Goed. Laatst waren mijn oom en tante bij mijn ouders op bezoek, toen heb ik de hele middag met mijn neefje gepraat. Hij is geobsedeerd door een scenario waarin de dieren de wereld hebben overgenomen. De manier waarop ze dat gedaan hebben, interesseerde hem wel (“Konijnen kunnen goed graven, dus die zouden aan een valkuil kunnen werken. Raven kunnen goed roven, dus die zouden in huizen kunnen binnendringen om daar wapens en scherpe dingen te stelen. Die scherpe dingen zouden ze dan op de bodem van die valkuil kunnen leggen.” Ik: “En dan heb je het nog niet eens over tijgers of olifanten gehad. Die zouden zich wereldwijd kunnen organiseren.” Hij (ernstig): “Vergeet de krokodillen niet…”), maar het ging hem vooral om de uitwerking. Meeuwen die de stranden bewaken, kraaien die delen van een stad bezet houden en in een machtsstrijd met de torenvalken verwikkeld zijn, en meer van dat soort gekkigheid.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:49 schreef Sam_Spade het volgende:
Ik ben een en al oor.
Wat zijn je plannen, zijn ze van een snode aard?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik ga vanavond de ART en kwantummechanica eens samenkoppelen. Die ongein heeft lang genoeg geduurd. Tijd voor weer eens wat vooruitgang.
Ik ben uitermate vredelievend en zou het een ramp vinden mochten mijn wetten zorgen voor nieuwe ontwikkelingen als de atoombom.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat zijn je plannen, zijn ze van een snode aard?
Abstractie.quote:
Virtus.quote:
Ik zei toch al dat het een achterlijk en laf apparaat was. De jeugd lastig vallen wanneer ze simpelweg aanwezig zijn. Alsof jongeren ongewenst zijn. Waanzin. En dan wegjagen naar andere locaties.quote:'Hangjeugd wegjagen met mosquito tegen de wet'
Volgens minister Guusje ter Horst (PvdA) van Binnenlandse Zaken is het inzetten van de mosquito, die hoge tonen verspreidt die alleen jongeren tot 25 jaar kunnen horen, in strijd met de grondrechten.
De ruim honderd gemeenten die een mosquito hebben ingezet tegen hangjongeren, moeten het apparaat weer weghalen.
Ter Horst vindt dat gemeenten voldoende andere mogelijkheden hebben en krijgen om overlast door hangjongeren weg te jagen. Ze zal haar besluit binnenkort verder toelichten in een brief aan de Tweede Kamer.
Waarschuwing
Ter Horst zal gemeenten waarschuwen dat er mogelijk grondwettelijke bezwaren kleven aan het gebruik van de mosquito.
'Als ze ermee doorgaan, lopen ze de kans dat het voor de rechter komt,' zei de minister. Gemeenten moeten nu beslissen de zoemende apparaten zelf weg te halen of een uitspraak van de rechter af te wachten.
Bewegingsvrijheid
Ter Horst noemt de onaantastbaarheid van het lichaam als grondrecht dat mogelijk wordt geschonden door de mosquito, net als het recht op bewegingsvrijheid.
De oppositiepartijen VVD en SGP willen met Ter Horst in debat over het besluit, omdat zij horen dat gemeenten positief zijn over de mosquito.
Bron: Elsevier
In normale landen zijn mensen op de straat heel normaal.quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:19 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik zei toch al dat het een achterlijk en laf apparaat was. De jeugd lastig vallen wanneer ze simpelweg aanwezig zijn. Alsof jongeren ongewenst zijn. Waanzin. En dan wegjagen naar andere locaties.
De VVD laat zich weer van haar beste kant zien.
Als je geen ''volksch'' meer schrijft, wil ik je best onderdak bieden.quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:56 schreef Fastmatti het volgende:
Wat is Nederland toch een kutland en ik zit hier het komende jaar nog vast ook.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:56 schreef Fastmatti het volgende:
Wat is Nederland toch een kutland en ik zit hier het komende jaar nog vast ook.
Hoi, ik ben Ansswa! [deel4]quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:36 schreef Nautilus_ het volgende:
Emile Ratelband is zelf een stuk gajes. Het is ongelooflijk dat vrouwen vallen voor zo'n vent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |