abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63513832
Het vorige deel: Wachten op het tweede streepje deel 121

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

30 november Judes NOD
07 december prinseszondererwt NOD
07 december Happyme28 (07-2007) NOD
07 december Rubey NOD
08 december bumbaloe (10-2008) NOD
10 december Chan (10-2008) NOD
13 december Kersjes NOD
14 december Poppedein (10-2008) NOD
15 december Mefke79 (07-2008) NOD
18 december XXXKarinXXX (08-2008) NOD
22 december mijsje NOD
25 december Takkembah NOD
26 december Vlindur (01-2008) NOD

Again (05-2007)
Beessie-Jen (12-2007)
Dee-Dee (01-2008)
ymme (08-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 04-12-2008 20:34:36 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_63513900
Wachten op het tweede streepje deel 121

Deze kan je er ook nog inplakken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63513910
Pfff, met mijn supertrage prehistorische computer moet ik geen topics meer sluiten....
pi_63513973
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:24 schreef Poppejans het volgende:
Verdorie, nog steeds niet ongesteld, wel waterige afscheiding en de zeurende buikpijn. Het lijkt alsof het bloed niet wil doorzetten ofzo
Vrijdag dan toch maar een afspraak maken met de huisarts, bah ik zie daar zo tegenop he, maarja duidelijkheid is wel wat ik wil. Misschien krijg ik wel een kuurtje aan de pil waardoor het wat op gang geholpen wordt, dit schiet echt niet op.
Volgende maand 6 maanden zonder Implanon en nog maar 1 keer echt ongesteld geweest
Ik zou idd gewoon even gaan Poppejans, het is echt heel irritant die onzekerheid. Ik spreek helaas uit ervaring. Maar wie weet is het wel een teken van heel iets anders...?
pi_63513997
Ja, straks is er echt wat mis ofzo, of heb ik dat stomme PCO ofzoiets
Het was vorige maand ook zo, dat er wel een ongesteldheid leek aan te komen, maar er komt dan geen bloed..
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_63514010
Kersjes, maar ik heb al oud bloed bij het afvegen, ik ben echt niet zwanger hoor!

En PP, 1 per dag vind ik nog wel kunnen. Vroeger rookte iedereen ook gewoon stug door. Ik ben er ook niet minder van geworden. De kansen zijn wel veel groter, dat weet ik ook wel, maar af entoe een peuk moet kunnen hoor. Drank vind ik wel weer een heel ander verhaal. Dat gaat rechtstreeks naar het kindje toe. Rook gaat langzamer.

Ymme, succes over 3 maanden dan maar, sterkte met je werk enzo. Snap het heel goed.

Poppjans, ga maar naar de dokter, beter even moeilijk maar duidelijkheid dan maar blijven aanmodderen. I
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63514214
Balen Poppejans,maar 6mnd is idd wel lang,zou ook langs de huisarts gaan.
01-08-2008
pi_63514450
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:35 schreef Poppejans het volgende:
Ja, straks is er echt wat mis ofzo, of heb ik dat stomme PCO ofzoiets
Het was vorige maand ook zo, dat er wel een ongesteldheid leek aan te komen, maar er komt dan geen bloed..
PCOS is idd heel stom.
Maar er zijn medicijnen voor.

Ik werd na 8 maanden eindelijk ongesteld. Maar toen er na 7 maanden nog geen verbetering in zat (soms hele maanden ongesteld, soms om de 4 dagen ongesteld) ben ik ook naar de gyn gegaan. En idd. PCOS
pi_63514565
Maar het hoeft het niet te zijn natuurlijk. Ik was na 9 maanden ook niet ongesteld, maar heb geen pcos. Wanhoop niet Poppejans, maar ga gewoon wel ff. Geeft veel rust hoor.
pi_63515169
Poppejans
Voor je eigen gemoedsrust toch maar even naar de HA? Doe maar wel!

Kersjes, ik ben het compleet met je eens wat roken en zwanger zijn betreft. Het ziet er niet uit, zo'n buik en dan sigaretten wegpaffen en na de zwangerschap achter de kinderwagen ziet het er helemaal niet uit.

p.s. De test van vanochtend was weer positief, net iets beter zichtbaar dan die van gisteren.
Ik ben trouwens ook elke dag even aan het testen of mijn ovulatietesten ook donkerder worden. Tot nu toe weinig resultaat, het resultaat blijft een beetje hetzelfde elke dag maar normaal zijn de stripjes rond deze tijd van de maand spierwit behalve de teststreep.
De 2e keer doet vast niet zeer
pi_63515239
G-K Gefeliciteerd! Het loopt echt leeg hier...ik wil ook!

Hier vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Na het doen van mijn verhaal (heftige menstruatie, maar wel heel kort en pijnlijk en twee keer het idee gehad zwanger te zijn) kreeg ik een inwendige echo. Blijft toch leuk om te zien. Ze zag zowel links als rechts rijpend folikels ( ) dus daar is niets mis mee. Al doet zo'n echo apparaat tegen je eierstok best zeer, ik voel het nog. Wat ze ook zag was dat er wat vocht in de baarmoeder zit. Al met al lijkt het iig geen verklevingen waar ik zo bang voor was.
Maar dat vocht is eigenlijk ook niet heel normaal, wel rond de eisprong, maar niet op dag 9. En toevallig verloor ik vandaag ook ineens weer wat bruinige afscheiding. Uiteindelijk is besloten dat ze het gaat overleggen met haar collega's en dat ik donderdag gebeld wordt. Eventueel krijg ik dan een waterecho, dan kunnen ze meer zien. Zo'n echo willen eigenlijk alleen de eerste 14 dagen van je cyclus doen, dus kan zijn dat het pas volgende maand wordt. Ook niet erg, ik ben allang blij dat ik serieus genomen werd. En de arts viel ook mee (dus ik was de vorige keer echt wel onder invloed van kwade hormonsters en het lange wachten in de wachtruimte).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_63515428
Mefke, dat is eigenlijk heel goed nieuws. Er wordt serieus naar gekeken en het gaat direct voortvarend. Wat is een waterecho precies?
pi_63515761
Mefke, fijn dat je klachten serieus genomen worden. En dat je rijpende follikels hebt en er geen verklevingen zijn is natuurlijk helemaal mooi!

G_K, hoeveel positieve testen wil je hebben
Kun je het geloven? Ik heb je net uit de OP gehaald. Ik zag je naam en dacht met een glimlach "oh ja, die is door naar het volgende topic!"

Poppejans, voor hetzelfde geld is er niks aan de hand, duurt het bij jou "gewoon" wat langer... Hopelijk kan de (huis)arts je gauw geruststellen. Of beter nog: pies je 2 streepjes
pi_63516038
Kersjes, nee die van gister was zo vaag! Ik ga pas weg met een dikke vette streep

Mefke, ik wil ook dat jij een positieve test hebt!
De 2e keer doet vast niet zeer
pi_63516231
Okay Mw. Kloonie, blijf voorlopig dan maar even hier

Wat is trouwens mijn nieuwe NOD? Als ik uitga van mijn regelmatige 27 dagen cyclus dan is het 12 december, maar de vorige keer was ik zomaar een paar dagen overtijd. Voor de zekerheid nu maar gezet op 13 december. En ik ga proberen vol te houden niet eerder te testen dan dat!
Vanaf morgen kunnen we gaan klussen
pi_63516358
Een waterecho is volgens de folder van het ziekenhuis precies wat je denkt dat het is: een inwendige echo waarbij ze water in je baarmoeder spuiten. Dan komt er dus vocht in je baarmoeder, die wordt daardoor zwart op de echo en dan kunnen ze dus goed zien of er iets van afwijkingen in de baarmoeder zijn. Mochten er dan verklevingen zijn, dan zijn ze goed te zien. Maar de arts verwachtte dat nu niet, daar klopte het verhaal niet echt voor. Ik ben in ieder geval al een stuk meer gerustgesteld dan eerst en dat is ook heel wat waard.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_63521218
mefke, wat fijn om te lezen dat je al een stuk gerustgestelder bent (wat een lastig woord zeg).
Enneh, fijn dat die arts geen monster bleek te zijn.
bumba baloe, waar is die kleine clown?
pi_63521644
Mefke, wat fijn dat je wat gerustgesteld bent en dat ze de tijd voor je namen! Ik had niet meegekregen dat je zhbezoek vandaag was. Echt prettig dat alles goed leek

Georgette, leuk dat je die ovutesten uitprobeert en dat hier deelt, ik was daar dus zelf erg nieuwsgierig naar, maar bij jou is er dus niet een hele dikke tweede streep daarop te zien, maar een lichte streep die niet toeneemt in dikte?

Dankjulliewel v de lieve woorden, ik ga morgenvroeg meteen bellen zodat ik hopelijk afspraak v donderdagmiddag kan maken. Ik weet iig dat ik me niet laat afschepen, wil niet de deur uit met ''niks'', ik vind de arts nogal een ongevoelige trol beetje zo'n lompe kenau
pi_63521782
Mefke en Poppejans, succes met de onderzoeken! Ik hoop dat alles goed komt.

Ik wil toch graag in dat lijstje! Mag mijn NOD op 30 november? Dan zit ik op dag 32 van mijn cyclus, moet toch wel genoeg zijn hoop ik!
pi_63528757
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:17 schreef Poppejans het volgende:

Dankjulliewel v de lieve woorden, ik ga morgenvroeg meteen bellen zodat ik hopelijk afspraak v donderdagmiddag kan maken. Ik weet iig dat ik me niet laat afschepen, wil niet de deur uit met ''niks'', ik vind de arts nogal een ongevoelige trol beetje zo'n lompe kenau
Kun je niet veranderen van arts? Lijkt me namelijk niet fijn als je al met zo'n gevoel moet gaan

Hopelijk is er niets aan de hand en duurt het bij jou gewoon wat langer dan het gemiddelde vooraleer je een regelmatige cyclus hebt.
Ik weet nu wel niet hoe het in Nederland is, maar ik weet wel dat ze je hier in België wandelen sturen als je nog geen jaar aan het proberen bent (weet ik van mijn zus). Hopelijk pakken ze het bij jullie helemaal anders aan Of nog beter: pies je gewoon twee streepjes en ben je van heel de zever af
  woensdag 26 november 2008 @ 09:25:00 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63528954
Poppejans, wie weet valt ze nu ineens wel heel erg mee? En anders zou je evt kunnen kijken of je over kan stappen idd. Zeker met dit soort dingen wil je je wel gewoon prettig voelen bij je arts.

Mefke, wat fijn dat ze je serieus genomen hebben.

Judes, je staat erbij hoor!
pi_63531571
Leonieke, daarom ga ik niet naar de arts hoor omdat ik niet zwanger ben nog, maar omdat mijn menstruatie uitblijft en dat lijkt me niet helemaal normaal.

BE: dat gevoel hebben wij hier allebei wel dat we misschien wel overstappen naar andere arts, ben toen gewoon bij haar ingeschreven omdat mn man daar al zat, leek me wel handig toen.
We komen er letterlijk niet eens jaarlijks, maar als je dan komt heb ik het gevoel dat ze je maar een zeur vindt.
Maar wie weet is het nu wel ok, morgen eind van de ochtend mag ik langskomen, assistente vond het iig ook raar en vroeg meteen of ik niet zwanger was, en of ik voor Implanongebruik wel normaal ongesteld werd.
pi_63531674
Het is zo raar dat een assistente soms menselijker lijkt dan de dokter zelf hé? Ik heb het al zo vaak ervaren, was zeker zo bij mijn vorige gyn (en ben er toen ook gewoon weggegaan).
Ik ga trouwens ook niet naar dezelfde huisarts als mijn man omdat die persoon mij gewoon niet ligt. Er is geen 'klik' waardoor ik het gewoon niet zie zitten om met problemen langs te gaan.

Ik bedoelde ook niet dat je langsgaat omdat je niet zwanger bent, maar omdat jouw menstruatie uitblijft. Hier in België vinden de meeste dokters dat je maar wat geduld moet hebben (onzin natuurlijk, want het is gewoon rotvervelend als je je zorgen maakt. Met een paar onderzoeken kunnen ze volgens mij al meer uitleg geven en zolang duren die nu ook niet...)
pi_63531760
Poppejans, veel succes morgen!
pi_63532149
Poppejans veel succes morgen!

Dat lompe-kenau idee ken ik ja. Ik heb een hele fijne huisarts, maar laatst was hij ziek en werd vervangen door een vrouw. Ik kwam toen ook voor een menstruatie die overgeslagen was maar negatieve testen enzo. En omdat mn cyclus daarvoor nogal rommelde door miskraam terwijl ik nu wél de pil slikte wilde ik gewoon even langsgaan, zekerheid enzo. Zij --> oh, niet ongesteld? Aaaai, dat zou wel héél erg naar zijn als je zwanger was zeg...
ik --> nou eigenlijk niet.
zij --> oh. hm. ... hm?
Raar mens.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')