Breek me de bek niet open over recorders van Philips. Way back when toen cd-recorders nog niet standaard in je computer zaten, had ik zo´n los apparaat gekocht van Philips. De ellende! Binnen twee jaar moest 3x de afstandbediening vervangen, en uiteindelijk kapte het hele apparaat er mee. Zelfs de cd´s die hij zelf gebrand had wilde íe niet lezen. Gelukkig had ik extra garantie gekocht, dus kreeg ik een nieuw exemplaar. Dit was een nieuwe versie. Maar die begon binnen no-time dezelfde kuren te vertonen. Helaas was de winkel waar ik ´m gekocht had inmiddels failliet (Megapool), dus in blinde woede heb ik het apparaat toen met een hamer aan gruis geslagen en gezworen dat ik nooit meer een Philips-product zou kopen.
Toen de eerste dvd-recorders op de markt kwamen van, inderdaad, Philips besloot ik af te wachten tot ook andere merken met betaalbare exemplaren zouden komen. Gelukkig dat ik dat gedaan heb. Ik ken aardig wat mensen die zo´n Philips kochten, die hadden allemaal hetzelfde gezeik. Vastlopen, eigen opnamen niet meer kunnen afspelen, etc. Kijk eens op
www.kieskeurig.nl, Philips komt er bekaaid van af.
Ik heb uiteindelijk een Panasonic gekocht, met harde schijf. Een geweldig apparaat, doet het na 4 jaar nog probleemloos (dat is tegenwoordig al bijzonder). Enige nadeel is dat íe een beetje traag reageert op de afstandsbediening.
Zoals ik ooit iemand eens heb horen zeggen: Philips is geen merk, het is een waarschuwing. Vroeger stond het nog voor Hollandsche degelijkheid, ik heb jarenlang zo´n grote CRT-tv van hun gehad, die ging 15 jaar mee. Maar die tijd is helaas voorbij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...