abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64049120
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 07:09 schreef yomite het volgende:

[..]

Waar kan ik OUD vinden?
Ik ben ouder van een kind met asperger en een met PDD-nos. De diagnoses hebben ze nog niet zo lang en ik ben dus voor mezelf opzoek naar informatie, herkenning (erkenning?).
Ik heb de zoekfunctie van dit forum geprobeerd, maar geen succes (ben nieuw op dit forum)
Hierzo.
Children of the night. What music they make.
pi_64052828
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 07:49 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Hierzo.
dank je wel
pi_64083991
Gisteren op m'n werk een gesprek met m'n baas gehad na een aanvaring met een collega. Hij zei dat hij nog nooit iemand als mij had meegemaakt, dat ie mij niet kon peilen, dat ie nog nooit iemand had meegemaakt die zo snel kon veranderen van vriendelijk gedrag naar het andere uiterste en dat ie ook niet kon inschatten hoe ik over hem dacht, bijvoorbeeld.

Toch wel weer apart om te merken dat het mensen toch wel opvalt, ondanks dat je zelf denkt dat het allemaal wel loopt. Maar daardoor vraag ik me ook af hoeveel mensen dit soort dingen opvalt, maar er niets over zeggen.
Sanity is (not) statistical
pi_64096940
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:11 schreef Maeghan het volgende:
Gisteren op m'n werk een gesprek met m'n baas gehad na een aanvaring met een collega. Hij zei dat hij nog nooit iemand als mij had meegemaakt, dat ie mij niet kon peilen, dat ie nog nooit iemand had meegemaakt die zo snel kon veranderen van vriendelijk gedrag naar het andere uiterste en dat ie ook niet kon inschatten hoe ik over hem dacht, bijvoorbeeld.

Toch wel weer apart om te merken dat het mensen toch wel opvalt, ondanks dat je zelf denkt dat het allemaal wel loopt. Maar daardoor vraag ik me ook af hoeveel mensen dit soort dingen opvalt, maar er niets over zeggen.
*Grinnik*
Je klinkt precies als mijn collega
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_64097166
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:11 schreef Maeghan het volgende:

Mijn ex-collega's merkten wel dat ik anders was. Maar dat ze geen hoogten van krijgen dat denk ik niet. Ik ben namelijk vrij eerlijk en heel direct. Misschien soms te eerlijk en te direct.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 19 december 2008 @ 03:38:49 #246
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_64139370
Hey allemaal, ik wist helemaal niet dat er een auti topic was op FOK .
Nou ja, hoi dus .

Ik ben Michel, heb Asperger, woon via het RIBW (Zwolle) in een eigen appartment in een flat met deels RIBW woningen en deels startersappartementen.

Anyway, vraag maar raak zou ik zeggen .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:30:11 #247
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_64170154
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:26 schreef Oxymoron het volgende:
Ik snap het niet, zijn jullie super-geëvolueerde autisten of zie ik het verkeerd? Ik heb zelf autisme, maar kan niet (in een bedrijf) werken zoals, jullie omschrijven.
Hebben jullie, de autistische criteria, overwonnen, of zijn er nog andere dingen, die ik niet goed, begrijp aan dit topic.

Dit zou een plek voor mij, kunnen zijn, maar ik voel me beter in het topic in OUD, over autisme.
Ik ben ouder van een NLD'er, wat zo ongeveer gelijk staat aan Asperger..... En idd, NLD'ers of Asperger's zijn enorm goed in het "verbloemen" van hun stoornis. Vandaar dat velen op den duur vastlopen. Er wordt van hen inzicht verwacht (op sociaal gebied) waar zij meestal tekort in schieten, maar omdat ze verbaal zo sterk zijn, valt dit niet op. Juist omdat ze zo'n inzicht hebben in de complexe situaties lopen zij hier op vast. Wat de gemeenschap van hen ziet, wordt ook terug verwacht en juist dat is voor hen heel moeilijk. Ze kunnen de dingen prima verwoorden, maar voelen het vaak niet zo. Niet zo automatisch als iemand zonder ASS; ik zelf "voel" heel goed aan waar de problemen liggen, wanneer een leugentje voor bestwil beter is, wanneer ik beter mijn mond kan houden......Een NLD'er of Asperger voelt vaak niet precies waar deze grens ligt. Snapt niet waarom er leugentjes om bestwil worden verteld of rageert heel eerlijk en open als er geroddelt wordt. Bewonderingswaardig en zo zou het moeten zijn. Maar helaas zit onze wereld niet zo in elkaar en ben je de pispaal als je dus wel zo reageert.
pi_64170646
Ik ben eerlijkgezegd trouwens blij dat er niet zo veel ouders zitten hier. Op zich vind ik het niet erg als iemand vanuit een ander standpunt schrijft of advies vraagt, maar in veel communities zitten bijna alleen maar ouders. Daar voel ik me dan helemaal weer niet thuis als het gaat over kinderen die hun veters nog niet kunnen strikken terwijl hun klasgenootjes dat wel kunnen - ik zit met hele andere dingen en lees liever iets praktisch over solliciteren, vriendschappen of relaties. Ik vind het dus alleen maar goed dat er twee heel verschillende topics over zijn.
Sanity is (not) statistical
pi_64172873
Ok, ik sta op de wachtlijst van het Centrum voor Autisme, maar die lijst is 12 maanden lang
pi_64173402
Dat is idd. wel een erg lange wachttijd, dat moet wel balen zijn. Ik werd onderzocht bij PsyQ en binnen 2 maanden kon ik terecht bij een klinisch psycholoog aldaar (ik werd ook doorverwezen vanuit een andere afdeling, weet niet of dat veel uit maakt), alhoewel men wel vaak de afspraken verzette had ik na vier maanden de definitieve diagnose, het kan dus ook best lang duren voordat je een diagnose krijgt...
pi_64177737
Hoe kun je je laten testen?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_64178423
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:50 schreef Beach het volgende:
Hoe kun je je laten testen?
Vraag een verwijzing aan bij je huisarts. Die verwijst je door naar een onafhankelijk bureau/GGZ waar je je kan laten testen:

Inclusief spelvouten!
quote:
Hoe kan het diagnostisch onderzoek bij volwassenen in zijn werk gaan:

Als u vermoed dat er sprake zou kunnen zijn van een autismespectrumstoornis kunt u zich aanmelden voor een diagnostisch onderzoek zodat vastgesteld kan worden of dit vermoeden juist is. Dit kan bij een onafhankelijk bureau maar ook bij de GGZ. De diagnose ‘autismespectrumstoornis’ (een verzamelnaam voor alle vormen van autisme) kan verstrekkende gevolgen hebben voor u en uw naasten. Daarom wordt de diagnose niet zomaar gesteld. Tijdens het onderzoek kunnen verschillende stappen worden doorlopen waarbij alle stadia van de ontwikkeling aan bod zullen komen om zo een zo breed mogelijk beeld van de persoon met autisme te krijgen. Ook kunnen er een aantal tests en vragenlijsten voorgelegd worden om de eventuele diagnose autismespectrumstoornis zorgvuldig te kunnen stellen en de sterke en zwakkere kanten in kaart te brengen.

Tijdens een eerste gesprek maakt u kennis met de hulpverlener en zal er vak aan u gevraagd worden om een aantal vragenlijsten in te vullen. De verkregen informatie wordt vervolgens vaak in multidisciplinair overleg besproken. Als er sprake zou kunnen zijn van autisme volgt vaak een diagnostisch onderzoek.
Tijdens dit diagnostisch onderzoek vindt er onderzoek plaats door één of meer deskundige(n) (gedragsdeskundigen, gz-psychologen/orthopedagogen, psychiaters) die vaststellen of sprake is van een autismespectrumstoornis. Het kan ook zijn dat na de verkregen informatie andere stoornissen dan een autismespectrumstoornis vermoed worden. In dat geval wordt – vaak in overleg met uw verwijzer - doorverwijzen naar een andere zorgverlener of instantie.

Het diagnostisch onderzoek kan de volgende onderdelen bevatten:

Ontwikkelingsanamnese
De onderzoeker stelt, indien dit mogelijk is, aan mensen die u van jongs af aan gekend
hebben allerlei vragen over uw gedrag als kind. In een aantal gevallen worden ook
vragenlijsten voorgelegd.

Individuele gesprekken en tests
De onderzoeker bekijkt hoe u met bepaalde opdrachten en testjes omgaat. U krijgt
bijvoorbeeld de opdracht om een plaat te bekijken en er iets over te vertellen of een
tekening te maken. De onderzoeker voert gesprekken met u over dagelijkse dingen en de
problemen waar u tegenaan loopt.

Heteroanamnese bij partner of goede bekende
Hier worden vragen gesteld over uw huidige functioneren.

Psychiatrisch onderzoek
Aan de hand van één (of meerdere) gesprek(ken) met u en soms met uw familie wordt
geprobeerd een beeld te krijgen van de problemen die u ervaart. Psychiatrisch onderzoek
kan nodig zijn als het team van deskundigen de problematiek van u complex vindt, als er
medische factoren in het spel zijn, of als u baat zou kunnen hebben bij medicatie.

In principe weet het team van deskundigen na deze onderzoeken voldoende om vast te kunnen stellen of er sprake is van een autismespectrumstoornis.

Soms is er meer informatie nodig. Zoals:
Eén of meerdere aanvullende onderzoeken naar mogelijke bijkomende problematiek
Dit onderzoek is in feite een verlengd onderzoek. Hierin wordt specifiek gekeken of er
bijkomende problematiek is.

Intelligentieonderzoek/niveaubepaling
Het afnemen van een intelligentietest heeft als doel om het intelligentieniveau te bepalen dat
u op dit moment heeft. Een intelligentietest kan nodig zijn als onduidelijk is wat het verband is
tussen de intelligentie en de problemen waar u tegenaan loopt.

Gezinsonderzoek
Voor dit onderzoek bezoekt u met uw partner/ouders/andere familieleden een
systeemtherapeut. Tijdens een gesprek met u allen probeert de systeemtherapeut inzicht te
krijgen in de wijze waarop u met elkaar omgaat en in de dagelijkse gang van zaken binnen
uw gezin.

Uitslaggesprek
Als het diagnostisch onderzoek is afgerond volgen er één (of meerdere) uitslaggesprek(ken). Tijdens deze gesprekken bespreekt de psycholoog/orthopedagoog met u de bevindingen van het onderzoek. Als blijkt dat er sprake is van een autismespectrumstoornis, dan wordt met u doorgenomen welke mogelijkheden er zijn voor behandeling of verder onderzoek.
pi_64181630
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:23 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Vraag een verwijzing aan bij je huisarts. Die verwijst je door naar een onafhankelijk bureau/GGZ waar je je kan laten testen:

Inclusief spelvouten!
[..]

Die psychiaters kunnen niet erg goed schrijven, da's wel duidelijk. Waar heb je dat stuk vandaan? Ik neem zoiets al niet meer serieus vanwege alle grammatica, spel en stijlvauten.

M.
Hallon!
pi_64183392
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:37 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Die psychiaters kunnen niet erg goed schrijven, da's wel duidelijk. Waar heb je dat stuk vandaan? Ik neem zoiets al niet meer serieus vanwege alle grammatica, spel en stijlvauten.

M.
Deze site:
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=6515
Die adviseur is Orthopedagoog.
pi_64186378
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:37 schreef BlueMage het volgende:

[..]

M.
Ik geloof dat ik er maar 1 gezien heb. Wat staat er nog meer in dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')