abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:36:24 #151
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63506943
Ik vind dragen leuk, maar geen must. Als ik al ga shoppen dan bijvoorkeur zonder kind. Maar, goed ik snap wat je bedoelt. Ik had misschien langer kunnen dragen, maar de wandeling toen was niet langer en mijn dreumes was toen maar wat blij dat ze weer kon rennen en spelen met d'r grote zus. Denk dat ze in de tricot doek wel langer dan 5 uur heeft gehangen op de dagen dat ze als baby niet lekker was. Zeg, maar gewoon de hele dag. En dan dus op mijn buik zodat ik d'r kon troosten als ze weer een kramp had of met de doek erbij als ze alles weer es uit wist te kotsen.

Ondanks de losse knoop ziet het er goed uit Freecell. Zou wel proberen om zijn beentjes iets hoger te krijgen. Hij zit nu niet op zijn kontje.

En Macka... ik weet wat ik vanavond ga doen wat fijn dat ik nog Owlet-ringen heb, van toen zo lang geleden....
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:40:31 #152
236147 Bereka
Kijk verder dan je neus langis
pi_63507057
Als iemand een doek bij me aanschaft, krijg je duidelijke instructies met fotos en ik geef ook een persoonlijke begeleiding.
@P_iglet
Voor peuters tot kleuters die niet gewend zijn om gedragen te worden kun je beter eerste een kleine doek gebruiken met twee knoppen aan de voorkant onder je borsten of boven afhankelijk van wat jij prettig vindt. Dan pas kun je een doek overheen knoppen. Dan doe je ook bij een van 7 a 8 weken omdat de rug en nek spieren nog niet sterk zijn.

Ik adviseer altijd om je baby vanaf het begin al te dragen, want dan leren je al je baby de flexibiliteit waardoor hij aan alle houdingen aanpast en wend.
http:///berekadraagdoek.biedmeer.nl
pi_63507067
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:36 schreef chacama het volgende:

Ondanks de losse knoop ziet het er goed uit Freecell. Zou wel proberen om zijn beentjes iets hoger te krijgen. Hij zit nu niet op zijn kontje.
Nou dat dus
Ik hoefde hem trouwens niet vast te houden bij de schouder, dat was toevallig
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:42:39 #154
236147 Bereka
pi_63507112
@chacama, je hebt absoluut gelijk in dat het geen must moet zijn. Maar als je echt een fanatieke drager bent en je wilt het graag, dan moet je geen dupper van worden door uiteindelijk last van je schouders en nek te krijgen.
pi_63507147
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:58 schreef Macka66 het volgende:
Wat de workshop betreft hebben we nu dus drie potentiële deelnemers, waaronder owlet.
Het lijkt me handig om de datum te plannen als owlet weer wat op de been is, en Avalon acht weken of ouder is (want dan zou ze in de Afrikaanse doek kunnen).
Ik kan me nog heel slecht voorstellen dat dat kleine melkbeestje op mijn rug zou hangen
pi_63507179
chacama, ik heb wel een ringsling (meidenkleuren) maar ik vind het niet ideaal om lang in te dragen. Voor even snel is het heel handig, maar een echte wandeling krijg je toch wel last van je schouder, omdat je ze maar op 1 kant draagt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63507210
dupper
ik wilde al iets zeggen van 'wend' en kon me onhouden maar dupper is echt te grappig

ik krijg trouwens nooit last van nek/schouders bij het dragen hoor?
En ik heb Leander 3 maanden bijna fulltime gedragen en ook wel over één schouder.
pi_63507227
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:40 schreef Bereka het volgende:
Als iemand een doek bij me aanschaft, krijg je duidelijke instructies met fotos en ik geef ook een persoonlijke begeleiding.
@P_iglet
Voor peuters tot kleuters die niet gewend zijn om gedragen te worden kun je beter eerste een kleine doek gebruiken met twee knoppen aan de voorkant onder je borsten of boven afhankelijk van wat jij prettig vindt. Dan pas kun je een doek overheen knoppen. Dan doe je ook bij een van 7 a 8 weken omdat de rug en nek spieren nog niet sterk zijn.

Ik adviseer altijd om je baby vanaf het begin al te dragen, want dan leren je al je baby de flexibiliteit waardoor hij aan alle houdingen aanpast en wend.
Pepijn hangt vanaf zijn geboorte dageljiks op mijn buik of rug, maar toch is het gewoon een zeer beweeglijke klauterkabouter. Hij is het dus zeker wel gewend om gedragen te worden, maar wil altijd toch even uitproberen of hij neit onderste boven of achterste voren kan hangen.

Hoe kun je met een afrikaansedraagdoek zo knopen dat een wriemelende peuter er niet uit zal vallen?
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:47:40 #159
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63507256
Is zo. Maar mijn schouders zijn dan ook niet het probleem. Bij torso dragen draag je over je rug, neem ik aan. En dat is nu juist mijn zwakke plek. Misschien zie ik het verkeerd, maar door met de doek over je schouders te dragen, draag je met je hele lichaam, want ze hangt absoluut niet aan mijn schouders. Als ik goed knoop dan verdeel ik het hele gewicht over mijn bovenlijf. Dus voor en achterkant, onderrug en schouders. Ik zet er op dit moment nog mijn vraagtekens bij, maar wie weet misschien moet ik het maar gewoon eens uitproberen, maar heb dezelfde vragen als P-iglet, want stilzitten is absoluut geen hobby van mijn dametje.
pi_63507267
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:46 schreef freecell het volgende:
dupper
ik wilde al iets zeggen van 'wend' en kon me onhouden maar dupper is echt te grappig

ik krijg trouwens nooit last van nek/schouders bij het dragen hoor?
En ik heb Leander 3 maanden bijna fulltime gedragen en ook wel over één schouder.
Maar Leander is nog maar een klein ding. Jen is bijna 9 kilo, dat voel je wel op 1 schouder.
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:49:34 #161
236147 Bereka
pi_63507329
Ik kan me nog heel slecht voorstellen dat dat kleine melkbeestje op mijn rug zou hangen

je wend eraan, en je doet het ook om praktische redenen. Zeker als je huilbaby hebt, ik akn me niet voorstellen dat je de hele tijd met zo'n babytje op je buik rond loopt in huis.
Je mag dan niks doen behalve even rondlopen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je ontspant als je nog moet koken, was etc.
Klopt op de buik valt je kindje in slaap, en dan weer in bedje, maar dat is niet altijd het geval.
pi_63507347
Freecell die tweede foto!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:52:15 #163
236147 Bereka
pi_63507417
jaaa logisch, tot zelfs 9 maanden (9 tot 11 kg) kun je wel volhouden met schouder maar niet langer, of je moet sterke schouders hebben. Veel vrouwen niet.
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:52:55 #164
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63507443
Owlet... nog gefeliciteerd met je nieuwe doekbewoonster

@Ticootje. Het is ook maar voor de korte stukjes. Ik heb hem in feite omhangen als we naar school gaan en als ik het getreuzel zat ben of zij spontaan zegt dat ze getild wil worden (haahaha), dan wil ik ze in de doek kunnen hangen. Dat is nog altijd minder zwaar dan op de arm (merkte ik vanochtend al weer). En om van de oppas uit naar huis te lopen is ie ook erg praktisch. Dan hoef ik maar op 1 kind te letten die in het pikkedonker naar huis rent.... Dus een praktische doek, die nu dus even niet zo praktisch is omdat ik hem niet goed geknoopt krijg Maar daar komt vanavond dus verandering is En als ik het doe zonder te naaien dan kan ik hem ook nog voor de kruiszit blijven gebruiken...
pi_63507509
Ik vond het met de mei tai geen enkel probleem om de hele dag te gaan winkelen met tien kilo op mijn rug. Nu zou het voor mij nog geen probleem zijn, maar het kind wil niet meer.
pi_63507523
Ik stem sowieso wel weer voor een draagdoekmeet. Ik heb toch het rugdragen nog niet helemaal goed onder de knie. Zo heb ik nog steeds iemand nodig om te helpen. Aangezien M. niet echt into draagdoeken is krijg ik van hem weinig medewerking, en eigenlijk als ik iemand nodig heb is er niemand. Want op vrijdag doe ik vaak even een boodschapje en dan gaat Jen dus in de doek, en dan is er niemand thuis. (Ik ben al een keer naar de buuf gelopen met Jen half geknoopt of ze de banden even wilde spreiden, doodeng vond de buuf het)
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:55:44 #167
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63507528
Ik kreeg ineens een ingeving! Ik draag nu erg weinig, want dikke jassen dus lastig knopen. Ik heb een mei tai! Met te dunnen banden die snijden, maar vast niet door een dikke jas heen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:58:02 #168
236147 Bereka
pi_63507596
ok, dames, gewoon proberen. regel maar met Macka66. Ik ben zelf niet van youtube filmpjes, het is wel erg handig om een workshop te volgen, dan weet jij het zeker dat het goed gebeurt.

Ik heb tot nu toe veel workshops gegeven aan ervaren dragers. Binnen half uur loop je al rond met Berka Draagdoek zonder schouders en je kunt het zelf.
pi_63507598
Ik heb Jen al wel een keer met jas aan geknoopt, maar over mijn jas nog niet. Daar was het nog niet koud genoeg voor. Maar het komt er wel aan, mijn jas is niet breed genoeg om de rits eroverheen dicht te doen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:58:52 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63507616
Zie je, toch maar goed dat je hem gehouden hebt PM.

Het voordeel voor mij van kindjes op je buik als ze klein zijn... je kan zelf gewoon gaan zitten of liggen op de bank. Kleintje blijft dan gewoon bij je liggen.

Maud past in de hopp met jas aan over mijn jas heen in de kruisvoor/kruisachter met zitje... hoe heet dan ding toch ook al weer BWCC toch??? Maarja, mijn hopp kleurt niet bij mijn jas....

Draagdoekmeet maar dan liever niet nog dit jaar.... ik heb geen weekenden meer vrij... en als ik nu ga vragen voor een vrije zaterdag, dan is dat vragen om een kwaaie vent.
pi_63507690
Ik zou ze zo klein ook gewoon niet op mijn rug willen in de stad. Op de buik kan je ze toch veel beter beschermen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:08:21 #172
236147 Bereka
pi_63507859
erg klein lijkt veel mensen op straat niet zo, maar thuis wel handig met klusjes
pi_63507906
draagdoekmeet in het noorden?
als in Zwolle of hoger
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:12:10 #174
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63507957
weet je wel hoever dat dat rijden is Dan moet ik kijken dat ik de vakantie van begin januari in het Noorden ga plannen. Maar dan wil ik wel SNEEUW om in te spelen en NATUURIJS op te schaatsen.
pi_63507995
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:12 schreef chacama het volgende:
weet je wel hoever dat dat rijden is Dan moet ik kijken dat ik de vakantie van begin januari in het Noorden ga plannen. Maar dan wil ik wel SNEEUW om in te spelen en NATUURIJS op te schaatsen.
11 stedentocht met draagdoek?
pi_63508013
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:08 schreef Bereka het volgende:
erg klein lijkt veel mensen op straat niet zo, maar thuis wel handig met klusjes
Ik kan het hele huishouden doen met uk op buik
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 15:14:52 #177
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63508029
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:33 schreef chacama het volgende:
Ik heb nog steeds moeite met het goed knopen van de korte doek overigens... Dus Macka.... hoe was die schuifknoop ook al weer en waarom krijg ik de doek niet mooi uitgespreid over mijn schouder heen. Hij gaat nu snijden.... met name als Maud denkt dat ze op zijn kop meer van de wereld kan zien
Voila, een schuifknoop, ik heb 'm even voor je gefotografeerd qua layout:

Tips: Doek dubbelvouwen als je knoopt, open kant van de vouw naar boven. Knoopt netter, knoop is ook platter. Schouder kun je flippen (zoals dat genoemd wordt) je draait dan de doek op je schouder: binnenste rand wordt buitenrand en buitenste rand wordt binnenrand. (Makkelijkste is om bij het draaien de buitenste rand over de doek heen te pakken en de binnenste rand van onder de doek)

Voor ondersteboven hangen zonder dat de drager het voelt is de doek die je hebt te dun. Dikkere doeken zijn echter weer helemaal niet fijn qua knoop in kort formaat. Dus Maud moet haar turntalent maar bewaren voor buiten de doek, er zit niks anders op
achterover hangen kan eigenlijk alleen veilig in een ssc of met een wikkelkruisknoop. Tenzij je Pepijn heet
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:15:46 #178
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63508046
Ook als ze groter zijn, Bass-Miss.
Al meerdere malen meegemaakt dat voorbijwalsende lomperikken tegen een op mijn rug zittende Devin aanknalden
Ik ben dan ook altijd erg voorzichtig in drukke mensenmassa's, juist omdat mensen niet verwachten dat je je kind (aka meest kostbare en kwetsbare bezit) op je rug draagt.
En dan vertel ik hier dus niet over die keer dat Devin door mijn toedoen keihard zijn hoofd tegen de magnetron stootte omdat ik even vergeten was dat hij op mijn rug lag te slapen toen ik in de keuken aan het rommelen was. En die keer dat zijn vingertjes tussen de kastdeur zaten verzwijg ik ook lekker
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:18:00 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63508095
Thanx Macka Die ga ik ook nog oefenen vanavond.

En een elfstedentocht..... ja van kroeg naar kroeg, maar niet schaatsend met mijn kind op buik/rug. Dat is te gevaarlijk. Weet je wel hoe slecht ik schaats....

Ik neem ook weleens de bocht te kort als ik door een deur loop met een klein meisje op mijn rug....
  Jubileum moderator dinsdag 25 november 2008 @ 15:18:28 #180
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63508110
Kersjes
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:20:03 #181
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63508137
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:18 schreef Lois het volgende:
Kersjes
Stttt, niet zo hard. Ze zei het maar heeeeeeeel zachtjes...
pi_63508367
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:15 schreef Kersjes het volgende:
Ja, klopt wel. Ook in een volle bus is niet zo leuk. Alleen kunnen ze als ze wat groter zijn beter tegen en stootje en ze kunnen beter reclameren.
Maar op mijn buik werd het op den duur wel zwaar, op mijn rug heb ik nooit gehad dat ik er moe van werd.
pi_63508381
En we zingen en we springen en we zijn zo blij!

Een draagdoek meet? ..
Ik zou heel graag een keer met iemand in de (hele) nabije omgeving van Eindhoven willen meeten, van wie ik wat betere foto's van de Mojito mag maken. Want een paar leuke foto's maken lukt me wel, een draagdoek redelijk netjes knopen en gebruiken lukt ook nog.. maar om dit tegelíjk te doen, dát is een ander verhaal
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 15:29:51 #184
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63508394
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:15 schreef lcicle het volgende:
HIJ_IS_BINNEN!
Sorry, nog even geen foto's.. druk druk druk

(waarom doe je ook niet aan snapshots... )

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 25-11-2008 15:30:25 (spuit elf) ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_63508439
Hij is minder groen dan dat ik dacht. Hij gaat meer de blauwe kant op... Maar nog steeds mooi.

Eindhoven is ook een beetje ver rijden...
pi_63508441
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

(waarom doe je ook niet aan snapshots... )

Dit waren de beste van de 28-snappe-shotten!
pi_63508475
Hm, de doek ligt nu op de bank en als ik er naar kijk is het toch groener dan op deze foto's.
  Jubileum moderator dinsdag 25 november 2008 @ 15:34:15 #188
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63508525
Hij is prachtig Icicle
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:36:11 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63508583
Wat een prachtige doek! Echt supermooi!
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:36:30 #190
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63508591
Icicle, MOOI!!
En wat is je jochie groot geworden zeg

Lois, voor de rest ben ik wel een goede en zorgzame mama hoor, alles zit er nog op en aan En die ene keer dat hij een hersenschudding opliep toen ik hem 20 seconden alleen liet bezorgt me inmiddels ook geen nachtmerries meer
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:40:33 #191
236147 Bereka
pi_63508704
mooie doek
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:40:47 #192
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63508707
Icicle wat is ie moooooi kwijl..... kwijl
en die zoon van je mag er inderdaad ook wezen
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:41:06 #193
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63508720
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

11 stedentocht met draagdoek?
Ha! Dan hoef ik de deur bijna niet uit!
* Noli. woont niet ver (ong. 6 min) van Bartlehiem. *

Maar een (redelijk) Noordelijke draagdoek-meet...... IK BEN VOOR!!!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:44:25 #194
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63508811
Oef! de Mojito is wel heul erg mooi ..

* Noli. verstandig probeert te doen* Nee.. Neehee... NEE! Voorlopig niet nog een doek erbij!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:46:05 #195
236147 Bereka
pi_63508862
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:15 schreef Kersjes het volgende:
Al meerdere malen meegemaakt dat voorbijwalsende lomperikken tegen een op mijn rug zittende Devin aanknalden
Ik ben dan ook altijd erg voorzichtig in drukke mensenmassa's, juist omdat mensen niet verwachten dat je je kind (aka meest kostbare en kwetsbare bezit) op je rug draagt.
En dan vertel ik hier dus niet over die keer dat Devin door mijn toedoen keihard zijn hoofd tegen de magnetron stootte omdat ik even vergeten was dat hij op mijn rug lag te slapen toen ik in de keuken aan het rommelen was. En die keer dat zijn vingertjes tussen de kastdeur zaten verzwijg ik ook lekker
Dat kan inderdaad gebeuren, en je moet blijven uitkijken. Wannee rje even weg gaat of je bent in de trein doe je dan evene handjes erin. Ben je aan het koken dan handjes weer erin.
Maar dat bonken tegen magnetron hahaha, daar heb ik geen commentaar op gewoon vergete0?n ;
pi_63508880
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:34 schreef Lois het volgende:
Hij is prachtig Icicle
Inderdaad
En Mojito is ook leuk

Vanmorgen heb ik met Quinten voorop in de Yamo Dylan naar school gebracht Ik had de banden gekruisd over mijn rug, dat vond ik toch wat comfortabeler zitten. Voorop dragen blijf ik eigenlijk gezelliger vinden dan achterop, dus ik blijf dat maar gewoon doen. Ik vind het buikdragen ook niet belastender voor mijn schouders en rug dan rugdragen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 25 november 2008 @ 15:47:38 #197
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63508911
Hij is echt heel mooi, Icicle!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63509056
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:40 schreef chacama het volgende:
Icicle wat is ie moooooi kwijl..... kwijl
en die zoon van je mag er inderdaad ook wezen
Ik ben voor uithuwelijken van Jen en de jongste van Icicle. (Hebben ze later ook geen problemen met het vieren van de verjaardagen, gewoon op 1 dag, lekker makkelijk)
pi_63509125
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben voor uithuwelijken van Jen en de jongste van Icicle. (Hebben ze later ook geen problemen met het vieren van de verjaardagen, gewoon op 1 dag, lekker makkelijk)
Ja dat is wel makkelijk
Een stuk makkelijker dan wanneer je man en moeder op dezelfde dag jarig zijn
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_63509132
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2008 16:08:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')