quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:01 schreef ThE_ED het volgende:
Samen werken?
Dat ze hetzelfde bedrijf zijn, bedoel je!
quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:01 schreef ThE_ED het volgende:
Samen werken?
Ach meid! Dat meeeeeeen je niet!quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:01 schreef ThE_ED het volgende:
Samen werken?
Een niet telefoon, is dat handig?quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:07 schreef welkominspace het volgende:
nou wist ik dit ook niet omdat ik te weinig geld heb om daar regelmatig te komen enzo
maar had toevallig een niet telefoon nodig
Niet helemaal.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:06 schreef bleiblei het volgende:
Oh, mocht je een topic willen openen over AH en C1000, ja, ook die vallen onder 1 bedrijf.
Altijd al willen hebben, alleen je moet het niet verkeerd aan je oor houden.quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:05 schreef remlof het volgende:
Ik was laatst bij de Saturn in Aachen en vond ze verschrikkelijk duur, ook in vergelijking met de MediaMarkt.
Daar hadden we afgesproken met wat duitse vrienden. Was gezellig, was tijdens die feestweek in september toen er overal bandjes waren enzo.quote:
Er zijn er 4, o.a. in Hoofddorp, Rotterdam en Tilburg. De laatste weet ik even niet meer.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:30 schreef remlof het volgende:
Ik wist trouwens helemaal niet dat er ook Saturn zaken in NL waren... Waar zitten die dan zoal?
http://www.saturn.nl/vestigingen/index.php3quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:30 schreef remlof het volgende:
Ik wist trouwens helemaal niet dat er ook Saturn zaken in NL waren... Waar zitten die dan zoal?
groningenquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:33 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Er zijn er 4, o.a. in Hoofddorp, Rotterdam en Tilburg. De laatste weet ik even niet meer.
Ah ok, nergens waar ik regelmatig kom dus. Vandaarquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:33 schreef PP. het volgende:
[..]
http://www.saturn.nl/vestigingen/index.php3
Groningen (ouwe ikea pand)
Hoofddorp
Rotterdam
Tilburg.
Want er zijn geen andere electronica zaken in NLquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:28 schreef Yi-Long het volgende:
Mooi man, al die valse concurrentie in Nederland.... (!)
In sommige landen zou dit soort zaken verboden worden, in het belang van de burgers (klanten).
Nee Yi-Long, dit komt in Azië ook vast wel voor.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:28 schreef Yi-Long het volgende:
In sommige landen zou dit soort zaken verboden worden, in het belang van de burgers (klanten).
Ik ga wel naar Kleve (D) da's dichterbij.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:33 schreef PP. het volgende:
[..]
http://www.saturn.nl/vestigingen/index.php3
Groningen (ouwe ikea pand)
Hoofddorp
Rotterdam
Tilburg.
Ach, daar maken ze weer kutkwaliteit in bv China. Of kinderarbeid. Overal is er wel watquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:39 schreef PP. het volgende:
[..]
Nee Yi-Long, dit komt in Azië ook vast wel voor.
Wat een onzin. hoezo valse concurentie dan?quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:28 schreef Yi-Long het volgende:
In Antwerpen konden we bij de MM ook onze spullen in een kluisje stoppen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:28 schreef Cothen het volgende:
Wist je trouwens dat ze in het buitenland helemaal niet moeilijk doen over tassen die je mee naar binnen neemt?
Hier in Nederland staat er zo'n gorilla, terwijl je in Duitsland gewoon naar binnen kan lopen.
Schijnconcurrentie...quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat een onzin. hoezo valse concurentie dan?
Tussen MM en Saturn wordt er anders wel geconcurreerd op lokaal niveau hoor. Ze zullen elkaar uiteraard niet weg gaan concurreren maar er wordt zeker wel geprobeerd om klanten van elkaar weg te snoepen. Het maakt het de Metro groep namelijk niet uit waar het geld vandaan komt, áls er maar geld binnenkomt.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Schijnconcurrentie...
Oftewel, je zult niet ECHT een prijzenoorlog op de speelgoed-markt vinden, omdat alle speelgoedzaken/ketens vrijwel in dezelfde handen zijn.
Jongen.. doe je nou echt altijd alsof je dom bent?quote:
Richt een keten op en bind de concurentie aanquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Schijnconcurrentie...
Oftewel, je zult niet ECHT een prijzenoorlog op de speelgoed-markt vinden, omdat alle speelgoedzaken/ketens vrijwel in dezelfde handen zijn.
ik ga gewoon altijd met rugtas naar binnen hoor.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:28 schreef Cothen het volgende:
Wist je trouwens dat ze in het buitenland helemaal niet moeilijk doen over tassen die je mee naar binnen neemt?
Hier in Nederland staat er zo'n gorilla, terwijl je in Duitsland gewoon naar binnen kan lopen.
Halfords, BelCompany, Kwantum, Manfield, Dolcis, ProSport, Invito en Scapino als mijn informatie juist is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:23 schreef Renesite het volgende:
Halfords en een hele bende bedrijven hangen samen in de macintosh group ofzo.
Media-Saturn Groep, lolbroek.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:52 schreef welkominspace het volgende:
en de saturn samen werken?
ik heb daar laatst stiekum een beetje op hun computer rond zitten snuffelen en zag dat ze samen hetzelfde intranet gebruiken.
Dit verbaast me eigenlijk wel een beetje.
loop ik nu heel erg achter of was dit nog niet bekend?
Fail. Ahold (Albert Hein) had altijd een deel van de aandelen in Schuitema (C1000). Deze heeft schuitema geruild voor een aantal filialen, zodat C1000 weer zelfstandig is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:06 schreef bleiblei het volgende:
Oh, mocht je een topic willen openen over AH en C1000, ja, ook die vallen onder 1 bedrijf.
Ferrari en Renault natuurlijk, dat weet toch iedereenquote:Op dinsdag 18 november 2008 22:54 schreef xminator het volgende:
Welke automerken zijn ook al weer vandezelfde fabrikanten?
Tja, bij sommige producten is de MM dan wel weer echt goedkoper. Net wat je nodig hebt. Sowieso heb je daar altijd de laagste prijs garantie.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:05 schreef Ludacriss het volgende:
In Duitsland hebben ze ook van die leuke reclame's waarop het lijkt alsof Saturn en MM elkaars concurrenten zijn. Is gewoon het zelfde bedrijf dat in 9 van de 10 keer veel duurder is dan de rest maar zich goedkoper lijkt lijken door die gigantische reclame campagnes!
Hier in Den Haag heb ik namelijk altijd het gevoel dat de MM alleen bij reclame artikelen goedkoop is en verder niet. Een tijd terug had ik namelijk een nieuwe router nodig, de MM had er toen eentje liggen van Linksys voor 75 euro... die bleek bij mycomm (aan de overkant) 25 euro goedkoperHeb dit vaker ervaren met andere producten, voor mij geen MM tenzij er iets echt gigantisch in de aanbieding is.
Inderdaad; Blokker, Bart Smit, Leen Bakker, Casa, Xenos, Marskramer, Intertoys, Hoyng, Maxi Toys, E-Plaza, Gifts and Dreams, Holland Handels Huis, Novy, Giraffe, Cook&Co, Groenblok.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
En de blokker, xenos, bart smit, intertoys, hollands handelmarkt, overvecht etc. Vallen ook onder dezelfde groep
fail.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:03 schreef mvc het volgende:
[..]
Ferrari en Renault natuurlijk, dat weet toch iedereen
Wow... Dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 22 november 2008 08:54 schreef basst2005 het volgende:
<hele lange lijst>
Is allemaal BLOKKER HOLDING B.V.
no shitquote:
daar kan Pberends zich over opwindenquote:Op zaterdag 22 november 2008 08:54 schreef basst2005 het volgende:
Inderdaad; Blokker, Bart Smit, Leen Bakker, Casa, Xenos, Marskramer, Intertoys, Hoyng, Maxi Toys, E-Plaza, Gifts and Dreams, Holland Handels Huis, Novy, Giraffe, Cook&Co, Groenblok.
Is allemaal BLOKKER HOLDING B.V.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:03 schreef mvc het volgende:
[..]
Ferrari en Renault natuurlijk, dat weet toch iedereen
Ah, zoiets had Alternate laatst in de aanbieding. Alleen dan WD (imho toch wat beter dan maxtor) en voor 89 ipv 119.quote:Op zaterdag 22 november 2008 08:59 schreef bonke het volgende:
gister ff in de saturn geweest ( hoofddorp )
de saturn moet het grote broertje van de mediamarkt voorstellen waar de spullen die je daar koopt technisch een stukje beter zouden moeten zijn, dus ook duurder
daarheb ik dus weinig van gemerkt want in de geluidskamer van de mediamarkt stonden betere spullen als in die van saturn
keb er wel ff een maxtor 1 terrabite extern vandaan gehaald voor 119 euro
Dat is nog niet zo langquote:Op zondag 23 november 2008 13:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Fiat, anyone?
Porsche, skoda, audi, volkswagen, en seat komt ook allemaal uit dezelfde tuin (en in Nederland allemaal geimporteerd door Pon, Leusden)
Of gewoon in de winkel voor 89 bij Mycomquote:Op zondag 23 november 2008 13:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah, zoiets had Alternate laatst in de aanbieding. Alleen dan WD (imho toch wat beter dan maxtor) en voor 89 ipv 119.
Altijd eerst op tweakers kijken voor je hardware kooptquote:Op maandag 24 november 2008 17:20 schreef bonke het volgende:
goh en ik maar denken dat et een koopie was![]()
kut-saturn
das lastig voor mijquote:Op maandag 24 november 2008 17:29 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Altijd eerst op tweakers kijken voor je hardware koopt
Goh, saturn staat nog lager in de markt dan de Mediamarkt (in tegenstelling tot wat jij een paar posts gelden beweerde). Vergelijk maar eens de Mediamarkten in Rotterdam met de Saturn, hopeloos. Dezelfde producten vaak duurder en personeel wat niets weet of er überhaupt niet te vinden is. Het is ook niet voor niets dat het niet zo goed gaat met de saturn (in Rotterdam in ieder geval).quote:Op maandag 24 november 2008 17:20 schreef bonke het volgende:
goh en ik maar denken dat et een koopie was![]()
kut-saturn
Ze proberen het wel, er staan bijvoorbeeld wel kluisjes aan de ingangquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:28 schreef Cothen het volgende:
Ik vind de saturn wel een prettige winkel om doorheen te sjokkenquote:Op maandag 24 november 2008 21:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Goh, saturn staat nog lager in de markt dan de Mediamarkt (in tegenstelling tot wat jij een paar posts gelden beweerde). Vergelijk maar eens de Mediamarkten in Rotterdam met de Saturn, hopeloos. Dezelfde producten vaak duurder en personeel wat niets weet of er überhaupt niet te vinden is. Het is ook niet voor niets dat het niet zo goed gaat met de saturn (in Rotterdam in ieder geval).
Sowieso is het met elektronica vaak even slim om rond te kijken ipv gelijk te kopen als je iets ziet.
Edit: In Duitsland bijvoorbeeld is het wel zo dat de Saturn boven de MM staat gepositioneerd. Het verschil is daar ook veel groter
Ieder zijn ding, maar mijn ervaringen zijn allemaal bagger. Niet dat Mediamarkt alles is, maar toch. Saturn vind ik persoonlijk ook net iets mooier ingericht. Alleen dat personeel, nergens te vinden en als ik ze wat vraag moet ik hen dingen uit gaan leggen. Blijkbaar ben ik niet de enige die zo denkt, want mensen (in Rotterdam) gaan nog steeds liever naar de MM dan naar saturn om hun spullen te kopen.quote:Op maandag 24 november 2008 22:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vind de saturn wel een prettige winkel om doorheen te sjokken
Ik probeer in dergelijke winkels obstakels als personeel altijd te vermijdenquote:Op maandag 24 november 2008 22:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ieder zijn ding, maar mijn ervaringen zijn allemaal bagger. Niet dat Mediamarkt alles is, maar toch. Saturn vind ik persoonlijk ook net iets mooier ingericht. Alleen dat personeel, nergens te vinden en als ik ze wat vraag moet ik hen dingen uit gaan leggen. Blijkbaar ben ik niet de enige die zo denkt, want mensen (in Rotterdam) gaan nog steeds liever naar de MM dan naar saturn om hun spullen te kopen.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:06 schreef bleiblei het volgende:
dat ook niet meer.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:10 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Niet helemaal.
Schuitema is beurs genoteerd, maar Ahold was\is inderdaad grootaandeelhouder
Bron?quote:Op zaterdag 22 november 2008 08:59 schreef bonke het volgende:
gister ff in de saturn geweest ( hoofddorp )
de saturn moet het grote broertje van de mediamarkt voorstellen waar de spullen die je daar koopt technisch een stukje beter zouden moeten zijn, dus ook duurder
daarheb ik dus weinig van gemerkt want in de geluidskamer van de mediamarkt stonden betere spullen als in die van saturn
keb er wel ff een maxtor 1 terrabite extern vandaan gehaald voor 119 euro
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |