abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63375456
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_63375594
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:25 schreef _Mike_ het volgende:
Dat gemiddelde van Feyenoord is ook leuk geboost, 2000 supporters mee naar het Kasteel?
We krijgen 2200 kaarten, vorig jaar was het uitvak niet uitverkocht.
  donderdag 20 november 2008 @ 15:27:50 #3
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_63375687
Misschien handig dat je erbij zet dat dit het Feyenoord topic is, nu klikte ik
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_63375705
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:27 schreef Damzkieee het volgende:
Misschien handig dat je erbij zet dat dit het Feyenoord topic is, nu klikte ik
Ja was ik vergeten.Ik heb t gemeld
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_63375737
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:28 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Ja was ik vergeten.Ik heb t gemeld
Ach, zo kon ik hem ook vinden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 20 november 2008 @ 15:35:32 #6
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_63375930
Wauw.. Crane heeft hem eens een keer niet geopend..
pi_63376035
quote:
Voormalig sportcommentator Herman Kuiphof is in de nacht van woensdag op donderdag op 89-jarige leeftijd overleden. Kuiphof werd dankzij de successen van onder meer Feyenoord en het Nederlands elftal in de jaren zestig en zeventig een bekende Nederlander. Hij verzorgde onder meer het commentaar op televisie bij de Europa Cup-finale van 1970 tussen Feyenoord en Celtic.
Kuiphof verdiende in die tijd de bijnaam Tsjuiphof, vanwege de hardnekkigheid waarmee hij als een van weinigen vasthield aan de juiste uitspraak van de naam van Ove Kindvall: Oewe Tsjiendwol
pi_63376487
Iedereen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_63377134
Even wat leuke weetjes!
quote:
Op het forum van SoccerQuest is een jaar lang bijgehouden hoeveel supporters iedere club meeneemt naar elke uitwedstrijd in de Eredivisie. Dat leidt tot de volgende tabel:

De ploeg die links staat speelt thuis tegen de ploeg die boven staat.

Als de gemiddeldes van elke ploeg worden berekend leidt dat de volgende ranglijst:

Hoe veel bezoekers er gemiddeld komen bij elke club is te zien in de volgende ranglijst:

pi_63377321
Ja he.
  donderdag 20 november 2008 @ 16:32:16 #11
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_63377760
Ik las dus alleen Met z'n allen richting C... Dus ik dacht Coolsingel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_63377858
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even wat leuke weetjes!
[..]

Nogmaals, er klopt geen fuck van. Bij Feyenoord word alles afgerond en bij Ajax weten ze het wel precies op de man?

Ook waren er no way 1200 PSV'ers vorig jaar
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  donderdag 20 november 2008 @ 17:08:00 #13
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_63378734
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:35 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Nogmaals, er klopt geen fuck van. Bij Feyenoord word alles afgerond en bij Ajax weten ze het wel precies op de man?

Ook waren er no way 1200 PSV'ers vorig jaar
Jawel, die hadden volgens mij toen anderhalve trein.
Maar Feyenoord neemt altijd 1600 man mee naar de Arena, en nu staat er 1100?
En bij Ajax tellen ze de stewards zo te zien niet mee als supporters. Zo verkoopt Ajax altijd 1560 kaarten voor supporters die meegaan naar Feyenoord, en ongeveer 40 stewards. (En dan zijn er natuurlijk altijd een paar die zich verslapen hebben of ziek zijn.)

Maargoed, niet een hele belangrijke discussie dit.
Gourmetten of steengrillen?
pi_63378750
Feyenoord!
Feyenoord!
"Feyenoord zit in mijn hart. Maar Feyenoord, dat zijn de mensen, dat zijn de supporters. Door hen ontstaat het Feyenoord-gevoel." Henk Fräser
pi_63378786
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:08 schreef Putdeksels het volgende:
Feyenoord!

Jij moet Boeki of Koen zijn
pi_63378837
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Jij moet Boeki of Koen zijn
Feyenoord!
"Feyenoord zit in mijn hart. Maar Feyenoord, dat zijn de mensen, dat zijn de supporters. Door hen ontstaat het Feyenoord-gevoel." Henk Fräser
pi_63378874
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:14 schreef Putdeksels het volgende:

[..]

Wel een bekende in iedergeval. Anders is dit wel héél toevallig met je username "Putdeksels" en je onderschrift "De ME moet vluchten" is
pi_63378931
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wel een bekende in iedergeval. Anders is dit wel héél toevallig met je username "Putdeksels" en je onderschrift "De ME moet vluchten" is
Helaas. Heb het van dat radioverslag (en later dat HC-nummertje) van Feyenoord - ajax een paar jaar terug
Feyenoord!
pi_63378988
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:18 schreef Putdeksels het volgende:

[..]

Helaas. Heb het van dat radioverslag (en later dat HC-nummertje) van Feyenoord - ajax een paar jaar terug
Ja ik ken het. Door die gasten die ik net opnoemde wordt het nog weekelijks herhaald bij een wedstrijd van Feyenoord. Die lui waren sinds een tijdje ook bekend met FOK! dus ik vond het wel heel toevallig allemaal.
  donderdag 20 november 2008 @ 17:57:38 #20
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_63379780
Zondag een makkie 3-0.
Geen zin om te kijken, ik blijf thuis.

Op een 107 cm scherm zie je het perfect
pi_63379798
Nog beter, ik ken de makers van die plaat.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Even wat leuke weetjes!
[..]
Misschien ben ik gek hoor. Maar bij gemiddeldes staat Feyenoord bovenaan met 960, terwijl er in die matrix als gemiddelde 831 staat. Is er iemand creatief met photoshop geweest?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_63380001
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:58 schreef Happel het volgende:
Nog beter, ik ken de makers van die plaat.
[..]

Misschien ben ik gek hoor. Maar bij gemiddeldes staat Feyenoord bovenaan met 960, terwijl er in die matrix als gemiddelde 831 staat. Is er iemand creatief met photoshop geweest?
Misschien heeft dat iets met de vraagtekens die bij de wedstrijd tegen PSV staan?
pi_63380126
Hoeveel Feyenoord-supporters reizen er nu uiteindelijk af naar Coruna volgende week?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_63380211
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoeveel Feyenoord-supporters reizen er nu uiteindelijk af naar Coruna volgende week?
960 ofzo, 200 bobo's.
Feyenoord!
  donderdag 20 november 2008 @ 18:21:25 #25
139407 jorienvdherik
pi_63380247
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:16 schreef Tomatenboer het volgende:
1037
pi_63380348
En er gaan er veel via onofficiële kanalen. Denk dat we rond de 1500 komen.
Elite
Tegen TTIP
pi_63380641
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:25 schreef Happel het volgende:
En er gaan er veel via onofficiële kanalen. Denk dat we rond de 1500 komen.
Dat geloof ik ook wel ja. Bij ons in het vak hoorde ik ook van veel lui dat ze gingen en afgelopen zondag bij Twente uit hadden ook veel lui het er over.

Ik helaas niet
  donderdag 20 november 2008 @ 19:37:37 #29
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_63382453
Feyenoord
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  donderdag 20 november 2008 @ 23:08:35 #30
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_63390039
quote:
Luier van 'Pi-Air' als dieptepunt
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - De wind gierde door een waterkoude Kuip, maar van binnen voelde Dwight Tiendalli alleen maar warmte. Zijn looppas van de zijlijn naar de rechtsbackpositie, dwars over het Rotterdamse veld, was veel meer dan een invalbeurt.
afbeelding vergroten Dwight Tiendalli. FOTO MARCO DE SWART
Hier liep een voetballer die zichzelf had overwonnen.

,,Het was míjn moment, zo voelde dat,’’ vertelt Tiendalli over zijn opmerkelijke rentree, op 26 oktober tegen SC Heerenveen. ,,Ik ben er weer, dacht ik, en niemand die me daar nog vanaf brengt. Mijn hoofd was leeg, ik voelde me helemaal vrij. Alles ging vanzelf. Dwight jongen, zei ik tegen mezelf, ga lekker voetballen. Je bent back in business.’’

Twee jaar duurde de lijdensweg van een speler die door zo’n beetje iedereen binnen Feyenoord werd afgeschreven. Op het jeugd-EK van 2006 in Portugal was hij door de UEFA nog verkozen tot beste rechtsback van het toernooi.

Kort daarop volgde een transfer naar de Kuip en werd alles anders. Tiendalli zou de druk niet aankunnen, in een periode dat Feyenoord omringd werd door ellende. Typisch een gevalletje van Kuipvrees, zo klonk het.

,,Allemaal onzin,’’ aldus Tiendalli. ,,Wat me het meest pijn heeft gedaan, is dat er zoveel onwaarheden over me werden gezegd en geschreven. Sinds ik bij Feyenoord kwam, ben ik van de ene in de andere vervelende blessure gerold. Dát is de oorzaak geweest van mijn moeilijke periode. Tot die tijd had ik altijd alles gespeeld, bij FC Utrecht en Jong Oranje. Ik moest eraan wennen dat het tegenzat, eigenlijk voor het eerst. Maar is dat zo gek voor een jonge speler?’’

Dieptepunt was een scène in de kleedkamer van de Kuip, kort voor een duel met PSV. Aan het haakje boven zijn stoeltje hing pontificaal een luier, opgehangen door Pierre van Hooijdonk. Volgens de spits zou Tiendalli – kort voor de wedstrijd afgehaakt - het dun in de broek doen. Voetbalhumor zegmaar. Of een poging daartoe.

Tiendalli wenst niet veel woorden vuil te maken aan het incident van destijds. ,,Geweest is geweest’’, zegt hij nu. ,,Maar de dokter had die dag gewoon zwart op wit staan dat ik geblesseerd was. Ik had een serieuze liesblessure en dat was op de röntgenfoto’s die gemaakt zijn ook heel duidelijk te zien.’’

Het waren de momenten waarop Tiendalli zich wel eens afvroeg waar hij in hemelsnaam beland was. ,,Misschien zijn dit soort dingen wel normaal bij een topclub, vroeg ik mezelf af. Ik wist het echt niet. Er werd in die tijd van alles geroepen en alles werd maar voor waar aangenomen. Ik kreeg een stempel waar ik me niet tegen kon wapenen.

,,Nu maakt het me niets meer uit wat er over me gezegd of geschreven wordt, maar toen was dat allemaal nieuw. Door die blessures kon ik me niet bewijzen, maar iedereen had een mening over me. Gelukkig wisten mijn familie, mijn vriendin en mijn zaakwaarnemer precies hoe het zat. Dwight, wij weten wat je kunt, laat je niet gek maken, zeiden zij steeds. Dat heeft me veel geholpen.

,,Vanuit Feyenoord heb ik nooit heel veel steun gehad. Ik kan wel zeggen dat het anders is, maar dan zou ik niet eerlijk zijn. Je belandt in een situatie en daar moet je zelf uit zien te komen. In principe helpt niemand je daarbij. Zo werkt dat blijkbaar bij een topclub. Een ploeggenoot zoals Serginho Greene is wel belangrijk voor me geweest. We zijn concurrenten van elkaar, maar ook vrienden. Ook mijn dochtertje heeft me veel kracht gegeven. Zij is alles voor me.’’

Mentaal is hij gegroeid, ervaart hij nu bijna dagelijks. Tiendalli heeft geleerd zich af te sluiten voor scepsis of tegenslag. Vorig seizoen kreeg hij onder Bert van Marwijk geen enkele speelminuut en zijn verhuurperiode bij Sparta was ook geen groot succes.

In een brief las Tiendalli deze zomer dat hij zich niet hoefde te melden voor de eerste training van Feyenoord. Niet goed genoeg voor de A-selectie, luidde de onderliggende boodschap. ,,Natuurlijk was dat even slikken. Maar eigenlijk heb ik dat gevoel vrij snel aan de kant geschoven. Ik heb me puur gefocust op mijn eigen spel. Op hard werken en lekker voetballen, of dat nou bij het tweede was of op de training. Alleen op die manier kom je ergens.’’

Gertjan Verbeek beloofde hem een eerlijke kans. Tiendalli mocht dan op achterstand beginnen, prestaties zouden volgens de nieuwe coach altijd beloond worden. ,,Hij was daar heel duidelijk en open in,’’ aldus de verdediger.

,,Natuurlijk ben je in het begin nog een beetje sceptisch; iets zéggen is iets anders dan iets ook echt dóen. Maar de trainer heeft woord gehouden. Toen we steeds meer last kregen van blessures, voelde ik dat mijn kansen gingen komen. Ik zat al steeds vaker bij de wedstrijdselectie en een paar weken later was er die invalbeurt tegen Heerenveen.’’

Sinds de blessure van Serginho Greene heeft hij een basisplaats als rechtsback. Ook toen Theo Lucius na een teenblessure weer speelklaar was, hield Verbeek vast aan Tiendali. ,,Want op dit moment vind ik Dwight gewoon beter,’’ zei de coach. ,,Reputaties tellen niet voor mij. Ik kijk naar het nu.’’

Zijn eerste optredens in het Feyenoord-shirt sinds bijna twee jaar waren bemoedigend. Tegen FC Twente veroorzaakte de Amsterdammer weliswaar een strafschop toen hij Eljero Elia vloerde in de eerste helft, na rust kreeg Tiendalli alsnog grip op zijn snelle tegenstander.

,,Ik ben nog niet helemaal tevreden over mezelf, dat zou ook niet goed zijn,’’ aldus Tiendalli. ,,Maar ik voel me goed, ik heb vertrouwen. Mijn primaire taak is het uitschakelen van mijn tegenstander en daar richt ik me volledig op. De rest komt vanzelf.’’

Het publiek voelt dat de comeback van Tiendalli een bijzondere is. Vanaf de eerste minuut sinds zijn rentree voelt hij de steun van de aanhang.

,,Dat mijn naam gescandeerd werd, dat deed me wel even wat,’’ aldus Tiendalli. ,,Ik hoorde van mijn vriendin dat Jan van Halst op televisie zei dat hij dacht dat ik al gestopt was. Blijkbaar waren veel mensen mij al bijna vergeten. Maar ik ben terug. En ja, daar ben ik best een beetje trots op.’’
.

Hopelijk houdt hij deze stijgende lijn vast. Doet het voorlopig best goed.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:18:31 #31
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63390406
Pierre .
2000 light years from home
pi_63392734
Ado is toch altijd een angstgegner... Ben wel benieuwd of de stijgende lijn doorgezet wordt.
The only thing I fear is my MoM
pi_63393066
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:47 schreef Juk het volgende:
Ado is toch altijd een angstgegner... Ben wel benieuwd of de stijgende lijn doorgezet wordt.
Indd, meestal echt kut wedstrijden in de Kuip tegen ADO.

Ik kan me nog goed herinneren hoe Kolkkadinho 2 doelpunten maakte.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  vrijdag 21 november 2008 @ 01:22:06 #34
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_63393277
Had ze toevallig vanavond nog allemaal zitten te bekijken, top inderdaad!
Feyenoord!
pi_63395614
Helaas valt het weer volgende week in A Coruna een beetje tegen. Dus dan maar extra zuipen en hopen dat de wedstrijd geen hinderlijke onderbreking wordt daarvan.
pi_63396129
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 08:46 schreef blindgier het volgende:
Helaas valt het weer volgende week in A Coruna een beetje tegen. Dus dan maar extra zuipen en hopen dat de wedstrijd geen hinderlijke onderbreking wordt daarvan.
Had je 22 graden verwacht dan? Het ligt aan de Golf van Biskaje, en daar kan het behoorlijk spoken!
pi_63396271
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:15 schreef Luni het volgende:

[..]

Had je 22 graden verwacht dan? Het ligt aan de Golf van Biskaje, en daar kan het behoorlijk spoken!
Eigenlijk een graad of 29

Nee, tuurlijk had ik dat niet verwacht, maar zoals het nu eruitziet wordt het net zo bagger als hier.
pi_63401918
quote:
Krul baalde verschrikkelijk over mislukken transfer naar Feyenoord

Tim Krul wordt door Newcastle United voor een maand verhuurd van Carlisle United. In een interview op OnsOranje.nl laat Krul weten erg gebaald te hebben van het mislukken van de transfer naar Feyenoord. "Newcastle wilde mij niet verhuren, maar voor de juiste prijs mocht ik wel verkocht worden. Feyenoord voldeed aan alle voorwaarden, het plaatje zag er perfect uit. Ik zat al met m’n gedachten in Rotterdam. Werken met Henk Timmer en keeperstrainer Patrick Lodewijks leek me een geweldige uitdaging. Plots gooide Wise de deur dicht. Ik baalde verschrikkelijk. Toen heb ik het een tijdje heel zwaar gehad. Met behulp van m’n ouders en vertrouwenspersoon Harry Lulofs kwam ik er bovenop."
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:08:53 #40
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63402317
Alsnog halen in de winterstop.
2000 light years from home
pi_63402538
quote:
"Ik vind het altijd fantastische wedstrijden, dé duels van het jaar. Zeker uit, niks mooiers dan spelen in De Kuip, waar het publiek zo intens meeleeft. Het mooiste stadion van Nederland, vergelijkbaar met die van Rode Ster en Partizan Belgrado."

Aleksander Rankovic (ADO Den Haag).
Feyenoord!
pi_63402644
Moment stilte voorafgaand aan duel met Ado

In verband met het overlijden van voormalig sportcommentator Herman Kuiphof zal voor aanvang van de wedstrijd van komende zondag in De Kuip tussen Feyenoord en ADO Den Haag een moment stilte in acht worden genomen. Aansluitend aan deze stilte zullen radiofragmenten uit de Europa Cup-finale van 1970 tussen Feyenoord en Celtic worden afgespeeld. Deze wedstrijd werd destijds op televisie van commentaar voorzien door Kuiphof
pi_63402670
Zondag eens even laten zien hoe zo'n minuut stilte wel moet.
Feyenoord!
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:08:26 #44
123545 DatMeenJeNiet
pi_63405809
quote:
Denny Landzaat en Andwélé Slory kunnen komende zondag eventueel geselecteerd worden voor de eredivisiewedstrijd tussen Feyenoord en ADO Den Haag. Beide spelers waren het grootste deel van het seizoen uitgeschakeld met hamstringklachten en speelden afgelopen maandag een helft mee tijdens de wedstrijd van Jong Feyenoord tegen de beloften van FC Dordrecht. Landzaat en Slory kregen geen reactie op deze inspanning en trainden de voorbije week volledig mee.

Jon Dahl Tomasson heeft vrijdagmiddag de groepstraining gedeeltelijk hervat. De Deen stond enkele weken aan de kant met een enkelblessure en heeft tijdens de revalidatie hiervan een blessure aan zijn bovenbeen opgelopen. De wedstrijd tegen ADO Den Haag komt zeker nog te vroeg voor Tomasson.

Leroy Fer is er tegen de Hagenaars wel weer bij. De middenvelder miste wegens buikgriep de duels met HHC Hardenberg en FC Twente, maar is inmiddels volledig hersteld. Fer trainde de afgelopen dagen weer voluit mee met de groep.

Het meespelen van Georginio Wijnaldum is afhankelijk van hoe hij de trainingen op vrijdag en zaterdag doorstaat. Wijnaldum viel in de wedstrijd tegen FC Twente in de slotfase uit met een blessure aan zijn enkel en moest zich hierom afmelden voor de wedstrijd van het Nederlands B-elftal tegen Jong Zweden.
pi_63405983
Mooi
pi_63410798
Vanaf de winterstop dus ASR op het shirt.
Bij avantisport.nl zijn de Feyenoord artikelen al te verkrijgen met 70% korting
pi_63410809
Shirt 35 euro
  vrijdag 21 november 2008 @ 18:56:46 #48
139407 jorienvdherik
pi_63411661
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Shirt 35 euro
thx, bestel vanavond gelijk home and away kit
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:55:50 #49
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63413210
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:32 schreef Mr-Sander het volgende:
Ik las dus alleen Met z'n allen richting C... Dus ik dacht Coolsingel
SPOILER
Dat was tevens het eerste dat mij te binnen schoot hahah
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_63413574
Wanneer komt Gijs nou met zijn 100 jaar Feyenoord hooligans DVD? Was een mooi geschenk geweest voor onder de kerstboom.
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:16:04 #51
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_63413743
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wanneer komt Gijs nou met zijn 100 jaar Feyenoord hooligans DVD? Was een mooi geschenk geweest voor onder de kerstboom.
Waren er al in 1908 hooligans???
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_63414457
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Vanaf de winterstop dus ASR op het shirt.
Bij avantisport.nl zijn de Feyenoord artikelen al te verkrijgen met 70% korting
Leuk voor de mensen die het shirt al gekocht hebben
Feyenoord!
pi_63414801
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:40 schreef Putdeksels het volgende:

[..]

Dat was een paar jaar geleden bij Vitesse ook. Eerst was het NUON toen werd het NUON ENW en toen weer NUON. Volgens mij konden die Vitesse supporters hun shirt toen ruilen.
  vrijdag 21 november 2008 @ 21:20:09 #54
139407 jorienvdherik
pi_63415765
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:40 schreef Putdeksels het volgende:

[..]

Lekker boeiend
pi_63417295
quote:
Stage Japanse tiener bij Feyenoord
ROTTERDAM - Feyenoord heeft vanaf maandag de Japanner Ren Sengoku een week op stage. De middenvelder (18) is speler van Kashiwa Reysol uit de J-League.
Afgelopen zomer deed hij met de oudste jeugd van zijn club mee aan een toernooi in het Spaanse Villarreal. Sengoku werd daar uitgeroepen tot meest waardevolle speler van het toernooi.
pi_63417497
[zeikmodus]
quote:
Alweer een middenvelder...
.

[/zeikmodus]
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:31:36 #57
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_63419647

?
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:40:56 #58
123545 DatMeenJeNiet
pi_63419835

Denk het dus wel, gitaarsnaar.
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:45:13 #59
123545 DatMeenJeNiet
pi_63419931
quote:
Gertjan Verbeek wacht op genezing
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Zo hard raasde de storm over het veld naast de Kuip, dat Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek vrijdag besloot een deel van ochtendtraining maar af te blazen.
afbeelding vergroten Blessureleed bij Feyenoord met de klok mee: Giorginio Wijnaldum, Andwélé Slory, Henk Timmer en Michael Mols. FOTO'S PRO SHOTS
Voor je het weet waait er een aluminium doel omver en heeft de Rotterdamse ploeg wéér een speler minder.

In een tijdperk van de meest bizarre blessures kun je het risico maar beter zoveel mogelijk inperken, besloot Verbeek. Vorige week in Enschede tegen FC Twente (1-1) ging Georginio Wijnaldum door zijn enkel, verrekte Michael Mols een hamstring en schoot bij Henk Timmer een vinger uit de kom toen een schot van Theo Janssen van richting werd veranderd.

Toch weigert Verbeek zich vanaf de eerste dag te verschuilen achter zoiets als domme pech. Juist de Feyenoord-trainer verdiepte zich uitgebreid in inspanningsfysiologie, medische begeleiding en herstelmethodes. ,,De fysieke staat van een speler bepaalt zijn kwetsbaarheid voor blessures,’’ aldus Verbeek. ,,Die fysieke staat is trainbaar. Ieder mens kan door training vijftien procent winst boeken. Maar wat je vandaag ergens instopt, levert morgen niet gelijk resultaat op.’’

Fijntjes wijst Verbeek op zijn cijfers bij SC Heerenveen, waar het aantal blessures in vier seizoenen terugliep ‘met veertig tot vijfenveertig procent’.

,,Als ik bij Feyenoord de tijd krijg, gaat me dat hier ook lukken,’’ zegt Verbeek. ,,Dat weet ik zeker. De jongens die de voorbereiding vanaf de eerste week hebben meegemaakt, zijn zo fris als een hoentje. Maar bepaalde processen kosten nu eenmaal tijd. Bij Heerenveen had ik óók veel internationals die over de hele wereld uitvlogen. Dat was niet anders dan hier. Ook daar was het begin moeilijk.’’

De verantwoordelijkheid ligt ook bij spelers zelf, benadrukt de coach. Een voetballer moet leren luisteren naar zijn eigen lichaam. ,,Het gaat om eerlijkheid naar jezelf én naar de medische staf,’’ aldus Verbeek. ,,Als een hersteltrainer vraagt om voluit te sprinten, weet alleen de speler zelf of hij op tachtig of op honderd procent zit. Je moet zélf inzien wat het vraagt om fysiek in orde te zijn.’’

Van buitenaf bekeken oogt het herstel van veel Feyenoorders moeizaam en ongelukkig. Denny Landzaat is na maandenlang geworstel met een hamstringblessure nu pas op de weg terug, net als Andwélé Slory. Beide spelers zochten de laatste weken hun heil bij de Amsterdamse fysiotherapeut Leo Echteld. ,,Dat is in overleg gebeurd,’’ benadrukt Verbeek.

Theo Lucius werd fit geacht na een teenbreuk, maar die breuk bleek bij nader inzien toch nog niet optimaal hersteld. Jon Dahl Tomasson rolde van een enkelblessure in een bovenbeenkwetsuur. En dan is er nog de blessure van Jonathan de Guzman, die na één wedstrijd tegen Willem II opnieuw ver terugviel.

,,Inherent aan een sportmedisch herstelplan is dat je dingen niet kunt terugdraaien,’’ zegt Verbeek. ,,Je kiest voor een aanpak en soms werkt het wel en soms niet. Niet alles is al wetenschappelijk onderbouwd. Een hamstringblessure bijvoorbeeld, is vaak een kwestie van koffiedik kijken. Een absolute waarheid bestaat daarin nog niet.’’

Verbeek voert bij Feyenoord het woord over blessures en sportmedische zaken. De nieuwe clubarts Robert Rozenberg is niet bereikbaar voor de pers en kan of wil daarom zijn visie niet geven op het grote aantal blessures bij de club. ,,We hebben ervoor gekozen dat Gertjan het woord voert in deze en dat kan hij ook prima,’’ aldus technisch directeur Peter Bosz.

Feyenoord besloot zijn medische staf na afgelopen seizoen structureel anders in te richten. In plaats van één vaste sportarts, koos de club voor een model met diverse specialisten van het Erasmus Medisch Centrum. Clubarts Rozenberg is weliswaar iere dag even aanwezig, hij functioneert voor een belangrijk deel als intermediair tussen club en ziekenhuis. Rozenberg wijst na iedere diagnose de weg naar de juiste specialist bij het EMC.

,,De clubleiding was niet tevreden over hoe het de laatste jaren ging,’’ aldus Verbeek. ,,Ik heb daarin geadviseerd, onder andere door een extra fysiotherapeut in dienst te nemen, maar de club heeft de staf ingericht zoals hij is. En daar ben ik tevreden mee.’’

Vinnig reageert hij op de suggestie dat de leeftijd van veel Feyenoord-spelers een rol zou kunnen spelen in de huidige blessuregolf. ,,Wat is het voor onzin dat je op je 30ste al oud bent?,’’ aldus Verbeek. ,,Bij AC Milan wonnen ze met een verdediging van gemiddeld 38 de Champions League. Omdat die jongens fysiek top waren, met een heel laboratorium achter zich. Met goede begeleiding kun je makkelijk tot je 36ste of 37ste doorspelen. Op topniveau en zonder veel blessures.’’
pi_63420308
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ja, stoer man. Naar mongolen kijken die je club schade toebrengen.
Je kickte zeker ook op Nancy toen?
Cause nobody likes rock anymore!
pi_63420413
5 punten onder de rechtstreekse degradatie streep
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_63420682
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:09 schreef Longmen het volgende:
5 punten onder de rechtstreekse degradatie streep

Haha, lachen man!
Feyenoord!
pi_63420714
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:05 schreef Crane het volgende:

[..]

Hij kickte erop, ik kickte ertegen.
Elite
Tegen TTIP
pi_63421123
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:05 schreef Crane het volgende:

[..]

Hou je gewoon je muil
Ik vind het net zoals andere wel leuk om wat relletjes te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjimz op 22-11-2008 08:50:39 ]
pi_63421351
Over een paar uurtjes zijn de kaarten voor Vitesse uit binnen!
  zaterdag 22 november 2008 @ 01:07:11 #66
176521 Grulez
rasgroninger
pi_63421422
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 00:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hou je gewoon je muil Loek.
Ik vind het net zoals andere wel leuk om wat relletjes te zien.
Waarom eigenlijk?
pi_63421435
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 01:07 schreef Grulez het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
Beetje actie
  zaterdag 22 november 2008 @ 01:12:39 #68
176521 Grulez
rasgroninger
pi_63421506
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 01:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Beetje actie
Ah ok.
pi_63421520
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 01:12 schreef Grulez het volgende:

[..]

Ah ok.
Toch?
pi_63424005
-troll-

[ Bericht 89% gewijzigd door sjimz op 22-11-2008 09:56:36 ]
pi_63425567
Kaarten bestellen via internet werkt toch wel goed.
Feyenoord!
pi_63425949
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 11:53 schreef Putdeksels het volgende:
Kaarten bestellen via internet werkt toch wel goed.
Heerlijk inderdaad. Scheelt weer in de rij staan bij de klantenservice.
Elite
Tegen TTIP
pi_63429868
quote:
Feyenoord zonder Landzaat en Hofland tegen ADO
22 november 2008

Denny Landzaat en Kevin Hofland zullen het duel van Feyenoord met ADO Den Haag aan zich voorbij moeten laten gaan.

Landzaat leek terug te kunnen keren na langdurig blessureleed, maar opnieuw gooien hamstringklachten roet in het eten. Hofland heeft last van zijn enkel. Het is nog onduidelijk hoe lang Feyenoord het tweetal precies zal moeten missen. Leroy Fer, Andwele Slory, Georginio Wijnaldum, Luigi Bruins en Theo Lucius zijn hersteld van hun blessures en inzetbaar tegen ADO.

Landzaat in de winterstop verkopen.
Feyenoord!
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:00:15 #74
123545 DatMeenJeNiet
pi_63430319
Pfff.. Tiendalli - Lucius - Bahia - De Cler?

Op deze manier kom je nooit uit het rechterrijtje en kunnen we alweer naar beneden kijken.
pi_63430913
Wel fijn dat Hofland last heeft van zijn enkel. Na een interland. Met Nederland B.

.
pi_63431088
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 16:30 schreef Sloggi het volgende:
Wel fijn dat Hofland last heeft van zijn enkel. Na een interland. Met Nederland B.

.
Ja echt he.... Ik kan daar zo kwaad om worden, tyfus knvb.
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:48:29 #77
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_63431240
quote:

.
Hofland wilde zelf graag.
pi_63431315
Kaarten voor Vitesse uit binnen
pi_63431400
Volgens RR zitten Arsenal - Chelsea - Liverpool - Man United en City morgen in de kuip voor Wijnaldum
pi_63431570
quote:

.
Het is dat we geen verdediger meer over hebben, anders kon ie wat mij betreft ook opkankeren en een tijdje op de tribune wegkwijnen.

Hij weet dat Feyenoord al zoveel geblesseerden heeft en alles op alles moet zetten om weer in de top 5 te komen, maar neemt toch vrolijk het risico om voor dat mislukte KNVB-gedrocht te kiezen. En daarna nog zo'n schijnheilig verhaaltje ook dat ie zich neerlegt bij het besluit van Feyenoord en de club voor laat gaan. Dat doet ie helemaal niet, hij heeft gewoon gespeeld.

Hofland.
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:19:39 #81
123545 DatMeenJeNiet
pi_63431838
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:05 schreef Crane het volgende:

[..]

Het is dat we geen verdediger meer over hebben, anders kon ie wat mij betreft ook opkankeren en een tijdje op de tribune wegkwijnen.

Hij weet dat Feyenoord al zoveel geblesseerden heeft en alles op alles moet zetten om weer in de top 5 te komen, maar neemt toch vrolijk het risico om voor dat mislukte KNVB-gedrocht te kiezen. En daarna nog zo'n schijnheilig verhaaltje ook dat ie zich neerlegt bij het besluit van Feyenoord en de club voor laat gaan. Dat doet ie helemaal niet, hij heeft gewoon gespeeld.

Hofland.
Feyenoord heeft helemaal niets te vertellen.. dus alleen Hofland kan zelf bedanken, wat ook gelijk einde Oranje-loopbaan betekent bij de KNVB. Begrijpelijk dat ie dan dus gaat, zeker als je spelers als Heitinga en Mathijsen voor je hebt. En die enkel zal wel gewoon op de training zijn gebeurd, anders was dat al een tijdje bekend.

Doe gewoon normaal dus.
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:20:55 #82
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_63431868
quote:
De officiele Feyenoord blessure-lijst, editie 22-11-2008:

Pas na de winterstop weer terug:

Michael Mols
Ron Vlaar
Diego Biseswar
Serginho Greene
Tim Vincken

Revalidatie, binnen enkele weken terug:

Jonathan De Guzman
Theo Lucius
Jon Dahl Tomasson
Andwele Slory
Luigi Bruins
Denny Landzaat
Leroy Fer
Danny Buijs
Mitchell Schet

Nog onduidelijk, maar waarschijnlijk snel terug:

André Bahia
Henk Timmer
Georginio Wijnaldum
+ Denny Landzaat, Kevin Hofland
- Leroy Fer, Andwele Slory, Georginio Wijnaldum, Luigi Bruins en Theo Lucius
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
pi_63431979
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Feyenoord heeft helemaal niets te vertellen.. dus alleen Hofland kan zelf bedanken, wat ook gelijk einde Oranje-loopbaan betekent bij de KNVB. Begrijpelijk dat ie dan dus gaat, zeker als je spelers als Heitinga en Mathijsen voor je hebt. En die enkel zal wel gewoon op de training zijn gebeurd, anders was dat al een tijdje bekend.

Doe gewoon normaal dus.
Als Hofland DAN een vent is, is ie bij Feyenoord ook maar een vent, hij weet dat Feyenoord hem nodig heeft en dat ie gewoon moet spelen. Zoals ik al zei: mede door hem staat Feyenoord op dit moment 12e en zijn ze uitgeschakeld in de UEFA Cup, en daarbij heeft z'n kansloze B-elftal ook nog eens met 3-1 (ofzo) verloren van Jong Zweden. Laat hem eerst maar eens bij Feyenoord z'n zaken op orde stellen voordat ie denkt aan oranje.

Feyenoord moet eens opschieten met die rechtzaak trouwens.
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:32:30 #84
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_63432120
Morgen de punten houden in Rotterdam, Ado moet geen probleem zijn.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
pi_63432650
Crane heeft weer een stok om mee te slaan.
Elite
Tegen TTIP
pi_63433410
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:54 schreef Happel het volgende:
Dat jij je nou neerlegt hierbij.
pi_63433456
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:30 schreef Crane het volgende:

[..]

Dat jij je nou neerlegt hierbij.
Hahahahahaha
Elite
Tegen TTIP
pi_63433527
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:32 schreef Happel het volgende:

[..]

Hahahahahaha
Wederom weer zo'n geweldig weerwoord. Je kan beter, Happel.
pi_63433865
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:35 schreef Crane het volgende:

[..]

Wederom weer zo'n geweldig weerwoord. Je kan beter, Happel.
Wederom en weer is hetzelfde.

Je doet weer als vanouds en zit te janken als een verongelijkt kind. Komt allemaal goed, rustig maar. Meer wil ik er niet over zeggen.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 22 november 2008 @ 19:12:28 #90
139407 jorienvdherik
pi_63434393
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:32 schreef Sender_ het volgende:
Morgen de punten houden in Rotterdam, Ado moet geen probleem zijn.
3-0 + wedstrijd
pi_63434429
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 19:12 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

3-0 + wedstrijd
ADO is altijd lastig, ik denk dat je met 3 punten al blij genoeg mag zijn, zeker met de problemen die er zijn.
pi_63435096
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:51 schreef Happel het volgende:

[..]

Wederom en weer is hetzelfde.
Klopt, nu je het zegt.
quote:
Je doet weer als vanouds en zit te janken als een verongelijkt kind. Komt allemaal goed, rustig maar. Meer wil ik er niet over zeggen.
Ik vind het knap dat je zo positief (of naief?) kunt blijven als je kijkt naar de blessuregolf die maar niet ophoudt en nog eens een blik werpt op de stand in de eredivisie.

Maar de situatie was dat ik me hier op zat te winden over dat tering-oranje B omdat ik bang was voor blessures. Iedereen zegt: komt wel goed, zal allemaal wel meevallen. Vervolgens krijgen we Hofland geblesseerd terug... Daar raak ik gefrustreerd van ja.
pi_63435416
Ik zie niet direct een verband tussen het spelen van Hofland bij dat mislukte oranje en zijn blessure, hij heeft toch ook maar een helft gespeeld?
Feyenoord!
pi_63436334
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:54 schreef Happel het volgende:
Ik zou hem er graag een dreun mee verkopen
pi_63439509
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:26 schreef Crane het volgende:

[..]

Als Hofland DAN een vent is, is ie bij Feyenoord ook maar een vent, hij weet dat Feyenoord hem nodig heeft en dat ie gewoon moet spelen. Zoals ik al zei: mede door hem staat Feyenoord op dit moment 12e en zijn ze uitgeschakeld in de UEFA Cup, en daarbij heeft z'n kansloze B-elftal ook nog eens met 3-1 (ofzo) verloren van Jong Zweden. Laat hem eerst maar eens bij Feyenoord z'n zaken op orde stellen voordat ie denkt aan oranje.

Feyenoord moet eens opschieten met die rechtzaak trouwens.
Hallo malloot zonder Hofland hadden we 16de gestaan dus ff kalm verdomme!
  zondag 23 november 2008 @ 00:56:34 #96
176521 Grulez
rasgroninger
pi_63441103
5-1
pi_63443437
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 16:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Volgens RR zitten Arsenal - Chelsea - Liverpool - Man United en City morgen in de kuip voor Wijnaldum
Hoop dat ze door de sneeuw snel besluiten om op te zouten en Wijnaldum nog 4 jaar bij ons laten
pi_63443655
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:30 schreef Luni het volgende:

[..]

Ik zou hem er graag een dreun mee verkopen
boefjuh

Lekker weertje vanmiddag in de kuip, wordt weer genieten op W.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_63443661
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 16:48 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

Hofland wilde zelf graag.
Ik neem het Hofland zelf ook kwalijk. Die debiel is al blessuregevoelig, en dan gaat hij ook nog eens extra wedstrijdjes spelen om zich in de kijker voor het Nederland elftal te spelen. Alsof Van Marwijk niet weet wat hij aan Hofland heeft...
pi_63445164
Helaas vandaag de wedstrijd vanachter de TV volgen.

Hup Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')