quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:28 schreef kwakveense het volgende:
![]()
de eerste 2000 kcal staan in de oven. straks ga ik er nog 4500 kcal overheen gooien aan truffel-crème
(lees: tvp)
Recept?quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:28 schreef kwakveense het volgende:![]()
de eerste 2000 kcal staan in de oven. straks ga ik er nog 4500 kcal overheen gooien aan truffel-crème
(lees: tvp)
quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]voor jou... Natuurlijk zijn er fysieke oorzaken denkbaar waardoor het niet lukt.
Naja, sowieso is het vrij lastig sporten met reumatoide klachten, huh...quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en ach ja, volgens "de" mensen zijn dat smoesjes
(disclaimer; de mensen zijn zij daarbuiten enzo he .. voor t verkeerd overkomt)
eniewee, ik ga zo een spinaziesoep maken.
Dat vind ik eigenlijk net zo raar als de eeuwige jojo opmerking. Als je alleen al aan bepaalde medicijnen zit kan je zomaar zonder moeite kilo's aankomenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en ach ja, volgens "de" mensen zijn dat smoesjes
(disclaimer; de mensen zijn zij daarbuiten enzo he .. voor t verkeerd overkomt)
eniewee, ik ga zo een spinaziesoep maken.
Je motivatie moet ook niet zijn dat je van jezelf baaltquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:37 schreef Viking84 het volgende:
Hier ook een sjoemelaar. Ik baal gewoon niet (meer) genoeg van mezelf om de discipline op te kunnen brengen
.
Klopt, het kan vreemde dingen doen met je.. zonder dat je je volvreet idd..quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:38 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk net zo raar als de eeuwige jojo opmerking. Als je alleen al aan bepaalde medicijnen zit kan je zomaar zonder moeite kilo's aankomen.
Ja, maar dat durf ik nu niet meer te geven, met al die discipline-verhalenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh CF heb je een recept voor botercreme?
Het enige wat jij moet doen is sporten!! Je moet iets zien te vinden wat je op zijn minst 4x per week leuk vindt!! Of 2 sporten die je 2x per week leuk vindt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:37 schreef Viking84 het volgende:
Hier ook een sjoemelaar. Ik baal gewoon niet (meer) genoeg van mezelf om de discipline op te kunnen brengen
.
gewoon pmenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, maar dat durf ik nu niet meer te geven, met al die discipline-verhalen
Eens. Maar ik vind 2x p/w wel genoegquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Het enige wat jij moet doen is sporten!! Je moet iets zien te vinden wat je op zijn minst 4x per week leuk vindt!! Of 2 sporten die je 2x per week leuk vindt.
Ik vind namelijk dat iedereen op zijn minst 4x per week aan sport moet doen. (Iedereen die gezond is, that is)
O ik ga er niets van eten hoor, ik ga alleen oefenen. Qua eten heb ik wel discipline, ik kan eten heel goed niet eten. Iets wel doen vind ik lastiger.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, maar dat durf ik nu niet meer te geven, met al die discipline-verhalen
4x? rly? telt naar de bus rennen ook?quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Het enige wat jij moet doen is sporten!! Je moet iets zien te vinden wat je op zijn minst 4x per week leuk vindt!! Of 2 sporten die je 2x per week leuk vindt.
Ik vind namelijk dat iedereen op zijn minst 4x per week aan sport moet doen. (Iedereen die gezond is, that is)
Nou, begin daar dan eens mee!! Je was zo goed aan het hardlopen vorig jaar!quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Eens. Maar ik vind 2x p/w wel genoeg.
ik wil de lekkerste taart ooit makenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:44 schreef conleche het volgende:
Ik vind botercreme fiessss.
Doet een danspasje, want vind gelukkig niet álles wat ongezond is lekker!!
Nee, telt not, of je bushalte moet op 6 km. liggen.........quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
4x? rly? telt naar de bus rennen ook?
Ik ook. Maar ik had er laatst een heleboel frambozenjam doorgemieterd en toen heel lang op hoogste snelheid gemixt en toen was het wel lekkerquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:44 schreef conleche het volgende:
Ik vind botercreme fiessss.
Doet een danspasje, want vind gelukkig niet álles wat ongezond is lekker!!
Met streepje ja (aldus het groene boekjequote:Op dinsdag 18 november 2008 17:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Je motivatie moet ook niet zijn dat je van jezelf baalt
hoe schrijf je vrouwzijn? zo? of vrouw-zijn? of vrouw zijn?
zeker die met dat streepje
Oh CF heb je een recept voor botercreme?
hij is 5 minuten als ik snel loopquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, telt not, of je bushalte moet op 6 km. liggen.........
ik dacht dat het meervoud van cursus cursa wasquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met streepje ja (aldus het groene boekje)
Hoe ging je toets?
Da's op zich een heel goed teken natuurlijkquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:37 schreef Viking84 het volgende:
.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
ik dacht dat het meervoud van cursus cursa was
en van comité comiteën!!!!!!!!!!!!
Ik heb een pot frambozen jam gekocht en wou botercreme maken voor de taart. Biscuit is gelukt, en ipv van mmf dus marsepein?quote:
Ik had het eerst wel goed, cursussen en comités. Maar toen ging ik twijfelenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]Van welk onderwijsinstituut is die toets eigenlijk?
Mij!quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:49 schreef Liejannuh het volgende:
Viking, hoe is het met je banenzoektocht?
En Merel, hoe is het bij jou?
Even tussendoor hoor.
Owja, AKNynke, gefeliciteerd!
Heb ik trouwens nog meer gemist de afgelopen weken?
Ja, ik ben op zich best tevreden, maar het punt is ook: ik ben nog nooit echt slank geweest (ja voordat mijn lijf tot wasdom kwam rond m'n 10e), dus ik geloof eigenlijk ook niet dat ik echt slank kan wórden. Vandaar dat ik sneller genoegen neem met zoals ik nu ben.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's op zich een heel goed teken natuurlijk
Hai Liejannuhquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:49 schreef Liejannuh het volgende:
Even tussendoor hoor.
yes dearquote:
quote:Chocolade Truffelcake (Donna Hay, Modern Classics 2)
Voor de cake:
70 gram bloem
2 eetlepels cacaopoeder
70 gram fijne tafelsuiker of witte basterdsuiker
4 eieren
80 gram boter, gesmolten
Snufje zout
Voor de truffelvulling:
450 gram pure/couverturechocolade
500 ml (slag)room
6 eigelen
70 gram fijne tafelsuiker of witte basterdsuiker
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Zeef de bloem en cacaopoeder drie keer, en zet deze apart. Klop de suiker en de eieren 8-10 minuten of tot alles dik en bleek is en drie keer toegenomen in volume. Spatel er voorzichtig de bloem, zout en cacaopoeder doorheen, daarna de gesmolten boter.
Bekleed de bodem van een springvorm van 20 cm met bakpapier. Giet het mengsel erin en bak 25 minuten of tot de cake loslaat van de zijkant. Laat afkoelen in de vorm
Maak terwijl de cake afkoelt de truffelvulling. Roer chocolade en room in een steelpan tot alles gesmolten en gemengd is (laat het niet aanbranden). Doe de eigelen en suiker in een vuurvaste schaal die op een pan met kokend/sudderend water kan staan (au bain marie) en klop 6 minuten tot alles dik en romig is. Haal van het vuur en spatel het gesmolten chocoladeroommengsel er doorheen. Klop 6 minuten of tot alles is afgekoeld. Zet het daarna 30 minuten in de koelkast.
Haal de afgekoelde cake uit de vorm en snij hem overlangs in tweeen. Leg de onderste helft terug in de vorm en giet er de helft van de truffelvulling overheen. Leg de bovenste helft van de cake hier op en giet de rest van de truffelvulling er overheen. Zet het geheel in de vorm 5 uur in de koelkast (of tot alles goed opgesteven is).
Wikkel voor het serveren een warme theedoek om de vorm waardoor de cake makkelijker los zal laten. Verwijder voorzichtg de zijkant van de springvorm en maak de zijkant van de cake eventueel glad met een warm vochtig mes.
Voor 10-12 personen
voedingswaarde per stukje als je de cake in 10 stukken snijdt:
619 kcal: 9 gram eiwit, 45 gram suiker, 44 gram vet![]()
Noes!quote:
De universiteit ligt op 7km en ik fiets me altijd een ongeluk om op tijd te komenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:57 schreef conleche het volgende:
Van de vroegere hooikoortspillen kreeg je echt ENORME eetlust, dat was ook niet best!!
Ik vind dat fietsen naar werk of school niet echt bij sporten hoort, dat is gewoon dagelijkse beweging. Anders wordt dat, als je werk/school op 10 km afstand ligt en je dan flink doortrapt.
Neem van mij aan, dat zelfs al heb je aanleg om dik te worden: als je sport kan je best veel eten zonder aan te komen.
Ik zou ook als tip willen geven om hardlopen als 1 van die sporten te laten zijn, vooral om de reden dat je op vakantie kan blijven doorsporten. De meeste mensen houden op met sporten als ze er even uit zijn geweest, dan kunnen ze de discipline ineens niet meer opbrengen. Als je op vakantie toch om de dag een rondje rent, blijf je in je sportritme.
tack sa mycket! Ben je weer terug uit Japan??quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:49 schreef Liejannuh het volgende:
Even tussendoor hoor.
Ik zei er ook bij: als je gezond bent en thuissport telt ook mee!!quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:58 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind 4x per week trouwens best veel, conleche. Ik zou het best willen, maar ik haal het enkel als ik mijn thuis-pilates-op-een-matje enzo mee mag tellen. Allemaal leuk en aardig, maar ik heb een baan. En een blessureDie extra zeer doet als het koud en vochtig is
Zoals hier in het lab
C&A. Of de WE of de SPS.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ben op zoek naar een nette zwarte broek, niet van spijkerstof. (Voor arbeit)
iemand tips?
Ja joehoe, ik ben ook een held hè, want anders had je Stuart Hall niet kunnen lezenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
*kijkt naar lijstje in de OP*
*ziet stats van Conleche en Cinnamongirl*
Jullie zijn even lang en hebben ongeveer hetzelfde startgewicht als ik! En nu zijn jullie een heleboel afgevallenHelden! Jullie zijn gebombardeerd tot mijn voorbeelden
O ben je jarig?quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:01 schreef AKnynke het volgende:
[..]
tack sa mycket! Ben je weer terug uit Japan??
yup, en tack sa mycket is ontzettend bedankt...quote:
Uiteraard, gij redder van student-damsels in distressquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja joehoe, ik ben ook een held hè, want anders had je Stuart Hall niet kunnen lezen.
Gefelie AKnynke!!!quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:04 schreef AKnynke het volgende:
[..]
yup, en tack sa mycket is ontzettend bedankt...
Zometeen uit eten met m'n vader en m'n vriendje!
Oh, ik voel me niet aangevallen, hoor! Ik heb de afgelopen week 3x thuis, 3x uit gesport. Ik vind sport lekker en het helpt me om mijn workload aan te kunnen (o.m. omdat ik beter slaap en meer eet). Maar tijd vind ik echt wel een bezwaar - ik werk zeker drie dagen per week tot 7 uur. Ga je dan daarna nog sporten en dan pas eten, dan verneuk ik mijn ritme omdat ik dan pas na enen in bed lig. Dan ben ik aan het eind van de week geslooptquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:01 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zei er ook bij: als je gezond bent en thuissport telt ook mee!!
Tijd vind ik overigens nooit een excuus. 5 km rennen kost je max. een half uur en dat half uur kan in principe iedereen vrijmaken. Ik heb het nu dus niet over jou, want jij hebt je knie en dat is sws kut!!
(geen enkele verbetering?? En is dat spinnen juist niet erg zwaar?)
Tak = ja in het Pools.quote:
zo iets:quote:# Je dient je aan het kledingvoorschrift zoals vermeld in de projectmanual te houden. Dit betekent zwarte broek = geen spijkerbroek. Als we om een nette spijkerbroek vragen willen we geen vale broek met gaten/scheuren zien.
# Dames dienen altijd hun broek OVER hun laarzen/schoenen te dragen.
# Onder nette schoenen/gympen verstaan wij geen Uggs (of dergelijke grove schoenen) of gekleurde sneakers.
thanks allen! Ik heb geen idee of ze overweg kunnnen, ze gaan elkaar zo ontmoeten!quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:08 schreef ColdFeet het volgende:
NYNKEHappy birthday
Leuk, met je vader en je vriendje eten. Kunnen ze een beetje overweg? Veel plezier
Thanks! en die doe jij dan + biscuit + marsepein?quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:11 schreef SHE het volgende:
PF; lekkere creme voor tussen je lagen en heel makkelijk:
1 pakje bonbonbloc in je favo smaak
groot bekertje slagroom
klopfix ( zakje )
choco smelten in de slagroom; laten afjkoelen en dan mixen met klopfix.
In de koeling gooien en de volgende dag gebruiken als creme
Dat is niet een beetje te hard rijdenquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vriendje heeft een boete van 300 euriEn hij is ook aangehouden, maar die moet hij nog krijgen en is wss nog hoger
Ik zeg hem vaak dat hij niet zo hard moet rijden... Maar goed wat kan ik er nog meer aan doen?
Damn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vriendje heeft een boete van 300 euriEn hij is ook aangehouden, maar die moet hij nog krijgen en is wss nog hoger
Ik zeg hem vaak dat hij niet zo hard moet rijden... Maar goed wat kan ik er nog meer aan doen?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat is niet een beetje te hard rijden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu teruglezen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
Dan heeft hij echt heeeeeeel hard gereden, ik krijg ook weleens een boete, maar die is 50 ¤ of zo. Hoe hard ging ie? 180?quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:17 schreef Merel het volgende:
Wat gaan jullie snel! Zo even bijlezen hoor, maar ik wilde even melden dat vandaag een geweldige dag is want:Driewerf olé! You go girl!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu teruglezen
@Co, ik kreeg van de week een boete en was helemaal flabbergasted. Ik! Een boete!
Ik had 54 gereden en moest 19 euro betalen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Oeh tofquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:18 schreef Greys het volgende:
Jemig PF, hopen maar dat deze smak geld heb de volgende keer wat beter op zijn snelheidsmeter doet letten. Lekker gevaarlijk ook. Niet alleen voor hem maar ook voor mede-weggebruikers
Viking! Je hebt een stem voor de Fok! awards voor beste posts/topics!![]()
En niet eens van mij, want ik heb nog niet gestemd!
biscuit recepten kan je op leukstetaarten.nl vinden; ik zou een choco biscuit maken voor deze vulling.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:14 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Thanks! en die doe jij dan + biscuit + marsepein?
Of ook nog + jam?
Het mag volgens mij, maar ik zou het niet doen als ik jou was.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oeh tofFf kijken. Niet dat het me wat kan schelen hoor, ik ontleen mijn status niet aan Fok!
![]()
.
Ik ga jou wel nomineren, maar ik weet nog niet in welke categorie:
liefste user
vriendelijkste user
grappigste user
Of ik doe gewoon alle 3, of mag dat niet?.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:17 schreef Merel het volgende:
Wat gaan jullie snel! Zo even bijlezen hoor, maar ik wilde even melden dat vandaag een geweldige dag is want:Dus tweede gesprek bij één potentiële werkgever? Dat is dan wel erg woei jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu teruglezen
. Is het een baan die je erg graag wilt? (en nav het gesprek van gisteren?)
Niet meer actief op Fok!
Bustedquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:14 schreef ColdFeet het volgende:
SHE, I swear, jij bent vals, met je gelul over discipline en je chocoladereceptenEvil
ik vind chocoladetaart meestal fiesssquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:23 schreef SHE het volgende:
[..]
biscuit recepten kan je op leukstetaarten.nl vinden; ik zou een choco biscuit maken voor deze vulling.
En als je choco creme doet, dan is jam overbodig.
Niet doen.
Afsmeren ( dus de buitenkant onder je marsepein afdekking ) zou ik doen met een lichte creme fraiche-achtige creme; het kan best een licht zuurtje hebben als je al een volle creme in je tussenlaag gebruikt;
creme fraiche mengen met slagroom , opkloppen, vanillesuiker en wederom een dag laten opstijven in koeling. Daarmee je taart afsmeren en dan de marsepein om af te dekken.
MoBlo en Ewelina vinden chocoladetaart helemaal niet fiessssquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:25 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
ik vind chocoladetaart meestal fiesssmaar ik ga hem zeker proberen
Hoor je mij niet zeggen, het was alleen nog al obvious dat je dan heel hard hebt geredenquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nou ja.....ik vind het niet echt stoer en/of normaal
En zeker niet als het vaker voor komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |