11 stedentocht met draagdoek?quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:12 schreef chacama het volgende:weet je wel hoever dat dat rijden is
Dan moet ik kijken dat ik de vakantie van begin januari in het Noorden ga plannen. Maar dan wil ik wel SNEEUW om in te spelen en NATUURIJS op te schaatsen.
Ik kan het hele huishouden doen met uk op buikquote:Op dinsdag 25 november 2008 15:08 schreef Bereka het volgende:
erg klein lijkt veel mensen op straat niet zo, maar thuis wel handig met klusjes
Voila, een schuifknoop, ik heb 'm even voor je gefotografeerd qua layout:quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:33 schreef chacama het volgende:
Ik heb nog steeds moeite met het goed knopen van de korte doek overigens... Dus Macka.... hoe was die schuifknoop ook al weer en waarom krijg ik de doek niet mooi uitgespreid over mijn schouder heen. Hij gaat nu snijden.... met name als Maud denkt dat ze op zijn kop meer van de wereld kan zien
Ja, klopt wel. Ook in een volle bus is niet zo leuk. Alleen kunnen ze als ze wat groter zijn beter tegen en stootje en ze kunnen beter reclameren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:15 schreef Kersjes het volgende:
Ook als ze groter zijn, Bass-Miss.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:15 schreef lcicle het volgende:
HIJ_IS_BINNEN!
Sorry, nog even geen foto's.. druk druk druk
quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:29 schreef Macka66 het volgende:
[..]![]()
(waarom doe je ook niet aan snapshots...)
Ha! Dan hoef ik de deur bijna niet uit!quote:
Dat kan inderdaad gebeuren, en je moet blijven uitkijken. Wannee rje even weg gaat of je bent in de trein doe je dan evene handjes erin. Ben je aan het koken dan handjes weer erin.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:15 schreef Kersjes het volgende:
Ook als ze groter zijn, Bass-Miss.
Al meerdere malen meegemaakt dat voorbijwalsende lomperikken tegen een op mijn rug zittende Devin aanknalden![]()
Ik ben dan ook altijd erg voorzichtig in drukke mensenmassa's, juist omdat mensen niet verwachten dat je je kind (aka meest kostbare en kwetsbare bezit) op je rug draagt.
En dan vertel ik hier dus niet over die keer dat Devin door mijn toedoen keihard zijn hoofd tegen de magnetron stootte omdat ik even vergeten was dat hij op mijn rug lag te slapen toen ik in de keuken aan het rommelen was. En die keer dat zijn vingertjes tussen de kastdeur zaten verzwijg ik ook lekker
Inderdaadquote:
Ik ben voor uithuwelijken van Jen en de jongste van Icicle. (Hebben ze later ook geen problemen met het vieren van de verjaardagen, gewoon op 1 dag, lekker makkelijk)quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:40 schreef chacama het volgende:
Icicle wat is ie moooooi kwijl..... kwijl
en die zoon van je mag er inderdaad ook wezen
Ja dat is wel makkelijkquote:Op dinsdag 25 november 2008 15:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben voor uithuwelijken van Jen en de jongste van Icicle. (Hebben ze later ook geen problemen met het vieren van de verjaardagen, gewoon op 1 dag, lekker makkelijk)
De eerste heeft van geboorte tot de geboorte van de tweede ook bijna dagelijks op mijn buik of rug gehangen dus zo heel vreemd vind ik het nietquote:Op dinsdag 25 november 2008 14:49 schreef Bereka het volgende:
Ik kan me nog heel slecht voorstellen dat dat kleine melkbeestje op mijn rug zou hangenje wend eraan, en je doet het ook om praktische redenen. Zeker als je huilbaby hebt, ik akn me niet voorstellen dat je de hele tijd met zo'n babytje op je buik rond loopt in huis.
Je mag dan niks doen behalve even rondlopen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je ontspant als je nog moet koken, was etc.
Klopt op de buik valt je kindje in slaap, en dan weer in bedje, maar dat is niet altijd het geval.
4 uur wandelen niet veel? Ik vind het een hele prestatie. Ik heb laatst 2,5 uur in het bos gelopen met Koen op mijn buik. Ik kreeg last van mijn heup (en nee dat is niet doordat ik een kind in draagdoek draag maar door een slijmbeursontsteking)quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:24 schreef Bereka het volgende:
@chacama zo te horen ben je een ervaren draagmoeder, maar 4 uur vind ik dan aan de weinige kant.
Als je de hele dag, bijvoorbeeld met je dreumes van 10 kg kunt winkelen met een draagdoek zoals Bereka dan ben je toch goed bezig?
[/i][/b]quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:56 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
4 uur wandelen niet veel? Ik vind het een hele prestatie. Ik heb laatst 2,5 uur in het bos gelopen met Koen op mijn buik. Ik kreeg last van mijn heup (en nee dat is niet doordat ik een kind in draagdoek draag maar door een slijmbeursontsteking)
Ik zie mezelf echt niet de hele dag met een kind sjouwen, niet in een doek of in een andere soort drager.
Imo vind ik dat je je doek wel erg aanprijst.
Dat was ff mijn frustratie.
[i][b]En nu een vraag voor jou,Heb je kinderen en zoja draag jij je kind wel eens op een andere manier? Of maak je alleen gebruik van een pop?
Die is vast druk bezig met haar draagdoekconsultjesquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:04 schreef chacama het volgende:
zo dus Ticootje... alleen weet ik niet hoe warm dat dit dan wordt.... Webkim... waar ben je???
Nee hoor, die lurkt hier lekker meequote:Op dinsdag 25 november 2008 16:10 schreef LovelyLady het volgende:
Die is vast druk bezig met haar draagdoekconsultjes![]()
Kangaroe mag volgens Didymos pas vanaf week 6.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:43 schreef chacama het volgende:
Dan vind ik de kangaroo en eigenlijk nog liever de kikker het meest prettige (puur gevoelsmatig). Al zo klein tussen de beentjes inknopen... ik weet het niet... voelt niet lekker.... krijg ik een beetje een BB gevoel bij... vraag me niet waarom.
Yup, allebeiquote:Op dinsdag 25 november 2008 16:56 schreef lcicle het volgende:
Dankjewel voor de complimentjes voor zowel doek + inhoudHet zijn droppies he
[..]
De bovenrand komt tot hoog bovenin het nekje, voldoende strak. Je kan eventueel eenmaal dubbel slaan en er een molton tussen doen voor de lekker zacht. Wacht, ik zal zo een fotootje maken.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:57 schreef Ticootje het volgende:
Webkim had het erover dat ook een heel kleintje rechtop in een doek "moet". Nu heb ik daarover zitten nadenken, maar hoe zit het dan met het hoofdje, dat kan zo'n kleintje nog niet ophouden....
???
Hmm ja das dan 1 voordeel van een kindje met weinig haar *kijkt naar de elastiekjes en haarspeldjes die al sinds de geboorte in de kast liggen*quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:50 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tis alleen een beetje lastig over haar antennes heenkijken..
Dealquote:Op dinsdag 25 november 2008 15:09 schreef freecell het volgende:
draagdoekmeet in het noorden?
als in Zwolle of hoger
In de gebruiksaanwijzing van de Beco Butterfly (die jj hebt) staat dacht ik dat je voor buikdragen eerst de drager over je hoofd aantrekt, vervolgens de buikband vastmaakt en daarna van bovenaf het kind in de insert laat zakkenquote:Op dinsdag 25 november 2008 12:18 schreef chacama het volgende:
[..]
En ik zag nog een handige tip langskomen voor op de buik dragen... kan dat ook met de Beco?
quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Mojito is mooi, icicleen de inhoud ook
leander op de rug![]()
![]()
Macka, over die schuifknoop, waaar gaat het kind er dan in?
ksnap em niet...
Wie opent er een draagdoekenmeet-topic?
quote:
Die schuifknoop is voor als je met een korte doek gaat dragen, a la rebozo.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Mojito is mooi, icicleen de inhoud ook
leander op de rug![]()
![]()
Macka, over die schuifknoop, waaar gaat het kind er dan in?
ksnap em niet...
Wie opent er een draagdoekenmeet-topic?
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Het beeld dat ik nu heb van torsodragen op Afrikaanse wijze is dat je het kind ondersteunt met je heupen maar dat de kracht komt uit een correct aangespannen rug.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:48 schreef Bereka het volgende:
Antwoord.:
Bereka Draagdoek verdeelt je baby's gewicht over je hele rug heen. Denk aan bergklimmers, die hebben dan een soort Meitai en ze dragen de rugzaken hoog tot boven de billen.
Symmetrich houding is erg belangrijk voor een babydrager. Op sportschool of zwangerschap'sgym wordt je al vertelt dat je constant in een goede houding moet staan of lopen.
Deze houding heb je al als je een baby op je rug draagt en het liefst zonder steun van je schouders, dan kun je de wereld aan. Ik ga bijvoorbeeld workshops geven met Alice op mijn rug en vervolgens voeden elke moment wanneer het nodig is. Ik reis uren met haar in de draagdoe met de trein. Ik kan dus deze doek af en aandoen wanneer ik het wil.
Jou rug is sterker dan andere delen van je lichaam. Bereka Draagdoek is geen rekbare doek of voorgevormde doek, wat juist hem eevoudiger maakt. Je hebt dan alle vrijheid om alle knoptechnieken die jij zal willen.
Je doek moet niet te lang zijn, want dan heb je weer te veel stof om de Afrikaanse knoptechnieken te voldoen.
Je kindjes hoofd en nek worden goed ondersteund terwijl hij een onbeperkt zicht heeft en veilig geborgen wordt gedragen. Je houdt je handen vrij voor ontelbare huishoudelijke taken en/of je andere kindjes. Zelfs het meest onrustige kindje wordt in een wip gesust en geniet van zijn welverdiendedutje!
De drager moet geen last van haar rug of SCHOUDERS krijgen. Het is leuk om een hele mooie doek te gebruiken, maar je levenstijl lijkt zo beperkt zeker als jij je baby aan de voorkant draagt.
Ik spreek heel veel ouders die babybjorn hebben gebruikt en na 3 maanden hadden ze al gestopt.
de reden is last van schouders en vervolgens rugpijn. Dat is niet duurzaam.
Bij Bereka is het wel het geval dat je met een doek meerdere kinderen kunt dragen met dezelfde doek. Een mooie doek kun je ook van maken met je babynaam erop, pop, of wat je ook kunt voorstellen, anders een Afrikaanse klassieke doek.
In Afrika geloven wij in het veiligheid van zowel de moeder en het kind. Als je valt tijdens het lopen, val je meestal naar voren en met een baby aan de voorkant kun je dan een beetje voorstellen wat met jou babygebeurd.
We kunnen straks over bevorderen van borstvoeding praten. Als je last van je rug hebt en schouders hou je ook de melkproductie niet op peil, maar als je comfortabel je kind draagt dan weet jij zeker dat je dit vol kunt houden totdat je baby een kleuter is.
Ik ben zelf ermee opgegroeit en vind het alleen maar leuk dat mensen hier in het westen zo fanatiek zijn over het dragen van baby's. Het enige wat mij opviel is dat Bereka Draagdoek minder gebruikt wordt, mss omdat men juist voor het uitelijk gaat dan innerlijk. Ik Frankrijf, Duitsland, Belgie en Engeland wordt deze draagdoek veel gebruikt.
![]()
Hier staan wat foto's.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:03 schreef freecell het volgende:
Klinkt wel goed webkim! Heb je een pic van zo'n ding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |