abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 november 2008 @ 21:41:07 #226
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63438087
Die had ik zelf ook gevonden en daar staat helaas niks in .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63439365
arme Lilah, beterschap hoor meiske!

En Nathan wat goed!
pi_63439429
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:28 schreef Faja-Lobi het volgende:
Kom hier ook maar even showen wat mijn zoon sinds vandaag kan
Nathan! Goed zeg!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63440373
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:32 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik vond ineens nog wat in mijn medicijnkastje; Nestosyl zalf. Ik heb me rot gezocht naar de bijsluiter, maar ik kan hem niet meer vinden. Ik wéét dat Nestosyl heel goed kan helpen, maar mag ik dat al gebruiken?
Nestosyl zou ik niet doen, dat is meer iets voor muggenbeten enzo. Heb je het waterpokkentopic al gevonden? Daar staan wel veel tips in

Nathan wat goed jochie!
Saartje
pi_63441201
arme Lilah! k_i_m, als 't nou heel erg wordt, vraag dan bij de apotheek om Lotio Alba. kun je tegenwoordig ook zonder recept krijgen begreep ik.
pi_63442681
Beterschap voor Lilah! Arm meiske .

Gaaaaap , ik geloof dat we een nieuwe modus moeten uitvinden voor Jasja'a eetschema en mijn slaapschema want dit schiet niet zo op . Het bedachte drinkschema 7 -11 -15 -19 -23 -eventueel 3 werkt momenteel niet. Want die eventuele 3 's nachts is een 4, 5 of 6. Soms weet ik het met een speen te rekken naar dichtbij die 7 uur maar de laatste nachten heeft ze echt honger en laat ze zich niet afschepen met die speen. Met als gevolg dat alles daarna ook weer opschuift en ze dus bv. 's avonds om 21 uur een fles krijgt. Eerst bleef ik dan op om te wachten tot de volgende fles maar nu ik weer gewoon 4 dagen werk is dat natuurlijk geen optie. Ik duik nu mijn bed in en zie dan wel hoe laat ze wakker wordt. Vanavond om 21 uur fles en om 21.45 naar bed gegaan (kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst op zaterdag - of op welke dag dan ook- zo vroeg in bed lag). Slapen lukte pas om 23 uur omdat Jasja blijkbaar op dat moment niet moe was en dus lag te keuvelen in haar bedje. Maar goed, Jasja werd dus om 1 uur wakker, dronk 100 ml (ipv de volledige 165 ml ) en sliep daarna weer in en ik was over na die 2 uur slaap over mijn ergste vermoeidheid heen en ik zit dus nu al 2 uur op de bank. En grote kans dat Jasja weer rond 5 uur wakker wordt . Morgenmiddag haal ik dat wel in met een dutje maar doordeweeks gaat me me dat toch wel een beetje nekken.
Hebben jullie tips? Dat ze niet doorslaapt vind ik op zich niet erg maar het zou handig zijn als ze dan gewoon elke nacht om 3 uur wakker zou worden. Maar de wekker zetten vind ik ook weer zo wat..
pi_63443496
Madelieve, Jasja kan nog geen klokkijken

Maar wel lastig, vanaf hier geen tips. Geen ervaring met flesjes. Wel hebben we een tijd Pepijn om 23.00 wakker gemaakt om te voeden, hoe laat hi jdaarvoor ook gedronken had. Zodat hij eraan wende om daarna pas aan zijn lange nachtslaap te beginnen.
pi_63443664
Soms denk ik bijna wel dat ze kan klokkijken, dan begint ze echt op de minuut af 4 uur na de vorige voeding te piepen .
Wat jij zegt met die 23 uur fles heb ik geprobeerd met die 7 uur fles, gewoon geven om die tijd onafhankelijk wanneer de vorige is geweest. Alleen Jasja doet blijkbaar aan wel en geen honger maar niet aan een beetje honger. Dus ze begint geeneens aan die fles of ze drinkt echt maar een paar slokken. Met het gevolg dat ze de 11 dan natuurlijk niet haalt...

Weet je, het is ook wel dat ik graag een beetje regelmaat wil ivm het kdv. Ze geven aan dat ze vanaf 9.30 tijd hebben om te voeden omdat ze dan pas volledige bezetting hebben. Maar in praktijk blijkt het gelukkig niet zo streng en krijg ik echt geen boze blikken als ik haar om 8 uur breng en ze om 5 uur heeft gedronken.

Vannacht werd ze inderdaad om 5 uur weer wakker, na het flesje naast me genomen en net tot 9 uur geslapen dus ik heb er gelukkig wel wat uurtjes opzitten. En na ligt ze naast me op de bed en zo te horen is het tijd voor het volgende flesje
  † In Memoriam † zondag 23 november 2008 @ 09:56:40 #234
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63443730
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:32 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik vond ineens nog wat in mijn medicijnkastje; Nestosyl zalf. Ik heb me rot gezocht naar de bijsluiter, maar ik kan hem niet meer vinden. Ik wéét dat Nestosyl heel goed kan helpen, maar mag ik dat al gebruiken?
k_i_m, ik kreeg van Chacama de tip om Bepanthen spray te gebruiken (die tegen verbranding en lichte brandwonden), dat schijnt heel goed te verkoelen.
Lucie en Maja en lief hebben nu waterpokken, maar heel mild. Jammer, want dan mogen ze over een tijd vast nog een keer.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_63444389
Jen heeft de vooruitknop gevonden. Ze tijgert!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 23 november 2008 @ 12:53:19 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63446688
Go Nathan!
En Jennifer ook vooruit!

Madelieve, je zou kunnen kijken of het zetten van de wekker mss toch wel helpt? Ik weet dat Sasha bijv. eerst ook altijd laat wakker werd 's ochtends, maar nu wordt hij toch meestal wel om half 7 wakker. Dat is de tijd van de creche dagen en blijkbaar kunnen ze daar dus toch wel aan wennen...
  zondag 23 november 2008 @ 14:15:48 #237
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63449177
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:10 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Nestosyl zou ik niet doen, dat is meer iets voor muggenbeten enzo. Heb je het waterpokkentopic al gevonden? Daar staan wel veel tips in

Nathan wat goed jochie!
Nouja, het is wel jeukstillend en uitdrogend, vandaar mijn aha-moment. Waterpokkentopic nog niet gevonden, wist niet eens dat dat bestond . En dank voor alle tips, ik baal ervan dat de winkels dicht zijn .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 23 november 2008 @ 14:20:11 #238
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63449295
Madelieve, ik heb wel eens gehoord bij Oprah dat gedragsverandering twee weken duurt, dus als ik zelf iets wil doorbreken of veranderen in het ritme van Stella, probeer ik het op z'n minst twee weken consequent vol te houden. En das niet makkelijk, maar het werkt meestal wel.
pi_63449343
Madelieve: Selene heeft het volgende schema: 8-12-16-20- en dan tussen 10 en 11 als wij gaan slapen. en de laatste twee krijgt ze op haar eigen kamertje. na 7 uur is bij ons kinderbedtijd, die les had ik met mijn broertje al geleerd

en hallo allemaal, ons heb weer internet
we zijn de hele verhuizing goed genoeg doorgekomen en er is een tandje op komst denk ik. er zitten zowel links als rechts een klein bobbeltje, ze kwijlt enorm en pakt steeds haar hoofdje. en gister zat er ook al een haar om twee teentjes gewikkeld, heel strak!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63454952
Fijn Simmu dat jullie op je plekje zitten en dat alles goed is gegaan .

BE, jij raadt dus aan dat ik wel om 3 uur de wekker zet? Of snap ik je post niet helemaal? Je schrijft dat Sasha om half zeven wakker wordt maar dat is dan toch vanaf de vorige avond. Daar zou ik dus voor tekenen .
Pest met die wekker om 3 uur is dat ik dan dus 'mis' wanneer ze wel gaat doorslapen, kom ik misschien nog maandenlang elke nacht eruit terwijl ze anders misschien inmiddels gewoon zou doorslapen .
pi_63455030
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:21 schreef simmu het volgende:
we zijn de hele verhuizing goed genoeg doorgekomen en er is een tandje op komst denk ik. er zitten zowel links als rechts een klein bobbeltje, ze kwijlt enorm en pakt steeds haar hoofdje. en gister zat er ook al een haar om twee teentjes gewikkeld, heel strak!
Ik mis even het verband tussen een mogelijk tandje en een haar om haar teentjes of lees ik iets niet goed
pi_63455676
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:52 schreef Madelieve het volgende:

[..]

Ik mis even het verband tussen een mogelijk tandje en een haar om haar teentjes of lees ik iets niet goed
nee, geen verband, die haar was gewoon extra kado. maar het zat zo strak dat het afknelde, dus dat sneed er helemaal in zonder dat je er goed bijkon. ik kon een stukje loswikkelen en toen konden we de rest met olie losweken en lospulken. dit alles onder luid gekrijs en gespartel uiteraard.... maar het moest.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 23 november 2008 @ 18:57:45 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63456502
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:49 schreef Madelieve het volgende:
Fijn Simmu dat jullie op je plekje zitten en dat alles goed is gegaan .

BE, jij raadt dus aan dat ik wel om 3 uur de wekker zet? Of snap ik je post niet helemaal? Je schrijft dat Sasha om half zeven wakker wordt maar dat is dan toch vanaf de vorige avond. Daar zou ik dus voor tekenen .
Pest met die wekker om 3 uur is dat ik dan dus 'mis' wanneer ze wel gaat doorslapen, kom ik misschien nog maandenlang elke nacht eruit terwijl ze anders misschien inmiddels gewoon zou doorslapen .
Dat is vanaf 23.00.
We maken Sasha dan altjid wakker voor een late fles.
Om 2 redenen: als hij de fles niet krijgt wordt hij om half6-6 uur wakker (zonder ook wel eens) en ik vind het gewoon zo gezellig.
Oh, en hij kan het hebben, hij is absoluut niet dik of spekkig.
Ik haal hem dan uit bed, ga met hem op mijn bed zitten, alle lichten zijn uit of heel erg gedimd en dan lurkt hij de fles leeg, ik kijk verliefd toe en daarna tukt hij lekker verder.
Dat is wat ik bedoelde met de wekker zetten, dat wij hem dus wel zelf uit bed plukken ondanks dat hij zelf niet wakker wordt.
pi_63457357
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:17 schreef simmu het volgende:
nee, geen verband, die haar was gewoon extra kado.
Haha , helder.

BE, yep ik haal haar ook om 23 uur uit bed voor de fles, vraag me dus alleen af of we zo'n sessie om 3 uur nog een keer moeten doen.
Gezellig he? Ik kan er ook zo van genieten, en helemaal als ze na de fles zich tevreden knorrend in mijn nek vlijt . Vorige keer legde ik haar terug in haar bedje maar blijkbaar was ze nog niet slaperig genoeg en ze zette het op een heel zielig huilen, zo van 'ik vond het zo knus bij jou'. Eruit gehaald en ze viel op mijn schouder gelijk in slaap. Toen hebben we nog even een half uurtje zo gezeten, kind had gewoon even wat extra mama-contact nodig op dat moment .

Lief had trouwens net het gore lef om voorzichtig te opperen dat misschien tijd gaat worden dat Jasja zo zoetjes aan op haar eigen kamertje gaat slapen . Had gelijk de tranen in mijn ogen . Ik zie haar nu door de week al zo weinig, nu kan ik als ik 's nachts wakker wordt nog even naar haar kijken .
  Jubileum moderator zondag 23 november 2008 @ 20:09:07 #245
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63458305
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:15 schreef k_i_m het volgende:
Waterpokkentopic nog niet gevonden, wist niet eens dat dat bestond .
(Water)pokken-topic deel 3
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 24 november 2008 @ 09:51:57 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63470941
Zooo, Sasha is ook weer goedgekeurd. 76cm en 9200 gram.
Hij is een tenger ventje dus. Groei gaat goed, gewicht buigt nog iets verder af.
Ze dacht dat ze bij zijn rechteroogje een kleine afwijking naar binnen zag, dus over 6 weken gaan we nog een keertje kijken voor de zekerheid en dan ook nog een keer wegen en meten, als ik er dan toch ben.

Verder mag Sasha nu gewoon met de pot mee gaan eten, mss dat hij dan wat meer gaat eten ook.
De 3e fles 's avonds moeten we nu toch echt achterwege gaan laten (jammer! het is zo gezellig ) en verder over op halfvolle melk ipv opvolgmelk.

Prikjes gingen prima, de eerste ging er in zelfs zonder met zijn ogen te knipperen, de 2e was wel even brullen, maar niet zodanig dat de houdgreep die ze me aangemeten hadden nodig was.

En nu zit hij lekker te kletsen tegen het blik kattevoer.
pi_63471238
BE als Sasha zo tenger is, zou je ook gewoon over kunnen op volle melk.
Die vetten zijn voor kindjes juist nog heel gezond, dreumesjes en peuters hebben meer vet nodig dan volwassenen. (goede vetten dan, geen gefrituurde transvetten )
pi_63471462
Dana werd vanacht hevig huilend wakker en het duurde echt een half uur ofzo voor ze gekalmeerd was Echt superzielig. Ik denk dat t kwam omdat ze ineens een super verstopte neus had en niet door dr neusje kon ademen...mijn arme popje.
vanmorgen was ze weer gewoon lekker vrolijk gelukkig ...maar ik schrik no elkr keer als ze zo hard huilt
  maandag 24 november 2008 @ 10:21:20 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63471578
Da's wel een slimme idd p_iglet.
Het tengere was voor mij nl. reden om die late fles te geven de afgelopen weken. Maar de wvk zei, en dat klinkt op zich (iig in mijn oren) wel logisch, dat je die kleintjes op een gegeven moment 'moet' ontwennen dat hun lichaam op dat tijdstip voedsel krijgt.
pi_63471823
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:17 schreef simmu het volgende:

[..]

nee, geen verband, die haar was gewoon extra kado. maar het zat zo strak dat het afknelde, dus dat sneed er helemaal in zonder dat je er goed bijkon. ik kon een stukje loswikkelen en toen konden we de rest met olie losweken en lospulken. dit alles onder luid gekrijs en gespartel uiteraard.... maar het moest.
Auwe! Knap ook trouwens.

HIer een lekker dilemma elke morgen weer Om een uur of half 11 is Leander een uurtje of anderhalf wakker en is écht weer moe. Hij wil dan slapen.
Maaaaar....Hij heeft dan ook rond 6:00 of 6:15 of soms 7:30 zijn laatste voeding gehad en heeft dus ook wel weer honger.
Hij ligt nu net lekker te pitten, maar eigenlijk wil ik hem voeden om uiterlijk 11:00
Voeden in plaats van in bed stoppen is geen optie, dan is het 2 gelukzalige slokken en dan pitten, haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')