Ja daar twijfel ik aanquote:
Kloontje van Aaah stel ik nogmaals.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat was toch wel duidelijk gezien het taalgebruik?
Mwoah, zo goed ken ik sjun niet hoor.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat was toch wel duidelijk gezien het taalgebruik?
Zou kunnen. Zou ook niet kunnen. Ik weet het niet. soms weet je maar nooit. Ik vond het wel vreemd dat Aaagh niet wilde zeggen waaraan hij nou precies leed. Net als die jongen die Giel Beelen genadeloos voor de gek hield.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:30 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kloontje van Aaah stel ik nogmaals.
Dat dus. De kerstman corrumpeert de Nederlandse volksgeest.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:47 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat de kerstman verboden moet worden. Dat is een veel groter gevaar voor onze Nederlandsche kultuur dan een witte Piet. Want dat wij een zwarte Sint of witte Pieten niet blieven als volk, dat is vanzelfsprekend. Maar met hetzelfde gemak lopen mensen wél achter die "Hohoho"-verklep aan.
quote:Op woensdag 19 november 2008 19:47 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat de kerstman verboden moet worden. Dat is een veel groter gevaar voor onze Nederlandsche kultuur dan een witte Piet. Want dat wij een zwarte Sint of witte Pieten niet blieven als volk, dat is vanzelfsprekend. Maar met hetzelfde gemak lopen mensen wél achter die "Hohoho"-verklep aan.
Sint Nicolaas was blank, in de zin dat hij een Europeaan was die deelnam aan de Griekse en christelijke beschaving. Ik denk zelfs dat hij een Mediterraan (dus blank) uiterlijk zou hebben gehad, omdat hij Grieks was.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:17 schreef krioro het volgende:
Stelletje achterlijken die zaniken over het "echt" houden van tradities maar wel een blanke Sint Nicolaas willen.!
quote:Op woensdag 19 november 2008 23:06 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Sint Nicolaas was blank, in de zin dat hij een Europeaan was die deelnam aan de Griekse en christelijke beschaving. Ik denk zelfs dat hij een Mediterraan (dus blank) uiterlijk zou hebben gehad, omdat hij Grieks was.
quote:Nicolaas van Myra, Nicolaas van Bari, of Nicolaas van Patara (geboorte- en sterfjaar onbekend, waarschijnlijk geboren omstreeks 280 te Patara in Lycië en overleden op 6 december in 342 of 352)
Ik denk dus van niet. En ben overigens in Patara geweest, weinig "blank" hoor, ook in de geschiedenisarchieven aldaar.quote:Lycië is een gebied op de zuidkust van Turkije. Het is grotendeels gelegen op het schiereiland Teke, tussen de Golf van Fethiye en de Golf van Antalya. In de Oudheid werd de regio bewoond door een eigen cultuurvolk, de Lyciërs. Onder de naam Lycia werd het een provincie van het Romeinse Rijk.
Sint Nicolas was een Romeinse en later Byzantijnse bisschop die Grieks en Latijn sprak. Men was in dat gebied, voor de volksverhuizing vanuit de Kaukasus en centraal Azië door de Turken van nu, 'mediteraans blank' - zoals bijvoorbeeld Grieken, Macedoniers, Roemenen en Italianen zijn. Lijkt me zeer sterk dat de geschiedenisarchieven daar spraken over Aziatische, Arabische nomaden of Perzen, welke misschien wel aanwezig, maar zeker niet in grote getallen waren.quote:Op donderdag 20 november 2008 02:48 schreef krioro het volgende:
Ik denk dus van niet. En ben overigens in Patara geweest, weinig "blank" hoor, ook in de geschiedenisarchieven aldaar.
Als dat zo is, doen ze daar aan geschiedvervalsing en lieg ik met permissie.quote:Op donderdag 20 november 2008 08:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Sint Nicolas was een Romeinse en later Byzantijnse bisschop die Grieks en Latijn sprak. Men was in dat gebied, voor de volksverhuizing vanuit de Kaukasus en centraal Azië door de Turken van nu, 'mediteraans blank' - zoals bijvoorbeeld Grieken, Macedoniers, Roemenen en Italianen zijn. Lijkt me zeer sterk dat de geschiedenisarchieven daar spraken over Aziatische, Arabische nomaden of Perzen, welke misschien wel aanwezig, maar zeker niet in grote getallen waren.
Verder kwamen de originele Lyriers uit Kreta.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |