abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 19:20:32 #281
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63573104
Duidelijke en goede toon van Klink en de meerderheid van de Tweede Kamer. Goed dat er nu ook meer gecontroleerd wordt. Benieuwd hoe die bedrijven die nu al voor de 4de of de 5de keer op de bon zijn gegaan aangepakt gaan worden. Krijgen ze nog een kans of is het nu direct naar de rechter?
Life is what you make it.
  donderdag 27 november 2008 @ 19:29:03 #282
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63573378
executeer die bedrijven die voor de 4e of 5e keer al op de bon gaan maar dan
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 27 november 2008 @ 19:50:34 #283
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63574025
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:29 schreef MikeyMo het volgende:
executeer die bedrijven die voor de 4e of 5e keer al op de bon gaan maar dan
Minder concurrentie voor de illegale horeca
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63575264
quote:
Op donderdag 27 november 2008 18:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Met andere woorden zouden we kroegen die zich gewoon niet aan de wet wensen te houden, moeten gaan belonen door ze tot rookkroeg te bestempelen en kroegen die geen zin hebben in boetes en wel de wet gehoorzamen moeten straffen en ze tot niet-rookkroeg bestempelen.

Met als gevolg dat de eerste soort kroeg een veel hogere omzet genereert dan de tweede soort kroeg. Omdat die niet toegankelijk zijn voor iedereen.

Oftewel: Gewoon handhaven en hard straffen en zoveel mogelijk overtreders aangeven.

Ben gisteren nog naar een kroeg geweest, met 4 personen, waarvan één roker. De kroeg was, gelukkig, rookvrij. De roker ging gewoon af en toe naar buiten. Geen enkel probleem.
Geweldig , telkens die niet rokers die het hele bestaansrecht van de rookvrije horeca onderuit halen.

Ik begin steeds meer in te zien waarom elk rookvrij initiatief voor 1 juli 2008 gefaald heeft.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63577556
quote:
Op donderdag 27 november 2008 18:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Ik zal niet actief kroegen gaan aangeven door een kliklijn te bellen. Wel kan een rook-kroeg naar mijn centen fluiten.
Prima. We verschillen dus niet zoveel. Jij wilt niet in een rookkroeg zijn, ik niet in een niet rook kroeg. En dat kan nu. Prachtig toch?

En dat het van de wet niet mag, roken in de kroeg, kan me niks schelen. Ik mag ook niet te hard rijden, geen illegale software downloaden enz. enz.
pi_63577681
quote:

[..]
Met andere woorden zouden we kroegen die zich gewoon niet aan de wet wensen te houden, moeten gaan belonen door ze tot rookkroeg te bestempelen en kroegen die geen zin hebben in boetes en wel de wet gehoorzamen moeten straffen en ze tot niet-rookkroeg bestempelen.

Met als gevolg dat de eerste soort kroeg een veel hogere omzet genereert dan de tweede soort kroeg. Omdat die niet toegankelijk zijn voor iedereen.
Onzin, de niet rook kroegen kunnen mooi op jouw centen teren, de kroegen die schijt hebben aan de regels verdienen aan mij.

Zolang ik in kroegen mag roken verdienen ze geld aan mij, anders niet. En gelukkig bepaal ik zelf waar ik mijn centen wil opzuipen. Zijn de rookkroegen er niet meer, prima, gaan die centen ergens anders naar toe.
pi_63578749
quote:

[..]

Oftewel: Gewoon handhaven en hard straffen en zoveel mogelijk overtreders aangeven.

NSB'er die je er bent. Hoe ongeloof triest. Dat je het niet tof vindt dat er in een kroeg wordt gerookt a la. Maar om ze nou te gaan verlinken....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 27 november 2008 @ 22:13:40 #288
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63579328
quote:
Op donderdag 27 november 2008 22:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

NSB'er die je er bent. Hoe ongeloof triest. Dat je het niet tof vindt dat er in een kroeg wordt gerookt a la. Maar om ze nou te gaan verlinken....
toch best grappig hoe makkelijk een vergelijking wordt getrokken tussen:

Mensen verlinken op basis van hun geloof om ze vervolgens afgevoerd te zien worden naar hun zekere dood

en

Mensen die moedwillig de wet overtreden en daar mee anderen tot last zijn in het oog van een rechtshebbende instantie brengen zodat ze een boete krijgen.

Ja, nee... 2 druppels water...
[..]
pi_63579687
edit + note

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2008 00:03:05 (Onnodige persoonlijke bash) ]
geniet nooit met mate
pi_63581687
De wet overtreden. Ook weer zo overdreven gesteld. Als je een iemand vermoord, dan overtreed je de wet. Wanneer je steelt, dan overtreed je de wet.

Of ben jij zo'n figuur die de politie erbij haalt als hij iemand ziet wildpissen? Of als je iemand een biertje ziet drinken op straat, dan bel jij zeker ook de politie. Dat zijn immers ook overtredingen.

En voordat je weer komt aanschijten met het 'overlast argument'. Van wildplassers kun je natuurlijk ook last hebben. Van openbare drinkers eveneens.

Iemand erbij naaien, voor zoiets lafs, is gewoon NSB gedrag.
  donderdag 27 november 2008 @ 23:10:52 #291
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63581789
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:08 schreef KoosVogels het volgende:
De wet overtreden. Ook weer zo overdreven gesteld. Als je een iemand vermoord, dan overtreed je de wet. Wanneer je steelt, dan overtreed je de wet.

Of ben jij zo'n figuur die de politie erbij haalt als hij iemand ziet wildpissen? Of als je iemand een biertje ziet drinken op straat, dan bel jij zeker ook de politie. Dat zijn immers ook overtredingen.

Iemand erbij naaien, voor zoiets lafs, is gewoon NSB gedrag.
Jouw mening, ik werk gewoon graag mee aan een rookvrije horeca.

Wel weer makkelijk, de wet is de wet, tenzij hij niet in je straatje ligt, dan mag ie overtreden worden...
[..]
  donderdag 27 november 2008 @ 23:24:55 #292
pi_63582223
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:10 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Wel weer makkelijk, de wet is de wet, tenzij hij niet in je straatje ligt, dan mag ie overtreden worden...
Je hebt gelijk. Als je joden moet vergassen volgens de wet, moet je dat gewoon doen. Alle kritiek op de wet is altijd onzin.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_63582599
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:10 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Jij leeft de wet natuurljk altijd perfect na, alle wetten dus. Ik neem aan dat je nooit te hard rijdt, nooit tegen een boom aan pist, nooit muziek download op de pc, nooit fietst zonder licht enz enz.

Je hebt helemaal gelijk, de wet is de wet, tenzij die niet in je straatje ligt.
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:00:45 #294
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63583205
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Als je joden moet vergassen volgens de wet, moet je dat gewoon doen. Alle kritiek op de wet is altijd onzin.
Hey pssst, als je roken wilt verdedigen kan je mensen vergassen misschien beter niet als iets negatiefs aandragen.
Life is what you make it.
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:09:08 #295
pi_63583362
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:00 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Hey pssst, als je roken wilt verdedigen kan je mensen vergassen misschien beter niet als iets negatiefs aandragen.
Het is niet bewezen dat je met sigarettenrook mensen kan doodvergassen.
pi_63584866
Ach ja...
quote:
Nederlandse vrouw relatief ongezond
BILTHOVEN – Met de gezondheid van de Nederlandse vrouwen gaat het niet zo goed. Ze sterven bovengemiddeld vaak aan kanker en ziekten aan de longen en luchtwegen, zoals COPD.

Dat blijkt uit een onderzoek van het RIVM, het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. Het instituut vergeleek de gezondheid van inwoners van 27 landen die lid zijn van de Europese Unie. Dat Nederlandse vrouwen relatief vaak overlijden aan kanker en longziektes komt door het hoge percentage vrouwen dat heeft gerookt. Roken is van grote invloed op sterfte aan longkanker en ademhalingsziekten. Net als in veel andere EU-landen daalt ook in Nederland het aantal rokers. Toch behoort Nederland nog tot de EU-landen met het hoogste percentage rokende vrouwen.

Uit het onderzoek van het RIVM komen ook positieve gezondheidsontwikkelingen naar voren voor Nederland. Zo stijgt de gemiddelde levensverwachting sinds 2000 weer, na een periode van stagnatie in de jaren negentig. De leeftijd die Nederlandse vrouwen bereiken is 82 jaar en ligt daarmee wat boven het gemiddelde van de 27 EU-landen.

Net als in de andere EU-landen leven vrouwen in Nederland langer dan mannen. Nederlandse mannen worden gemiddeld 78 jaar. Dat is relatief hoog. Alleen in de vijftien meer welvarende ‘oude’ EU-landen halen mannen een gemiddelde leeftijd van een kleine tachtig jaar.

Het onderzoek laat verder zien dat sterfte door hart- en vaatziekten en door ongevallen in Nederland erg weinig voorkomt in vergelijking met andere Europese landen. Het rapport wil niet één land aanwijzen als meest succesvol op het gebied van gezondheid, maar noemt desondanks alleen Zweden als een land ,,met goede kaarten’’. Zweden hebben een hoge levensverwachting, ervaren hun gezondheid als goed en het percentage rokers is er de afgelopen jaren flink gedaald, wat veel gezondheidstrends in gunstige richting ombuigt.
Bron: http://www.nd.nl/artikele(...)uw-relatief-ongezond

Om nog maar eens aan te geven hoe slecht en schadelijk roken is. Kijk dit is dus waarom Klink het roken wil ontmoedigen.
  † In Memoriam † vrijdag 28 november 2008 @ 05:59:41 #297
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63585366
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 02:23 schreef Elfletterig het volgende:
Ach ja...
[..]

Bron: http://www.nd.nl/artikele(...)uw-relatief-ongezond

Om nog maar eens aan te geven hoe slecht en schadelijk roken is. Kijk dit is dus waarom Klink het roken wil ontmoedigen.
Ja, roken is natuurlijk de enige oorzaak. Het heeft uiteraard helemaal niets te maken met dat in die landen vrouwen veel meer werken en dezelfde soort levens zijn gaan leiden als mannen en dat daardoor dus de leeftijd naar elkaar toeschuift.

En zelfs al ging je direct dood van roken dan nog heeft Klink er geen ruk over te zeggen. Het is iets wat iemand vrijwillig, op een plek waar je vrijwillig komt, in z'n lichaam prakt.
Carpe Libertatem
  vrijdag 28 november 2008 @ 06:56:08 #298
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63585554
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij leeft de wet natuurljk altijd perfect na, alle wetten dus. Ik neem aan dat je nooit te hard rijdt, nooit tegen een boom aan pist, nooit muziek download op de pc, nooit fietst zonder licht enz enz.

Je hebt helemaal gelijk, de wet is de wet, tenzij die niet in je straatje ligt.
Er is natuurlijk een verschil tussen sporadisch en fundamenteel moedwillig.

Ik rij ook wel eens te hard, maar ik ben nu in 6 jaar 3x op de bon gegooid en telkens voor snelheden van 6km, te hard ofzo.

De nood was ook wel eens hoog dus ja ik heb ook wel eens tegen een boom in het park staan plassen

Muziek downloaden is legaal in Nederland

En sinds een paar jaar heb ik standaard lichtjes mee in me tas. De politiecontroles in Amsterdam hebben me wel genoeg wijs kunnen maken dat dat slim is. (bovendien als je zelf auto gaat rijden zie je pas in hoe kut het is als je die fietsers niet goed kunt zien)

Maar goed, de dreiging van boetes van oom Agent hebben er bij mij voor gezorgd dat ik netjes licht heb op me fiets, net zoals de boetes die oom VWA uitdeelt aan de kroegen er bedoeld voor zijn om te laten merken dat zij zich ook aan de wet moeten houden

Maar omdat wij (per ongeluk) wel eens de wet overtreden wil niet zeggen dat zij dat dan ook maar mogen doen (op grote schaal en moedwillig nb).
[..]
  vrijdag 28 november 2008 @ 06:59:48 #299
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63585571
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 05:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, roken is natuurlijk de enige oorzaak. Het heeft uiteraard helemaal niets te maken met dat in die landen vrouwen veel meer werken en dezelfde soort levens zijn gaan leiden als mannen en dat daardoor dus de leeftijd naar elkaar toeschuift.

En zelfs al ging je direct dood van roken dan nog heeft Klink er geen ruk over te zeggen. Het is iets wat iemand vrijwillig, op een plek waar je vrijwillig komt, in z'n lichaam prakt.
ja maar als je je dan voor een trein pleurt, polsen doorsnijdt, een knoop rond je nek doet of het hele medicijnkastje naar binnen werkt wordt je opgenomen...
[..]
  vrijdag 28 november 2008 @ 07:09:36 #300
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63585604
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')