abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:49:19 #126
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63503901
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:48 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dus dat vind jij mooi??? Joran bespeelt hiermee de gevoelens van de nabestaanden en jij vind dat prachtig???
Als er iemand met de gevoelens van nabestaanden speelt is het Peter de Vries wel....
pi_63503906
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:52:16 #128
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63503971
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:22 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nee ik niet maar de gekwalificeerde psychiaters zijn het met me eens Bram Bakker bevoorbeeld (al noemt hij Joran een psychopaat), Bethany Marshall ziet in in Joran ook een sociopaat.

Joran heeft totaal geen verantwoordelijksgevoel jegens andere mensen. Hoe haalt Joran het in zijn hoofd om zoveel verschillende en verschrikkelijke verhalen te vertellen over iemand die vermist is. De ouders van Natalee leven/leefde in grote onzekerheid over het lot van hun dochter en Joran doet daar meerdere malen een flink schepje bovenop daar allerlei verhalen de wereld in te helpen. Hoe kan iemand die mensen zoiets aandoen? Heb je daar wel een stil bij gestaan? Het is toch verschrikkelijk wat die ouders van Natalee meemaken? En Joran blijft "leuk" allerlei verhaaltjes vertellen... Sorry dan heb je geen gevoel....

Tot nu toe is er niks bewezen over de moord maar er is genoeg aanleiding om Joran eens geestelijk goed te laten onderzoeken. Een uitgebreid psychologisch rapport over Joran bestaat niet maar die moet er maar eens komen vind ik....
En die honderdduizenden mensen die Joran van alles en nog wat beschuldigen. Zonder bewijs of wat dan ook zijn leven compleet verruïneren. Weten we nog wat er in Arnhem met hem gebeurde bijvoorbeeld? Hem zo ongeveer verplichten tot 'onderzoek'.. Hij is vele keren op de voorpagina van dagbladen gezet. Dat toont wel een gevoel? Dat is ineens wel allemaal prima?

Sorry hoor, maar dit is echt iets met balk en splinter.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:52:46 #129
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63503980
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat je dit soort termen meent te moeten gebruiken toont alleen maar de zwakte van je bewering aan.
Selectief quoten
Ga dan eens in op mijn beweringen.
Vind je niet dat er genoeg rede is om Joran eens professioneel te laten onderzoeken?
Vind je het niet erg hoe Joran bewust de politie op het verkeerde spoor zet?
Vind je het niet erg hoe Joran op misdadige manier de gevoelens van de nabestaanden bespeelt?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:55:29 #130
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63504061
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:52 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En die honderdduizenden mensen die Joran van alles en nog wat beschuldigen. Zonder bewijs of wat dan ook zijn leven compleet verruïneren. Hem zo ongeveer verplichten tot 'onderzoek'.. Dat toont wel een gevoel? Dat is ineens wel allemaal prima?

Nee de mediahype keur ik echt niet goed. Maar Joran bespeelt bewust in op de gevoelens van mensen (dat deed ie al in het begin van deze hele zaak)
En daarom vind ik hem een sociopaat en met mij zijn vele echte experts die het met mij eens zijn...
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:58:18 #131
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63504139
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:52 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Selectief quoten
Ga dan eens in op mijn beweringen.
Vind je niet dat er genoeg rede is om Joran eens professioneel te laten onderzoeken?
Vind je het niet erg hoe Joran bewust de politie op het verkeerde spoor zet?
Vind je het niet erg hoe Joran op misdadige manier de gevoelens van de nabestaanden bespeelt?
Selectief quoten? Ik ging gewoon de volgorde af hoor. Één tegelijk. Rustig.

- Ik vind niet dat er genoeg reden is om Joran te onderzoeken.
- Ik vind het niet erg dat Joran gebruik maakt van zijn vrijheid van meningsuiting. Godzijdank staan wij niet 24/7, 365 dagen per jaar onder ede in het publieke leven. Joran wist op het moment van zijn 'befaamde' uitspraak in die auto niet dat er een opname was, dus hij kon ook niet weten dat hij eventueel iemands' gevoelens zou kwetsen. We waren toch niet vergeten dat Joran zonder zijn medeweten op camera opgenomen werd hè?
- Ik vind het niet erg hoe Joran zogenaamd de gevoelens bespeelt. Het zijn de honderdduizenden Hyvers die vinden dat Joran schuldig is. Het waren die mensen die bij Joran in Arnhem zo ongeveer een heksenjacht organiseerden op hem. Het was Peter R. de Vries die de moeder over laat vliegen en met haar met haar rillende handen voor een camera zet. Het zijn de verslaggevers van de Telegraaf en FOX die dit groots naar buiten brengen. Het zijn die zo ongeveer 7 miljoen Nederlanders die kwijlend naar de uitzending van Peter R. de Vries kijken (nee ik heb niet gekeken). Het zijn amateurs die zo ongeveer een heksenjacht organiseren op een persoon vanwege iets waar hij niet eens voor veroordeeld is. En ook al zou hij veroordeeld zijn, dat praat deze absurde heksenjacht niet goed.

Zo ongeveer tevreden, of heb je nog meer vragen openstaan?
pi_63504157
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 07:26 schreef Drugshond het volgende:
Vind ik deze toepasselijker

spoiler werkt niet
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:00:08 #133
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63504188
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

- Ik vind het niet erg dat Joran gebruik maakt van zijn vrijheid van meningsuiting. Godzijdank staan wij niet 24/7, 365 dagen per jaar onder ede in het publieke leven.
- Ik vind het niet erg hoe Joran zogenaamd de gevoelens bespeelt. Het zijn de honderdduizenden Hyvers die vinden dat Joran schuldig is. Het waren die mensen die bij Joran in Arnhem zo ongeveer een heksenjacht organiseerden op hem. Het was Peter R. de Vries die de moeder over laat vliegen en met haar met haar rillende handen voor een camera zet. Het zijn de verslaggevers van de Telegraaf en FOX die dit groots naar buiten brengen. Het zijn die zo ongeveer 7 miljoen Nederlanders die kwijlend naar de uitzending van Peter R. de Vries kijken (nee ik heb niet gekeken). Het zijn amateurs die zo ongeveer een heksenjacht organiseren op een persoon vanwege iets waar hij niet eens voor veroordeeld is. En ook al zou hij veroordeeld zijn, dat praat deze absurde heksenjacht niet goed.

Helemaal mee eens.
pi_63504284
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:48 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dus dat vind jij mooi??? Joran bespeelt hiermee de gevoelens van de nabestaanden en jij vind dat prachtig???
Misschien moeten ze Joran eens met rust laten en eens een keer met echt bewijs komen. Vooralsnog is hij compleet onschuldig.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:04:10 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63504295
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:55 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nee de mediahype keur ik echt niet goed. Maar Joran bespeelt bewust in op de gevoelens van mensen (dat deed ie al in het begin van deze hele zaak)
En daarom vind ik hem een sociopaat en met mij zijn vele echte experts die het met mij eens zijn...
Bewust?
Was hij ervan op de hoogte dat zijn uitspraak in die camera voor 7 miljoen Nederlanders in één keer te zien zou zijn, en vervolgens talloze keren herhaald zou worden, en óók nog eens een Emmy (of iets) waard zou zijn?

Dan weet je meer dan ik.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:09:22 #136
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63504438
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

- Ik vind het niet erg dat Joran gebruik maakt van zijn vrijheid van meningsuiting. Godzijdank staan wij niet 24/7, 365 dagen per jaar onder ede in het publieke leven.

Ik was ongeduldig

Maar gaat dit topic nou over hoe slecht de media, hyves en de Vries hiermee omgaan? Of gaat het over Joran? Ik vind Joran helemaal niet zielig... zo te zien had hij het best goed in Bangkok..... En dat hij heel Nederland achter zich aan heeft, heeft ie toch echt aan zichzelf te danken. Ik vind het gewoon niet kunnen hoe Joran hiermee vanaf het begin mee is omgegaan.
Als hij onschuldig waarom maakt hij dan elke keer andere verhaaltjes? Is dat de vrijheidsmening waar je het over hebt? Sorry hoor maar na afloop van elk zogenaamde verklaring zegt ie vrolijk: Nee hoor was allemaal gelogen/geintje.... Ik vind dat niet kunnen enja dan ben je ook wel rijp voor een psycholoog.

Als je het wilt hebben over hoe slecht de media in het algemeen met dit soort zaken omgaat open dan een apart topic erover. Is namelijk best een interresante discussie.... Maar hier hebben we het Joran en al zijn beweringen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:14:16 #137
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63504549
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:09 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ik was ongeduldig

Maar gaat dit topic nou over hoe slecht de media, hyves en de Vries hiermee omgaan? Of gaat het over Joran? Ik vind Joran helemaal niet zielig... zo te zien had hij het best goed in Bangkok..... En dat hij heel Nederland achter zich aan heeft, heeft ie toch echt aan zichzelf te danken. Ik vind het gewoon niet kunnen hoe Joran hiermee vanaf het begin mee is omgegaan.
Als hij onschuldig waarom maakt hij dan elke keer andere verhaaltjes? Is dat de vrijheidsmening waar je het over hebt? Sorry hoor maar na afloop van elk zogenaamde verklaring zegt ie vrolijk: Nee hoor was allemaal gelogen/geintje.... Ik vind dat niet kunnen enja dan ben je ook wel rijp voor een psycholoog.

Als je het wilt hebben over hoe slecht de media in het algemeen met dit soort zaken omgaat open dan een apart topic erover. Is namelijk best een interresante discussie.... Maar hier hebben we het Joran en al zijn beweringen.
Dat kun jij wel vinden, maar ik vind juist de rol van media in dit topic vrij belangrijk. Hoe ze nu ook weer nieuws naar buiten brengen, zonder enige toegevoegde waarde. Ik vind dat de media in deze best eens doorgelicht mogen worden en dat dat in dit topic best op z'n plaats is.

Dat hij leugens vertelt is aan Joran. Dat de media - over de rug van bijv Nathalee's moeder - iedere scheet van Joran willen berichten is de keuze van de media...
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:15:19 #138
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63504573
-Techno-, ik heb mijn post nog even aangevuld en wacht geduldig op antwoord daarop, met name over de bewering 'bewust iemands' gevoelens kwetsen'. Ik heb mijn sterke twijfels over bewust, omdat hij niet wist dat er een camera hing.
  Moderator dinsdag 25 november 2008 @ 13:18:30 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63504665
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:52 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En die honderdduizenden mensen die Joran van alles en nog wat beschuldigen. Zonder bewijs of wat dan ook zijn leven compleet verruïneren. Weten we nog wat er in Arnhem met hem gebeurde bijvoorbeeld? Hem zo ongeveer verplichten tot 'onderzoek'.. Hij is vele keren op de voorpagina van dagbladen gezet. Dat toont wel een gevoel? Dat is ineens wel allemaal prima?

hij verruineert zijn eigen leven

het is niet alsof hij heel erg zijn best doet om uit de spotlights te blijven.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_63504689
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:15 schreef Yildiz het volgende:
-Techno-, ik heb mijn post nog even aangevuld en wacht geduldig op antwoord daarop, met name over de bewering 'bewust iemands' gevoelens kwetsen'. Ik heb mijn sterke twijfels over bewust, omdat hij niet wist dat er een camera hing.
1) Hij zoekt nu weer zelf, en voorheen ook, de publiciteit. Dus over zielig zijn moeten we niet ouwehoeren
2) Hij kwetst nu doelbewust de gevoelens van veel mensen door het idee te scheppen dat Natalee wellicht nog in leven is in Venezuela
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:20:31 #141
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63504713
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Mwoah. Peter de Vries doet de laatste anderhalf jaar wel erg z'n best om hem in de spotlights te helpen... Dat hij op geheime camera gezet wordt, zowel in Nederland als Thailand, valt behoorlijk buiten zijn schuld om.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:21:44 #142
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63504753
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Hij was er niet van bewust dat zijn uitspraak opgenomen zou worden en voor miljoenen mensen te zien zou zijn. Dan kun je niet meer uit de spotlights blijven en over je heen laten lopen. Dan kun je o.a. gaan ontkennen, of het spelletje mee gaan spelen. Maar het was niet Joran die een !show! aankondigde op SBS waar 7 miljoen mensen naar keken.
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

1) Hij zoekt nu weer zelf, en voorheen ook, de publiciteit. Dus over zielig zijn moeten we niet ouwehoeren
2) Hij kwetst nu doelbewust de gevoelens van veel mensen door het idee te scheppen dat Natalee wellicht nog in leven is in Venezuela
Hoe kun je doelbewust de gevoelens van een moeder kwetsen als je niet weet dat je uitspraken opgenomen worden en aan diezelfde moeder, met rillende handen, worden getoond? Dat doelbewust past er volgens mij sowieso echt niet bij.
pi_63504874
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:21 schreef Yildiz het volgende:

Hoe kun je doelbewust de gevoelens van een moeder kwetsen als je niet weet dat je uitspraken opgenomen worden en aan diezelfde moeder, met rillende handen, worden getoond? Dat doelbewust past er volgens mij sowieso echt niet bij.
Waar heb je het over? Hij gaat een interview aanvragen met Greta, er staan 2 camera's bij, hij heeft microfoontje aan zn shirt hangen, maar hij weet NIET dat het opgenomen word

Ik weet dat die knul dom is, maar zo dom?

Dus ja doelbewust; hij gaat willens en wetens bij FOX lopen verkondigen dat ze niet dood is (zoals eerder verklaart bij PRdV) maar hoop kweken dat ze wellicht nog leeft en in Venezuela zit.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:26:50 #144
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63504904
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Hij gaat een interview aanvragen met Greta, er staan 2 camera's bij, hij heeft microfoontje aan zn shirt hangen, maar hij weet NIET dat het opgenomen word
Ik heb het over het gesprek in de auto, ik neem aan dat je dat wel wist. Niet over dat interview waar niemand van gehoord heeft. De rest komt allemaal daarna.
quote:
Ik weet dat die knul dom is, maar zo dom?

Dus ja doelbewust; hij gaat willens en wetens bij FOX lopen verkondigen dat ze niet dood is (zoals eerder verklaart bij PRdV) maar hoop kweken dat ze wellicht nog leeft en in Venezuela zit.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:27:29 #145
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63504917
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bewust?
Was hij ervan op de hoogte dat zijn uitspraak in die camera voor 7 miljoen Nederlanders in één keer te zien zou zijn, en vervolgens talloze keren herhaald zou worden, en óók nog eens een Emmy (of iets) waard zou zijn?

Dan weet je meer dan ik.
Begrijp me niet vekeerd, ik ook vind dat de media bijdraagt aan de hele ellende van fam Holloway.
De media heeft types zoals Joran nodig om te scoren. Maar vergeet niet dat de hele hype onstaan is door de woorden van Joran zelf. Tuurlijk heeft hij recht op menings uiting. Maar hij is wel verantwoordelijk voor wat hij zelf zegt en dus ook voor het uiteindelijke leed wat hij hiermee veroorzaakt.(okee in samenwerking met de media)

Ik zeg ook niet dat Joran zich bewust van de camera's maar wel dat hij bewust was van wat hij nou daadwerkelijk zei. Okee hij manipuleert niet op een directe manier de nabestaanden en dus niet bewust. Maar ik vind het niet kunnen wat Joran in een "prive" situatie vertelt tegen andere over Natalee. Hij spreekt uiterst onrespectvol over haar. En vervolgens komt ie met allerlei verschillende verklaringen.... Dat kan je niet goed praten onder de noemer: vrijheid van meningsuiting. Dan heb je gewoon geen gevoel.

edit: Alleen in de auto was ie niet bewust bezig om de nabestaanden te kwetsen. Met dit laatste interview (hoe oud het ook mag zijn) is hij daadwerkelijk wel bewust bezig om mensen valse hoop te geven. Om achteraf te zeggen dat het een geintje was. Precies om dit feitje vind ik hem een sociopaat
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:30:08 #146
3542 Gia
User under construction
pi_63504977
Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n grote eikel gezien, nou ja, bij Expeditie Robinson dan, maar Joran is zelfs nog erger.
Eerst verklaren dat ze nog leeft en in Venezuela zit en vervolgens doodleuk moeder opbellen en zeggen dat het een grapje was, gewoon verzonnen!!

Daar kan hij maar één ding mee willen bereiken: Dat men het verhaal met Patrick dan ook niet meer gelooft.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:31:41 #147
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63505014
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:27 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Begrijp me niet vekeerd, ik ook vind dat de media bijdraagt aan de hele ellende van fam Holloway.
De media heeft types zoals Joran nodig om te scoren. Maar vergeet niet dat de hele hype onstaan is door de woorden van Joran zelf. Tuurlijk heeft hij recht op menings uiting. Maar hij is wel verantwoordelijk voor wat hij zelf zegt en dus ook voor het uiteindelijke leed wat hij hiermee veroorzaakt.(okee in samenwerking met de media)

Ik zeg ook niet dat Joran zich bewust van de camera's maar wel dat hij bewust was van wat hij nou daadwerkelijk zei. Okee hij manipuleert niet op een directe manier de nabestaanden en dus niet bewust. Maar ik vind het niet kunnen wat Joran in een "prive" situatie vertelt tegen andere over Natalee. Hij spreekt uiterst onrespectvol over haar. En vervolgens komt ie met allerlei verschillende verklaringen.... Dat kan je niet goed praten onder de noemer: vrijheid van meningsuiting. Dan heb je gewoon geen gevoel.
Vrijheid van meningsuiting impliceert niet dat iemand alsnog altijd verantwoordelijk is voor zijn uitspraken in een privé-gesprek!!! en ten alle tijde aan miljoenen mensen getoond kan worden. Of ik moet iets gemist hebben. Misschien had hij wel helemaal niets met die dude die naast hem in de auto zat, en wilde hij hem afschepen met een stoer verhaaltje. Waarom niet? Zouden die 7 miljoen kijkers van die show zelf nooit liegen?
quote:
edit: Alleen in de auto was ie niet bewust bezig om de nabestaanden te kwetsen. Met dit laatste interview (hoe oud het ook mag zijn) is hij daadwerkelijk wel bewust bezig om mensen valse hoop te geven. Om achteraf te zeggen dat het een geintje was. Precies om dit feitje vind ik hem een sociopaat
Was dat voor of na die grote show van Peter R. de Vries? En dat hij niet direct toestemming heeft gegeven zegt ook wel iets.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:32:02 #148
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_63505027
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:52 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Selectief quoten

Zou het verkeerd omspringen met iemands gevoelens strafbaar moeten zijn ofzo?

Ik zie het rijtje exen al voor me staan.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:33:35 #149
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63505058
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting impliceert niet dat iemand alsnog altijd verantwoordelijk is voor zijn uitspraken in een privé-gesprek!!! en ten alle tijde aan miljoenen mensen getoond kan worden. Of ik moet iets gemist hebben.
[..]

Was dat voor of na die grote show van Peter R. de Vries? En dat hij niet direct toestemming heeft gegeven zegt ook wel iets.
Als je zulke verhaaltjes stoer vind is er duidelijk iets mis met je
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:34:57 #150
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_63505103
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:30 schreef Gia het volgende:
Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n grote eikel gezien, nou ja, bij Expeditie Robinson dan
geniale uitspraak
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')