abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72005453
Zelf ben ik een Feijenoorder. Het waarom is nogal simpel, al m'n familie komt uit Rotterdam en Schiedam. Daarnaast heeft m'n vader ook nog een tijd in de jeugd gespeeld, totdat z'n geklooi met veel meisjes z'n 'carriere' opbrak ik kan zelf ook nog een wedstrijd tegen de jeugd van Feyenoord herinneren waarna kansloos verloren te hebben de tegenstander mij als enige opkwam zoeken om me te vertellen dat ik goed had gespeeld. Kan me nog herinneren hoe trots ik was en met hoeveel afkeer enkele teamgenootjes naar me keken.

Ik ben er als kind en tiener meerdere malen geweest, maar m'n interesse is een tijdje bijna geheel verdwenen. M'n oma belde vroeger bijna uit voorzorg de ambulance als Feyenoord moest spelen en ik leek die gewoonte overgenomen te hebben en aangezien we alles behalve glorieus speelden.. hehe. Anyways, de laatste jaren volg ik het weer volop maar ben als student met een vriendin in het buitenland te pauper om een kaart te kopen. Volg de meeste wedstrijden gewoon op EreDivisie-Live of Sopcast.

M'n tweede Nederlandse liefde is Sparta. Ik ben bij meer Sparta wedstrijden geweest dan Feyenoord westrijden, en als ik weleens naar voetbal ga is het naar Sparta. Dit omdat meerdere vrienden, familie en kennissen van mij daar kaarten voor hebben. Plus als ze verliezen ben ik niet 2-3 dagen in een klote bui

M'n andere liefde is Olympique Lyonnais. Kan niet zeggen dat ik veel van de club weet en of er weleens geweest ben, maar het voetbal dat ze jarenlang hebben vertoond in de CL met helden als Juninho, Govou, Benzema, Källstrom en supergoalie Coupet ..

Ik heb ook een ongezonde interesse in Inter Milan.
pi_72010574
Tottenham hotspur is naast Ajax mijn 2e liefde
Vroeger een aantal keer geweest, alles sprak me aan: Shirt, spelers, stadion, de supporters etc. Helemaal mooi was het toen mijn grote held Edgar Davids er ging spelen, daarna is de liefde alleen maar groter geworden. Ik hoop nog altijd op een loting waarin Ajax en Tottenham elkaar ontmoeten en beide al door zijn
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_72010958
PK: Door jou ben ik saint etienne gaan volgen en heb ik er een zwak voor gekregen Dat rennen richting de hekken bij een goal
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_72011189
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:01 schreef denthemen het volgende:
PK: Door jou ben ik saint etienne gaan volgen en heb ik er een zwak voor gekregen Dat rennen richting de hekken bij een goal

Ilan .
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_72011201
Ajax. De enige club waar ik mee in aanraking kwam vanwege m'n familie. Die hadden wel SCC's, maar niet echt fanatiek supporter (eerder bobo's), uiteindelijk zelf gewoon een passie gekregen voor Ajax. Sinds drie jaar een SCC.

Fanatiek volger, supporter niet, ga niet naar wedstrijden enz (staat dit jaar wel geplanned). Zie al jarenlang alle wedstrijden.
M'n neef had ooit een shirt, ik denk uit 99 ofzo, die vond ik zo mooi. Wist wel dat het van Real was en ik denk adt het daarmee is begonnen. Daarna is het gewoon zo gebleven, met name vanwege de gelijkenissen met Ajax. Grootste club, iedereen haat ze. Heerlijk vind ik dat.
Ik heb overigens geen afkeer tegen Barça.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 15:32:51 #106
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_72011834
Geboren en getogen in Amsterdam, dus Ajax

Een paar jaartjes in Maarssen gewoond als klein kind, vandaar dat ik een korte periode in mijn vroegere jaren naast Ajax ook FC Utrecht aanhing (naja, ligt in de provincie hè). Maar ben nooit naar de Galgenwaard geweest , echt een serieuze supporter was ik dan ook niet, eerder een soort van sympathisant.

Naast Ajax heb ik ook een voorliefde voor Galatasaray. Dat is mij met de paplepel ingegoten door mijn vader. Nu spreek ik al sinds mijn tiende jaar niet meer met mijn vader omdat hij een gigantische lul is, maar ik blijf toch van Galatasaray houden (ware liefde? )

Mij is dan ook heel heel heel erg vaak (echt heel vaak ) de vraag gesteld welk club ik zou aanhangen als Ajax een keer tegenover Galatasaray zou komen te staan in bijvoorbeeld de Champions League. Dit is natuurlijk een heel lastige vraag, maar aangezien ik mij meer verbonden voel met Nederland dan met Turkije geef ik altijd als antwoord: Ajax.
AFC AJAX
pi_72011942
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:56 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik had tot de promotie ook altijd wel sympatie voor Heracles, en met mij vele andere Twente-supporters, ik weet nog wel begin 2004; kwartfinale beker Twente-Feyenoord, tegelijk werd Utrecht-Heracles gespeeld, er werd toen echt massaal gejuicht toen Heracles op voorsprong kwam.

Nu heb je die 'derby' met daarbij die kinderachtige haat over en weer, (zal best zijn dat die haat er vanuit Heracles altijd al is geweest, ik weet ook niet of dat nu erger is geworden of niet, maar destijds hadden wij geen last van jullie ) Maar nu wordt er bij ons ook opeens gedaan alsof jullie een rivaal van ons zijn en die liedjes als 'Calimero Almelo', misschien leuk voor één keer, maar om het nu elke wedstrijd te zingen is ook een beetje triest.

Ik verlang nu op een bepaalde manier best wel weer naar die tijd dat Heracles gewoon echt ons kleine broertje is en ik op een mooie lente-avond mijn Heracles vrienden kan feliciteren met een 0-6 overwinning bij Fc Eindhoven.
De hekel aan Twente is er bij een deel van de Heracles-supporters al een hele tijd, sinds een paar 'ongelukkige' uitspraken van Kesler geloof ik. Waar ik met de kop dan weer niet bij kan is dat er supporters zijn die zich uberhaupt pas sinds de promotie voor Heracles zijn gaan interesseren hetzelfde gedrag overnemen. Zelfde als met broekies van 16 bij ons die een hekel hebben aan Groningen en Feyenoord, omdat het zo hoort. Onzin. D'r wordt door bepaalde personen geprobeerd een derby te creëren, maar ik denk dat die gedachte bij het gros van de ouwere Twente en Heracles-supporters nooit gaat aanslaan. Die hebben namelijk geregeld met elkaar op de tribune gestaan. Buiten een paar verstokte Kesler-haters zijn het voornamelijk pubertjes die stoer willen doen, van beide kanten.

Voor mij is het in ieder geval gewoon 1 van de 17 wedstrijden. Een club haten doe ik verder ook niet, al zijn poenerige clubs als Man City en Real geen favorieten van me. Een andere club supporten doe ik ook niet, kan me gewoon niet voorstellen dezelfde gevoelens te hebben bij welke andere club dan Twente ook. Dat is dan ook het enige waar ik me op concentreer, wat niet wil zeggen dat ik geen sympathie voor een groot aantal andere clubs heb. Maar verder dan bijv. NAC, Standard of Barca een leuke club vinden gaat dat niet.
pi_72013422
Nogmaals: TR, heb jij een zwak voor standard? ivm Den Bosch
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_72013546
Allereerst ben ik voor Ajax.
Dit is thuis met de paplepel ingegoten en er nooit meer uitgegaan.
In Nederland zelf heb ik nog altijd sympathie voor FC Den Bosch, simpelweg omdat ik er ben geboren en getogen.
In het buitenland zijn er maar 2 clubs die mij echt aanspreken en dat zijn Tottenham en Celtic.
Tottenham is eigenlijk omdat ik vond dat ze altijd toffe spitsen hadden zoals Sheringham, Lineker en Klinsmann ( ) en omdat ik de shirtjes mooi vond.
Celtic sprak bij mij ook vooral de shirtjes aan en toen Pierre daar speelde vond ik het helemaal geweldig.
Ik ben ook een keer op Parkhead geweest en dat was echt
pi_72013967
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:31 schreef denthemen het volgende:
Nogmaals: TR, heb jij een zwak voor standard? ivm Den Bosch
Ik gun ze het allerbeste, ga wel eens kijken en volg de uitslagen, ontwikkelingen enzo maar ik zal er geen nacht minder om slapen als ze verliezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')