abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:53:28 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63590864
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Hehe, het zou was zijn als die pensioenfondsen opeens aandelen moeten gaan dumpen .
Dat was ook het geval in 2002-2003.
Ik zit er min of meer op te wachten (naast verdere deleveraging, liquiderende hedgefunds, etc)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63591012
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat was ook het geval in 2002-2003.
Ik zit er min of meer op te wachten (naast verdere deleveraging, liquiderende hedgefunds, etc)
liquiderende hedgefunds zul je heeeel veel gaan zien, want niemand wil de kredietcrisis in hun trackrecord
dan kunnen ze die bonussen de komende 10 jaar wel vergeten.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:06:59 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63591251
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:58 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

liquiderende hedgefunds zul je heeeel veel gaan zien, want niemand wil de kredietcrisis in hun trackrecord
dan kunnen ze die bonussen de komende 10 jaar wel vergeten.
Los daarvan trekt iedereen momenteel zijn geld eruit, dus moeten ze assets verkopen voor cash om hun deelnemers uit te betalen.
Mijn reisverslagen
pi_63592810
quote:
laatst gewijzigd: 28-11-2008 12:36

Tilmant (ING) krijgt ervan langs op Dag van de Belegger

Michel Tilmant, CEO van ING, heeft vrijdag verantwoording afgelegd aan honderden beleggers op de Dag van de Belegger in de Rai. "Hadden we dan alle assets moeten verkopen?"

Goed dat hij er is
De beleggers werden niet veel wijzer van Tilmant, die vooral de markten de schuld gaf op kritische vragen van Jan Maarten Slagter, voorzitter van de VEB. "Maar het is wel goed dat hij hier is", aldus een ontevreden belegger tegenover rtlz.nl.

Eens in de 2000 jaar
Een paar interessante quotes: "Het is een moeilijke tijd voor financials, we moeten ons aanpassen." "We hebben goed werk verricht bij risk management, maar eens in de 2000 gebeurt wat er nu gebeurt, en dat in een week."

Tilmant wil een veel transparantere market to market, omdat er nu geen goede waardebepalingen meer zijn van goede bezittingen. Tilmant wil ook een aanpassing van IFRS, omdat de huidige waardebepaling in zijn ogen niet correct is.

Hadden we dan al ons goede bezit moeten verkopen?
"Wij hebben lange termijn verplichtingen, dus ook lange termijn beleggingen." "ING heeft grote problemen met de deleveraging van good assets, met de enorme waardedalingen wereldwijd, tot 80%." Tilmant benadrukt dat ING belegt in goede assets als goede aandelen, goed vastgoed en veilige obligaties.

"Hadden we die dan allemaal moeten verkopen?", vroeg Tilmant vertwijfeld aan het publiek. Hij kreeg geen antwoord.

Salaris inleveren?
Aan het eind van de sessie kreeg precies 1 particulier van de VEB het woord. "Dit is financieel terrorisme, u trekt te weinig het boetekleed aan, startte de Belgische belegger voortvarend.

Onder luid applaus van de honderden beleggers ging hij verder: Meneer Tilmant, bent u bereid mee te lijden met de aandeelhouders die veel geld hebben verloren, gaat u een deel van uw salaris inleveren? Het antwoord van Tilmant was duidelijk: "ik ben de afgelopen week, door de dalingen op de beurzen, mijn lange termijn bonus al kwijtgeraakt." Ook konden wij onze aandelen niet op het hoogtepunt verkopen".

Meer levert Tilmant niet in.
.
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:32:38 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63593562
Deze crisis toont gewoon aan hoeveel al die patjepeeërs aan de top werkelijk waard zijn. Geen stuiver meer dan jij en ik, ze hebben alleen meer lef en een grotere bek. Maar ze weten niks meer en kunnen ook niks meer.

Iedereen kan patjepeeër aan de top worden, gewoon een kwestie van rug recht, geloofwaardig overkomen en consequent door blijven liegen. Deze mensen maken geen euro waar van hun salarissen en bonussen. De gemiddelde fok!ker met enige realiteitszin had zo'n bank nog beter geleid.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63596150
quote:
laatst gewijzigd: 28-11-2008 13:31

Rente op staatsleningen in de VS laagste in 50 jaar

Beleggers vluchten uit aandelen in de veilig geachte staatsobligaties. Daardoor is de rente in de VS naar een zeer laag niveau gedaald.

Huizenbezitters
De lange rente daalt in de VS al bijna 30 jaar lang. Nu worden niveaus bereikt die we al 50 tot 60 jaar niet meer hebben gezien. Dat heeft ook consequenties voor huizenbezitters. De financiële crisis is niet alleen maar negatief.
pi_63597272
NIBC doet beroep op garantiefonds Bos

Is de eerste (echte) bank die dit doet...
pi_63618645
quote:
Die man spreekt zichzelf ook tegen:
quote:
Technisch analist Royce Tostrams stelt op de Dag van de Belegger dat de recessie al volkomen is ingeprijsd op de beurs en dat het zwaartepunt van de recessie waarschijnlijk al achter ons ligt.
Volkomen?
quote:
Conclusie
Tostrams concluderend: "de bodem in obligaties ligt achter ons, de bodem in aandelen nog niet."
Ehhhhhh?

Uit het interview kon ik ook opmaken dat hij nog een lagere bodem verwacht in 2009.
pi_63619522
Ik las net dat Black Friday normaliter 40% van de jaarlijkse winkelverkopen zijn... 40%!

Hoe flikken ze dat in 1 dag?
pi_63619690
http://www.z24.nl/bedrijv(...)tie_te_verlagen.html
quote:
Opec niet geneigd olieproductie te verlagen

29-11-2008 | Gepubliceerd 09:40

De Organisatie van Olie-Exporterende Landen (OPEC) gaat waarschijnlijk zaterdag niet besluiten om de productie te verlagen.

Ministers die aan een OPEC-bijeenkomst in Caïro deelnemen, lieten dit vrijdag doorschemeren.

De bewindslieden van Iran, Koeweit en Qatar zeiden dat de vergadering van zaterdag is bedoeld om gegevens uit te wisselen. Komende maand in Algerije zal er mogelijk een besluit vallen, aldus de Iraanse minister van Oliezaken Gholam Hossein Nozari.

De leden van de OPEC hebben de olieprijs de afgelopen maanden sterk zien dalen door de wereldwijde economische neergang. Een vat ruwe olie kostte vrijdag ruim 51 dollar tegen een piek van ruim 147 dollar in juli. De OPEC besloot eind oktober al tot een lagere productie. Vrijdag leek alleen Irak voorstander van een onmiddellijke nieuwe verlaging.

ANP
Zo, op naar de 40 dollar.
pi_63619769
quote:
Speculanten mikken op verdere daling olieprijs

27/11/2008 06:20

Afgaande op de evolutie op de optiemarkten verwachten de speculanten blijkbaar dat de olieprijs nog geen vaste grond onder de voeten heeft bereikt. Het recessiegevaar kan de olieprijs opnieuw onder 25 dollar duwen.

Dat valt alleszins af te leiden uit de evolutie van de optiehandel op de New York Mercantile Exchange. Er worden namelijkl nogal wat contracten verhandeld met februari als expiratiemaand en 25 dollar als uitoefenprijs.

James Cordier, portfolio manager bij OptionSellers.com, spreekt van een lot in een loterij. Nogal wat beleggers lijken er op te rekenen dat de olieprijs in de komende weken verder gaat dalen.

De olieprijs is over een periode van drie maanden al met 55% gedaald. Elk optie-contract heeft betrekking op 1000 vaten ruwe olie.
http://www.knack.be/nieuw(...)-article124097.html#
  zondag 30 november 2008 @ 11:01:29 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63639846

Mijn reisverslagen
  zondag 30 november 2008 @ 19:20:29 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63649640
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:01 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Eerlijk gezegd moest ik daar de hele tijd al aan denken bij het woord "credit crunch".
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 1 december 2008 @ 09:12:39 #217
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_63660681
Een lezing over een onderzoek waarom de middleclass op instorten staat in de VS, ik neem aan dat hetzelfde geld voor de UK.

The collapse of the middle class

Er zijn nieuwe uitgaven bijgekomen zoals een 2e auto voor de werkende vrouw en kinderopvang.
De hypotheeklasten zijn veel hoger dan 30 jr geleden. De overheid vraag veel meer geld maar levert veel minder terug in de vorm van vangnet, studiekosten, ziektekosten dan 30 jr geleden.
Het vrij besteedbaar inkomen is veel en veel lager dan 30 jr geleden. Het meeste gaat op aan vaste lasten.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_63661447
quote:
Activiteit Nederlandse industrie opnieuw gedaald - NEVI

01-12-2008 09:44:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De activiteit in de Nederlandse industriesector is opnieuw gedaald in november. Dat blijkt maandag uit de zogeheten NEVI DPA Purchasing Managers Index (PMI) voor Nederland, opgesteld door de Nederlandse vereniging voor inkoopmanagement NEVI.

De index daalde in november naar een dieptepunt van 38,7, van 45,3 in oktober. Het is de sterkste daling en het laagste niveau sinds het begin van de metingen in maart 2000.

Een score onder de 50 punten duidt op een afname van de industriele activiteit. Volgens NEVI komt de index al gedurende vijf maanden onder de 50,0 uit.

Orders uit binnen- als buitenland namen in recordtempo af, meldt NEVI. "De wereldwijde problemen in de autosector hebben een groot negatief effect op de export van Nederlandse producenten", aldus de organisaties.

Daarnaast schroefden bedrijven voor de derde opeenvolgende maand in recordtempo hun personeelsbestanden terug, aldus NEVI.
pi_63661483
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:12 schreef digitaLL het volgende:
Een lezing over een onderzoek waarom de middleclass op instorten staat in de VS, ik neem aan dat hetzelfde geld voor de UK.

Er zijn nieuwe uitgaven bijgekomen zoals een 2e auto voor de werkende vrouw en kinderopvang.
De hypotheeklasten zijn veel hoger dan 30 jr geleden. De overheid vraag veel meer geld maar levert veel minder terug in de vorm van vangnet, studiekosten, ziektekosten dan 30 jr geleden.
Het vrij besteedbaar inkomen is veel en veel lager dan 30 jr geleden. Het meeste gaat op aan vaste lasten.
Ik hamer nog maals op het handelstekort van de UK:

Current account balance:
-$119.2 billion (2007 est.)

GDP (purchasing power parity):
$2.13 trillion (2007 est.)

Al dik meer dan 5% van het GDP. Dat is gewoon 5% elk jaar boven hun stand leven .
pi_63661965
quote:
Duitse industrie krimpt sterker dan verwacht

01-12-2008 10:06:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Duitse industriele sector is in november verder gekrompen, melden bronnen in de markt. De krimp is sterker dan een maand eerder en groter dan werd verwacht.

De inkoopmanagersindex voor de industriele sector is in november gedaald naar 35,7. In oktober kwam de index met een daling van 4,5 punt nog uit op 42,9.

Vooraf geraadpleegde economen rekenden op een kleinere daling tot 36,7.

De daling in de inkoopmanagersindex wijst erop dat de economische activiteit in de exportgedreven sector verder is afgenomen. November is de derde achtereenvolgende maand waarin de industriesector een krimp laat zien.

De economische activiteit groeit als het indexcijfer hoger is dan 50 punten. Een score van minder dan 50 punten wijst op een krimp.
  maandag 1 december 2008 @ 10:35:11 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63662402
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:12 schreef digitaLL het volgende:

Thanks,
Die gaan we vanavond even kijken.
Mijn reisverslagen
  maandag 1 december 2008 @ 11:07:59 #222
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63663138
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 14:57 schreef pberends het volgende:
Ik las net dat Black Friday normaliter 40% van de jaarlijkse winkelverkopen zijn... 40%!

Hoe flikken ze dat in 1 dag?
Wow, dat zou wel heel ziek zijn
pi_63663379
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:07 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wow, dat zou wel heel ziek zijn
Volgens mij klopt er geen reet van, maar het stond toch echt in een nieuwsbericht .
pi_63663964
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Volgens mij klopt er geen reet van, maar het stond toch echt in een nieuwsbericht .
Dat kan nooit, Black Friday is niet eens altijd de dag van het jaar met de meeste omzet. 4% zou zelfs nog steeds absurd veel zijn.
quote:
Industrie eurozone krimpt sterker dan verwacht - bronnen

AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--De activiteit in de industriesector in de eurozone is in november opnieuw afgenomen. De teruggang was sterker dan verwacht.

De inkoopmanagersindex voor de industrie in de eurozone kwam uit op 35,6 in vergelijking tot 41,1 in oktober, aldus bronnen in de markt maandag. De industriele activiteit krimpt bij een indexcijfer onder de 50 punten.

De afname was sterker dan verwacht. Economen rekenden vooraf op een daling van de index tot 36,2.

De inkoopmanagersindex is samengesteld op basis van cijfers uit Duitsland, Frankrijk, Italie, Spanje, Ierland, Oostenrijk, Griekenland en Nederland, die samen 92% van de industriele sector van de eurozone voor hun rekening nemen. De gegevens zijn verzameld door NTC Research.
pi_63666114
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:32 schreef Lemmeb het volgende:
Deze crisis toont gewoon aan hoeveel al die patjepeeërs aan de top werkelijk waard zijn. Geen stuiver meer dan jij en ik, ze hebben alleen meer lef en een grotere bek. Maar ze weten niks meer en kunnen ook niks meer.

Iedereen kan patjepeeër aan de top worden, gewoon een kwestie van rug recht, geloofwaardig overkomen en consequent door blijven liegen. Deze mensen maken geen euro waar van hun salarissen en bonussen. De gemiddelde fok!ker met enige realiteitszin had zo'n bank nog beter geleid.
klopt ze krijgen veel betaald vanwege de zware verantwoordelijkheid maar zelfs die nemen ze niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')