abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67350800

Ik ben al heel wat jaren groot fan van Manchester United.
Vanaf mijn 5e levensjaar wilde ik al in shirts lopen met op mijn rug de grote idolen uit die tijd. Voetbal is me sowieso met de paplepel ingegoten aangezien mijn vader een aantal jaren als prof bij Heracles heeft gespeeld.

Van 1986 t/m 1989 waren mindere jaren voor ManU. Dit waren de eerste jaren van Alex Ferguson. Maar in de jaren 90 was het feest voor alle supporters van ManU. In 1990 werd voor het eerst een titel behaald, de FA-Cup. Het jaar daarna werd in Rotterdam voor het eerst in 23 jaar opnieuw Europees succes geproefd met het verslaan van Barcelona in de finale van de beker voor bekerwinnaars. In het seizoen 92/93 werd dan eindelijk opnieuw het kampioenschap gewonnen, onder leiding van de Éric Cantona. Uiteraard was Cantona mijn grote voorbeeld destijds als klein ventje.

Vanaf dat moment in Rotterdam, ben ik eigenlijk Manchester United écht gaan volgen. En dat is inmiddels al 19 jaar geleden. Daarna in het seizoen 95/96 werd de, door Alex Ferguson opnieuw op de rails gezette, traditie van een goede jeugdopleiding tot volle ontplooiing gebracht. Met het inbrengen van jonge spelers als David Beckham, Ryan Giggs, Paul Scholes, Nicky Butt en de broers Neville werd een ploeg gebouwd uit jonkies. En ik vind het prachtig om te zien dat een aantal van deze clubiconen nog steeds in de basis staat. Talking 'bout clubliefde

Ik zal verder niet de hele geschiedenis van de club gaan vertellen, maar dat deze prachtige club een mooie geschiedenis heeft zal voor niemand iets nieuws zijn aangezien ze met 330 miljoen supporters wereldwijd de grootste aanhang ter wereld hebben.

I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:09:57 #27
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67350891
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:40 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Stond jij destijds ook al op het veld toen Bayern in de blessuretijd alsnog de titel wegkaapte?

Dat niet, maar ik zat aan de buis gekluisterd
Omdat het erg lastig is om aan kaarten van Schalke te komen ben ik daar vaak op aangewezen.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_67351102
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:09 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Dat niet, maar ik zat aan de buis gekluisterd
Omdat het erg lastig is om aan kaarten van Schalke te komen ben ik daar vaak op aangewezen.
Schalke? Vrienden van FC Twente
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:27:03 #29
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_67351426
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:16 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Mijn tweede club is eigenlijk Heracles, toen ze nog eerste divisie speelden een aantal keren heengeweest. Nu de supporters van HAFC zo anti-twente zijn, wil ik eigenlijk gewoon dat ze degraderen, dan kan ik weer voor ze juichen.
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_67351554
2x m'n wachtwoord verkeerd bij het typen van m'n verhaaltje . Simpel nu dus

1. AFC Ajax
2. Lazio

Mischien later nog wel een verhaaltje nu ben ik boos .
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:33:51 #31
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67351663
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:16 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Ik weet het. Vaak genoeg met Blau und Weiss (Nederlandse Schalke04 fanclub uit Enschede) meegeweest. Hele bus vol Twentesjaaltjes en shirts

Ik vind het een prachtige club
Schalke dan dus hè
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:34:53 #32
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_67351709
Mooi verhaal -En4Cer-!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:35:11 #33
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67351725
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:27 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Mijn tweede club is eigenlijk Heracles, toen ze nog eerste divisie speelden een aantal keren heengeweest. Nu de supporters van HAFC zo anti-twente zijn, wil ik eigenlijk gewoon dat ze degraderen, dan kan ik weer voor ze juichen.
Wel een grappige, doch treffende motivatie. Kan me er wel iets bij voorstellen.
Het kleine broertje houdt dan weer op met schoppen en wordt weer gewoon het kleine broertje.
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:37:36 #34
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_67351816
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:35 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Wel een grappige, doch treffende motivatie. Kan me er wel iets bij voorstellen.
Het kleine broertje houdt dan weer op met schoppen en wordt weer gewoon het kleine broertje.
Moet er ook bij vertellen dat mijn ouders ook in Almelo zijn geboren, mijn vader is altijd Twente fan geweest, maar zeker één met een Heracles hart. Mijn oom is seizoenskaarthouder, en mijn vader gaat nog wel eens mee, net als dat ik met mijn oom wel is mee ben geweest in de eerste divisie.

Veel tweede ring supporters juichen ook daadwerkelijk als Heracles achter staat, terwijl vooral, de langer gedienden (Vak-p en lange zijde) gewoon hun mond houden. Bij de tweede ring boven Vak-P leeft de wedstrijd tegen Heracles ook meer als op de eerste ring. De eerste ring heeft veel meer met de wedstrijden tegen Groningen, Feyenoord, Vitesse en Ajax

Als je het zo ziet, ben ik eigenlijk een oud-gediende. Maar zit wel op de tweede ring
pi_67351867
@ TS: kun je wat meer uitweiden over de 'voetbalbeleving' in Tsjechië?
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:43:18 #36
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_67351990
1. Fortuna Sittard

Ben ermee opgegroeid, mijn vader ging vroeger elke thuiswedstrijd kijken, toen ik een jaar of 6 was mocht ik voor de eerste keer mee, zelf kan ik me er niets van herinneren. Door de jaren heen ging ik steeds vaker mee naar Fortuna, op mijn 12e had ik voor de eerste keer een seizoenskaart, leuke tijden in De Baandert meegemaakt, verhuizing naar het nieuwe stadion, jammer genoeg gaat het nu (stukken) minder met mijn trots heb nog baby foto's van mij in een Fortuna outfit.

2. PSV

Meer omdat Fortuna een tijd lang hofleverancier van PSV is geweest, Van Bommel, Hofland, Bouma enz. Geregeld mijn oude helden willen zien spelen, en langzaam een zwak gekregen voor PSV, tevens ligt Eindhoven lekker in de buurt en een Brabantse vriendin gehad die zelf voor PSV was, vandaar dat PSV mijn 2e liefde geworden is.

[ Bericht 0% gewijzigd door VatosLoco op 24-03-2009 13:17:57 ]
pi_67352674
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:27 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Dat is wel erg makkelijk. Er zijn ook heel veel supporters van Twente die anti-HAFC zijn.. en tuurlijk, andersom net zo. Maar je moet niet alle supporters over één kam scheren. Ik ben ook seizoenskaarthouder van HAFC, maar ga ook geregeld naar Twente. Ik ben gewoon een liefhebber van voetbal, en ga zodra het kan bij beide clubs kijken. En zo ken ik nog genoeg andere supporters die met beide clubs iets hebben.

Het is dan wel erg makkelijk om met die stroom supporters mee te gaan die een hekel aan de andere club hebben, maar je kunt ook gewoon je eigen mening houden en er niet in mee gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door -En4Cer- op 24-03-2009 12:59:55 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:30:33 #38
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_67353413
Twente is bij mij de absolute nummer 1, Heracles wordt natuurlijk ook gewoon een concurrent zodra ze gepromoveerd zijn, en aangezien ik Twente echt mijn club is. Schuift Heracles bij mij naar achteren.

IK vind het gewoon knap vervelend dat een aantal supporters het zo verpesten voor de rest. Ik heb ook een hekel aan Marrokanen, terwijl er ook vast een bult goede bij zitten. Hetzelfde met de supporters van Heracles, er zitten er een paar tussen die vuurwerkgeluiden maken, zich afzetten tegen alles wat rood is en ook nog alles beledigen wat ook maar met Twente te maken heeft, en dat is pas zo sinds de derby is ontstaan. Dat zijn rotte appels, en die zijn weg zodra ze gedegradeerd zijn, want degradatie = geen derby.

Als Heracles degradeert kan ik weer wat waardering voor die club krijgen, maar tot die tijd
pi_67353530
concurrent?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:43:55 #40
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_67353796
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:34 schreef _Mike_ het volgende:
concurrent?
Net zoals dat Volendam een concurrent van ons is. Meer als: Concurrent in de Eredivise, dat zijn alle 18 clubs, niet als concurrent voor plek 4
pi_67353826
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:43 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Net zoals dat Volendam een concurrent van ons is. Meer als: Concurrent in de Eredivise, dat zijn alle 18 clubs, niet als concurrent voor plek 4
Oké op die manier snap ik het, vind het alsnog vaag dat jullie elkaar haten als je beide in de Eredivisie zitten maar zodra er één degradeert is het weer allemaal één grote familie?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_67354258
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:45 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Oké op die manier snap ik het, vind het alsnog vaag dat jullie elkaar haten als je beide in de Eredivisie zitten maar zodra er één degradeert is het weer allemaal één grote familie?
Dat is de (kansloze) mening van 1 Twente-supporter. Gelukkig staat hij niet garant voor heel Twente.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:59:37 #43
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_67354278
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:45 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Van mij uit in ieder geval wel. Maar ik spreek ook volledig voor mijzelf. Er zullen ongetwijfeld veel Twente en Heracles supporters zijn die gewoon helemaal niets met elkaar hebben.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:02:08 #44
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_67354364
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:59 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Dat is de (kansloze) mening van 1 Twente-supporter. Gelukkig staat hij niet garant voor heel Twente.
Waarom vind je mijn mening kansloos dan, leg uit.
pi_67354459
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:02 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Waarom vind je mijn mening kansloos dan, leg uit.
Omdat je beredenatie kant noch wal raakt.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:08:51 #46
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_67354594
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:05 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Omdat je beredenatie kant noch wal raakt.
Bedankt voor de verduidelijking...
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:09:37 #47
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67354617
*popcorn pakt
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:11:47 #48
223197 VatosLoco
Ik stem PVV!
pi_67354676
*Ruzie chachacha
pi_67354700
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:08 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Bedankt voor de verduidelijking...
Tering je hebt echt een plaat voor je kop.
Heracles was altijd je 2e club zeg je. Maar nu, omdat er en aantal supporters van Heracles anti-Twente is, hoop jij dat je 2e club (het zijn je eigen woorden) degradeert. Do I need to say more?

[edit]
Ik heb in Nederland Ajax als 2e club. Maar er is geen Ajax-supporter die ervoor kan zorgen dat ik minder over Ajax kan gaan denken. Je staat achter je club of niet (ook al is het je 2e club). Om nog maar niet te spreken over je "degradatie-wens".

[ Bericht 7% gewijzigd door -En4Cer- op 24-03-2009 13:17:24 ]
pi_67354729
AJAX

Al vanaf jongs af aan ben ik betrokken bij Ajax. Dit vooral omdat een familielid jeugdspeler was bij Ajax en op het punt stond om door te breken. Vanaf het jaargang 93/94 begon ik het spelletje echt door te krijgen en Ajax was uiteraard het meest toegankelijke club voor mij.

Seizoen 94/95 was in alle opzichte een fantastisch jaar. Ajax versloeg bijna iedereen en het enthousiasme kreeg een extra tintje omdat een familielid een deel uitmaakte van het sterrenteam van '95. Extra voordeel was dat de helden op het scherm, ook bij ons over de vloer kwamen. En trots wat ik was!

Sindsdien ben ik Ajax-supporter. Al zijn de successen van toen nooit meer geëvenaard (en zal dat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren) ik zal altijd achter mijn cluppie staan waar ik ontzettend mooie herinneringen aan heb over gehouden.

FC Barcelona

Vanaf wanneer ik precies supporter ben geworden van Barcelona weet ik niet precies meer, maar wat ik wel weet dat Barcelona mij altijd een gevoel heb gegeven dat ze voetbal spelen van een ander planeet. Dat gevoel had ik al tijdens de periode met Guardiola, Stoichkov en daarna met Rivaldo als aanvalsleider

De hele sfeer wat Barcelona uitademt is is gewoon apart. Neem de historie, fantastische stadion en legendarische spelers en je weet dat dit gewoon een bijzondere club is
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')