SA is dan weer wèl 100% jodenvrij analoog aan de wens van de grote roerganger op wie geen kritiek mogelijk is., Of mag ik dat niet zeggen? Zie je het al voor je dat dit hier in Nederland gebeurt?quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:58 schreef gelly het volgende:
[..]
SA is zelfs niet eens 100% islamitisch, er zijn zelfs delen in het land waar islamitische wetgeving niet van toepassing is, in compounds voor buitenlandse werknemers bijvoorbeeld. Zie je het al voor je dat dat hier in Nederland gebeurt, islamitische enclaves geregeld door de overheid ? Ja, figuren die buiten de werkelijkheid staan natuurlijk wel, maar zoals gezegd, die doen niet onder voor de gemiddelde moslimfundamentalist.
[..]
Lekker makkelijk.
Maar ze heeft wel een beetje gelijk natuurlijk, maar ach wat weten wij er vanquote:Op dinsdag 25 november 2008 17:30 schreef gelly het volgende:
[..]
[..]
Bla bla. Kom eens met wat nieuws kloon.
Dat SA geen fijn land is moge duidelijk zijn, maar het heeft natuurlijk niks met dit topic te maken. Sowieso is het de vraag wat de islam met dit bericht te maken heeft. Ik weet dat het je stokpaardje is, en je buiten dat nauwelijks een zinnige bijdrage kan leveren, maar probeer het eens. Je geleuter over theedrinken, multikul en meer van dat soort uitgekauwde termen zijn inmiddels wel bekend, tot vervelens toe. Je naam veranderen maakt je bijdragen nu niet ineens wel bijzonder boeiend.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:36 schreef Clara het volgende:
[..]
SA is dan weer wèl 100% jodenvrij analoog aan de wens van de grote roerganger op wie geen kritiek mogelijk is., Of mag ik dat niet zeggen? Zie je het al voor je dat dit hier in Nederland gebeurt?![]()
[ afbeelding ]
Ik toon met succes aan dat je hier bagatelliseert en dat je het kennelijk nodig vindt om in op-de-mannetjes te converseren bij minder ridiculiseerbaar weerwoord. Een kenmerk van meer zelfingenomenen. Maar laten we hier weer ontopic gaan met meer verrijkende bijdragen aan de discussie door bijvoorbeeld te verhalen over oplossingen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat had je geweten als je uberhaubt gelezen had.
[..]
Bla bla. Kom eens met wat nieuws kloon.
Ik heb mijn naam hier niet veranderd.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat SA geen fijn land is moge duidelijk zijn, maar het heeft natuurlijk niks met dit topic te maken. Sowieso is het de vraag wat de islam met dit bericht te maken heeft. Ik weet dat het je stokpaardje is, en je buiten dat nauwelijks een zinnige bijdrage kan leveren, maar probeer het eens. Je geleuter over theedrinken, multikul en meer van dat soort uitgekauwde termen zijn inmiddels wel bekend, tot vervelens toe. Je naam veranderen maakt je bijdragen nu niet ineens wel bijzonder boeiend.
Strookt niet met:quote:,,Er zijn eerder wel eens ruitjes ingegooid, maar dat noemen we kwajongenswerk.’’
Treurig dat ook de direct betrokkenen nog steeds proberen het probleem klein te houden (uit angst waarschijnlijk) terwijl de realiteit laat zien dat de problemen toch echt behoorlijk groot zijn.quote:De kerk kan geen schadeverzekering meer krijgen, omdat het met de glasschade zo enorm uit de hand loopt. Ze hebben vorig jaar speciaal nieuwe deuren in de kerk laten zetten omdat de oude glazen deuren voordurend vernield werden. Ook andere ruiten worden steeds vernield.
Ongelooflijk…quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:48 schreef schoelje het volgende:
Hij wordt met de dag mooier, de PVV heeft kamervragen gesteld: http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1428&Itemid=1![]()
![]()
Wat zijn het ook een stakkers en volksmenners.quote:Hoe beoordeelt u het dat door de kwalijke islamisering van onze samenleving de kerk, nota bene het symbool van onze christelijke traditie, niet eens meer veilig is?
De PVV wordt zo onderhand een karikatuur van zichzelf. Ze maken zichzelf compleet belachelijk door de manier waarop ze hun vragen formuleren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:48 schreef schoelje het volgende:
Hij wordt met de dag mooier, de PVV heeft kamervragen gesteld: http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1428&Itemid=1![]()
![]()
![]()
De Gereformeerde Gemeente is een ander kerkgenootschap. Het is in dit geval ook een ander kerkgebouw. Dit gebouw staat er aan de foto te zien al wel een jaar of 30.quote:Op zondag 23 november 2008 18:10 schreef Elfletterig het volgende:
Tijdens het zoeken naar meer informatie, kwam ik ook dit nieuwsbericht tegen:
[..]
Het zou toch niet iets met het vetgedrukte zinnetje hebben te maken? Ik zie namelijk niet echt in waarom Marokkaans straattuig het gemunt zou hebben op de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk.
Bij punt 5 heeft hij wel een klein beetje gelijk.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De PVV wordt zo onderhand een karikatuur van zichzelf. Ze maken zichzelf compleet belachelijk door de manier waarop ze hun vragen formuleren.
In Bedum is een relatief grote gereformeerd-vrijgemaakte gemeente. Zou dat verband houden?quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:53 schreef gelly het volgende:
Ook in het vredelievende Bedum waren (en zijn) er veel problemen met jeugd.
Zou hij z'n achterban proberen te beschermen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Bij punt 5 heeft hij wel een klein beetje gelijk.
Hoezo? Het lijkt mij in eerste instantie baldadigheid, en niet per se gemotiveerd uit Christenhaat. Er is ook elk jaar gedonder met jongeren die vuurwerk kerken inschieten. De PVV ziet er een uitwas van de ‘Marokkaanse intifada’ in, etc. Ik denk dat andere bestuurders dat in eerste instantie niet zo zien.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Bij punt 5 heeft hij wel een klein beetje gelijk.
Om hier nog op terug te komen: RTL4 heeft een veel uitgebreidere lijst:quote:Op maandag 24 november 2008 21:42 schreef Iblis het volgende:
[..]
Of Wikipedia zit fout.Wel is er nog een islamitische basisschool afgebrand.
Ik denk ook niet dat ze het hebben gedaan omdat het een kerk is, had net zo goed ieder ander gebouw kunnen zijn maar zodra dit bij een moskee gebeurd dan is dit gelijk racisme.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hoezo? Het lijkt mij in eerste instantie baldadigheid, en niet per se gemotiveerd uit Christenhaat. Er is ook elk jaar gedonder met jongeren die vuurwerk kerken inschieten. De PVV ziet er een uitwas van de ‘Marokkaanse intifada’ in, etc. Ik denk dat andere bestuurders dat in eerste instantie niet zo zien.
Het verschil is wel dat dit een kerel van 23 is, en niet kerels van 13, 14 en 15. Die laatsten vallen onder het jeugdstrafrecht.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dus als ze wisten dat dit een kerk was (en daar gaat Wilders natuurlijk van uit) vind ik dit een vergelijkbaar iets als dit:
Waar staat hoe oud ze zijn?quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:32 schreef freako het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat dit een kerel van 23 is, en niet kerels van 13, 14 en 15. Die laatsten vallen onder het jeugdstrafrecht.
http://www.elsevier.nl/we(...)htm?contentid=213077quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Waar staat hoe oud ze zijn?
Okay, ja dan zal het jeugdrecht gelden.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)htm?contentid=213077
Nee, eerder van nauw-steegje-met-afval-haatquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:40 schreef Kees22 het volgende:
Christenhaat? Een veronderstelling zolang die jongens niet gehoord zijn.
Hier is een paar jaar geleden een winkelcentrum afgebrand omdat een horizontaal afgeschoten vuurpijl in een nauw steegje met afval terecht kwam. Dan spreek je toch ook niet van middenstanderhaat?
Daarom zei ik ook dat me dat niet per se het geval lijkt. Dat in tegenstelling van de reeks aanslagen die direct op de moord op Theo van Gogh volgden, welke wel gemotiveerd leken door specifieke haat jegens minderheden. Vandaar dat ik het verschil in reactie wel kan begrijpen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:40 schreef Kees22 het volgende:
Christenhaat? Een veronderstelling zolang die jongens niet gehoord zijn.
Hier is een paar jaar geleden een winkelcentrum afgebrand omdat een horizontaal afgeschoten vuurpijl in een nauw steegje met afval terecht kwam. Dan spreek je toch ook niet van middenstanderhaat?
Ach het volgende incident is de kerstboom op de markt .quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hoezo? Het lijkt mij in eerste instantie baldadigheid, en niet per se gemotiveerd uit Christenhaat. Er is ook elk jaar gedonder met jongeren die vuurwerk kerken inschieten. De PVV ziet er een uitwas van de ‘Marokkaanse intifada’ in, etc. Ik denk dat andere bestuurders dat in eerste instantie niet zo zien.
Ik vroeg me af in hoeverre de aanslag op die kerk was gericht omdat het een Christelijk object betrof. En dat ik betwijfel of het niet is gedaan omdat een groot gebouw is b.v.; omdat een paar rotjongens baldadig wilden zijn. Niet dat het volkomen normaal is. En wat mij betreft moeten ze voor hun daad ook gewoon bestraft worden, maar de PVV ziet er direct een Marokkaanse intifada en een onderdeel van de strijd tegen het Christendom in, en weet ik veel wat. Dat lijkt me overtrokken.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:52 schreef waterkip het volgende:
Ach het volgende incident is de kerstboom op de markt .![]()
Moet nog geplaatst worden maar ook in een opwelling zonder voorbedachte rade .
net als de kerk ,beetje marokkaan loopt natuurlijk altijd met een molotovcocktail in zijn zak.
Daar moet je niks achter zoeken ,volkomen normaal![]()
Doorlopen mensen
Het lijkt mij onwaarschijnelijk dat zij niet bewust zijn van het feit dat het een kerk was. Wanneer je 'zomaar' een molotov cocktail tegen een groot gebouw wil gooien, hoe ongeloofwaardig dat ook klinkt, kies je niet een kerk uit.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:00 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik vroeg me af in hoeverre de aanslag op die kerk was gericht omdat het een Christelijk object betrof. En dat ik betwijfel of het niet is gedaan omdat een groot gebouw is b.v.; omdat een paar rotjongens baldadig wilden zijn. Niet dat het volkomen normaal is. En wat mij betreft moeten ze voor hun daad ook gewoon bestraft worden, maar de PVV ziet er direct een Marokkaanse intifada en een onderdeel van de strijd tegen het Christendom in, en weet ik veel wat. Dat lijkt me overtrokken.
Klopt, alleen in hoeverre is dat een Islamitisch verschijnsel?quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:20 schreef Iblis het volgende:
[..]
En onderwijl is er wel een publiek verbod op het uitoefenen van alles behalve de Islamitische godsdienst.
Niet puur natuurlijk. Enerzijds heb je ook communistische regimes die Godsdienst heel erg onderdrukken, anderzijds heb je ook in westerse landen een staatsreligie (b.v. de Noordse landen, of Engeland). Wel is het opvallend dat in sommige Islamitische landen de rol van de minderheidgodsdienst zeer onder druk staat. Bekend is Egypte, met zijn identiteitskaart controverse, Saoedi-Arabië dat geen kerken toestaat. In Iran is beperkte vrijheid voor nog enkele Abrahamistische godsdiensten, en in meer Islamitische landen is vrijheid van godsdienst moeilijker voor b.v. Bahai of Boeddhisten.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:17 schreef Khalifa het volgende:
[..]
Klopt, alleen in hoeverre is dat een Islamitisch verschijnsel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |