abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63351522
Aandelen staan erg laag. Grote kans dat er nog 10 tot 40% afkan. 2009 vormt waarschijnlijk een mooi moment om in te stappen.

Wat is jouw aankooplijstje voor 2009 wat aandelen betreft?

Ik heb m'n zinnen gezet op:

Uitleg:

(Cijfer>Cijfer = hoogste punt afgelopen 2 jaar versus huidige beurskoers)

Aegon (15>3): Enorm afgestraft, als de kredietcrisis enigsinds op begint te lossen kan dat aandeel makkelijk verdubbelen. Koopwaardige beurskoers: onder de 3,40.

AMG (65>8), Fugro (62>22), bodemonderzoeker gas en olie) en Arcelor Mittal (65>15): grondstofgerelateerde fondsen. Zeer koopwaardig wanneer de olieprijs onder de 30 á 40 dollar zakt (andere grondstofprijzen bewegen meestal mee). Staalbedrijven AMG en Arcelor Mittal zullen op het dieptepunt 80 tot 90% van hun waarde verloren hebben in anderhalf jaar. Wanneer de staalprijzen weer omhoog gaan omdat opkomende markten weer uit het slop komen gaan grondstoffen weer skyhigh en deze aandelen ook.
Koopwaardige beurskoers AMG: onder de 7,00.
Koopwaardige beurskoers Arcelor Mittal: onder de 10,50.
Koopwaardige beurskoers Fugro: onder de 17,00.

ASML (25>11): Chipbakker zal het enorm moeilijk krijgen in 2009, want de vraag naar chipmachines zal ongekend laag worden. Erg conjunctureel fonds, kan nog wel 2/3 af vanaf het huidige punt. Echter een koopje als de markt weer aantrekt. Koopwaardige beurskoers: onder de 4,25.

CSM (30>10): Nu al fors lager dan tijdens de recessie in 2003. Koopwaardige beurskoers: onder de 8,75.

Gamma (70>10): kan nog halveren vanaf dit punt ivm huizenmarkt, maar is al 85% gedaald. Zal de recessie vast wel overleven. Koopwaardige beurskoers: onder de 6,00.

USG People (37>8): uitzendfonds, kan het snelst profiteren van opleving van de economie, aandeel zal ook als eerste stijgen. Had een enorm lage koerswinstverhouding. Koopwaardige beurskoers: onder de 4,40.

BAM (22>5): Goed bouwbedrijf, enorm afgestrafd, kan nogmaals halveren, maar als de bouwmarkt eenmaal aantrekt kan het aandeel exploderen. Enorm lage koerswinstverhouding. Koopwaardige beurskoers: onder de 2,90.

VastNed (32>5): Zal het voorlopig slecht blijven doen, maar is al 80% gezakt. Met het bedrijf zelf zit het echt wel goed, zij gaan juist eigen aandelen inkopen. Koopwaardige beurskoers: onder de 3,75.

Risicoaandelen: TomTom (65>4), meer dan 93% gedaald op het moment, kan mogelijk nog wel eens halveren, maar bij herstel een mooi rendement. Wel een kans op failliet gaan, dus beleg er niet veel in. Koopwaardige beurskoers: onder de 2,75.

Heijmans (47>4): mogelijk failliet in 2009 of 2010, maar het aandeel is al 90% gedaald, ook een mooi rendement op te maken als ze het overleven. Koopwaardige beurskoers: onder de 2,50.

[ Bericht 39% gewijzigd door pberends op 19-11-2008 18:36:39 ]
  woensdag 19 november 2008 @ 18:11:17 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63351537
Arcelor Mittal
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_63351566
Arcelor Mittal wordt echt een lekkertje als de olieprijs onder de 40 dollar komt. Als opkomende landen over anderhalve jaar weer op stoom komen gaat Arcelor Mittal skyhigh.
  woensdag 19 november 2008 @ 18:16:26 #4
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_63351662
Ik ga niet voor TomTom. Ik denk dat dit bedrijf niet opkan tegen de concurrentie. TomTom wordt steeds minder synoniem voor navigatiesysteem.
Crucell lijkt mij interessant. Ik heb gewerkt bij een investeringsbedrijf dat zich op deze sector richt. Ik geloof dat hier een stijgende lijn in zit.

Niet mee eens? Tell me why

Edit: de staalindustrie lijkt ook aantrekkelijk. Ik denk dat Draka risico is. KLIK
ArcelorMittal? Bij een koers van onder de 10 euro koop ik.

[ Bericht 21% gewijzigd door JtodaX op 19-11-2008 18:33:02 ]
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_63351664
Fugro
SBM Offshore
Boskalis Westminster
Arcelor Mittal -- alleen onder de 10 euro
AMG
TomTom
Randstad
USG People
  woensdag 19 november 2008 @ 18:17:38 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63351697
TomTom is vergane glorie.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 19 november 2008 @ 18:18:47 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_63351719
Ik ga voor Varta batterijen, let op mijn woorden!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_63351758
Ben er nog één vergeten: Akzo Nobel.
pi_63351866
Ik heb er maar even een uitleg bij gegeven. Correct me if i'm wrong.
pi_63352035
BAM
Randstad
Arcelor Mittal
USG People
AMG twijfel ik een beetje over
AirFrance KLM misschien
  woensdag 19 november 2008 @ 18:35:33 #11
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_63352044
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:18 schreef Rosbief het volgende:
Ik ga voor Varta batterijen, let op mijn woorden!
KLIK
Omdat...? Bedrijf is erg oud, staat niet bekend om R&D.
IKEA batterijtjes zijn trouwens varta
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_63352141
Beter Bed en Dico
  woensdag 19 november 2008 @ 18:41:31 #13
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_63352192
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:35 schreef Dave7 het volgende:
AirFrance KLM misschien
Wat is het verschil tussen het aandeel in Amsterdam en Parijs van AirFrance-KLM?
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:39 schreef BabyBel4 het volgende:
Beter Bed en Dico
pi_63352234
hmm, zeer risicovolle portefeuille. Groot deel metaalindustrie, bouwindustrie (AMG, Arcelor, Bam, Heijmans, CSM)
Als de olie op 30 dollar staat gaan bedrijven juist niet investeren om olie te vinden. CSM is een defensief aandeel (ook industrie) als er weer groei komt zal dat aandeel achter blijven.

Mijn strategie is om van de verschillende gebieden daar 1 aandeel uit te kiezen:
financieel: Aegon
industrie: Aalberts
Media: Wolters of Reed Elsevier
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_63352258
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:39 schreef BabyBel4 het volgende:
Beter Bed en Dico
Ha Dico! Daar heb ik vroeger nog veel winst mee weten te behalen en daar is toen zelfs nog onderzoek naar gedaan waarom dat aandeel zo erg steeg

Overigens ook een schaamteloze tvp om even op de openingspost te reageren strax, mijn lijstje ziet er toch wel wat anders uit met andere beredenaties.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63352325
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:43 schreef merry77 het volgende:
hmm, zeer risicovolle portefeuille. Groot deel metaalindustrie, bouwindustrie (AMG, Arcelor, Bam, Heijmans, CSM)
Als de olie op 30 dollar staat gaan bedrijven juist niet investeren om olie te vinden. CSM is een defensief aandeel (ook industrie) als er weer groei komt zal dat aandeel achter blijven.

Mijn strategie is om van de verschillende gebieden daar 1 aandeel uit te kiezen:
financieel: Aegon
industrie: Aalberts
Media: Wolters of Reed Elsevier
"Als de olie op 30 dollar staat gaan bedrijven juist niet investeren om olie te vinden."

Juist een hele goede reden om juist dan in Fugro, AMG en ArcelorMittal te investeren. Dan zijn die aandelen juist enorm laag.

Heijmans is verder een risicoaandeel, misschien dat ik er niet eens in investeer. TomTom is ook een twijfelgeval.
pi_63352509
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:41 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen het aandeel in Amsterdam en Parijs van AirFrance-KLM?
Ja, dat vroeg ik me eigenlijk ook af waar zij hun hoofdnotering hebben.
  woensdag 19 november 2008 @ 18:53:17 #18
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_63352524
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ha Dico! Daar heb ik vroeger nog veel winst mee weten te behalen en daar is toen zelfs nog onderzoek naar gedaan waarom dat aandeel zo erg steeg

Overigens ook een schaamteloze tvp om even op de openingspost te reageren strax, mijn lijstje ziet er toch wel wat anders uit met andere beredenaties.
"Dico boekt verlies EUR1,7 mln in H1 2008" (artikel van Marijn Wellink)

Dat gaat failliet, sorry. (of is dat het al?)
Edit: http://www.boedelverkopen.nl/fo/nieuws.php?id=1068
Huh? 2004? Mijn grafiekje op BinckBank.nl stopt bij 4oktober dit jaar.
  woensdag 19 november 2008 @ 18:56:20 #19
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_63352609
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:52 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ja, dat vroeg ik me eigenlijk ook af waar zij hun hoofdnotering hebben.
De Nederlandse staat op 9,990, de Franse op 10,0500. Is dit niet gewoon hetzelfde maar dan dubbel genoteerd bij 2 Euronext beursen?
pi_63352718
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:17 schreef Falco het volgende:
TomTom is vergane glorie.
pi_63352903
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:56 schreef JtodaX het volgende:
De Nederlandse staat op 9,990, de Franse op 10,0500. Is dit niet gewoon hetzelfde maar dan dubbel genoteerd bij 2 Euronext beursen?
Dat.
  woensdag 19 november 2008 @ 19:07:03 #22
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_63352930
quote:
TomTom is vegane glorie
TeleAtlas ook?

[ Bericht 44% gewijzigd door JtodaX op 19-11-2008 19:12:48 ]
pi_63353117
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:53 schreef JtodaX het volgende:

[..]

"Dico boekt verlies EUR1,7 mln in H1 2008" (artikel van Marijn Wellink)

Dat gaat failliet, sorry. (of is dat het al?)
Edit: http://www.boedelverkopen.nl/fo/nieuws.php?id=1068
Huh? 2004? Mijn grafiekje op BinckBank.nl stopt bij 4oktober dit jaar.
Vage shit.
  woensdag 19 november 2008 @ 19:27:04 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63353544
Op grond waarvan besluit jij wat een koopwaardige koers voor een aandeel is, PBerends?
The End Times are wild
pi_63353780
Berends welk boek raad jij aan voor beginnende beleggers?

Ervaring met ''Beleggen voor dummies''??
pi_63354422
quote:
Op woensdag 19 november 2008 19:33 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
Berends welk boek raad jij aan voor beginnende beleggers?

Ervaring met ''Beleggen voor dummies''??
Beleggen voor Dummies had ik heel toevallig vandaag gekocht. Nog geen bladzijde gelezen overigens .

Maar voor noobs is het vast en zeker een van de beste boeken.
  woensdag 19 november 2008 @ 20:15:21 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63355111
Preliminary

HSBC HOLDINGS PLC
BANCO SANTANDER SA
BNP PARIBAS
ALLIANZ SE-REG
UNICREDIT SPA
ROYAL BANK OF SCOTLAND GROUP
ING GROEP NV-CVA
BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTA
AXA
SOCIETE GENERALE
INTESA SANPAOLO
BARCLAYS PLC
CREDIT SUISSE GROUP AG-REG
DEUTSCHE BANK AG-REGISTERED
ASSICURAZIONI GENERALI
LLOYDS TSB GROUP PLC
AEGON NV
ALLIED IRISH BANKS PLC
BP PLC
TOTAL SA
ROYAL DUTCH SHELL PLC-A SHS
ENI SPA
BRITISH AMERICAN TOBACCO PLC
DIAGEO PLC
UNILEVER NV-CVA
GROUPE DANONE
CARREFOUR SA
L'OREAL
RIO TINTO PLC
ANGLO AMERICAN PLC
BAYER AG
ARCELORMITTAL
BASF SE
LAFARGE SA
SIEMENS AG-REG
ABB LTD-REG
PHILIPS ELECTRONICS NV
VINCI SA
SCHNEIDER ELECTRIC SA
DEUTSCHE POST AG-REG
RANDSTAD HOLDING NV
ALSTOM
DAIMLER AG
LVMH MOET HENNESSY LOUIS VUITTON
HENNES&MAURITZ AB-B SHS
ACCOR SA
INDITEX
VODAFONE GROUP PLC
TELEFONICA SA
DEUTSCHE TELEKOM AG-REG
FRANCE TELECOM SA
BT GROUP PLC
NOVARTIS AG-REG
GLAXOSMITHKLINE PLC
SANOFI-AVENTIS
ASTRAZENECA PLC
E.ON AG
GDF SUEZ
IBERDROLA SA
RWE AG
ENEL SPA
NOKIA OYJ
SAP AG
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63355637
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:15 schreef SeLang het volgende:
Preliminary

lijstje aandelen.
Een spreiding in 10 sectoren, met een relatief overgewicht van financiële aandelen. En in die financiele sector een gigantische spreiding van maar liefst 18 Europeze banken en instellingen ( ik zie geen amerikaanse? ) Ik neem aan dat als je écht weer op het punt komt om aandelen te kopen, in deze lijst weer een selectie maakt met aandelen die daaruit weer het meest interessant zijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_63355685
BRITISH AMERICAN TOBACCO PLC zou ik eruit pleuren.
  woensdag 19 november 2008 @ 20:48:34 #30
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63356162
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een spreiding in 10 sectoren, met een relatief overgewicht van financiële aandelen. En in die financiele sector een gigantische spreiding van maar liefst 18 Europeze banken en instellingen ( ik zie geen amerikaanse? ) Ik neem aan dat als je écht weer op het punt komt om aandelen te kopen, in deze lijst weer een selectie maakt met aandelen die daaruit weer het meest interessant zijn.
Lijst blijft uiteraard onder review.

Weging sectoren is ongeveer gelijk aan MSCI Europe. Dat geldt ook voor de financials (ca 25%). Niet alle aandelen hebben evenveel weging. Olie en Healthcare zijn minder aandelen maar wel relatief meer geld per aandeel. Financials zijn goed gespreid omdat er een aantal toast zijn maar je weet niet wie. Dat wordt weer gecompenseerd door een aantal die spectaculair gaan herstellen (maar je weet niet wie).

Ik heb geen behoefte aan Amerikaanse aandelen omdat bijna alle fondsen in de lijst voldoende exposure hebben naar de USA. Met het opnemen van Amerikaanse aandelen wordt die exposure te hoog.

En tenslotte heeft geen enkel fonds een weging van meer dan 2,5% en de meesten hebben <2%, zodat geen enkel specifiek faillisement of nationalisatie mij in de problemen brengt.

Deze lijst heb ik al eerder gepost en er is niets specifiek goed aan deze bepaalde aandelen (afgezien van een hele basic screening die ik heb gedaan). Het zijn gewoon belangrijke Europese spelers in de 10 sectoren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63374551

Ongelooflijk dit fonds. Vandaag weer -13% op 7,40.

Echter wel steeds meer aandelen voor het bedrag dat ik erin wil stoppen .
pi_63381142
Fugro
ING
TomTom
Citigroup
Unilever
Airfrance-KLM
Barclays

Staalbedrijven pas in 2010
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  donderdag 20 november 2008 @ 19:46:19 #33
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_63382721
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:46 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Ongelooflijk dit fonds. Vandaag weer -13% op 7,40.

Echter wel steeds meer aandelen voor het bedrag dat ik erin wil stoppen .
De daling in % van TomTom is ongeveer hetzelfde (over het laatste halfjaar). Heijmans komt ook dicht in de buurt.
pi_63383387
Ja PBerends waarom heb je geen ING in je lijst?

Die staan op 6,50! representeert de echte waarde van het bedrijf totaal niet.
  donderdag 20 november 2008 @ 20:10:15 #35
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63383429
Arcelor, Aegon en ING
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63383964
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:10 schreef pberends het volgende:
Wat is jouw aankooplijstje voor 2009 wat aandelen betreft?
Zolang het beeld dat er een dikke wereldwijde crisis aankomt zich niet wijzigt, verwacht ik pas enig koersherstel rond 2011, 2012 en blijft mijn lijstje leeg. De enige uitzonderingen die ik nu in gedachte heb zijn alternatieve energie (de volgende bubble) en goudmijnen (speculatief), die beide hard met de rest zijn meegedaald maar waar in 2009 wel muziek in zou kunnen zitten.
pi_63384204
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:08 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
Ja PBerends waarom heb je geen ING in je lijst?

Die staan op 6,50! representeert de echte waarde van het bedrijf totaal niet.
Uit nationalisatievrees. Ik wil nog wel rustig kunnen slapen he. Bij Aegon verwacht ik geen nationalisatie omdat het niet echt een bank is die enorm hypotheken verstrekt enzo.

Bovendien denk ik dat als je aandelen 5 jaar vasthoudt een stuk meer winst kan maken met bv. AMG en ArcelorMittal.
pi_63385314
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:27 schreef dvr het volgende:

[..]

Zolang het beeld dat er een dikke wereldwijde crisis aankomt zich niet wijzigt, verwacht ik pas enig koersherstel rond 2011, 2012 en blijft mijn lijstje leeg. De enige uitzonderingen die ik nu in gedachte heb zijn alternatieve energie (de volgende bubble) en goudmijnen (speculatief), die beide hard met de rest zijn meegedaald maar waar in 2009 wel muziek in zou kunnen zitten.
je verwacht serieus pas herstel rond die tijd, en tot die tijd dus een daling en daarna een lichte zijwaartse beweging?
pi_63387813
Groot herstel verwacht ik ook pas in 2011 ofzo, maar de bodem zit vaak veel eerder dan dat.
pi_63388366
hmmm dat klinkt wel enigszins onlogisch aangezien ik toch niet verwacht dat de recessie drie jaar duurt...
en als de ommekeer is gemaakt dan zullen de fondsen die hardst zijn afgestraft al een koersexplosie hebben laten zien...
ik verwacht in 2009 wel een fors herstel hoor
niet meteen aan het begin van het jaar (tenzij het met deze snelheid zo door gaat)
pi_63389321
Ik verwacht dat de wereldrecessie 6 tot 8 kwartalen duurt. Nu hebben we pas 2 kwartalen achter de rug.
pi_63389944
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:49 schreef pberends het volgende:
Ik verwacht dat de wereldrecessie 6 tot 8 kwartalen duurt. Nu hebben we pas 2 kwartalen achter de rug.
met de huidige 3

en de aandelenmarkt loopt er op vooruit
pi_63410240
Ja wanneer in te stappen is het lastigste.
De bodem van de afgelopen jaren is onderhand wel bereikt.

Denk dat ik begin 2009 ga instappen om te kunnen profiteren van de explosies van aandelenstijgingen.
pi_63410907
Als je echte lange termijn belegd kan je nu best instappen. Gewoon elke maand een leuke aankoop doen, de komende 6 á 12 maanden.
pi_63414127
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:
je verwacht serieus pas herstel rond die tijd, en tot die tijd dus een daling en daarna een lichte zijwaartse beweging?
Ja, zeg maar de 1929-beweging: een beperkte crash direct gevolgd door redelijk herstel, maar daarna een jarenlange diepe neergang. Deze crisis heeft niets te maken met een tijdelijk conjunctuurdipje of iets dergelijks, hij komt voort uit een fundamenteel probleem: de terugtrekking van geld uit investeringen en het droogvallen van de kredietstromen (die het levensbloed van de moderne economie zijn geworden). Die beweging trekt de beurzen, de financiële wereld, de huizenmarkt, het consumentenkrediet en het bedrijfsleven naar het putje.

Hoe ik ook kijk, ik zie geen enkel lichtpuntje dat dat tij zou kunnen keren. De centrale banken bieden al gratis geld, de olieprijs is relatief laag, de Amerikaanse oorlogsmachine draait, de werkgelegenheid staat (nog) op een gezond peil.. en toch treedt overal stagnatie op. Na de banken en verzekeraars beginnen nu de grootste bedrijven in de sectoren die het meest van krediet afhankelijk zijn (automobiel, bouw) af te takelen. Dat heeft niet alleen een grote impact op de eigen resultaten en werkgelegenheid maar ook op die van leveranciers en afnemers. Daarmee is een vicieuze cirkel begonnen die door afnemende koopkracht de hele economie kan laten stagneren. Overheden kunnen wel proberen dat met tijdelijke maatregelen te ondervangen, maar dat is symptoombestrijding die hooguit tot geldontwaarding leidt. Het geld blijft een weg zoeken naar zekerheid, weg uit de bubbels waarin de afgelopen decennia zoveel schijnwelvaart gecreëerd is, en zelfs weg uit au-fond gezonde bedrijven omdat de economische perspectieven niet goed zijn en omdat speculatieve schulden afbetaald moeten worden.

Dat de beurs hierop vooruit zou lopen is overigens onzin, die loopt voorlopig juist achter de feiten aan - als je althans aanneemt dat we niet met een conjunctuurdipje maar met een crisis te maken hebben.
  vrijdag 21 november 2008 @ 21:14:15 #46
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_63415551
Wat zijn jullie meningen over Altria Group (Philip Morris), laat al jaren dikke winsten zien en de p/e is momenteel iets van 5.

Tevens denk ik niet dat roken echt onder de crisis gaat leiden
pi_63415973
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:14 schreef Richie_Rich het volgende:
Wat zijn jullie meningen over Altria Group (Philip Morris), laat al jaren dikke winsten zien en de p/e is momenteel iets van 5.

Is de beurskoers veel gedaald dan?
  zaterdag 22 november 2008 @ 00:20:19 #48
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_63420632
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Is de beurskoers veel gedaald dan?
Van $22 in juni tot $15 nu ongeveer.
pi_63421404
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:14 schreef Richie_Rich het volgende:

Het probleem met de tabakbroeder is alleen dat mensen nog wel eens een sigaretje minder kunnen gaan roken, ook al gaat bij veel mensen de sigaretten voor de primaire levensbehoeften. Voor de rest ziet het bedrijf er relatief gezond uit, en heeft het flink op z'n donder gehad. Ik laat mezelf alleen te vaak misleiden, door 'mooie' grafiekjes. Overigens is hij met een P/E van 5 toch wel ondergewaardeerd, maar dat zijn er wel meer op dit moment in een negatieve trend die er heerst.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  zaterdag 22 november 2008 @ 01:18:57 #50
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_63421621
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 01:06 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

Het probleem met de tabakbroeder is alleen dat mensen nog wel eens een sigaretje minder kunnen gaan roken, ook al gaat bij veel mensen de sigaretten voor de primaire levensbehoeften. Voor de rest ziet het bedrijf er relatief gezond uit, en heeft het flink op z'n donder gehad. Ik laat mezelf alleen te vaak misleiden, door 'mooie' grafiekjes. Overigens is hij met een P/E van 5 toch wel ondergewaardeerd, maar dat zijn er wel meer op dit moment in een negatieve trend die er heerst.
Die p/e van 5 is natuurlijk gebaseerd op de winst van 2007. Geen idee wat 2008 gaat worden, ben er nog niet echt goed ingedoken.

Verder pakten ze in 2007 een winst van +/-$14 miljard op een omzet van $38 miljard. Dat zijn bizarre marges

Verder denk ik dat sigaretten minder last hebben van een crisis dan bijv Unilever, Shell, Heineken e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')