abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2008 @ 17:38:50 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541544
Van het weekend een hele discussie gehad met een trotse moeder die helemaal onder de indruk was van dit ding. Het verkooppraatje is blijkbaar dat het kind de houding aanneemt die het in de baarmoeder ook had ofzo en da's blijkbaar goed voor het kind.
Volgens mij is het gewoon een emmer zoals elke andere emmer en lacht de bedenker van dit fenomeen zich dagelijks de ballen uit de broek.

Wat is nu de toegevoegde waarde van die emmer een tummietub Of is het gewoon weer zo'n ding dat (aanstaande) ouders kopen uit angst dat ze het niet goed doen en daarom alles geloven wat een verkoper ze wijsmaakt

If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_63541610
Kinderloze users die zich druk maken over zaken en verantwoordelijkheden waar ze verstand van denken te hebben maar daadwerkelijk geen zak van begrijpen
  woensdag 26 november 2008 @ 17:45:58 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541657
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:42 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Kinderloze users die zich druk maken over zaken en verantwoordelijkheden waar ze verstand van denken te hebben maar daadwerkelijk geen zak van begrijpen
users die denken andere users te kennen
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_63541663
Je hebt gelijk.
Een emmer heeft waarschijnlijk hetzelfde effect.

Vind sowieso dat er gruwelijk hoge prijzen worden gevraagd voor alles wat met kinderen te maken heeft. De fabrikanten lachen zich suf.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 november 2008 @ 17:46:49 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63541679
ik heb een gewoon badje op een standaard, en ik hoef die nieuwerwetse zooi allemaal niet. ik zou trouwens niet eens weten hoe ik mijn kind vast moet houden in zo'n tummyding .. ik vind het een onding
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 26 november 2008 @ 17:49:33 #6
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_63541726
Ik had er destijd eentje gekregen voor de geboorte van ons jongste kind.
Ik reageerde net als jij: "Leuk, een emmer!" Maar volgens de gever kon ik, als moderne moeder, toch echt niet zonder.
Welgeteld 1 keer heeft Zoon in de emmer gezeten; ik vond het gedoe en kreeg niet de indruk dat Zoon zich veel meer op z'n gemak voelde in een emmer dan in een badje.

Later heb ik 'm weggegeven aan een zwangere vriendin; die gebruikte 'm voor de handwas.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_63541734
* MarMar denkt er net zo over als TS.

Bovendien kan je met een tummytub helemaal niet goed overal bij om te wassen zonder zelf tot je ellebogen in het water te zitten.
  woensdag 26 november 2008 @ 17:51:09 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541758
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:49 schreef doeka het volgende:
I
Later heb ik 'm weggegeven aan een zwangere vriendin; die gebruikte 'm voor de handwas.
pi_63541759
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:42 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Nou, leg jij het grote voordeel van deze wasmand maar even uit dan. Het is gewoon een handig formaat emmer zonder scherpe randjes.

Edit: Gezien de reacties van anderen hier, komt het woord handig inmiddels te vervallen
pi_63541784
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:51 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Nou, leg jij het grote voordeel van deze wasmand maar even uit dan. Het is gewoon een handig formaat emmer zonder scherpe randjes.
Wij hebben ook gewoon een badje op poten en geen tummytub. Het gaat mij meer erom dat de TS daar hele discussies over aangaat met een blije trotse moeder.
pi_63541810
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:52 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Wij hebben ook gewoon een badje op poten en geen tummytub. Het gaat mij meer erom dat de TS daar hele discussies over aangaat met een blije trotse moeder.
Dan mag TS z'n mening toch wel geven? Of mogen alleen de mensen met kinderen dat?
pi_63541811
quote:

Ja, want dat staat helemaal nergens
  woensdag 26 november 2008 @ 17:55:29 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541846
quote:

[..]

zolang jij de verhoudingen tussen mij en de betreffende trotse moeder niet kent, gaat je dat geen hol aan
pi_63541860
Overigens kan ik me voorstellen dat onzekere nieuwe ouders zo'n tummytub fijner vinden omdat je kind er niet in kan wegzakken etc.
  woensdag 26 november 2008 @ 17:57:52 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541881
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan mag TS z'n mening toch wel geven? Of mogen alleen de mensen met kinderen dat?
uiteraard.. want als je geen kinderen hebt, heb je er ook geen verstand van

waar hij nu precies vandaan haalt dat ik geen kinderen zou hebben is me wel weer een raadsel...
  woensdag 26 november 2008 @ 17:58:22 #16
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63541886
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:56 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Overigens kan ik me voorstellen dat onzekere nieuwe ouders zo'n tummytub fijner vinden omdat je kind er niet in kan wegzakken etc.
maar ook dan moet je je kind nog vasthouden.. net als in een normaal badje..
pi_63541905
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:58 schreef teamlead het volgende:

[..]

maar ook dan moet je je kind nog vasthouden.. net als in een normaal badje..
Uiteraard. Maar mocht het kind je even "ontglippen" dan ligt ie niet meteen onder water.
  woensdag 26 november 2008 @ 17:59:47 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63541911
Ik heb gewoon een gele emmer gebruikt. Van Curver geloof ik. Werkte net zo goed. Zal vanavond even zoeken voor een foto. Leukste: nu een foto maken met dezelfde emmer en hetzelfde kind.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 november 2008 @ 18:07:42 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63542028
Nooit gehad/gebruikt... Kan er dus eigenlijk geen oordeel over geven. Ik had 'gewoon' een babybadje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_63542200
Ik heb er ook één gekregen en Leander vond het wel erg relaxed
Tot hij 2 maanden oud was, ging staan in dat ding en ik hem met geen mogelijkheid meer tot verder dan zijn navel in het water kon krijgen

Nu hebben we een soort wastobbe, dat werkt als een tierelier
pi_63542235
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar mocht het kind je even "ontglippen" dan ligt ie niet meteen onder water.
Ow jawel hoor
In die van mij zou hij absoluut meteen koppie onder gaan, dus het maakt weinig uit.
Die van mij is dan ook wel groot.

Eerst:
http://i40.photobucket.com/albums/e230/marchien1984/002-5.jpg

Nu:
http://i40.photobucket.com/albums/e230/marchien1984/DSC_2958.jpg
  woensdag 26 november 2008 @ 18:32:19 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63542476
Lijkt mij nou juist doodeng zo'n emmer, in een badje kun je 't kindje veel beter vasthouden. Mja de mijne waren alle 3 bij de geboorte niet veel meer dan 5 pond dus dan is zo'n emmer wel groot.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_63542573
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:32 schreef deedeetee het volgende:
Lijkt mij nou juist doodeng zo'n emmer, in een badje kun je 't kindje veel beter vasthouden. Mja de mijne waren alle 3 bij de geboorte niet veel meer dan 5 pond dus dan is zo'n emmer wel groot.
Vasthouden is het probleem niet hoor, Leander was 5 en een half pond en de emmer was inderdaad erg groot (het was ook nog één die groter is dan normaal) maar vasthouden ging prima! (en normaal hield ik hem beter vast dan aan één vinger in z'n mond uiteraard )
  Jubileum moderator woensdag 26 november 2008 @ 20:24:52 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63545337
Een emmer is vast net zo goed hoor, en stukken goedkoper dan een tub. Ik kreeg de mijne bij het kraampakket en heb er wel altijd dankbaar gebruik van gemaakt. Vooral toen ze nog klein waren vonden ze het badje maar eng groot en de Tub erg knus.
Het leuke aan zo'n doorzichtige emmer is dat je goed kunt zien hoe je kindje opkrult in het warme water af en toe zie je een voetje tegen de wand gedrukt
Mijn kindjes werden er altijd heerlijk ontspannen van.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63545609
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:24 schreef Lois het volgende:
Een emmer is vast net zo goed hoor, en stukken goedkoper dan een tub. Ik kreeg de mijne bij het kraampakket en heb er wel altijd dankbaar gebruik van gemaakt. Vooral toen ze nog klein waren vonden ze het badje maar eng groot en de Tub erg knus.
Ja zo'n badje is ook enorm groot en in een tub voelt je kindje de 'grenzen'. Hier is hij in ieder geval erg goed gebruikt bij allebei de kids
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63547762
quote:
Het leuke aan zo'n doorzichtige emmer is dat je goed kunt zien hoe je kindje opkrult in het warme water af en toe zie je een voetje tegen de wand gedrukt
Een vriendin van mij had ze ook bij beide kids,die vonden het ook heerlijk ontspannen,en het zag er ook zo lief en knus uit.De kraam hulp hield het kindje trouwens met 2 vingers(wijs en middelvinger in een V zeg maar)onder de kin vast.
01-08-2008
pi_63552316
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:50 schreef MarMar het volgende:
Bovendien kan je met een tummytub helemaal niet goed overal bij om te wassen zonder zelf tot je ellebogen in het water te zitten.
Als Iris met Mama in het grote bad gaat zit ik tot over mijn ellebogen in het water...

Verder ook geen tummytub. Vond het onzin, om over een gietijzeren tummytub standaard maar te zwijgen. Een normaal badje is veel handiger.
pi_63556093
Ik vind het een redelijk onding! M'n ouders hebben een knalroze tummytub voor onze dochter. Afgelopen weekend heb ik er voor het eerst gebruik van gemaakt. Dochterlief zat heel beteuterd te kijken, ze wil lekker languit liggen juist in bad; en dan er een golfslagbad van maken door flink te bewegen. Ok, dat nog tot daar aan toe, maar ik ind het ook redelijk riskant. Want ik moest er goed vasthouden omdat ze anders weggleed, kopje onder, ook nadat we er al flink wat water uit hadden gehaald.
En ik kan nergens normaal bij met wassen.

Ik ben blij dat ik dan voor een normaal badje ben gegaan, met roze nijntje erop Ik had ook een tummytub op m'n lijstje, maar na het roze nijntjes badje heb ik die tummytub van het lijstje geschrapt.

Een inzet-zitje voor het badje vind ik wel ideaal!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 november 2008 @ 07:22:44 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63556173
Ik heb hem alleen in het begin gebruikt. Naderhand een gewoon badje op standaard. En nu doet de tummytub het prima als wasmand
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63556459
Ik vond het heel prettig, die tummytub. Mijn oudste dochter was ruim 5 pond en die ging eerst in een heel klein emmertje wat ik eigenlijk klaar had gezet voor de luiers. Ik vond he juist vel prettiger dan een badje, ook omdat je ze makkelijker op hun eigen kamertje kunt badderen.
De kunst is trouwens ze te vullen met precies genoeg water zodat ze, zonder hulp, weer in de stand van de baarmoeder kunnen liggen. Maar da's hartstikke eng, dus die 4 vingers onder het hoofdje is wel pretitg.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 08:05:32 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_63556521
quote:

wassen op de comode en daarna snel in de tub dippen

Ik vond hem vooral handig toen mijn DNA nog niet zelf kon zitten, maar wel al wat groter waren, dan zaten ze mooi klem en glibberden ze niet door het bad heen.

Daarna idd voor de handwasjes, wasmand, knijperbak enz enz
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 27 november 2008 @ 08:50:39 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63557012
Hier is het gewone badje nooit gebruikt.. In die grote ruimte wilde ze lekker omdraaien naar d'r buik, maar dat is niet zo handig met water Ik was dus continue bezig met m'n kind in bedwang houden terwijl ze in de tummytub heerlijk ontspannen aan het badderen was.

En wij gingen al heel snel met de kinderen onder de douche, bij de twee jongsten is de tub dus eigenlijk alleen in de kraamweek gebruikt en gingen ze daarna mee onder de douche.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63557078
Ik heb de kids idd beide ook vanaf heel kleins af aan altijd al meegenomen onder de douche.

Scheelt volgens mij preventief een boel gekrijs voor als ze op latere leeftijd een keer een douche op hun koppie krijgen kweetnog dat de kleine van de bovenbuuf de boel bij elkaar krijste toen ze voor het eerst moest douchen op driejarige leeftijd. Dat heeft zeker een jaar geduurd!
  donderdag 27 november 2008 @ 09:02:58 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_63557219
Wij hebben er toentertijd 1 gekocht ja en ik ben het volkomen met TS eens dat we net zo goed een emmer hadden kunnen kopen, we zijn er volledig ingetrapt
we hebben hem wel veel gebruikt en ook voor 2 kinderen en nu doet ie dienst als, jawel, emmer
stormy waters...
sailin'
pi_63557342
Wat kost dat ding tegenwoordig?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 november 2008 @ 09:13:30 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63557385
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:38 schreef teamlead het volgende:
Van het weekend een hele discussie gehad met een trotse moeder die helemaal onder de indruk was van dit ding. Het verkooppraatje is blijkbaar dat het kind de houding aanneemt die het in de baarmoeder ook had ofzo en da's blijkbaar goed voor het kind.
Volgens mij is het gewoon een emmer zoals elke andere emmer en lacht de bedenker van dit fenomeen zich dagelijks de ballen uit de broek.

Wat is nu de toegevoegde waarde van die emmer een tummietub Of is het gewoon weer zo'n ding dat (aanstaande) ouders kopen uit angst dat ze het niet goed doen en daarom alles geloven wat een verkoper ze wijsmaakt

[ afbeelding ]
Ik heb me ook vanaf dag 1 verbaasd over dat ding

E.T: "Kijk! Een tummytub!"
Swets: "Tummietup? Das toch gewoon een emmer?"
E.T. : "Niet "

Anyway, met kind 1 is hij 3 keer gebruikt, met kind 2 en 3 1 keer en daarna hebben we ze gewoon met een ouder onder de douche door geslingerd.
pi_63557451
Hier ook de tub gebruikt. Ik vond het wel handig ivm de ruimte. Lekker badderen op de commode

Ik heb er nog wel 1 te koop
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_63557543
Ik vond het een heerlijk ding! Sara viel altijd in slaap, helemaal lekker opgekruld in dat warme water! Ze bleef drijven aan mijn pink (in haar mond), het was gewoon heerlijk

Een emmer zou hetzelfde effect hebben, is alleen niet zo praktisch in het gebruik, de rand is scherper, lager enz.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63557582
Mijn tummytub is wel achterlijk groot, dus een emmer zou makkelijker zijn met tillen
  donderdag 27 november 2008 @ 09:25:58 #40
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63557588
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat kost dat ding tegenwoordig?
tussen de 20 en 30 euro (afhankelijk van het hippe design)

zonder standaard uiteraard Want op tafel zetten is ook not done
pi_63557620
Ik gebruik het ding voor op de camping, voor de handwas. En thuis als wasmand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63557672
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

Informeer je dan in ieder geval goed
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63557688
Ik had er eentje gekregen, en ik vond het wel leuk eigenlijk. Kind wordt er rustig van, en je hoeft ze bijna niet vast te houden. Het badje vond ik in het begin veel onhandiger. Daarin was Noah juist veel drukkeren, spetteren met zijn beentjes enzow. Dan moest ik hem echt met 2 handen vasthouden anders ging ie kopje onder, en dan had ik ook geen hand meer vrij om hem te wassen

Inmiddels bewaren we er de bad/douche speeltjes erin
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63557704
hier nooit een tummytub gebruikt, 1 keer uit nood een gewone emmer, maar verder iss babybadje(de eerste maand) daarna gewoon met papa of mama mee onder de douche/bad. Vind/vond vooral toen ze nog heel klein waren dat huid op huid contact erg fijn, en dat heb je niet in een tummytub of baby badje.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_63557705
Even een lurkersreactie:

Hier zo'n 'tummytub' van de Hema, lekker goedkoop nl maar een tientje. Mijn dochter heeft er tot een jaar ingezeten, ze vond het heerlijk, veilig en vertrouwd. Eerst om lekker voorover te hangen op mijn handen (fijn zo'n brede rand), daarna achterover te hangen met je voetjes weer op de rand en vervolgens voor de tijd dat ze nog niet zelf kon zitten. Hij is zijn geld dus dubbel en dwars al waard geweest en zal ook voor de 2e gebruikt gaan worden. Het scheelt trouwens ook aardig wat water.
  donderdag 27 november 2008 @ 09:31:25 #46
219187 countrytammy
trotse mama van damian en evy
pi_63557716
http://www.domovital.com/_nl/mening_van_experten.html

en ja het is dan wel misschien een emmer maar hij is wel zo aangepast dat een baby zich er lekker in voelt.
en dat hij gebruiks vriendelijk is voor zowel moeder/vader als kind

ps:bedankt teamlead je bent een schatje....ik krijg je nog wel terug
leef nooit te ver vooruit je weet niet wat er komen gaat
pi_63557720
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:27 schreef Ticootje het volgende:
Daar gebruik ik 'm nu ook voor Maar nog ff, en dan maar weer een baby erin.
Sara
Merel
Ukje
pi_63557727
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:25 schreef teamlead het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik ga dat dus echt niet aanschaffen voor de kleine.

Ik heb natuurlijk ook niet alle geld van de wereld, maar sommige ouders slaan echt door met dit soort dingen. Mij is verschillende malen ook al gevraagd volgens welke 'trend' ik de kinderkamer in ga richten. Bij sommige mensen schijnt het normaal te zijn 5000 euro voor een kinderkamer uit te geven, 2000 voor een kinderwagen en nog wat duizendjes hier en daar voor andere spulletjes.
Ik bespaar me dat geld liever voor dingen waar een kindje echt plezier van heeft, zoals speelgoed bv. Het zal een baby worst wezen of ie in een goedkope of juist peperdure wieg ligt, het belangrijkste is dat het aan de tegenwoordige veiligheidsnormen voldoet.
Maar ik heb aanstaande ouders al horen zeggen: 'Alleen het beste voor mijn kind'
pi_63557751
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:08 schreef Llewella het volgende:
Ik vind het een redelijk onding! M'n ouders hebben een knalroze tummytub voor onze dochter. Afgelopen weekend heb ik er voor het eerst gebruik van gemaakt. Dochterlief zat heel beteuterd te kijken, ze wil lekker languit liggen juist in bad; en dan er een golfslagbad van maken door flink te bewegen. Ok, dat nog tot daar aan toe, maar ik ind het ook redelijk riskant. Want ik moest er goed vasthouden omdat ze anders weggleed, kopje onder, ook nadat we er al flink wat water uit hadden gehaald.

Ik ben blij dat ik dan voor een normaal badje ben gegaan, met roze nijntje erop Ik had ook een tummytub op m'n lijstje, maar na het roze nijntjes badje heb ik die tummytub van het lijstje geschrapt.

Denk dat Amber ook al redelijk groot is om voor het eerst in een tummytub te gaan. Als ze pasgeboren zijn is het juist prettig voor ze vanwege diezelfde houding als in de baarmoeder. Als ze al bijna 5 maanden zijn kunnen ze zich die hele houding in de baarmoeder niet meer herinneren waarschijnlijk, en zijn ze al veel groter en drukker en hebben ze andere behoeften natuurlijk
Noah ging op een gegeven moment ook steeds proberen te staan in de tummytub, dat is niet echt praktisch idd.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 27 november 2008 @ 09:34:16 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_63557786
Wij hebben een emmer gebruikt. En later gewoon een babybadje.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_63557810
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik ga dat dus echt niet aanschaffen voor de kleine.

Ik heb natuurlijk ook niet alle geld van de wereld, maar sommige ouders slaan echt door met dit soort dingen. Mij is verschillende malen ook al gevraagd volgens welke 'trend' ik de kinderkamer in ga richten. Bij sommige mensen schijnt het normaal te zijn 5000 euro voor een kinderkamer uit te geven, 2000 voor een kinderwagen en nog wat duizendjes hier en daar voor andere spulletjes.
Ik bespaar me dat geld liever voor dingen waar een kindje echt plezier van heeft, zoals speelgoed bv. Het zal een baby worst wezen of ie in een goedkope of juist peperdure wieg ligt, het belangrijkste is dat het aan de tegenwoordige veiligheidsnormen voldoet.
Maar ik heb aanstaande ouders al horen zeggen: 'Alleen het beste voor mijn kind'
Dus omdat ik wel een tummy tub het aangeschafd voor mijn kleine destijds ben ik een soort hersenloos trendvolgend wezen?
Onze babykamer is gewoon van ikea, heeft in totaal niet meer dan 250 euro gekost. En reken maar dat kinderen van een tummy tub heel veel plezier kunnen hebben, Sara heeft de eerste paar maanden bijna alleen maar daarin gebadderd, vanwege buikkrampjes zat ze er gewoon het fijnste in, werd ze helemaal ontspannen. Nee, dan heeft ze inderdaad echt meer aan speelgoed
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 27 november 2008 @ 09:35:51 #52
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63557823
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:29 schreef Fuente het volgende:

[..]

Informeer je dan in ieder geval goed
dat is een bademmer...

de tummytub is wel onder de 20,- te krijgen.. maar ja die standaard he...

en ik snap best dat iedere ouder het beste wil voor zijn of haar kindje.. maar dit gaat toch helemaal nergens meer over zeg
pi_63557824
Och, het is bij een goedkopere zaak een tientje voor een emmer waar ze heel lekker in kunnen zitten, vind ik best meevallen
pi_63557857
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:35 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat is een bademmer...

de tummytub is wel onder de 20,- te krijgen.. maar ja die standaard he...

en ik snap best dat iedere ouder het beste wil voor zijn of haar kindje.. maar dit gaat toch helemaal nergens meer over zeg
Het is gewoon hetzelfde
Zonder gekheid: het had voor mij persoonlijk niets te maken met het beste willen voor mijn kind. Ik denk dat het voor veel kindjes echt heel erg fijn is, zeker als je een kindje hebt dat moeilijk wil slapen, krampjes heeft, noem maar op.
Sara
Merel
Ukje
pi_63557908
Die standaard is wel tof trouwens
Voor 5,- zou ik het overwegen
  donderdag 27 november 2008 @ 09:39:50 #56
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63557913
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:37 schreef Fuente het volgende:

[..]

Het is gewoon hetzelfde
Zonder gekheid: het had voor mij persoonlijk niets te maken met het beste willen voor mijn kind. Ik denk dat het voor veel kindjes echt heel erg fijn is, zeker als je een kindje hebt dat moeilijk wil slapen, krampjes heeft, noem maar op.
die eerste zin

inderdaad.. het is gewoon hetzelfde.. dat was nou net mijn punt . dat het voor het kindje fijn is om in water rond te dobberen geloof ik graag... maar dat ouders zich daarvoor zo laten afzetten gaat er bij mij niet in. Een ruime emmer, desnoods een "bademmer" doen het ook
pi_63557950
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:39 schreef teamlead het volgende:

[..]

die eerste zin

inderdaad.. het is gewoon hetzelfde.. dat was nou net mijn punt . dat het voor het kindje fijn is om in water rond te dobberen geloof ik graag... maar dat ouders zich daarvoor zo laten afzetten gaat er bij mij niet in. Een ruime emmer, desnoods een "bademmer" doen het ook
Ow
Ik dacht dat je ook tegen een bademmer was Nou, in dat geval wil ik best vriendjes zijn
Sara
Merel
Ukje
pi_63558018
Ik vond het een heerlijk ding. Wel ff wennen in het begin maar Amber vond het geweldig. Ze heeft er ook heel lang in gezeten. Bij de 2e gaan we 'm weer gebruiken..

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63558026
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:39 schreef teamlead het volgende:

[..]

die eerste zin

Een tummytub is een bademmer, maar Tummytub is gewoon een merk. Maar dat heb je toch met alles? Dan kun je over élk product wel een topic gaan openen, want van bijna alle dure merk producten is wel een goedkopere variant te vinden.
©Dumbo
  donderdag 27 november 2008 @ 09:48:55 #60
219187 countrytammy
pi_63558135
mijn zoontje vind het heerlijk om er in te gaan en als ik hem niet gekregen had had ik er toch ene gekocht...emmer of geen emmer als hij het fijn vind dan doe ik hem daar gewoon in!
daarbij vind ik hem veel makkelijker dan een badje....als je hem goed gebruikt kan hij niet kopje onder gaan en kun je hem gewoon makkelijk op de tafel wassen...
  donderdag 27 november 2008 @ 09:49:17 #61
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63558146
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:44 schreef texelonia het volgende:

[..]

Een tummytub is een bademmer, maar Tummytub is gewoon een merk. Maar dat heb je toch met alles? Dan kun je over élk product wel een topic gaan openen, want van bijna alle dure merk producten is wel een goedkopere variant te vinden.
tuurlijk.. maar het ging er nu net over dat de trotse moeder in kwestie en een hopelijk-aanstaande-moeder bij hoog en laag volhielden ( en nu nog volhouden ) dat het geen emmer is, maar een speciaal ding.... en da's volgens mij gewoon gelul
pi_63558160
Ik heb m ook veel gebruikt.

Kind vond het erg prettig en ik ook

ik vond het jammer dat ik het ding bij de eerste niet had
  donderdag 27 november 2008 @ 09:50:50 #63
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63558187
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:48 schreef countrytammy het volgende:
mijn zoontje vind het heerlijk om er in te gaan en als ik hem niet gekregen had had ik er toch ene gekocht...emmer of geen emmer als hij het fijn vind dan doe ik hem daar gewoon in!daarbij vind ik hem veel makkelijker dan een badje....als je hem goed gebruikt kan hij niet kopje onder gaan en kun je hem gewoon makkelijk op de tafel wassen...
dat is niet wat je net zei...
  donderdag 27 november 2008 @ 09:52:08 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63558225
Ik kreeg hem door van mijn zus. Maar we hebben hem niet gebruikt omdat we Sasha door zijn gebroken sleutelbeentje niet op de juiste manier erin konden laten zakken. Later, toen dat geheeld was heb ik het nog wel 1 of 2 keer gebruikt, na uitleg van mijn zus, maar ik kon er niet echt warm voor lopen.
Nu staat hij in de badkamer en dient als verzamelplaats voor flessen shampoo en schuim enzo.
pi_63558228
Leuk ding, maar heeft m.i. verder geen meerwaarde.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 27 november 2008 @ 09:52:42 #66
219187 countrytammy
pi_63558235
het is ook een speciale emmer voor je baby in te wassen....

Waarom geen gewone emmer?

Gewone emmers hebben geen anti-slip bodem. De bodem is niet gebogen en geeft de baby daardoor minder steun.

Babies ontdekken hun nieuwe wereld door met hun handen te voelen en met hun mond te proeven. De pigmenten in plastic emmers bevatten hoogstwaarschijnlijk giftige sporenelementen, aangezien gewone emmers ook niet ontwikkeld zijn om babies in te baden.

Emmers hebben scherpe randen die gemakkelijk de gevoelige huid van het kind kunnen beschadigen.

Het hengsel van de emmer kan gemakkelijk de vingers van de baby beschadigen. Hij brengt ook een extra risico met zich mee, omdat een ouder broertje of zusje door het hengsel beet te pakken, de emmer van de tafel kan trekken.

Gewone emmers zijn te laag en te smal. Het waterniveau is daarom ook te laag en kinderen blijven minder lang warm. Los daarvan worden moeders en kinderen in hun bewegingen beperkt. Simpelweg een grotere emmer gebruiken brengt geen soelaas omdat die het kind geen ondersteuning en een comfortabele zitpositie geeft.

Een gewone emmer zou nooit de goedkeuring van de TÜV en BSI krijgen om babies te baden.
pi_63558273
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:49 schreef teamlead het volgende:

[..]

tuurlijk.. maar het ging er nu net over dat de trotse moeder in kwestie en een hopelijk-aanstaande-moeder bij hoog en laag volhielden ( en nu nog volhouden ) dat het geen emmer is, maar een speciaal ding.... en da's volgens mij gewoon gelul
Nou ik vind wel een verschil zitten tussen een bademmer of een doodnormale emmer die je bij de bouwmarkt koopt ja. Een bademmer ziet er veel comfortabeler uit, door die brede ronde rand aan de bovenkant bijv, geen metalen handvat waarvan het uiteinde scherp kan zijn voor kleine babyvingertjes, of waar de vingers überhaupt in klem kunnen komen te zitten.

Of het dat prijsverschil je waard is, en of je de bademmer überhaupt een toevoeging op het gewone babybadje vindt hebben, moet ieder natuurlijk voor zichzelf uitmaken.
©Dumbo
pi_63558365
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:52 schreef countrytammy het volgende:

Gewone emmers hebben geen anti-slip bodem. De bodem is niet gebogen en geeft de baby daardoor minder steun.

Babies ontdekken hun nieuwe wereld door met hun handen te voelen en met hun mond te proeven. De pigmenten in plastic emmers bevatten hoogstwaarschijnlijk giftige sporenelementen, aangezien gewone emmers ook niet ontwikkeld zijn om babies in te baden.

Emmers hebben scherpe randen die gemakkelijk de gevoelige huid van het kind kunnen beschadigen.

Het hengsel van de emmer kan gemakkelijk de vingers van de baby beschadigen. Hij brengt ook een extra risico met zich mee, omdat een ouder broertje of zusje door het hengsel beet te pakken, de emmer van de tafel kan trekken.

Gewone emmers zijn te laag en te smal. Het waterniveau is daarom ook te laag en kinderen blijven minder lang warm. Los daarvan worden moeders en kinderen in hun bewegingen beperkt. Simpelweg een grotere emmer gebruiken brengt geen soelaas omdat die het kind geen ondersteuning en een comfortabele zitpositie geeft.

Een gewone emmer zou nooit de goedkeuring van de TÜV en BSI krijgen om babies te baden.

Geniaal!
Het enige punt waar ik het mee eens ben is de bodem die geen hoeken heeft De rest is echt onzinnig
  donderdag 27 november 2008 @ 09:57:21 #69
219187 countrytammy
pi_63558379
[/quote]
quote:
quote: Op donderdag 27 november 2008 09:48 schreef countrytammy het volgende:
mijn zoontje vind het heerlijk om er in te gaan en als ik hem niet gekregen had had ik er toch ene gekocht...emmer of geen emmer als hij het fijn vind dan doe ik hem daar gewoon in!daarbij vind ik hem veel makkelijker dan een badje....als je hem goed gebruikt kan hij niet kopje onder gaan en kun je hem gewoon makkelijk op de tafel wassen...

hoezo dat dan niet?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 november 2008 @ 09:58:07 #70
13151 crew  Rewimo
pi_63558396
Ik kreeg hem trouwens van mijn zorgverzekeraar. Heb hem dus helemaal niet bewust gekocht Maar ach, het blijft een handige wasmand.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 27 november 2008 @ 09:58:50 #71
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63558422
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:52 schreef countrytammy het volgende:

steun waarvoor het kind dobbert terwijl je hem vast houdt....
quote:

dit is echt zo'n gelul.. giftige emmers... :'0
quote:

da's een punt inderdaad.. bij een gewone emmer moet je dus iets beter opletten
quote:

nou is het niet dat ik wil zeuren ofzo.. maar hoe voorkom je dat een ouder broertje of zusje die hele emmer tummytub omtrekt dan (behalve opvoeden natuurlijk )
quote:

welke ondersteuning biedt zo'n tummyding dan precies de bedoeling is toch net dat het kind in water dobbert
quote:

vreemde claim.. tenzij gedaan door iemand die bij de TUV bepaalt wat wel en niet goedgekeurd wordt..
  donderdag 27 november 2008 @ 09:59:53 #72
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63558461
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:57 schreef countrytammy het volgende:
quote: Op donderdag 27 november 2008 09:48 schreef countrytammy het volgende:
quote:
hoezo dat dan niet?
ik citeer
quote:
ps:HET IS GEEN EMMER!!!!!
  donderdag 27 november 2008 @ 10:05:31 #73
219187 countrytammy
pi_63558611
dat was van een prive mail teamlead ik gebruik ook geen zinnen uit jouw prive mails aan mij
  donderdag 27 november 2008 @ 10:10:14 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63558752
Nou ja, blij dat mijn kind nog leeft dan. De risico's waaraan wij hem blootstelden

Voordeel: je gebruikt maar weinig water, nog geen halve emmer. Kind zat shocking klem maar vond het heerlijk.
Het was trouwens het idee van de kraamverzorgster. Ik had dit echt nooit bedacht. Maar het beviel goed. Ik vond het een beetje zonde van mijn duur aangeschafte bad en standaard om een tummytub erbij te kopen.

Sorry, beetje scheef gescand

[ Bericht 14% gewijzigd door debuurvrouw op 27-11-2008 10:26:50 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 27 november 2008 @ 10:12:29 #75
219187 countrytammy
pi_63558810
denk dat het weinig uitmaakt wat voor een naam je aan dat ding geeft het gaat er toch echt uiteindelijk om of je baby het fijn vind ja of nee

[ Bericht 19% gewijzigd door teamlead op 27-11-2008 10:19:32 (tags goed gezet) ]
  donderdag 27 november 2008 @ 10:13:08 #76
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63558821
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:05 schreef countrytammy het volgende:
dat was van een prive mail teamlead ik gebruik ook geen zinnen uit jouw prive mails aan mij
euh, nee... doe dat maar niet ik weet nog wel wat ik schreef hahaha
pi_63558839
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:53 schreef texelonia het volgende:

[..]

Nou ik vind wel een verschil zitten tussen een bademmer of een doodnormale emmer die je bij de bouwmarkt koopt ja. Een bademmer ziet er veel comfortabeler uit, door die brede ronde rand aan de bovenkant bijv, geen metalen handvat waarvan het uiteinde scherp kan zijn voor kleine babyvingertjes, of waar de vingers überhaupt in klem kunnen komen te zitten.

Of het dat prijsverschil je waard is, en of je de bademmer überhaupt een toevoeging op het gewone babybadje vindt hebben, moet ieder natuurlijk voor zichzelf uitmaken.
Nou dat dus. En verder vind ik de hele discussie een beetje onzinnig Waarom een wieg kopen als je kindje ook gewoon in de bak van de kinderwagen kan slapen. Waarom billendoekjes gebruiken als je het ook gewoon met een washand en lauw water kunt doen. Zo zijn er zat dingen waarvoor een alternatief te bedenken is. Snap niet waar je je druk om kunt maken
It's all up to you
  donderdag 27 november 2008 @ 10:22:44 #78
219187 countrytammy
pi_63559078
trouwens taemlead die hopelijk aanstaande moeder, wil ook een tummy tub...en haar een beetje kennende word dat geen gewone emmer
  donderdag 27 november 2008 @ 10:27:46 #79
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63559228
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:22 schreef countrytammy het volgende:
trouwens taemlead die hopelijk aanstaande moeder, wil ook een tummy tub...en haar een beetje kennende word dat geen gewone emmer
die hopelijk aanstaande moeder kennende geeft ze me groot gelijk dat het eigenlijk gewoon een emmer is.... om vervolgens alsnog gewoon een tummytub aan te schaffen ja
  donderdag 27 november 2008 @ 10:31:54 #80
219187 countrytammy
pi_63559348
quote:
die hopelijk aanstaande moeder kennende geeft ze me groot gelijk dat het eigenlijk gewoon een emmer is.... om vervolgens alsnog gewoon een tummytub aan te schaffen ja

dus ook jij mag je baby in een tummy tub gaan wassen is maar goed dat je met mijn baby kan oefenen he voordat je die 'emmer' van de tafel, commode of standaard af gooid
pi_63559471
Wij hadden er een gekregen van mijn ouders maar moet zeggen, beide meiden vonden het fijn om erin te gaan en omdat het ook doorzichtig is kan je alles goed zien.
alleen haartjes wassen enzo lukt haast niet als ze erinzitten maar ze ontspande gelijk in de tummytub, meer als in bad.

Alleen denk ik niet dat ik hem zelf zou hebben aangeschaft.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 27 november 2008 @ 10:44:43 #82
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63559720
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:31 schreef countrytammy het volgende:

[..]

dus ook jij mag je baby in een tummy tub gaan wassen is maar goed dat je met mijn baby kan oefenen he voordat je die 'emmer' van de tafel, commode of standaard af gooid
wassen in dat ding mag zij doen hoor.. ik ga gewoon voor het badje

als het mag van haar tenminste hahaha
  donderdag 27 november 2008 @ 10:48:11 #83
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63559804
Uitkijken dat je niet van het opstapje valt dan met badderen TL
  donderdag 27 november 2008 @ 10:57:24 #84
219187 countrytammy
pi_63560068
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:48 schreef debuurvrouw het volgende:
whahahaha
  donderdag 27 november 2008 @ 10:59:22 #85
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63560117
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:48 schreef debuurvrouw het volgende:
  donderdag 27 november 2008 @ 11:00:18 #86
219187 countrytammy
pi_63560138
de waarheid is hard maar ok zo leuk
pi_63560551
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:32 schreef texelonia het volgende:

[..]

Denk dat Amber ook al redelijk groot is om voor het eerst in een tummytub te gaan. Als ze pasgeboren zijn is het juist prettig voor ze vanwege diezelfde houding als in de baarmoeder. Als ze al bijna 5 maanden zijn kunnen ze zich die hele houding in de baarmoeder niet meer herinneren waarschijnlijk, en zijn ze al veel groter en drukker en hebben ze andere behoeften natuurlijk
Noah ging op een gegeven moment ook steeds proberen te staan in de tummytub, dat is niet echt praktisch idd.
ze ging wel meteen in houding, alleen dreigde achterover op de kop te kukkelen
ze blijft ook niet zo mooi drijven zoals ik hier in het topic lees, gewoon te zwaar en te weinig babyvet om op te drijven denk ik
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63561360
Nou het is echt erg, maar hier was Tomas dus 13 maanden:

En hij vond het ding nog steeds veel leuker dan een gewoon badje *schaam*

En dit is dus Yara in dezelfde tub
It's all up to you
pi_63561572
Bij prenatal kost een standaard waar een badje en tummytub op kan 29.99,de tub zelf 14.99 en het badje 12.99.Dus als je een beetje onrustig kind hebt,of je wil em gewoon lekker laten ontspannen of zien ontspannen(want het is ook gewoon heerlijk om te zien) ben je gewoon een zeikerd als je dat voor die 15 euro wil laten.Zoals TearSong al zei,er is overal wel een goedkoper alternatief voor te verzinnen maar kom op zeg het is geen 1940 meer!!
01-08-2008
pi_63561610
Die foto van Yara Dat bedoel ik dus,dat kan in een gewoon badje niet en je ziet toch gewoon dat ze het heerlijk vind!!
01-08-2008
pi_63561656
15 euro valt ook echt in het niet bij alle andere kosten die je maakt. .
Ik zeg niet dat een tummy tub onmisbaar is, en een grote bouwemmer doet het vast ook, maar ach.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 27 november 2008 @ 12:05:33 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_63561794
Hier ook een gewone emmer. Ruben zou ook verdronken zijn in een bademmer qua grootte

Hier is meneer overigens drie dagen oud. Hij heeft nooit op de randjes gekloven, geen oudere kinderen die de emmer van tafel trokken en de randjes zijn niet scherp. Ik gok dat hij nu ook de emmer nog wel leuk zou vinden Het badje gaat hij nauwelijks meer in, meestal zit hij gewoon in het grote bad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63561854
Een gewone emmer is vaak niet doorzichtig (je hebt ze wel, doorzichtige huishoudemmers maar die zijn vaak weer wat kleiner dan een tummy tub) en dat doorzichtige is half the fun volgens mij .

Maar wel een leuke foto. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 november 2008 @ 12:08:29 #94
13151 crew  Rewimo
pi_63561887
Christan met 5 dagen, hij kijkt nog een beetje verbaasd de wereld in

donderdag 27 november 2008 @ 12:10:25 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63561936
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:56 schreef Pure-Poison het volgende:
Bij prenatal kost een standaard waar een badje en tummytub op kan 29.99,de tub zelf 14.99 en het badje 12.99.Dus als je een beetje onrustig kind hebt,of je wil em gewoon lekker laten ontspannen of zien ontspannen(want het is ook gewoon heerlijk om te zien) ben je gewoon een zeikerd als je dat voor die 15 euro wil laten.Zoals TearSong al zei,er is overal wel een goedkoper alternatief voor te verzinnen maar kom op zeg het is geen 1940 meer!!
Bij mijn weten waren er tien jaar geleden nog geen tummytubs. Tenminste, ik heb ze niet gezien in de speciaalzaak. En tien jaar geleden heb ik mijn bad gekocht. Men wat lang geleden alweer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 november 2008 @ 12:26:00 #96
13151 crew  Rewimo
pi_63562266
Zou best kunnen buuf, Christan is 8, dan heb je hem net gemist Ik had er toen nog nooit van gehoord moet ik eerlijk bekennen.
  donderdag 27 november 2008 @ 12:28:25 #97
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63562323
Stella heeft er twee keer in gezeten en verder is het een hele handige wasmand . Veel handiger dan een emmer .

Wat een prachtige foto's Tearsong .
  donderdag 27 november 2008 @ 12:36:34 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63562532
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:26 schreef Rewimo het volgende:
Zou best kunnen buuf, Christan is 8, dan heb je hem net gemist Ik had er toen nog nooit van gehoord moet ik eerlijk bekennen.
Ja denk het ja, want tweede (nu 7,5) ging toen in de emmer. En toen vond ik het de investering niet meer waard weet ik nog.
pi_63563063
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:35 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dus omdat ik wel een tummy tub het aangeschafd voor mijn kleine destijds ben ik een soort hersenloos trendvolgend wezen?
Waar zeg ik dat?
Het deed me alleen denken aan ouders die 'alleen maar het beste' (in in hun ogen duurste) voor hun kind willen.
quote:
Onze babykamer is gewoon van ikea, heeft in totaal niet meer dan 250 euro gekost. En reken maar dat kinderen van een tummy tub heel veel plezier kunnen hebben, Sara heeft de eerste paar maanden bijna alleen maar daarin gebadderd, vanwege buikkrampjes zat ze er gewoon het fijnste in, werd ze helemaal ontspannen. Nee, dan heeft ze inderdaad echt meer aan speelgoed
Ja, en daarvoor had je ook de tummytub van de Hema kunnen kopen, die de helft in prijs scheelt. En als ik het zo lees hebben de meeste ouders (hier dan) niet het gevoel dat ze echt veel aan het ding hebben gehad, het lijkt nog het meest als wasmand te worden gebruikt.
  donderdag 27 november 2008 @ 12:59:51 #100
3011 E.T.
pi_63563200
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:56 schreef Pure-Poison het volgende:
Voor de standaard kan je ook gewoon de simpelste versie kopen en de tummytub in het badje zetten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 27 november 2008 @ 13:02:14 #101
3011 E.T.
pi_63563249
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

Ja, en daarvoor had je ook de tummytub van de Hema kunnen kopen, die de helft in prijs scheelt. En als ik het zo lees hebben de meeste ouders (hier dan) niet het gevoel dat ze echt veel aan het ding hebben gehad, het lijkt nog het meest als wasmand te worden gebruikt.
Hoe komt iedereen aan die achterlijke prijzen voor een tummytub? Ik heb ze nog nooit boven de 18-20 euro gezien..
pi_63563324
dat laatste deden wij inderdaad. net zo stevig. en het voordeel van een tummytub boven een gewone emmer is toch vooral de antislip-ring eronder, plus dat ie iets groter is dan een standaard emmer. wat stabieler dus. ik wisselde altijd een beetje af, dan weer gewoon bad, dan weer tummytub. het is wel een heel andere manier van baden dan in een gewoon badje is mijn ervaring, omdat ze in de tummytub zoveel meer rechtop zitten.

samen met je kind in 't grote bad is overigens ook leuk.

oh en ik had m'n tummytub via marktplaats, voor 5 euro opgehaald hier in de buurt.

hij doet nog steeds dienst trouwens, als verzamelbak voor alle badspeeltjes. doordat ie zo doorzichtig is kunnen ze goed zien wat er allemaal in zit. heel handig!
pi_63563414
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

En als ik het zo lees hebben de meeste ouders (hier dan) niet het gevoel dat ze echt veel aan het ding hebben gehad
Dan lees je toch wel een beetje selectief.
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:17 schreef freecell het volgende:
Ik heb er ook één gekregen en Leander vond het wel erg relaxed
quote:
Ik kreeg de mijne bij het kraampakket en heb er wel altijd dankbaar gebruik van gemaakt. Vooral toen ze nog klein waren vonden ze het badje maar eng groot en de Tub erg knus.
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:33 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ja zo'n badje is ook enorm groot en in een tub voelt je kindje de 'grenzen'. Hier is hij in ieder geval erg goed gebruikt bij allebei de kids
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:37 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Een vriendin van mij had ze ook bij beide kids,die vonden het ook heerlijk ontspannen,en het zag er ook zo lief en knus uit.De kraam hulp hield het kindje trouwens met 2 vingers(wijs en middelvinger in een V zeg maar)onder de kin vast.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:59 schreef Lishe het volgende:
Ik vond het heel prettig, die tummytub.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:05 schreef moussy het volgende:

Ik vond hem vooral handig toen mijn DNA nog niet zelf kon zitten, maar wel al wat groter waren, dan zaten ze mooi klem en glibberden ze niet door het bad heen.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:50 schreef E.T. het volgende:
Hier is het gewone badje nooit gebruikt.. In die grote ruimte wilde ze lekker omdraaien naar d'r buik, maar dat is niet zo handig met water Ik was dus continue bezig met m'n kind in bedwang houden terwijl ze in de tummytub heerlijk ontspannen aan het badderen was.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:17 schreef snoopy het volgende:
Hier ook de tub gebruikt. Ik vond het wel handig ivm de ruimte. Lekker badderen op de commode
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:22 schreef Fuente het volgende:
Ik vond het een heerlijk ding!
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:30 schreef texelonia het volgende:
Ik had er eentje gekregen, en ik vond het wel leuk eigenlijk. Kind wordt er rustig van, en je hoeft ze bijna niet vast te houden. Het badje vond ik in het begin veel onhandiger.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:31 schreef saartje1 het volgende:

Mijn dochter heeft er tot een jaar ingezeten, ze vond het heerlijk, veilig en vertrouwd. Eerst om lekker voorover te hangen op mijn handen (fijn zo'n brede rand), daarna achterover te hangen met je voetjes weer op de rand en vervolgens voor de tijd dat ze nog niet zelf kon zitten. Hij is zijn geld dus dubbel en dwars al waard geweest en zal ook voor de 2e gebruikt gaan worden. Het scheelt trouwens ook aardig wat water.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:43 schreef Vicky het volgende:
Ik vond het een heerlijk ding. Wel ff wennen in het begin maar Amber vond het geweldig. Ze heeft er ook heel lang in gezeten. Bij de 2e gaan we 'm weer gebruiken..
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:48 schreef countrytammy het volgende:
mijn zoontje vind het heerlijk om er in te gaan en als ik hem niet gekregen had had ik er toch ene gekocht...
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:49 schreef lily het volgende:
Ik heb m ook veel gebruikt.

Kind vond het erg prettig en ik ook

ik vond het jammer dat ik het ding bij de eerste niet had
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:35 schreef snakelady het volgende:
Wij hadden er een gekregen van mijn ouders maar moet zeggen, beide meiden vonden het fijn om erin te gaan en omdat het ook doorzichtig is kan je alles goed zien.
En dan laat ik reacties met alleen foto's (van tevreden kindjes) nog achterwege.
pi_63563416
Ehmmm 18-20 euro voor een plastic ding- hoe heerlijk je kind het ook vindt- is gewoon een achterlijke prijs.
Dat is tig keer de productieprijs, daar zit dus inderdaad de kost van de promotie/marketingcampagne achter (al is die er ook al weer jaren uitgehaald)
  donderdag 27 november 2008 @ 13:09:58 #105
3011 E.T.
pi_63563480
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:08 schreef Iksje het volgende:
Ehmmm 18-20 euro voor een plastic ding- hoe heerlijk je kind het ook vindt- is gewoon een achterlijke prijs.
Dat is tig keer de productieprijs, daar zit dus inderdaad de kost van de promotie/marketingcampagne achter (al is die er ook al weer jaren uitgehaald)
dat is met 99% van alle dingen die je koopt..
pi_63563508
quote:
Zullen we even nagaan hoeveel al die babyshit over de kop gaat? Zoals gezegd, ze zijn er ook voor veel minder (HEMA) en dan koop je voor een euro of 10 - 15 iets waarvan je baby (mogelijk) maandenlang plezier hebt. En hey, misschien vindt -ie het niks, ben je 15 euro kwijt. Lijkt me een beetje in het niet vallen ivm commode, boxen, flessen, luiers, hydroluiers, nappy wrappers, etc af infinitum.
  donderdag 27 november 2008 @ 13:24:20 #107
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63563905
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:27 schreef teamlead het volgende:

[..]

die hopelijk aanstaande moeder gaat jou geen gelijk geven.. een emmer is een emmer en die gebruik ik om te poetsen een tummy tub is om je kind in te badderen...... en die trotse moeder geef ik helemaal gelijk....
Be happy with the little things in life
  donderdag 27 november 2008 @ 13:26:29 #108
223453 Guuzewuus
pi_63563970
Ik ga hem straks weer eens proberen m isschien is het nu een groter succes .

Dingen zijn nieuw misschien duur, maar als je ziet hoe ze keer op keer worden doorgegeven ja, ik heb hem gekregen dan is het dat toch ook gewoon wel waard. En als je hem doorverkoopt, dan ben je er zelf ook maar weinig aan kwijt, of niet dan .
pi_63564025
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:26 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik ga hem straks weer eens proberen m isschien is het nu een groter succes .
Ik krijg Jen er niet meer fatsoenlijk in hoor. Ze gaat staan en blijft staan.
  donderdag 27 november 2008 @ 13:29:07 #110
223453 Guuzewuus
pi_63564042
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik krijg Jen er niet meer fatsoenlijk in hoor. Ze gaat staan en blijft staan.
Oh ja, grote kans dat stella dat ook doet .
pi_63564131
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:29 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Oh ja, grote kans dat stella dat ook doet .
Zie ze er dan maar eens in te vouwen
pi_63564206
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dan lees je toch wel een beetje selectief.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

En dan laat ik reacties met alleen foto's (van tevreden kindjes) nog achterwege.
Nou, even afwegen tegen de minder positieve reactie's:
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:46 schreef DJMO het volgende:
ik heb een gewoon badje op een standaard, en ik hoef die nieuwerwetse zooi allemaal niet. ik zou trouwens niet eens weten hoe ik mijn kind vast moet houden in zo'n tummyding .. ik vind het een onding
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:49 schreef doeka het volgende:
Ik had er destijd eentje gekregen voor de geboorte van ons jongste kind.
Ik reageerde net als jij: "Leuk, een emmer!" Maar volgens de gever kon ik, als moderne moeder, toch echt niet zonder.
Welgeteld 1 keer heeft Zoon in de emmer gezeten; ik vond het gedoe en kreeg niet de indruk dat Zoon zich veel meer op z'n gemak voelde in een emmer dan in een badje.

quote:

quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:51 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Edit: Gezien de reacties van anderen hier, komt het woord handig inmiddels te vervallen
quote:

[..]

Wij hebben ook gewoon een badje op poten en geen tummytub.
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb gewoon een gele emmer gebruikt. Van Curver geloof ik. Werkte net zo goed. Zal vanavond even zoeken voor een foto. Leukste: nu een foto maken met dezelfde emmer en hetzelfde kind.
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:32 schreef deedeetee het volgende:
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:48 schreef HarryP het volgende:

[..]

Als Iris met Mama in het grote bad gaat zit ik tot over mijn ellebogen in het water...

Verder ook geen tummytub. Vond het onzin, om over een gietijzeren tummytub standaard maar te zwijgen. Een normaal badje is veel handiger.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:08 schreef Llewella het volgende:

quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:22 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb hem alleen in het begin gebruikt. Naderhand een gewoon badje op standaard. En nu doet de tummytub het prima als wasmand
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:02 schreef Belana het volgende:
Wij hebben er toentertijd 1 gekocht ja en ik ben het volkomen met TS eens dat we net zo goed een emmer hadden kunnen kopen, we zijn er volledig ingetrapt
we hebben hem wel veel gebruikt en ook voor 2 kinderen en nu doet ie dienst als, jawel, emmer
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:27 schreef Ticootje het volgende:
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:31 schreef hestria het volgende:
hier nooit een tummytub gebruikt, 1 keer uit nood een gewone emmer, maar verder iss babybadje(de eerste maand) daarna gewoon met papa of mama mee onder de douche/bad. Vind/vond vooral toen ze nog heel klein waren dat huid op huid contact erg fijn, en dat heb je niet in een tummytub of baby badje.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:34 schreef Tinkepink het volgende:
Wij hebben een emmer gebruikt. En later gewoon een babybadje.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kreeg hem door van mijn zus. Maar we hebben hem niet gebruikt omdat we Sasha door zijn gebroken sleutelbeentje niet op de juiste manier erin konden laten zakken. Later, toen dat geheeld was heb ik het nog wel 1 of 2 keer gebruikt, na uitleg van mijn zus, maar ik kon er niet echt warm voor lopen.
Nu staat hij in de badkamer en dient als verzamelplaats voor flessen shampoo en schuim enzo.
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:52 schreef Montagui het volgende:
Leuk ding, maar heeft m.i. verder geen meerwaarde.
quote:
Voor mij geen reden naar de winkel te hollen om dat ding aan te schaffen. Misschien zou ik het overwegen als er problemen zouden zijn met het baden in een 'gewoon' babybadje.
pi_63564218
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zie ze er dan maar eens in te vouwen
Met Leander lukt me dat dus niet meer, ik krijg hem niet zover dat hij zijn knietjes buigt, dus hij wordt maximaal tot zijn navel nat.
En een lol dattie heeft met staan dan
En dat is dan net drie maanden oud, wordt nog wat
pi_63564268
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

Voor mij geen reden naar de winkel te hollen om dat ding aan te schaffen.
Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat de makers van de tummy tub/ soortgelijke badjes hier slapeloze nachten van hebben hoor
It's all up to you
pi_63564296
quote:

Voor mij geen reden naar de winkel te hollen om dat ding aan te schaffen. Misschien zou ik het overwegen als er problemen zouden zijn met het baden in een 'gewoon' babybadje.
Ik zie de balans niet echt uitslaan naar uitgesproken positief of negatief, daar ging het me even om. En hey, als het je niks lijkt, dan koop je 'm niet, isse simpel. En je hoeft al helemaal niet te hollen. Wij hebben 'm gewoon meegenomen tijdens één of ander regulier bezoekje aan één of andere babydump/knaller/etc. Onder het mom van laten we het eens proberen. Je doet net of er een aankoop van 3.500 euro te verantwoorden is.
pi_63564314
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:37 schreef TearSong het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat de makers van de tummy tub/ soortgelijke badjes hier slapeloze nachten van hebben hoor
Wat is dat nu weer voor rare opmerking?

We voeren hier de discussie over het nut van de tummytub en ik geef mijn mening, that's it.
  donderdag 27 november 2008 @ 13:42:16 #117
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63564392
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:24 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

die hopelijk aanstaande moeder gaat jou geen gelijk geven.. een emmer is een emmer en die gebruik ik om te poetsen een tummy tub is om je kind in te badderen...... en die trotse moeder geef ik helemaal gelijk....
ah, crap.......
pi_63564461
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik zie de balans niet echt uitslaan naar uitgesproken positief of negatief, daar ging het me even om. En hey, als het je niks lijkt, dan koop je 'm niet, isse simpel. En je hoeft al helemaal niet te hollen. Wij hebben 'm gewoon meegenomen tijdens één of ander regulier bezoekje aan één of andere babydump/knaller/etc. Onder het mom van laten we het eens proberen. Je doet net of er een aankoop van 3.500 euro te verantwoorden is.
Heb je de OP van dit topic gelezen?

TS had een discussie met een moeder die helemaal vol is van dat ding en dat het zo belangrijk is voor je kind,omdat het dan zo zit te badderen als in een baarmoeder zit(rechtop).
TS wilde hier eens peilen wat de meningen over het ding zijn, en gezien dat het nu niet de hemel in bejubeld wordt heb ik niet de behoefte naar de winkel te hollen, nee.
En waarom sommige mensen zich zo aangesproken voelen omdat ze het ding wel aangeschaft hebben weet ik niet. Dat moeten jullie toch verder zelf weten?
  donderdag 27 november 2008 @ 13:46:42 #119
219187 countrytammy
pi_63564507
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:24 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

zie je wel dat ik gelijk heb
hou je maar vast ook jij komt een tummy tub aan het gebruiken teamlead
  donderdag 27 november 2008 @ 13:49:49 #120
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63564591
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

ah, crap.......
Daarvoor kan je de nappy wrapper aanschaffen. Ook handig. Of je neemt een emmer.
pi_63564765
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:49 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Daarvoor kan je de nappy wrapper aanschaffen. Ook handig. Of je neemt een emmer.
Ja voor de nappy wrapper moeten we even een nieuw topic maken hoor
It's all up to you
  donderdag 27 november 2008 @ 14:01:04 #122
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63564876
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:57 schreef TearSong het volgende:

[..]

de wattes???
pi_63564909
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:01 schreef teamlead het volgende:

[..]

de wattes???
Ga er even voor zitten... dan zoek ik 'm vast op.
pi_63564940
Astu. Ik presenteer u, de Nappy Wrapper! .

http://www.kinderwebwinke(...)ucten/nappy_wrapper/
pi_63564965
quote:

[..]

Ik zag de prijd en koos toen voor een normale luieremmer. Gewoon even elke dag legen...
pi_63565195
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:10 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zullen we even nagaan hoeveel al die babyshit over de kop gaat? Zoals gezegd, ze zijn er ook voor veel minder (HEMA) en dan koop je voor een euro of 10 - 15 iets waarvan je baby (mogelijk) maandenlang plezier hebt. En hey, misschien vindt -ie het niks, ben je 15 euro kwijt. Lijkt me een beetje in het niet vallen ivm commode, boxen, flessen, luiers, hydroluiers, nappy wrappers, etc af infinitum.
Wat E.T. zegt... vele zaken zijn achterlijk duur.
Ik zeg ook niet dat ik elke cent tien keer omdraai en constant denk van "wat is dit een onredelijke prijs", ik heb ook veel te duur betaalde babyproducten (hey, ik heb drie draagdoeken, dat is ook een hoop geld voor een lapje stof).

Maar ik kan er dus wel inkomen dat heel veel mensen 18-20 euro (of zelfs 15) voor wat an sich een emmer is "achterlijk" duur vinden.

Je hebt 'm waarschijnlijk al, ik ben van de kant die het slechts een hype vindt, iets van de laatste 5-10 jaar. Maar zo gaat dat nu eenmaal in de (baby)wereld.
  donderdag 27 november 2008 @ 14:15:06 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63565273
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:57 schreef TearSong het volgende:

[..]

Oh sjips ja. helemaal offtopic
  donderdag 27 november 2008 @ 14:42:19 #128
219187 countrytammy
pi_63566104
teamlead gaat dit niet meer verwerken

trotse moeder zegt tegen teamlead kom vanaaf maar kijken hoe hij werkt hij is echt makkelijk
  donderdag 27 november 2008 @ 14:44:38 #129
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63566174
quote:
Mijn ouders hebben hem van de hema voor een 10tje.

Maar zelf vond ik het inderdaad het leukste dat de emmer doorzichtig is en hij is lekker stevig.

Demi ging er in liggen slapen ( overigens was dit een leen tummy tub, daarna een gekregen van mijn ouders)

Nika ligt er altijd gewoon ontspannen bij.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 27 november 2008 @ 14:52:27 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63566372
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Alleen heeft de meerderheid van jouw lijstje nooit ene tummytub in zijn of haar bezit gehad....
  donderdag 27 november 2008 @ 14:53:24 #131
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63566405
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:42 schreef countrytammy het volgende:
teamlead gaat dit niet meer verwerken

trotse moeder zegt tegen teamlead kom vanaaf maar kijken hoe hij werkt hij is echt makkelijk
hahahahaha.......

de mening van de tummy tub zijn idd verdeeld.. en de aanschaf tja of je hem nou van de HEMA neemt of
gewoon het merk zelf.. ik vind het de moeite waard om aan te schaffen.. en de een noemt het een emmer de ander niet, maar doordat hij doorzichtig is kan je wel zien wat je kind doet maar ook heel goed zien dat hij/zij geniet dat is toch mooi!!!
Ik ben nog geen moeder (hopelijk wel een aanstaande moeder) maar ik ga hem zeker kopen.. heb het hem namelijk al uitgeprobeerd bij mn vriendin met haar zoontje en genieten dat het kind doet.. en ik vind hem ook niet onhandig in gebruiken tis even wennen maar je krijgt er heel snel handigheid in...
  donderdag 27 november 2008 @ 15:46:38 #132
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63567850
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:03 schreef Jarno het volgende:
Astu. Ik presenteer u, de Nappy Wrapper! .

http://www.kinderwebwinke(...)ucten/nappy_wrapper/

omfg

ehm.. en gewoon in de kliko mikken is teveel werk
  donderdag 27 november 2008 @ 15:48:13 #133
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63567899
quote:

[..]

en die emmer kan niet.. want daar moet het kind in gewassen worden
pi_63567952
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:46 schreef teamlead het volgende:

ehm.. en gewoon in de kliko mikken is teveel werk
Nouja, kliko's staan niet zelden in de tuin, kinderkamers bevinden zich niet zelden op de 1e of 2e etage, dus dan moet je mét stinkende luier het huis door (één hand bezet door de luier, wat doe je met je uk en de traphekjes die je tegen komt onderweg?), door de regen/sneeuw/hagel/etc je tuin door (terwijl je uk op de 2e etage de stopcontacten aan het uittesten is), jij komt doorweekt terug - zonder luier - in je naar babypoep stinkende huis en je ziet dat je dreumes zich heeft opgehangen aan een Winnie de Pooh speeltje.

Dat idee dus.

Maar de meesten kopen dan gewoon een goed sluitende luieremmer. En legen die regelmatig in de betreffende kliko idd.
  donderdag 27 november 2008 @ 15:54:07 #135
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63568041
maar wat is de meerwaarde van een nappy wrapper.. als je een luieremmer hebt??
die dingen zijn volgens mij nog niet eens zo goedkoop en je moet er ook navullingen voor kopen.. dan maar
1x per dag met de luieremmer naar de kliko lopen
pi_63568119
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:54 schreef droomvrouwtje het volgende:
maar wat is de meerwaarde van een nappy wrapper.. als je een luieremmer hebt??
Sommige mensen zijn wel erg allergisch voor vieze luchtjes denk ik. En hebben het idee dat ze het nog door een luieremmerdeksel heen ruiken ofzo. Ik weet het ook niet, dit is nou weer iets waarvan ik dan weer niet het nut inzie. . Maar er zijn vast hele volksstammen enthousiaste gebruikers.
  donderdag 27 november 2008 @ 16:03:41 #137
219187 countrytammy
pi_63568275
ik heb er ene en ben er best blij mee....geen vieze luchtjes op de kinderkamer en geen gesleep elke dag met een luieremmer...die dingen zijn dan wel belachelijk duur maar als je hem van je ex man krijgt na de scheiding is hij van harte welkom....
  donderdag 27 november 2008 @ 16:04:44 #138
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63568302
tja die stank.. dat snap ik dan nog wel maar om daar zo duur ding voor aan te schaffen... ik zou hem niet aanschaffen ik doe het wel gewoon met een dood normale luieremmer
  donderdag 27 november 2008 @ 16:04:58 #139
219187 countrytammy
pi_63568313
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:48 schreef teamlead het volgende:

[..]

en die emmer kan niet.. want daar moet het kind in gewassen worden
dat mocht niet van je droom vrouw of alweer vergeten????
pi_63568321
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:03 schreef countrytammy het volgende:
ik heb er ene en ben er best blij mee....geen vieze luchtjes op de kinderkamer en geen gesleep elke dag met een luieremmer...die dingen zijn dan wel belachelijk duur maar als je hem van je ex man krijgt na de scheiding is hij van harte welkom....
Maar je exman past toch nooit in zo'n zakje
  donderdag 27 november 2008 @ 16:06:09 #141
219187 countrytammy
pi_63568347
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

als dat eens kon zou het helemaal mooi zijn
  donderdag 27 november 2008 @ 16:08:53 #142
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63568426
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

hahahaha........
op geruimd staat netjes
  donderdag 27 november 2008 @ 16:19:11 #143
219187 countrytammy
pi_63568721
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:08 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

hahahaha........
op geruimd staat netjes
gedraag je
  donderdag 27 november 2008 @ 16:23:14 #144
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63568827
o ja eigelijk ging het topic over de tummy tub dat het gwoon een emmer is...

emmer: Van metaal of plastic gemaakte bak met een hengsel eraan, om iets in te vervoeren of te gebruiken voor b.v.een wasje in te wassen of (met deksel op de emmer)iets in te bewaren.

maar als je dit leest?? er staat toch niet bij ook om het kind in te badderen???

dus een tummy tub is geen emmer
  donderdag 27 november 2008 @ 16:24:47 #145
219187 countrytammy
pi_63568872
go droomvrouwtje
pi_63569029
EN: tub NL: tobbe
Definitie: (Nederlands) houten vat dat naar boven toe wijder wordt en geen deksel heeft, veelal met oren
  donderdag 27 november 2008 @ 16:36:25 #147
219187 countrytammy
pi_63569174
uit de dikke van dale

tum·my·tub [] (dem; meervoud: tummytubs)
1 babybadje in de vorm van een emmer

em·mer (dem; meervoud: emmers)
1 vat met een hengsel voor het vervoeren en bewaren van stoffen

volgens mij een degelijk verschil is het niet???
pi_63569221
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Alleen heeft de meerderheid van jouw lijstje nooit ene tummytub in zijn of haar bezit gehad....
Inderdaad. Waarom een veredelde wasemmer van 20 euro (of meer) aanschaffen als je 'm niet nodig hebt.
  donderdag 27 november 2008 @ 16:38:23 #149
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63569226
ik vind van wel.. dat het de vorm van een emmer heeft is nog niet gezegd dat het een emmer is....

en de dikke van dale noemt het een babybadje is mij dus duidelijk genoeg
  donderdag 27 november 2008 @ 16:40:32 #150
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63569283
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:38 schreef droomvrouwtje het volgende:
ik vind van wel.. dat het de vorm van een emmer heeft is nog niet gezegd dat het een emmer is....

en de dikke van dale noemt het een babybadje is mij dus duidelijk genoeg
als het uitziet als een vis, ruikt als een vis, smaakt als een vis, dan is het waarschijnlijk een vis
als het uitziet als een emmer, ruikt als een emmer, dezelfde eigenschappen heeft als een emmer, dan is het dus een emmer

eigenwijs geval
  donderdag 27 november 2008 @ 16:40:49 #151
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63569297
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:08 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

hahahaha........
op geruimd staat netjes
  donderdag 27 november 2008 @ 16:43:08 #152
219187 countrytammy
pi_63569352
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:40 schreef teamlead het volgende:

[..]

als het uitziet als een vis, ruikt als een vis, smaakt als een vis, dan is het waarschijnlijk een vis
als het uitziet als een emmer, ruikt als een emmer, dezelfde eigenschappen heeft als een emmer, dan is het dus een emmer

eigenwijs geval
we zetten jou toch ook niet in de voortuin omdat je er uitziet als een tuinkabouter
  donderdag 27 november 2008 @ 16:43:57 #153
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63569374
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:43 schreef countrytammy het volgende:

[..]

we zetten jou toch ook niet in de voortuin omdat je er uitziet als een tuinkabouter
heeft iemand jou wel eens verteld dat je eigenlijk een kutwijf bent?

donderdag 27 november 2008 @ 16:44:38 #154
219187 countrytammy
pi_63569391
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

heeft iemand jou wel eens verteld dat je eigenlijk een kutwijf bent?

ja jij bijna elke dag
  donderdag 27 november 2008 @ 16:44:40 #155
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63569393
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:43 schreef countrytammy het volgende:

[..]

hahahahahahahahahahahahahahaha
  donderdag 27 november 2008 @ 16:46:11 #156
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63569430
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:44 schreef countrytammy het volgende:

[..]

ja jij bijna elke dag
das niet lief van teamlead over de knie......
  donderdag 27 november 2008 @ 16:50:46 #157
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63569530
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:46 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

das niet lief van teamlead over de knie......
  donderdag 27 november 2008 @ 16:51:55 #158
219187 countrytammy
pi_63569555
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:50 schreef teamlead het volgende:

[..]

iew men hoofd
  donderdag 27 november 2008 @ 16:54:35 #159
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63569623
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:50 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat nou????

een emmer is een emmer en een tummy tub een babybadje....
  donderdag 27 november 2008 @ 16:58:40 #160
219187 countrytammy
pi_63569718
geef nou maar toe dat het geen emmer is teamlead
  donderdag 27 november 2008 @ 17:02:10 #161
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63569807
maar even terug on topic ( )

de meningen over de zin en onzin van de tummy-emmer zijn nogal verdeeld.. Maar zelfs als het nuttig zou zijn.. waarom dan niet gewoon dat kind in een emmer
  donderdag 27 november 2008 @ 17:03:38 #162
219187 countrytammy
pi_63569841
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:02 schreef teamlead het volgende:

de meningen over de zin en onzin van de tummy-emmer zijn nogal verdeeld.. Maar zelfs als het nuttig zou zijn.. waarom dan niet gewoon dat kind in een emmer
omdat een tummytub veiliger is
  donderdag 27 november 2008 @ 17:05:32 #163
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_63569868
hmm ik moet er niet aandenken dat met de emmer die ik net heb gebruikt om te poetsen daarna gebruik om mn kind in te badderen ja ik weet het je kunt je emmer ook even omspoelen en schoonmaken en nee dan vind ik het idee nog altijd vies.. daarbij is een tummy tub doorzichtig dus je kunt ook nog eens zien wat hij/zij aan het doen is
  donderdag 27 november 2008 @ 17:39:36 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63570688
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:02 schreef teamlead het volgende:

nou hier de voordelen op een rij

1. Hij is doorzichtig ( dat is leuker)
2. Het is hygienischer ( eerst de wc uitsoppen met chloor om vbervolgens je baby in de emmer te wassen)
3. Het is veiliger ( dankzij antislip en geen scherpte randjes)
4. Hij is groter ( de gemiddelde emmer is toch een heel stuk kleiner als een tummytub en baby's groeien ook dus je kan van ene tummytub langer gebruik maken.

En het kost maar rond de 10 á 15 euro bij de Hema.
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 17:42:46 #165
7074 moussy
kuttekop
pi_63570751
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

nou hier de voordelen op een rij

1. Hij is doorzichtig ( dat is leuker)
2. Het is hygienischer ( eerst de wc uitsoppen met chloor om vbervolgens je baby in de emmer te wassen)
3. Het is veiliger ( dankzij antislip en geen scherpte randjes)
4. Hij is groter ( de gemiddelde emmer is toch een heel stuk kleiner als een tummytub en baby's groeien ook dus je kan van ene tummytub langer gebruik maken.

En het kost maar rond de 10 á 15 euro bij de Hema.
1. er zijn ook doorzichtige emmers
2. dan neem je toch een emmer die je alleen voor je baby gebruikt
3. zat niet in de tubs van mijn kinderen 9 en 5 jaar geleden
4. er zijn ook grote emmers

Ik vind de brede rand alleen ideaal omdat ik er mijn armen op legde, voor de rest zie ík geen verschil met een emmer.
  donderdag 27 november 2008 @ 17:48:14 #166
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63570861
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:42 schreef moussy het volgende:

[..]

1. er zijn ook doorzichtige emmers
2. dan neem je toch een emmer die je alleen voor je baby gebruikt
3. zat niet in de tubs van mijn kinderen 9 en 5 jaar geleden
4. er zijn ook grote emmers

Ik vind de brede rand alleen ideaal omdat ik er mijn armen op legde, voor de rest zie ík geen verschil met een emmer.
dus dan moet je met veel moeite opzoek naar een grote doorzichtige emmer (krijg hem via google niet gevonden) die je alleen gebruikt voor de baby terwijl je waarschijnlijk voor 5 euro meer een "emmer"hebt die speciaal is ontwikkeld voor baby's...

Ja, die 5 euro doet het hem dan wel uiteraard, echt het bezuinigen waard.

edit; ik heb er een gevonden, nee, om de prijs zou ik het echt laten...

http://www.carclean.nl/pr(...)-Natural_101154.aspx
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 17:49:06 #167
7074 moussy
kuttekop
pi_63570871
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

dus dan moet je met veel moeite opzoek naar een grote doorzichtige emmer (krijg hem via google niet gevonden) die je alleen gebruikt voor de baby terwijl je waarschijnlijk voor 5 euro meer een "emmer"hebt die speciaal is ontwikkeld voor baby's...

Ja, die 5 euro doet het hem dan wel uiteraard, echt het bezuinigen waard.
2,99 doorzichtige emmer bij blokker.
  donderdag 27 november 2008 @ 17:50:42 #168
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63570893
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:49 schreef moussy het volgende:

[..]

2,99 doorzichtige emmer bij blokker.
dat is een kleine emmer...
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 17:51:22 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_63570911
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

dat is een kleine emmer...
tuulk, ik heb ze zelf hier staan en het zijn geen kleine emmers
  donderdag 27 november 2008 @ 17:53:24 #170
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63570940
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:51 schreef moussy het volgende:

[..]

tuulk, ik heb ze zelf hier staan en het zijn geen kleine emmers
Toevallig, ik heb hem vorige week ook in mijn handen gehad, die is toch een stuk kleiner als een tummytub, zie er geen 1 jarige inzitten eigenlijk.

Maar als jij persé gelijk wil hebben, bij deze, je hebt gelijk.

Maar ik heb ene tummytub en ben er tevreden over, het is dat ik hem gekregen heb anders zou ik me echt druk maken om die paar euro's die er meer aan zijn besteed.
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2008 @ 17:55:48 #171
7074 moussy
kuttekop
pi_63570996
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Toevallig, ik heb hem vorige week ook in mijn handen gehad, die is toch een stuk kleiner als een tummytub, zie er geen 1 jarige inzitten eigenlijk.
Ik weet natuurlijk ook helemaal niet hoe een tub er uit ziet
  donderdag 27 november 2008 @ 18:21:37 #172
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63571565
dat blijkt inderdaad...
pi_63573704
Dames, voordat jullie elkaars haren gaan uittrekken, tummytubs heb je ook in verschillende maten
©Dumbo
  donderdag 27 november 2008 @ 19:41:50 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_63573749
quote:
Op donderdag 27 november 2008 17:03 schreef countrytammy het volgende:

[..]

omdat een tummytub veiliger is

Nee, je kind gewoon wassen met een washandje is veiliger.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63574071
ach, voor een tientje

Nee, het is niet mijn advertentie. Ik gebruik hem nog gewoon voor de badspeeltjes in op te bergen.
  donderdag 27 november 2008 @ 19:56:04 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63574227
Nou ja zeg, gaat dit nog ergens over? Of gaan we van het ene welles-nietes spelletje over in het andere?

Teamlead? Heb jij je antwoord? Dan kan dit wmb wel afzinken want het gaat echt nergens over!
  donderdag 27 november 2008 @ 20:11:38 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_63574716
Nee, dit gaat al nergens meer over
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 november 2008 @ 22:35:43 #178
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63580295
ik ben er inmiddels van overtuigd dat mensen die fan zijn van dat ding het nooit een emmer zullen noemen . Roept wel weer andere vragen op, maar daar open ik nog wel eens een ander topic over. Af laten zinken mag hoor
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:07:26 #179
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63583330
Wij hebben een badje en een emmer. De emmer past op de standaard van het badje, en aangezien de emmer een tientje was hebben we hem er gewoon bijgekocht. Ik heb hem in het begin één keer gebruikt voor het kind, en toen vond ik het onhandig. Toen heeft hij een hele tijd dienst gedaan om vieze rompers/ondergekotste kleding in de week te zetten (naar volle tevredenheid) en nu gebruik ik hem weer waarvoor we hem gekocht hadden .

Voordeel nu is; in het gewone badje kan mevrouw niet goed zitten. En als ze wel zit, zit ze maar voor de helft onder water. In de tub zit ze lekker onder water én ze zit zo stevig dat ze veel meer plezier met haar speeltjes in het water heeft (lees; ze durft de rand los te laten . ) en dat is gewoon leuk om te zien.

Zou dit ook in een emmer kunnen? Vast wel. Voordeel van een tub is de dikke gladde rand, dus weinig kans op beschadiging, ook van je eigen armen. En hij past op de standaard van het bad, dat is ook een grote pré. Dus zaligmakend zou ik het niet noemen, maar voor een tientje zou ik me er ook niet al te lang druk over maken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')