Ik heb ook eindelijk FM 08 binnengekregen - nouja, de Noord Amerikaans dan, genaamd World Wide Soccer Manager

...dit aangezien ik hier geen 'FM' kan bestellen via Steam en deze versie (die helemaal hetzelfde is op de naam na) een stuk goedkoper is, omgerekend 23 euro.
Alle grote competities in Europa en Zuid-Amerika gekozen en werkloos begonnen en met een achtergrond als amateur voetballer. Niet doen dus, want ik heb bijna een jaar gewacht (On Holiday, met automatisch soliciteren aan) en niemand wilde mij. Nieuw spel aangemaakt met dezelde keuzes maar als verleden prof gekozen (weet niet of de NL vertaling goed is voor die opties).
Geen vakantie genomen en gesolliciteerd bij alle clubs zonder manager, de meeste waren in de 2e divisie in Brazilie en Mexico. Maar een clubje wilde mij hebben en dit was Montrose in de 3e divisie van Schotland. Ik had via FM2007 met Motherwell al in de Schotse competitie gespeeld dus leek mij dit wel aardig.
Montrose heeft een grote selectie voor een semi-prof clubje met een aantal bruikbare spelers, een piepklein stadion en 30,000 euro voor transfer geld. nog voor het seizoen een speler aangetrokken, een 42 jarige Hongaarse verdediger, transfer vrij maar goede stats en 'highly recommended' door mijn Assistent Manager (ik heb geen scouts). Na een paar wedstrijden heeft hij een average rating van 7.62 en heeft er al een paar goals gemaakt uit vrije trappen! Niet slecht voor zo'n oude bok, en het zegt alles over het niveau van deze league.
Prognose was in de promotie groep en ik sta stevig op de 4e plaats. Toch niet echt tevreden over sommige spelers dus maar even rond gekeken bij Nederlandse amateur clubs (oa Achilles 1894, Groene Ster en SC Feyenoord) en daar zit echt veel leuks bij. De meeste zijn gratis weg te halen en hebben salaris eisen van 50 tot 100 Euro per week

dus dat past goed in mijn budget.
De enige bekende naam is Ronald Hamming (Achilles), 35 jaar en een goede spits voor mijn clubje. Voorderest nog wat middenvelders met stats 2 maal zo goed als de originele Montrose spelers maar de namen zijn mij onstschoten en ik tiep dit op mijn werk

.
Er waren wat aanpassingsproblemen met mijn nieuwe spelers in het begin maar het begint nu te lopen, na 10 wedstrijden nog steeds op de 4e plek maar net gewonnen met 1-5 van Stenhousemuir (uit dus), die stevig op de eerste plek staat met 6 punten voorsprong op nummer 2.
Ik ben trouwens wel al uitgeschakeld voor 2 van de 3 schotse Cups, door 1e divisie clubs met redelijk goede wedstrijden (oa 3-3 met verlies na penalties van St.Johnston -- mijn parent club

).
Vanavond weer verder!