wat jij veroordeelt als politiekcorrect zit al inbegrepen in de term "andere redenen" ..quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kunstzinnig en ironisch mooi eufemisme voor politiek correct bezig zijn vanuit een volwassenenvisie maar die vrijheid moet je hebben. Het is alleen niet de traditionele Sinterklaas als kinderfeest zoals we die kennen.
Jij laat een volwassenenvisie los op een kinderfeest door het te hebben over antiracisme. Nogal absurd als je het mij vraagt. Zo'n kinderfeest dient niet misbruik te worden voor politieke doeleinden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:32 schreef Bluesdude het volgende:
wat jij veroordeelt als politiekcorrect zit al inbegrepen in de term "andere redenen" ..
nu is er verder niet veel verkeerds aan als mensen om antiracistische redenen niet meer alleen zwarte pieten willen en niet uitsluitend maar witte sinten organiseren .. lekker mixen is ook leuk...
het is toch een oubollig gedoe en de belangrijkste reden om het te handhaven is dat de kadootjes leuk zijn voor de kinderen...niet de karakters zelf...
de kerstman is net zo oubollig en dus kies ik als brave Nederlander met hart voor ons geliefd vaderland.. toch maar weer voor de sint..
Jij hebt het over politiekcorrect...ik noem het beestje bij een andere naam..quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij laat een volwassenenvisie los op een kinderfeest door het te hebben over antiracisme. Nogal absurd als je het mij vraagt. Zo'n kinderfeest dient niet misbruik te worden voor politieke doeleinden.
Die Plagieer ik: http://www.politiekdebat.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=26509quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Naar aanleiding van dit artikel: http://www.ad.nl/binnenla(...)urkse_sintrsquo.html
In deze multiculturele samenleving hoor je de meest dwaze ideeën steeds vaker: De Sint die uit Suriname komt of weet ik niet waar vandaan. Of een zwarte Sint en/of witte Pieten. Het is toch te gek voor woorden.![]()
Sinterklaas hoort er gewoon uit te zien:
[ afbeelding ]
En zwarte pieten gewoon zo:
[ afbeelding ]
Pakjesavond is ’s lands meest gekoesterde traditie. En tradities zijn er om in ere te houden. Het is een echte NEDERLANDSE traditie. Laten we dat AUB dat ook zo houden!
Stelling:
1 Sinterklaas verdient de status van ’beschermd immaterieel cultureel erfgoed’?
2 Er moet een verbod komen voor zwarte Sinten en witte Pieten.
Eensch?
Ik ben Clara en niet een van je forumkennissen. Verder verneem ik graag welke bevolkingsgroepen er uitgesproken gelasterd worden. Ik plaatste gewoon een opmerking waarin ik een opmaat van culturele verandering aangeef ter relativering van regenboogpiet. Wat is dat toch voor vreemde plaatsvervangende bozigheid die je tot toeschrijving en ventilering van eigen gedachtenspinsels aan het adres van anonieme anderen drijft?quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja deze opmerking viel te verwachten.. de discussie kapen en bepaalde bevolkingsgroepen lasteren en tot zondebok maken....
doe dit in andere topics, Sjun
Sinterklaas was al roomse indoctrinatieve import...quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:13 schreef Revolution-NL het volgende:
EENS!!!! Sinterklaas mag nooit en ternimmer wijken voor de multiculturele samenleving....
NOOIT!!!!
Sinterklaas is een Protestantse uitvinding schatquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Clara het volgende:
[..]
Sinterklaas was al roomse indoctrinatieve import...
De verdomde papen hebben het de protestantse kinderhoofdjes binnengesmokkeld, zodat die duivelse Kerk in Rome uiteindelijk meer macht hebben. Zo zie je maar weer wat voor tuig er onder de rivieren leeft!quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:23 schreef desiredbard het volgende:
Sinterklaas is een Protestantse uitvinding schat
quote:Maar opeens werd er op de deur gebonsd
komt Snieklaas binnen
Nou ik zie hem nog binnen komen
zoiets armoedigs
had een sprei om
had een sprei om
en ik kende die sprei
ik kende hem
die was uit de voorkamer
die lag daar op tafel
je kon op zijn rug precies zien waar de asbak gestaan had
ik mag die man niet
ik kom uit spanje zei de gek
met mijn sprei om kwam hij uit spanje
uit de kroeg kwam hij
dat zag ik meteen
had een mijter op
en een stuk of 8 neuten
en naast hem stond pieterman knecht
maar dat was pietermanknecht helemaal niet da was tante jo
datzag ik meteen
want die had een paar dingen die had ik nog nooit op pietermanknecht gezien
Import is het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Clara het volgende:
[..]
Sinterklaas was al roomse indoctrinatieve import...
quote:
Maar eens in google kijken met wie ik vergeleken word.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hoi Sjun... je gaat toch niet weer op de toer van manipulatie met meerdere klonen..?
doe dat vizier open... eerlijk duurt het langst..
quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
hoi Sjun... je gaat toch niet weer op de toer van manipulatie met meerdere klonen..?
doe dat vizier open... eerlijk duurt het langst..
Tsja, niemand wil jou je geliefde tradities ontnemen, maar om nu te gaan reguleren op welke wijze deze traditie vormgegeven wordt... Het lijkt alsof men het idee heeft dat de vorm van die tradities van bovenaf wordt bepaald en dat deze elite de tradities met één pennenstreek kan veranderen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:13 schreef Revolution-NL het volgende:
EENS!!!! Sinterklaas mag nooit en ternimmer wijken voor de multiculturele samenleving....
NOOIT!!!!
quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet verplicht stellen volgens de plannen van echtgaaf .. Dat was nooit geweest.. Mooie traditie.
Een andere mooie traditie in Nederland is.....is kunstzinnig of ironisch of om andere redenen voortborduren op bestaande cultuurvormen ...
Als ik een groene sint wil spelen ...met kleren en huidskleur groen dan eis ik die tradtionele vrijheid op.
Als een wat bruine sint zich niet wit schminkt dan is dat zijn culturele vrijheid...bovendien is het historisch verantwoord... dus fuck die kleurendwang.
Maar... over " de bedreiging van de Nederlandse cultuur" wbt de sint.... het echte gevaar is die kerstman.... Veel zinniger is het deze buitenlander in de gaten te houden... Hij heeft immers een zeer groot en machtig propagandamachine : ... hollywoodstudio's..
[ afbeelding ]
Houd die kindervriend in de gaten ....
p.s. echtgaaf ... je wilt ook de kerstman verbieden ?
Wacht maar tot de kerstman in de winkels komt voor Sinterklaas is afgelopen.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:31 schreef Zith het volgende:
Zozo! Weer een rel topic van onze EchtGaaf, pakjesavond komt vroeg dit jaar!
Ik heb een bruine Kerstman mijn woonkamer. Echt waar.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wacht maar tot de kerstman in de winkels komt voor Sinterklaas is afgelopen.
Kloon van.......Xith? (quote:Op woensdag 19 november 2008 09:31 schreef Zith het volgende:
Zozo! Weer een rel topic van onze EchtGaaf, pakjesavond komt vroeg dit jaar!
Ben jij inderdaad Sjun ?quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:28 schreef Clara het volgende:
Het volledige offerfeest van de knollen aan aan Wodan werd cultureel geassimileerd
quote:Op woensdag 19 november 2008 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb een bruine Kerstman mijn woonkamer. Echt waar.
Als we het kinderfeest gaan verwateren met z'n allen, dan blijft er niet veel van over.quote:Op woensdag 19 november 2008 10:53 schreef Specularium het volgende:
Eens met stelling 1, maar niet met 2.
Verbieden zou helemaal niet nodig zijn als volwassenen gewoon hun gezond verstand zouden gebruiken.
Het is een kinderfeest, en de enigen die het proberen kapot te maken zijn de volwassenen der correctheid.
je kunt je beter druk maken om de kerstman ipv specifieke huidskleuren verbieden....quote:Op woensdag 19 november 2008 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als we het kinderfeest gaan verwateren met z'n allen, dan blijft er niet veel van over.
Mag ook niet. Een vrouw kan nooit een piet zijn, dus ook geen zwarte. Toen ik klein was, vond ik een vrouwelijk zwarte piet dus gewoon niet kunnen.quote:Op woensdag 19 november 2008 10:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je kunt je beter druk maken om de kerstman ipv specifieke huidskleuren verbieden....
ps... een zwarte vrouw die haar gezicht wit maakt en voor sint speel...mag dat wel van jouw sintpolitie?
Ik ben zeker geen antiracist. Het heeft niets met huidskleur te maken, maar puur met TRADITIE. niks meer of minder dan dat.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:05 schreef Chewie het volgende:
Waarom zijn de zogenaamde antiracisten vrijwel altijd zo gefocust op huidskleur
geen idee waarom die posters hier en de TS zo perse over huidskleur van sint en piet willen hebben... als je mijn posts goed bekijkt vanaf het begin dan heb ik het over diverse vormen van sintgebeuren inclusief huidskleurverandering... ga jij nou niet de antiracist uithangen en mij 'pakken' op huidskleurquote:Op woensdag 19 november 2008 11:05 schreef Chewie het volgende:
Waarom zijn de zogenaamde antiracisten vrijwel altijd zo gefocust op huidskleur
maar een zwarte man die sint speelt? met witte schmink op zijn gezicht ?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mag ook niet. Een vrouw kan nooit een piet zijn, dus ook geen zwarte. Toen ik klein was, vond ik een vrouwelijk zwarte piet dus gewoon niet kunnen.
En waarom zou men dat ook zo doen? Er zijn toch mannen genoeg, mag ik hopen?
Het was dan ook een algemene opmerking maar ik moet wel zeggen dat door je huidskleurverandering opmerking je het juist wel op huidskleur gooit terwijl dat geen argument zou horen te zijn.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
geen idee waarom die posters hier en de TS zo perse over huidskleur van sint en piet willen hebben... als je mijn posts goed bekijkt vanaf het begin dan heb ik het over diverse vormen van sintgebeuren inclusief huidskleurverandering... ga jij nou niet de antiracist uithangen en mij 'pakken' op huidskleur
ach joh.... het is het belangrijkste thema van dit topic.... iedereen heeft het daarover...quote:Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het was dan ook een algemene opmerking maar ik moet wel zeggen dat door je huidskleurverandering opmerking je het juist wel op huidskleur gooit terwijl dat geen argument zou horen te zijn.
Wie zegt dat ik een wit geschminkte zwarte man een probleem zou vinden? Integendeel! Want mijn punt is dat een Sint "wit"eruit moet zien en een zwarte Piet "zwart" . Net zo goed dat ik een ongeschminkte zwarte man uit Kenia zwarte piet mag spelen. Uiteraard goed en niet lullig bedoeldquote:Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
maar een zwarte man die sint speelt? met witte schmink op zijn gezicht ?
is dat het sintfeest kapot maken..?
Dat is een ander verhaal. De Kerstman is al jarenlang ook hier een latent fenomeen geweest en behoort tot de westerse tradities. Geen probleem dus.quote:en waarom vind je de oprukkende kerstman geen gevaar ?
En wat zou daar mis voor zijn? Mevrouw Verdonk en ik hebben wat betreft echt een punt. Mensen hebben steeds meer de hang naar oude volkstradities. En zeker in hele onzekere tijden als deze.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:09 schreef Dodecahedron het volgende:
Wat een domme OP. Als het niet die Stichting Eer en Herstel is, dan is het wel EchtGaaf en mevrouw Verdonk die een onschuldig kinderfeest in het politieke trekken.
ja of een lilliputter die sint speelt op steltenquote:Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
maar een zwarte man die sint speelt? met witte schmink op zijn gezicht ?
Ja en dat maakt het juist zo belachelijkquote:Op woensdag 19 november 2008 11:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ach joh.... het is het belangrijkste thema van dit topic.... iedereen heeft het daarover...
Nee, ik heb dat niet zo bedoeld. Het gaat er puur om hoe ze eruit zien. Nogmaals een geschminkte Sint zou geen probleem zijn. Net zo goed dat ik een naar blank geschminkte piet zou afkeuren.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het was dan ook een algemene opmerking maar ik moet wel zeggen dat door je huidskleurverandering opmerking je het juist wel op huidskleur gooit terwijl dat geen argument zou horen te zijn.
Ja, dat vind ik ook heel zielig.quote:Met antiracisten doelde ik ook eigenlijk meer op die mensen die een protesttocht tegen zwarte-piet wouden organiseren, debatten erover gaan houden enz.
De beste manier om een cultuur te behouden is om het te uiten. Niet om andere denkwijzen te verbieden. Met andere woorden: De beste manier om Sinterklaas te behouden is om het te vieren, niet om een heksenjacht te openen op mensen die anders over Sinterklaas denken.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En wat zou daar mis voor zijn? Mevrouw Verdonk en ik hebben wat betreft echt een punt. Mensen hebben steeds meer de hang naar oude volkstradities. En zeker in hele onzekere tijden als deze.
dat weet ik niet wie het zegt... ik vraag er alleen naar om je standpunt duidelijk te krijgenquote:Op woensdag 19 november 2008 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik een wit geschminkte zwarte man een probleem zou vinden? Integendeel!
oei... je insteek is het conserveren van de sinttraditie, zeg je....quote:Dat is een ander verhaal. De Kerstman is al jarenlang ook hier een latent fenomeen geweest en behoort tot de westerse tradities. Geen probleem dus.
mee eens ergens..... ik neem dit topic dan ook niet al te serieus... just fo funquote:Op woensdag 19 november 2008 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja en dat maakt het juist zo belachelijk
Die leest volgens mij alleen mee......quote:
Aaahtje?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Die leest volgens mij alleen mee......
Zou Aaahtje of een van zijn kloontjes kunnen zijn
?????quote:Op woensdag 19 november 2008 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Aaahtje?
Jij gelooft niet dat hij dood is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |