Het is denigrerend.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:23 schreef nightsleeper het volgende:
Hoezo te ver gegaan? Het is maar water hoor!
Dus? Als je heel boos op haar bent en het terecht is?quote:
Dan doe je dat toch tijdens de ruzie en niet twee dagen later?quote:Op donderdag 20 november 2008 20:29 schreef Chuck_Norris het volgende:
Dus? Als je heel boos op haar bent en het terecht is?
Het is duidelijk dat je vrouw op het verbale vlak veel sterker is want door haar opmerkingen voel jij je dus blijkbaar zeer vervelend.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:21 schreef nigelsheep het volgende:
Zij was hiervan erg geschrokken en vertelde mij vandaag dat ze dit net zo erg vindt als een klap in het gezicht krijgen. Want zegt ze woede kan je beter verbaal uiten dan non-verbaal.
Hoi nectatientje,quote:Op donderdag 20 november 2008 20:30 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch tijdens de ruzie en niet twee dagen later?
Ik wil het ook wetenquote:Op donderdag 20 november 2008 20:34 schreef Houniet het volgende:
Waarover heeft ze gelogen dan?
Ah kijk, jullie hadden het er wel over op dat moment. Zoals het in de OP staat, zat zij een boekje te lezen en ineens *flets*quote:Op donderdag 20 november 2008 20:36 schreef nigelsheep het volgende:
Hoi nectatientje,
Daar heb je wel gelijk in. Ze vertelde me alleen (het ging om een langdurige flirt waarover ze loog) gisteravond dat bij haar het martelaar zijn (vanwege dat liegen) niet lang duurt. Ik voelde me gekwetst omdat zij weet dat ik wel hierover lang gekwetst blijf. Toen ben ik gaan sporten (adrenaline) en toen ik terugkwam gooide ik het water.
Ja het kwam inderdaad uit het niets. Want ik kwam terug na het sporten en vroeg haar of ze wat wilde drinken. Heel erg berekenend dus. Met martelaarschap bedoelt ze dat ze zich niet schuldig blijft voelen over het feit dat ze had gelogen.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:45 schreef Luxuria het volgende:
Als het zomaar uit het niets is vind ik dat het wel te ver gaat. Ik vind eigenlijk dat het sowieso niet kan, dat doe je toch niet bij je vrouw?
Vervolgens vroeg ik haar of zij dat verhaal had verteld of een van haar vriendinnen. Ze had het 4 keer ontkend voordat ze het bekende.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:54 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Ja het kwam inderdaad uit het niets. Want ik kwam terug na het sporten en vroeg haar of ze wat wilde drinken. Heel erg berekenend dus. Met martelaarschap bedoelt ze dat ze zich niet schuldig blijft voelen over het feit dat ze had gelogen.
Het incident afgelopen weekend was als volgt:
Mijn vrouw was zaterdag jarig en gaf een dinertje voor 8 met vrienden en vriendinnen. Ik had haar die dag in de watten gelegd en 's avonds het diner gekookt etc. Uiteindelijk bleef mijn vrouw beneden met nog twee vriendinnen een afzakkertje doen (rest was al naar huis). Het moment dat ik naar boven ging om te slapen gingen de vrouwen te praten/geinen over andere mannen. TOen hoorde ik (gehorig huis) over die man die ze erg aantrekkleijk vond en daarmee al een tijd flirte.
De het glas water was meer dan terecht , case closed.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:54 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Ja het kwam inderdaad uit het niets. Want ik kwam terug na het sporten en vroeg haar of ze wat wilde drinken. Heel erg berekenend dus. Met martelaarschap bedoelt ze dat ze zich niet schuldig blijft voelen over het feit dat ze had gelogen.
Het incident afgelopen weekend was als volgt:
Mijn vrouw was zaterdag jarig en gaf een dinertje voor 8 met vrienden en vriendinnen. Ik had haar die dag in de watten gelegd en 's avonds het diner gekookt etc. Uiteindelijk bleef mijn vrouw beneden met nog twee vriendinnen een afzakkertje doen (rest was al naar huis). Het moment dat ik naar boven ging om te slapen gingen de vrouwen te praten/geinen over andere mannen. TOen hoorde ik (gehorig huis) over die man die ze erg aantrekkleijk vond en daarmee al een tijd flirte.
Ik vind van niet. Het is echt een trieste en kleinzielige uiting van onmacht.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:02 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
De het glas water was meer dan terecht , case closed.
misschien loog ze wel bewust om een reactie van TS zoals deze te voorkomen?quote:Op donderdag 20 november 2008 20:57 schreef Jojoortje het volgende:
Stom dat ze daar over liegt. Beetje onschuldig flirten kan geen kwaad. Juist door te liegen ga jij weer rare dingen denken...
Hoezo, kon je tijdens het afluisteren haar stem niet eens herkennen?quote:Op donderdag 20 november 2008 20:56 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Vervolgens vroeg ik haar of zij dat verhaal had verteld of een van haar vriendinnen. Ze had het 4 keer ontkend voordat ze het bekende.
Ik vind liegen,bedriegen,flirten terwijl je in een relatie zit en er dan ook nog cool over doen een uiting van achterbakse sletterigheid , dus wat is je punt?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:09 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het is echt een trieste en kleinzielige uiting van onmacht.
Mijn woede zat vooral in het liegen. Ik begrijp goed dat je na jaren getrouwd te zijn af en toe flirt. Ik had ook moeite met het feit dat ze het regelmatig (een jaar lang) deed met dezelfde man. Vooral omdat er dan een risico is op meer. En wij beiden hebben als doel om altijd bij elkaar te blijven. Dit hadden we dus ook goed uitgepraat.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:14 schreef nectarientje het volgende:
[..]
misschien loog ze wel bewust om een reactie van TS zoals deze te voorkomen?
Kan, maar blijft dom. Als de kerel daar niet tegen kan...quote:Op donderdag 20 november 2008 21:14 schreef nectarientje het volgende:
[..]
misschien loog ze wel bewust om een reactie van TS zoals deze te voorkomen?
???quote:Op donderdag 20 november 2008 21:21 schreef nigelsheep het volgende:
Ik had ook moeite met het feit dat ze het regelmatig (een jaar lang) deed met dezelfde man.
Ja, flirten.quote:
Elkaar laten merken dat je de ander aantrekkelijk vindt. En het opzoeken van spanning. Dat is wat ze mij vertelde. Op zich prima maar er is een risico dat gaan de weg het proces het gevoel voor de ander sterker wordt. En dat is een bedreiging voor de relatie dat door beiden wordt gekoesterd.quote:
Ja ik las het als een affairequote:Op donderdag 20 november 2008 21:28 schreef Luxuria het volgende:
Flirten?? Of een affaire??
Hoe oud zijn jullie eigenlijk en hoelang zijn jullie getrouwd?
Nee alleen flirten.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:28 schreef Luxuria het volgende:
Flirten?? Of een affaire??
Hoe oud zijn jullie eigenlijk en hoelang zijn jullie getrouwd?
Ik was voor 80% zeker.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:16 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hoezo, kon je tijdens het afluisteren haar stem niet eens herkennen?
Ik snap niet dat je zulke dingen pikt.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:28 schreef nigelsheep het volgende:
Elkaar laten merken dat je de ander aantrekkelijk vindt. En het opzoeken van spanning.
Als je veel van elkaar houdt kan je elkaar enige vrijheid geven. En het is heel menselijk dat je na een kleine 10 jaar een relatie te hebben iemand tegenkomt die je ook aantrekkelijk vindt. Het gaat erom wat je ermee doet. Een keertje flirten vind ik prima want dat geeft mijn vrouw een goed gevoel omdat ze nog als aantrekkelijk wordt gezien. Daar ligt voor mij wel ongeveer de grens.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:32 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je zulke dingen pikt.
Wat vind je overdreven? Mijn reactie met dat glas water?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:35 schreef Houniet het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje overdreven hoor.
lees: mug -> olifant
Je zei zelf dat het niet eenmalig was. Ten tweede vind ik spanning opzoeken en flirten twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:36 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Het gaat erom wat je ermee doet. Een keertje flirten vind ik prima want dat geeft mijn vrouw een goed gevoel omdat ze nog als aantrekkelijk wordt gezien. Daar ligt voor mij wel ongeveer de grens.
Dat vind ik niet, als je getrouwd bent ga je niet een jaar om een andere man heendraaien en al helemaal niet de spanning juist opzoeken.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:35 schreef Houniet het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje overdreven hoor.
lees: mug -> olifant
Nee alleen het water. Het hele flirt verhaal hadden mijn vrouw en ik uitgepraat. Het probleem waarmee ik worstel is dat ze het water in haar gezicht heeft ervaren als zijnde een klap in haar gezicht. Daar worstel ik mee: Wordt het (door vrouwen) in zijn algemeenheid gezien als soortgelijk aan een klap in het gezicht? Zoja dan voel ik mij daar heel schuldig onder.quote:
Sowieso het verhaal in zijn geheel.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:39 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Wat vind je overdreven? Mijn reactie met dat glas water?
Ik denk dat dat per vrouw verschilt (zoals je ook in voorgaande reacties kon lezen), ik zou het wel heel erg vinden ja, maar om het te vergelijken met een klap in het gezicht.. dat weet ik niet. Dan zou ik het misschien eerst moeten ervaren om daarover te kunnen oordelen.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:45 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Nee alleen het water. Het hele flirt verhaal hadden mijn vrouw en ik uitgepraat. Het probleem waarmee ik worstel is dat ze het water in haar gezicht heeft ervaren als zijnde een klap in haar gezicht. Daar worstel ik mee: Wordt het (door vrouwen) in zijn algemeenheid gezien als soortgelijk aan een klap in het gezicht? Zoja dan voel ik mij daar heel schuldig onder.
Ja, dat denk ik wel. Het is zeer vernederend.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:45 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Daar worstel ik mee: Wordt het (door vrouwen) in zijn algemeenheid gezien als soortgelijk aan een klap in het gezicht?
Dat zul je haar dan duidelijk moeten maken. Geef aan dat het niet je bedoeling was om haar te kleineren.quote:Zoja dan voel ik mij daar heel schuldig onder.
Ik heb haar in al die jaren dat wij elkaar kennen nog nooit met een vinger aangeraakt. Ik ben niet impulsief maar rationeel en berekenend. Het punt is dat ze mij heeft gekwetst doordat ik na een dag alles voor haar gedaan te hebben (bad met rozen. diner voor 8 bereiden.etc.) moe naar bed ging en zij vervolgens direct over die man is gaan praten. En daarna die leugens. Het uitpraten die zondag en maandag had niet geholpen kennelijk. En vervolgens die woensdagavond het verhaal dat het niet in haar aard ligt om lang martelaar te zijn. Tijdens het hardlopen dacht ik aan die Spa-reclame en toen dacht ik: dit moet ik doen om alsnog mijn woede te uiten.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:53 schreef Luxuria het volgende:
Maar het ligt ook aan de persoon die jij bent, ben jij iemand die vaker impulsief zulke dingen kan doen? Of ben je iemand die nooit zoiets doet? Dan komt het wel harder aan.
Schijnbaar hebben vrouwen iets tegen vloeistoffen op hun gezicht. Er zijn meer zaken die als vernederend gezien worden....maar daar moet je gewoon niet teveel naar luisteren.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:45 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Nee alleen het water. Het hele flirt verhaal hadden mijn vrouw en ik uitgepraat. Het probleem waarmee ik worstel is dat ze het water in haar gezicht heeft ervaren als zijnde een klap in haar gezicht. Daar worstel ik mee: Wordt het (door vrouwen) in zijn algemeenheid gezien als soortgelijk aan een klap in het gezicht? Zoja dan voel ik mij daar heel schuldig onder.
Haha die vind ik wel erg goedquote:Op donderdag 20 november 2008 22:02 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Tijdens het hardlopen dacht ik aan die Spa-reclame en toen dacht ik: dit moet ik doen om alsnog mijn woede te uiten.
Ze moest even huilen en daarna hebben we het (rationeel) uitgepraat. Vandaag vertelde ze mij dat ze het net zo erg vond als geslagen te worden. Omdat ze het slap van me vond dat ik het niet alleen met woorden af kon.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:13 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Haha die vind ik wel erg goed![]()
Maar omdat je normaal rationeel en berekenend bent zal ze er wel erg van geschrokken zijn ja, is ze er nu nog boos over?
Lees het topic eerst eens door voordat je reageert..quote:Op donderdag 20 november 2008 22:21 schreef GasTurbine het volgende:
Nu is mijn vraag: Gooide je een glas water tegen haar gezicht of hield je het glas nog vast en gooide je het water eruit.
Dat dusquote:Op donderdag 20 november 2008 22:23 schreef Friek_ het volgende:
Niet slim om te doen. Dit is voor haar juist weer een lekker puntje om over te gaan zeiken, terwijl je juist volkomen redelijk moest blijven en haar een lekker schuldgevoel moest aanpraten. Stomme zak dat je bent.
zeg dat liegen van een vertrouwd persoon ook als een koud glas water voelt..quote:Op donderdag 20 november 2008 22:16 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Ze moest even huilen en daarna hebben we het (rationeel) uitgepraat. Vandaag vertelde ze mij dat ze het net zo erg vond als geslagen te worden. Omdat ze het slap van me vond dat ik het niet alleen met woorden af kon.
Geweldig hoe vrouwen het zo weten te draaien dat jij uiteindelijk weer de zak bent. Maar o wee, als ze zelf ooit eens vreemdgaan of flirten, dan ligt het allemaal niet aan zichzelf, maar aan de situatie.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:16 schreef nigelsheep het volgende:
[..]
Ze moest even huilen en daarna hebben we het (rationeel) uitgepraat. Vandaag vertelde ze mij dat ze het net zo erg vond als geslagen te worden. Omdat ze het slap van me vond dat ik het niet alleen met woorden af kon.
Rustig maar sherlock, was gewoon een creatieve vorm van tvp.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:27 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Lees het topic eerst eens door voordat je reageert..
Ohhh maar dan..quote:Op donderdag 20 november 2008 22:49 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Rustig maar sherlock, was gewoon een creatieve vorm van tvp.
Voor je het weet zit ie in haar broekjequote:Op donderdag 20 november 2008 20:57 schreef Jojoortje het volgende:
Stom dat ze daar over liegt. Beetje onschuldig flirten kan geen kwaad. Juist door te liegen ga jij weer rare dingen denken...
Dan laat ze het toe...quote:Op donderdag 20 november 2008 23:14 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Voor je het weet zit ie in haar broekje
Mee eens.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:14 schreef Dipkip het volgende:
Het zou er wat mij betreft aan liggen hoe en wat. Ik heb het zelf één keer gedaan toen mn vriend (nu exvriend) en ik ruzie hadden en ik even wilde afkoelen en hij dat niet toestond. Hij greep mijn pols vast, bleef me klemhouden en van dichtbij tegen me schreeuwen. Ik kon bij mijn glas en heb de inhoud in zn gezicht gegooit, van schrik liet hij los.
Het als een klap zien vind ik overdreven, maar ik snap de vergelijking wel. Vooral omdat het zoals jij zegt berekenend was. Als jij nou net een glas water had staan drinken toen ze zoiets opbiechtte, ok. Dan zie ik het als een eerste uiting van emotie. Die kun je niet altijd vanaf seconde 1 onder controle hebben.
Maar als je al in het uitpraatstadium bent en je gaat het ook nog voorbereiden door te vragen of ze wat drinken wil en dan de inhoud van je glas over haar heen kieperendan heb je naar mijn idee jezelf niet onder controle op een moment waarop je dat wel zou moeten hebben (op die manier kun je het vergelijken met je vrouw slaan) of je hebt totaal geen respect voor je partner (en op die manier kan je het ook vergelijken).
Dus nee ik vind het niet het zelfde als een klap in je gezicht krijgen, maar ik snap het wel dat ze het vergelijkt. Ik vind het ook echt niet kunnen dat je dit doet. Ik vind het ook niet kunnen wat zij deed hoor, maar oog om oog heeft niet zo veel kans tot een fijne relatie te leiden...
quote:Op donderdag 20 november 2008 21:56 schreef Godshand het volgende:
Even de feiten op een rijtje:
-5 jaar getrouwd stel
-30ers
-zij flirt een jaar met een man en zoekt spanning op, zonder dat TS op de hoogte is
-zij gaat notabene op haar verjaardag deze ervaring als vriendinnen onder mekaar uitwisselen, na 2 te gauwe lauwe witte wijntjes ( "eigenlijk ben ik NOG steeds een hele gekke meid, hihi")
-TS hoort van de flirt
-TS heeft een gesprek van man tot vrouw, na 4x praten geeft vrouw het flirten toe
-2 dagen na gesprek, wordt TS opeens boos, vanwege het feit dat vrouw geen spijt betuigt (martelaarschap) en gooit glas water in gezicht
-vrouw is ontstemd en ziet glas water als klap in haar gezicht
slecht:
-vrouw liegt
-toont geen spijt van het liegen
-TS toont onmacht door glas water in gezicht
goed
-glas water in gezicht is non-verbale communicatie. misschien inderdaad geen communicatie met woorden, maar wel een denigrerende manier van zeggen: wake up (koud water), ik vind jouw gedoe niet leuk, nu krijg jij iets voor je kiezen wat niet leuk is. het is even fight fire with fire, wellicht even onvolwassen, maar dan heeft vrouw tenminste van TS door dat het hem serieus pijn doet, en niet zomaar achteloos afgedaan kan worden
- TS heeft een gesprek gevoerd. Echter de kous is nog niet af, gesprek 2, 3 en misschien wel 4 moet nog volgen
-TS geeft om zn relatie, als TS ook ging flirten of helemaal niks deed, kunnen ze sneller uit elkaar groeien
My point of view
quote:Op donderdag 20 november 2008 22:27 schreef VonHinten het volgende:
Wie weet kun je jezelf nog redden door te zeggen dat "voorgelogen worden ook voelt als een klap in het gezicht" en zij op die manier altijd nog met 4-1 voorstaat.
Ik quote het maar, want volgens mij zien alle vrouwen dit over het hoofd.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:46 schreef Friek_ het volgende:
Geweldig hoe vrouwen het zo weten te draaien dat jij uiteindelijk weer de zak bent. Maar o wee, als ze zelf ooit eens vreemdgaan, dan ligt het allemaal niet aan zichzelf, maar aan de situatie.Je had er juist veel onverschilliger en harder op in moeten gaan.
quote:Op donderdag 20 november 2008 23:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Een glas water in het gezicht tijdens een ruzie valt inderdaad wel goed te praten maar zo berekenend je vrouw kleineren twee dagen (!) na de ruzie slaat echt nergens op.
quote:Op donderdag 20 november 2008 23:45 schreef MichielPH het volgende:
Ik quote het maar, want volgens mij zien alle vrouwen dit over het hoofd.
Behalve Jojoortje, Jojoortje is cool
Oh, en dit is nog wel een leuke:
[..]
Als je twee dagen later bedenkt: "Goh, we hebben het nu wel uitgepraat maar dat is niet voldoende. Weet je wat, ik gooi haar straks als ik thuis ben een glas water in haar smoelwerk."quote:Op donderdag 20 november 2008 23:45 schreef MichielPH het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik quote het maar, want volgens mij zien alle vrouwen dit over het hoofd.
Behalve Jojoortje, Jojoortje is cool
Oh, en dit is nog wel een leuke:
[..]
Klopt ja, ik had je ook niet voor niets geqoute. Het gaat er alleen ook om waarom hij boos was: zij flirt langdurig met dezelfde man en liegt daar vervolgens meerdere malen over.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als je twee dagen later bedenkt: "Goh, we hebben het nu wel uitgepraat maar dat is niet voldoende. Weet je wat, ik gooi haar straks als ik thuis ben een glas water in haar smoelwerk."
Ja, dan ben je wel een zak ja.
Is het vergelijkbaar met een klap in je gezicht? nee, denk ik niet. Maar het is wel een enorme kutstreek.
Omdat hij daar niet naar vraagt, hij vraagt wat we vinden van het glas water.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:02 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Klopt ja, ik had je ook niet voor niets geqoute. Het gaat er alleen ook om waarom hij boos was: zij flirt langdurig met dezelfde man en liegt daar vervolgens meerdere malen over.
Waarom lijkt iedere vrouw dat te vergeten?
En dat glas water staat in verband met de actie's van zijn vrouw. Hij is blijkbaar al te veel geïondoctrineerd door haar dat hij hier voorbij kijkt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Omdat hij daar niet naar vraagt, hij vraagt wat we vinden van het glas water.
precies, ideaal stel dus...quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:01 schreef SHE het volgende:
Eigenlijk zijn jullie allebei een stel kleuters.
Ja, na 1 incident zijn het beide kleuters..quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:01 schreef SHE het volgende:
Als een simpele flirt al een bedreiging vormt voor de basis van je relatie, dan vind ik de verhoudingen niet heel bijzonder. En jullie zijn 30-ers right?
Dat glas water is respectloos. De leugen is kinderachtig. Eigenlijk zijn jullie allebei een stel kleuters.
Daarna wel goedmaaksex!quote:Op donderdag 20 november 2008 21:53 schreef Jojoortje het volgende:
Als Paul dat bij mij zou doen, zou ik echt onmeunig kwaad worden.
verbaasd dat je van vrouwen danquote:Op donderdag 20 november 2008 21:13 schreef MichielPH het volgende:
Dus samengevat: zij flirt met een man, bespreekt dat uitgebreid met vriendinnen, liegt meerde malen tegen jou, jij spettert haar een beetje nat en nu ben JIJ de boeman?
Quee?
Ah, dus in een vaste relatie met je vriendinnen over een man fantaseren waar je al een jaar lang mee flirt is gewoon goed te praten maar een glas water in het gezicht gooien van zo'n slet is bijna mishandeling.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:34 schreef As_33 het volgende:
Kortom, in mijn ogen zijn jullie allebei fout geweest, maar jij op een veel engere manier dan zij en het zou mij ook veel meer tijd kosten het vertrouwen terug te krijgen na jouw acties, dan na de hare.
Ok ik snap dat de situatie nu wat anders is, omdat het al een jaar aan de gang was, maar ik snap niet wat iedereen zich hier anders druk maakt om een flirt, iedereen doet het, in allerlei vormen, van zakelijk flirten tot gewoon naar een onbekend iemand in de bus lachen omdat hij/zij mooie ogen heeft.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:34 schreef As_33 het volgende:
Als mijn vriend op die manier omgaat met een andere vrouw dan vind ik dat heel vervelend, en ben ik gekwetst, wil ik er veel over praten enz.
Het probleem is ook het liegen, niet het flirten an sich bij TS, en daar doelde ik ook op. Dat ik gekwetst zou zijn door het liegen. Maar goed, dat vind ik dus vele malen minder erg dan vernederd worden door mijn partner..quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ok ik snap dat de situatie nu wat anders is, omdat het al een jaar aan de gang was, maar ik snap niet wat iedereen zich hier anders druk maakt om een flirt, iedereen doet het, in allerlei vormen, van zakelijk flirten tot gewoon naar een onbekend iemand in de bus lachen omdat hij/zij mooie ogen heeft.
Ik snap de commotie niet zo, als je de grenzen verder maar weet, vind t verder nogal menselijk dat andere mooie mensen je opvallen en daar enige (lichte) vorm van contact mee word gemaakt
Waarom voelen zoveel vrouwen toch al bij voorbaat de neiging opkomen om in de slachtofferrol te kruipen? De hand in eigen boezem steken (die toch fijner te steken is dan die van een man), is er gewoon niet meer bij of wel?quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:47 schreef As_33 het volgende:
Het probleem is ook het liegen, niet het flirten an sich bij TS, en daar doelde ik ook op. Dat ik gekwetst zou zijn door het liegen. Maar goed, dat vind ik dus vele malen minder erg dan vernederd worden door mijn partner..
Vernederdquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:47 schreef As_33 het volgende:
[..]
Het probleem is ook het liegen, niet het flirten an sich bij TS, en daar doelde ik ook op. Dat ik gekwetst zou zijn door het liegen. Maar goed, dat vind ik dus vele malen minder erg dan vernederd worden door mijn partner..
Ik niet dus, liegen is iets dat iemand zelf doet, daar vernedert iemand hooguit zichzelf mee, niet mij. Dat glas water zomaar uit het niets, is een vorm fysiek afreageren op mij waar ik niet van gediend zou zijn. Als je je zonodig zo moet afreageren dan doe je dat maar op een boksbal, of gooi een van je eigen borden tegen een muur of weet ik wat. Maar nooit of te nimmer reageer je je fysiek af op je partner. Daaruit spreekt voor mij een gemis aan zelfbeheersing dat ik héél erg eng vind, vooral dus omdat ze op het moment zelf er géén heftige ruzie over aan het maken waren. Ik zou me er na zoiets nog heel lang van bewust blijven dat hij wel rustig kan lijken, maar dat hij zomaar uit het niets weer zoiets kan doen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vernederd![]()
Ik vind de vernedering van een jaar voorgelogen worden een stuk erger dan een glaasje water in je gezicht hoor...
Tis niet zo dat TS haar bezopen op de keukentafel mikte en ff anaal vernederd heeft en de filmpjes daarvan aan haar familie heeft doorgestuurd ofzo hoor
Dus stel, wij hebben een relatie (quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:18 schreef As_33 het volgende:
[..]
Ik niet dus, liegen is iets dat iemand zelf doet, daar vernedert iemand hooguit zichzelf mee, niet mij. Dat glas water zomaar uit het niets, is een vorm fysiek afreageren op mij waar ik niet van gediend zou zijn. Als je je zonodig zo moet afreageren dan doe je dat maar op een boksbal, of gooi een van je eigen borden tegen een muur of weet ik wat. Maar nooit of te nimmer reageer je je fysiek af op je partner. Daaruit spreekt voor mij een gemis aan zelfbeheersing dat ik héél erg eng vind, vooral dus omdat ze op het moment zelf er géén heftige ruzie over aan het maken waren. Ik zou me er na zoiets nog heel lang van bewust blijven dat hij wel rustig kan lijken, maar dat hij zomaar uit het niets weer zoiets kan doen.
Ik zou me gekwetst voelen, niet vernederd nee. Hoogstens op het moment dat ik bij de huisarts om een soa test vraagquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus stel, wij hebben een relatie () ik neuk verder ieder sletje wat ik vinden kan, later hoor jij dat, en dan voel je je niet vernederd? Dan vind je het zielig voor mij, want ik heb mezelf vernederd?
Kom op zeg wat een onzin!
Ik ben het met je eens dat fysiek geweld nimmer moet kunnen, en dat zo'n uitspatting erg eng kan zijn heb ik een van mn eerdere posts al gezegd, maar jij doet nu net alsof hij haar zwaar mishandeld heeft ofzo, dat is weer het andere uiterste
Ik denk dat zij bij de 95% hoort:quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:19 schreef SHE het volgende:
Da's mooi..dus iemand kan tegen je liegen en je bedriegen..als ie maar lekker rustig blijft.
Als TS gevraagd had wat 'wij vrouwen' er van vonden wat zn vrouw had gedaan had ie andere antwoorden gekregen. Hij vraagt nu of 'wij vrouwen' een glas water in het gezicht krijgen vernederend vinden. En dan ga je mauwen dat wij een vreemde kronkel hebben omdat we niet en masse spontaan TS gaan troosten ofzoquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:39 schreef Kreator het volgende:
Ah, dus in een vaste relatie met je vriendinnen over een man fantaseren waar je al een jaar lang mee flirt is gewoon goed te praten maar een glas water in het gezicht gooien van zo'n slet is bijna mishandeling.
Vrouwen hebben echt een vreemde kronkel tussen de oren.
Hmm das lastig, denk dat TS dan tijdens de sex wel weer iets herrinert van 2 dagen geleden en haar vol in dr kont pakt en als straf of dr oogjes dichtspuit daar liefdevol over aanspreektquote:
Ook als jij meerdere malen tegen hem gelogen hebt?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:53 schreef Jojoortje het volgende:
Als Paul dat bij mij zou doen, zou ik echt onmeunig kwaad worden.
Zeg gewoon dat je haar heel vies vond vanwege het feit dat ze gelogen heeft, en je haar even wou wassen met een glas water.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:21 schreef nigelsheep het volgende:
Afgelopen weekend heeft mijn vrouw op een vervelende manier tegen mij gelogen, Ik was daardoor in eerste instantie erg gekwetst en verdrietig. Wij hebben het afgelopen weekend en maandag wel goed uitgepraat. Gisteravond werd ik spontaan ineens boos op haar en heb ik haar (voor haar volkomen onverwacht) een glas koud water in het gezicht gegooid.
Zij was hiervan erg geschrokken en vertelde mij vandaag dat ze dit net zo erg vindt als een klap in het gezicht krijgen. Want zegt ze woede kan je beter verbaal uiten dan non-verbaal.
Ik voel me nu erg vervelend omdat ik nooit mijn vrouw fysiek zou willen mishandelen/bedreigen.
Wat vinden jullie? Ben ik tever gegaan? Graag reacties ook van vrouwen.
Ik durf geld in te zetten op het laatste.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:58 schreef Rocket88 het volgende:
Ik zou toch eens aan de vrouwen die hier zo verontwaardigd reageren willen vragen: wat als TS een vrouw was geweest, en het 'slachtoffer' een liegende man?
Heel eerlijk: vinden jullie het dan nog steeds 'not done' of is het dan ineens 'net goed'?
Goeie vraag.. Geen ideequote:Op vrijdag 21 november 2008 14:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Ook als jij meerdere malen tegen hem gelogen hebt?
Dat lijkt me op het eerste gezicht een aardige samenvatting ja.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:13 schreef MichielPH het volgende:
Dus samengevat: zij flirt met een man, bespreekt dat uitgebreid met vriendinnen, liegt meerde malen tegen jou, jij spettert haar een beetje nat en nu ben JIJ de boeman?
Quee?
Dan vind ik het ook not done. Dat is nooit goed en ik hou ook zeker niet met vrouwen mee over.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:58 schreef Rocket88 het volgende:
Ik zou toch eens aan de vrouwen die hier zo verontwaardigd reageren willen vragen: wat als TS een vrouw was geweest, en het 'slachtoffer' een liegende man?
Heel eerlijk: vinden jullie het dan nog steeds 'not done' of is het dan ineens 'net goed'?
Natuurlijk is het dan nog steeds 'not done'. Stomme vraag.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:58 schreef Rocket88 het volgende:
Mwah, de helft van vrouwelijk Fok zou "you go girl!" roepen..quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dan nog steeds 'not done'. Stomme vraag.
Dit is niet het Vivaforum.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:19 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Mwah, de helft van vrouwelijk Fok zou "you go girl!" roepen..
Ja, want de vrouwen steunen hier elkaar altijd zoquote:Op vrijdag 21 november 2008 18:19 schreef VonHinten het volgende:
Mwah, de helft van vrouwelijk Fok zou "you go girl!" roepen..
Theo Maassen alert.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:00 schreef BarbaRob het volgende:
[..]
Dat had de rest van de wereld tegen Indonesië moeten zeggen ten tijde van de Tsunami.
beter had ie het glas kapot geslagen en haar leugenachtige bakkes opengekerft inderdaadquote:Op donderdag 20 november 2008 21:09 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het is echt een trieste en kleinzielige uiting van onmacht.
Met een mooie patrick smiley als gevolg.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:56 schreef Laton het volgende:
[..]
beter had ie het glas kapot geslagen en haar leugenachtige bakkes opengekerft inderdaad
Tja, wij mannen schrikken van het feit dat vrouwen bewust met een andere man willen neuken. Dus beiden hebben schrik, en beiden zijn fysieke reacties.quote:Op maandag 24 november 2008 15:53 schreef agter het volgende:
TS: Een glas water gooien is ook een fysieke reactie. En daar zou ik als vrouw erg van schrikken. Het geeft voor mijn gevoel aan dat je het inderdaad niet met woorden afkunt. En dat als je emoties nog hoger op zouden lopen je wel degelijk een klap zou kunnen geven.
Daar schrik ik van.
Wat schrijf je nou?quote:Op maandag 24 november 2008 15:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, wij mannen schrikken van het feit dat vrouwen bewust met een andere man willen neuken. Dus beiden hebben schrik, en beiden zijn fysieke reacties.
Nee, dat het zowel gezeik is van haar over dat glas water als van hem dat hij dat doet.quote:Op maandag 24 november 2008 16:12 schreef agter het volgende:
[..]
Wat schrijf je nou?
Dat als je vrouw vreemd gaat, dat je haar dan fysiek aan mag pakken?
Kan me voorstellen dat ze beiden geschrokken zijn...maar ik probeerde een antwoord op de vraag van TS te geven...over dat gooien met dat glas water..quote:Op maandag 24 november 2008 16:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat het zowel gezeik is van haar over dat glas water als van hem dat hij dat doet.
Zij moet niet zo zeiken over dat glas water en hij moet zich niet op laten naaien na 2 dagen.
En toen was verkrachting binnen het huwelijk ook nog niet strafbaar...dat waren nog eens tijden, hequote:Op maandag 24 november 2008 16:46 schreef Salvad0R het volgende:
50 jaar geleden kreeg zo'n onbetrouwbare faalmoeder gewoon een vuist in het gezicht ipv een glas water.
quote:Op maandag 24 november 2008 16:48 schreef agter het volgende:
[..]
En toen was verkrachting binnen het huwelijk ook nog niet strafbaar...dat waren nog eens tijden, he
Als je al ruzie staat te maken en je staat al met een glas water in je hand, dan lijkt het me minder erg dan een klap.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik denk dat dat per vrouw verschilt (zoals je ook in voorgaande reacties kon lezen), ik zou het wel heel erg vinden ja, maar om het te vergelijken met een klap in het gezicht..
Toch vreemd dat wanneer een gozer een glas water in zijn mik gegooid krijgt de hele kroeg staat te juichen, en in dit geval het word gezien als geweld.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:30 schreef VonHinten het volgende:
Zou het glas water in het gezicht ooit te rechtvaardigen zijn? Zo ja, waar ligt de grens dan? Bij vreemdgaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |