abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 november 2008 @ 13:26:29 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63476311
game on
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:22 schreef Casos het volgende:

[..]

Toch blijft er een groot verschil tussen kantoor / trein of een kroeg............ ook in de kroeg werken mensen ja, maar toch blijft het een groot verschil.
ja maar in zijn algemeenheid... Al die 16 jarigen die nu voor het eerst uitgaan zijn vanaf dag 1 gewend aan rookruimtes en die zullen over 5 jaar niet gaan roepen om de mogelijkheid om te roken in de kroeg. Ook omdat wellicht dan die thuiszitters waarvan men nu vraagt waar ze blijven wel rijkelijk aanwezig zullen zijn...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63476536
rookverboerd? wat is dat
pi_63476637
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:26 schreef MikeyMo het volgende:
game on
[..]

ja maar in zijn algemeenheid... Al die 16 jarigen die nu voor het eerst uitgaan zijn vanaf dag 1 gewend aan rookruimtes en die zullen over 5 jaar niet gaan roepen om de mogelijkheid om te roken in de kroeg. Ook omdat wellicht dan die thuiszitters waarvan men nu vraagt waar ze blijven wel rijkelijk aanwezig zullen zijn...
Dat klopt, daarom is het ook belangrijk om maar zo lang mogelijk te blijven benadrukken, dat roken nu eenmaal hoort in de natte horeca en dan met name de oude bruine kroeg . Zolang die laatste nog klanten heeft (en dat zijn imo toch de wat oudere mensen uit de buurt), moet die mogelijkheid er gewoon blijven. Hetzelfde geldt voor opa, die met zijn 85 jarige leeftijd niet meer kan roken op zijn kamer in het verzorgingstehuis. Ben ik ook tegen. Laat de oude man lekker roken. Verzorgen wordt dan maar gedaan door iemand die rookt. Of hij rookt even niet als die er zijn.
  maandag 24 november 2008 @ 13:42:19 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63476743
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:35 schreef PushyGurl het volgende:
rookverboerd? wat is dat
een klassiek voorbeeld van tieptievus
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63476756
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:38 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom is het ook belangrijk om maar zo lang mogelijk te blijven benadrukken, dat roken nu eenmaal hoort in de natte horeca en dan met name de oude bruine kroeg .
Of je kiest ervoor om die dwangmatige associatie (uitgaan = roken) los te koppelen, iets wat de niet-rokers overigens al prima kunnen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63476831
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:35 schreef PushyGurl het volgende:
rookverboerd? wat is dat
Dat krijg je als je het rookverbod verboert. Dan krijg je bordjes met teksten als Rook'n doe-j moar buut'n...

Topictitel is inmiddels aangepast
pi_63476837
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

een klassiek voorbeeld van tieptievus
  maandag 24 november 2008 @ 13:50:35 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63477015
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:38 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom is het ook belangrijk om maar zo lang mogelijk te blijven benadrukken, dat roken nu eenmaal hoort in de natte horeca en dan met name de oude bruine kroeg . Zolang die laatste nog klanten heeft (en dat zijn imo toch de wat oudere mensen uit de buurt), moet die mogelijkheid er gewoon blijven. Hetzelfde geldt voor opa, die met zijn 85 jarige leeftijd niet meer kan roken op zijn kamer in het verzorgingstehuis. Ben ik ook tegen. Laat de oude man lekker roken. Verzorgen wordt dan maar gedaan door iemand die rookt. Of hij rookt even niet als die er zijn.
dat benadrukken wordt een beetje lastig als er vanzelf een aso-houding komt t.o.v. gerook in de kroeg. En dat komt er vanzelf. Mensen hebben die houding nu ook wanneer er een collega toch uit rebellie gaat roken achter zijn bureau, men toch gaat roken in de trein (of harde muziek aanzet) zelfs wanneer iemand niet op het perron bij de rookpaal maar naast je gaat staan. Zodra er ergens duidelijk regels voor zijn en mensen verwachten dat die nageleefd worden dan ben je een aso als je ej toch niet aan de regels houdt...

het enige wat roken in de kroeg kan redden is een gedoogbeleid of een rechterlijke uitspraak...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63477023
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:38 schreef Casos het volgende:

daarom is het ook belangrijk om maar zo lang mogelijk te blijven benadrukken, dat roken nu eenmaal hoort in de natte horeca
Nee, we moeten juist duidelijk maken dat roken NIET hoort in openbare gelegenheden, waar dan ook.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 24 november 2008 @ 13:57:52 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63477235
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:38 schreef Casos het volgende:
Dat klopt, daarom is het ook belangrijk om maar zo lang mogelijk te blijven benadrukken, dat roken nu eenmaal hoort in de natte horeca en dan met name de oude bruine kroeg .
dit is dus hét argument waarom het zou moeten mogen; het hoort in de kroeg.

Dat is dus nooit het geval geweest. Het heeft altijd gemogen, maar daarom hoort het er niet thuis...

Maar goed, de meeste argumenten die voor het rookverbod pleiten hebben nog enige body, maar die tegen het rookverbod komt eigenlijk niet verder dan; ja maar het hoort in de kroeg...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63477736
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:57 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dit is dus hét argument waarom het zou moeten mogen; het hoort in de kroeg.

Dat is dus nooit het geval geweest. Het heeft altijd gemogen, maar daarom hoort het er niet thuis...

Maar goed, de meeste argumenten die voor het rookverbod pleiten hebben nog enige body, maar die tegen het rookverbod komt eigenlijk niet verder dan; ja maar het hoort in de kroeg...
Maar het is toch ook gewoon zo? Noem dan eens een kroeg (voor 1 juli 2008 uiteraard), waar het niet hoorde? Als ik de geluiden hier in het topic goed intepreteer, werd er in elke kroeg gerookt. Dat lijkt me voldoende bewijs dat roken en kroegen hand in hand gaan.
  maandag 24 november 2008 @ 14:19:32 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63477801
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:17 schreef Casos het volgende:

[..]

Maar het is toch ook gewoon zo? Noem dan eens een kroeg (voor 1 juli 2008 uiteraard), waar het niet hoorde? Als ik de geluiden hier in het topic goed intepreteer, werd er in elke kroeg gerookt. Dat lijkt me voldoende bewijs dat roken en kroegen hand in hand gaan.
Noem 1 trein die voor 2003 compleet rookvrij was. Uberhaupt weinig werkplekken die voor 1 januari compleet rookvrij waren. Roken hoorde daar ook... Zelfs kantoorgaand Nederland zat lekker achter zijn bureau te paffen de hele dag door... roken en werken gingen hand in hand.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63477903
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Noem 1 trein die voor 2003 compleet rookvrij was. Uberhaupt weinig werkplekken die voor 1 januari compleet rookvrij waren. Roken hoorde daar ook... Zelfs kantoorgaand Nederland zat lekker achter zijn bureau te paffen de hele dag door... roken en werken gingen hand in hand.
Na 21 topics nog steeds dezelfde onzin blijven herhalen

In 1997 was het al eerder uitzondering dan regel dat er nog op kantoor gerookt mocht worden en die uitzonderingen, die hier overigens al ontelbare keren genoemd zijn, waren dan de koffiehoek en de 1 of 2 persoons kamers.
pi_63478042
Buiten het feit of het rookverbod goed is of niet, vind ik het vreemd dat het via de rookvrije werkplek ingevoerd wordt. Als je gaat solliciteren bij een cafe dan weet je dat er gerookt kan worden en ik denk dat er ook niemand is die niet tegen roken kan en toch achter de bar gaat staan. Daar komt bij dat de veel kroegeigenaren zelf ook roken en als ze alleen staan kunnen ze niet zeggen van "ik ben een sigaretje roken, je weet hoe de tap werkt".

Weet iemand hoe het in coffeeshops geregeld is? Mag je daar nu geen sigaret/tabak roken, maar wel wiet?
pi_63478102
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Noem 1 trein die voor 2003 compleet rookvrij was. Uberhaupt weinig werkplekken die voor 1 januari compleet rookvrij waren. Roken hoorde daar ook... Zelfs kantoorgaand Nederland zat lekker achter zijn bureau te paffen de hele dag door... roken en werken gingen hand in hand.
Treinen kan ik niet over oordelen. Te weinig ervaring mee. Maar heb je geen roken / niet-roken coupes gehad? Wat betreft kantoor, in 2000 was bij mij op kantoor roken al niet meer toegestaan, alleen in de koffiehoek. Daar was geen verbod voor nodig.

En er blijft een groot verschuil tussen uitgaan en werken.
  maandag 24 november 2008 @ 14:34:32 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63478159
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Na 21 topics nog steeds dezelfde onzin blijven herhalen

In 1997 was het al eerder uitzondering dan regel dat er nog op kantoor gerookt mocht worden en die uitzonderingen, die hier overigens al ontelbare keren genoemd zijn, waren dan de koffiehoek en de 1 of 2 persoons kamers.
heb jij daar dan cijfers van? Want ik redeneer dan even vanuit mijn eigen ervaringen;

bedrijf 1; kabelkrant. Een L-vormige afdeling waarin de ene poot werd gerookt, in de andere niet. Er zat geen afscheiding tussen de poten in zeg maar.

bedrijf 2; een drukkerij. Op de DTP afdeling werd door 1 iemand gerookt dus dat viel mee. In de drukkerij en afwerking liep vrijwel drie-kwart met een peuk rond te paffen wanneer het hem of haar uitkwam.

bedrijf 3; marketingbureau, hier rookte de baas en ongeveer de helft van het personeel. In het begin werd er gewoon gepaft dat het een lieve lust was. Pas toen een nieuwe afdelingsmanager kwam die iedereen interviewde over de plussen en minnen binnen het bedrijf kwam er een soort van rookbeleid. Dat werd overigens niet van harte aanvaard en vaak probeerden de rokers toch weer een stukje ruimte terug te claimen door als het slecht weer is dat als excuus de te gebruiken om toch een sigaretje achter de comp te mogen doen...

Na 1 januari 2004 heb ik bovenstaande niet meer gezien...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63478168
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:28 schreef Rikkert het volgende:
Buiten het feit of het rookverbod goed is of niet, vind ik het vreemd dat het via de rookvrije werkplek ingevoerd wordt. Als je gaat solliciteren bij een cafe dan weet je dat er gerookt kan worden en ik denk dat er ook niemand is die niet tegen roken kan en toch achter de bar gaat staan. Daar komt bij dat de veel kroegeigenaren zelf ook roken en als ze alleen staan kunnen ze niet zeggen van "ik ben een sigaretje roken, je weet hoe de tap werkt".

Weet iemand hoe het in coffeeshops geregeld is? Mag je daar nu geen sigaret/tabak roken, maar wel wiet?
In een coffeeshop mag je alleen puur roken, het is uberhaupt ook belachelijk dat zaken zonder personeel ook gebonden zijn aan het rookverbod.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_63478255
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:31 schreef Casos het volgende:

[..]

Treinen kan ik niet over oordelen. Te weinig ervaring mee. Maar heb je geen roken / niet-roken coupes gehad? Wat betreft kantoor, in 2000 was bij mij op kantoor roken al niet meer toegestaan, alleen in de koffiehoek. Daar was geen verbod voor nodig.

En er blijft een groot verschuil tussen uitgaan en werken.
Dat is wat een misverstand, er is nooit een rook coupé als zodanig geweest, een deel van een (intercity)wagon was met 2 glazen wanden boven de stoelen wat gescheiden van de rest, maar in het gangpad was er bijvoorbeeld geen deur, dus de rook verspreidde zich altijd wel wat door de rest v/d wagon heen.. (let wel, ik heb in aardig wat soorten en maten treinen gezeten, maar niet alle, dus mogelijk was er wel eentje met een compleet separate rook coupé)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63478377
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:38 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is wat een misverstand, er is nooit een rook coupé als zodanig geweest, een deel van een (intercity)wagon was met 2 glazen wanden boven de stoelen wat gescheiden van de rest, maar in het gangpad was er bijvoorbeeld geen deur, dus de rook verspreidde zich altijd wel wat door de rest v/d wagon heen.. (let wel, ik heb in aardig wat soorten en maten treinen gezeten, maar niet alle, dus mogelijk was er wel eentje met een compleet separate rook coupé)
Ik heb nooit met de trein gereisd, voor het rookverbod in de trein. En ik geloof je zo hoor, dat die scheiding niet meer was dan een denkbeeldige lijn. Dat was ook vrij krom te noemen. Maar op zich, achterste wagon als enige waarin gerookt mag worden, waarom niet?
  maandag 24 november 2008 @ 14:48:40 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63478494
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:38 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is wat een misverstand, er is nooit een rook coupé als zodanig geweest, een deel van een (intercity)wagon was met 2 glazen wanden boven de stoelen wat gescheiden van de rest, maar in het gangpad was er bijvoorbeeld geen deur, dus de rook verspreidde zich altijd wel wat door de rest v/d wagon heen.. (let wel, ik heb in aardig wat soorten en maten treinen gezeten, maar niet alle, dus mogelijk was er wel eentje met een compleet separate rook coupé)
klopt, in 2e klascoupe had je dat systeem en in nieuwe zat er wele en deurtje, maar deze was niet echt afgesloten. Aan alle zijn van dit klapdeurtje zat gewoon ruimte dus dat sijpelde er ook gewoon doorheen...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63478547
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

heb jij daar dan cijfers van? Want ik redeneer dan even vanuit mijn eigen ervaringen;
Nee ik ga ook van mijn eigen ervaringen uit

Bedrijven waar ik van 1996 tot 2002 heb gewerkt (voornamelijk detachering) en waar roken op kantoor al niet meer mocht (met de al genoemde uitzonderingen als uitzondering), VNU, ABN/Amro, EDS, Staal Bankiers, Dekra, ING, Robeco en de Rabobank. Al deze bedrijven, toch niet de kleinste, hadden al een rookverbod voor de kantoortuinen en kamers met meer dan 2 personen.

Het enige bedrijf waar ik in die tijd gewerkt heb waar juist alleen binnen gerookt mocht worden was DSM omdat daar buiten roken nog slechter was voor de gezondheid maar die regel gold alleen voor de productie lokaties op kantoorlokaties was het beleid ongeveer gelijk aan de in de eerste alinea genoemde bedrijven.

Maar goed dit had je ook al in 1 van de vele voorlopers van dit topic kunnen teruglezen.

Wat me juist opvalt is dat het rookverbod bij MKB bedrijven die ik regelmatig bezoek namens mijn eigen bedrijf helemaal niet nageleefd wordt, vooral omdat het personeel er geen belang bij heeft en de kans op controle zeer minimaal is.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2008 14:54:51 ]
  maandag 24 november 2008 @ 14:55:46 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63478675
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee ik ga ook van mijn eigen ervaringen uit

Bedrijven waar ik van 1996 tot 2002 heb gewerkt (voornamelijk detachering) en waar roken op kantoor al niet meer mocht (met de al genoemde uitzonderingen als uitzondering), VNU, ABN/Amro, EDS, Staal Bankiers, Dekra, ING, Robeco en de Rabobank. Al deze bedrijven, toch niet de kleinste, hadden al een rookverbod voor de kantoortuinen en kamers met meer dan 2 personen.

Het enige bedrijf waar ik in die tijd gewerkt heb waar juist alleen binnen gerookt mocht worden was DSM omdat daar buiten roken nog slechter was voor de gezondheid maar die regel gold alleen voor de productie lokaties op kantoorlokaties was het beleid ongeveer gelijk aan de in de eerste alinea genoemde bedrijven.

Maar goed dit had je ook al in 1 van de vele voorlopers van dit topic kunnen teruglezen.
Ik denk toch dat dit soort dingen wat makkelijker werden gereguleerd in een groot bedrijf waar directie gewoon van hogerhand een memo doet met het beleid dan in een klein bedrijfje waar max 30 man werkten. Mijn situaties kwamen voort uit dit soort bedrijfjes vandaan...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63478721
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:44 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik heb nooit met de trein gereisd, voor het rookverbod in de trein. En ik geloof je zo hoor, dat die scheiding niet meer was dan een denkbeeldige lijn. Dat was ook vrij krom te noemen. Maar op zich, achterste wagon als enige waarin gerookt mag worden, waarom niet?
Hmm, als je nooit met de trein hebt gereisd zal je het plezier van een volle koploper in de spits ook niet kennen? Is helemaal leuk als het regent met al die natte jassen, dan ook nog die sigaretten rook en geur is echt een traktatie.. Zelf toen het nog mocht waren die rook coupés (laten we ze zo maar blijven noemen) lang niet altijd bezet, en vrij klein. Zeg 1/5e van het totaal aantal plaatsen in een wagon, maar de rook en geur verspreidde zich toch door de hele wagon heen, en dan wordt het wel heel benauwd, ik heb mensen met astma echt happend naar adem uit het raam zien hangen, en ondanks pleidooien van zowat de hele wagon om alsjeblieft die peuken uit te doen gingen er een paar (de meesten deden de peuk uit gelukkig) stug door onder het mom van, het mag hier gewoon hoor!.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63478770
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik denk toch dat dit soort dingen wat makkelijker werden gereguleerd in een groot bedrijf waar directie gewoon van hogerhand een memo doet met het beleid dan in een klein bedrijfje waar max 30 man werkten. Mijn situaties kwamen voort uit dit soort bedrijfjes vandaan...
En daar werkt het juist nu ook nog niet goed aangezien er amper controle is en dit alleen nog maar minder is geworden sinds het rookverbod in de horeca.

Juist in een klein bedrijf zou het makkelijker moeten zijn om hier afspraken over te maken met het personeel.
pi_63478797
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:44 schreef Casos het volgende:

Maar op zich, achterste wagon als enige waarin gerookt mag worden, waarom niet?
Ik kan mij nog herinneren dat je inderdaad stukken trein had die blauw stonden en stukken waar de lucht net iets minder kut was.

Probleem: de blauwe stukken trein hadden nog zitplaatsen over en de andere delen (veel uitgebreider) zaten vol. Waardoor je kon kiezen tussen zitten in de rook, of staan in de overige delen van de trein.

Het was dus geen succes.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63478805
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

In een coffeeshop mag je alleen puur roken, het is uberhaupt ook belachelijk dat zaken zonder personeel ook gebonden zijn aan het rookverbod.
Ook lekker vreemd, gewoon tabak wordt verboden, maar zodra je ipv tabak verdovende middelen er in doet mag het ineens wel.
pi_63478881
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan mij nog herinneren dat je inderdaad stukken trein had die blauw stonden en stukken waar de lucht net iets minder kut was.
Ik kan me nog de 1e klas rookcoupe's herinneren en daar lijkt me toch weinig mis mee, die hadden namelijk maar 1 ingang en konden dus niet al doorgang gebruikt worden.
  maandag 24 november 2008 @ 15:17:26 #28
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63479201
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik kan me nog de 1e klas rookcoupe's herinneren en daar lijkt me toch weinig mis mee, die hadden namelijk maar 1 ingang en konden dus niet al doorgang gebruikt worden.
klopt ja, dat waren die 1e werkcoupe's. Dat waren volledig afsluitbare hokjes waar 6 personen konden plaatsnemen. Vrijwel altijd voorzien van een asbakje in elke stoel.

Die zorgden idd niet voor overlast nee. Ze waren ook vrijwel altijd leeg, zowiezo is dat altijd het geval met 1e klas coupe's.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63480070
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:04 schreef Chewie het volgende:

Ik kan me nog de 1e klas rookcoupe's herinneren en daar lijkt me toch weinig mis mee, die hadden namelijk maar 1 ingang en konden dus niet al doorgang gebruikt worden.
Op zich werkt dat wel, maar ook in de spits vond je daar nog zitplaatsen. Toch lullig als je astma hebt en moet gaan staan terwijl er feitelijk wel een stoel vrij is...

Laten we wel zijn, even een uurtje zonder sigaret... het is niet teveel gevraagd. En ja, sommigen moeten nog verder, maar dan stap je uit en sla je even een trein over terwijl je je suf rookt met een koffie in de hand.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63480117
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:17 schreef MikeyMo het volgende:

zowiezo is dat altijd het geval met 1e klas coupe's.
Nou, dat valt wel mee hoor. In de spits is het sowieso vol en daarbuiten op de meeste trajecten ook redelijk bezet.

Overigens is het goed dat er ruimte zat is in de eerste klasse, want al die laptoptassen moeten ook ergens naartoe.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63480318
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:57 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hmm, als je nooit met de trein hebt gereisd zal je het plezier van een volle koploper in de spits ook niet kennen? Is helemaal leuk als het regent met al die natte jassen, dan ook nog die sigaretten rook en geur is echt een traktatie.. Zelf toen het nog mocht waren die rook coupés (laten we ze zo maar blijven noemen) lang niet altijd bezet, en vrij klein. Zeg 1/5e van het totaal aantal plaatsen in een wagon, maar de rook en geur verspreidde zich toch door de hele wagon heen, en dan wordt het wel heel benauwd, ik heb mensen met astma echt happend naar adem uit het raam zien hangen, en ondanks pleidooien van zowat de hele wagon om alsjeblieft die peuken uit te doen gingen er een paar (de meesten deden de peuk uit gelukkig) stug door onder het mom van, het mag hier gewoon hoor!.
Ik dacht meer aan gewoon een normale trein en dan een extra rijtuig aankoppelen (kan je ook niet komen via andere rijtuigen), dat geheel roken is. Dus niet tenkoste van huidige capaciteit, maar soort van werkkeet erachter binden.
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich werkt dat wel, maar ook in de spits vond je daar nog zitplaatsen. Toch lullig als je astma hebt en moet gaan staan terwijl er feitelijk wel een stoel vrij is...

Laten we wel zijn, even een uurtje zonder sigaret... het is niet teveel gevraagd. En ja, sommigen moeten nog verder, maar dan stap je uit en sla je even een trein over terwijl je je suf rookt met een koffie in de hand.
Zie ook boven. En heb je dat nu niet met de 1e klas? Toch lullig als je astma hebt en moet gaan staan, terwijl er feitelijk wel een stoel vrij is.
pi_63480458
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:53 schreef Casos het volgende:

Zie ook boven. En heb je dat nu niet met de 1e klas? Toch lullig als je astma hebt en moet gaan staan, terwijl er feitelijk wel een stoel vrij is.
Met dit verschil dat er door de reizigers in de eerste klasse (veel) wordt betaald voor die ruimte. Nog afgezien van het feit dat de NS geregeld toestaat dat je in de spits met een 2e klasse kaartje gaat zitten in 1e klasse, wat dan weer het effect heeft dat iemand met een 1e klasse kaartje kan staan bij het volgende station, dus ik ben het er niet mee eens, maar in de spits lege stoelen... zeldzaam...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 24 november 2008 @ 16:01:01 #33
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63480566
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:53 schreef Casos het volgende:
Ik dacht meer aan gewoon een normale trein en dan een extra rijtuig aankoppelen (kan je ook niet komen via andere rijtuigen), dat geheel roken is. Dus niet tenkoste van huidige capaciteit, maar soort van werkkeet erachter binden.
je zit hier nog altijd met een maxlengte. Je kan niet overal zomaar even een extra treinstel erachter plakken. Volgens mij hebben ze nou al te kort materieel. Daarnaast heb je als conducteur recht op een rookvrije werkplek tegenwoordig
quote:
Zie ook boven. En heb je dat nu niet met de 1e klas? Toch lullig als je astma hebt en moet gaan staan, terwijl er feitelijk wel een stoel vrij is.
meestal als het tyfusdruk is mag je ook in de 1e klas gaan zitten
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63480590
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich werkt dat wel, maar ook in de spits vond je daar nog zitplaatsen. Toch lullig als je astma hebt en moet gaan staan terwijl er feitelijk wel een stoel vrij is...
Dat zie je nu ook nog steeds in de 1e klas en daar is ook niks mis mee, je betaalt voor een 1e of 2e klas kaartje en dat zou bijvoorbeeld ook kunnen voor rookplaatsen.

Niet dat ik erop zit te wachten maar het is een mogelijkheid en het geeft aan dat overheidsingrijpen net zoals bij het rookverbod op de werkplek (bij de bedrijven waar het nu werkt werkte het voor de invoering ook en de rest trekt zich er nog steeds weinig van aan) niet nodig is.
quote:
Laten we wel zijn, even een uurtje zonder sigaret... het is niet teveel gevraagd. En ja, sommigen moeten nog verder, maar dan stap je uit en sla je even een trein over terwijl je je suf rookt met een koffie in de hand.
Dat klopt.
  maandag 24 november 2008 @ 16:13:43 #35
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63480932
quote:
Openluchtevenement voor Zaanse rokers

Rokers in Zaandam steken donderdag de horecaondernemers een hart onder de riem en uiten hun onvrede over het rookverbod. Omdat rokers door het verbod uit de kroegen worden verbannen, treden in de openlucht enkele artiesten belangeloos op.
Onder anderen de volkszangers Mick Harren, Dennis Jones, Arnold Hofmans en Huub uit de Gouden Kooi geven tijdens dit gratis openluchtevenement tegen het rookverbod acte de présence. De organisatie verwacht zo'n duizend rokers te kunnen verwelkomen rondom het speciaal opgestelde podium aan de Noorderkerkstraat in Zaandam.

Ernst Daniël Smid lanceert website
Vlak voor de optredens van start gaan, lanceert Ernst Daniël Smid op het podium de website www.rokersinactie.nl. ‘De rokers willen zelf een statement maken tegen het rookverbod en samen met ons evenementenbureau iets ludieks organiseren’, legt Karel Donker van TS Event uit. ‘Rokers vinden het belachelijk dat ze verplicht het café uit moeten om te kunnen roken, daarom brengen wij voor deze keer het café naar buiten.’
wat een vette line-up

[ Bericht 3% gewijzigd door MikeyMo op 24-11-2008 16:34:44 ]
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63481426
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:01 schreef Chewie het volgende:

je betaalt voor een 1e of 2e klas kaartje en dat zou bijvoorbeeld ook kunnen voor rookplaatsen.
Het zou mij ernstig verbazen indien een roker echt 1e klasse prijs gaat betalen voor 2e klasse roken... Lijkt mij geen markt die voor de NS daadwerkelijk interessant is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63481840
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zou mij ernstig verbazen indien een roker echt 1e klasse prijs gaat betalen voor 2e klasse roken... Lijkt mij geen markt die voor de NS daadwerkelijk interessant is.
Voor een korte rit niet, maar toen ik nog rookte, had ik graag meer betaald voor een van anti-rookhuilies gevrijwaarde plek in de bus / trein .
pi_63482669
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:44 schreef Casos het volgende:

Voor een korte rit niet, maar toen ik nog rookte, had ik graag meer betaald voor een van anti-rookhuilies gevrijwaarde plek in de bus / trein .
In de bus zie ik het sowieso niet gaan lukken. En langere stukken... Wat is lang? Bij meer dan een uur kan ik mij voorstellen dat je als verstokte roker geld gaat lappen. Maar hoeveel % van de vervoersbewegingen is dat? En hoeveel % van de mensen wil daar gebruik van maken? Dus ik zie die markt somber in.

Daarnaast: als je gaat vliegen heb je ook geen keuze. Niemand die daar over klaagt, terwijl je niet zelden meer dan 10 uur achtereen in zo'n worst met vleugeltjes verblijft.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 24 november 2008 @ 17:32:01 #39
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63483183
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:26 schreef MikeyMo het volgende:
game on
[..]

ja maar in zijn algemeenheid... Al die 16 jarigen die nu voor het eerst uitgaan zijn vanaf dag 1 gewend aan rookruimtes en die zullen over 5 jaar niet gaan roepen om de mogelijkheid om te roken in de kroeg. Ook omdat wellicht dan die thuiszitters waarvan men nu vraagt waar ze blijven wel rijkelijk aanwezig zullen zijn...
Die moeten naar de kinderdisco. Laten we het gewoon over volwassen hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63483331
Wat?! Treedt Huub uit de Gouden Kooi op ?!?! Ik was donderdag eigenlijk al bezet, maar nu moet ik toch echt mijn planning omgooien. Ik denk dat ik de komende drie nachten slecht zal slapen van de spanning....

Maar even serieus: de acceptatie van roken zal steeds verder afnemen, hoe veel ludieke of minder ludieke protesten er ook worden gehouden. Ik ken bedrijven waar een algeheel rookverbod geldt, of van kracht wordt. En nee, dan is er zelfs geen rookruimte meer aanwezig. Gewoon een compleet rookverbod op het terrein. Roken mag alleen nog buiten de poorten, maar wordt ontmoedigd. Rokende medewerkers kunnen hulp krijgen bij het stoppen, dat wel.
  maandag 24 november 2008 @ 17:38:10 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63483340
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, we moeten juist duidelijk maken dat roken NIET hoort in openbare gelegenheden, waar dan ook.
Een kroeg is geen openbare gelegenheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63484542
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Een kroeg is geen openbare gelegenheid.
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel of niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63484910
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:37 schreef Elfletterig het volgende:
Roken mag alleen nog buiten de poorten, maar wordt ontmoedigd. Rokende medewerkers kunnen hulp krijgen bij het stoppen, dat wel.
Van deze belerende toon word ik strontziek.
De tyfus voor dergelijke kutbedrijven. Er zijn grenzen.
  maandag 24 november 2008 @ 18:47:51 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63485089
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel wat ik bedoel of niet?
Ik begrijp heel goed dat jij de term "openbare ruimte" oneigenlijk gebruikt om een rookverbod te forceren in een ruimte waar mensen vrijwillig samenkomen om drugs te gebruiken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 24 november 2008 @ 19:08:04 #45
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63485693
quote:
Mogelijk Anti-Klink lied op Malieveld



Kroegbaas Ger Couvreur wil zijn anti-Klink lied zingen tijdens de rookdemonstratie op het Malieveld zaterdag 29 november. Couvreur heeft het lied gemaakt om zijn ongenoegen te uiten over het rookverbod.

‘Of ik ga zingen is nog niet 100 procent zeker. Dat protest is op een zaterdag en ik heb wel een kroeg te runnen’, aldus Couvreur op de lokale nieuwssite Bredavandaag.nl.

De eigenaar van café ’t Tapperijke in Breda kwam vorige week in het nieuws door het opnemen van een anti-Klink lied. Op de melodie van ‘Laat me’ van Ramses Shaffy produceerde Couvreur het liet ‘Ga maar Klink’.

‘Het nummer is meteen al zeer positief ontvangen. Dat steunt je enorm’, laat Couvreur weten. De zingende kroegbaas zong eerder het clublied van NAC in en is momenteel bezig met een cd.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 24 november 2008 @ 19:39:18 #46
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63486622
Punt met betrekking tot de wetgeving is dat Klink een soort tenzij clausule heeft opgenomen door ruimtes toe te staan waar gerookt mag worden. Dat kan je interpreteren als concurrentievervalsing in de wet.
Had hij dit niet opgenomen dan was er niets aan de hand geweest
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 24 november 2008 @ 19:45:43 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63486836
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:39 schreef eriksd het volgende:
Punt met betrekking tot de wetgeving is dat Klink een soort tenzij clausule heeft opgenomen door ruimtes toe te staan waar gerookt mag worden. Dat kan je interpreteren als concurrentievervalsing in de wet.
Had hij dit niet opgenomen dan was er niets aan de hand geweest
Vooropgesteld, mijn sympathie ligt niet bij de roker. Omdat roken een keuze is en we dus eigenlijk allemaal heisa maken om een groepje mensen wat er voor gekozen heeft om te roken en vervolgens raar staat te trappelen wanneer ze hun gekozen hobby niet overal meer mognen uitoefenen.

Dat terzijde

Het probleem wat je krijgt wanneer je geen ruimtes toestaat in bepaalde tenten is dat hun hele deurbeleid op de schop moet. Bepaalde clubs/cafe's hebben entree-heffingen, portiers en alles. Wanneer je geen rookruimte hebt kan ik me voorstellen dat mensen de hele tijd naar binnen en naar buiten willen wat dus lastig is aangezien je dan weer stempelsystemen moet creeeren en wellicht een aparte ingang mits daar ruimte voor is.

Anderzijds kan vrijwel elke kroeg een rookruimte maken. Er zijn legio voorbeelden van rookruimtes niet groter dan een telefooncel (zo'n ouderwetse viekante). Goed, je kan niet mensen een complete relaxruimte waar ze onderuit kunnen zitten paffen, maar in feite is het mogelijk om in elke kroeg een ruimte neer te zetten.


Maar goed, als de ruimtes verboden zouden worden hoor je mij ook niet huilen.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 24 november 2008 @ 19:53:16 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63487081
quote:
VVD, SP en PVV present bij rook-demonstratie



Tweede Kamerleden Halbe Zijlstra (VVD), Henk van Gerven (SP) en Fleur Agema (PVV) zullen op zaterdag 29 november het woord voeren tijdens de anti-rookverbod demonstratie op het Haagse Malieveld. Verder zullen onder anderen zanger Armand en caberetier Rob Zorn optreden.

Van VVD-er Zijlstra is bekend dat hij ontheffing van het rookverbod wil voor de kleine horeca-ondernemer. De PVV wil het hele rookverbod terugdraaien, terwijl de SP voorstander is van het huidige rookverbod. Met name de standpunten van SP en PVV staan dus haaks op elkaar, hetgeen in de Tweede kamer al tot scherp geformuleerde wederzijdse kritiek heeft geleid.

De demonstratie wordt georganiseerd door de stichting KHO (Red de Kleine Horeca Ondernemer). KHO-woordvoerder Maessen kan nog niets zeggen over de opkomst. "Die wil de politie van Den Haag ook graag weten, maar we zeggen nu: alles tussen de tweeduizend en twintigduizend is mogelijk".

Volgens Maessen worden er vanuit cafés momenteel busreizen naar Den Haag georganiseerd. Vanuit Amsterdam zouden zaterdag in elk geval al zes bussen richting Malieveld vertrekken.

Doel van de demonstratie is media-aandacht krijgen en politici mobiliseren. Er zal geen petitie aangeboden worden. "We hebben vorig jaar al 100.000 handtekeningen aangeboden en daar is niets mee gebeurd", aldus Maessen tegenover HierMagHetWel.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63490361
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik begrijp heel goed dat jij de term "openbare ruimte" oneigenlijk gebruikt om een rookverbod te forceren in een ruimte waar mensen vrijwillig samenkomen om drugs te gebruiken.
Iedereen die een kroeg binnenkomt doet dat om drugs te gebruiken? Niet eens dat het relevant is, want als iedereen naar de kerk gaat om drugs te gebruiken (je hoort, ik krijg ze eerder vol dan de paus) mag je daar ook niet ineens roken. Staat gewoon los van elkaar.

Het gaat erom dat er mensen samenkomen en dat het voor (in beginsel) iedereen toegankelijk is. En daar hoor je niet te roken. Punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 24 november 2008 @ 21:51:13 #50
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63490853
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iedereen die een kroeg binnenkomt doet dat om drugs te gebruiken? Niet eens dat het relevant is, want als iedereen naar de kerk gaat om drugs te gebruiken (je hoort, ik krijg ze eerder vol dan de paus) mag je daar ook niet ineens roken. Staat gewoon los van elkaar.
Ik ben geen voorstander van een rookverbod in de kerk.
quote:


Het gaat erom dat er mensen samenkomen en dat het voor (in beginsel) iedereen toegankelijk is. En daar hoor je niet te roken. Punt.
Openbare ruimte is een door de overheid ingerichte ruimte waar mensen moeten komen om zekere noodzakelijke zaken te regelen zoals daar zijn:

Het bezoeken van een dokter
Het verkrijgen van een paspoort
Het regelen van belastingen
Het regelen van een huis
e.d.

Een kroeg valt daar niet onder. Een kroeg is een ruimte waar mensen mogen komen die dat willen en die zich willen voegen aan de regels gesteld door de uitbater. Als bezoekers en uitbater met elkaar overeen komen dat er alcohol (of andere drugs) gebruikt kunnen worden, dan heeft de overheid daar met zijn kloten uit te blijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63492574
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik ben geen voorstander van een rookverbod in de kerk.
Dat zal mij jeuken.
quote:
Een kroeg is een ruimte waar mensen mogen komen die dat willen en die zich willen voegen aan de regels gesteld door de uitbater. Als bezoekers en uitbater met elkaar overeen komen dat er alcohol (of andere drugs) gebruikt kunnen worden, dan heeft de overheid daar met zijn kloten uit te blijven.
Onzin. De overheid heeft weldegelijk piketpaaltjes te slaan. Sterker nog: in beginsel mag je niet eens een kroeg beginnen. Daar moet je eerst een vergunning voor hebben. En daar horen gewoon voorwaarden bij. Vind je dat niet leuk? Prima. Maar dan ook geen kroeg beginnen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 24 november 2008 @ 23:16:47 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63493674
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zal mij jeuken.
[..]

Onzin. De overheid heeft weldegelijk piketpaaltjes te slaan. Sterker nog: in beginsel mag je niet eens een kroeg beginnen. Daar moet je eerst een vergunning voor hebben. En daar horen gewoon voorwaarden bij. Vind je dat niet leuk? Prima. Maar dan ook geen kroeg beginnen.
Ah, de aap komt uit de mouw. Zo min mogelijk toestaan als het jou zo uitkomt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63493719
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ah, de aap komt uit de mouw. Zo min mogelijk toestaan als het jou zo uitkomt.
Ik schets de feitelijke situatie...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2008 23:42:02 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 24 november 2008 @ 23:29:01 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63494025
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik schets de feitelijke situatie...
Daar ben ik tegen. Ik vind niet dat het beginnen van een kroeg "in beginsel" illegaal moet zijn.

Als ik ergens voor mijn plezier naar toe ga moet je niet het plezier verbieden, dan ben je als overheid onzinnig bezig. Een kroeg is geen overheid instelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2008 23:42:22 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63494137
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Daar ben ik tegen. Ik vind niet dat het beginnen van een kroeg "in beginsel" illegaal moet zijn.
Dat verandert bijzonder weinig aan de feitelijke situatie. Ik vind ook niet dat het zo koud moet zijn buiten, maar daar wordt het niet warmer van....
quote:
Als ik ergens voor mijn plezier naar toe ga moet je niet het plezier verbieden, dan ben je als overheid onzinnig bezig. Een kroeg is geen overheid instelling.
Als jouw plezier van een sigaret af hangt ben je een stakker en dat ligt dan niet aan de overheid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63494515
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:40 schreef Specularium het volgende:
Van deze belerende toon word ik strontziek. De tyfus voor dergelijke kutbedrijven. Er zijn grenzen.
Je hoeft niet bij dat bedrijf te werken, zeg ik even op de manier die we inmiddels kennen van Papierversnipperaar. Het bedrijf waar ik over praat, maakt hoogwaardige voeding, bestemd voor een kwetsbare doelgroep. Roken is zo onhygiënisch dat de stank en dus ook allerlei stoffen achterblijven in de kleding en in het haar. Dat vinden ze a) niet representatief en b) niet veilig.

Het bedrijfje waar ik werk, heeft trouwens ook geen rookruimte. De enkele collega die rookt (volgens mij is het er precies 1), doet zijn behoefte buiten. Wen er maar aan
  † In Memoriam † maandag 24 november 2008 @ 23:51:54 #57
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63494588
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:33 schreef DS4 het volgende:
Als jouw plezier van een sigaret af hangt ben je een stakker en dat ligt dan niet aan de overheid.
Jij bent wel een van laatsten van wie ik had verwacht dat je voor anderen ging bepalen wat plezier in zou moeten houden.
Carpe Libertatem
pi_63495057
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:51 schreef Boze_Appel het volgende:

Jij bent wel een van laatsten van wie ik had verwacht dat je voor anderen ging bepalen wat plezier in zou moeten houden.
Ik bepaal niets. Het is PV die claimt dat plezier verboden wordt. En dat omdat hij buiten moet roken...

Ik kan ook wel een aantal bezigheden opnoemen waar ik veel plezier aan beleef die ik niet in een café kan... althans mag... doen.

Het is een beetje pathetisch om het rookverbod gelijk te stellen aan een verbod op plezier hebben. Ik vind snel rijden met mijn auto ook leuk, mag ook niet op enkele plekken (circuit) na. Hoor je mij daar over zeiken?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:15:32 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495144
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:33 schreef DS4 het volgende:


[..]

Als jouw plezier van een sigaret af hangt ben je een stakker
Dat is geen argument voor een verbod. Je kan gewoon heel cool naar een andere kroeg, toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:17:32 #60
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495185
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:11 schreef DS4 het volgende:


Het is een beetje pathetisch om het rookverbod gelijk te stellen aan een verbod op plezier hebben. Ik vind snel rijden met mijn auto ook leuk, mag ook niet op enkele plekken (circuit) na.
Ik vind het prima om niet op straat te mogen roken zodat iedereen er last van heeft. Ik ga wel naar een plek die daartoe bedoeld is (kroeg).
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 00:17:54 #61
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63495196
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:11 schreef DS4 het volgende:
Het is een beetje pathetisch om het rookverbod gelijk te stellen aan een verbod op plezier hebben. Ik vind snel rijden met mijn auto ook leuk, mag ook niet op enkele plekken (circuit) na. Hoor je mij daar over zeiken?
Als jij met je stoere auto 350 gaat rijden op de snelweg hier in dit kikkerlandje dan breng je andere mensen in potentieel gevaar door jouw gedrag. Er is nou eenmaal geen andere weg om op te rijden, aangezien de overheid het monopolie daarop heeft.

In een kroeg gaat dat verhaal natuurlijk niet op. Jij kan, als je last hebt van het gerook van PV, naar de kroeg er naast gaan of je eigen rookvrije kroeg starten. Niemand zal je daarin tegenhouden.

Niet elk plezier is hetzelfde af te wegen.
Carpe Libertatem
pi_63495255
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat is geen argument voor een verbod.
Nee, dat is de overlast.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63495280
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik ga wel naar een plek die daartoe bedoeld is (kroeg).
Wat een onzin dat een kroeg bedoeld is voor roken. Als dat zo is, dan kunnen ze nu allemaal dicht, want ze hebben geen enkel nut...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63495328
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:17 schreef Boze_Appel het volgende:

Als jij met je stoere auto 350 gaat rijden op de snelweg hier in dit kikkerlandje dan breng je andere mensen in potentieel gevaar door jouw gedrag.
Dat hoeft helemaal niet en daarnaast hebben anderen ook last van sigaretten.
quote:
In een kroeg gaat dat verhaal natuurlijk niet op. Jij kan, als je last hebt van het gerook van PV, naar de kroeg er naast gaan of je eigen rookvrije kroeg starten. Niemand zal je daarin tegenhouden.
PV kan ook gewoon de lasten dragen van zijn vieze gewoonte. Meer dan normaal.
quote:
Niet elk plezier is hetzelfde af te wegen.
Precies. En bij roken is de weegschaal nu eenmaal uitgeslagen op "verbod".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:23:08 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495341
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat is de overlast.
Je hebt van mij geen last als je naar een kroeg gaat waar je graag wilt zijn. En zo te merken is dat voor jou een kroeg waar niet gerookt word., Van mij mag dat. Het is gewoon puur fascistisch om anderen die keuzevrijheid te weigeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63495358
quote:
In het topic NWS / Rookverbod #487 - Laatste duizend rokers strijden door tot het bittere einde schreef op dinsdag 25 november 2014 00:17 Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het prima om niet op straat te mogen roken zodat iedereen er last van heeft. Ik ga wel naar een plek die daartoe bedoeld is (kroeg).
Vermoeiend, steeds diezelfde riedel...
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:26:41 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495432
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een onzin dat een kroeg bedoeld is voor roken. Als dat zo is, dan kunnen ze nu allemaal dicht, want ze hebben geen enkel nut...
De kroeg waar ik kom is bedoeld om te roken en jij moet gewoon naar jouw eigen kroeg toe.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:27:33 #68
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495459
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vermoeiend, steeds diezelfde riedel...
Schaf dat verbod dan af.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:29:22 #69
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495494
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet en daarnaast hebben anderen ook last van sigaretten.
In de openlucht? Dan moet je roken daar verbieden, juist niet in de kroeg.
quote:

[..]

PV kan ook gewoon de lasten dragen van zijn vieze gewoonte. Meer dan normaal.
Als je me naar buiten jaagt dragen anderen de lasten. De wet is volkomen onlogisch.
quote:

[..]

Precies. En bij roken is de weegschaal nu eenmaal uitgeslagen op "verbod".
Niet in mijn kroeg.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63495509
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je hebt van mij geen last als je naar een kroeg gaat waar je graag wilt zijn. En zo te merken is dat voor jou een kroeg waar niet gerookt word., Van mij mag dat. Het is gewoon puur fascistisch om anderen die keuzevrijheid te weigeren.
Wat een onzin zeg. Je doet net alsof alles mag in NL behalve roken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63495526
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De kroeg waar ik kom is bedoeld om te roken
Ok, dichtspijkeren dan, want die kroeg heeft geen bestaansreden meer.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:32:30 #72
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495549
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Je doet net alsof alles mag in NL behalve roken.
Dat lijkt me wel de bedoeling van een vrij land, dat je alles mag tenzij. En het lijkt nu nergens op.
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:41 schreef DS4 het volgende:

[..]
Sterker nog: in beginsel mag je niet eens een kroeg beginnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63495576
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

In de openlucht? Dan moet je roken daar verbieden, juist niet in de kroeg.
Van mij mag het... Als jij dat zo graag wil verbieden we het ook in de buitenlucht. Bestaande verboden lekker in stand laten.
quote:
Als je me naar buiten jaagt dragen anderen de lasten. De wet is volkomen onlogisch.
Hierboven heb jij al aangegeven hoe de wet logisch te maken. Als de rokers daar gelukkiger van worden zal ik ze niet dwars zitten.
quote:
Niet in mijn kroeg.
In welk land staat die kroeg dan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:33:43 #74
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495577
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ok, dichtspijkeren dan, want die kroeg heeft geen bestaansreden meer.
Er komen zat klanten, dus volgens jouw heilige marktprincipe heeft ie weldegelijk een bestaansreden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:34:37 #75
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495594
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:33 schreef DS4 het volgende:


In welk land staat die kroeg dan?
Gewoon in Nederland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63495602
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat lijkt me wel de bedoeling van een vrij land, dat je alles mag tenzij.

De vrijheid van de een houdt op waar deze de ander raakt. Dat is liberaal.

Wat jij wil is je eigen gang gaan zonder rekening te houden met anderen. Dat is asociaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:42:23 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495744
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vrijheid van de een houdt op waar deze de ander raakt. Dat is liberaal.

Wat jij wil is je eigen gang gaan zonder rekening te houden met anderen. Dat is asociaal.
Mensen kunnen uitsteken rekening met elkaar houden door naar de juiste kroeg te gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63495801
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Mensen kunnen uitsteken rekening met elkaar houden door naar de juiste kroeg te gaan.
Het verleden heeft uitgewezen dat deze stelling onjuist is.

Maar goed, er hoeft niet meer gekozen te worden: alles is rookvrij nu. Hoera!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:49:15 #79
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495853
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het verleden heeft uitgewezen dat deze stelling onjuist is.
"Het werkt niet want de helft van de kroegen zijn geen Jazz-café met serveersters in een rolstoel, whéééééé "
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63495924
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

"Het werkt niet want de helft van de kroegen zijn geen Jazz-café met serveersters in een rolstoel, whéééééé "
Mijn god, de frustratie is wel erg hoog bij jou... Hoe kom je hierop?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:58:00 #81
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63495984
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn god, de frustratie is wel erg hoog bij jou... Hoe kom je hierop?
Dat heet spiegelen. Je serveert vrije keuze en marktwerking af omdat de uitkomst (te weinig rook-vrije kroegen naar jouw smaak) je niet bevalt.

Kom je ook met dit soort argumenten in je discussies over topsalarissen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63496021
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je serveert vrije keuze en marktwerking af omdat de uitkomst (te weinig rook-vrije kroegen naar jouw smaak) je niet bevalt.
Hoe kom je daarbij?

Ik vind roken in de horeca terecht verboden omdat het overlast veroorzaakt.
quote:
Kom je ook met dit soort argumenten in je discussies over topsalarissen?
Geen overlast. Punt.

Wel goed lezen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 01:03:32 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63496068
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?

Ik vind roken in de horeca terecht verboden omdat het overlast veroorzaakt.
Niet als de mensen die er last van hebben naar een andere kroeg gaan.
quote:
[..]

Geen overlast. Punt.

Wel goed lezen...
Een bedrijf heeft net zo veel recht om zijn eigen salarissen te bepalen als een kroeg of er gerookt mag worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63496190
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Niet als de mensen die er last van hebben naar een andere kroeg gaan.
Je hebt nu de oplossing voor alle overlast gevonden. Degenen die overlast ervaren moeten maar opbokken...

Zo dom kan je niet zijn... toch?
quote:
Een bedrijf heeft net zo veel recht om zijn eigen salarissen te bepalen als een kroeg of er gerookt mag worden.
Appels en peren. Door een salaris worden derden niet geraakt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 01:25:41 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63496319
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt nu de oplossing voor alle overlast gevonden. Degenen die overlast ervaren moeten maar opbokken...

Zo dom kan je niet zijn... toch?
Als je het ergens niet leuk vind ga je er toch niet naartoe?

Jottum! We gaan naar de kerk! maar die orgelmuziek moet uit, die stomme biddende mensen moeten vrolijk dansen, die prekende dominee moet oprotten, die kaarsen zijn ouderwets die moeten elektrisch en ik hou niet van wierook dus dat moet verboden worden. De kerk is leuk!
quote:
Appels en peren. Door een salaris worden derden niet geraakt.
Sterker nog, door een salaris worden zelfs mensen buiten het bedrijf geraakt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63496362
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Het bedrijf waar ik over praat, maakt hoogwaardige voeding, bestemd voor een kwetsbare doelgroep
Is het Sheba?
  dinsdag 25 november 2008 @ 06:58:29 #87
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63497202
quote:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/103023/-Verdonk:-roken-in-kleine-caf%C3%A9s-moet-mogen.html

Het Kamerlid Rita Verdonk (TON) vindt dat eigenaars van kleine cafés gewoon de asbakken op de toog moeten kunnen zetten. Het Kamerlid gaat er bij minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) erop aandringen de regels te versoepelen. Kroegen die kleiner zijn dan 75 vierkante meter zouden automatisch vrijstelling van het rookverbod moeten krijgen.

Volgens Verdonk komen door het nieuwe rookverbod eigenaren van kleine cafés in de problemen. Veel klanten gaan naar grotere cafés omdat daar een aparte rookruimte kan worden ingericht. De ex-VVD'er spreekt van 'oneerlijke concurrentie'.

"Het is toch te zot voor woorden dat driekwart van de gemeenten de wiethandel wil legaliseren terwijl het kabinet het kleine café aan de haven wil criminaliseren", aldus Verdonk. "De bruine kroeg en het oergezellige stamcafé is niet meer uit ons vertrouwde straatbeeld weg te denken, maar als het kabinet zo doorgaat hebben we straks alleen nog maar coffeeshops in Nederland, en geen bruine kroegen meer."
Waar was Rita tijdens de debatten eigenlijk... niet in de kamer. Overigens niet zo verwonderlijk dat ze dits tandpunt innneemt. Ton Wurtz van de rokerspartij maakt onderdeel uit van haar partij...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 25 november 2008 @ 07:42:15 #88
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_63497363
Rita heeft wel een punt: wiet roken in koffieshops wordt gedoogd, roken in café's wordt gecriminaliseerd. De wereld op zijn kop.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:28:09 #89
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63497762
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 07:42 schreef ES57 het volgende:
Rita heeft wel een punt: wiet roken in koffieshops wordt gedoogd, roken in café's wordt gecriminaliseerd. De wereld op zijn kop.
er zijn maar weinig mensen die dan ook niet fronsen om die regeling. Maar ja, tabak is weer iets anders dan wiet. Net zoals je wiet mag roken, mits niet vermengd met tabak...

Als de VVD en TON zo bang zijn voor concurrentievervalsing dan moeten ze pleiten voor het opschorten van rookruimtes...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63498235
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Als je het ergens niet leuk vind ga je er toch niet naartoe?
Prima, blijf jij in het vervolg weg uit de kroeg. Mij best.
quote:
sterker nog, door een salaris worden zelfs mensen buiten het bedrijf geraakt.
Niet in negatieve zin (ook dat had je mogen begrijpen er vanuit gaande dat je de kleuterschool hebt afgemaakt).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63498289
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:29 schreef bloodymary het volgende:
Is het Sheba?
Nee, het gaat om voeding voor mensen. En als ik 'kwetsbare groepen' noem, kun je daar ongetwijfeld zelf wel iets bij bedenken. En uiteraard ga ik de naam van het bedrijf verder niet noemen. Is overigens ook niet relevant. Kernpunt is dat vanuit het oogpunt van hygiëne en representativiteit een compleet rookverbod is/wordt ingevoerd. Ik noemde dit alleen om aan te geven dat de maatschappelijke acceptatie van roken verder zal afnemen. Vroeger kon je ongestoord overal roken, tegenwoordig moet je al een rookvrije werkplek hebben, de toekomst is dat er binnen de muren van bedrijven een compleet rookverbod geldt (dus zelfs geen rokershok meer).
pi_63498331
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Als de VVD en TON zo bang zijn voor concurrentievervalsing dan moeten ze pleiten voor het opschorten van rookruimtes...
Echt... ...
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:18:12 #93
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63498428
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Echt... ...
ja?

Het argument is dat het oneerlijk is voor kleine kroegen omdat ze geen ruimte hebben voor rookruimtes (ook bullshit, je hebt ze al in het formaat van een telefooncel) en dat grote kroegen daarom wel publiek trekken want die hebben die rookruimtes. Dan willen ze een vrijstelling van het rookverbod wat hun weer een oneerlijke positie oplevert ten opzichte van die grote kroegen aangezien je daar dan wel weer aan de bar en op de dansvloer mag roken, terwijl je in grote weer in een ruimte moet gaan staan.

Gelijke monniken gelijke kappen? Dan moet men pleiten voor een verbod op die ruimtes... dan mag niemand een facilitatie maken om binnen te roken...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:23:22 #94
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63498496
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Prima, blijf jij in het vervolg weg uit de kroeg. Mij best.
Ik blijf alleen weg uit kroegen waar ik niet wil zijn, zou jij ook moeten doe, communist.
quote:


Niet in negatieve zin
Wel want anderen schieten niets op met inflatie,

Het trickle-down principe is gedebunked.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 10:35:56 #95
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63500180
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:18 schreef MikeyMo het volgende:
Gelijke monniken gelijke kappen? Dan moet men pleiten voor een verbod op die ruimtes... dan mag niemand een facilitatie maken om binnen te roken...
Ja, of gewoon pleiten voor een verbod op rookverboden.
Carpe Libertatem
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:48:30 #96
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63500511
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, of gewoon pleiten voor een verbod op rookverboden.
dat mag ook natuurlijk, dat doet de PVV dan ook. Dat vind ike igenlijk nog wel de minst "hypocriete" van de tegenstanders. Die wil het gewoon niet hebben.

Nu willen de ze de ene groep met een concurrentievoordeel inruilen voor een andere
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:08:53 #97
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63501097
Gelukkig zijn er ook hele slimme mensen tegen het rookverbod
quote:
Rookverbod is uiting van wraakzucht en morele paniek

Rokers mogen niet meedoen aan het ‘samen leven, samen werken’ van het kabinet. Antirookcampagnes tot zuivering van moraal en soms zelfs van ras zijn van alle tijden. De paus. Later volgden de nazi's. Gelijktijdig met morele paniek over illegalen begon Californië de huidige wereldwijde golf van rookverboden.

Henri Beunders

Het Turkse koffiehuis dat ik bezocht, was bijna leeg. Ook hier komt het rookverbod hard aan. Net als in de Marokkaanse theehuizen waarschijnlijk. Over de effecten van het verbod op de theehuiscultuur van het mannelijke deel der etnische minderheden in Nederland horen we weinig. Op tv zien we louter autochtone cafébezoekers in Den Bosch die, volgens de Journaallezer, ‘gewoon doorpaffen’. Het woordgebruik suggereert intussen al dat rokers niet alleen geboren verliezers en neuroten zijn maar letterlijk en figuurlijk vuurgevaarlijke types. Voor de anderen vooral.

De haat en de wraakzucht tegen de rokers zijn groot. Zij hebben zo lang geleden onder de rookwalmen van sigaar, pijp en sigaret. En nu blijken die verrekte rokers het onder elkaar gezelliger te hebben dan zijzelf. De hardheid waarmee dit kabinet in navolging van buitenlandse overheden het rookverbod nu met steun van een meerderheid van de bevolking wil afdwingen, vraagt om een verklaring. Deze heeft de verontrustende ondertonen die elke moral panic in zich draagt: het zich bedreigd voelen door een minderheid die het heil en welzijn van de meerderheid zou bedreigen. Aanvallen van morele paniek gaan vrijwel altijd over seks, drugs en dood. En over status: het lijkt wel of menigeen zich alleen nog boven de ander verheven kan voelen als hij/zij niet rookt.

In de geschiedenis van antirookcampagnes in het Westen zijn er drie opmerkelijke aanjagers van het verbod: de paus, de nazi’s, en de staat Californië. Het eerste rookverbod werd volgens de auteur van het boek Nicotine, Jack E. Henningfield, uitgevaardigd door paus Urbanus VII in 1590. Hij dreigde iedereen te excommuniceren die in de kerk of in het voorportaal tabak kauwde, rookte of snoof. Het zou de wierookgeur van heiligheid corrumperen. De nazi’s, de adepten van arische Körperkultur en Reinheit, hadden, aldus de Stanford-hoogleraar Geschiedenis van de Wetenschap Robert N. Proctor, geen religieuze maar ‘raciale hygiëne’ op het oog bij het bestrijden van de tabak, zoals ze ook asbest en anorganische voedingsmiddelen bestreden. De nazipropagandisten lieten in de oorlog ook niet na erop te wijzen dat de drie fascistische leiders in Europa (Mussolini, Franco en Hitler) niet rookten, terwijl de Geallieerde leiders (Churchill, Roosevelt en Stalin) zware gebruikers waren.

De antirookcampagne heeft elementen in zich van de drang naar religieuze en soms zelfs raciale zuiverheid, en van sociale uitsluiting van de dichterbij komende ‘Opstand der hordes’ (Ortega y Gasset). Dat wordt ook bewezen in het oord waar de huidige campagne is begonnen: Californië waar in de jaren 60 de hippies in een walm van marihuana hun bevrijdende ideetjes over het Westen uitbliezen. Daar werden vanaf begin jaren 90 met overheidssubsidie de hardste en schokkendste antirookcommercials uitgezonden, zoals een vrouw die een sigaret rookte door een gat in haar keel, een gevolg van keelkanker. En een Marlboro Man die tegen zijn macho maat zegt vanaf zijn paard: ‘Ik mis mijn long, Bob’. Alleen zo kon de indruk tenietgedaan worden die de tabaksindustrie in de halve eeuw ervoor had gevestigd, dat sigaretten een vleug glamour hebben.

De campagne kwam in dezelfde tijd op gang dat men de negen witte letters op die nabije heuvel – Hollywood – vaak niet eens kon zien, door de smog van auto’s. De vraag is dus waarom het daar begon, en sindsdien via New York is overgewaaid naar Europa, de vliegvelden eerst en daarna naar vele of alle openbare gebouwen, inclusief de horeca, op last van nationale overheden, Ierland voorop. Dat hierbij commerciële motieven en de imitatiezucht van New York – in vele staten geldt geen rookverbod in de horeca – een rol speelden, lijkt wel vast te staan. Net zoals je nu in hotels gevraagd wordt een handdoek twee keer te gebruiken, of anders op de grond te gooien, to save the planet, zo is een rookverbod simpelweg goedkoper omdat het minder schoonmaakkosten meebrengt.

Het verontrustende aan de antirookcampagne in Californië is dat het direct volgde op de morele paniek over de aanzwellende immigratie van illegale Mexicanen. De Amerikaanse hoogleraar strafrecht Michael Welch heeft de criminalisering van illegale immigranten begin jaren 90 in Californië uitvoerig beschreven. Een van de onbewuste drijfveren van de antirook-campagnes in Californië was fysiek afstand te scheppen van de rokende immigranten, van wie ook werd gezegd dat ze allerlei akelige ziektes meebrachten. Net zoals rond 1900 het gebruik van parfum snel om zich heen greep in ‘de betere stand’ om de immigranten van het platteland naar de stad, die met hun zweetgeur van de lichamelijke arbeid, fysiek van zich af te houden door het aanbrengen van een geurende cirkel van onaanraakbaarheid.

De cultus van de onaanraakbaarheid is, na Amerika, ook in Europa opgekomen in dezelfde jaren van de komst van de multiculturele samenleving, al spelen hier net als in de sociaal-culturele verspreiding van de taboeïsering van het roken, vanzelfsprekend allerlei factoren een rol. Maar opmerkelijk is het dat in de decennia voor 1990 Frans Halsema nog een ironisch liedje kon zingen ‘Dr. Meinsma’, over die even fameuze als eenzame rookbestrijder van toen, met als conclusie: Dr. Meinsma, ik heb weer gezondigd.

Sindsdien heeft de nadruk op de eigen gezondheid en de dominant geworden moraal – ik mag anderen nergens mee lastig vallen – geleid tot algemene acceptatie van een rookverbod, waarin het pseudoreligieuze schuldgevoel een grote rol speelt. Het is niet anders, het is de loop van de geschiedenis. Maar het rookverbod is een versterking van de tendens tot segregatie, niet alleen tussen autochtonen en etnische minderheden met een andere cultuur, maar ook tussen de autochtone burgers onderling. Op het verbieden van dit of dat is niets tegen, maar met het motto ‘Samen werken, samen leven’ heeft het niets te maken.

Hoogleraar Geschiedenis van Maatschappij, Media en Cultuur aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
Hij wil stoppen met roken.
die laatste regel vernietigt het hele stuk. Het is zoveel sterker als een niet roker dit had geschreven
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63502330
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:08 schreef MikeyMo het volgende:
Gelukkig zijn er ook hele slimme mensen tegen het rookverbod
[..]

die laatste regel vernietigt het hele stuk. Het is zoveel sterker als een niet roker dit had geschreven
Laten we het erop houden dat een mens met waarschijnlijk meer hersenen als jou het geschreven heeft. Gewoon een goed geschreven stuk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63505484
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Laten we het erop houden dat een mens met waarschijnlijk meer hersenen als jou het geschreven heeft. Gewoon een goed geschreven stuk.
Mwah, wat mij betreft valt zit ie ergens wel op het goede spoor maar weet hij de vinger niet op de zere plek te leggen. Dan wordt het een beetje potsierlijk als je het zo zwaar aanzet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63512609
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Er komen zat klanten, dus volgens jouw heilige marktprincipe heeft ie weldegelijk een bestaansreden.
Hoe kan dat nou? Volgens jou was jouw kroeg bedoeld om te roken en aangezien dat niet meer mag...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63512673
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 09:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik blijf alleen weg uit kroegen waar ik niet wil zijn, zou jij ook moeten doe, communist.
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat ik naar kroegen ga waar ik niet wil zijn...
quote:
Wel want anderen schieten niets op met inflatie,
Inflatie? Door een enkel salaris? Die is echt te zot voor woorden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63512767
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

Laten we het erop houden dat een mens met waarschijnlijk meer hersenen als jou het geschreven heeft.
Als je een ander wil aanvallen op (vermeend gebrek aan) intelligentieniveau moet je dat wel doen zonder een vrij elementaire taalfout... anders is het alleen maar lachwekkend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:50:39 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63512839
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Volgens jou was jouw kroeg bedoeld om te roken en aangezien dat niet meer mag...
Aangezien drugs verboden zijn worden ze niet gebruikt
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:58:22 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63513024
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat ik naar kroegen ga waar ik niet wil zijn...
Als je last hebt van rook zit je overduidelijk in de verkeerde kroeg.
quote:
Inflatie? Door een enkel salaris? Die is echt te zot voor woorden...
1 salaris?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63513710
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aangezien drugs verboden zijn worden ze niet gebruikt
Drugspanden worden ook dichtgespijkerd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63513753
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Als je last hebt van rook zit je overduidelijk in de verkeerde kroeg.
Ik kan helemaal geen last hebben van rook, want de horeca is nu rookvrij.
quote:
1 salaris?
Ik zou zeggen, lees het draadje waar je zelf naar verwees eens goed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:39:18 #107
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63514086
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan helemaal geen last hebben van rook, want de horeca is nu rookvrij.
Dan zit je in een droomwereld en de goeie kroeg. Ga zo door, dan roken de normale mensen rustig door.
quote:
Ik zou zeggen, lees het draadje waar je zelf naar verwees eens goed.
Ik heb het na 23 topics opgegeven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:40:46 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63514120
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Drugspanden worden ook dichtgespijkerd.
Dat helpt, coke kost nog maar 25 euro per gram.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63514209
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dan zit je in een droomwereld en de goeie kroeg. Ga zo door, dan roken de normale mensen rustig door.
Nee, ik leef in een droomwereld. Het rookverbod bestaat eigenlijk niet... Toch protesteer je er tegen. Geloofwaardig ook...
quote:
Ik heb het na 23 topics opgegeven.
Ja, als je toen nog steeds niet begreep waar het over ging...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:44:39 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63514231
quote:
Roken op Koemarkt onveranderd

purmerend - Het rookbeleid in cafés op de Koemarkt in Purmerend blijft zoals het is. Dat houdt in dat sommige caféhouders hun gasten toestaan te roken, terwijl anderen dat niet doen.
Tijdens een vergadering is gisteren gekeken of tot een unaniem beleid kon komen. Dat bleek niet het geval. Arwin Versteijne, van Het Café, laat weten dat de verdeling hierover tussen de kroegbazen te groot is.
Volgens hem zegt de één dat hij roken in het café wel moet toestaan, omdat de klanten anders weglopen. De ander denkt dat het wegblijven van klanten niet te maken heeft met het rookverbod. Zij denken dat het komt door de economische recessie. Het lukten de betrokkenen niet tot elkaar te komen.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:46:57 #111
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63514307
quote:
Rookoproer in Alkmaarse binnenstad

Alkmaar - ,,Dit doe je je collega's niet aan. Zo ga je niet met elkaar om. Wat denkt ie wel, een beetje over onze ruggen lopen te klagen. Wij vallen toch ook niet over zijn manier van bedrijfsvoering?'' Het is wel duidelijk. Co Busch, uitbater van het Alkmaarse café Lindeboom aan het Verdronkenoord, is boos. Hij heeft geen goed woord over voor zijn collega Arjan Alders. Alders is van café Joey's en uitte woensdag zijn ongenoegen in deze krant over zijn buren aan het Waagplein.

Bij enkele cafés daar mag namelijk weer worden gerookt, en Alders vindt dat niet leuk. Sterker, hij is het spuugzat. ,,Ik wil dat de cafés die het rookverbod aan hun laars lappen goed worden aangepakt'', zei hij deze week in de Alkmaarsche Courant. ,,Anders mag er bij mij ook weer gerookt worden.'' En: ,,Het rookbeleid wordt strenger, zegt de regering. Laat ze dan ook direct de daad bij het woord voegen. De Voedsel en Warenautoriteit moet meer controleurs langs sturen.'' Vanuit café Prinsheerlijk komen dezelfde geluiden: ,,Op de bon met die overtreders.''

,,Zijn ze nou helemaal gek. Wij zijn collega's, geen vijanden'', zegt Busch, die het opneemt voor zijn collega's die de asbakken weer op de bar hebben staan. ,,We moeten er allemaal van eten. Dus laat die oncollegiale kreten nou maar achterwege. Daar is niemand bij gebaat. Bovendien bemoei ik me toch ook niet met de manier waarop Alders zijn geld verdient? Daar hoor je mij ook niet over. Laat iedereen nou maar doen wat hem of haar goeddunkt. Hou je mond over de manier waarop een ander zijn zaken regelt. En doe ook geen uitspraken waar je een ander mee zwart maakt. Alders moet gewoon toegeven dat hij last heeft van het rookverbod. Dat hebben we allemaal. En daarom mag je in sommige cafés weer roken. Anders lukt het ze echt niet meer om het hoofd boven water te houden. Maar geef dus niet je buren de schuld dat het bij jou minder goed gaat.''
Mag je nou nog steeds roken bij de LIndeboom... die man moet nou toch al een boete of 4 hebben? Hij zat al bij de eerste lichting
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:45:16 #112
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63516395
quote:
Spoeddebat over rookverbod in horeca

(Novum) - De Tweede Kamer houdt een spoeddebat over het rookverbod. Een verzoek van de VVD hiertoe kreeg dinsdag steun van de PVV. "Ik wil van de minister weten hoe hij kleine ondernemers uit de brand helpt", zei VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra.

Tussen de vijftienhonderd en drieduizend horecaondernemers dreigen door het rookverbod ten onder te gaan, meldt Koninklijke Horeca Nederland (KNH). Volgens de brancheorganisatie laat de bewindsman deze kleine ondernemers in de kou staan en heeft hij onvoldoende nagedacht over de gevolgen van het rookverbod.

Klink kondigde vorige week aan dat overtreders harder worden aangepakt. Horecaondernemers die de asbakken weer op tafel zetten, begaan voortaan een economisch delict.

"De horeca staat in vuur en vlam", zei Zijlstra. "Het is te gek voor woorden dat andere partijen niet over het onderwerp wensen te spreken", zei Fleur Agema (PVV) die het verzoek van haar collega steunde.

Wanneer het debat wordt gehouden, is onduidelijk. Niet alleen is minister Klink ziek, ook kampt voorzitter van de Tweede Kamer Gerdi Verbeet deze week met een overvolle agenda. Het spoeddebat wordt daarom mogelijk gehouden als spoed-algemeen overleg, wat betekent dat het debat niet plaatsvindt in de plenaire zaal maar in commissieverband in een van de belendende zalen.
alweer een spoeddebat en enkel omdat wat schreeuwers het nieuws halen

Cijfers van het CBS laten hele andere dingen zien dan wat ze roepen. 1500 - 3000 bijna failliete kroegen? Dat kan nergens onderbouwd worden. Ondanks dat blijven de zgn topcafe's dezelfde omzet halen al van voor het rookverbod en zijn er sinds het rookverbod geen schrikabrende dalingen qua omzet terug te zien...

Zal ook wel weer op niets uitlopen dit debat
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:48:13 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63516479
Klink is ziek
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Forum Admin dinsdag 25 november 2008 @ 19:52:03 #114
232445 crew  Specularium
pi_63516620
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Klink is ziek
Die ligt hem nu te spacen op de hoestdrank.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:09:03 #115
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_63519064
Whahaha, dat zou me wel een potje grappig zijn. "Hey Ab zin om te chillen?" "Nee man, ik trip 'em hier ziek man, heb je nog peukjes?"
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
pi_63520705
Hoewel de niet rokers ons toch graag anders willen laten geloven, kan de horeca blijkbaar niet zonder de rokers.
Waarom kunnen degenen die rookvrij zijn, dat niet gewoon blijven en de andere het roken lekker gedogen. Er zouden toch zoveel niet rokers zitten te smachten om uit te gaan. Dat betekent voor die kroegen toch alleen maar extra klanten??
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 25 november 2008 @ 22:13:23 #117
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63521476
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hoewel de niet rokers ons toch graag anders willen laten geloven, kan de horeca blijkbaar niet zonder de rokers.
Waarom kunnen degenen die rookvrij zijn, dat niet gewoon blijven en de andere het roken lekker gedogen. Er zouden toch zoveel niet rokers zitten te smachten om uit te gaan. Dat betekent voor die kroegen toch alleen maar extra klanten??
Diegene die wel rookvrij willen zijn staan juist op een strenge handhaving. Dus als niet iedereen rookvrij wordt dan zullen zij ook de asbakken weer terug zetten, uit angst om klandizie mis te lopen...

Maar vooraslnog wordt het door geeen enkel onafhankelijke bron bevestigd dat 3000 cafe's op rand van faillissement staan. De cijfers die we hebben geven enkel aan dat het helemaal nietz o dramatisch is als men doet voorkomen. Dat wil niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn waarbij het dramatisch slecht gaat, maar als we de media of iig de kroegbazen die aan het woord komen mogen geloven dan staat elke kroeg in Nederland leeg...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:11:14 #118
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63523475
Leesvoer voor de liefhebbers...
quote:
Na tienen komt asbak weer op tafel

VLAARDINGEN - Vlaardingse café-uitbaters zetten sinds een week na 22.00 uur de asbakken weer op tafel.

Ze doen dit omdat andere collega’s in Vlaardingen zich niet aan het rookverbod houden. ,,En dan ontstaat er oneerlijke concurrentie,’’ zegt Ben Trooster, woordvoerder van de Vlaardingse cafés.

Afgelopen weken hebben Trooster en zijn collega’s gemerkt dat sommige klanten liever naar andere cafés in Vlaardingen gaan waar de asbak illegaal op tafel staat. ,,Iedereen wil van het roken af, maar ons probleem is dat er niet gehandhaafd wordt.’’

Trooster vindt de asbakkenactie verder gerechtvaardigd omdat niet voldaan zou zijn aan een aantal voorwaarden voor het invoeren van het rookverbod. Zo zou de overheid met gezwinde spoed meewerken aan het verstrekken van bouwvergunningen voor rookvoorzieningen. Volgens Trooster is dit in Vlaardingen niet het geval. ,,Ikzelf heb in mei een vergunning aangevraagd voor een serre waar kan worden gerookt. Die procedure loopt al zo lang. En dan vind ik het een beetje lullig als klanten naar een ander café gaan waar wel kan worden gerookt of dat ze buiten op straat voor overlast zorgen. Je komt heel veel mensen nu hiermee tegemoet.’’

De actie van de Vlaardingse ondernemers wordt niet gesteund door Koninklijke Horeca Nederland, zegt Trooster, die zelf voorzitter is van de afdeling Zuid-Holland Zuid.

Nu het Vlaardingse initiatief algemeen bekend is geworden, beëindigt Trooster de actie waarschijnlijk. Hij heeft geen zin in een boete van de controleurs van de Voedsel- en Warenkwaliteit.
quote:
Kankerbestrijding met bloemen langs rookvrije kroeg

dinsdag 25 november 2008 20:05

(Novum) - KWF Kankerbestrijding en de Hartstichting trekken dinsdag met bloemen langs rookvrije kroegen. Zij willen dat de discussie over het rookverbod in de horeca weer meer over gezondheid gaat. Het maatschappelijk debat gaat de laatste tijd vooral over het omzetverlies van kleine kroegen, maar de twee organisaties willen de 'goede kant' van rookverbod meer belicht zien.

KWF-directeur Ton Hanselaar en de directeur van de Hartstichting Hans Stam en willen de 'schone' kleine horeca een hart onder de riem te steken met de actie en het signaal uitdragen dat meeroken 'gewoon schadelijk is' en leidt tot kanker en hart- en vaatziekten. Ze hebben er overigens wel begrip voor dat kleine kroegen de asbakken weer op tafel zetten, licht een KWF-woordvoerder toe, hoewel dit wel leidt tot oneerlijke concurrentie.

De gezondheidsfondsen zijn bang dat de gezondheidswinst die de rookvrije horeca sinds 1 juli oplevert naar de achtergrond verdwijnt. In Nederland zouden hierdoor jaarlijks vijfhonderd minder hartinfarcten per jaar voorkomen en het aantal gevallen van (long)kanker en luchtwegaandoeningen flink afnemen. Uit recent onderzoek blijkt dat de concentratie fijnstof in de rookvrije horeca gemiddeld negen keer lager is dan toen er nog werd gerookt.

De twee directeuren beginnen om 10.30 uur bij een kroeg in Nijmegen, en gaan daarna onder meer naar Den Haag.
quote:
Kankerinstituut steunt handhaving rookverbod horeca

AMSTERDAM - Longartsen van Het Nederlands Kanker Instituut-Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis (NKI-AVL) in Amsterdam steunen de strikte handhaving van het rookverbod in de horeca door minister Klink van Volksgezondheid.

Bij 30 procent van alle kankersoorten is roken de oorzaak, aldus dr. Paul Baas, longarts in het NKI-AVL. „Bij longkanker ligt dat aantal drie keer zo hoog; 90 procent van alle gevallen van longkanker is het gevolg van roken.” Per jaar krijgen 20.000 à 25.000 mensen de diagnose kanker te horen als gevolg van roken.

Daarnaast overlijden elk jaar tussen de 100 en de 200 mensen vanwege meeroken. Baas: „Veel mensen weten dat roken het risico op kanker verhoogt, maar zijn vaak onwetend over deze aantallen. Maatregelen die het roken ontmoedigen moeten naar onze mening dan ook zo veel mogelijk worden genomen.”

In Nederland wordt per jaar bij ongeveer 81.000 mensen kanker vastgesteld, van wie ongeveer 9000 mensen de diagnose longkanker te horen krijgen.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63525864
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:08 schreef MikeyMo het volgende:
Gelukkig zijn er ook hele slimme mensen tegen het rookverbod
De associatie met nazi's wordt altijd graag gelegd. Snelwegen zijn ook een verschrikkelijk bedenksel.

Overigens vond ik bij De Pers dit bericht:
quote:
Longziekte helpt roker niet van sigaret af
Ook als langdurige rokers weten dat ze een beginnende longziekte (COPD) hebben en een pijnlijke dood kunnen sterven, blijven ze in het algemeen gewoon doorroken. Dat blijkt dinsdag uit een onderzoek van de Universiteit Maastricht.

Van de langdurige rokers wordt 30 tot 50 procent getroffen door de longziekte COPD, ook bekend als chronische bronchitis en emfyseem. Naar verwachting groeit COPD de komende vijftien jaar wereldwijd uit tot doodsoorzaak nummer drie.

Onderzoeker Daniel Kotz volgde de afgelopen jaren driehonderd rokers met beginnend COPD. Zelfs al wisten de deelnemers dat ze aan de ziekte leden en op termijn een pijnlijke dood zouden sterven als ze doorrookten, dan nog woog dat in de meeste gevallen niet op tegen het kortetermijnvoordeel van een sigaret, aldus Kotz.
Bron: http://www.depers.nl/wete(...)-van-sigaret-af.html
  woensdag 26 november 2008 @ 01:15:25 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63526032
quote:
Naar verwachting groeit COPD de komende vijftien jaar wereldwijd uit tot doodsoorzaak nummer drie.
Het roken word steeds populairder
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63526069
quote:
Op woensdag 26 november 2008 01:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het roken word steeds populairder
pi_63526078
quote:
Op woensdag 26 november 2008 01:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het roken word steeds populairder
Daar zou ik niet te hard van uitgaan; in Nederland wint roken sowieso al niet aan populariteit. Integendeel zelfs. Het aantal rokers daalt gestaag.

Dat COPD opklimt naar plaats 3 in de lijst van doodsoorzaken, heeft er ongetwijfeld mee te maken dat de ziekten zich pas na langdurig roken openbaren. Ook kan het zo zijn dat andere ziektes, die voorheen dodelijk waren, nu beter kunnen worden behandeld, zodat ze niet langer dodelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan HIV, maar ook bepaalde vormen van kanker die steeds minder vaak automatisch de dood betekenen.
  woensdag 26 november 2008 @ 06:52:18 #123
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63527332
quote:
Personeel rookcafé kan baas verklikken

DEN HAAG - Werknemers in de horeca die balen dat er op hun werk weer wordt gerookt, kunnen vanaf vandaag hun baas anoniem aangeven.

Antirokerslobby Clean Air Nederland opent een kliklijn op zijn internetsite. De klachten worden doorgegeven aan de Voedsel en Warenautoriteit (VWA).

Volgens de organisatie balen veel medewerkers in cafés ervan dat hun baas de asbakken weer op tafel zet. „Het rookverbod is er gekomen om hun gezondheid te beschermen,” zegt voorzitter Willem van den Oetelaar. „Maar steeds meer café-eigenaren overtreden openlijk het verbod. Wij krijgen veel klachten van werknemers die niet weten wat ze ertegen moeten doen.”

In de horeca werken circa vijfhonderdduizend mensen. Volgens stichting Stivoro rookt ongeveer 60 procent van hen zelf niet. Van den Oetelaar: „Omdat een paar café-eigenaren veel stennis schoppen, twijfelen steeds meer politici of de wet niet tijdelijk moet worden aangepast.”

De FNV Horecabond heeft amper klachten binnengekregen van werknemers die sinds 1 juli nog in de rook moeten werken. Volgens voorzitter Ben Francooy komt dat doordat ze vooral leden hebben bij hotels en restaurants. „Daar wordt het verbod goed nageleefd,” zegt hij.

De FNV steunt het verbod, omdat het de arbeidsomstandigheden van het personeel verbetert. „Maar we krijgen ook signalen van leden die vrezen voor hun baan nu het café waar ze werken veel omzet verliest.”

Volgens Koninklijke Horeca Nederland balen veel kroegbazen ervan dat collega’s het rookverbod negeren. Zij zijn gedwongen mee te doen, om nog klanten te krijgen.
Overbodig aangezien je bij de VWA kan aangeven dat je naam niet bij de instantie bekend gemaakt mag worden.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 26 november 2008 @ 06:55:45 #124
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63527343
Anoniem aangeven.
  woensdag 26 november 2008 @ 06:55:57 #125
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63527344
quote:
Op woensdag 26 november 2008 06:55 schreef fransbreda het volgende:
Anoniem aangeven.
  woensdag 26 november 2008 @ 07:10:59 #126
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63527385
ja Frans, het is allemaal wat...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63527400
ja MikeyMo, je moeder heeft een gat...
pi_63528201
Lauk, je baas anoniem aangeven. Wat als ze de kroeg dicht gooien, heb je leuk je eigen baan om zeep geholpen. Geweldig initiatief.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 26 november 2008 @ 08:53:52 #129
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63528225
quote:
Op woensdag 26 november 2008 08:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Lauk, je baas anoniem aangeven. Wat als ze de kroeg dicht gooien, heb je leuk je eigen baan om zeep geholpen. Geweldig initiatief.
De kroeg gooien ze nooit direct. Als je baas boete na boete laat opstapelen dan is het niet echt een goede werkgever
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63529102
Allemaal leuk, die berichten over oneerlijke concurrentie, maar als in een straat met kroegen iedereen de asbak weer op tafel zet, zou je juist lekker rookvrij moeten blijven.

Kijkend naar alle berichten en reacties van niet-rokers die ik op het internet lees, moeten dat gouden tijden worden voor die ene rookvrije kroeg. Wat nou oneerlijke concurrentie.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:42:12 #131
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63530671
quote:
Hardere aanpak rookverbod treft tientallen cafés

zondag 23 november 2008 12:43

(Novum) - De politie heeft de afgelopen dagen 'enige tientallen' processen-verbaal uitgeschreven voor horecagelegenheden die het rookverbod hebben overtreden. Dat zei minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) zondag in het tv-programma Buitenhof.

Eerder deze week kondigde hij aan dat harder wordt opgetreden tegen overtreders, omdat het een economisch delict betreft. Wie zich houdt aan het verbod kan in de problemen komen omdat de klandizie wegstroomt naar cafés waar wel mag worden gerookt, lichtte Klink toe. De bewindsman benadrukte dat het aan het Openbaar Ministerie is of het tot vervolging komt. Er kunnen boetes tot zestienduizend euro worden opgelegd of een kroeg kan (tijdelijk) worden gesloten.

Klink ging verder kort in op de uitkomst van de zogeheten wiettop, vrijdag in Almere. Daar werd besloten dat Eindhoven een pilot start waarbij bepaalde wietkwekerijen een vergunning krijgen om te kweken en te leveren aan coffeeshops. Kweken is nu verboden. Klink zei 'eerst alles' te willen 'verkennen' voordat hij met een reactie komt. Wel zei hij dat in het regeerakkoord is afgesproken dat het drugsbeleid niet wezenlijk wordt veranderd. "En dit is een wezenlijke verandering."
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 26 november 2008 @ 10:45:41 #132
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63530738
jij moet gewoon beginnen met roken pannekoekmo als je je er zo druk om maakt.

Zijn je voorouders soms tabacplukkers geweest ofzo.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:51:59 #133
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63530888
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:45 schreef fransbreda het volgende:
jij moet gewoon beginnen met roken pannekoekmo als je je er zo druk om maakt.

Zijn je voorouders soms tabacplukkers geweest ofzo.
Neuh, ik geniet gewoon van het tokkievolk wat zich nou begint te roeren omdat hun sjekkie wordt afgepakt...

Kansloos paupervolk
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 26 november 2008 @ 10:56:47 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63531016
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef MikeyMo het volgende:


Kansloos paupervolk
Paupers preventief opsluiten!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 november 2008 @ 11:00:34 #135
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63531100
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Paupers preventief opsluiten!
zonder tabak
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 26 november 2008 @ 11:11:46 #136
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63531374
als je daar je genot van moet krijgen zou ik me toch gaan afvragen wie de pauper is.

Rook eens een lekkere blow dan wordt je miss wat relaxter ipv snachts wakker te liggen omdat er ergens een tokkie het rookverbod negeert.
pi_63531804
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Neuh, ik geniet gewoon van het tokkievolk wat zich nou begint te roeren omdat hun sjekkie wordt afgepakt...

Kansloos paupervolk
met zo'n insteling begrijp ik helemaal niet waarom jij zo tegen aparte kroegen bent waar roken toegestaan is. Dat zou jij toch moeten toejuichen. Al dat kansloze paupervolk lekker bij elkaar in hun eigen kroeg en de verheven mensen lekker met zijn allen in hun rookvrije omgeving. Wie heeft dat paupervolk nou eigenlijk nodig. Lekker afzonderen zou ik zeggen, heb je er des te minder last van.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63531851
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Neuh, ik geniet gewoon van het tokkievolk wat zich nou begint te roeren omdat hun sjekkie wordt afgepakt...

Kansloos paupervolk
Iemand uit Den Helder die anderen voor pauper uit gaat maken, het was al lang duidelijk MM dat er bij je een steek los zit.
  woensdag 26 november 2008 @ 12:33:08 #139
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63533403
als je daar je genot van moet krijgen zou ik me toch gaan afvragen wie de pauper is.

Rook eens een lekkere blow dan wordt je miss wat relaxter ipv snachts wakker te liggen omdat er ergens een tokkie het rookverbod negeert.
pi_63533482
Wat ik me trouwens ook afvraag, er zijn officiele berichtgevingen waarin melding wordt gemaakt dat er maar 1 % omzetverlies is door het rookverbod. Maar hoe weten ze dat dan? Ik ben accountant en heb in mijn clientele twee kleine cafes en een grotere, en bij het boeken van het 3e kwartaal en oktober heb ik geconstateerd dat de omzet echt bijna gehalveerd is. Maar dat hoeven ze verder aan niemand door te geven, alleen aan de belastingdienst per kwartaal, die geheimhoudingsplicht heeft. Dus mijn vraag is, hoe komt de bron aan die omzetcijfers??????
  woensdag 26 november 2008 @ 12:38:55 #141
3542 Gia
User under construction
pi_63533530
quote:
Op woensdag 26 november 2008 08:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Lauk, je baas anoniem aangeven. Wat als ze de kroeg dicht gooien, heb je leuk je eigen baan om zeep geholpen. Geweldig initiatief.
Ik dacht dat horeca-personeel allemaal rookte!
Lees ik hier dat 60 % niet rookt!
  woensdag 26 november 2008 @ 12:40:32 #142
3542 Gia
User under construction
pi_63533551
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:33 schreef fransbreda het volgende:
als je daar je genot van moet krijgen zou ik me toch gaan afvragen wie de pauper is.

Rook eens een lekkere blow dan wordt je miss wat relaxter ipv snachts wakker te liggen omdat er ergens een tokkie het rookverbod negeert.
Zeg! Lijd je aan Alzheimer of zo? Je herhaalt jezelf!
  woensdag 26 november 2008 @ 12:42:20 #143
3542 Gia
User under construction
pi_63533597
De regering, EU, of zo, zou gewoon tabak moeten verbieden.

Wah!! Dat zouden wat topics opleveren!!
  woensdag 26 november 2008 @ 12:44:00 #144
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63533638
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg! Lijd je aan Alzheimer of zo? Je herhaalt jezelf!
Hmm vaag.
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 12:47:14 #145
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63533709
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:42 schreef Gia het volgende:
De regering, EU, of zo, zou gewoon tabak moeten verbieden.

Wah!! Dat zouden wat topics opleveren!!
Nou heh? Lachen!!!
Carpe Libertatem
pi_63533805
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:42 schreef Gia het volgende:
De regering, EU, of zo, zou gewoon tabak moeten verbieden.

Wah!! Dat zouden wat topics opleveren!!
Dat is niet haalbaar, maar zou wel een heldere situatie scheppen. In tegenstelling tot de huidige situatie waar bij je het gebruik gaat criminaliseren, maar wel geld aan de verkoop verdient en de productie zelfs subsidieert.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63533871
Zogenaamd zo begaan zijn met 'je stamkroegje' maar als je er niet meer mag roken weten ze die toko ineens niet meer te vinden. Rokers. .
  woensdag 26 november 2008 @ 13:13:49 #148
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63534304
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:42 schreef Gia het volgende:
De regering, EU, of zo, zou gewoon tabak moeten verbieden.

Wah!! Dat zouden wat topics opleveren!!
Ja net zoals andere drugs! Alcohol, suiker . . . oh wacht
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63534506
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik dacht dat horeca-personeel allemaal rookte!
Lees ik hier dat 60 % niet rookt!
Waar heb ik beweerd dat horecapersoneel ALLEMAAL rookt? verlicht me.

Misschien heb je een bril nodig, ik heb het nergens over percentages.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63534595
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg! Lijd je aan Alzheimer of zo? Je herhaalt jezelf!
Dat komt door de Euro Gia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')