Idd, dat topic zat in m'n achterhoofd. Heb er zelf nog eens gepost geloof ik, maar dat gaat meer over sympathie en zonder al teveel diepgang.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:28 schreef sjimz het volgende:
Volgens mij bestond er al zo'n topic Aanvoerder.
edit:
Toch niet helemaal hetzelfde topic.
Sympathie voor andere clubs
Ik snap het.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:33 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Idd, dat topic zat in m'n achterhoofd. Heb er zelf nog eens gepost geloof ik, maar dat gaat meer over sympathie en zonder al teveel diepgang.Ik bedoel meer echt fanatiek supporten en de diepere achtergronden hiervoor.
Het is lang geleden dat ik zo'n lang stuk heb geschreven en stiekem ben ik alvast aan het oefenen voor mijn wedstrijddag-drieluik van HSV-Ajax, Slavia-HSV, Ajax-Slavia.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik snap het.
Daarom blijft deze ook open.
Mooi verhaal om te lezen.
Niemand heeft zulke mooie ervaringen met buitenlandse clubs als jou blijkbaar (waaronder ik). Daarom maar een klein schopje want ik hoop nog wel meer van dit soort verhalen te kunnen lezenquote:
Fans zijn echt geweldig. Maar ik zal binnenkort eens goed voor een stukje gaan zittenquote:Op maandag 23 maart 2009 19:23 schreef Aanvoerder het volgende:
Vertel dat verhaal van Celtic dan!In Praag nog de wedstrijden van Celtic tegen Barca gezien. Leuke fans.
En hoe komt dat?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:23 schreef zjroentje het volgende:
In het buitenland alleen fan van ManUnited en Borussia Monchengladbach. Komt eigenlijk beiden door mijn pa. Die is in de jaren '70 honderden keren naar Gladbach geweest, en als jochie zijn die verhalen dan natuurlijk prachtig. Zelfde geldt voor ManUnited, paar keer op Old Trafford geweest en een keer een FA Cup finale op Wembley meegemaakt. Dan neem je dat toch snel over van je vader.
Monchengladbach was maar een klein uurtje rijden bij mijn ouders vandaan (mijn pa heeft volgens mij enkele jaren een seizoenskaart gehad). Al zullen de successen van de jaren '70 natuurlijk ook wel hebben meegespeeld.quote:
quote:Daar stond ik dan, het fonkelnieuwe maagdelijke gras te kussen op 1 van de meest bijzondere dagen in mijn leven die ik ooit heb meegemaakt
Heet was een gloednieuw stadion en een gloednieuw veld en na afloop stond je dus op het gras. Zoals de paus zeg maar na de landing als 'ie ergens heen vliegt. Na 12 jaar geen titel en in straalbezopen toestand mag je wel eens iets geks doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:37 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
En hoe moet ik dat voor me zien: je had wat gras uit het veld getrokken en dat heb je gekust?
Stond jij destijds ook al op het veld toen Bayern in de blessuretijd alsnog de titel wegkaapte?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:39 schreef Damzkieee het volgende:
Schalke, maar ik kan daar niet zo'n bazenstuk over schrijven als TS
Dus je ging zeg maar op je knieën zitten? Dat is dus niet staanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:39 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Heet was een gloednieuw stadion en een gloednieuw veld en na afloop stond je dus op het gras. Zoals de paus zeg maar na de landing als 'ie ergens heen vliegt. Na 12 jaar geen titel en in straalbezopen toestand mag je wel eens iets geks doen.
Wacht maar tot jullie kampioen worden. Zullen we wel eens zien hoe jij je gedraagt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:41 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Dus je ging zeg maar op je knieën zitten? Dat is dus niet staan![]()
Wel een beetje triest nog steeds, trouwens.
Dan kunnen we nog lang wachtenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:46 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Wacht maar tot jullie kampioen worden. Zullen we wel eens zien hoe jij je gedraagt.
NEC kampioenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:46 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Wacht maar tot jullie kampioen worden. Zullen we wel eens zien hoe jij je gedraagt.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:40 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Stond jij destijds ook al op het veld toen Bayern in de blessuretijd alsnog de titel wegkaapte?
Schalke? Vrienden van FC Twentequote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:09 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dat niet, maar ik zat aan de buis gekluisterd
Omdat het erg lastig is om aan kaarten van Schalke te komen ben ik daar vaak op aangewezen.
Mijn tweede club is eigenlijk Heracles, toen ze nog eerste divisie speelden een aantal keren heengeweest. Nu de supporters van HAFC zo anti-twente zijn, wil ik eigenlijk gewoon dat ze degraderen, dan kan ik weer voor ze juichen.quote:
Ik weet het. Vaak genoeg met Blau und Weiss (Nederlandse Schalke04 fanclub uit Enschede) meegeweest. Hele bus vol Twentesjaaltjes en shirtsquote:
Wel een grappige, doch treffende motivatie. Kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:27 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Mijn tweede club is eigenlijk Heracles, toen ze nog eerste divisie speelden een aantal keren heengeweest. Nu de supporters van HAFC zo anti-twente zijn, wil ik eigenlijk gewoon dat ze degraderen, dan kan ik weer voor ze juichen.
Moet er ook bij vertellen dat mijn ouders ook in Almelo zijn geboren, mijn vader is altijd Twente fan geweest, maar zeker één met een Heracles hart. Mijn oom is seizoenskaarthouder, en mijn vader gaat nog wel eens mee, net als dat ik met mijn oom wel is mee ben geweest in de eerste divisie.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:35 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Wel een grappige, doch treffende motivatie. Kan me er wel iets bij voorstellen.
Het kleine broertje houdt dan weer op met schoppen en wordt weer gewoon het kleine broertje.
Dat is wel erg makkelijk. Er zijn ook heel veel supporters van Twente die anti-HAFC zijn.. en tuurlijk, andersom net zo. Maar je moet niet alle supporters over één kam scheren. Ik ben ook seizoenskaarthouder van HAFC, maar ga ook geregeld naar Twente. Ik ben gewoon een liefhebber van voetbal, en ga zodra het kan bij beide clubs kijken. En zo ken ik nog genoeg andere supporters die met beide clubs iets hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:27 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Mijn tweede club is eigenlijk Heracles, toen ze nog eerste divisie speelden een aantal keren heengeweest. Nu de supporters van HAFC zo anti-twente zijn, wil ik eigenlijk gewoon dat ze degraderen, dan kan ik weer voor ze juichen.
Net zoals dat Volendam een concurrent van ons is. Meer als: Concurrent in de Eredivise, dat zijn alle 18 clubs, niet als concurrent voor plek 4quote:
Oké op die manier snap ik het, vind het alsnog vaag dat jullie elkaar haten als je beide in de Eredivisie zitten maar zodra er één degradeert is het weer allemaal één grote familie?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:43 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Net zoals dat Volendam een concurrent van ons is. Meer als: Concurrent in de Eredivise, dat zijn alle 18 clubs, niet als concurrent voor plek 4
Dat is de (kansloze) mening van 1 Twente-supporter. Gelukkig staat hij niet garant voor heel Twente.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:45 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Oké op die manier snap ik het, vind het alsnog vaag dat jullie elkaar haten als je beide in de Eredivisie zitten maar zodra er één degradeert is het weer allemaal één grote familie?
Van mij uit in ieder geval wel. Maar ik spreek ook volledig voor mijzelf. Er zullen ongetwijfeld veel Twente en Heracles supporters zijn die gewoon helemaal niets met elkaar hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:45 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Oké op die manier snap ik het, vind het alsnog vaag dat jullie elkaar haten als je beide in de Eredivisie zitten maar zodra er één degradeert is het weer allemaal één grote familie?
Waarom vind je mijn mening kansloos dan, leg uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:59 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Dat is de (kansloze) mening van 1 Twente-supporter. Gelukkig staat hij niet garant voor heel Twente.
Omdat je beredenatie kant noch wal raakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:02 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Waarom vind je mijn mening kansloos dan, leg uit.
Bedankt voor de verduidelijking...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:05 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Omdat je beredenatie kant noch wal raakt.
Tering je hebt echt een plaat voor je kop.quote:
Is inderdaad niet de meest logische beredenering van mijn kant, maar ja, mijn 2de club mag degraderen. Want dan is het weer leuk als ze van AGOVV winnen en de periode titel pakken. Het enige wat ik van het huidige Heracles niet waardeer is dat Anti-Twente gedrag van velen, en zodra ze degraderen dan is dat er uit, en dan vind ik het weer een leuke club.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:12 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Tering je hebt echt een plaat voor je kop.
Heracles was altijd je 2e club zeg je. Maar nu, omdat er en aantal supporters van Heracles anti-Twente is, hoop jij dat je 2e club (het zijn je eigen woorden) degradeert. Do I need to say more?
[edit]
Ik heb in Nederland als 2e club Ajax. Maar er is geen Ajax-supporter die ervoor kan zorgen dat ik minder over Ajax kan gaan denken. Je staat achter je club of niet (ook al is het je 2e club)
Stuur mij die PM ook eens.quote:
Ajacieden onlyquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:27 schreef Damzkieee het volgende:
Dan kun je het net zo goed hier neerzetten
Idd, Cambuur speelt al jaren geen eredivisie voetbal meer maar de haat tegen heerenveen is er nog steeds en die zal nooit weggaan bij veel supporters. Misschien volgend seizoen weer tegen heerenveen voetballenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:25 schreef -En4Cer- het volgende:
Vergeet het maar. Dat anti-Twente gedrag krijg je er met een degradatie echt niet uit.
Maar ik zal niet nog verder offtopic afdwalen.
Lunchze.
Ik zou het ook wel graag willen wetenquote:Ajacieden only
Ja en mij dan ookquote:
Jij krijgt hem sowieso niet. Beetje onze Evert belachelijk makenquote:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik had tot de promotie ook altijd wel sympatie voor Heracles, en met mij vele andere Twente-supporters, ik weet nog wel begin 2004; kwartfinale beker Twente-Feyenoord, tegelijk werd Utrecht-Heracles gespeeld, er werd toen echt massaal gejuicht toen Heracles op voorsprong kwam.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:18 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Is inderdaad niet de meest logische beredenering van mijn kant, maar ja, mijn 2de club mag degraderen. Want dan is het weer leuk als ze van AGOVV winnen en de periode titel pakken. Het enige wat ik van het huidige Heracles niet waardeer is dat Anti-Twente gedrag van velen, en zodra ze degraderen dan is dat er uit, en dan vind ik het weer een leuke club.
En je mag wel kappen met die denigrerende mijn kant op te maken, ik geef gewoon mijn mening.
(time for lunch)
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
en ik op een mooie lente-avond mijn Heracles vrienden kan feliciteren met een 0-6 overwinning bij Fc Eindhoven.
Bedankt! Vond jouw verhaal ook leuk om te lezen! Ennuh: verbranden die sjaalquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:18 schreef Aanvoerder het volgende:
MrKawada, mooi verhaal ook. Interessant ook om over clubs te lezen waar ik helemaal niets vanaf weet.Dynamo Dresden heb ik nog een sjaaltje van.
....quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:39 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
@ TS: kun je wat meer uitweiden over de 'voetbalbeleving' in Tsjechië?
Wat wil je precies weten?quote:
Tisserloos, ODW-er?quote:
Nou hoeveel mensen er komen kijken enzo, en je zegt toch zelf dat het er heel anders is dan hier? Wat dan precies?quote:
Gemiddeld aantal toeschouwers in de Tsjechische eerste liga is 5.000, maar opvallend is dat Bohemians 1905 in de tweede liga een gemiddelde van 6.000 haalt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:48 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Nou hoeveel mensen er komen kijken enzo, en je zegt toch zelf dat het er heel anders is dan hier? Wat dan precies?
Unionquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:07 schreef MrKawada het volgende:
Al jaren ga ik graag een paar keer per jaar naar Berlijn, en ik bezoek dan ook sinds een paar jaar wedstrijden van Union Berlin. Ik ken de club via goede vrind Mark.
Haha, ja een keer had ik de fout gemaakt om 'even' met de fiets vanuit hartje prenzlauer berg naarr alten forsterei te fietsen... dat was 3 kwartier fietsen lol.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:10 schreef MCH het volgende:
[..]
Union![]()
Het lijkt me dat Union promotie niet meer kan ontgaanen wat is dat tijdelijke stadion een graftent zeg, met zo'n atletiekbaan eromheen. Begin augustus zaten er 6.000 lui toen ik er was, nu komen er 12.000 +
Ook heerlijk om helemaal door zo'n bos te moeten om An der Alten Forsterei te betreden
Die komen er dus echt nietquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:10 schreef MCH het volgende:
[..]
Union![]()
Het lijkt me dat Union promotie niet meer kan ontgaanen wat is dat tijdelijke stadion een graftent zeg, met zo'n atletiekbaan eromheen. Begin augustus zaten er 6.000 lui toen ik er was, nu komen er 12.000 +
Ook heerlijk om helemaal door zo'n bos te moeten om An der Alten Forsterei te betreden
Dat mag ik hopen jaquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:00 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Het voetbal is echt nog slechter dan in NL.
Saison 2008/2009 » Zuschauerstatistik - Heimspielequote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:25 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Die komen er dus echt niet![]()
Alleen wedstrijden als tegen Dynamo Dresden meer dan 13.000, maar gewoonlijk eerder 6000.
Het gemiddelde wordt omhooggehaald door de wedstrijd tegen dresdenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:31 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Saison 2008/2009 » Zuschauerstatistik - Heimspiele
Pl Mannschaft Spiele Gesamt Ø
1. Eintracht Braunschweig Eintracht Braunschweig 14 187.740 13.410
2. Fortuna Düsseldorf Fortuna Düsseldorf 13 148.598 11.431
3. SG Dynamo Dresden SG Dynamo Dresden 14 141.290 10.092
4. FC Erzgebirge Aue FC Erzgebirge Aue 13 103.300 7.946
5. Kickers Offenbach Kickers Offenbach 14 99.768 7.126
6. SC Paderborn 07 SC Paderborn 07 13 99.325 7.640
7. 1. FC Union Berlin 1. FC Union Berlin 14 98.676 7.048
8. FC Carl Zeiss Jena FC Carl Zeiss Jena 14 97.635 6.974
9. FC Rot-Weiß Erfurt FC Rot-Weiß Erfurt 13 87.097 6.700
10. BSV Kickers Emden BSV Kickers Emden 13 52.342 4.026
Is ook pas iets van de laatste jaren.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:56 schreef Zwoerd het volgende:
(zal best zijn dat die haat er vanuit Heracles altijd al is geweest, ik weet ook niet of dat nu erger is geworden of niet, maar destijds hadden wij geen last van jullie)
Omdat je het zo lief vraagt (en een dame bent die voor Ajax is)quote:
En ze zijn gepromoveerd!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:07 schreef MrKawada het volgende:
Blabla
Al jaren ga ik graag een paar keer per jaar naar Berlijn, en ik bezoek dan ook sinds een paar jaar wedstrijden van Union Berlin.
Blabla
PM eens wat er stond BS.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:34 schreef Chain_Reaction het volgende:
-edit-
Probeer het nog eens opnieuw.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:01 schreef denthemen het volgende:
PK: Door jou ben ik saint etienne gaan volgen en heb ik er een zwak voor gekregenDat rennen richting de hekken bij een goal
De hekel aan Twente is er bij een deel van de Heracles-supporters al een hele tijd, sinds een paar 'ongelukkige' uitspraken van Kesler geloof ik. Waar ik met de kop dan weer niet bij kan is dat er supporters zijn die zich uberhaupt pas sinds de promotie voor Heracles zijn gaan interesseren hetzelfde gedrag overnemen. Zelfde als met broekies van 16 bij ons die een hekel hebben aan Groningen en Feyenoord, omdat het zo hoort. Onzin. D'r wordt door bepaalde personen geprobeerd een derby te creëren, maar ik denk dat die gedachte bij het gros van de ouwere Twente en Heracles-supporters nooit gaat aanslaan. Die hebben namelijk geregeld met elkaar op de tribune gestaan. Buiten een paar verstokte Kesler-haters zijn het voornamelijk pubertjes die stoer willen doen, van beide kanten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik had tot de promotie ook altijd wel sympatie voor Heracles, en met mij vele andere Twente-supporters, ik weet nog wel begin 2004; kwartfinale beker Twente-Feyenoord, tegelijk werd Utrecht-Heracles gespeeld, er werd toen echt massaal gejuicht toen Heracles op voorsprong kwam.
Nu heb je die 'derby' met daarbij die kinderachtige haat over en weer, (zal best zijn dat die haat er vanuit Heracles altijd al is geweest, ik weet ook niet of dat nu erger is geworden of niet, maar destijds hadden wij geen last van jullie) Maar nu wordt er bij ons ook opeens gedaan alsof jullie een rivaal van ons zijn en die liedjes als 'Calimero Almelo', misschien leuk voor één keer, maar om het nu elke wedstrijd te zingen is ook een beetje triest.
Ik verlang nu op een bepaalde manier best wel weer naar die tijd dat Heracles gewoon echt ons kleine broertje is en ik op een mooie lente-avond mijn Heracles vrienden kan feliciteren met een 0-6 overwinning bij Fc Eindhoven.
Ik gun ze het allerbeste, ga wel eens kijken en volg de uitslagen, ontwikkelingen enzo maar ik zal er geen nacht minder om slapen als ze verliezen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:31 schreef denthemen het volgende:
Nogmaals: TR, heb jij een zwak voor standard? ivm Den Bosch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |