users die denken andere users te kennenquote:Op woensdag 26 november 2008 17:42 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Kinderloze users die zich druk maken over zaken en verantwoordelijkheden waar ze verstand van denken te hebben maar daadwerkelijk geen zak van begrijpen
quote:Op woensdag 26 november 2008 17:49 schreef doeka het volgende:
I
Later heb ik 'm weggegeven aan een zwangere vriendin; die gebruikte 'm voor de handwas.![]()
Nou, leg jij het grote voordeel van deze wasmand maar even uit dan. Het is gewoon een handig formaat emmer zonder scherpe randjes.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:42 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Kinderloze users die zich druk maken over zaken en verantwoordelijkheden waar ze verstand van denken te hebben maar daadwerkelijk geen zak van begrijpen
Wij hebben ook gewoon een badje op poten en geen tummytub. Het gaat mij meer erom dat de TS daar hele discussies over aangaat met een blije trotse moeder.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:51 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Nou, leg jij het grote voordeel van deze wasmand maar even uit dan. Het is gewoon een handig formaat emmer zonder scherpe randjes.
Dan mag TS z'n mening toch wel geven? Of mogen alleen de mensen met kinderen dat?quote:Op woensdag 26 november 2008 17:52 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Wij hebben ook gewoon een badje op poten en geen tummytub. Het gaat mij meer erom dat de TS daar hele discussies over aangaat met een blije trotse moeder.
Ja, want dat staat helemaal nergensquote:Op woensdag 26 november 2008 17:52 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Wij hebben ook gewoon een badje op poten en geen tummytub. Het gaat mij meer erom dat de TS daar hele discussies over aangaat met een blije trotse moeder.
zolang jij de verhoudingen tussen mij en de betreffende trotse moeder niet kent, gaat je dat geen hol aanquote:Op woensdag 26 november 2008 17:52 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 november 2008 17:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan mag TS z'n mening toch wel geven? Of mogen alleen de mensen met kinderen dat?
maar ook dan moet je je kind nog vasthouden.. net als in een normaal badje..quote:Op woensdag 26 november 2008 17:56 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Overigens kan ik me voorstellen dat onzekere nieuwe ouders zo'n tummytub fijner vinden omdat je kind er niet in kan wegzakken etc.
Uiteraard. Maar mocht het kind je even "ontglippen" dan ligt ie niet meteen onder water.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
maar ook dan moet je je kind nog vasthouden.. net als in een normaal badje..
Ow jawel hoorquote:Op woensdag 26 november 2008 17:59 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar mocht het kind je even "ontglippen" dan ligt ie niet meteen onder water.
Vasthouden is het probleem niet hoor, Leander was 5 en een half pond en de emmer was inderdaad erg groot (het was ook nog één die groter is dan normaal) maar vasthouden ging prima! (en normaal hield ik hem beter vast dan aan één vinger in z'n mond uiteraardquote:Op woensdag 26 november 2008 18:32 schreef deedeetee het volgende:
Lijkt mij nou juist doodeng zo'n emmer, in een badje kun je 't kindje veel beter vasthouden. Mja de mijne waren alle 3 bij de geboorte niet veel meer dan 5 pond dus dan is zo'n emmer wel groot.
Ja zo'n badje is ook enorm groot en in een tub voelt je kindje de 'grenzen'. Hier is hij in ieder geval erg goed gebruikt bij allebei de kidsquote:Op woensdag 26 november 2008 20:24 schreef Lois het volgende:
Een emmer is vast net zo goed hoor, en stukken goedkoper dan een tub. Ik kreeg de mijne bij het kraampakket en heb er wel altijd dankbaar gebruik van gemaakt. Vooral toen ze nog klein waren vonden ze het badje maar eng groot en de Tub erg knus.
Een vriendin van mij had ze ook bij beide kids,die vonden het ook heerlijk ontspannen,en het zag er ook zo lief en knus uit.De kraam hulp hield het kindje trouwens met 2 vingers(wijs en middelvinger in een V zeg maar)onder de kin vast.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:24 schreef Lois het volgende:
Een emmer is vast net zo goed hoor, en stukken goedkoper dan een tub. Ik kreeg de mijne bij het kraampakket en heb er wel altijd dankbaar gebruik van gemaakt. Vooral toen ze nog klein waren vonden ze het badje maar eng groot en de Tub erg knus.
Het leuke aan zo'n doorzichtige emmer is dat je goed kunt zien hoe je kindje opkrult in het warme wateraf en toe zie je een voetje tegen de wand gedrukt
Mijn kindjes werden er altijd heerlijk ontspannen van.
Als Iris met Mama in het grote bad gaat zit ik tot over mijn ellebogen in het water...quote:Op woensdag 26 november 2008 17:50 schreef MarMar het volgende:
Bovendien kan je met een tummytub helemaal niet goed overal bij om te wassen zonder zelf tot je ellebogen in het water te zitten.
wassen op de comode en daarna snel in de tub dippenquote:Op woensdag 26 november 2008 17:50 schreef MarMar het volgende:
* MarMar denkt er net zo over als TS.
Bovendien kan je met een tummytub helemaal niet goed overal bij om te wassen zonder zelf tot je ellebogen in het water te zitten.
Ik heb me ook vanaf dag 1 verbaasd over dat dingquote:Op woensdag 26 november 2008 17:38 schreef teamlead het volgende:
Van het weekend een hele discussie gehad met een trotse moeder die helemaal onder de indruk was van dit ding. Het verkooppraatje is blijkbaar dat het kind de houding aanneemt die het in de baarmoeder ook had ofzo en da's blijkbaar goed voor het kind.
Volgens mij is het gewoon een emmer zoals elke andere emmer en lacht de bedenker van dit fenomeen zich dagelijks de ballen uit de broek.
Wat is nu de toegevoegde waarde van die emmer een tummietubOf is het gewoon weer zo'n ding dat (aanstaande) ouders kopen uit angst dat ze het niet goed doen en daarom alles geloven wat een verkoper ze wijsmaakt
[ afbeelding ]
tussen de 20 en 30 euro (afhankelijk van het hippe design)quote:Op donderdag 27 november 2008 09:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat kost dat ding tegenwoordig?
Informeer je dan in ieder geval goedquote:Op donderdag 27 november 2008 09:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
tussen de 20 en 30 euro (afhankelijk van het hippe design)
zonder standaard uiteraardWant op tafel zetten is ook not done
Daar gebruik ik 'm nu ook voorquote:Op donderdag 27 november 2008 09:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik gebruik het ding voor op de camping, voor de handwas. En thuis als wasmand.
quote:Op donderdag 27 november 2008 09:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
tussen de 20 en 30 euro (afhankelijk van het hippe design)
zonder standaard uiteraardWant op tafel zetten is ook not done
Denk dat Amber ook al redelijk groot is om voor het eerst in een tummytub te gaan. Als ze pasgeboren zijn is het juist prettig voor ze vanwege diezelfde houding als in de baarmoeder. Als ze al bijna 5 maanden zijn kunnen ze zich die hele houding in de baarmoeder niet meer herinneren waarschijnlijk, en zijn ze al veel groter en drukker en hebben ze andere behoeften natuurlijkquote:Op donderdag 27 november 2008 07:08 schreef Llewella het volgende:
Ik vind het een redelijk onding! M'n ouders hebben een knalroze tummytub voor onze dochter. Afgelopen weekend heb ik er voor het eerst gebruik van gemaakt. Dochterlief zat heel beteuterd te kijken, ze wil lekker languit liggen juist in bad; en dan er een golfslagbad van maken door flink te bewegen. Ok, dat nog tot daar aan toe, maar ik ind het ook redelijk riskant. Want ik moest er goed vasthouden omdat ze anders weggleed, kopje onder, ook nadat we er al flink wat water uit hadden gehaald.
En ik kan nergens normaal bij met wassen.
Ik ben blij dat ik dan voor een normaal badje ben gegaan, met roze nijntje eropIk had ook een tummytub op m'n lijstje, maar na het roze nijntjes badje heb ik die tummytub van het lijstje geschrapt.
Een inzet-zitje voor het badje vind ik wel ideaal!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |