abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63316841
Abortus is geen recht, het is een misdaad, het is moord.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_63316877
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee, het is de mentaliteit van nadenken over dingen en besluiten of hetgeen wel of niet verstandig is. Dat is heel wat anders. Waarom een kind nemen als je 16 jaar bent, geen opleiding en geen baanhebt? Is dat verstandig? Nee, dat is het niet. Mensen zoals jij willen zulke gevallen alleen uit een soort sadisme dwingen om dan toch een kind te nemen, om jezelf zo superieur te voelen omdat datgene jou niet overkwam.
Mensen die absoluut geen kind willen moeten geen seks hebben. En überhaupt kinderen van 16 zouden behoed moeten worden voor dingen waar zelf nog niet mee om kunnen gaan.
pi_63316894
Riekt naar je vol eten en dan uitkotsen omdat je de gevolgen niet kan accepteren.
pi_63316904
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:14 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Welke status quo? En waarom zou 24 weken bespottelijk zijn? Vrije abortus? Ik kijk je eerste argument met vreugde tegemoet.
Omdat een vrucht van 24 weken een bijna volledig ontwikkeld mensen-kind is . Daarom!
Zo´n kind het het recht op juridische bescherming tegen de nukken van zijn ouder(s).

Vrije abortus is polemiek. Ik doel daarmee op de 24 weken grens die mijns inziens veel te ver is gezet.
pi_63316943
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:21 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waarom te bespottelijk? Is het doden van een koe ook bespottelijk? Waar baseer je dit op?
Koeien met mensen vergelijken
Je hebt geen idee hoe dicht je bij mijn wereldbeeld zit , maar dat is wel een heeeeel ander verhaal.
pi_63316959
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee, het is de mentaliteit van nadenken over dingen en besluiten of hetgeen wel of niet verstandig is. Dat is heel wat anders. Waarom een kind nemen als je 16 jaar bent, geen opleiding en geen baanhebt? Is dat verstandig? Nee, dat is het niet. Mensen zoals jij willen zulke gevallen alleen uit een soort sadisme dwingen om dan toch een kind te nemen, om jezelf zo superieur te voelen omdat datgene jou niet overkwam.
Wat een verwerpelijke insinuatie . Zwartmakerij is het.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het verschrikkelijk is om ongewenst zwanger te zijn. Ook wanneer die zwangerschap het gevolg is van een ongelukje. En ik begrijp heus wel dat je niet over één nacht ijs gaat wanneer je besluit om een abortus te ondergaan. Ik kan mij zo voorstellen dat het een emotionele aangelegenheid is.

Ik ben dan ook niet terughoudend uit een gebrek aan sympathie met de vrouw, maar vanwege het bestaansrecht van de ongeboren mens. En daarbij speelt wat mij betreft een belangrijke rol op welke manier de zwangerschap is ontstaan. En in het geval van een seksueel ongelukje, dan ligt het probleem dus bij het vooraf nadenken over dingen en besluiten of hetgeen wel of niet verstandig is, om jouw exacte woorden te gebruiken. In zo'n geval moet je het probleem plaatsen op een eerder moment in de chronologie der gebeurtenissen, namelijk de seksuele daad.

Ik zal later terug komen op de andere posts.

[ Bericht 0% gewijzigd door servus_universitas op 18-11-2008 14:52:38 ]
pi_63317061
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:37 schreef Deliah het volgende:

[..]

Mensen die absoluut geen kind willen moeten geen seks hebben. En überhaupt kinderen van 16 zouden behoed moeten worden voor dingen waar zelf nog niet mee om kunnen gaan.
Moet? Dat bepaal jij zeker?
- wie ben jij om mensen seks te onthouden?
- Waar kunnen kinderen van 16 niet mee omgaan?
- Wie is diegene die dat moet bepalen?
- is elke 16 jarige hetzelfde?
ik kan nog wel even doorgaan.
Klinkt leuk zo statement, maar praktisch kan je er niks mee of je komt in een totalitair systeem terecht.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63317077
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, hoor. Er is geen leven. Het gaat om haar en wat nutteloze cellen in haar lichaam. O ja, en je hebt dan ook nog bemoeizuchtige verachtelijke personen die denken er wat mee te maken hebben...
wow... zelden zo´n argument tegen abortus gelezen.
Het maakt wel heel duidelijk hoe doorgeslagen de Pro Choice mensen denken en hoe wanhopig ze zich vasthouden aan oude denkbeelden.
pi_63317165
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:36 schreef laforest het volgende:
Is abortus wel een recht? Is het niet veel een gedoogd onrecht ?
(JUridisch dus)
pi_63317186
Grappig weer dat mannen elkaar in de haren vliegen over wel of niet abortus, en verder bijna geen vrouw zich mengt in deze discussie.
pi_63317189
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:45 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Het maakt wel heel duidelijk hoe doorgeslagen de Pro Choice mensen denken en hoe wanhopig ze zich vasthouden aan oude denkbeelden.
Hoe wanhopig zijn de denkbeelden van anti-abortus mensen wel niet als ze zich niet zelden beroepen op een geschrift van pak hem beet 2000 jaar oud.
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:50:36 #212
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63317206
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:37 schreef Deliah het volgende:

[..]

En mensen die niet dik willen worden moeten zeker niet eten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:51:34 #213
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63317233
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:36 schreef laforest het volgende:
Je geliefde Palin is voorstander van de jacht. Dat is nog erger dan abortus.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63317268
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoe wanhopig zijn de denkbeelden van anti-abortus mensen wel niet als ze zich niet zelden beroepen op een geschrift van pak hem beet 2000 jaar oud.
Alleen jammer dat in de discussie op dit forum nou net religieuze argumenten zelden of niet gebruikt zijn.
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:53:27 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63317282
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:52 schreef schoelje het volgende:

[..]

Alleen jammer dat in de discussie op dit forum nou net religieuze argumenten zelden of niet gebruikt zijn.
nee, men beroept zich op emotionele argumenten als "het is moord!!11!".
pi_63317286
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Grappig weer dat mannen elkaar in de haren vliegen over wel of niet abortus, en verder bijna geen vrouw zich mengt in deze discussie.
Ga eens kijken bij de VBOK zou ik zeggen, volgens mij 99% vrouwelijk.
pi_63317308
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:53 schreef ethiraseth het volgende:

nee, men beroept zich op emotionele argumenten als "het is moord!!11!".
Dat is maar één van de vele argumenten en de meest emotionele reactie heb ik tot nu toe gezien bij een pro-murder aanhanger.
pi_63317309
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je geliefde Palin is voorstander van de jacht. Dat is nog erger dan abortus.
Ik heb geen problemen met jacht op dieren, dat is zeker niet erger dan het vermoorden van een kind/foetus.
Jagen dat is voor vlees, mooie kleding of vermaak, maar ja dat zijn dieren die onder ons staan in de voedselketen, dus dat geeft niet
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_63317323
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het is onrecht jegens de moeder om het te laten zitten indien ze dit pertinent niet wil. En tussen die twee zaken (de ‘mening’ van de foetus beschouw ik als niet-bestaand) moet een afweging gemaakt worden, en wat mij betreft weegt de mening van de vrouw stukken zwaarder; zeker ook omdat in de praktijk de vader er vaak tussenuit knijpt.
De mening van de vrouw weegt zwaarder dan die van de man, maar wat mij betreft dan vooral omdat zij het kind moet dragen.

Er zijn naar mijn idee twee direct betrokkenen: de moeder en het kind. Voor het kind moeten de vader en de moeder beslissen, dus is de beslissing aan de vader en de moeder, waarbij de stem van de moeder dus zwaarder weegt.

Ik denk alleen niet dat in alle gevallen de stem van de vrouw ook doorslaggevend moet zijn. Als er geen gezondheidproblemen geconstateerd zijn, de vader het kind wil hebben en het kind heeft bijna een leeftijd bereikt waarop het goede overlevingskansen heeft na een vroeggeboorte, dan vind ik niet dat automatisch de mening van de vrouw de doorslag moet geven. De vraag is dan namelijk of het ongerief voor de vrouw om nog enkele weken (en daarmee bedoel ik dus niet dat ze de volledige 9 maanden zou moeten volmaken) zwanger te blijven dan werkelijk nog zwaarder moet wegen dan de levenskansen van het kind.

Medisch gezien weet ik echter niet of het wel realistisch is om in bijvoorbeeld de 26e week een geboorte op te wekken. Zo nee, dan gaat de stem van de vrouw weer beslissend zwaarder wegen, omdat ze dan een operatie zou moeten ondergaan.
pi_63317424
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:54 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met jacht op dieren, dat is zeker niet erger dan het vermoorden van een kind/foetus.
Jagen dat is voor vlees, mooie kleding of vermaak, maar ja dat zijn dieren die onder ons staan in de voedselketen, dus dat geeft niet
Dus als ik nu voor de lol mijn hond doodmep is dat niet erg omdat een hond een dier is wat betekent dat het ondergeschikt is aan de mens?
Dierenbescherming en dergelijke is ook maar onzin volgens jou?

Jij houdt er echt middeleeuwse denkbeelden op na, jij bent een paar honderd jaar te vroeg geboren.
pi_63317440
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:52 schreef schoelje het volgende:
Wie zegt dat er geen religieuze argumenten ten grondslag liggen aan de argumentatie van anti-abortus mensen?

In het algemeen zijn het juist deze mensen die zich beroepen op allerlei emotioneel religieuze gronden.
pi_63317471
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:45 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Wat het met oude denkbeelden van doen heeft ontgaat me volledig, maar het is niet verder doorgeslagen dan 'abortus is moord' argumenten.
pi_63317533
Ik ben ook heel blij dat ik Nederland geboren ben. Over een paar weken heb ik de twintig weken echo en als mijn kindje ernstige afwijkingen heeft en geringe overlevingskansen is er niemand die mij hoeft te vertellen dat ik het kind moet voldragen en baren, ook al zou het na de geboorte snel overlijden.

Baas in eigen buik!

En als mijn kindje ernstige afwijkingen heeft die een menswaardig leven in de weg zouden staan zou ik ook overwegen tot een abortus over te gaan. Niemand die voor mij bepaald dat dat niet mag.
Juist in de landen waar men allemaal zo gelovig en pro-life is worden gehandicapten vaak ook weggestopt voor de maatschappij en slecht behandeld. Weer een argument voor mij dat deze mensen vaak wat achterliggen.
pi_63317548
Anti-abortus mensen lijken niet te beseffen dat het helemaal geen kwestie is van losgeslagen vrouwen die een slag in het rond neuken even lachend de kliniek inwandelen, dollen met de dokter en over drie maanden weer van voren af aan beginnen.
Een kind baren is ingrijpend, afstaan of opvoeden nog ingrijpender.
pi_63317658
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben ook heel blij dat ik Nederland geboren ben. Over een paar weken heb ik de twintig weken echo en als mijn kindje ernstige afwijkingen heeft en geringe overlevingskansen is er niemand die mij hoeft te vertellen dat ik het kind moet voldragen en baren, ook al zou het na de geboorte snel overlijden.

Baas in eigen buik!

En als mijn kindje ernstige afwijkingen heeft die een menswaardig leven in de weg zouden staan zou ik ook overwegen tot een abortus over te gaan. Niemand die voor mij bepaald dat dat niet mag.
Juist in de landen waar men allemaal zo gelovig en pro-life is worden gehandicapten vaak ook weggestopt voor de maatschappij en slecht behandeld. Weer een argument voor mij dat deze mensen vaak wat achterliggen.
En als je kindje een hazenlip zou hebben? Of dat het een vlekje heeft op het ruggetje? Of als het een meisje is in plaats van het jongetje dat je partner zo graag zou willen?
Overigens ben ik zelf van mening dat aangeboren afwijkingen het behoud zijn van onze soort, zoals het gen dat er voor zorgt dat je voor je 40e overlijdt er ook voor kan zorgen dat je resistent bent tegen ik noem iets, de vlektyphus.
pi_63317661
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:08 schreef moussie het volgende:

[..]

dat zou nou eerder een argument zijn voor abortus, tenminste als je het welzijn van het kind voor ogen hebt
|Al;s het kind een afwijking heeft van verslaving van de moeder...misschien wel.....
Wel eens een coke/herpoinebaby gezien...dat pleit voor euthanasie van de baby en standrechtelijk steriliseren met een gloeiende poker van de moeder gevolgd door een executie.

Er zijn echter genoeg ouders die graag een kindje zouden willen en niet kunnen krijgen
quote:
die vader mag zich bemoeien met de zwangerschap van zijn vrouw/vriendin/whatever, met andere zwangerschappen heeft die niets te maken
Mag die dat....
Baas in eigen buik.... of Dictator over ongeborenen zijn twee verschillende dingen
Als vader heb je geen enlkelle inspraak als de moeder dat niet wenst.
Je kunt je vrouw vriendin niet verbieden het kind te houden
quote:
wetten kunnen veranderen .. en na al die eeuwen waarin gelovige mannekes de keuze van de vrouw willen bepalen zou het eens tijd worden
Anti Abortus is in mijn geval geen religieus standpunt.
Ik denk juist dat in bepaalde gevallen het barmhartiger zou zijn lijden te voorkomen.
En zoals je zegt de man heeft hier geen keuze in
quote:
en waarom mag je niet proberen de wet te veranderen ?
Dat mag wel maar babyhatende potten Potten Op golven ik bedoel women on waves is iets anders.
Niet al te lang geleden had Ierland bijvoorbeeld weer heel democratisch een referendum aangaande abortus.
Nu heeft Ierland 4.1 miljoen inwoners 2 miljoen meer vrouwen als mannen
En er werd tegen gestemd. daaruit kun je twee conlcussie trekken
Dat vrouwen 1) het onderwerp niet intressant genoeg vonden om op te stemmen 2) vrouwen oook tegen abortus zijn

Twee weken later lagen die mutsen met hun uitzuigboot in de haven.
Hoe bedoel je verandering door de strot dwingen.
Een democratisch nee wordt door deze mutsen niet geaccepteerd
quote:
waarom zouden Nederlandse vrouwen de Spaanse vrouwen niet mogen ondersteunen in hun strijd om zelfbeschikkingsrecht ?
Zie voorbeeld boven
quote:
en wat wil je daarmee zeggen .. omdat het er als een klein mensje uitziet dat zonder moederlijf niet kan overleven heeft de vrouw geen recht van spreken meer ? Haar lichaam is ineens algemeen bezit waarbij anderen bepalen wat er gebeurt ?
Voor die 9 maanden ja
Genoeg alternatieven ggenoeg mensen die dolgraag die baby zouden willen
Dan had die juffrouw maar moeten zorgen dat d'r kerel een rubbertje om had ze aan de pillen het spiraaltje was of haar benen bij elkaar moeten houden.

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. (Oh en de al dan niet kind willende vader heeft ook zijn verantwoordelijkheid...die mag financieel schokken voor het ongemak of zoiets) en daarna danwel of de voogdij volledig voor zijn verantwoordelijkheid nemen danwel het kind wordt geadopteerd.

Afgezien van afwijkingen, levensgevaarlijke situartie voor de moeder (gezondheid niet eerwraak) en verkrachting (een vrouw hoeft echt niet 9 maanden gestraft te worden voor zoiets misslijksmakends ) zie ik geen enkelle reden voor abortus
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:07:23 #227
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63317663
quote:

[..]

Een baby staat onder mij qua intellect, dus die mag ik doodmeppen voor vermaak.
pi_63317694
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:03 schreef en_door_slecht het volgende:
Anti-abortus mensen lijken niet te beseffen dat het helemaal geen kwestie is van losgeslagen vrouwen die een slag in het rond neuken even lachend de kliniek inwandelen, dollen met de dokter en over drie maanden weer van voren af aan beginnen.
Een kind baren is ingrijpend, afstaan of opvoeden nog ingrijpender.
In China krijgt men binnen nu en 10 jaar te maken met een volwassen wordende generatie jongens die geen meisje kunnen vinden om mee te trouwen. Ben benieuwd hoe je je eruit gaat praten als er dan gedonder in de glazen komt.
pi_63317741
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:07 schreef schoelje het volgende:

[..]

En als je kindje een hazenlip zou hebben? Of dat het een vlekje heeft op het ruggetje? Of als het een meisje is in plaats van het jongetje dat je partner zo graag zou willen?
Overigens ben ik zelf van mening dat aangeboren afwijkingen het behoud zijn van onze soort, zoals het gen dat er voor zorgt dat je voor je 40e overlijdt er ook voor kan zorgen dat je resistent bent tegen ik noem iets, de vlektyphus.
Ik zei toch al: ernstige afwijkingen, waardoor het kindje meteen na de geboorte overlijdt of geen menswaardig leven kan leiden: bv bij zware geestelijke en/of lichamelijke handicaps, bv bij een leven vol pijn en benauwdheid in het vooruitzicht. Dat is niet het geval bij een hazelip. En dat ze aborteren omdat het geslacht niet naar wens is heb ik nog nooit van gehoord.
pi_63317774
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:08 schreef schoelje het volgende:

[..]

In China krijgt men binnen nu en 10 jaar te maken met een volwassen wordende generatie jongens die geen meisje kunnen vinden om mee te trouwen. Ben benieuwd hoe je je eruit gaat praten als er dan gedonder in de glazen komt.
We hebben hier niks te maken met China, we leven in Nederland.
En in China worden veel meisjesbaby's net na de geboorte gedood, of dat gebeurd tijdens de zwangerschap is mij niet bekend.
pi_63317786
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:07 schreef desiredbard het volgende:

Afgezien van afwijkingen, levensgevaarlijke situartie voor de moeder (gezondheid niet eerwraak) en verkrachting (een vrouw hoeft echt niet 9 maanden gestraft te worden voor zoiets misslijksmakends ) zie ik geen enkelle reden voor abortus
Het verkrachtingsargument vind ik ook maar zo-zo. In Afrika zijn er talloze vrouwen die zijn verkracht door arabische overheersers die van hun kindje houden en het kind op een normale manier opvoeden. En zo hoort het! De nederlandse vrouw is gewoon hopeloos haar band met de natuur kwijtgeraakt. 100% van de Nederlanders heeft verkrachters in zijn voorouderlijn.
pi_63317851
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:12 schreef schoelje het volgende:

[..]

Het verkrachtingsargument vind ik ook maar zo-zo. In Afrika zijn er talloze vrouwen die zijn verkracht door arabische overheersers die van hun kindje houden en het kind op een normale manier opvoeden. En zo hoort het! De nederlandse vrouw is gewoon hopeloos haar band met de natuur kwijtgeraakt. 100% van de Nederlanders heeft verkrachters in zijn voorouderlijn.
Verlang je terug naar die tijd, Schoeltje?
Dat je zonder gezeik achteraf over elke vrouw die jij wilt heen kan gaan?
Zonder je zorgen te maken dat ze je eventuele nageslacht zal verwaarlozen?
pi_63317898
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Verlang je terug naar die tijd, Schoeltje?
Dat je zonder gezeik achteraf over elke vrouw die jij wilt heen kan gaan?
Zonder je zorgen te maken dat ze je eventuele nageslacht zal verwaarlozen?
Ik moet er niet aan denken, neem dat maar van mij aan.
pi_63317963
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

heb je mij niet horen zeggen knul
Ik zou maar eens aan je steroetype denkbeelden werken als ik jou was.
pi_63317996
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:07 schreef desiredbard het volgende:

Mag die dat....
Baas in eigen buik.... of Dictator over ongeborenen zijn twee verschillende dingen
Als vader heb je geen enlkelle inspraak als de moeder dat niet wenst.
Je kunt je vrouw vriendin niet verbieden het kind te houden
[..]
Eh? Het is natuurlijk afschuwelijk dat vrouwen hun ongeboren vruchten in het keurslijf van hun baarmoeder dwingen! Bevrijd al die Embryo's zeg ik!
quote:
Dat mag wel maar babyhatende potten Potten Op golven ik bedoel women on waves is iets anders.
Niet al te lang geleden had Ierland bijvoorbeeld weer heel democratisch een referendum aangaande abortus.
Nu heeft Ierland 4.1 miljoen inwoners 2 miljoen meer vrouwen als mannen
En er werd tegen gestemd. daaruit kun je twee conlcussie trekken
Dat vrouwen 1) het onderwerp niet intressant genoeg vonden om op te stemmen 2) vrouwen oook tegen abortus zijn
Misschien bedoel je het anders, maar ik maak hier uit op dat er een 3:1 vrouw-man verhouding is in ierland? Kickass!
quote:
Voor die 9 maanden ja
Genoeg alternatieven ggenoeg mensen die dolgraag die baby zouden willen
Dan had die juffrouw maar moeten zorgen dat d'r kerel een rubbertje om had ze aan de pillen het spiraaltje was of haar benen bij elkaar moeten houden.

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. (Oh en de al dan niet kind willende vader heeft ook zijn verantwoordelijkheid...die mag financieel schokken voor het ongemak of zoiets) en daarna danwel of de voogdij volledig voor zijn verantwoordelijkheid nemen danwel het kind wordt geadopteerd.
Je bent wel erg soft, laten we meteen alle eerste hulp posten sluiten en mensen die een ongeluk hebben waarbij ze zichzelf wat aandoen niet meer helpen. Om even deze moraal door te trekken.
quote:
Daar verschillen we van mening. Abortus is in mijn ogen een recht, iets wat mag, net zoals 's zondags niet naar de kerk gaan, hartgrondig vloeken, een pesthekel hebben aan je buurman en besluiten te stemmen op de meest liberale partij die je maar kunt vinden.

Dat houdt echter niet in dat ik deze dingen ga doen.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_63318026
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

Baas in eigen buik!

wat een treurige post.
Ik heb er geen woorden voor. Verschrikkelijk. Welcome to Mc-Holland
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:21:34 #237
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63318033
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:40 schreef CANARIS het volgende:
Koeien met mensen vergelijken
Je hebt geen idee hoe dicht je bij mijn wereldbeeld zit , maar dat is wel een heeeeel ander verhaal.
En 220 jaar geleden schreef Thomas Taylor:
quote:
Vrouwen met mannen vergelijken
Hij stelde, als je vrouwen rechten gaf, dat dan het eind zoek was, want dan kon je dieren ook wel rechten geven. Jouw argument vind ik niet veel sterker. Waarom zou je koeien niet met mensen kunnen vergelijken? Natuurlijk niet op alle punten, maar op sommige wel. En waarom zou je dat nalaten? Veel wat er nu geargumenteerd wordt waarom een abortus fout is en je niet mag doden kun je ook op dieren toepassen als het om pijn ervaring, intelligentie, zelfstandigheid, bewustzijn, etc. gaat.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63318061
Welcome to McHolland, waar CANARIS niet mag beslissen wat nummer_zoveel met, kennelijk, haar lichaam doet. De ultieme verloedering van de maatschappij. Waar gaat het heen?
pi_63318075
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:21 schreef CANARIS het volgende:

[..]

wat een treurige post.
Ik heb er geen woorden voor. Verschrikkelijk. Welcome to Mc-Holland
Ja, verschrikkelijk. Misschien weet ik wel een beetje hoe het is, omdat ik een tijdje met kinderen heb gewerkt met zware lichamelijke en geestelijke handicaps. En zo'n leven wens ik niemand toe.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:23:02 #240
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63318079
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:12 schreef schoelje het volgende:
100% van de Nederlanders heeft heidenen in zijn voorouderlijn, snel terug naar de pre-Christelijke godsdiensten! Zo hoort het. In Afrika hebben ze ook nog veel natuurgodsdiensten hoorde ik. Die beleven geloof nog op een normale manier. Christenen zijn gewoon hopeloos hun band met de natuur kwijtgeraakt.

Et cetera.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63318130
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, verschrikkelijk. Misschien weet ik wel een beetje hoe het is, omdat ik een tijdje met kinderen heb gewerkt met zware lichamelijke en geestelijke handicaps. En zo'n leven wens ik niemand toe.
en ik toch altijd denken dat kinderen krijgen geen wens-je-wat afdeling van John de Mol entertainment was
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:26:10 #242
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63318165
quote:
Ah. Ik zie nu mogelijkheden om ook foetussen te gebruiken voor kleding, te jagen op baby's en ze op te eten, dit ter vermaak en consumptie. Dan staat ook de baby onder ons in de voedselketen, dus is het prima.

Je beseft wel dat de voedselketen een arbitrair gegeven is, en gevormd wordt door de daadwerkelijke acties van de mens?
pi_63318187
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:23 schreef Iblis het volgende:
In Afrika hebben ze ook nog veel natuurgodsdiensten hoorde ik. Die beleven geloof nog op een normale manier.
Ja en ze wonen ook nog allemaal in lemen hutjes In Afrika wonen meer Christenen dan in Europa
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:30:03 #244
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63318274
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:27 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ja en ze wonen ook nog allemaal in lemen hutjes
Verrek, je hebt gelijk:

We moeten maar snel terug naar hoe het vroeger was dus. Gewoon omdat het vroeger zo was. Snel weer het hallenhuis invoeren, nee, beter nog het langhuis!
pi_63318301
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:22 schreef Monidique het volgende:
Welcome to McHolland, waar CANARIS niet mag beslissen wat nummer_zoveel met, kennelijk, haar lichaam doet. De ultieme verloedering van de maatschappij. Waar gaat het heen?
Causa Prima
Is het lichaam vabn de vrouw één met het lichaam van het ongeboren kind.

Ik meen dat dat niet zo is , en de wetgever zeit dat ook zo. Ongeboren kinderenworden daarom de-jure beschermt.

Omdat men heeft erkend dat abortus een thema was en men niet langer wilde dat vrouwen werden gecriminaliseerd wanneer die in noodomstandiheden aborteerden, produceerde men de gedoog paragraphen.

Het blijft echter een feit dat de wetgever zeer wel heeft beslist dat een zwangere vrouw nog maar ten delen Heerster over haar eigen lichaam is. Het ongeboren leven wat erin zit heeft het recht op een juridische bescherming.

En dat jij het daar niet mee eens zult zijn , zegt echt alleen maar iets over jou visie op wat leven uitmaakt.
pi_63318321
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:24 schreef CANARIS het volgende:

[..]

en ik toch altijd denken dat kinderen krijgen geen wens-je-wat afdeling van John de Mol entertainment was
Is het nu zo moeilijk eens niet zwart-wit te denken? We hebben het over ernstige afwijkingen die een fatsoenlijk mensenleven in de weg staan, niet een klompvoetje of een hazelip, of dat het een meisje is als je liever een jongentje had gehad.
En als je bij een echo ziet dat er iets goed mis is zijn eerst meerdere onderzoeken nodig, en zal menig ouder slapeloze nachten hebben over wat nu te doen en zijn er vast ook zat ouders die toch besluiten het kindje te houden. Maar dat wil niet zeggen dat degenen die kiezen voor een abortus in zo'n geval alleen 'het perfecte kind' willen. En voor de rest zonder nadenken ijskoud overgaan tot het weghalen van het kindje.
pi_63318324
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Verrek, je hebt gelijk:

[ afbeelding ]

We moeten maar snel terug naar hoe het vroeger was dus. Gewoon omdat het vroeger zo was. Snel weer het hallenhuis invoeren, nee, beter nog het langhuis!
Een willekeurige hoofdstad (Abidjan):
http://i255.photobucket.com/albums/hh132/antar07/ole0.jpg
Nog ééntje:
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:39:04 #248
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63318442
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:32 schreef schoelje het volgende:

[..]

Een willekeurige hoofdstad (Abidjan):
http://i255.photobucket.com/albums/hh132/antar07/ole0.jpg
Nog ééntje:
[ afbeelding ]
Nu is het lang genoeg leuk geweest. Ik wilde aangeven dat je keihard met de naturalistic fallacy kwam aanzetten:
quote:
In Afrika zijn er talloze vrouwen die zijn verkracht door arabische overheersers die van hun kindje houden en het kind op een normale manier opvoeden. En zo hoort het! De nederlandse vrouw is gewoon hopeloos haar band met de natuur kwijtgeraakt.
In Afrika is en was er nog wel meer. En er is nog wel meer onder ‘band met de natuur’ te scharen. Op natuurlijke wijze sterft in het kraambed een groot gedeelte van de vrouwen. Het is geen argument en het leidt tot ridicule conclusies als je er enig gewicht aan hangt.
pi_63318453
Trouwens, als je voor abortus bent betekent dat niet dat je niet respecteert dat mensen voor zichzelf in alle gevallen nooit tot een abortus over zullen gaan.
Wat mij ergert is dat mensen die tegen abortus zijn ook voor anderen willen beslissen.
pi_63318457
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:31 schreef CANARIS het volgende:

[..]

En dat jij het daar niet mee eens zult zijn , zegt echt alleen maar iets over jou visie op wat leven uitmaakt.
Het zegt niets over mijn visie op leven, het zegt wat over jouw ziekelijke bemoeizucht en obsessie met andermans lichaam en vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')