Doe ik ook niet meneer Bl. de Vinkquote:Op woensdag 19 november 2008 11:56 schreef bloodymary het volgende:
Je kunt het zitten in een bus of trein echt niet vergelijken met een cafe hoor.
Omdat de meerderheid voor is (kinda close though) maar het belangrijkste argument is toch de gezondheid. Denk dat het gezondheidsaspect wel een erg sterk argument is (vrees niet, ik ben ook een rookdebiel)quote:Prachtig dat de horeca-ondernemers zo in opstand komen, maar waarom wordt er niet gewoon naar de rokers geluisterd. Zij worden hiermee toch het meest beperkt in hun vrijheid en klagen het meest. Dan wordt er gezegd wet is wet, je mag ook niet door het rood rijden. Maar ik heb nog nooit gehoord dat mensen opstandig worden omdat ze niet door het rood mogen rijden. Als er zoveel weerstand is tegen een wet, kan deze toch best opnieuw bekeken worden, we leven toch in een democratie?
Dat doe je wel, je zegt dat het in het openbaar vervoer wordt geaccepteerd en dan zal dat in de kroeg ook wel gebeuren.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doe ik ook niet meneer Bl. de Vink
[..]
Omdat de meerderheid voor is (kinda close though) maar het belangrijkste argument is toch de gezondheid. Denk dat het gezondheidsaspect wel een erg sterk argument is (vrees niet, ik ben ook een rookdebiel)
en dat kan nog steedsquote:Op woensdag 19 november 2008 11:58 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Oneens, ik ga ook naar de kroeg om lekker te roken, het is namelijk de enige plek waar ik rook!
Wat ik begreep was dat ze een paar maanden last hadden van een omzetdaling (tot 30%) en dat de horeca nu net een hogere omzet heeft. Is dat wel positief?quote:Op woensdag 19 november 2008 12:12 schreef bloodymary het volgende:
Wat is dan het succes in Ierland? In Ierland zijn heel veel kleine cafes failliet gegaan. Grote cafe's hebben rooktuinen gemaakt, waar de mensen nu samenkomen (ook de niet-rokers). Wat is daar zo goed aan? Het enige dat in jouw ogen goed is dat de mensen daar klakkeloos de wet aannemen. Nou, misschien zijn wij in Nederland wel iets liberaler ingesteld.
ik had het meer over café's met een rookruimtequote:Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef bloodymary het volgende:
Gelukkig wel, maar niet overal, die plekken vermijd ik dan ook.
Je vergeet dat afzuiging niet helpt tegen uitlaatgassen. Roken weer toestaan en auto's verbieden!quote:Op woensdag 19 november 2008 10:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
oh ja, afzuiging.... hadden ze daar nou net niet al een paar jaar de tijd voor gehad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dat zegt ook niemand.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:36 schreef Gia het volgende:
En dat ligt echt niet alleen aan het rookverbod.
En waarom niet? Waarom zou je in een tabakswinkel niet mogen roken? Denk je dat er veel anti-rokers in een tabakswinkel werken die hechten aan een rook-vrije werkplek?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
wat een rare redenatie? ten 1e lijkt het me niet dat al het personeel in de horeca rookt en ten 2e als ik je redenatie doorzet en er is een andere branch (of bedrijf) waar ook iedereen rookt dan zou je deze branch (of bedrijf) geen rookverbod mogen opleggen?
En waarom niet? Als iedereen rookt is er duidelijk geen behoeft aan het RECHT op een rook vrije werkplek. Waarom moet je het dan verplichten?quote:Of nog verder doorvoerend, wanneer iedereen rookt in een bepaalde ruimte zou het rookverbod niet mogen/hoeven gelden?
Dan gaan anti-rokers solliciteren bij een tabakswinkel om te zieken? Dat lijkt me niet de bedoeling van de wet.quote:
Maar dan dus ook omgekeerd. Wanneer er dan ook maar 1 enkel persoon is die niet rookt, en ook aangeeft dat hij/zij er niet van gediend is dat er gerookt wordt dat er dan ook niet gerookt mag worden.
Dan zit hij in de verkeerde kroeg.quote:
Lijkt me op zich niet verkeerd.....ben benieuwd wat er gebeurt in een kroeg waar iemand aangeeft dat hij liever niet heeft dat er gerookt wordt.
De kredietcrisis is dik een maand oud en sindsdien is de Nederlandse economie alleen nog maar gegroeid. Het rookverbod is vanaf 1 juli van kracht, en veel horeca-ondernemers hebben daar grote effecten van ondervonden in het terrasseizoen en met een heel milde nazomer en herfst. Die vrezen dús de winter, en die kredietcrisis komt er dan nog eens bij, al zal dat wel meevallen qua effect.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:36 schreef Gia het volgende:
Tja, het maakt volgens de rokers ook niet uit dat er nu een kredietcrisis is. Dáár ligt de omzetdaling totaal niet aan. Nee, dat komt allemaal door het rookverbod.
Jij wel, maar al die café's zijn er dan ook niet dankzij jou en al die mensen die daar net zo over denken. Die mensen die wel eens op een zaterdagavond uitgaan brengen echt wel geld in het laatje en zijn mooie extra inkomsten voor een horeco-ondernemer. Maar dat is niet waar ze van kunnen bestaan. Je kunt de huur niet betalen als je hem alleen in het weekend open doet. Het zijn de mensen die doordeweeks een biertje komen drinken die met name de kleine café's laten bestaan.quote:Als ik de broekriem moet aanhalen, wordt er in eerste instantie bezuinigd op uitgaan. Lijkt me logisch. En ik zal niet de enige zijn die daar zo over denkt.
Het gaat voor veel mensen al langer niet meer zo goed. Eigenlijk al sinds de invoering van de Euro.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kredietcrisis is dik een maand oud en sindsdien is de Nederlandse economie alleen nog maar gegroeid.
Je eigen (slechte) financiele situatie is niet leidend voor de rest van Nederland, je hele betoog hangt samen van niet onderbouwde aanname's en onderbuikgevoelens.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat voor veel mensen al langer niet meer zo goed. Eigenlijk al sinds de invoering van de Euro.
Salarissen zijn gewoon netjes omgerekend, maar de prijzen voor produkten niet.
En dan kun je als consument nog wel even vooruit, maar op den duur ga je dat toch merken.
En tja, als je een gezin hebt, met alle bijkomende kosten, dan zul je keuzes moeten maken, en het zijn vooral de 30-plussers die deze keuzes moeten maken. En laat dat nu ook net het volk zijn dat altijd na werktijd een pilsje ging pakken en nu niet meer.
't Is heel makkelijk om dat op het rookverbod te gooien, maar er zijn meerdere oorzaken te noemen waarom mensen minder uitgaan. En dat was ook al eerder te merken. Zal ook nog wel erger worden ook.
Niet-rokers gingen al minder op stap omdat ze het geld er niet voor over hadden om in de rook te gaan zitten. En nu gaan de rokers ook minder op stap, omdat ze er het geld niet voor over hebben als ze niet mogen roken.
Gemene deler is dat mensen daar dan liever niet hun geld aan uitgeven.
Maar goed, laten we maar gewoon met z'n allen Klink de schuld geven. Da's wel zo makkelijk.
En juist die types zullen alleen maar vaker de kroeg in gaan, als ze minder te besteden hebben. Peuk en het biertje is het laatste waar zij op zullen bezuinigen. Ze werken voor dat biertje en die peuk. Maar dat is voor sommige anti-rokers erg moeilijk voor te stellen.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
knip
Jij wel, maar al die café's zijn er dan ook niet dankzij jou en al die mensen die daar net zo over denken. Die mensen die wel eens op een zaterdagavond uitgaan brengen echt wel geld in het laatje en zijn mooie extra inkomsten voor een horeco-ondernemer. Maar dat is niet waar ze van kunnen bestaan. Je kunt de huur niet betalen als je hem alleen in het weekend open doet. Het zijn de mensen die doordeweeks een biertje komen drinken die met name de kleine café's laten bestaan.
Het lijkt me sowieso niet echt zinvol om alleen maar naar de horeca in z'n algemeenheid te kijken, maar juist meer naar zaken als de omzet in kroegen die zich geen rookruimte kunnen veroorloven om te kijken wat het daadwerkelijke effect van het rookverbod is.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat voor veel mensen al langer niet meer zo goed. Eigenlijk al sinds de invoering van de Euro.
En dan kun je als consument nog wel even vooruit, maar op den duur ga je dat toch merken.
En tja, als je een gezin hebt, met alle bijkomende kosten, dan zul je keuzes moeten maken, en het zijn vooral de 30-plussers die deze keuzes moeten maken. En laat dat nu ook net het volk zijn dat altijd na werktijd een pilsje ging pakken en nu niet meer.
't Is heel makkelijk om dat op het rookverbod te gooien, maar er zijn meerdere oorzaken te noemen waarom mensen minder uitgaan. En dat was ook al eerder te merken. Zal ook nog wel erger worden ook.
Niet-rokers gingen al minder op stap omdat ze het geld er niet voor over hadden om in de rook te gaan zitten. En nu gaan de rokers ook minder op stap, omdat ze er het geld niet voor over hebben als ze niet mogen roken.
Gemene deler is dat mensen daar dan liever niet hun geld aan uitgeven.
Maar goed, laten we maar gewoon met z'n allen Klink de schuld geven. Da's wel zo makkelijk.
jij bent postbezorger?quote:Op woensdag 19 november 2008 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier idem dito. Ik heb nog nooit zoveel verdiend als nu. Economische crisis my ass. Laat maar komen, de aandelen en de benzine zijn in jaren niet zo goedkoop geweest. Ik juich de recessie toequote:Op woensdag 19 november 2008 13:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
jij bent postbezorger?
Ik ben er sinds 2000 alleen maar op vooruit gegaan.
Waarom ga je nou dingen uit je duim zuigen en dat als feit presenteren alleen omdat je dat graag zou willen?quote:Op woensdag 19 november 2008 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook weer gelul van de bovenste plank. Gezinnetjes zijn nou precies het publiek waar de kroegen het níet van moeten hebben.quote:En tja, als je een gezin hebt, met alle bijkomende kosten, dan zul je keuzes moeten maken, en het zijn vooral de 30-plussers die deze keuzes moeten maken. En laat dat nu ook net het volk zijn dat altijd na werktijd een pilsje ging pakken en nu niet meer.
Verzin er nog even een paar, en laat je vooral niet afleiden door de werkelijkheid.quote:'t Is heel makkelijk om dat op het rookverbod te gooien, maar er zijn meerdere oorzaken te noemen waarom mensen minder uitgaan.
Kun je je duim ook deapthroaten?quote:En dat was ook al eerder te merken. Zal ook nog wel erger worden ook.
Niet-rokers gingen al minder op stap omdat ze het geld er niet voor over hadden om in de rook te gaan zitten.
Het heeft gewoon minder te bieden, het is niet relaxed meer, niet zo gezellig meer en het kost wel tijd. Mensen houden nu ineens wel geld over, dan maar even wat vaker een weekeindje weg naar een vrij land.quote:En nu gaan de rokers ook minder op stap, omdat ze er het geld niet voor over hebben als ze niet mogen roken.
Alle effecten zijn voorpspeld, die zijn er nu dus heeft Klink daar de schuld van. Hij had het ook niet kunnen invoeren, en dan waren die effecten er niet geweest.quote:Maar goed, laten we maar gewoon met z'n allen Klink de schuld geven. Da's wel zo makkelijk.
Tja, Klink wou alleen luisteren naar de Stivoro en daar was alles rozegeur en maneschijn.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Alle effecten zijn voorpspeld, die zijn er nu dus heeft Klink daar de schuld van. Hij had het ook niet kunnen invoeren, en dan waren die effecten er niet geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |