abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63778478
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:38 schreef Black_Tulip het volgende:
Nog even dit: ik raad tijnbrein om pragmatische redenen af om het bij een dergelijk gesprek te hebben over onzekerheid en zelfvertrouwen. Ik vermoed dat je gesprekspartner dan minder bereid zal zijn om je aan het werk te helpen, terwijl een baan hebben bij uitstek een manier is om meer zelfvertrouwen te krijgen.
Of ik dat nu wel of niet vertel. Dat zien ze toch ook aan mijn houding en gedrag tijdens een sollicitatiegesprek.
Dus volgens mij maakt het niet veel uit of ik het nu wel of niet vertel.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_63779733
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Of ik dat nu wel of niet vertel. Dat zien ze toch ook aan mijn houding en gedrag tijdens een sollicitatiegesprek.
Zoals ik al eerder zei, als je het wel zegt, stel je daarmee dat je onzekerheid van belang is. Als je het er niet over hebt, is er een kans dat je gesprekspartner het misschien wel ziet, maar gewoon negeert.
  vrijdag 5 december 2008 @ 21:26:24 #203
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_63792888
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

En als ze het nu eens niet zien aan je houding? Hoe weet jij of ze het zien?
Misschien is het handiger om niet te zeggen dat je ergens een probleem mee hebt, maar dat je een (lichte) vorm van autisme hebt, waardoor je anders reageert dan anderen. Hierdoor draai je het negatieve (= moeilijk in contacten) om naar iets wat positiever overkomt (= ja, ik maak moeilijk contact, maar dat komt hierdoor. Voordeel daarvan is dat ik daardoor ook heel precies ben, en oh ja, ik ben druk bezig om meer contacten aan te gaan)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_63793882
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 21:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En als ze het nu eens niet zien aan je houding? Hoe weet jij of ze het zien?
Misschien is het handiger om niet te zeggen dat je ergens een probleem mee hebt, maar dat je een (lichte) vorm van autisme hebt, waardoor je anders reageert dan anderen. Hierdoor draai je het negatieve (= moeilijk in contacten) om naar iets wat positiever overkomt (= ja, ik maak moeilijk contact, maar dat komt hierdoor. Voordeel daarvan is dat ik daardoor ook heel precies ben, en oh ja, ik ben druk bezig om meer contacten aan te gaan)
Ja maar dat zou liegen zijn aangezien ik nooit getest ben op autisme. Dus misschien is dat niet zo´n goed idee.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 6 december 2008 @ 08:06:49 #205
188877 Stupendous76
pi_63800389
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja maar dat zou liegen zijn aangezien ik nooit getest ben op autisme. Dus misschien is dat niet zo´n goed idee.
Laat je testen.
Repent, Pray, Forgive
pi_63801880
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 08:06 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Laat je testen.
Misschien is dat wel een goed idee.
14 SHADES OF GREY
pi_63803425
Ik word ook getest!
Children of the night. What music they make.
  zondag 7 december 2008 @ 02:24:21 #208
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63817671
Aan alle lieve ASS mensen; stop alsjeblieft niet met posten.

Ik, als moeder van een ASS kind heb veel steun, herkenning en vroegtijdige ondersteuning aan jullie berichten. Jullie posts mogen dan misschien in jullie ogen niets waard zijn; voor mij betekenen ze heel veel. Ik kan als ouder hier ervaring uit halen en proberen mij in te zetten voor het welzijn van mijn kind.

Dochters NLD rapport/diagnose werd door een leraar van haar SBO school gebruikt om er wijzer van te worden (voor latere NLD'ers). Jullie ervaringen maken mij weer wijzer en geven mij inzicht in de belevingswereld van mijn kind. Dus schrijf alsjeblieft jullie "ding" hier neer, er zijn zoveel mensen die er mee gebaat zijn.

Dat mensen googlen op jullie geschiedenis zegt meer iets over hen dan over jullie zelf. Ik heb een aantal pagina's terug vermeldt dat dochter's vader eindelijk inziet dat er wel degelijk iets met dochter is. Misschien speelt dat voor meerderen hier; altijd maar blijven doen alsof er niets aan de hand is; altijd maar de schijn ophouden. Dat is dan jammer voor de mensen om je heen, maar jij als ervaringsdeskundige kan juist zoveel betekenen voor een ander...........
pi_63817975
quote:
Op zondag 7 december 2008 02:24 schreef childintime het volgende:
Aan alle lieve ASS mensen; stop alsjeblieft niet met posten.

Ik, als moeder van een ASS kind heb veel steun, herkenning en vroegtijdige ondersteuning aan jullie berichten. Jullie posts mogen dan misschien in jullie ogen niets waard zijn; voor mij betekenen ze heel veel. Ik kan als ouder hier ervaring uit halen en proberen mij in te zetten voor het welzijn van mijn kind.

Dochters NLD rapport/diagnose werd door een leraar van haar SBO school gebruikt om er wijzer van te worden (voor latere NLD'ers). Jullie ervaringen maken mij weer wijzer en geven mij inzicht in de belevingswereld van mijn kind. Dus schrijf alsjeblieft jullie "ding" hier neer, er zijn zoveel mensen die er mee gebaat zijn.

Dat mensen googlen op jullie geschiedenis zegt meer iets over hen dan over jullie zelf. Ik heb een aantal pagina's terug vermeldt dat dochter's vader eindelijk inziet dat er wel degelijk iets met dochter is. Misschien speelt dat voor meerderen hier; altijd maar blijven doen alsof er niets aan de hand is; altijd maar de schijn ophouden. Dat is dan jammer voor de mensen om je heen, maar jij als ervaringsdeskundige kan juist zoveel betekenen voor een ander...........
Ik ga als het doorgaat komend jaar beginnen met een cursus om ervaringsdeskundige te worden mbt autisme (dat ben ik natuurlijk al, maar dan word ik opgeleid om lotgenoten te begeleiden e.d.). Eerst een basiscursus en van daaruit verder leren.

Ben benieuwd.

Mensen mogen best googlen op mijn geschiedenis, mijn privé dingen zijn niet te koppelen aan FOK! en dat wil ik lekker zo houden.
  zondag 7 december 2008 @ 10:35:11 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63819751
quote:
Op zondag 7 december 2008 03:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik ga als het doorgaat komend jaar beginnen met een cursus om ervaringsdeskundige te worden mbt autisme (dat ben ik natuurlijk al, maar dan word ik opgeleid om lotgenoten te begeleiden e.d.). Eerst een basiscursus en van daaruit verder leren.

Ben benieuwd.

Dat klinkt tof Juup, waar ga je dit doen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63822053
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:35 schreef Re het volgende:

[..]

Dat klinkt tof Juup, waar ga je dit doen?
In Eindhoven. De "basis" cursussen worden gegeven bij het GGzE, en de verdere opleiding zou dan gedaan moeten worden op de Fontys Hogeschool.
Maar ik moet eerst eens kijken of het wel geschikt is voor mij (dat ik mezelf niet te betrokken ga voelen e.d.), en daar zijn de basis cursussen voor.
pi_63834863
Herkennen mensen zich hier misschien in iets wat ik zou omschrijven als 'je hersens/gedachten die als het ware 'klem' zitten'?

Daar heb ik nogal vaak last van eigenlijk.... (plus ik voldoe ook wel aan een paar eigenschappen uit het 'asperger lijstje' wat ik in een eerdere reeks al gemeld had)
pi_63941781
Gisteren heeft mij ex-leidinggevende vertelt aan de rest van ex-collega's dat ik ontslagen ben bij mij nieuwe werkgever. Zonder dat hij mij hierover heeft ingelicht. Ook deed hij dit op een moment dat er niemand was die tegen hem in durfde te gaan. Volgens mij is het ook een waarschuwing aan de rest dat als je weggaat je niet meer terug kan komen zonder belachelijk gemaakt te worden.

De reden dat hij dit vertelde is dat hijzelf veel problemen heeft en mij wil terugpakken omdat ik hem openlijk heb tegengesprokken. Verder straft hij mij omdat ik loyaal was naar andere personen dan hem. Die personen zijn mijn vrienden maar dat betekend niet dat ik hun blindelings vlog. Ik vond mijn leidinggevende al slecht voordat ik vrienden met hun werd. Zelfs in de periode dat hun nog bevriend waren met de leidinggevende.
Hij(ex-leidinggevende) heeft niet voldoende capaciteiten om goed leiding te geven. Zo lang ik hem ken twijfel ik aan zijn capaciteiten. Hij is een kapitein op een zinkend schip.
Een paar voorbeelden van zijn faalende beleid:
1) Toen ik vertelde dat ik problemen had luisterde hij daarnaar. Maar daarna heeft hij nooit meer gevraagd hoe het ging met mij.
2) In een drukke periode waarin overgewerkt moet zelf op vakantie gaan.

Waar ik mij vooral boos over maak is dat hij gewoon achter mij rug om over mij roddelt en mij probeert belachelijk bij mij ex-collega's. Daar zou je als leidinggevende boven moeten staan. Het getuigt van een groot gebrek aan professionaliteit om zoiets te doen. Zo ga je niet met mensen om. Zelfs niet als je ruzie met iemand hebt. Zulke dingen doe je namelijk niet. Ik heb problemen met sociale interactie maar zoiets zou ik nooit doen. Hij heeft meer problemen dan ik. Eigenlijk zou ik medelijden met hem moeten hebben. Maar dat heb ik niet. Ik hoop dat dit voor hem gevolgen gaat hebben.
Voor iedereen zou het beste zijn als hij opstapt en er een nieuw iemand komt die een totaal nieuwe start maakt en dit schip van de ondergaan redt. Als dit niet op zeer korte termijn dan gaat het volledig mis.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 12 december 2008 @ 23:22:35 #214
188877 Stupendous76
pi_63975544
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:03 schreef tijnbrein het volgende:
Gisteren heeft mij ex-leidinggevende vertelt aan de rest van ex-collega's dat ik ontslagen ben bij mij nieuwe werkgever. Zonder dat hij mij hierover heeft ingelicht. Ook deed hij dit op een moment dat er niemand was die tegen hem in durfde te gaan. Volgens mij is het ook een waarschuwing aan de rest dat als je weggaat je niet meer terug kan komen zonder belachelijk gemaakt te worden.

De reden dat hij dit vertelde is dat hijzelf veel problemen heeft en mij wil terugpakken omdat ik hem openlijk heb tegengesprokken. Verder straft hij mij omdat ik loyaal was naar andere personen dan hem. Die personen zijn mijn vrienden maar dat betekend niet dat ik hun blindelings vlog. Ik vond mijn leidinggevende al slecht voordat ik vrienden met hun werd. Zelfs in de periode dat hun nog bevriend waren met de leidinggevende.
Hij(ex-leidinggevende) heeft niet voldoende capaciteiten om goed leiding te geven. Zo lang ik hem ken twijfel ik aan zijn capaciteiten. Hij is een kapitein op een zinkend schip.
1) Toen ik vertelde dat ik problemen had luisterde hij daarnaar. Maar daarna heeft hij nooit meer gevraagd hoe het ging met mij.

Waar ik mij vooral boos over maak is dat hij gewoon achter mij rug om over mij roddelt en mij probeert belachelijk bij mij ex-collega's. Daar zou je als leidinggevende boven moeten staan. Het getuigt van een groot gebrek aan professionaliteit om zoiets te doen. Zo ga je niet met mensen om. Zelfs niet als je ruzie met iemand hebt. Zulke dingen doe je namelijk niet. Ik heb problemen met sociale interactie maar zoiets zou ik nooit doen. Hij heeft meer problemen dan ik. Eigenlijk zou ik medelijden met hem moeten hebben. Maar dat heb ik niet. Ik hoop dat dit voor hem gevolgen gaat hebben.
Voor iedereen zou het beste zijn als hij opstapt en er een nieuw iemand komt die een totaal nieuwe start maakt en dit schip van de ondergaan redt. Als dit niet op zeer korte termijn dan gaat het volledig mis.
Ik herken dit wel ergens: waar ik werk zit een directie waar ik geen hoge pet van op heb (op zijn zachtst gezegd) en ik probeer daar wel iets aan te doen. Gelukkig zijn er meer mensen met die mening, dus sta ik niet helemaal alleen, maar toch, ik zie heel vaak dingen die, als ze iets anders zouden worden opgepakt, vele malen beter zouden werken. Herkenning bij anderen?
Repent, Pray, Forgive
pi_63975809
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:22 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik herken dit wel ergens: waar ik werk zit een directie waar ik geen hoge pet van op heb (op zijn zachtst gezegd) en ik probeer daar wel iets aan te doen. Gelukkig zijn er meer mensen met die mening, dus sta ik niet helemaal alleen, maar toch, ik zie heel vaak dingen die, als ze iets anders zouden worden opgepakt, vele malen beter zouden werken. Herkenning bij anderen?
Gelukkig ben ik ook niet alleen. Er is namelijk ook een collega weg gegaan vanwege falend leiderschap. En er zijn nog meer mensen die weg willen.
14 SHADES OF GREY
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:53:08 #216
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63994278
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:03 schreef tijnbrein het volgende:

Ik vind het belachelijk dat een (ex) leidinggevende zo met anderen omgaat. Van zo iemand mag je enige integriteit verwachten; niet voor niets is hij dus ex-leidinggevende. Maar dan nog behoort dit gedrag niet.

Tijn, een ASS hebben, wil niet zeggen dat je dit soort dingen niet juist kunt inschatten. Aan mijn dochter merk ik juist dat ze heel eerlijk is. Ze zal niet over iemand roddelen of kwaadspreken omdat dat simpelweg niet in haar op komt. Juist de lastige, complexe sociale interacties zijn moeilijk; niet de eerlijke recht door zee manier van met elkaar omgaan. En dat is juist 1 van de dingen waar ik mijn kind enorm om waardeer. Dat zouden meer mensen moeten doen; het zou het leven een stuk makkelijker en aangenamer maken.
  zaterdag 13 december 2008 @ 22:31:09 #217
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_63995234
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:22 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik heb geen A.S.S maar herken het wel. Dankzij zo'n directie dreig ik mijn werk te verliezen en daar ben ik bij toeval achter gekomen, anders hadden ze het me binnenkort als donderslag bij heldere hemel verteld (nota bene na enkele positieve gesprekken...).

Het is heel erg dat dat soort mensen de meeste macht hebben...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_64008350
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:53 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik vind het belachelijk dat een (ex) leidinggevende zo met anderen omgaat. Van zo iemand mag je enige integriteit verwachten; niet voor niets is hij dus ex-leidinggevende. Maar dan nog behoort dit gedrag niet.

Tijn, een ASS hebben, wil niet zeggen dat je dit soort dingen niet juist kunt inschatten. Aan mijn dochter merk ik juist dat ze heel eerlijk is. Ze zal niet over iemand roddelen of kwaadspreken omdat dat simpelweg niet in haar op komt. Juist de lastige, complexe sociale interacties zijn moeilijk; niet de eerlijke recht door zee manier van met elkaar omgaan. En dat is juist 1 van de dingen waar ik mijn kind enorm om waardeer. Dat zouden meer mensen moeten doen; het zou het leven een stuk makkelijker en aangenamer maken.
Hoe kom je er trouwens bij dat ik ASS zou hebben?
Ik ben nog nooit getest. En mij psycholoog vindt dat ook niet nodig. Dat ik het hier niet mee eens ben dat maakt niet uit. Hij denkt misschien wel terecht dat mijn problemen veroorzaakt zijn doordat ik als kind nooit goed heb geleerd om met andere om te gaan. Ik heb geen normale jeugd gehad. Mijn moeder heeft bordeline. En ik ben door haar mishandeld. Verder was haar manier van communiceren met ons(mijn broetje en 2 zusjes) niet goed. Dit speelt natuurlijk een heel grote rol. Maar ik merkte vanaf dat ik heel jong was dat ik anders dan andere was. Misschien zou ik inderdaad getest moeten worden. Al zou het maar voor mij eigen gemoedsrust zijn. Morgen ga ik weer naar hem toe.

Ik ben te eerlijk en dat is nu precies mijn probleem bij een sollicitatiegesprek. En wat jij zegt over je dochter dat herken ik ook.
Ik ben eerlijk zoals ik eerder aangaf. Echt roddelen over andere doe ik ook niet. Hoogstens iets vertellen over iemand aan andere. Maar dan niet op een achterbakse manier. Complexe sociale situaties zijn een ramp voor mij. Ik snap er meestal niks van of ik begrijp de situatie verkeerd.

Verder vind ik al dat gedoe in een sollicitatiegesprek lastig. Ik vertel eerlijk wie ik ben enzo, en ik verwacht dat zij dat ook doen. Maar dat doen zij niet. Zij liegen en bedriegen de boel bij elkaar. Maken als mooier dan het daadwerkelijk is. Er wordt een goude berg beloofd maar je krijgt een hoop stront. En met hoop stront moet je nog blij zijn ook. Dit gebeurde vooral op mijn oude werk waar ik ontslag heb genomen.
Ik ben ook voorstander van open en eerlijk met elkaar communiceren dat zou deze wereld een stuk begrijpenlijker en makkelijker maken.
14 SHADES OF GREY
  zondag 14 december 2008 @ 16:26:52 #219
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_64008656
Ik snap het niet, zijn jullie super-geëvolueerde autisten of zie ik het verkeerd? Ik heb zelf autisme, maar kan niet (in een bedrijf) werken zoals, jullie omschrijven.
Hebben jullie, de autistische criteria, overwonnen, of zijn er nog andere dingen, die ik niet goed, begrijp aan dit topic.

Dit zou een plek voor mij, kunnen zijn, maar ik voel me beter in het topic in OUD, over autisme.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 14 december 2008 @ 16:26:52 #220
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_64008657
Ik snap het niet, zijn jullie super-geëvolueerde autisten of zie ik het verkeerd? Ik heb zelf autisme, maar kan niet (in een bedrijf) werken zoals, jullie omschrijven.
Hebben jullie, de autistische criteria, overwonnen, of zijn er nog andere dingen, die ik niet goed, begrijp aan dit topic.

Dit zou een plek voor mij, kunnen zijn, maar ik voel me beter in het topic in OUD, over autisme.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_64008843
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:26 schreef Oxymoron het volgende:

Ik kan ook niet (in een bedrijf) werken zoals hier in dit topic omschreven wordt, dus jij bent niet de enige
  zondag 14 december 2008 @ 16:39:04 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64008924
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:26 schreef Oxymoron het volgende:

Ik neem aan dat dat topic over ouders gaat met kinderen die autistisch zijn, hier spreken mensen die daadwerkelijk autisme of aanverwante aandoening hebben (of ben je zelf ouder met kinderen?). En zoals je ziet is niet iedereen hetzelfde, gelukkig maar.

-edit- er zitten hier trouwens ook ouders die spreken over hun ervaringen met kinderen met autisme etc.
  zondag 14 december 2008 @ 16:41:18 #223
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_64008975
Nee ik ben geen ouder maar zelf een autist.
  zondag 14 december 2008 @ 16:48:34 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64009130
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:41 schreef Oxymoron het volgende:
Nee ik ben geen ouder maar zelf een autist.
in beide topics kun je gewoon je ei kwijt, misschien in dit topic vanuit een ander perspectief, hier ligt de focus op de user die zelf autisme heeft en in OUD op de ouders van kinderen met autisme maar in beide topics is er ruimte voor iedereen die ervaringen wil delen.
  zondag 14 december 2008 @ 17:13:58 #225
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_64009587
Op welke leeftijd zijn jullie beginnen te beseffen dat jullie een stoornis in het autismespectrum hadden? Was dit echt al in je vroege jeugd en hebben je ouders dit grotendeels behandeld? Of ben je er later zelf achter gekomen, en ben je er zelf achteraan gegaan?

Ik ben nu 23, en begin me onderhand te realiseren dat ik best wel eens een aan-autisme-verwande-stoornis zou kunnen hebben. Ik weet dat ik al heel m'n leven anders ben als de meeste mensen, moeite heb met sociale contacten, altijd eerst nadenk voordat ik iets doe, zelfs over de meeste 'automatische' dingen zoals lichaamstaal. Ik heb totaal nuttelooze steeds terugkomende patronen in m'n denken en doen. Ook ben ik veel alleen, ben altijd met/over mezelf aan het denken, ook al ben ik met 10 vrienden in een cafe.
Ook merk ik dat ik qua fysieke en emotionele ontwikkeling achter lig op leeftijd genoten.

Al deze gedachten en gedragingen probeer ik voor de buitenwereld verborgen te houden, ik probeer zo 'normaal mogelijk' over te komen, terwijl ik weldegelijk besef dat er 'iets' is wat mij anders maakt als anderen.
Whatever one can conceive, one can achieve.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')