Het onderdrukken van "mindere" groepen als vrouwen, homoseksuelen en andersgelovigen alsmede de voorliefde voor wapengekletter en het credo "geloof in Allah, anders wordt het je dood" hebben alle kenmerken van fascisme in zich.quote:Op maandag 17 november 2008 20:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mohammed fascistisch noemen, weet je wel wat fascisme inhoud en wat Mohammeds standpunten tov van die ideologie was?
Zelfs sarcasme is niet aan jou besteed, laat staan een gedegen uiteenzetting.quote:Op maandag 17 november 2008 20:35 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Het eerste beloofte land???
Door wie is dat belooft dan.
En welke landen zijn er zogenaamd nog meer belooft.
Daar is het probleem al mee begonnen de joden denken dat ze uitverkorenen zijn (Soort Ubermensch) en dat Palestijna door God aan hen belooft is.
Zeg vriend, die islam waar jij het over hebt, zo vriendelijk, aardig en weet niet wat meer,quote:Op maandag 17 november 2008 20:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mohammed fascistisch noemen, weet je wel wat fascisme inhoud en wat Mohammeds standpunten tov van die ideologie was?
Dit is er een die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de keppel hangt.quote:Op maandag 17 november 2008 20:58 schreef MisterGreen het volgende:
En zeker met betrekking tot Israel is de Islam niet het probleem maar het fascistisch jodendom waarin de joden denken dat zij uitverkorenen van God zijn(ubermensch eigenvolk eerst nationalisme) en dat hun God hen heel Palestina heeft belooft.
Hoi, dat was iets wat fascisten doen, net zoals dat homo's in een volgens vele homo's op een overdreven manier tijdens gay pride moeten aantonen dat ze homo zijn, beiden zijn evenmin een onderdeel van beide voorbeelden. Je kunt homoseksuelen en andersgelovigen bevoorrechten, vrouwen als voorbeeld nemen en nog steeds fascist zijn. Essentie van fascisme is nogmaals nationalisme en staatsverering en daar zit het probleem, je kunt geen moslim & fascist zijn.quote:Op maandag 17 november 2008 20:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het onderdrukken van "mindere" groepen als vrouwen, homoseksuelen en andersgelovigen alsmede de voorliefde voor wapengekletter en het credo "geloof in Allah, anders wordt het je dood" hebben alle kenmerken van fascisme in zich.
Stalin verzette zich ook tegen Hitler en bleek net zo'n of een nog ergere klootzak.
Opletten : Ik heb nergens de Islam vriendelijk genoemd. Knap dat jij een andere Islam ziet dan waar ik het over heb gezien ik het niet eens over de Islam heb gehad. Het is evident dat Islam en nationalisme niet samengaan, daarvoor hoef ik geen beeld van de Islam te schetsen of het vriendelijk en weetikveel wat voor aardig te noemen.quote:Op maandag 17 november 2008 21:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeg vriend, die islam waar jij het over hebt, zo vriendelijk, aardig en weet niet wat meer,
Komt die islam nog ergens anders voor, dan alleen in jou hoofd als je je ogen dichtdoet?
Ik zie namelijk vaak een andere. Eentje die in niks lijkt op waar jij het over hebt.
En je hebt af en toe ook wel van die mensen die proberen te poneren 'Dat het communisme in principe best wel een goed idee was, werd alleen steeds verkeerd uitgevoerd!'.
Dat soort mensen worden altijd meewarrig bekeken.
En het zou zelfs zo kunnen zijn, maar het heeft met de praktijk natuurlijk helemaal niets te maken.
Ja dat merk aan je inhoudloze reactie.quote:Op maandag 17 november 2008 21:02 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Dit is er een die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de keppel hangt.
Dat is een manier om aan te tonen dat je onzin praat. Ik kan je ook gewoon citeren:quote:Op maandag 17 november 2008 21:08 schreef MisterGreen het volgende:
Als ik onzin praat, had je dat simpel kunnen weerleggen.
Kijk eens wat een kakofonie! En dan dat ''beloofte land'' nog!quote:ubermensch eigenvolk eerst nationalisme
Toch is de gehele islamitische wereld zo nationalistisch als de ziekte.quote:Op maandag 17 november 2008 21:07 schreef Triggershot het volgende:
Het is evident dat Islam en nationalisme niet samengaan,.....
Gast, fascisme tiert welig binnen de islamitische wereld. Maar dat komt jou slecht uit, dus wil je het niet zien. Goh.quote:Op maandag 17 november 2008 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoi, dat was iets wat fascisten doen, net zoals dat homo's in een volgens vele homo's op een overdreven manier tijdens gay pride moeten aantonen dat ze homo zijn, beiden zijn evenmin een onderdeel van beide voorbeelden. Je kunt homoseksuelen en andersgelovigen bevoorrechten, vrouwen als voorbeeld nemen en nog steeds fascist zijn. Essentie van fascisme is nogmaals nationalisme en staatsverering en daar zit het probleem, je kunt geen moslim & fascist zijn.
Volgens moslims kan je de islam alleen begrijpen als je moslim bent. Da's wel zo makkelijk zieltjes winnen inderdaad.quote:Wie dat claimt heeft of de Islam of fascisme niet begrepen, of allebei niet natuurlijk.![]()
Geen wetenschapper, filosoof, professor of wat voor deskundige dan ook zal uitdagen dat nationalisme een seculier verschijnsel is.quote:Op maandag 17 november 2008 21:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Toch is de gehele islamitische wereld zo nationalistisch als de ziekte.
De praktijk is dat er vredelievende en haatzaaiende moslims zijn net zoals in elke overtuiging. Dit ontkennen mbt de Islam of met welke ideologie dan ook is pas whishfull thinking en selectief winkelen.quote:Er is een gapende discrepantie tussen de islam zoals jij denkt/wenst dat'ie is, en zoals'ie zich in de praktijk manifesteerd.
Dat het in deze discussie steeds wordt teruggevoerd op mijn persoon is niet mijn tekortkoming, we weten wie het steeds terugkoppelt op mij, je hoeft niet eens mijn woord te accepteren, pak Mohammeds woorden als je daar pro nationalisme en fascisme kunt vinden dat koppel je het inderdaad terecht terug naar mijn denk / wens Islam, zo niet is je reactie nullified.quote:En dat is opzich geen probleem, maar antwoorden/oplossingen uit jouw denk/wens islam, hebben in discussie's omtrent de actualiteit niets te zoeken.
Nee hoor, de werkelijkheid is dat zowel de man in new york die 40 uur per week werkt om voor zijn familie te zorgen en belasting betaald evenveel het recht heeft moslim genoemd te worden en in de naam van de Islam te handelen als een idioot die in bagdad hoofden zit te zagen. De Islamitische bronnen blijven altijd hetzelfde, interpretaties veranderen omdat er andere belangen zijn.quote:In de realiteit hebben we met 'een andere' islam te maken.
Ik ben geen gast, een ingelogde user.quote:
quote:fascisme tiert welig binnen de islamitische wereld.
Dit gaat natuurlijk niet voor jou op? Overigen zou ik niet weten waarom het mij slecht zou uitkomen.quote:Maar dat komt jou slecht uit, dus wil je het niet zien. Goh.
Ja en volgens homo's kan je niet tegen iets zijn wat je nooit geprobeerd hebt, volgens negers once you had black you dont wanna go back. Geen monopolie, maar veralgemenisering, dig?quote:Volgens moslims kan je de islam alleen begrijpen als je moslim bent. Da's wel zo makkelijk zieltjes winnen inderdaad.
Grappig dat je geweld en haatzaaierij wel koppelt en associeert aan de Islam, Mohammed en Koran, maar dat je stelt dat de wetenschappelijke revoluties, bevindingen etc ineens niets met de Koran of de Islam te maken hebben.quote:Jammer voor Ome Mo en zijn roversbende denk ik liever zelf na. En de koran heeft bijzonder weinig nieuwe inzichten opgeleverd. Behalve dan dat de kern van de islam verrot en gevaarlijk is.
Wat een antwoord op een vraag is die ik niet gesteld heb;quote:Op maandag 17 november 2008 21:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen wetenschapper, filosoof, professor of wat voor deskundige dan ook zal uitdagen dat nationalisme een seculier verschijnsel is.
Dat ontken ik nie.quote:De praktijk is dat er vredelievende en haatzaaiende moslims zijn net zoals in elke overtuiging. Dit ontkennen mbt de Islam of met welke ideologie dan ook is pas whishfull thinking en selectief winkelen.
quote:Dat het in deze discussie steeds wordt teruggevoerd op mijn persoon is niet mijn tekortkoming, we weten wie het steeds terugkoppelt op mij, je hoeft niet eens mijn woord te accepteren, pak Mohammeds woorden als je daar pro nationalisme en fascisme kunt vinden dat koppel je het inderdaad terecht terug naar mijn denk / wens Islam, zo niet is je reactie nullified.
Yup, maar dat haakt aan bij:quote:Nee hoor, de werkelijkheid is dat zowel de man in new york die 40 uur per week werkt om voor zijn familie te zorgen en belasting betaald evenveel het recht heeft moslim genoemd te worden en in de naam van de Islam te handelen als een idioot die in bagdad hoofden zit te zagen. De Islamitische bronnen blijven altijd hetzelfde, interpretaties veranderen omdat er andere belangen zijn.
En is leuk hoor, maar dan moet je in je native forum zijn, WFL. Daar is plek voor de wat esoterischere discussies. Niet in NWS. Daar gaat het vaak over de rauwe realiteit.quote:Maar: goed nieuws is geen nieuws.
We hebben immers geen problemen met de vredelievende.
Godwins Law. Jij verliest.quote:Op maandag 17 november 2008 20:29 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Ja wij hadden met de Nazi`s...
Ok, laat ik jouw zin dan anders formuleren.quote:Op maandag 17 november 2008 21:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat een antwoord op een vraag is die ik niet gesteld heb;
Jij: Nationalisme en Islam kan niet!
Ik: toch zijn alle islamitische landen zo islamitisch als de ziekte.
Daar waren we gebleven.
Mooi, tot hier zijn we het aardig eens.quote:Dat ontken ik nie.
Maar: goed nieuws is geen nieuws.
We hebben immers geen problemen met de vredelievende.
[..]
Dan kan het niet anders zijn dan dat je een denkfout maakt of fout benaderd, want ik heb niets uit mezelf gezegd, hoeft ook niet, ik spreek namelijk niet namens de Islam, ook niet als ik zeg dat nationalisme en de Islam niet samengaan. Nu kan je natuurlijk zeggen dat er genoeg moslims zijn die van wel beweren.. Prima, maar dan hebben zowel de aannemer van die bewering als die moslim Mohammed expliciete verwerping van nationalisme genegeerd.quote:A) gaat het niet om jou persoon, maar de ideeen die je hier ter berde brengt. B) heb ik dus niets van doen met een papieren islam. Ik heb met de 'echte' te maken.
Ik ben hier als user, niet als mod, als ik me offtopic gedraag krijg ik hetzelfde behandeling als jij dus wat dat betreft blijf ik hier nog wel even bezig op deze manier denk ik. Kwestie van actie en reactie, oorzaak en gevolg, anders gewoon lekker dood laten bloeden en daar nieuw leven in blazen, ook een optie uiteraard.quote:En is leuk hoor, maar dan moet je in je native forum zijn, WFL. Daar is plek voor de wat esoterischere discussies. Niet in NWS. Daar gaat het vaak over de rauwe realiteit.
Ja, precies.quote:Op maandag 17 november 2008 21:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
Triggershot heeft gelijk: de Islam stelt het geloof vóór de staat, en daarom is het niet fascistisch. Daarmee is een theocratie natuurlijk altijd nog zeer onwenselijk, maar dit terzijde.
Natuurlijk zijn er tal van overeenkomsten, dat ontken ik niet. Maar het feit dat de islam geen staat nodig heeft en het fascisme wel, is toch wel een wezenlijk verschil (en maakt de islam overigens een in potentie veel gevaarlijker ideologie).quote:Op maandag 17 november 2008 21:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies.
Precies kijken naar de definitie, zien dat aan 1 van de voorwaarden niet is voldaan, en we zijn er uit!
Dat het nu uiteindelijk neigt naar op hetzelfde eindpunt eindigen, met wel verschrikkelijk veel kenmerken van fascisme, daar hebben we het niet over
Want wat bij 'woordenboek' fascisme 'De natie' of 'Het volk' is, is in de islam natuurlijk gewoon 'De islamieten' en wellicht 'De Umma' ofzo. Waren toch de islamieten, die heel zieligjes periodiek de wereld aan het opdelen waren in 'het huis van de oorlog' en 'het huis van de vrede'?
Maar, ti's geen fascisme hoorDat noemen we een Pyrus Overwinning.
De DNA van een chimpansee en mens komt voor 95% overeen, de Sharia en Nederlandse grondwet komen voor een 98% overeen. Toch zullen we zowel in de wetenschappelijke wereld als de politieke wereld met man en macht ontkennen dat deze voorbeelden hetzelfde zijn.quote:Op maandag 17 november 2008 21:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies.
Precies kijken naar de definitie, zien dat aan 1 van de voorwaarden niet is voldaan, en we zijn er uit!
Dat het nu uiteindelijk neigt naar op hetzelfde eindpunt eindigen, met wel verschrikkelijk veel kenmerken van fascisme, daar hebben we het niet over![]()
Leuk, maar zo kan je dan ook 'Nederlanden' , 'het volk' en 'Nederlanders' als een potentieel referentie naar fascisme gebruiken.quote:Want wat bij 'woordenboek' fascisme 'De natie' of 'Het volk' is, is in de islam natuurlijk gewoon 'De islamieten' en wellicht 'De Umma' ofzo. Waren toch de islamieten, die heel zieligjes periodiek de wereld aan het opdelen waren in 'het huis van de oorlog' en 'het huis van de vrede'?
Maar, ti's geen fascisme hoorDat noemen we een Pyrus Overwinning.
Hoe meet je dat?quote:Op maandag 17 november 2008 21:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
de Sharia en Nederlandse grondwet komen voor een 98% overeen.
Maurits Berger, Arabist heeft hier een presentatie over gehouden en een boek geschreven over de enige verschillen.quote:
Hoe kom je erbij dat nationalisme een seculier iets is?quote:Op maandag 17 november 2008 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ok, laat ik jouw zin dan anders formuleren.
Volgens Mohammed kan de Islam en nationalisme niet, jij trekt een terechte conclusie nml dat de Islamitische wereld zo nationalistisch is als de ziekte, eindconclusie is dan dat de moslims zich laten inspireren door een seculier verschijnsel ipv de Islam voorop, tenslotte diegene die nationalistisch bezig is kan volgens Mohammed geen moslim zijn.
Dus je snapt wel dat er in de praktijk andere manifestaties van de islam waarneembaar zijn?quote:Prima, maar dan hebben zowel de aannemer van die bewering als die moslim Mohammed expliciete verwerping van nationalisme genegeerd.
Dat is het punt niet. Je insteek is eigenlijk voor NWS verkeerd. Hier zul je merken dat de islam zoals ik die op tv zie behandeld wordt.quote:Ik ben hier als user, niet als mod, als ik me offtopic gedraag krijg ik hetzelfde behandeling als jij dus wat dat betreft blijf ik hier nog wel even bezig op deze manier denk ik. Kwestie van actie en reactie, oorzaak en gevolg, anders gewoon lekker dood laten bloeden en daar nieuw leven in blazen, ook een optie uiteraard.
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/173128quote:Op maandag 17 november 2008 22:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maurits Berger, Arabist heeft hier een presentatie over gehouden en een boek geschreven over de enige verschillen.
Ja, dat klopt, dat zou ook kunnnen......?quote:Op maandag 17 november 2008 21:58 schreef Triggershot het volgende:
Leuk, maar zo kan je dan ook 'Nederlanden' , 'het volk' en 'Nederlanders' als een potentieel referentie naar fascisme gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |