerder zeikerds![]()
Iedereen heeft er geen verstand van.quote:Op donderdag 27 november 2008 11:09 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Iedereen behalve Jeroen en Floortje had een hekel aan Jeroen en Floortje.
Wat doet hun gedrag er nou toe? Ze zijn de terechte winnaars omdat ze hun appartement het mooist hebben verbouwd.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:42 schreef Redux het volgende:
Waarom terecht? Ik vind ze juist niet terecht. Ze hebben zich van hun slechte kant laten zien door constant jeroen en floortje naar beneden te halen. Sportief zijn ze wat dat betreft niet. Eerder zeikerds![]()
Dat is een mening. Qua appartement is het ook haast niet te vergelijken omdat het 4e appartement zo anders is dan de rest.quote:Op donderdag 27 november 2008 11:41 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Wat doet hun gedrag er nou toe? Ze zijn de terechte winnaars omdat ze hun appartement het mooist hebben verbouwd.
Het viel me al op dat de appartementen allemaal doorquote:Op donderdag 27 november 2008 11:17 schreef Stansfield het volgende:
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Resultaat/Default.aspx?typ=fnk&fnpl=Amsterdam&sn=Eerste+Hugo+de+Grootstraat&fnkv=0&er=0&ut=False
De bovenste is al verkocht denk ik.
quote:Op donderdag 27 november 2008 12:15 schreef k_man het volgende:
Is trouwens nog na te gaan welke makelaatrs de klussers zelf ingeschakeld hadden? Het zou wel extra zuur zijn als dat dezelfde zijn als die het appartement gekocht hebben. Heb je je daar 11 weken uit de naad gewerkt zonder er een cent mee te verdienen, maar gaat je makelaar er met ¤ 40k vandoor.
Ze hebben bijna alle opleveringen gewonnen, ik denk dat dat ook wel iets zegt.quote:Op donderdag 27 november 2008 12:06 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Dat is een mening. Qua appartement is het ook haast niet te vergelijken omdat het 4e appartement zo anders is dan de rest.
Ja, en weet je waarom? Omdat 'iedereen' in de eigen verhaaltjes gingen geloven. Ze wisten niet hoe jeroen en floortje er financieel voor stonden maar vulden zaken toch negatief in. Als je je zover laat gaan zoals petra en frits zich lieten gaan, dan ben je wat mij betreft uit gradatie. Dan maar kiezen voor jeroen en floortje die ik ook nog leuk samen vond. Ik vond hun tenminste oprecht overkomen en niet achterbaks zoals frist. Daarnaast vond ik hun appartement het mooist.quote:Op donderdag 27 november 2008 11:09 schreef Manu82 het volgende:
Iedereen behalve Jeroen en Floortje had een hekel aan Jeroen en Floortje.
lol het mooist? De keuken is misschien mooi jah, maar die woonkamer? Probeer jij er maar eens een lekkere bank in kwijt te raken. Je hebt te maken met een woonkamer met VAST meubilair. Alsof je in een oostblok blokhut gaat wonen, zo komt dat bij mij over. Comfort 0,0.quote:Op donderdag 27 november 2008 11:41 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Wat doet hun gedrag er nou toe? Ze zijn de terechte winnaars omdat ze hun appartement het mooist hebben verbouwd.
Die makelaars kopen het voor hun klanten. Zij bieden alleen als zij een geinteresseerde partij vertegenwoordigen. Het probleem van het blok is dat het wel op zo'n veiling verkocht moet worden, omdat ze een winnaar moeten hebben. Normaal gesproken wacht je totdat je het gaat verkopen totdat je een acceptabel bod krijgt. Nu moet het op dat moment ook echt verjocht worden, daarmee zal je nooit de hoogste prijs krijgen en zeker nu niet.quote:Het viel me al op dat de appartementen allemaal doormakelaars
gekocht zijn. Dat is het nadeel van zo'n veiling; er komen bijna alleen professionals die er ook weer winst op moeten maken.
Als dat zo was hadden ze de appartementen niet meteen de volgende dag op Funds hoeven te gooien.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:24 schreef Ja_hoor het volgende:
Die makelaars kopen het voor hun klanten. Zij bieden alleen als zij een geinteresseerde partij vertegenwoordigen.
Temzij het van tevoren zo bedisseld is. Wat bij de makelaarsscene in Amsterdam niet eens zo erg onwaarschijnlijk is.quote:Als het daadwerkelijk zo'n interessante investering zou zijn, waar je op deze manier ¤40.000 kan verdienen, waren die professionele partijen echt wel hoger gegaan.
Anderzijds, zij gebruiken dit programma natuurlijk voor pr-doeleinden, geld verdienen aan de opdracht zelf is in dit geval 'n ietsiepietsie minder belangrijk.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef k_man het volgende:
Temzij het van tevoren zo bedisseld is. Wat bij de makelaarsscene in Amsterdam niet eens zo erg onwaarschijnlijk is.
Even antwoord geven op mijn eigen vraag:quote:Op donderdag 27 november 2008 12:15 schreef k_man het volgende:
Is trouwens nog na te gaan welke makelaatrs de klussers zelf ingeschakeld hadden? Het zou wel extra zuur zijn als dat dezelfde zijn als die het appartement gekocht hebben. Heb je je daar 11 weken uit de naad gewerkt zonder er een cent mee te verdienen, maar gaat je makelaar er met ¤ 40k vandoor.
Nou ik vond Floor en Jeroen arrogante verwende kakkers en daarbij weet je ook niet wat er allemaal buiten de camera;s heeft afgespeeld. Het zal niet voor niks zijn dat iedereen een tyfushekel aan hun had....quote:Op donderdag 27 november 2008 20:26 schreef Redux het volgende:
[..]
Ja, en weet je waarom? Omdat 'iedereen' in de eigen verhaaltjes gingen geloven. Ze wisten niet hoe jeroen en floortje er financieel voor stonden maar vulden zaken toch negatief in. Als je je zover laat gaan zoals petra en frits zich lieten gaan, dan ben je wat mij betreft uit gradatie. Dan maar kiezen voor jeroen en floortje die ik ook nog leuk samen vond. Ik vond hun tenminste oprecht overkomen en niet achterbaks zoals frist. Daarnaast vond ik hun appartement het mooist.
De advertentie op Funda van appartement 1 is nog de oude advertentie van de veiling; die andere 2 advertenties zijn wel nieuw.quote:[b]Op vrijdag 28 november 2008 00:51 schreef k_man het volgende:[
Alleen bij appartement 1 is het dus zo dat de door de bewoners ingeschakelde makelaar er met de winst vandoor gaat, terwijl de klussers er geen cent aan verdienen.
Ja, dat heb ik ook. Ik had ook niemand dit jaar die ik gewoon helemaal geen geld gunde. Jeroen en Floortje waren nu niet bepaald sociaal, maar ze hebben wél keihard gewerkt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:22 schreef doeka het volgende:
Ik krijg er wel een beetje een nare smaak van in de mond; ik had graag alle deelnemers met geld naar huis willen zien gaan; ze hebben zich allemaal uit de naad gewerkt.
Nee, je weet het inderdaad niet, maar toch denk jij dat ook te weten, want je geeft blijkbaar frits en petra het recht om zo te doen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:59 schreef Manu82 het volgende:
Nou ik vond Floor en Jeroen arrogante verwende kakkers en daarbij weet je ook niet wat er allemaal buiten de camera;s heeft afgespeeld. Het zal niet voor niks zijn dat iedereen een tyfushekel aan hun had....
Helemaal mee eens!!quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:57 schreef FireFoz het volgende:
ik vind eigenlijk dat de startwaarde gewoon de startwaarde van de bouwval moet zijn, en dan verdeeld naar verhouding, plus het budget dat ze hebben, en dat dit van te voren bij de keuze van het appartement al bekend moet zijn.
dit slaat echt nergens op, lekker makkelijk verdienen voor net 5 ook zo. ze hadden er net zo goed 5 ton startwaarde van kunnen maken.
en taxeren achteraf? dat slaat helemaal nergens op. een taxatie is markt-comfort, dus wat heb je daar nou aanik vraag me echt af hoe ze nou aan die startwaarden komen...
die meerwaarde moet je jusit zelf kunnen creeeren door er iets vets van te maken, degene die dat het beste kan moet winnen.
dus inkoop prijs + budget = startwaarde lijkt mij.
Jij hebt ook maar met een hele beperkte blik naar het programma gekeken: niet willen zien dat F&J zwaar achterbaks bezig waren en dan klagen als de andere stellen hen een koekje van eigen deeg teruggaven.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:06 schreef Redux het volgende:
[..]
Nee, je weet het inderdaad niet, maar toch denk jij dat ook te weten, want je geeft blijkbaar frits en petra het recht om zo te doen.
Jeroen en Floortje zijn misschien kakkers, maar ze zijn niet achterbaks zoals frits en petra dat wel waren.
In het begin waren iedereen behalve jeroen en floortje bij mij favoriet, omdat ik iedereen behalve jeroen en floortje gewoon nuchtere mensen vond, tot het gezeik van frits en petra over jeroen en floortje begon. Daarnaast vond ik het gewoon leuk om te zien hoe jeroen en floortje met die situatie om gingen, met humor. Dat spreekt mij persoonlijk stukken meer aan dan achterbaks gelul zoals van frits en petra.
Vooral die petra, wat een zeikwijf. Hoewel ik niet weet wie erger is, frits of petra.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |