Mensen die absoluut geen kind willen moeten geen seks hebben. En überhaupt kinderen van 16 zouden behoed moeten worden voor dingen waar zelf nog niet mee om kunnen gaan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee, het is de mentaliteit van nadenken over dingen en besluiten of hetgeen wel of niet verstandig is. Dat is heel wat anders. Waarom een kind nemen als je 16 jaar bent, geen opleiding en geen baanhebt? Is dat verstandig? Nee, dat is het niet. Mensen zoals jij willen zulke gevallen alleen uit een soort sadisme dwingen om dan toch een kind te nemen, om jezelf zo superieur te voelen omdat datgene jou niet overkwam.
Omdat een vrucht van 24 weken een bijna volledig ontwikkeld mensen-kind is . Daarom!quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:14 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Welke status quo? En waarom zou 24 weken bespottelijk zijn? Vrije abortus?Ik kijk je eerste argument met vreugde tegemoet.
Koeien met mensen vergelijkenquote:Op dinsdag 18 november 2008 13:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Waarom te bespottelijk? Is het doden van een koe ook bespottelijk? Waar baseer je dit op?
Wat een verwerpelijke insinuatiequote:Op dinsdag 18 november 2008 14:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee, het is de mentaliteit van nadenken over dingen en besluiten of hetgeen wel of niet verstandig is. Dat is heel wat anders. Waarom een kind nemen als je 16 jaar bent, geen opleiding en geen baanhebt? Is dat verstandig? Nee, dat is het niet. Mensen zoals jij willen zulke gevallen alleen uit een soort sadisme dwingen om dan toch een kind te nemen, om jezelf zo superieur te voelen omdat datgene jou niet overkwam.
Moet? Dat bepaal jij zeker?quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:37 schreef Deliah het volgende:
[..]
Mensen die absoluut geen kind willen moeten geen seks hebben. En überhaupt kinderen van 16 zouden behoed moeten worden voor dingen waar zelf nog niet mee om kunnen gaan.
wow... zelden zo´n argument tegen abortus gelezen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, hoor. Er is geen leven. Het gaat om haar en wat nutteloze cellen in haar lichaam. O ja, en je hebt dan ook nog bemoeizuchtige verachtelijke personen die denken er wat mee te maken hebben...
Is abortus wel een recht? Is het niet veel een gedoogd onrecht ?quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:36 schreef laforest het volgende:
Abortus is geen recht, het is een misdaad, het is moord.
Hoe wanhopig zijn de denkbeelden van anti-abortus mensen wel niet als ze zich niet zelden beroepen op een geschrift van pak hem beet 2000 jaar oud.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:45 schreef CANARIS het volgende:
[..]
wow... zelden zo´n argument tegen abortus gelezen.
Het maakt wel heel duidelijk hoe doorgeslagen de Pro Choice mensen denken en hoe wanhopig ze zich vasthouden aan oude denkbeelden.
En mensen die niet dik willen worden moeten zeker niet eten.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:37 schreef Deliah het volgende:
[..]
Mensen die absoluut geen kind willen moeten geen seks hebben. En überhaupt kinderen van 16 zouden behoed moeten worden voor dingen waar zelf nog niet mee om kunnen gaan.
Je geliefde Palin is voorstander van de jacht. Dat is nog erger dan abortus.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:36 schreef laforest het volgende:
Abortus is geen recht, het is een misdaad, het is moord.
Alleen jammer dat in de discussie op dit forum nou net religieuze argumenten zelden of niet gebruikt zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoe wanhopig zijn de denkbeelden van anti-abortus mensen wel niet als ze zich niet zelden beroepen op een geschrift van pak hem beet 2000 jaar oud.
nee, men beroept zich op emotionele argumenten als "het is moord!!11!".quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:52 schreef schoelje het volgende:
[..]
Alleen jammer dat in de discussie op dit forum nou net religieuze argumenten zelden of niet gebruikt zijn.
Ga eens kijken bij de VBOK zou ik zeggen, volgens mij 99% vrouwelijk.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Grappig weer dat mannen elkaar in de haren vliegen over wel of niet abortus, en verder bijna geen vrouw zich mengt in deze discussie.
Dat is maar één van de vele argumenten en de meest emotionele reactie heb ik tot nu toe gezien bij een pro-murder aanhanger.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:53 schreef ethiraseth het volgende:
nee, men beroept zich op emotionele argumenten als "het is moord!!11!".
Ik heb geen problemen met jacht op dieren, dat is zeker niet erger dan het vermoorden van een kind/foetus.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je geliefde Palin is voorstander van de jacht. Dat is nog erger dan abortus.
De mening van de vrouw weegt zwaarder dan die van de man, maar wat mij betreft dan vooral omdat zij het kind moet dragen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het is onrecht jegens de moeder om het te laten zitten indien ze dit pertinent niet wil. En tussen die twee zaken (de ‘mening’ van de foetus beschouw ik als niet-bestaand) moet een afweging gemaakt worden, en wat mij betreft weegt de mening van de vrouw stukken zwaarder; zeker ook omdat in de praktijk de vader er vaak tussenuit knijpt.
Dus als ik nu voor de lol mijn hond doodmep is dat niet erg omdat een hond een dier is wat betekent dat het ondergeschikt is aan de mens?quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met jacht op dieren, dat is zeker niet erger dan het vermoorden van een kind/foetus.
Jagen dat is voor vlees, mooie kleding of vermaak, maar ja dat zijn dieren die onder ons staan in de voedselketen, dus dat geeft niet
Wie zegt dat er geen religieuze argumenten ten grondslag liggen aan de argumentatie van anti-abortus mensen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:52 schreef schoelje het volgende:
Alleen jammer dat in de discussie op dit forum nou net religieuze argumenten zelden of niet gebruikt zijn.
Wat het met oude denkbeelden van doen heeft ontgaat me volledig, maar het is niet verder doorgeslagen dan 'abortus is moord' argumenten.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:45 schreef CANARIS het volgende:
[..]
wow... zelden zo´n argument tegen abortus gelezen.
Het maakt wel heel duidelijk hoe doorgeslagen de Pro Choice mensen denken en hoe wanhopig ze zich vasthouden aan oude denkbeelden.
En als je kindje een hazenlip zou hebben? Of dat het een vlekje heeft op het ruggetje? Of als het een meisje is in plaats van het jongetje dat je partner zo graag zou willen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben ook heel blij dat ik Nederland geboren ben. Over een paar weken heb ik de twintig weken echo en als mijn kindje ernstige afwijkingen heeft en geringe overlevingskansen is er niemand die mij hoeft te vertellen dat ik het kind moet voldragen en baren, ook al zou het na de geboorte snel overlijden.
Baas in eigen buik!![]()
En als mijn kindje ernstige afwijkingen heeft die een menswaardig leven in de weg zouden staan zou ik ook overwegen tot een abortus over te gaan. Niemand die voor mij bepaald dat dat niet mag.
Juist in de landen waar men allemaal zo gelovig en pro-life is worden gehandicapten vaak ook weggestopt voor de maatschappij en slecht behandeld. Weer een argument voor mij dat deze mensen vaak wat achterliggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |