quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:28 schreef kwakveense het volgende:
![]()
de eerste 2000 kcal staan in de oven. straks ga ik er nog 4500 kcal overheen gooien aan truffel-crème
(lees: tvp)
Recept?quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:28 schreef kwakveense het volgende:![]()
de eerste 2000 kcal staan in de oven. straks ga ik er nog 4500 kcal overheen gooien aan truffel-crème
(lees: tvp)
quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]voor jou... Natuurlijk zijn er fysieke oorzaken denkbaar waardoor het niet lukt.
Naja, sowieso is het vrij lastig sporten met reumatoide klachten, huh...quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en ach ja, volgens "de" mensen zijn dat smoesjes
(disclaimer; de mensen zijn zij daarbuiten enzo he .. voor t verkeerd overkomt)
eniewee, ik ga zo een spinaziesoep maken.
Dat vind ik eigenlijk net zo raar als de eeuwige jojo opmerking. Als je alleen al aan bepaalde medicijnen zit kan je zomaar zonder moeite kilo's aankomenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en ach ja, volgens "de" mensen zijn dat smoesjes
(disclaimer; de mensen zijn zij daarbuiten enzo he .. voor t verkeerd overkomt)
eniewee, ik ga zo een spinaziesoep maken.
Je motivatie moet ook niet zijn dat je van jezelf baaltquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:37 schreef Viking84 het volgende:
Hier ook een sjoemelaar. Ik baal gewoon niet (meer) genoeg van mezelf om de discipline op te kunnen brengen
.
Klopt, het kan vreemde dingen doen met je.. zonder dat je je volvreet idd..quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:38 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk net zo raar als de eeuwige jojo opmerking. Als je alleen al aan bepaalde medicijnen zit kan je zomaar zonder moeite kilo's aankomen.
Ja, maar dat durf ik nu niet meer te geven, met al die discipline-verhalenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh CF heb je een recept voor botercreme?
Het enige wat jij moet doen is sporten!! Je moet iets zien te vinden wat je op zijn minst 4x per week leuk vindt!! Of 2 sporten die je 2x per week leuk vindt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:37 schreef Viking84 het volgende:
Hier ook een sjoemelaar. Ik baal gewoon niet (meer) genoeg van mezelf om de discipline op te kunnen brengen
.
gewoon pmenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, maar dat durf ik nu niet meer te geven, met al die discipline-verhalen
Eens. Maar ik vind 2x p/w wel genoegquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Het enige wat jij moet doen is sporten!! Je moet iets zien te vinden wat je op zijn minst 4x per week leuk vindt!! Of 2 sporten die je 2x per week leuk vindt.
Ik vind namelijk dat iedereen op zijn minst 4x per week aan sport moet doen. (Iedereen die gezond is, that is)
O ik ga er niets van eten hoor, ik ga alleen oefenen. Qua eten heb ik wel discipline, ik kan eten heel goed niet eten. Iets wel doen vind ik lastiger.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, maar dat durf ik nu niet meer te geven, met al die discipline-verhalen
4x? rly? telt naar de bus rennen ook?quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Het enige wat jij moet doen is sporten!! Je moet iets zien te vinden wat je op zijn minst 4x per week leuk vindt!! Of 2 sporten die je 2x per week leuk vindt.
Ik vind namelijk dat iedereen op zijn minst 4x per week aan sport moet doen. (Iedereen die gezond is, that is)
Nou, begin daar dan eens mee!! Je was zo goed aan het hardlopen vorig jaar!quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Eens. Maar ik vind 2x p/w wel genoeg.
ik wil de lekkerste taart ooit makenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:44 schreef conleche het volgende:
Ik vind botercreme fiessss.
Doet een danspasje, want vind gelukkig niet álles wat ongezond is lekker!!
Nee, telt not, of je bushalte moet op 6 km. liggen.........quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
4x? rly? telt naar de bus rennen ook?
Ik ook. Maar ik had er laatst een heleboel frambozenjam doorgemieterd en toen heel lang op hoogste snelheid gemixt en toen was het wel lekkerquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:44 schreef conleche het volgende:
Ik vind botercreme fiessss.
Doet een danspasje, want vind gelukkig niet álles wat ongezond is lekker!!
Met streepje ja (aldus het groene boekjequote:Op dinsdag 18 november 2008 17:39 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Je motivatie moet ook niet zijn dat je van jezelf baalt
hoe schrijf je vrouwzijn? zo? of vrouw-zijn? of vrouw zijn?
zeker die met dat streepje
Oh CF heb je een recept voor botercreme?
hij is 5 minuten als ik snel loopquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, telt not, of je bushalte moet op 6 km. liggen.........
ik dacht dat het meervoud van cursus cursa wasquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met streepje ja (aldus het groene boekje)
Hoe ging je toets?
Da's op zich een heel goed teken natuurlijkquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:37 schreef Viking84 het volgende:
.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
ik dacht dat het meervoud van cursus cursa was
en van comité comiteën!!!!!!!!!!!!
Ik heb een pot frambozen jam gekocht en wou botercreme maken voor de taart. Biscuit is gelukt, en ipv van mmf dus marsepein?quote:
Ik had het eerst wel goed, cursussen en comités. Maar toen ging ik twijfelenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]Van welk onderwijsinstituut is die toets eigenlijk?
Mij!quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:49 schreef Liejannuh het volgende:
Viking, hoe is het met je banenzoektocht?
En Merel, hoe is het bij jou?
Even tussendoor hoor.
Owja, AKNynke, gefeliciteerd!
Heb ik trouwens nog meer gemist de afgelopen weken?
Ja, ik ben op zich best tevreden, maar het punt is ook: ik ben nog nooit echt slank geweest (ja voordat mijn lijf tot wasdom kwam rond m'n 10e), dus ik geloof eigenlijk ook niet dat ik echt slank kan wórden. Vandaar dat ik sneller genoegen neem met zoals ik nu ben.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's op zich een heel goed teken natuurlijk
Hai Liejannuhquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:49 schreef Liejannuh het volgende:
Viking, hoe is het met je banenzoektocht?
En Merel, hoe is het bij jou?
Even tussendoor hoor.
Owja, AKNynke, gefeliciteerd!
Heb ik trouwens nog meer gemist de afgelopen weken?
yes dearquote:
quote:Chocolade Truffelcake (Donna Hay, Modern Classics 2)
Voor de cake:
70 gram bloem
2 eetlepels cacaopoeder
70 gram fijne tafelsuiker of witte basterdsuiker
4 eieren
80 gram boter, gesmolten
Snufje zout
Voor de truffelvulling:
450 gram pure/couverturechocolade
500 ml (slag)room
6 eigelen
70 gram fijne tafelsuiker of witte basterdsuiker
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Zeef de bloem en cacaopoeder drie keer, en zet deze apart. Klop de suiker en de eieren 8-10 minuten of tot alles dik en bleek is en drie keer toegenomen in volume. Spatel er voorzichtig de bloem, zout en cacaopoeder doorheen, daarna de gesmolten boter.
Bekleed de bodem van een springvorm van 20 cm met bakpapier. Giet het mengsel erin en bak 25 minuten of tot de cake loslaat van de zijkant. Laat afkoelen in de vorm
Maak terwijl de cake afkoelt de truffelvulling. Roer chocolade en room in een steelpan tot alles gesmolten en gemengd is (laat het niet aanbranden). Doe de eigelen en suiker in een vuurvaste schaal die op een pan met kokend/sudderend water kan staan (au bain marie) en klop 6 minuten tot alles dik en romig is. Haal van het vuur en spatel het gesmolten chocoladeroommengsel er doorheen. Klop 6 minuten of tot alles is afgekoeld. Zet het daarna 30 minuten in de koelkast.
Haal de afgekoelde cake uit de vorm en snij hem overlangs in tweeen. Leg de onderste helft terug in de vorm en giet er de helft van de truffelvulling overheen. Leg de bovenste helft van de cake hier op en giet de rest van de truffelvulling er overheen. Zet het geheel in de vorm 5 uur in de koelkast (of tot alles goed opgesteven is).
Wikkel voor het serveren een warme theedoek om de vorm waardoor de cake makkelijker los zal laten. Verwijder voorzichtg de zijkant van de springvorm en maak de zijkant van de cake eventueel glad met een warm vochtig mes.
Voor 10-12 personen
voedingswaarde per stukje als je de cake in 10 stukken snijdt:
619 kcal: 9 gram eiwit, 45 gram suiker, 44 gram vet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |