Nee, wat is het in "het geen leven noemen"?quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:49 schreef Deliah het volgende:
Met 'het' bedoel ik 'het geen leven noemen',
Volgens mij is er hier niemand die stelt dat "het" geen leven is. In de ogen van een aantal hier is wel of geen leven zijn een verkeerd argument om abortus niet toe te staan. Omdat er een groot verschil zit tussen leven en leven. Het leven van een dier vinden alle pro-life mensen hier van minder belang dan een mensenleven. En dat is dus ergens een onderschied maken tussen leven en leven. De vraag is nu: waar ligt die grens. Want het is het verwijt van pro-life aan pro-choice dat er geen respect is voor (het) leven.quote:iets geen leven noemen en dat iets verwijderen klinkt minder erg dan iets wel leven noemen en dat dan verwijderen.
Pro-life is in die zin ook een beetje een propaganda term (want wie kan er nu tegen leven zijn?)zelfde geldt voor pro-choice natuurlijk; maar uit het feit dat Sarah Palin zo'n fervent jaagster is blijkt al wel dat leven een vrij beperkte betekenis heeft.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:04 schreef en_door_slecht het volgende:
Volgens mij is er hier niemand die stelt dat "het" geen leven is. In de ogen van een aantal hier is wel of geen leven zijn een verkeerd argument om abortus niet toe te staan. Omdat er een groot verschil zit tussen leven en leven. Het leven van een dier vinden alle pro-life mensen hier van minder belang dan een mensenleven. En dat is dus ergens een onderschied maken tussen leven en leven. De vraag is nu: waar ligt die grens. Want het is het verwijt van pro-life aan pro-choice dat er geen respect is voor (het) leven.
Is het punt niet dat moord voorkomen wordt nogmaalsquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik denk dat adoptie een heel goed alternatief is voor infanticide, maar niet dat je iemand kunt verplichten een kind 8 nog maanden te dragen.
Ten eerste vind ik het nogal arrogant om iemand op die manier te willen veroordelen, maar wil je die vrouwen verplicht abortus laten ondergaan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:24 schreef desiredbard het volgende:
Echter iemand die vrijwillig/onzorgvuldig/onoplettend/onverantwoordelijk zwanger geraakt is.......
Die moet het recht niet krijgen over een leven te beslissen. Als ze dat zo goed kon beslissingen nemen dan was ze in de eerste plaats niet zwanger.
Eehhh, dat is wat de TT zegt hoorquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De TT is onzin. Hoezo recht? Je mag toch met je eigen lichaam doen wat je wilt? Waar komt de arrogantie vandaan om überhaupt op het idee te komen om als derde een vrouw te willen vertellen wat ze moet doen?
Dat is toch simpel? De vader heeft sperma genoeg. Hij mag over het lichaam van zijn partner meebeslissen voor zover de vrouw dat toelaat. Het klompje cellen moet sowieso tot zijn 18e netjes doen wat mammie zegt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:30 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Eehhh, dat is wat de TT zegt hoor![]()
Toch is dit een andere discussie dan bijv die omtrent euthanasie bijv.
Het gaat nl. niet alleen om het recht van de vrouw, maar ook van de vader en het ongeboren kind.
En waarom moet die dat recht niet krijgen? Ze kan dat prima beslissen, ook als het gaat om de kleur van de ogen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:24 schreef desiredbard het volgende:
Echter iemand die vrijwillig/onzorgvuldig/onoplettend/onverantwoordelijk zwanger geraakt is.......
Die moet het recht niet krijgen over een leven te beslissen. Als ze dat zo goed kon beslissingen nemen dan was ze in de eerste plaats niet zwanger.
aldus de veganist.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:19 schreef Iblis het volgende:
maar uit het feit dat Sarah Palin zo'n fervent jaagster is blijkt al wel dat leven een vrij beperkte betekenis heeft.
Voor dit soort informatie beveel ik het wetenschappelijk werk van Dr. Mengele aan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:57 schreef Skipper_on_a_mission het volgende:
wat ik in het vorige deel tegenkwam, was de abortusgrens verkorten tot bv 15 weken. Als je dit vind, zorg dan eerst dat je weet waar je het over hebt. Prenatale testen om te kijken of je kind iets mankeert kan na deze grens vallen, dus stel dat het zo is dan mag je opeens niet meer aborteren? nee dan moet er een heel medisch beleid gevolgd worden om te kijken of het wel kan. Daarnaast, abortus mag tot 24 weken omdat pas na die tijd de foetus levensvatbaar is (dit is grotendeels afhankelijk van de longontwikkeling).
Ach komop zeg, dus als je maar niemand ermee lastigvalt mag je alles doen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De TT is onzin. Hoezo recht? Je mag toch met je eigen lichaam doen wat je wilt? Waar komt de arrogantie vandaan om überhaupt op het idee te komen om als derde een vrouw te willen vertellen wat ze moet doen?
Ja, waarom niet?quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:39 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Ach komop zeg, dus als je maar niemand ermee lastigvalt mag je alles doen?
Ja, waarom niet?quote:
Jij bent dan zeker ook voor legalisering van harddrugs?
Een klompje cellen?quote:En het probleem bij abortus is dat je niet alleen een keuze maakt voor jezelf maar ook voor wat er in je buik zit
"Pro-life" mensen noemen het feit dat je iets levends laat stoppen met verder ontwikkelen moord.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:04 schreef en_door_slecht het volgende:
Vervolg op Abortus is een recht. Hier verder.Mijn laatste post:
[..]
Nee, wat is het in "het geen leven noemen"?
[..]
Volgens mij is er hier niemand die stelt dat "het" geen leven is. In de ogen van een aantal hier is wel of geen leven zijn een verkeerd argument om abortus niet toe te staan.
... Waarom dat? Er is geen enkele manier om te rechtvaardigen dat anderen dwangmatig moeten betalen voor deze zaken. Zeker omdat je het er niet mee eens bent. Als je voor persoonlijke vrijheden bent, moet je die niet op een andere manier gaan beperken!quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:05 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik vind dat abortus gesubsidieerd moet worden.
Ach, iemand zei ooit: je leeft pas als je bij mij in het telefoonboek staat. Zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:53 schreef Doc het volgende:
[..]
"Pro-life" mensen noemen het feit dat je iets levends laat stoppen met verder ontwikkelen moord.
De vraag is ook voor de mensen die tegen abortus zijn: wanneer noem je het "leven"? Is dat bij het nulpunt van de eerste celdeling van de zygote of is dat bij verder punt in de ontwikkeling, dat dan wel arbitrair is? En welk recht heb je om een verder arbitrair punt als de morele norm te nemen?
Omdat een kinderloos leven beter is voor het milieu...quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:10 schreef NRP het volgende:
[..]
... Waarom dat? Er is geen enkele manier om te rechtvaardigen dat anderen dwangmatig moeten betalen voor deze zaken. Zeker omdat je het er niet mee eens bent. Als je voor persoonlijke vrijheden bent, moet je die niet op een andere manier gaan beperken!
Het argument dat het "leven" is dat je beeindigd is dan ook niet het argument van het pro-choice kamp maar dat van het pro-life kamp en die vinden helemaal niet dat je dat recht om zelf die keuze te maken. Dus voor hen is dat WEL het punt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Het punt is helemaal niet wanneer het als "levend" geldt en wanneer niet, maar of jij dat mag beoordelen of dat een ambtenaar dat voor jou doet. Dát is het recht waar het om gaat, het recht om zelf de verantwoording te nemen en de keuze te hebben.
En ja, ik vind dat dat een recht moet blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |