Als ik Leander bij de eerste piep er uit pak is het pas écht drama trouwensquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:22 schreef Grijs het volgende:
Ja, dat heeft Marlien ook. Eerst even huilen of mopperen als ze wakker wordt. Is vast geen ochtendmens.
Wat liefquote:
Bij Amber verschilt het; afentoe dan wordt ze niet zo vrolijk wakker en dan wil ze snel de borst anders blijft ze brullen. Dan kan het echt niet snel genoeg gaan en moet ik het gedeeltelijk kolven van haar drinkborst ook voortijdig staken. Heeft dan denk ook voornamelijk met honger te maken omdat ze toch hele nachten doorhaalt; of misschien wel een nare droom (de borst die geen melk meer geeft ofzow? wat zullen babies dromen?).quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:33 schreef freecell het volgende:
[..]
Als ik Leander bij de eerste piep er uit pak is het pas écht drama trouwensIk moet hem echt ff laten huilen voor ik hem pak, dat hij goed wakker is.
Nou dat denk ik niet, maar omdat ze al flink kruipt en zelf overal aan gaat staan enzo, zijn ze er denk ik min of meer vanuit gegaan dat ze al zit. Maar dat is dus helemaal niet zoquote:Op zaterdag 22 november 2008 14:50 schreef freecell het volgende:
Huu guuzewuus wat typisch? Vullen ze zomaar wat in ofzo?
Ik heb het idee van wel, want 2 weken geleden wilde hij overdag opeens wel gaan slapen in een bedje en sinds deze week trappelt, draait en woelt hij veel meer bij ons in bed. TARA zei toen: volgens mij wil hij 's nachts gewoon ook in zijn eigen bedje! Daar woelt hij nooit zo! En zowaarquote:Op zaterdag 22 november 2008 15:09 schreef Guuzewuus het volgende:
En wat goed van jullie knappe menneke dat ie zo fijn in zijn eigen bedje slaapt. Ik heb wel eens gehoord dat babies met een maand of drie behoefte krijgen aan ee eigen slaapplekje, of zoiets? Zou dat het zijn?
Leander heeft 2 weken doorgeslapen tot 7:00 of 7:30 en nu is het elke ochtend 5:45quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:26 schreef Guuzewuus het volgende:
Oh wat heerlijk voor je Freecell.. En zo is het telkens weer een stap vooruit hè
. (en heel soms ook stapjes achteruit, want Stella heeft wel eens doorgesapen tot 7.00uur
)
aw, wat sneuquote:Op zaterdag 22 november 2008 18:25 schreef k_i_m het volgende:
Niet zo goed. Er komen steeds meer plekken bij, ze zitten nu ook al op haar voetzolen en handjes. Verder wil ze niet echt meer slapen, afgezien van hier en daar wat uurtjes tussendoor. We hebben haar vandaag in bad gedaan met een washandje met havermout, dus ik ben benieuwd of er morgen plekjes opgedroogd zijn. Het is erg zielig iig
.
Ik vond ineens nog wat in mijn medicijnkastje; Nestosyl zalf. Ik heb me rot gezocht naar de bijsluiter, maar ik kan hem niet meer vinden. Ik wéét dat Nestosyl heel goed kan helpen, maar mag ik dat al gebruiken?quote:Op zaterdag 22 november 2008 19:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zielig jamorgen nog een dag doorworstelen, daarna heb je het ergste weer achter de rug
hier staat de bijsluiter van Nestosyl Kimquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik vond ineens nog wat in mijn medicijnkastje; Nestosyl zalf. Ik heb me rot gezocht naar de bijsluiter, maar ik kan hem niet meer vinden. Ik wéét dat Nestosyl heel goed kan helpen, maar mag ik dat al gebruiken?
Nathan! Goed zeg!quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:28 schreef Faja-Lobi het volgende:
Kom hier ook maar even showen wat mijn zoon sinds vandaag kan
Nestosyl zou ik niet doen, dat is meer iets voor muggenbeten enzo. Heb je het waterpokkentopic al gevonden? Daar staan wel veel tips inquote:Op zaterdag 22 november 2008 21:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik vond ineens nog wat in mijn medicijnkastje; Nestosyl zalf. Ik heb me rot gezocht naar de bijsluiter, maar ik kan hem niet meer vinden. Ik wéét dat Nestosyl heel goed kan helpen, maar mag ik dat al gebruiken?
k_i_m, ik kreeg van Chacama de tip om Bepanthen spray te gebruiken (die tegen verbranding en lichte brandwonden), dat schijnt heel goed te verkoelen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nouja, het is wel jeukstillend en uitdrogend, vandaar mijn aha-moment. Waterpokkentopic nog niet gevonden, wist niet eens dat dat bestondquote:Op zondag 23 november 2008 00:10 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Nestosyl zou ik niet doen, dat is meer iets voor muggenbeten enzo. Heb je het waterpokkentopic al gevonden? Daar staan wel veel tips in
Nathan wat goed jochie!
Ik mis even het verband tussen een mogelijk tandje en een haar om haar teentjes of lees ik iets niet goedquote:Op zondag 23 november 2008 14:21 schreef simmu het volgende:
we zijn de hele verhuizing goed genoeg doorgekomen en er is een tandje op komst denk ik. er zitten zowel links als rechts een klein bobbeltje, ze kwijlt enorm en pakt steeds haar hoofdje. en gister zat er ook al een haar om twee teentjes gewikkeld, heel strak!
nee, geen verband, die haar was gewoon extra kado. maar het zat zo strak dat het afknelde, dus dat sneed er helemaal in zonder dat je er goed bijkon. ik kon een stukje loswikkelen en toen konden we de rest met olie losweken en lospulken. dit alles onder luid gekrijs en gespartel uiteraard.... maar het moest.quote:Op zondag 23 november 2008 17:52 schreef Madelieve het volgende:
[..]
Ik mis even het verband tussen een mogelijk tandje en een haar om haar teentjes of lees ik iets niet goed
Dat is vanaf 23.00.quote:Op zondag 23 november 2008 17:49 schreef Madelieve het volgende:
Fijn Simmu dat jullie op je plekje zitten en dat alles goed is gegaan.
BE, jij raadt dus aan dat ik wel om 3 uur de wekker zet? Of snap ik je post niet helemaal? Je schrijft dat Sasha om half zeven wakker wordt maar dat is dan toch vanaf de vorige avond. Daar zou ik dus voor tekenen.
Pest met die wekker om 3 uur is dat ik dan dus 'mis' wanneer ze wel gaat doorslapen, kom ik misschien nog maandenlang elke nacht eruit terwijl ze anders misschien inmiddels gewoon zou doorslapen.
Hahaquote:Op zondag 23 november 2008 18:17 schreef simmu het volgende:
nee, geen verband, die haar was gewoon extra kado.
(Water)pokken-topic deel 3quote:Op zondag 23 november 2008 14:15 schreef k_i_m het volgende:
Waterpokkentopic nog niet gevonden, wist niet eens dat dat bestond.
Auwe! Knap ook trouwens.quote:Op zondag 23 november 2008 18:17 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, geen verband, die haar was gewoon extra kado. maar het zat zo strak dat het afknelde, dus dat sneed er helemaal in zonder dat je er goed bijkon. ik kon een stukje loswikkelen en toen konden we de rest met olie losweken en lospulken. dit alles onder luid gekrijs en gespartel uiteraard.... maar het moest.
Anders gaan ze in hun puberteit chips eten voor de TV?quote:Op maandag 24 november 2008 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
Da's wel een slimme idd p_iglet.
Het tengere was voor mij nl. reden om die late fles te geven de afgelopen weken. Maar de wvk zei, en dat klinkt op zich (iig in mijn oren) wel logisch, dat je die kleintjes op een gegeven moment 'moet' ontwennen dat hun lichaam op dat tijdstip voedsel krijgt.
Ah kijk!quote:Op maandag 24 november 2008 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had express al 'in mijn ogen' erbij gezet omdat ik weet dat er mensen zijn die het er niet mee eens zullen zijn.
Het is natuurlijk 'normaal' voor een mens om gewoon te slapen 's nachts en dan tussendoor eten is eigenlijk niet nodig.
Daarnaast zit er iig in opvolgmelk nog wel het eea aan suiker en ik poets zijn tandjes niet na die fles etc. etc.
Gisterenavond hebben we hem die fles niet gegeven en toen is hij verder ook niet wakker geworden, pas om 7 uur vanmorgen, dus hij vraagt er zelf ook niet om.
En als hij nou wel wakker wordt, dan melk aangelengd met water, ipv echt puur melk. Om hem wel wat vulling, maar niet per se voeding te geven.quote:Op maandag 24 november 2008 10:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Ah kijk!
Ik ben het er niet niet mee eens hoor, ik weet het gewoon niet eigenlijk, vandaar ook de vraag.
Maar als hij er zelf niet om vraagt inderdaad gewoon door laten pitten lijkt me!
Wat warms in je buik als je boos wakker wordt is altijd tof natuurlijkquote:Op maandag 24 november 2008 11:24 schreef Brighteyes het volgende:
Rachel! Tot in het andere topic!
[..]
En als hij nou wel wakker wordt, dan melk aangelengd met water, ipv echt puur melk. Om hem wel wat vulling, maar niet per se voeding te geven.
Als hij er zelf niet om vraagt is het prima, maar ik vind het altijd zo raar dat die kleintjes 12 uur zonder eten zouden moeten kunnen. Volwassenen eten of drinken 's avonds ook echt nog wel wat, en die zijn vele male groter met een beter gereguleerde suiker spiegel.quote:Op maandag 24 november 2008 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
Da's wel een slimme idd p_iglet.
Het tengere was voor mij nl. reden om die late fles te geven de afgelopen weken. Maar de wvk zei, en dat klinkt op zich (iig in mijn oren) wel logisch, dat je die kleintjes op een gegeven moment 'moet' ontwennen dat hun lichaam op dat tijdstip voedsel krijgt.
Dat meen je niet??? Chocola aan zo'n ukkie? Waar zit je verstand?!quote:Op maandag 24 november 2008 14:47 schreef MeNicole het volgende:
Zo had ik een hele tijd terug ruzie met een vriendin wat haar zoontje van toen amper 3 maand een chocolade eitje gaf met pasen. Chocolade aan een kind van en paar maand. En dan ook nog zo'n klein eitje wat zo in je keel schiet. Heb der toen ook gezegd dat ze beter geen kinderenhad kunnen krijgen
![]()
Helemaal mee eens. Ik bedacht me later al dat ik het er nogal zwart/wit had neergezet. Zo bedoelde ik het dus niet. Ik bedoel wat Ardelynn hierboven heeft neergezet.quote:Op maandag 24 november 2008 17:31 schreef Ardenlyn het volgende:
OooLizaooO: krijsen en stug laten huilen een uur lang terwijl je dondersgoed weet dat je kleine baby honger heeft OF even laten huilen omdat je zelf ook even op moet laden omdat je kleintje een sprongetje oid heeft zijn 2 verschillende dingen hoor![]()
![]()
Wat is dat een goed en lief advies. Echt, zo is het wél. Ik vind het in elk geval een zinnige opmerking.quote:Op maandag 24 november 2008 17:26 schreef simmu het volgende:
sterkte liza, vergeet niet om gewoon eventjes nog saampjes te knuffelen! gehuil of niet, dat hebben jullie allebei nodig hoor. en dat het maar snel over mag zijn! *knufs* voor jullie allebei!
Ik ben blij dat Leander niet bij Jen op het KDV zitquote:Op dinsdag 25 november 2008 10:49 schreef Ticootje het volgende:
hier ook een snotverkouden kind. Ze heeft op me. Kussen geslapen zodat ze wat omhoog lag. Ze is wel op het kdv. Ik hoor het wel als het niet gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |