abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63489541
Goed bezig die Marokkanen. toe te juichen zulke aanvallen. Dit is precies wat de Islam voorschrijft, hadden ze maar niet christenen moeten zijn, achterlijk volk.

even un-choqueren ; Heeft de user vandaag gehoord

[ Bericht 15% gewijzigd door paddy op 25-11-2008 13:19:51 ]
pi_63489598
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:59 schreef Meki het volgende:
En als er vele Moskeeen in brand worden gestoken staat het nergens op de tokkieskrant
Vele moskeeen? Beetje erg overdreven, waar en wanneer dan?
pi_63489802
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:10 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Vele moskeeen? Beetje erg overdreven, waar en wanneer dan?
ik meende in de periode vlak na de moord op theo van gogh
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_63489939
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:17 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik meende in de periode vlak na de moord op theo van gogh
Oja dat klopt wel ja, maar niet zo heel veel dacht ik maar ik kan me vergissen.
  maandag 24 november 2008 @ 21:33:47 #55
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63490258
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Oja dat klopt wel ja, maar niet zo heel veel dacht ik maar ik kan me vergissen.
Wikipedia zegt dat er een aanslag op een moskee is verijdeld en dat er één houten moskee daadwerkelijk in vlammen is opgegaan.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63490442
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wikipedia zegt dat er een aanslag op een moskee is verijdeld en dat er één houten moskee daadwerkelijk in vlammen is opgegaan.
Dat vele is dus lekker overdreven..
  maandag 24 november 2008 @ 21:42:26 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63490575
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Of Wikipedia zit fout. Wel is er nog een islamitische basisschool afgebrand.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63490614
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Of Wikipedia zit fout. Wel is er nog een islamitische basisschool afgebrand.
Ja, die daders waren geloof ik gepakt.
Die bedir school was dat volgens mij.
pi_63490624
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

In Zuilen (Utrecht) is er een kleine brand in een moskee geweest. Weinig schade maar toch.

Dus we zitten nu op 2?
pi_63490634
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

ehhh dat is toch standaard bij meki
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_63490859
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:09 schreef Triggershot het volgende:
Goed bezig die Marokkanen. toe te juichen zulke aanvallen. Dit is precies wat de Islam voorschrijft, hadden ze maar niet christenen moeten zijn, achterlijk volk.
Sarcastisch bedoeld of gewoon aan het trollen??
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_63491225
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Sarcastisch bedoeld of gewoon aan het trollen??
Nee, ik hoorde dat vandaag letterlijk.
pi_63491812
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, ik hoorde dat vandaag letterlijk.
En nu?
pi_63492108
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:19 schreef Specularium het volgende:

[..]

En nu?
Nu weet je dat.
pi_63493843
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:27 schreef Triggershot het volgende:
Nu weet je dat.
En wat is het NUT daarvan? Zoek je dit soort topics alleen op om verwarring te zaaien?
pi_63494460
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En wat is het NUT daarvan? Zoek je dit soort topics alleen op om verwarring te zaaien?
Nee, waarom zou ik? Het is een gedachtenexperiment.
pi_63494578
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:46 schreef Triggershot het volgende:
Nee, waarom zou ik? Het is een gedachtenexperiment.
Dit is geen psychologenkliniek maar een nieuwsforum. Het probleem is dat je je punt eerst presenteert zodat het net lijkt alsof het jouw persoonlijke mening is. Als iemand dan 'hapt' kom je ineens met het excuus dat je die opmerking ergens hebt opgevangen. Wees daar voortaan gewoon meteen duidelijk in. De tactiek die je nu namelijk hanteert, is storend.
pi_63496296
Waar zijn nu de demonstraties ?
pi_63496481
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:31 schreef paddy het volgende:

[..]

Grappig dat het je nu wel lukt er enig vorm van humor in te zien.

Eerlijk gezegd, mogen die jongens van mij gewoon goed gehoord worden. En dan rest mij maar één vraag; waarom
Geïnspireerd door enige posters voor me, die het hadden over diverse kerken en de problemen daarmee en daartussen.

Ach, jongens van 13 of 14 of zo, daar levert de vraag "Waarom?" nog geen zinvol antwoord op.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63497228
Ik kan hier geen fatsoenlijke reactie op geven, maar, genuanceerd uitgedrukt, heb ik echt een schurfthekel aan die lui.

[ Bericht 60% gewijzigd door Picchia op 25-11-2008 08:46:37 ]
pi_63504363
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:43 schreef Kees22 het volgende:
Geïnspireerd door enige posters voor me, die het hadden over diverse kerken en de problemen daarmee en daartussen.

Ach, jongens van 13 of 14 of zo, daar levert de vraag "Waarom?" nog geen zinvol antwoord op.
-edit- Nee, ook niet als grap

Meki, wereldvent! waar ben je?

[ Bericht 12% gewijzigd door paddy op 25-11-2008 13:18:47 ]
pi_63509218
Oei, oei.... ook hier blijkt het nodige aan de hand te zijn, lees ik net in het AD:
quote:
’Je kunt best van terrorisme spreken’
GOUDA - Voor veel bewoners van de Lekkenburg in Bloemendaal komt het incident met de brandbom bij de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt niet als een verrassing. Het is al tijdenlang gedonder met de -vooral Marokkaanse- jongeren die in de buurt rondhangen. Een aantal bewoners wil wel wat zeggen, zij het anoniem.

„Maar dat betekent niet dat ik een bangerik ben hoor,’’ zegt een 82-jarige bewoonster van een van de flats aan het plein. „Ze hangen hier vaak rond en gooien zó het afval op het plein of in de portiek. ‘Daar staat de afvalbak hoor, moet ik het effe voordoen?’, zeg ik dan. Dan krijg ik me toch een verwensingen naar mijn hoofd: ‘Nederlandse hoer’. Dan roep ik terug: Ben ik toch maar mooi 82 mee geworden!’’

Het is wel erger geworden de laatste tijd, terwijl het een tijdje beter ging. „Maar dit is weer een nieuw groepje, kinderen van soms acht jaar, die rondhangen op het skateterrein, voor de kerk en bij de ingang van het winkelcentrum. Soms tot ’s avonds laat hoor.’’

Een woordvoerder van de politie bevestigt dat het plein en de omliggende straten een ‘probleemgebied’ vormen. Er worden veel auto-inbraken gepleegd, hoewel het aantal in absolute zin daalt. Een paar maanden geleden werden nog bij verschillende middenstanders de ruiten ingegooid. En ook bij de bibliotheek sneuvelt regelmatig een ruit.

Volgens een buurbewoner die ook wel eens in de kerk komt, is vernieling schering en inslag. „Ik vind dat je best van terrorisme kan spreken. De kerk kan geen schadeverzekering meer krijgen, omdat het met de glasschade zo enorm uit de hand loopt. Ze hebben vorig jaar speciaal nieuwe deuren in de kerk laten zetten omdat de oude glazen deuren voordurend vernield werden. Ook andere ruiten worden steeds vernield. Het is gewoon een schande dat er niets aan gedaan wordt.’’
Bron: http://www.ad.nl/groeneha(...)me_sprekenrsquo.html

Klinkt als: Oosterwei 2.
pi_63509357
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:56 schreef Elfletterig het volgende:
Oei, oei.... ook hier blijkt het nodige aan de hand te zijn, lees ik net in het AD:
[..]

Ik moest direct denken aan dit artikel: http://www.nd.nl/artikele(...)-druk-op-christenen-
quote:
Ook buiten het Midden-Oosten wordt de christelijke kerk bedreigd, zegt Kerk in Nood. De organisatie vestigt met name de aandacht op Algerije. In de eerste helft van dit jaar zijn dertig van de 52 protestantse kerken in het Noord-Afrikaanse land gesloten. Ook zijn tientallen christenen opgepakt op verdenking van 'zieltjeswinnerij'. Volgens mensenrechtenorganisaties is de aanpak van christenen het gevolg van een nieuwe religiewet die mei vorig jaar van kracht is geworden.
pi_63509483
Kan ik inkomen, Schoelje. Ik vind het erg verontrustend dat de verhoudingen zo zijn scheefgegroeid. In West-Europese landen schieten de moskeeën als paddestoelen uit de grond, terwijl in Arabische landen de kerken worden tegengewerkt, of Christenen zelfs worden vervolgd. Als wij ons hier net zo zouden gedragen ten opzichte van moslims, zouden we ineens knap hoog staan op de zwarte lijst van Amnesty International.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2008 16:05:32 ]
pi_63509980
quote:
[..]

Mja, is het veel anders dan wat hangjongeren van welke origine ook in andere plaatsen met vandalisme aanrichten ? De acties zijn kennelijk ook niet specifiek tegen de kerk gericht. En dan gelijk van terrorisme spreken.. Die dingen gebeuren ook gewoon in plaatsen waar geen Marokkanen wonen. En het gebeurde vroeger net zo goed. Jammer dat er dan weer een label van "Marokkanenprobleem" wordt opgeplakt, in andere gevallen noemen we het "verveelde jongeren".
quote:
'Lik-op-stuk beleid' jegens vandalisme Bedumer jeugd
Febo EmmelkampBEDUM - De fractie van de ChristenUnie heeft bij burge­meester Wilte H. Everts, het ge­meentelijk hoofd van de open­bare orde en veiligheid, opnieuw aangedrongen op een kordaat 'lik-op-stuk beleid' in gevallen van vandalisme, hoofdzakelijk veroorzaakt door jeugdigen uit de gehele gemeente." De toe­name hiervan baart mijn fractie grote zorgen," liet CU - fractieleider Febo Emmelkamp weten tij­dens de behandeling van de fi­nanciële Najaarsnota, vorige week in de raadscommissie ABZ.

In de Najaarsnota worden meer­dere 'overschrijdingen' van be­schikbare jaarbudgetten ge­meld veroorzaakt door: van­dalisme. Er wordt regelmatig schade geconstateerd -en her­steld- aan straatmeubilair als abri's (bushaltes), banken en prullenbakken. Ook hebben ver­nielingen aan ondermeer de gymzaal De Vlijt veel extra geld gekost. Burgemeester Everts liet de raadscommissie in een reactie weten dat het 'lik-op-stuk be­leid' al wordt toegepast en dat vandalisme/overlast door jeug­digen een speerpunt is van de plaatselijke politie en min of meer een 'vast agendapunt' tij­dens het overleg tussen de bur­gemeester en de politie." De buurtagent is er ook zeer spits op. Hij heeft aan een halve aan­wijzing soms al genoeg om er een dader bij te vinden" aldus Everts. In de preventieve sfeer maakt de gemeente Bedum, nu, in de aanloop naar de Jaarwisse­ling, in de gemeentelijke Infor­matierubriek (in deze krant) ook inzichtelijk wat -bijvoorbeeld- ' een vierkante meter asfalt kost'.
pi_63510161
quote:
[..]

Dan krijg ik me toch een verwensingen naar mijn hoofd: ‘Nederlandse hoer’
Zielige lui, een beetje een vrouwtje van 82 uitschelden
pi_63510175
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
Kan ik inkomen, Schoelje. Ik vind het erg verontrustend dat de verhoudingen zo zijn scheefgegroeid. In West-Europese landen schieten de moskeeën als paddestoelen uit de grond, terwijl in Arabische landen de kerken worden tegengewerkt, of Christenen zelfs worden vervolgd. Als wij ons hier net zo zouden gedragen ten opzichte van moslims, zouden we ineens knap hoog staan op de zwarte lijst van Amnesty International.
Met alle respect, maar wat heeft de Islam met dit soort dingen te maken ? De enige reden die ik kan bedenken waarom je dat erbij sleept is dat je dan niet verder hoeft te denken. Gewoon lekker simpel een etiket plakken, klaar. Dat die jongeren waarschijnlijk amper een moskee van binnen zien en al helemaal niet leven volgens de regels van de Islam doet natuurlijk niet ter zake. Marokkaan = moslim en alle problemen zijn aan het geloof dan wel hun cultuur te wijten. Daarmee versimpel je niet enkel problemen, je geeft dat soort kutjochies ook nog eens de kans in een slachtofferrol te kruipen.
pi_63510287
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:19 schreef gelly het volgende:
Mja, is het veel anders dan wat hangjongeren van welke origine ook in andere plaatsen met vandalisme aanrichten ? De acties zijn kennelijk ook niet specifiek tegen de kerk gericht. En dan gelijk van terrorisme spreken.. Die dingen gebeuren ook gewoon in plaatsen waar geen Marokkanen wonen. En het gebeurde vroeger net zo goed. Jammer dat er dan weer een label van "Marokkanenprobleem" wordt opgeplakt, in andere gevallen noemen we het "verveelde jongeren".
Het onderwerp is gewoon heel gevoelig is omdat het past in een 'groter plaatje'. Op televisie is te zien hoe complete groepen christenen worden uitgeroeid in diverse islamitische landen. Soms is dat traject al afgerond en is een land voor de complete 100% islamitisch (bijvoorbeeld Jemen of Saoedi Arabie). Zie ook de link die ik gegeven heb uit het Nederlands Dagblad. Een aanslag op een kerkje in Gouda (of Ede, of Amsterdam, of Wateringen etc.) past, voor de meeste mensen onbewust, in datzelfde plaatje. Nou is dat heel vervelend voor die schoffies in Gouda die iets volgens sommigen baldadigs gedaan hebben maar het is wel weer een bevestiging.
pi_63510348
quote:
Ten eerste mis ik een bron bij je artikel. Ten tweede zie je mij nergens zeggen dat niet-Marokkaanse jongeren nooit wat uitvreten. Maar als je een klein beetje naar Gouda kijkt, zie je daar toch grote problemen. Kinderen van pas 8 jaar, die op straat rondzwerven. Jochies van 14 jaar die brandbommen gooien naar een kerk. Sorry hoor, maar ik vind dat niet normaal en ga dat ook nooit normaal vinden. En natuurlijk kun je dan elk willekeurig bericht over vandalisme ophoesten, maar in Gouda gebeuren dingen die toch nog echt wel een tandje erger zijn dan wat daar in Bedum gebeurt.

Ik zou het liever ook geen Marokkanenproblemen noemen. Misschien kunnen we een mooi synoniem bedenken voor Marokkaans straattuig, zodat we niet voortdurend de complete Marokkaanse gemeenschap ermee stigmatiseren. Hoewel ik er trouwens onmiddelijk bij zeg dat kinderen van 8 jaar 's avonds laat niet op straat horen. Ik kan het niet gek vinden dat zulke kinderen ontsporen, als niemand ooit grenzen stelt.
pi_63510750
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:27 schreef schoelje het volgende:

[..]

Het onderwerp is gewoon heel gevoelig is omdat het past in een 'groter plaatje'. Op televisie is te zien hoe complete groepen christenen worden uitgeroeid in diverse islamitische landen.
Sorry ?
quote:
Soms is dat traject al afgerond en is een land voor de complete 100% islamitisch (bijvoorbeeld Jemen of Saoedi Arabie). Zie ook de link die ik gegeven heb uit het Nederlands Dagblad.
Je beseft dat het Nederlands Dagblad een gereformeerde krant is en de berichtgeving niet altijd even neutraal.. Er zijn ook tal van islamitische landen waar christenen gewoon wel een kerk mogen bezoeken, christen mogen zijn en kerken kunnen bouwen. Laten we overigens niet doen alsof de mensen die zo klagen over de behandeling van christenen in islamitische landen zelf zoveel beter zijn, het liefst verbieden ze vandaag nog de bouw van moskeeen. Sommigen zien zelfs liever geen enkele moslim in dit land. Pot en ketel verhaal.
quote:
Een aanslag op een kerkje in Gouda (of Ede, of Amsterdam, of Wateringen etc.) past, voor de meeste mensen onbewust, in datzelfde plaatje. Nou is dat heel vervelend voor die schoffies in Gouda die iets volgens sommigen baldadigs gedaan hebben maar het is wel weer een bevestiging.
Een "aanslag" gepleegd door 14-jarigen uit baldadigheid, zonder dat de kerk specifiek was uitgezocht als doelwit, er zijn immers bij willeukerige gebouwen vernielingen gepleegd, gelijktrekken met de vervolging van christenen in islamitische landen ... Dan heb je simpelweg een raar en krom wereldbeeld. En dan weer, deze mensen hebben waarschijnlijk ook geen enkele moeite met een verbod op de islam of het uitzetten van Marokkaanse Nederlanders.

Het probleem dat deze mensen hebben is dat de raddraaiers in dit geval makkelijk te herkennen zijn aan hun uiterlijk. Wat zeggen ze over autochtone raddraaiers die hetzelfde doen, dan gaat het vaak over Tokkies, onopgevoede jeugd etc. Nergens wordt dan de afkomst genoemd, men zou dan immers zelf ook onder die groep vallen. Het is dan ook niet nieuw, mensen benoemen problemen graag op een groep waartoe ze zelf niet behoren. En aangezien men zelf niet Marokkaans is is het wel zo makkelijk om een label te plakken. Dan behoor je zelf iig niet tot de probleemgroep. Dat het overgrote deel van de Marokkaanse Nederlanders zelf ook niet tot die probleemgroep behoord interesseert hen niet...
pi_63510890
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:41 schreef gelly het volgende:

Het probleem dat deze mensen hebben is dat de raddraaiers in dit geval makkelijk te herkennen zijn aan hun uiterlijk. Wat zeggen ze over autochtone raddraaiers die hetzelfde doen, dan gaat het vaak over Tokkies, onopgevoede jeugd etc. Nergens wordt dan de afkomst genoemd, men zou dan immers zelf ook onder die groep vallen. Het is dan ook niet nieuw, mensen benoemen problemen graag op een groep waartoe ze zelf niet behoren. En aangezien men zelf niet Marokkaans is is het wel zo makkelijk om een label te plakken. Dan behoor je zelf iig niet tot de probleemgroep. Dat het overgrote deel van de Marokkaanse Nederlanders zelf ook niet tot die probleemgroep behoord interesseert hen niet...
Dat deel wordt steeds minder groot volgens mij.
pi_63511092
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste mis ik een bron bij je artikel. Ten tweede zie je mij nergens zeggen dat niet-Marokkaanse jongeren nooit wat uitvreten. Maar als je een klein beetje naar Gouda kijkt, zie je daar toch grote problemen. Kinderen van pas 8 jaar, die op straat rondzwerven. Jochies van 14 jaar die brandbommen gooien naar een kerk. Sorry hoor, maar ik vind dat niet normaal en ga dat ook nooit normaal vinden. En natuurlijk kun je dan elk willekeurig bericht over vandalisme ophoesten, maar in Gouda gebeuren dingen die toch nog echt wel een tandje erger zijn dan wat daar in Bedum gebeurt.
Grappig dat er dan altijd op z'n minst gesuggereerd moet worden dat ik het wel normaal vind. Hoe weet je dat de problemen in Gouda erger zijn dan elders in Nederland en hoe weet je dat dit soort berichten juist omdat Gouda in het nieuws was juist niet eerder geplaatst worden ?

Ook in het vredelievende Bedum waren (en zijn) er veel problemen met jeugd. Het is niet een willekeurig bericht, het toont aan dat dit soort problemen kennelijk geen nieuws zijn. Waarom specifiek in Gouda wel, omdat het dan onder het kopje geschoven kan worden van "Marokkanenproblematiek", ook al is de relatie tot andere incidenten niet of vaag aanwezig ?

Voor jou dan nog een nieuwsbericht
quote:
BEDUM - Een groepje jongeren heeft zaterdagnacht vernielingen gepleegd bij het station in Bedum.

De vandalen hebben onder meer de overkapping van de kaartjesautomaat volledig vernield. De politie heeft drie verdachten van 18, 19 en 20 jaar aangehouden. Zij zijn in een cel gezet.

Groepen jongeren in Bedum zorgen al langere tijd voor overlast.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=76256
quote:
[q]BEDUM - De overlast door jongeren in Bedum moet snel stoppen. Dat zegt burgemeester Wilte Everts naar aanleiding van een mishandeling zaterdagavond.Drie mannen werden toen belaagd door een groep jongeren op het Versplein. De drie fietsten langs het plein, waar de groep aan het voetballen was. Een van de mannen, een 44-jarige Bedumer, kreeg plots een klap tegen zijn hoofd en toen hij afstapte, werd hij opnieuw geslagen. Hij raakte ernstig gewond. De twee anderen liepen lichte verwondingen op.Zeven jongeren, die vaker overlast zouden veroorzaken, zijn inmiddels opgepakt. Het zou gaan om een 'kleine kern die niet wil deugen', zoals burgemeester Wilte Everts de groep typeert.Een jongerenopvangteam en gesprekken met ouders ten spijt is het de gemeente nog altijd niet gelukt grip te krijgen op de jeugd. Wat Everts betreft is de maat echter vol en is het tijd voor duidelijke taal: 'Jongeren die niet anders willen, moeten maar voelen'.

met filmpje http://nl.truveo.com/Bedu(...)anger/id/2671240834#
quote:
Ik zou het liever ook geen Marokkanenproblemen noemen. Misschien kunnen we een mooi synoniem bedenken voor Marokkaans straattuig, zodat we niet voortdurend de complete Marokkaanse gemeenschap ermee stigmatiseren. Hoewel ik er trouwens onmiddelijk bij zeg dat kinderen van 8 jaar 's avonds laat niet op straat horen. Ik kan het niet gek vinden dat zulke kinderen ontsporen, als niemand ooit grenzen stelt.
Er hoeft helemaal geen aparte naam te komen voor straattuig van Marokkaanse komaf, het zijn Nederlanders en moeten ook als zodanig aangepakt worden. De relevantie van de afkomst is meestal niet aanwezig, dus waarom zou je het moeten benoemen ? Je geeft raddraaiers van Marokkaanse komaf enkel een geuzennaam als je het steeds benoemt, dat soort figuren kruipen graag in de rol die de media en politiek hen toebedeelt. En het zal ze ook worst zijn of de gemiddelde autochtoon hen mag of niet. De enige die je er mee benadeelt zijn de allochtonen die niks met dit soort figuren te maken hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2008 17:00:08 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:53:48 #83
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63511114
quote:
Sorry ?

Je beseft dat het Nederlands Dagblad een gereformeerde krant is en de berichtgeving niet altijd even neutraal.. Er zijn ook tal van islamitische landen waar christenen gewoon wel een kerk mogen bezoeken, christen mogen zijn en kerken kunnen bouwen. Laten we overigens niet doen alsof de mensen die zo klagen over de behandeling van christenen in islamitische landen zelf zoveel beter zijn, het liefst verbieden ze vandaag nog de bouw van moskeeen. Sommigen zien zelfs liever geen enkele moslim in dit land. Pot en ketel verhaal
Het is misschien wel een pot-ketel verhaal, maar dat maakt niet uit dat er wel een (onderbuik) gevoel en angst is m.b.t. ‘Islamisering’ en een aanslag op een kerk door een bevolkingsgroep met veel moslims is natuurlijk koren voor de molen. Die mensen zien hun selectieve en onterechte angst bevestigd.

Je hebt gelijk dat hier iets heel dubbels en vaak hypocriets inzit, maar vanuit dat punt bezien heeft schoelje wel gelijk dat zo'n aanslag veel meer invloed heeft.
pi_63511120
quote:
Je beseft dat het Nederlands Dagblad een gereformeerde krant is en de berichtgeving niet altijd even neutraal.. Er zijn ook tal van islamitische landen waar christenen gewoon wel een kerk mogen bezoeken, christen mogen zijn en kerken kunnen bouwen. Laten we overigens niet doen alsof de mensen die zo klagen over de behandeling van christenen in islamitische landen zelf zoveel beter zijn, het liefst verbieden ze vandaag nog de bouw van moskeeen. Sommigen zien zelfs liever geen enkele moslim in dit land. Pot en ketel verhaal.
Het berichtje over 100% islamitisch heb ik van het CIA-factbook, niet echt een onbetrouwbare site kwa cijfers. Verder zou ik niet weten in welk islamitsch land christenen procentueel of zelfs absoluut groeien kwa aantal, net als de joden zijn ook de christenen in die landen in een sterfhuisconstructie beland. De discussie over kerken ga ik niet meer overdoen, dat is al genoeg uitgelegd op dit forum en als je dan nog het tegendeel bewerkt dan heb je je redenen om je opzettelijk blind te houden.
pi_63511132
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat deel wordt steeds minder groot volgens mij.
Dat komt vooral omdat je totaal ongeinformeerd bent en je enkel kan bedienen van dit soort simpele one-liners.
pi_63511162
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat komt vooral omdat je totaal ongeinformeerd bent en je enkel kan bedienen van dit soort simpele one-liners.
O is dat het.
pi_63511314
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:53 schreef schoelje het volgende:

[..]

Het berichtje over 100% islamitisch heb ik van het CIA-factbook, niet echt een onbetrouwbare site kwa cijfers.
SA is zelfs niet eens 100% islamitisch, er zijn zelfs delen in het land waar islamitische wetgeving niet van toepassing is, in compounds voor buitenlandse werknemers bijvoorbeeld. Zie je het al voor je dat dat hier in Nederland gebeurt, islamitische enclaves geregeld door de overheid ? Ja, figuren die buiten de werkelijkheid staan natuurlijk wel, maar zoals gezegd, die doen niet onder voor de gemiddelde moslimfundamentalist.
quote:

Verder zou ik niet weten in welk islamitsch land christenen procentueel of zelfs absoluut groeien kwa aantal, net als de joden zijn ook de christenen in die landen in een sterfhuisconstructie beland. De discussie over kerken ga ik niet meer overdoen, dat is al genoeg uitgelegd op dit forum en als je dan nog het tegendeel bewerkt dan heb je je redenen om je opzettelijk blind te houden.
Lekker makkelijk.
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:20:54 #88
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63511976
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:58 schreef gelly het volgende:
SA is zelfs niet eens 100% islamitisch, er zijn zelfs delen in het land waar islamitische wetgeving niet van toepassing is, in compounds voor buitenlandse werknemers bijvoorbeeld. Zie je het al voor je dat dat hier in Nederland gebeurt, islamitische enclaves geregeld door de overheid ? Ja, figuren die buiten de werkelijkheid staan natuurlijk wel, maar zoals gezegd, die doen niet onder voor de gemiddelde moslimfundamentalist.
En onderwijl is er wel een publiek verbod op het uitoefenen van alles behalve de Islamitische godsdienst. Dat zie ik gelukkig ook niet in Nederland gebeuren.
pi_63512178
quote:

[..]

[..]

Welke andere gevallen precies gelly?

Vooralsnog is het weer een groepje kansenjongeren met niet-nederlandse wortels dat verheldert welke culturele verrijking er van de deelnemers persoonlijk verwacht kan worden bij 'hun sollicitatie naar een eigen buurthuis', een aai over de bol en een kopje thee van de burgemeester.
pi_63512249
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:27 schreef Clara het volgende:

[..]

Welke andere gevallen precies gelly?
Dat had je geweten als je uberhaubt gelezen had.
quote:
Vooralsnog is het weer een groepje kansenjongeren met niet-nederlandse wortels dat verheldert welke culturele verrijking er van de deelnemers persoonlijk verwacht kan worden bij 'hun sollicitatie naar een eigen buurthuis', een aai over de bol en een kopje thee van de burgemeester.
Bla bla. Kom eens met wat nieuws kloon.
pi_63512432
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:58 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

Lekker makkelijk.
SA is dan weer wèl 100% jodenvrij analoog aan de wens van de grote roerganger op wie geen kritiek mogelijk is., Of mag ik dat niet zeggen? Zie je het al voor je dat dit hier in Nederland gebeurt?

pi_63512488
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:30 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

Maar ze heeft wel een beetje gelijk natuurlijk, maar ach wat weten wij er van
pi_63512607
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:36 schreef Clara het volgende:

[..]

SA is dan weer wèl 100% jodenvrij analoog aan de wens van de grote roerganger op wie geen kritiek mogelijk is., Of mag ik dat niet zeggen? Zie je het al voor je dat dit hier in Nederland gebeurt?

[ afbeelding ]
Dat SA geen fijn land is moge duidelijk zijn, maar het heeft natuurlijk niks met dit topic te maken. Sowieso is het de vraag wat de islam met dit bericht te maken heeft. Ik weet dat het je stokpaardje is, en je buiten dat nauwelijks een zinnige bijdrage kan leveren, maar probeer het eens. Je geleuter over theedrinken, multikul en meer van dat soort uitgekauwde termen zijn inmiddels wel bekend, tot vervelens toe. Je naam veranderen maakt je bijdragen nu niet ineens wel bijzonder boeiend.
pi_63512700
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat had je geweten als je uberhaubt gelezen had.
[..]

Ik toon met succes aan dat je hier bagatelliseert en dat je het kennelijk nodig vindt om in op-de-mannetjes te converseren bij minder ridiculiseerbaar weerwoord. Een kenmerk van meer zelfingenomenen. Maar laten we hier weer ontopic gaan met meer verrijkende bijdragen aan de discussie door bijvoorbeeld te verhalen over oplossingen.

Publiceer bijvoorbeeld in zulke gevallen naam en toenaam van de daders, laat hun ouders alle schade opbrengen en laat de jongens zelf excuses aanbieden aan de hele gemeente IN de kerk. Zo maak je gebruik van een bestaande schuld- en schaamtecultuur om ingezetenen normen en aanspreekbaarheid bij te brengen. Zo'n voorbeeld helpt vast anderen op weg zich tijdig te bedenken dat de persoonlijke kostprijs van deelname aan dat soort activiteiten wel erg hoog wordt...

Ik ben wel benieuwd wat jij voor remedie aandraagt.
pi_63512970
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat SA geen fijn land is moge duidelijk zijn, maar het heeft natuurlijk niks met dit topic te maken. Sowieso is het de vraag wat de islam met dit bericht te maken heeft. Ik weet dat het je stokpaardje is, en je buiten dat nauwelijks een zinnige bijdrage kan leveren, maar probeer het eens. Je geleuter over theedrinken, multikul en meer van dat soort uitgekauwde termen zijn inmiddels wel bekend, tot vervelens toe. Je naam veranderen maakt je bijdragen nu niet ineens wel bijzonder boeiend.
Ik heb mijn naam hier niet veranderd.

Het is de bedoeling dat de geijkte 'oplossingen' iedereen zo de keel gaan uithangen dat de politicus die ze voorstelt niet langer serieus genomen zal worden. Cynische referenties dragen daaraan bij. Mensen moeten gewoon worden aangesproken op hun eigen verantwoordelijkheden voor de eigen daden en ouders op hun verantwoordelijkheden voor de opvoeding van hun kinderen. Consequent doorschuiven van de psychologische, maatschappelijke en fiinanciële rekening naar de maatschappij moet maar eens voorbij zijn. De structurele aanslagen op ons vrij besteedbare inkomen in de vorm van premies en belastingen om overheidsbudget te scheppen zijn namelijk al hoog genoeg.

Er mag dus wel wat meer financieel bewustzijn opkomen. Dat bewustzijn begint met een kosten-batenanalyse van beleid en van optredende maatschappelijke verschijnselen die geadresseerd in plaats van gebagatelliseerd zullen moeten worden om effectief aan bijsturing te kunnen doen.
pi_63514049
quote:
,,Er zijn eerder wel eens ruitjes ingegooid, maar dat noemen we kwajongenswerk.’’
Strookt niet met:
quote:
De kerk kan geen schadeverzekering meer krijgen, omdat het met de glasschade zo enorm uit de hand loopt. Ze hebben vorig jaar speciaal nieuwe deuren in de kerk laten zetten omdat de oude glazen deuren voordurend vernield werden. Ook andere ruiten worden steeds vernield.
Treurig dat ook de direct betrokkenen nog steeds proberen het probleem klein te houden (uit angst waarschijnlijk) terwijl de realiteit laat zien dat de problemen toch echt behoorlijk groot zijn.

En dan kan Gelly hier wel komen proberen alles goed te praten.
Maar dat gaat niet meer werken. 10 jaar geleden had het nog gelukt misschien.
pi_63514356
Hij wordt met de dag mooier, de PVV heeft kamervragen gesteld: http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1428&Itemid=1
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:55:53 #98
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63514589
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:48 schreef schoelje het volgende:
Hij wordt met de dag mooier, de PVV heeft kamervragen gesteld: http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1428&Itemid=1
Ongelooflijk…
quote:
Hoe beoordeelt u het dat door de kwalijke islamisering van onze samenleving de kerk, nota bene het symbool van onze christelijke traditie, niet eens meer veilig is?
Wat zijn het ook een stakkers en volksmenners.
pi_63514917
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:48 schreef schoelje het volgende:
De PVV wordt zo onderhand een karikatuur van zichzelf. Ze maken zichzelf compleet belachelijk door de manier waarop ze hun vragen formuleren.
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:03:06 #100
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_63517000
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:10 schreef Elfletterig het volgende:
Tijdens het zoeken naar meer informatie, kwam ik ook dit nieuwsbericht tegen:
[..]

Het zou toch niet iets met het vetgedrukte zinnetje hebben te maken? Ik zie namelijk niet echt in waarom Marokkaans straattuig het gemunt zou hebben op de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk.
De Gereformeerde Gemeente is een ander kerkgenootschap. Het is in dit geval ook een ander kerkgebouw. Dit gebouw staat er aan de foto te zien al wel een jaar of 30.

Ik zie hier in ieder geval geen poging tot islamitisch terrorisme in. Eerder baldadige hangjongeren die toevallig niet hangen op het pleintje naast de sporthal of het pleintje naast het wijkcentrum, maar het pleintje naast een kerk. Het zou me niet eens verbazen als de daders niet eens wisten dat ze een kerk in de hens probeerden te steken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')