KLIKquote:Op woensdag 19 november 2008 18:18 schreef Rosbief het volgende:
Ik ga voor Varta batterijen, let op mijn woorden!
Wat is het verschil tussen het aandeel in Amsterdam en Parijs van AirFrance-KLM?quote:
quote:
Ha Dico! Daar heb ik vroeger nog veel winst mee weten te behalenquote:
"Als de olie op 30 dollar staat gaan bedrijven juist niet investeren om olie te vinden."quote:Op woensdag 19 november 2008 18:43 schreef merry77 het volgende:
hmm, zeer risicovolle portefeuille. Groot deel metaalindustrie, bouwindustrie (AMG, Arcelor, Bam, Heijmans, CSM)
Als de olie op 30 dollar staat gaan bedrijven juist niet investeren om olie te vinden. CSM is een defensief aandeel (ook industrie) als er weer groei komt zal dat aandeel achter blijven.
Mijn strategie is om van de verschillende gebieden daar 1 aandeel uit te kiezen:
financieel: Aegon
industrie: Aalberts
Media: Wolters of Reed Elsevier
Ja, dat vroeg ik me eigenlijk ook af waar zij hun hoofdnotering hebben.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:41 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen het aandeel in Amsterdam en Parijs van AirFrance-KLM?
"Dico boekt verlies EUR1,7 mln in H1 2008" (artikel van Marijn Wellink)quote:Op woensdag 19 november 2008 18:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ha Dico! Daar heb ik vroeger nog veel winst mee weten te behalenen daar is toen zelfs nog onderzoek naar gedaan waarom dat aandeel zo erg steeg
![]()
Overigens ook een schaamteloze tvp om even op de openingspost te reageren strax, mijn lijstje ziet er toch wel wat anders uit met andere beredenaties.
De Nederlandse staat op 9,990, de Franse op 10,0500. Is dit niet gewoon hetzelfde maar dan dubbel genoteerd bij 2 Euronext beursen?quote:Op woensdag 19 november 2008 18:52 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja, dat vroeg ik me eigenlijk ook af waar zij hun hoofdnotering hebben.
Dat.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:56 schreef JtodaX het volgende:
De Nederlandse staat op 9,990, de Franse op 10,0500. Is dit niet gewoon hetzelfde maar dan dubbel genoteerd bij 2 Euronext beursen?
TeleAtlas ook?quote:TomTom is vegane glorie
Vage shit.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:53 schreef JtodaX het volgende:
[..]
"Dico boekt verlies EUR1,7 mln in H1 2008" (artikel van Marijn Wellink)
Dat gaat failliet, sorry. (of is dat het al?)
Edit: http://www.boedelverkopen.nl/fo/nieuws.php?id=1068
Huh? 2004? Mijn grafiekje op BinckBank.nl stopt bij 4oktober dit jaar.
Beleggen voor Dummies had ik heel toevallig vandaag gekocht. Nog geen bladzijde gelezen overigensquote:Op woensdag 19 november 2008 19:33 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
Berends welk boek raad jij aan voor beginnende beleggers?
Ervaring met ''Beleggen voor dummies''??
Een spreiding in 10 sectoren, met een relatief overgewicht van financiële aandelen. En in die financiele sector een gigantische spreiding van maar liefst 18 Europeze banken en instellingen ( ik zie geen amerikaanse? ) Ik neem aan dat als je écht weer op het punt komt om aandelen te kopen, in deze lijst weer een selectie maakt met aandelen die daaruit weer het meest interessant zijn.quote:
Lijst blijft uiteraard onder review.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een spreiding in 10 sectoren, met een relatief overgewicht van financiële aandelen. En in die financiele sector een gigantische spreiding van maar liefst 18 Europeze banken en instellingen ( ik zie geen amerikaanse? ) Ik neem aan dat als je écht weer op het punt komt om aandelen te kopen, in deze lijst weer een selectie maakt met aandelen die daaruit weer het meest interessant zijn.
De daling in % van TomTom is ongeveer hetzelfde (over het laatste halfjaar). Heijmans komt ook dicht in de buurt.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:46 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Ongelooflijk dit fonds. Vandaag weer -13% op 7,40.
Echter wel steeds meer aandelen voor het bedrag dat ik erin wil stoppen.
Zolang het beeld dat er een dikke wereldwijde crisis aankomt zich niet wijzigt, verwacht ik pas enig koersherstel rond 2011, 2012 en blijft mijn lijstje leeg. De enige uitzonderingen die ik nu in gedachte heb zijn alternatieve energie (de volgende bubble) en goudmijnen (speculatief), die beide hard met de rest zijn meegedaald maar waar in 2009 wel muziek in zou kunnen zitten.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:10 schreef pberends het volgende:
Wat is jouw aankooplijstje voor 2009 wat aandelen betreft?
Uit nationalisatievrees. Ik wil nog wel rustig kunnen slapen he. Bij Aegon verwacht ik geen nationalisatie omdat het niet echt een bank is die enorm hypotheken verstrekt enzo.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:08 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:
Ja PBerends waarom heb je geen ING in je lijst?
Die staan op 6,50! representeert de echte waarde van het bedrijf totaal niet.
je verwacht serieus pas herstel rond die tijd, en tot die tijd dus een daling en daarna een lichte zijwaartse beweging?quote:Op donderdag 20 november 2008 20:27 schreef dvr het volgende:
[..]
Zolang het beeld dat er een dikke wereldwijde crisis aankomt zich niet wijzigt, verwacht ik pas enig koersherstel rond 2011, 2012 en blijft mijn lijstje leeg. De enige uitzonderingen die ik nu in gedachte heb zijn alternatieve energie (de volgende bubble) en goudmijnen (speculatief), die beide hard met de rest zijn meegedaald maar waar in 2009 wel muziek in zou kunnen zitten.
met de huidige 3quote:Op donderdag 20 november 2008 22:49 schreef pberends het volgende:
Ik verwacht dat de wereldrecessie 6 tot 8 kwartalen duurt. Nu hebben we pas 2 kwartalen achter de rug.
Ja, zeg maar de 1929-beweging: een beperkte crash direct gevolgd door redelijk herstel, maar daarna een jarenlange diepe neergang. Deze crisis heeft niets te maken met een tijdelijk conjunctuurdipje of iets dergelijks, hij komt voort uit een fundamenteel probleem: de terugtrekking van geld uit investeringen en het droogvallen van de kredietstromen (die het levensbloed van de moderne economie zijn geworden). Die beweging trekt de beurzen, de financiële wereld, de huizenmarkt, het consumentenkrediet en het bedrijfsleven naar het putje.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:09 schreef sitting_elfling het volgende:
je verwacht serieus pas herstel rond die tijd, en tot die tijd dus een daling en daarna een lichte zijwaartse beweging?
Is de beurskoers veel gedaald dan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:14 schreef Richie_Rich het volgende:
Wat zijn jullie meningen over Altria Group (Philip Morris), laat al jaren dikke winsten zien en de p/e is momenteel iets van 5.
Tevens denk ik niet dat roken echt onder de crisis gaat leiden
Van $22 in juni tot $15 nu ongeveer.quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Is de beurskoers veel gedaald dan?
Het probleem met de tabakbroeder is alleen dat mensen nog wel eens een sigaretje minder kunnen gaan roken, ook al gaat bij veel mensen de sigaretten voor de primaire levensbehoeften. Voor de rest ziet het bedrijf er relatief gezond uit, en heeft het flink op z'n donder gehad. Ik laat mezelf alleen te vaak misleiden, door 'mooie' grafiekjes. Overigens is hij met een P/E van 5 toch wel ondergewaardeerd, maar dat zijn er wel meer op dit moment in een negatieve trend die er heerst.quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:14 schreef Richie_Rich het volgende:
Wat zijn jullie meningen over Altria Group (Philip Morris), laat al jaren dikke winsten zien en de p/e is momenteel iets van 5.
Tevens denk ik niet dat roken echt onder de crisis gaat leiden
Die p/e van 5 is natuurlijk gebaseerd op de winst van 2007. Geen idee wat 2008 gaat worden, ben er nog niet echt goed ingedoken.quote:Op zaterdag 22 november 2008 01:06 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Het probleem met de tabakbroeder is alleen dat mensen nog wel eens een sigaretje minder kunnen gaan roken, ook al gaat bij veel mensen de sigaretten voor de primaire levensbehoeften. Voor de rest ziet het bedrijf er relatief gezond uit, en heeft het flink op z'n donder gehad. Ik laat mezelf alleen te vaak misleiden, door 'mooie' grafiekjes. Overigens is hij met een P/E van 5 toch wel ondergewaardeerd, maar dat zijn er wel meer op dit moment in een negatieve trend die er heerst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |