abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63247849
Een nazipraktijk.. waar ze niks van af hebben geleerd
quote:
Nadat Israël afgelopen donderdag besloot geen goederen meer toe te laten in de Gazastrook, is daar geen verandering meer in gekomen. Sinds vandaag kunnen hulpverleners van de Verenigde Naties de anderhalf miljoen inwoners van het gebied niet meer helpen.

Ruim een week geleden werd de Gazastrook al geïsoleerd als vergelding voor enkele raketaanvallen door Hamas. Toen mochten hulptransporten van de VN het gebied nog wel in. Twee dagen geleden besloot de Israëlische regering echter dat ook voedsel, medicijnen en schoolspullen het gebied niet meer in mochten.

Ongeveer de helft van de anderhalf miljoen inwoners is afhankelijk van de voedselhulp. Zij werden bij de distributiepunten met lege handen naar huis gestuurd.

Voedsel in Gazastrook is op

Niks geleerd van het verlenden ze doen precies net als WO 2 precies rechten afpakken en Palestijnen verhongeren.

schandalig dit.,
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_63247976
Een bejaarde, gehandicapte man wordt samen met zijn vrouw na meer dan vijftig jaar uit hun huis gezet. Een rechtbank in Jeruzalem oordeelde dat ze officieel geen aanspraak konden maken op het stuk land.

Het huis werd in 1956 door de Jordaanse regering en een vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties toegewezen aan het stel. Sindsdien wonen de aan een rolstoel gebonden Mohammed al-Kurd en zijn vrouw Fawzieh in het huis.

Een woordvoerster van het Amerikaanse consulaat kon niet zeggen of de Verenigde Staten protest zouden aantekenen tegen de beslissing.

Bron: Israël neemt gehandicapte Palestijn zijn huis af

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2008 01:03:16 (Bron toegevoegd) ]
pi_63248171
-edit-

[ Bericht 92% gewijzigd door paddy op 16-11-2008 13:20:13 ]
pi_63248204
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 16-11-2008 13:20:44 ]
pi_63248241
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:23 schreef Meki het volgende:
wat ben jij voor een monster
Sora jij hebt een ijzeren hart
dus? zodra er daar niets dan gedonder is en het volk zich niet kan gedragen heb ik er geen moeite mee.
pi_63248331
-edit- Niet te geloven

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 16-11-2008 13:21:54 ]
pi_63248488
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:25 schreef Sora het volgende:

[..]

dus? zodra er daar niets dan gedonder is en het volk zich niet kan gedragen heb ik er geen moeite mee.
1,5 miljoen mensen laten verhongeren voor de daden van een handvol extremisten is anders nogal buitenproportioneel ..

en diegenen die tot nu toe niet extremistisch waren worden het wel, van dit soort acties ..
pleased to meet you
pi_63248619
ASOCIAAL! A-SOCIAAL! .
pi_63248748
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:38 schreef moussie het volgende:

[..]

1,5 miljoen mensen laten verhongeren voor de daden van een handvol extremisten is anders nogal buitenproportioneel ..

en diegenen die tot nu toe niet extremistisch waren worden het wel, van dit soort acties ..
Een handvol, ja ja.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_63248763
Zo gaan we niet met elkaar om.
pi_63248854
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:51 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Een handvol, ja ja.
op die anderhalf miljoen .. ja ..
pleased to meet you
pi_63248916
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:56 schreef moussie het volgende:

[..]

op die anderhalf miljoen .. ja ..
Dus door een handvol mensen heeft Hamas de meeste zetels in het Palestijnse parlement. Ah, ok.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_63249246
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:00 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Dus door een handvol mensen heeft Hamas de meeste zetels in het Palestijnse parlement. Ah, ok.
Dus als je op Hamas stemt omdat die geen genoegen nemen met die opgelegde grenzen van nu ben je een extremist, iemand die bommen gooit en zelfmoordaanslagen pleegt, en verdien je het om uitgehongerd te worden ..

met dat soort logica zouden we nu nog om de haverklap Ierse aanslagen in Engeland hebben ..
pleased to meet you
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:24:25 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_63249445
Mensen die zich nog druk maken om wat er in die regio gebeurt
Er verandert toch nooit wat daar , niet zo lang Hamas daar zit en niet zo lang er nog extreem orthodoxe joden in die regio bevinden. Maar ja die gaan daar niet weg , dus met andere woorden : niet druk om maken , komt toch nooit goed daar zo.

hamas
Extreem orthodoxe joden
Ron Brandsteder
Ik ben inmiddels overleden
pi_63249761
quote:

[..]

en die hebben ook geen droog brood te vreten dus dat lost zich ook vanzelf op.
pi_63249992
Minder bevolking meer voedsel
Hup Israel
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_63250605
Israël is zeker weer op zoek naar een oorlog. Zonder oorlog en angst zakt de economie van dat land tegenwoordig genadeloos in elkaar.
pi_63251573
Heeft Israel de Sinai weer bezet ? Laatste keer dat ik keek was er een grens met Egypte in Gaza maar dat zal nu wel anders zijn.
pi_63252369
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:45 schreef CeeJee het volgende:
Heeft Israel de Sinai weer bezet ? Laatste keer dat ik keek was er een grens met Egypte in Gaza maar dat zal nu wel anders zijn.
Inderdaad, die barmhartige Egyptische broeders zouden toch wel wat eten kunnen sparen?
pi_63252444
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:12 schreef Meki het volgende:
Een bejaarde, gehandicapte man wordt samen met zijn vrouw na meer dan vijftig jaar uit hun huis gezet. Een rechtbank in Jeruzalem oordeelde dat ze officieel geen aanspraak konden maken op het stuk land.

Het huis werd in 1956 door de Jordaanse regering en een vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties toegewezen aan het stel. Sindsdien wonen de aan een rolstoel gebonden Mohammed al-Kurd en zijn vrouw Fawzieh in het huis.

Een woordvoerster van het Amerikaanse consulaat kon niet zeggen of de Verenigde Staten protest zouden aantekenen tegen de beslissing.
Wat heeft de VS er mee te maken en het hele berichtje met de OP überhaupt?
  zondag 16 november 2008 @ 00:12:01 #21
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_63252910
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 21:15 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Wat heeft de VS er mee te maken en het hele berichtje met de OP überhaupt?
Hey dat is Meki.
Als jij een lekke band heb , is dat de schuld van de VS en/of Israel
Ik ben inmiddels overleden
pi_63256204
quote:

[..]

Ach ja, het was effe wachten tot we het "hand vol" excuus weer te zien zouden krijgen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 16 november 2008 @ 12:19:57 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63258810
quote:
Op zondag 16 november 2008 00:12 schreef Enchanter het volgende:
Hey dat is Meki.
Als jij een lekke band heb , is dat de schuld van de VS en/of Israel
Idd, iets anders kan ie toch niet roepen en dat is een feit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63258844
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:22 schreef Sora het volgende:
Prima toch, is het probleem gelijk opgelost.
Het Joden vraagstuk???
  zondag 16 november 2008 @ 12:22:01 #25
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63258853
Pure verkrachting van de Nederlandse taal dit topic
pi_63258872
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:19 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, iets anders kan ie toch niet roepen en dat is een feit

Israel bezet de palestijnse gebieden en de palestijnen verzetten zich daar tegen.

Dat is Feit.

Zoals Theo van Gogh (RIP) zei ;

De Slachtoffers van de Holocaust zijn de Nazi`s van Nu.

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 16-11-2008 13:25:22 ]
pi_63258967
quote:
Naar mijn weten heeft Israel die grens geheel in handen, en is dus geheel gesloten. Al hebben de Palastijnen wel wat tunnels naar Egypte gemaakt om toch spullen binnen te kunnen smokkelen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_63259026
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:28 schreef Frezer het volgende:

[..]

Naar mijn weten heeft Israel die grens geheel in handen, en is dus geheel gesloten. Al hebben de Palastijnen wel wat tunnels naar Egypte gemaakt om toch spullen binnen te kunnen smokkelen.
Gaza Westbank en Oost-Jeruzalem zijn nog steeds bezet door Israel.

Ook gaat Israel door met het bebouwen van bezet gebied wat een oorlogsmisdaad is.

Elk vorm van verzet tegen deze bezettings en nederzettingen beleid is gerechtvaardig.
pi_63260002
quote:

[..]

pi_63260208
quote:
sraël verlicht blokkade Gaza met levering

Mail naar:

Naam afzender
Email afzender

Opmerkingen
Annuleren Verstuur

(Novum/AP) - Israël heeft besloten dinsdag eenmalig een hoeveelheid brandstof en voedsel door te laten naar de Gazastrook, ter verlichting van de blokkade die het vrijdag instelde. Dat is maandagavond besloten, zeiden medewerkers van minister van defensie Ehud Barak. De blokkade zou zijn bedoeld om Hamas te dwingen de raketaanvallen op Israël te stoppen.

De Egyptische president Hosni Mubarak had Barak en Israëlisch premier Ehud Olmert opgeroepen de blokkade te verlichten. Nadat de VN-organisaties UNRWA en WFP, die samen 1,13 miljoen Palestijnen van voedsel voorzien, hadden laten weten dat brandstofgebrek hen later deze week waarschijnlijk zal dwingen hun distributie te staken, besloot Israël aan het verzoek te voldoen.

Barak zei later dat Israël druk op Gaza blijft uitoefenen om Hamas te dwingen de raketaanvallen te stoppen. "Ik geef meer om onze rust dan om hun rust", zei hij.

"Wij denken dat Hamas de boodschap heeft begrepen", zei een woordvoerder van het Israëlische ministerie van buitenlandse zaken. "Zoals we de afgelopen dagen hebben kunnen zien kunnen ze de raketten stoppen als ze dat willen." Zondag werden vijf raketten op Israël afgeschoten, vergeleken met 53 in de twee dagen daarvoor.

Hamas was niet onder de indruk van het Israëlisch besluit om brandstof en voedsel door te laten. "Dit betekent geen eind van de blokkade van Gaza", zei woordvoerder Sami Abu Zuhri. Hamas zal blijven vechten 'tot we de belegering breken'.

De Palestijnse president Mahmoud Abbas opperde de mogelijkheid dat zijn veiligheidsdienst de grensovergangen aan Palestijnse zijde zou gaan bemannen. Een van de redenen voor het sluiten van de grenzen is dat Israël weigert nog langer met Hamas-functionarissen samen te werken. Hamas liet weten het voorstel te bestuderen. Israël heeft nog niet gereageerd.
http://buitenland.nieuws.nl/495616

Oh ja,even deze; Een heel land met inwoners dood wensen, maakt ons niet anders. Zal worden verwijderd.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_63260340
quote:

[..]

Mja, dat kan je andersom ook zo benoemen en schiet je dus totaal niets mee op. Ik vind de beide kanten goed fout bezig.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_63260354
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 21:12 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Inderdaad, die barmhartige Egyptische broeders zouden toch wel wat eten kunnen sparen?
Dat doen ze ook.

Zag gister foto`s waarin schapen door tunnels werden gesmokkeld naar GAZA.

Snap niet dat Israel door gaat met het streven naar een Groot Israel.

Haat tegen Israel en zijn volk word alleen maar groter.

Maar ja ze denken dat ze Uitverkorenen van God zijn (soort Ubermensch) en dat hun God en heel Paletina heeft belooft.

Een erg achterlijk en fascistich geloof dat Jodendom.
pi_63260356
quote:

[..]

klopt niet helemaal .. de doorgang bij Rafah staat alleen onder video-controle, dat heeft Israël onder druk van de VS geaccepteerd, onder voorwaarde dat er via die toegang niets geïmporteerd wordt ..
pleased to meet you
pi_63260417
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:24 schreef moussie het volgende:

[..]

klopt niet helemaal .. de doorgang bij Rafah staat alleen onder video-controle, dat heeft Israël onder druk van de VS geaccepteerd, onder voorwaarde dat er via die toegang niets geïmporteerd wordt ..

Ja en die controle word door Israel gedaan.

Dus ja de hele grens in onder controle van Israel.

Ja kan er niet in en je kan er niet uit zonder toestemming van Israel.
pi_63260500
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, dat kan je andersom ook zo benoemen en schiet je dus totaal niets mee op. Ik vind de beide kanten goed fout bezig.
Nee dat kan je andersom niet zo benoemen.

Welke Israelische gebieden worden bezet

Welke Israeliers gebieden zijn afgesloten van water voedsel en medicijnen.

Welke Palestijnse nederzettingen worden gebouwd op Israelisch grondgebied.

Conflict is eenzijdig.

Bezetting en Verzet tegen die Bezetting.

Zonder de bezetting hadden PLO en HAMAS niet bestaan zij zijn producten van de Israelische bezetting.
pi_63260566
quote:

[..]

Ik lees anders hier, maar zo zullen er wel bronnen zijn met zeer tegenstrijdige berichten?
quote:
Israël heeft van Egypte de belofte losgekregen dat het zijn grens met de Gazastrook niet openstelt voordat de twee jaar geleden door radicale Palestijnen ontvoerde Israëlische militair Gilad Shalit is vrijgelaten.

De toezegging werd gedaan tijdens een onderhoud tussen de Israëlische premier Ehud Olmert en de Egyptische president Hosni Mubarak in de Egyptische badplaats Sharm-el-Sheik. Egypte maakt hiermee duidelijk dat het zijn uiterste best zal doen Shalit vrij te krijgen. Openstelling van de grensovergang Rafah en de vrijlating van Shalit maken onderdeel uit van een zes dagen geleden van kracht geworden bestand tussen Israël en het Hamas-bestuur in de Gazastrook. Hamas wilde dat Rafah meteen zou worden geopend, nog voordat Shalit daadwerkelijk vrij zou komen.

De Egyptische toezegging is goed nieuws voor de ouders van Shalit. Zij stapten zaterdag naar het hooggerechtshof in een poging het bestand ongeldig te laten verklaren. De directe openstelling van de grens, waarmee Israël volgens hen had ingestemd, zou de ontvoerders gelegenheid geven hun zoon de Gazastrook uit te smokkelen en zo de pogingen om hem vrij te krijgen te bemoeilijken, stelden zij.

Het bestand bleef tot nu toe overeind, maar dinsdag meldde Israël dat er voor het eerst weer drie raketten op het zuiden van het land werden afgevuurd. Twee mensen raakten daarbij licht gewond, zei de reddingsdienst. Het kantoor van Olmert sprak van een schending van het bestand, maar hoe Israël erop zal reageren werd niet gezegd.

De Islamitische Jihad, die met Hamas partij is in het met Israël gesloten bestand, eiste de verantwoordelijkheid voor de raketaanval op en zei dat die een vergelding was voor de dood van twee Palestijnen bij een Israëlische operatie op de Westoever. Hamas liet echter weten het bestand trouw te blijven.

In ruil voor Shalit wil Hamas dat Israël 450 Palestijnse gevangenen vrijlaat. Maar veel van de namen die Hamas heeft opgegeven stuiten bij Israël op bezwaren, omdat het gevangenen betreft die betrokken zijn geweest bij aanslagen op Israëliërs.

Een functionaris uit de delegatie van Olmert zei dat de Israëlische onderhandelaar inzake gevangenen eind deze week naar Egypte gaat voor intensieve onderhandelingen over Shalit. Mubaraks woordvoerder Suleiman Awwad zei dat Egypte vastbesloten is een deal over een gevangenenruil tussen de partijen tot stand te brengen. Hij omschreef de gesprekken tussen Olmert en Mubarak als 'transparant, openhartig en duidelijk'.

De twee leiders spraken ook over wapensmokkel vanuit Egypte naar de Gazastrook. Israël wil dat Egypte ervoor zorgt dat daar een eind aan komt. Als de smokkel doorgaat, waarschuwde Olmert in een dinsdag verschenen kranteninterview, zal Israël dat als een schending van het bestand beschouwen en tot militaire actie overgaan.

Awwad zei dat Israël en Olmert weten dat Egypte er alles aan doet om de wapensmokkel tegen te gaan. Hij herinnerde Israël eraan dat het er zelf in de dertig jaar dat het de Gazastrook bezet hield ook niet in slaagde de smokkel te beteugelen.
http://www.depers.nl/buit(...)za-blijft-dicht.html
Was eind juni, dus weet natuurlijk niet hoe de berichten nu zijn.
pi_63260711
r
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:32 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik lees anders hier, maar zo zullen er wel bronnen zijn met zeer tegenstrijdige berichten?
[..]

http://www.depers.nl/buit(...)za-blijft-dicht.html
Was eind juni, dus weet natuurlijk niet hoe de berichten nu zijn.
Egypte mag die grens alleen openen met toestemming van Israel.

Israel bepaalt wie er in mag en wie er uit mag.

En niemand anders.
pi_63260777
Arm Egypte ook, de machteloze pion van Israel. Ze willen natuurlijk de Palestijnen graag helpen, vandaar die muur die ook zij hebben gebouwd aan de grens met Gaza.
pi_63260818
Ze hebben zee daar die Palestijnen dus ze moeten niet zeuren, vis genoeg.
***** Kraak.....
pi_63260878
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:24 schreef paddy het volgende:

[..]

huh .. omgekeerd ook zo benoemen .. ? Er wordt dik een miljoen Israëliërs met de hongerdood bedreigt om ze 'een lesje te leren' ?
Of bedoel je dat ze niet weten of ze morgen opgeblazen worden door een of andere gek ?
pleased to meet you
pi_63260941
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:39 schreef MisterGreen het volgende:
r
[..]

Egypte mag die grens alleen openen met toestemming van Israel.

Israel bepaalt wie er in mag en wie er uit mag.

En niemand anders.
Nu ben ik wel nieuwsgierig waar jij dat vandaan haalt Jullie doen net of Egypte het schoothondje is van Israël, en dat alleen de landen die tegen de Joden zijn neutraal zijn.

Ik kan er niets aan doen, maar kan me niet voorstellen dat Egypte alleen maar doet wat Israël wil.
pi_63261515
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:24 schreef MisterGreen het volgende:

[..]

Dat doen ze ook.

Zag gister foto`s waarin schapen door tunnels werden gesmokkeld naar GAZA.

Snap niet dat Israel door gaat met het streven naar een Groot Israel.

Haat tegen Israel en zijn volk word alleen maar groter.

Maar ja ze denken dat ze Uitverkorenen van God zijn (soort Ubermensch) en dat hun God en heel Paletina heeft belooft.

Een erg achterlijk en fascistich geloof dat Jodendom.
als Israël een Groot Israël wilde hebben, waarom hebben ze dan consequent land teruggegeven nadat ze dat hadden veroverd op de aggressors?

En dat het een fascistisch en achterlijk geloof zou zijn... Vergelijk Israël eens met de omringende landen en dan zie je welk land wel ontwikkeld is en welke niet en zie je ook welke religie helemaal door het lint ging om een paar tekeningetjes en welke religie zich er totaal niet aan stoorde.
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Nu ben ik wel nieuwsgierig waar jij dat vandaan haalt Jullie doen net of Egypte het schoothondje is van Israël, en dat alleen de landen die tegen de Joden zijn neutraal zijn.

Ik kan er niets aan doen, maar kan me niet voorstellen dat Egypte alleen maar doet wat Israël wil.
Zo achterlijk zoals die andere dude het verwoord is het natuurlijk niet, maar er is wel wat voor te zeggen. Egypte heeft Israël een paar keer aangevallen, hebben keer op keer hard op hun donder gekregen en hebben nu min of meer vrede gesloten onder de voorwaarde dat ze zich fatsoenlijk gedragen en de terroristen uit gaza niet steunen.
pi_63261763
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:41 schreef CeeJee het volgende:
Arm Egypte ook, de machteloze pion van Israel. Ze willen natuurlijk de Palestijnen graag helpen, vandaar die muur die ook zij hebben gebouwd aan de grens met Gaza.
hebben gebouwd .. is die klaar dan ?
en ja, daar zijn ze mee begonnen ergens in maart dit jaar, na de incidenten van januari, als ik het goed herinner werd er internationaal nogal wat druk uitgeoefend toen om de grens asap weer te sluiten .
en tja, wat moet je doen als Egypte zijnde, die 14 km grens bewaken met personeel, met gevaar voor eigen leven, iedere keer dat Israël besluit de grens naar Israël dicht te gooien ? Of ga je dat hek dat er al jaren staat, en dat dus tijdens een vorige blokkade gedeeltelijk is opgeblazen, dan maar versterken ?

Egyptische reactie van januari dit jaar
quote:
Sympathy

Israel wants Egypt to take control of the border.

But there is a great deal of sympathy in the Arab world for Gazans under the Israeli blockade.

President Hosni Mubarak said on Egyptian television: "We are doing our best to help end the Palestinians' suffering, to help end the Israeli measures of mass punishment and to return fuel, electricity supplies and humanitarian aid to the Gaza Strip."

Egypt has said it will not use force to send the Gazans back.

Foreign ministry spokesman Hossam Zaki said the border would be closed again when all the Palestinians had returned.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7206217.stm
pleased to meet you
pi_63261791
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:44 schreef moussie het volgende:

[..]

huh .. omgekeerd ook zo benoemen .. ? Er wordt dik een miljoen Israëliërs met de hongerdood bedreigt om ze 'een lesje te leren' ?
Of bedoel je dat ze niet weten of ze morgen opgeblazen worden door een of andere gek ?
Kom nu, Hamas is een onderdeel van de regering van de Palestijnen. Ze bombaderen uit naam van de Hamas.

Wat ik er van lees en zie,is dat er geen verschil zit in,alleen hebben de Palestijnen de wapens en de mogelijkheden nog niet gehad.

Doe nu niet alsof de Palestijnse regering niets heeft te maken met de daden van hun gewapende militie. En ja, voor ik weer veroordeeld word tot Jodenknuffelaar? Nee, ik sta mij alleen niet blind op de zielige partij. Ik veroordeel Israël wel degelijk voor hun handelen, maar doe nu niet alsof die gazastrook zomaar ingenomen is, en dat de Hamas volledig vrijuit gaat in deze idioterie waar alleen de burgers de dupe van worden.

Ik veroordeel beide partijen. Ik ga de Hamas niet zielig vinden, want elk nadenkend mens weet dat Israël allang niet meer zou bestaan, wanneer de Hamas dezelfde wapens zou hebben als die van Israël. Al ver voordat Israël de gazastrook ingenomen had. Ik ga Israël ook niet goedpraten, want volgens mij hadden ze het beter via de pers kunnen laten zien, zoals nu ook de Palestijnen het via het machtigste wapen het gevecht met Israël aan gaat. (De pers) Had heel veel onschuldige burgers gescheeld aan beide kanten. Laat beide kanten elkaars wandaden aan elkaar zien.

Oh ja, even nog deze. Het bericht van de OP wil ik de oorspronkelijke tekst nog even hier neer zetten. Vooral één ding viel me op:
quote:
De VN heeft in de Gazastrook geen voedsel meer om uit te delen aan de bevolking. Hulpverleners hebben vele duizenden mensen weggestuurd die bij een distributiecentrum rijst, meel en olie kwamen halen. Ongeveer de helft van de 1,5 miljoen inwoners is afhankelijk van VN-voedselhulp.

De depots zijn leeg omdat Israël vorige week de grens met de Gazastrook sloot. Alle voedseltransporten naar Gaza gaan via Israël. De grens werd gesloten na raketbeschietingen op enkele dorpen.

Door de blokkade zijn velen verstoken van elektriciteit. De energiecentrale heeft geen brandstof meer.
Het is dus niet zo dat het enkele beschietingen waren op een paar dorpen. Het woord enkele is er natuurlijk ingeslopen en zal niet de bedoeling zijn geweest, maar het is geen enkele raket aanval dus.

Eerlijk gezegd is het de Hamas die door die doorlopende beschietingen net zo goed een oorlog wil.

Ik zit er gelukkig niet middenin, maar denk, en dat is echt mijn mening die nog steeds staat, dat er geen onschuldige partij is in dit geval. En dat zowel de regring van de Palestijnen als wel de regering van Israël knap fout bezig zijn.

Ik geloof alleen niet dat Israël een oorlog aan zal gaan met de Palestijnen. Hadden ze al tig keer kunnen doen met het schenden van.........

Oh ja, nog even dit; Israël wordt als vijand gezien. Brood aanpakken van de vijand? En dezelfde hand willen vermorzelen, terwijl er ook nog andere landen zijn? Ik blijf dat heel vreemd vinden

En Israël had de pers op moeten zoeken i.p.v onschuldige burgers (en die zijn er toch ook echt wel) laten boeten voor de daden van een machtsgeile groepering.

Ik weet ook verder niet wat ik er over moet zeggen. Ik verdiep me er zoveel mogelijk in, maar zie geen verschil in schuld. Zolang één van de twee partijen niet de wijste wil zijn? Is het gewoon opgegeven terrein.

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 16-11-2008 14:17:48 ]
pi_63261803
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:03 schreef Sora het volgende:

[..]

als Israël een Groot Israël wilde hebben, waarom hebben ze dan consequent land teruggegeven nadat ze dat hadden veroverd op de aggressors?

En dat het een fascistisch en achterlijk geloof zou zijn... Vergelijk Israël eens met de omringende landen en dan zie je welk land wel ontwikkeld is en welke niet en zie je ook welke religie helemaal door het lint ging om een paar tekeningetjes en welke religie zich er totaal niet aan stoorde.
Omdat Geweldadig Verzet werkt en geld speelt dan een rol (zoals de Nederzettingen in Gaza die terug gegeven zijn omdat deze relatief klein nederzetting te veel kosten om te beveiligen tegen het verzet van de palestijnen)

Zonder de financiele steun van de VS is Israel falliet dus elke land doet het beter daar dan Israel.

En we zien Israel nog steeds nieuwe nederzettingen op bezet gebied (wat een oorlogmisdaad is)

Ja Islam is ook een achtergeloof maar Jodendom is een stuk gevaarlijk.

Voordeel is er zijn niet zoveel Joden meer.

Anders was Europa ook ineens het beloofte land geworden en had jij een Nederzetting in je achtertuin.

Zolang Israel door gaat met de bezetting en zijn nederzettingen beleid vind ik elke vorm van Verzet tegen de staat Israel en zijn burgers gerechtvaardig.

Israel koos de palestijnse burgers als slachtoffer van hun bezettings en nederzettingen beleid
pi_63261897
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:10 schreef MisterGreen het volgende:

[..]

Omdat Geweldadig Verzet werkt en geld speelt dan een rol (zoals de Nederzettingen in Gaza die terug gegeven zijn omdat deze relatief klein nederzetting te veel kosten om te beveiligen tegen het verzet van de palestijnen)

Zonder de financiele steun van de VS is Israel falliet dus elke land doet het beter daar dan Israel.

En we zien Israel nog steeds nieuwe nederzettingen op bezet gebied (wat een oorlogmisdaad is)

Anders was Europa ook ineens het beloofte land geworden en had jij een Nederzetting in je achtertuin.

Zolang Israel door gaat met de bezetting en zijn nederzettingen beleid vind ik elke vorm van Verzet tegen de staat Israel en zijn burgers gerechtvaardig.

Israel koos de palestijnse burgers als slachtoffer van hun bezettings en nederzettingen beleid
pi_63261928
quote:
En elke, elke keer als je dat zegt, krijg je het antwoord: Israël en Egypte hebben een verdrag gesloten, waarin Israël Egypte toestaat de grens met Gaza te bewaken, op Israëls voorwaarden, wat Israël dus terzijde kan schuiven wanneer het dat nodig vindt. Nu werkt dat praktisch altijd wat anders, maar het idee: Egypte is verantwoordelijk, klaar, dat idee klopt natuurlijk niet.
pi_63262028
Het aantal Gazanen is de afgelopen jaren zeker ook al rap afgenomen dan?

Die lui mogen blij zijn dat Israel ze zelfs zó tegen zichzelf beschermt, dat ze zich niet voortdurend opblazen.
pi_63262125
quote:

[..]

Erg boeiend en schokkend is het interview van de Joodse Historicus Illan Pappe bij een ander joods geluid.

http://www.eajg.nl/index.asp?navitemid=106&type=3&item=1925

Lezen dus.
pi_63262765
quote:
consequent land terug gegeven ?Volgens mij is daar toch behoorlijk wat internationale druk aan te pas gekomen voor ze dat deden, en wat betreft de bezette gebieden is het helaas voor de camera mooi weer spelen en als de camera's weer vertrokken zijn gewoon doorgaan met onteigenen en platwalsen van huizen en boomgaarden
quote:
Dat is dan ook alleen maar omdat jij alleen ziet wat je wil zien ..
Zo zijn er aardig wat Joden die het hele midden-oosten willen laten ontploffen, te beginnen met de rotskoepel opblazen om de nieuwe tempel te kunnen bouwen, op het moment dat er een rode koe geboren wordt !!
Lui van die stroming gaan zelfs zover om een premier die over vrede en teruggave wil onderhandelen te vermoorden en/of met de dood te bedreigen ..
pleased to meet you
pi_63264350
quote:

[..]

Waanzinnige, geïndoctrineerde en enge praat.

Als je een antwoord wilt op het waarom (maar dat wil je niet), kijk dan naar jezelf en wat je hier opschrijft en kijk vervolgens eens in je hart of je dit ook echt méént. Zo ja, dan snap je nu ook dat dit conflict alleen maar met geweld kan worden opgelost, omdat het loslaten van de haat teveel is gevraagd.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_63264635
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:36 schreef moussie het volgende:

[..]

consequent land terug gegeven ?Volgens mij is daar toch behoorlijk wat internationale druk aan te pas gekomen voor ze dat deden, en wat betreft de bezette gebieden is het helaas voor de camera mooi weer spelen en als de camera's weer vertrokken zijn gewoon doorgaan met onteigenen en platwalsen van huizen en boomgaarden
[..]

Dat is dan ook alleen maar omdat jij alleen ziet wat je wil zien ..
Zo zijn er aardig wat Joden die het hele midden-oosten willen laten ontploffen, te beginnen met de rotskoepel opblazen om de nieuwe tempel te kunnen bouwen, op het moment dat er een rode koe geboren wordt !!
Lui van die stroming gaan zelfs zover om een premier die over vrede en teruggave wil onderhandelen te vermoorden en/of met de dood te bedreigen ..
als ze de rotskoepel willen opblazen moeten ze dat lekker doen, dat zal me echt een zorg zijn. Als je daarintegen Israël vergelijkt met omringende landen is Israël een moderne en, naar omstandigheden, vrije staat, landen eromheen lopen flink achter. En ja, je hebt in Israël orthodoxe joden, iets wat ook totaal niet wordt aangewakkerd door de ontzettend vriendelijke hpuding van de naburige landen.
pi_63264695
Het lijkt mij dat de orthodoxie van orthodoxe joden inderdaad niet wordt aangewakkerd door welke houding dan ook van de buurlanden. Gevoelens bij israëliërs wel, orthodoxie niet. Nauwelijks althans.
pi_63266509
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het aantal Gazanen is de afgelopen jaren zeker ook al rap afgenomen dan?
Nummer 10 in de wereld qua bevolkingsgroei: http://en.wikipedia.org/w(...)pulation_growth_rate

Hogere levensverwachting dan in Egypte: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

Lagere kindersterfte dan Jordanie, Turkije of Suriname http://en.wikipedia.org/w(...)nfant_mortality_rate

Misschien moeten de Palestijnen juist hulp sturen naar hun buurlanden.
pi_63269911
quote:
Op zondag 16 november 2008 17:10 schreef CeeJee het volgende:
Hogere levensverwachting dan in Egypte: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy
hmz .. dat is raar

gaza strip
quote:
Age structure:
0-14 years: 44.7% (male 343,988/female 325,856)
15-64 years: 52.7% (male 403,855/female 386,681)
65 years and over: 2.7% (male 16,196/female 23,626) (2008 est.)

Life expectancy at birth:
total population: 73.16 years
male: 71.6 years
female: 74.83 years (2008 est.)
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/gz.html

Egypte
quote:
Age structure:
0-14 years: 31.8% (male 13,292,961/female 12,690,711)
15-64 years: 63.5% (male 26,257,440/female 25,627,390)
65 years and over: 4.7% (male 1,636,560/female 2,208,455) (2008 est.)

Life expectancy at birth:
total population: 71.85 years
male: 69.3 years
female: 74.52 years (2008 est.)
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/eg.html

zo met elkaar vergeleken zie je dat de levensverwachting bij de geboorte niet zo veel voorstelt .. als je even doorrekent zie je dat in Egypte de kans dat je idd zo oud wordt bijna dubbel zo groot is
pleased to meet you
pi_63271474
Het percentage is niet de kans dat je zo oud wordt maar het deel van de totale bevolking in die leeftijdsgroep. De demografische opbouw van de twee landen is heel anders, in Gaza is de grootste groei van de bevolking recenter dan in Egypte dus er zijn percentueel meer jonge mensen.
pi_63276817
De eerste 20 reacties zijn al een tvp waard.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63280698
Als beide partijen in die semitische zandbak elkaar nou maar goed uithongeren, dan wordt die woestijn weer wat moois.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_63281606
quote:

[..]

Vredesonderhandelingen, erkennen worden door Arabische landen zoals SA, Jordanië en Egypte als staat, ze kwamen er veiliger en sterker uit.
quote:
En dat het een fascistisch en achterlijk geloof zou zijn...
Fascistisch nog wel, so hé ben jij even welingelicht, de kernwaarden van fascisme en Islam vallen niet te verzoenen.
quote:
Vergelijk Israël eens met de omringende landen en dan zie je welk land wel ontwikkeld is en welke niet en zie je ook welke religie helemaal door het lint ging om een paar tekeningetjes en welke religie zich er totaal niet aan stoorde.
Ja, inderdaad.. Israël is inderdaad een mooi voorbeeld van democratie, her en der wel wat corruptie, maar dat gebeurt overal. Saudi Arabië en Israël vergelijken zou natuurlijk absurd zijn in termen van gelijkheid in de 21e eeuw, wat wel zo ironisch is dat beide staten alleen hebben blijven bestaan dankzij de VS.
pi_63281850
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:13 schreef Triggershot het volgende:
Saudi Arabië en Israël vergelijken zou natuurlijk absurd zijn in termen van gelijkheid in de 21e eeuw, wat wel zo ironisch is dat beide staten alleen hebben blijven bestaan dankzij de VS.
Er was een tijd dat Israel helemaal niet zo'n goeie vriend was van de VS dat het maar een stelletje pseudo-socialisten vond met hun collectieve kibboetsen. Jordanie was in 1967 de beste vriend van de VS, gul voorzien van modern militair materiaal terwijl Israel het moest doen met WO-II restanten en Franse straaljagers.
pi_63281925
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:31 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Er was een tijd dat Israel helemaal niet zo'n goeie vriend was van de VS dat het maar een stelletje pseudo-socialisten vond met hun collectieve kibboetsen. Jordanie was in 1967 de beste vriend van de VS, gul voorzien van modern militair materiaal terwijl Israel het moest doen met WO-II restanten en Franse straaljagers.
In de oorlog van 1968 was de VS grootste wapen en goederen-leverancier van Israël. Overigens was de Israëlische lobby in de VS te sterk om een anti / negerende - Israël relaties te onderhouden.
pi_63282516
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:31 schreef CeeJee het volgende:

[..]

De VS was anders de eerste staat die Israël erkende .. dat ze ze daarna op armslengte afstand hielden heeft eerder te maken met de politieke situatie in het MO rond die tijd, veel islamitische staten die neigden naar het communisme
pleased to meet you
pi_63282871
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vredesonderhandelingen, erkennen worden door Arabische landen zoals SA, Jordanië en Egypte als staat, ze kwamen er veiliger en sterker uit.
[..]

Fascistisch nog wel, so hé ben jij even welingelicht, de kernwaarden van fascisme en Islam vallen niet te verzoenen.
[..]

Ja, inderdaad.. Israël is inderdaad een mooi voorbeeld van democratie, her en der wel wat corruptie, maar dat gebeurt overal. Saudi Arabië en Israël vergelijken zou natuurlijk absurd zijn in termen van gelijkheid in de 21e eeuw, wat wel zo ironisch is dat beide staten alleen hebben blijven bestaan dankzij de VS.
Geen andere meningen of kritiek tolereren gaat toch erg hard in de richting van fascisme, maar goed dat lijken me inderdaad niet de basisidealen van de normale Islam.
pi_63282930
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:30 schreef Sora het volgende:

[..]

Geen andere meningen of kritiek tolereren gaat toch erg hard in de richting van fascisme, maar goed dat lijken me inderdaad niet de basisidealen van de normale Islam.
Probeer dan totalitarisme, de Islam is namelijk een gezworen vijand van nationalisme en staatsverering.
pi_63295151
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Probeer dan totalitarisme, de Islam is namelijk een gezworen vijand van nationalisme en staatsverering.
Maar biedt een zo mogelijk nog gruwelijker "alternatief". Geen optie dus.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 17 november 2008 @ 18:42:16 #66
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63295434
quote:

Ja, goddank zijn er in Europa weinig Joden! Om onverklaarbare redenen zijn er veel Joden naar het eerste beloofte land gegaan.

Iedere keer dat ik zin heb om iets ten gunste van de Palestijnen te zeggen, blijkt dat de mensen die zich zogenaamd hun lot aantrekken, niet goed snik zijn. Dat is niet erg opwekkend.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_63298597
quote:
Op zondag 16 november 2008 15:38 schreef Karrs het volgende:

[..]

Waanzinnige, geïndoctrineerde en enge praat.

Als je een antwoord wilt op het waarom (maar dat wil je niet), kijk dan naar jezelf en wat je hier opschrijft en kijk vervolgens eens in je hart of je dit ook echt méént. Zo ja, dan snap je nu ook dat dit conflict alleen maar met geweld kan worden opgelost, omdat het loslaten van de haat teveel is gevraagd.

Ja wij hadden met de Nazi`s ook moeten praten en thee drinken ipv geweldadig verzet.

Nou ik kan je vertellen dat we dan duits praatten.

Israel zal nooit bereid zijn het bezette oost-jeruzalem terug te geven en de grote nederzetingen op de westbank te ontruimen.

Israel heeft geen enkele andere reden voor de bezetting en nederzettingen beleid dan landje pik.

Zolang Israel de Palestijnen blijft bezetten zal de haat tegen Israel en zijn burger blijven.

(ps hoe wil je de haat van iemand weg nemen die al meer dan 40 jaar bezet is)
pi_63298756
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:42 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Ja, goddank zijn er in Europa weinig Joden! Om onverklaarbare redenen zijn er veel Joden naar het eerste beloofte land gegaan.

Iedere keer dat ik zin heb om iets ten gunste van de Palestijnen te zeggen, blijkt dat de mensen die zich zogenaamd hun lot aantrekken, niet goed snik zijn. Dat is niet erg opwekkend.
Het eerste beloofte land???

Door wie is dat belooft dan.

En welke landen zijn er zogenaamd nog meer belooft.

Daar is het probleem al mee begonnen de joden denken dat ze uitverkorenen zijn (Soort Ubermensch) en dat Palestijna door God aan hen belooft is.
pi_63298972
quote:
Op zondag 16 november 2008 15:52 schreef Sora het volgende:

[..]

als ze de rotskoepel willen opblazen moeten ze dat lekker doen, dat zal me echt een zorg zijn. Als je daarintegen Israël vergelijkt met omringende landen is Israël een moderne en, naar omstandigheden, vrije staat, landen eromheen lopen flink achter. En ja, je hebt in Israël orthodoxe joden, iets wat ook totaal niet wordt aangewakkerd door de ontzettend vriendelijke hpuding van de naburige landen.
Ja erg modern

een Niet Jood of een Niet zuiver Jood mag niet met een Jood trouwen in Israel.

Dat staan de Rabbinale (Joodse) wetten niet toe.

Je heb veel dorpen en gebieden die alleen toegankelijk zijn voor joden.

Erg informatief om te lezen is dit interview met de joodse historicus Ilan Pappe en Noam Chomsky.

Is even wat feitelijk dan dat pro israelische propaganda die we hier horen.
pi_63299070
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar biedt een zo mogelijk nog gruwelijker "alternatief". Geen optie dus.
Oh, totalitarisme is niet per definitie negatief in zuiver terminologie hoor. Je referentiekader en associaties met het woord vanuit een historisch perspectief vormen een beeld van 'gruwelijker alternatief' in je hoofd. Daarnaast valt er over te twisten of de Islam - zoals Sora ook al aangaf - de Islam zoals zij oorspronkelijk bedoeld is wel die eigenschappen in haar heeft.
pi_63299136
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oh, totalitarisme is niet per definitie negatief in zuiver terminologie hoor. Je referentiekader en associaties met het woord vanuit een historisch perspectief vormen een beeld van 'gruwelijker alternatief' in je hoofd. Daarnaast valt er over te twisten of de Islam - zoals Sora ook al aangaf - de Islam zoals zij oorspronkelijk bedoeld is wel die eigenschappen in haar heeft.
Hoe de Islam oorspronkelijk bedoeld is.
Ja daar zijn de Islamisten onderling ook niet uit.
Zie de vele stromingen en de stromingen in de stromingen.
pi_63299256
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is geen "Islam zoals islam bedoeld is". Er is een fascistisch boek vol met bevelen "geopenbaard" aan een pedofiele epileptische warlord en er zijn 1 miljard moslims die ondanks het fascistische toch nog aardig hun best doen vredig te leven. Dan heb je ook nog een flinke groep die in de voetsporen van die fascistische warlord wil treden.

Juist die gasten gaan in Somalie tekeer.

Nee, islam is geen oplossing, het is juist het probleem.

pi_63299391
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is geen "Islam zoals islam bedoeld is". Er is een fascistisch boek vol met bevelen "geopenbaard" aan een pedofiele epileptische warlord en er zijn 1 miljard moslims die ondanks het fascistische toch nog aardig hun best doen vredig te leven. Dan heb je ook nog een flinke groep die in de voetsporen van die fascistische warlord wil treden.

Mohammed fascistisch noemen, weet je wel wat fascisme inhoud en wat Mohammeds standpunten tov van die ideologie was?
pi_63299491
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:48 schreef MisterGreen het volgende:

[..]

Hoe de Islam oorspronkelijk bedoeld is.
Ja daar zijn de Islamisten onderling ook niet uit.
Zie de vele stromingen en de stromingen in de stromingen.
Daar gaat mijn betoog dan ook niet over, over één centraal leer mbt de roots van de Islam. Zeggen dat de Islamitische traditie zo wijd is om eventueel Mohammed fascistisch te interpreteren is hetzelfde als stellen dat na herziening de Islam eventueel polytheïstisch kan zijn. Je moet precies 37 uitspraken van Mohammed negeren om de Islam met fascisme, racisme en nationalisme te verzoenen.
pi_63299501
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zonder die Islamisten gingen ze evengoed tekeer in Somalie.
Heeft meer met het machtvacuum te maken dan met een heilige oorlog.

En zeker met betrekking tot Israel is de Islam niet het probleem maar het fascistisch jodendom waarin de joden denken dat zij uitverkorenen van God zijn(ubermensch eigenvolk eerst nationalisme) en dat hun God hen heel Palestina heeft belooft.

Vandaar dat je in Terreur en Apartheid staat Israel geen grondwet heeft zoals elke democratie waarin de rechten en de plichten van alle mensen gelijk zijn.
Die zijn namelijk niet gelijk in Israel. Zie artikel die ik eerder plaatsen met Ilan Pappe en Noam Choamsky
pi_63299526
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mohammed fascistisch noemen, weet je wel wat fascisme inhoud en wat Mohammeds standpunten tov van die ideologie was?
Het onderdrukken van "mindere" groepen als vrouwen, homoseksuelen en andersgelovigen alsmede de voorliefde voor wapengekletter en het credo "geloof in Allah, anders wordt het je dood" hebben alle kenmerken van fascisme in zich.

Stalin verzette zich ook tegen Hitler en bleek net zo'n of een nog ergere klootzak.

maandag 17 november 2008 @ 21:00:07 #77
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63299539
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:35 schreef MisterGreen het volgende:

[..]

Het eerste beloofte land???

Door wie is dat belooft dan.

En welke landen zijn er zogenaamd nog meer belooft.

Daar is het probleem al mee begonnen de joden denken dat ze uitverkorenen zijn (Soort Ubermensch) en dat Palestijna door God aan hen belooft is.
Zelfs sarcasme is niet aan jou besteed, laat staan een gedegen uiteenzetting.
  maandag 17 november 2008 @ 21:01:52 #78
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_63299586
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zeg vriend, die islam waar jij het over hebt, zo vriendelijk, aardig en weet niet wat meer,

Komt die islam nog ergens anders voor, dan alleen in jou hoofd als je je ogen dichtdoet?

Ik zie namelijk vaak een andere. Eentje die in niks lijkt op waar jij het over hebt.

En je hebt af en toe ook wel van die mensen die proberen te poneren 'Dat het communisme in principe best wel een goed idee was, werd alleen steeds verkeerd uitgevoerd! '.

Dat soort mensen worden altijd meewarrig bekeken.

En het zou zelfs zo kunnen zijn, maar het heeft met de praktijk natuurlijk helemaal niets te maken.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 17 november 2008 @ 21:02:49 #79
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63299606
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:58 schreef MisterGreen het volgende:
En zeker met betrekking tot Israel is de Islam niet het probleem maar het fascistisch jodendom waarin de joden denken dat zij uitverkorenen van God zijn(ubermensch eigenvolk eerst nationalisme) en dat hun God hen heel Palestina heeft belooft.
Dit is er een die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de keppel hangt.
pi_63299629
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het onderdrukken van "mindere" groepen als vrouwen, homoseksuelen en andersgelovigen alsmede de voorliefde voor wapengekletter en het credo "geloof in Allah, anders wordt het je dood" hebben alle kenmerken van fascisme in zich.

Stalin verzette zich ook tegen Hitler en bleek net zo'n of een nog ergere klootzak.
Hoi, dat was iets wat fascisten doen, net zoals dat homo's in een volgens vele homo's op een overdreven manier tijdens gay pride moeten aantonen dat ze homo zijn, beiden zijn evenmin een onderdeel van beide voorbeelden. Je kunt homoseksuelen en andersgelovigen bevoorrechten, vrouwen als voorbeeld nemen en nog steeds fascist zijn. Essentie van fascisme is nogmaals nationalisme en staatsverering en daar zit het probleem, je kunt geen moslim & fascist zijn.

Wie dat claimt heeft of de Islam of fascisme niet begrepen, of allebei niet natuurlijk.
pi_63299738
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zeg vriend, die islam waar jij het over hebt, zo vriendelijk, aardig en weet niet wat meer,

Komt die islam nog ergens anders voor, dan alleen in jou hoofd als je je ogen dichtdoet?

Ik zie namelijk vaak een andere. Eentje die in niks lijkt op waar jij het over hebt.

En je hebt af en toe ook wel van die mensen die proberen te poneren 'Dat het communisme in principe best wel een goed idee was, werd alleen steeds verkeerd uitgevoerd! '.

Dat soort mensen worden altijd meewarrig bekeken.

En het zou zelfs zo kunnen zijn, maar het heeft met de praktijk natuurlijk helemaal niets te maken.
Opletten : Ik heb nergens de Islam vriendelijk genoemd. Knap dat jij een andere Islam ziet dan waar ik het over heb gezien ik het niet eens over de Islam heb gehad. Het is evident dat Islam en nationalisme niet samengaan, daarvoor hoef ik geen beeld van de Islam te schetsen of het vriendelijk en weetikveel wat voor aardig te noemen.
pi_63299779
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:02 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Dit is er een die de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de keppel hangt.
Ja dat merk aan je inhoudloze reactie.
Als ik onzin praat, had je dat simpel kunnen weerleggen.

Aangezien je nogal inhoudloos overkomt, raad ik u aan dit te lezen een interview met Ilan Pape en Noam Chomsky

maandag 17 november 2008 @ 21:14:23 #83
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_63299945
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:08 schreef MisterGreen het volgende:
Als ik onzin praat, had je dat simpel kunnen weerleggen.
Dat is een manier om aan te tonen dat je onzin praat. Ik kan je ook gewoon citeren:
quote:
ubermensch eigenvolk eerst nationalisme
Kijk eens wat een kakofonie! En dan dat ''beloofte land'' nog!
  maandag 17 november 2008 @ 21:16:00 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_63299986
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:07 schreef Triggershot het volgende:

Het is evident dat Islam en nationalisme niet samengaan,.....
Toch is de gehele islamitische wereld zo nationalistisch als de ziekte.

Er is een gapende discrepantie tussen de islam zoals jij denkt/wenst dat'ie is, en zoals'ie zich in de praktijk manifesteerd.

En dat is opzich geen probleem, maar antwoorden/oplossingen uit jouw denk/wens islam, hebben in discussie's omtrent de actualiteit niets te zoeken.

In de realiteit hebben we met 'een andere' islam te maken.
&lt;signature here&gt;.
pi_63300138
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoi, dat was iets wat fascisten doen, net zoals dat homo's in een volgens vele homo's op een overdreven manier tijdens gay pride moeten aantonen dat ze homo zijn, beiden zijn evenmin een onderdeel van beide voorbeelden. Je kunt homoseksuelen en andersgelovigen bevoorrechten, vrouwen als voorbeeld nemen en nog steeds fascist zijn. Essentie van fascisme is nogmaals nationalisme en staatsverering en daar zit het probleem, je kunt geen moslim & fascist zijn.
Gast, fascisme tiert welig binnen de islamitische wereld. Maar dat komt jou slecht uit, dus wil je het niet zien. Goh.
quote:
Wie dat claimt heeft of de Islam of fascisme niet begrepen, of allebei niet natuurlijk.
Volgens moslims kan je de islam alleen begrijpen als je moslim bent. Da's wel zo makkelijk zieltjes winnen inderdaad.

Jammer voor Ome Mo en zijn roversbende denk ik liever zelf na. En de koran heeft bijzonder weinig nieuwe inzichten opgeleverd. Behalve dan dat de kern van de islam verrot en gevaarlijk is.

pi_63300365
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Toch is de gehele islamitische wereld zo nationalistisch als de ziekte.
Geen wetenschapper, filosoof, professor of wat voor deskundige dan ook zal uitdagen dat nationalisme een seculier verschijnsel is.
quote:
Er is een gapende discrepantie tussen de islam zoals jij denkt/wenst dat'ie is, en zoals'ie zich in de praktijk manifesteerd.
De praktijk is dat er vredelievende en haatzaaiende moslims zijn net zoals in elke overtuiging. Dit ontkennen mbt de Islam of met welke ideologie dan ook is pas whishfull thinking en selectief winkelen.
quote:
En dat is opzich geen probleem, maar antwoorden/oplossingen uit jouw denk/wens islam, hebben in discussie's omtrent de actualiteit niets te zoeken.
Dat het in deze discussie steeds wordt teruggevoerd op mijn persoon is niet mijn tekortkoming, we weten wie het steeds terugkoppelt op mij, je hoeft niet eens mijn woord te accepteren, pak Mohammeds woorden als je daar pro nationalisme en fascisme kunt vinden dat koppel je het inderdaad terecht terug naar mijn denk / wens Islam, zo niet is je reactie nullified.
quote:
In de realiteit hebben we met 'een andere' islam te maken.
Nee hoor, de werkelijkheid is dat zowel de man in new york die 40 uur per week werkt om voor zijn familie te zorgen en belasting betaald evenveel het recht heeft moslim genoemd te worden en in de naam van de Islam te handelen als een idioot die in bagdad hoofden zit te zagen. De Islamitische bronnen blijven altijd hetzelfde, interpretaties veranderen omdat er andere belangen zijn.
pi_63300536
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gast
Ik ben geen gast, een ingelogde user.
quote:
fascisme tiert welig binnen de islamitische wereld.

Ja homifilie en transseksualiteit ook in Iran, dat maakt het nog niet Islamitisch, wel?
quote:
Maar dat komt jou slecht uit, dus wil je het niet zien. Goh.
Dit gaat natuurlijk niet voor jou op? Overigen zou ik niet weten waarom het mij slecht zou uitkomen.
quote:
Volgens moslims kan je de islam alleen begrijpen als je moslim bent. Da's wel zo makkelijk zieltjes winnen inderdaad.
Ja en volgens homo's kan je niet tegen iets zijn wat je nooit geprobeerd hebt, volgens negers once you had black you dont wanna go back. Geen monopolie, maar veralgemenisering, dig?
quote:
Jammer voor Ome Mo en zijn roversbende denk ik liever zelf na. En de koran heeft bijzonder weinig nieuwe inzichten opgeleverd. Behalve dan dat de kern van de islam verrot en gevaarlijk is.
Grappig dat je geweld en haatzaaierij wel koppelt en associeert aan de Islam, Mohammed en Koran, maar dat je stelt dat de wetenschappelijke revoluties, bevindingen etc ineens niets met de Koran of de Islam te maken hebben.
  maandag 17 november 2008 @ 21:39:06 #88
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_63300726
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen wetenschapper, filosoof, professor of wat voor deskundige dan ook zal uitdagen dat nationalisme een seculier verschijnsel is.
Wat een antwoord op een vraag is die ik niet gesteld heb;

Jij: Nationalisme en Islam kan niet!
Ik: toch zijn alle islamitische landen zo islamitisch als de ziekte.

Daar waren we gebleven.

quote:
De praktijk is dat er vredelievende en haatzaaiende moslims zijn net zoals in elke overtuiging. Dit ontkennen mbt de Islam of met welke ideologie dan ook is pas whishfull thinking en selectief winkelen.
Dat ontken ik nie.

Maar: goed nieuws is geen nieuws.

We hebben immers geen problemen met de vredelievende.
quote:
Dat het in deze discussie steeds wordt teruggevoerd op mijn persoon is niet mijn tekortkoming, we weten wie het steeds terugkoppelt op mij, je hoeft niet eens mijn woord te accepteren, pak Mohammeds woorden als je daar pro nationalisme en fascisme kunt vinden dat koppel je het inderdaad terecht terug naar mijn denk / wens Islam, zo niet is je reactie nullified.

A) gaat het niet om jou persoon, maar de ideeen die je hier ter berde brengt. B) heb ik dus niets van doen met een papieren islam. Ik heb met de 'echte' te maken.
quote:
Nee hoor, de werkelijkheid is dat zowel de man in new york die 40 uur per week werkt om voor zijn familie te zorgen en belasting betaald evenveel het recht heeft moslim genoemd te worden en in de naam van de Islam te handelen als een idioot die in bagdad hoofden zit te zagen. De Islamitische bronnen blijven altijd hetzelfde, interpretaties veranderen omdat er andere belangen zijn.
Yup, maar dat haakt aan bij:
quote:

En is leuk hoor, maar dan moet je in je native forum zijn, WFL. Daar is plek voor de wat esoterischere discussies. Niet in NWS. Daar gaat het vaak over de rauwe realiteit.
&lt;signature here&gt;.
pi_63300806
Triggershot heeft gelijk: de Islam stelt het geloof vóór de staat, en daarom is het niet fascistisch. Daarmee is een theocratie natuurlijk altijd nog zeer onwenselijk, maar dit terzijde.
  maandag 17 november 2008 @ 21:44:43 #90
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_63300923
-Dubbel/ lag /laat maar-

[ Bericht 97% gewijzigd door ExTec op 17-11-2008 21:51:47 ]
&lt;signature here&gt;.
pi_63301062
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:29 schreef MisterGreen het volgende:

[..]

Ja wij hadden met de Nazi`s...
Godwins Law. Jij verliest.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_63301066
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat een antwoord op een vraag is die ik niet gesteld heb;

Jij: Nationalisme en Islam kan niet!
Ik: toch zijn alle islamitische landen zo islamitisch als de ziekte.

Daar waren we gebleven.
Ok, laat ik jouw zin dan anders formuleren.

Volgens Mohammed kan de Islam en nationalisme niet, jij trekt een terechte conclusie nml dat de Islamitische wereld zo nationalistisch is als de ziekte, eindconclusie is dan dat de moslims zich laten inspireren door een seculier verschijnsel ipv de Islam voorop, tenslotte diegene die nationalistisch bezig is kan volgens Mohammed geen moslim zijn.

[..]
quote:
Dat ontken ik nie.

[..]
Mooi, tot hier zijn we het aardig eens.
quote:
A) gaat het niet om jou persoon, maar de ideeen die je hier ter berde brengt. B) heb ik dus niets van doen met een papieren islam. Ik heb met de 'echte' te maken.
Dan kan het niet anders zijn dan dat je een denkfout maakt of fout benaderd, want ik heb niets uit mezelf gezegd, hoeft ook niet, ik spreek namelijk niet namens de Islam, ook niet als ik zeg dat nationalisme en de Islam niet samengaan. Nu kan je natuurlijk zeggen dat er genoeg moslims zijn die van wel beweren.. Prima, maar dan hebben zowel de aannemer van die bewering als die moslim Mohammed expliciete verwerping van nationalisme genegeerd.
quote:
En is leuk hoor, maar dan moet je in je native forum zijn, WFL. Daar is plek voor de wat esoterischere discussies. Niet in NWS. Daar gaat het vaak over de rauwe realiteit.
Ik ben hier als user, niet als mod, als ik me offtopic gedraag krijg ik hetzelfde behandeling als jij dus wat dat betreft blijf ik hier nog wel even bezig op deze manier denk ik. Kwestie van actie en reactie, oorzaak en gevolg, anders gewoon lekker dood laten bloeden en daar nieuw leven in blazen, ook een optie uiteraard.
  maandag 17 november 2008 @ 21:50:28 #93
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_63301163
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
Triggershot heeft gelijk: de Islam stelt het geloof vóór de staat, en daarom is het niet fascistisch. Daarmee is een theocratie natuurlijk altijd nog zeer onwenselijk, maar dit terzijde.
Ja, precies.

Precies kijken naar de definitie, zien dat aan 1 van de voorwaarden niet is voldaan, en we zijn er uit!

Dat het nu uiteindelijk neigt naar op hetzelfde eindpunt eindigen, met wel verschrikkelijk veel kenmerken van fascisme, daar hebben we het niet over

Want wat bij 'woordenboek' fascisme 'De natie' of 'Het volk' is, is in de islam natuurlijk gewoon 'De islamieten' en wellicht 'De Umma' ofzo. Waren toch de islamieten, die heel zieligjes periodiek de wereld aan het opdelen waren in 'het huis van de oorlog' en 'het huis van de vrede'?

Maar, ti's geen fascisme hoor Dat noemen we een Pyrus Overwinning.
&lt;signature here&gt;.
pi_63301303
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, precies.

Precies kijken naar de definitie, zien dat aan 1 van de voorwaarden niet is voldaan, en we zijn er uit!

Dat het nu uiteindelijk neigt naar op hetzelfde eindpunt eindigen, met wel verschrikkelijk veel kenmerken van fascisme, daar hebben we het niet over

Want wat bij 'woordenboek' fascisme 'De natie' of 'Het volk' is, is in de islam natuurlijk gewoon 'De islamieten' en wellicht 'De Umma' ofzo. Waren toch de islamieten, die heel zieligjes periodiek de wereld aan het opdelen waren in 'het huis van de oorlog' en 'het huis van de vrede'?

Natuurlijk zijn er tal van overeenkomsten, dat ontken ik niet. Maar het feit dat de islam geen staat nodig heeft en het fascisme wel, is toch wel een wezenlijk verschil (en maakt de islam overigens een in potentie veel gevaarlijker ideologie).
pi_63301462
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, precies.

De DNA van een chimpansee en mens komt voor 95% overeen, de Sharia en Nederlandse grondwet komen voor een 98% overeen. Toch zullen we zowel in de wetenschappelijke wereld als de politieke wereld met man en macht ontkennen dat deze voorbeelden hetzelfde zijn.
quote:

Leuk, maar zo kan je dan ook 'Nederlanden' , 'het volk' en 'Nederlanders' als een potentieel referentie naar fascisme gebruiken.
pi_63301513
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

de Sharia en Nederlandse grondwet komen voor een 98% overeen.
Hoe meet je dat?
pi_63301598
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoe meet je dat?
Maurits Berger, Arabist heeft hier een presentatie over gehouden en een boek geschreven over de enige verschillen.
  maandag 17 november 2008 @ 22:02:35 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_63301606
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ok, laat ik jouw zin dan anders formuleren.

Volgens Mohammed kan de Islam en nationalisme niet, jij trekt een terechte conclusie nml dat de Islamitische wereld zo nationalistisch is als de ziekte, eindconclusie is dan dat de moslims zich laten inspireren door een seculier verschijnsel ipv de Islam voorop, tenslotte diegene die nationalistisch bezig is kan volgens Mohammed geen moslim zijn.
Hoe kom je erbij dat nationalisme een seculier iets is?

Religie en nationalisme sluiten elkaar helemaal niet uit.

Nationalisme en religie kunnen perfect hand in hand gaan. Nationalisme is je eigen nationaliteit boven andere zetten, en religie is vaak een deel van een nationaliteit. Het is zelfs een cultuur element, al zal jij daar niet snel mee akkoord gaan
quote:
Prima, maar dan hebben zowel de aannemer van die bewering als die moslim Mohammed expliciete verwerping van nationalisme genegeerd.
Dus je snapt wel dat er in de praktijk andere manifestaties van de islam waarneembaar zijn?
quote:
Ik ben hier als user, niet als mod, als ik me offtopic gedraag krijg ik hetzelfde behandeling als jij dus wat dat betreft blijf ik hier nog wel even bezig op deze manier denk ik. Kwestie van actie en reactie, oorzaak en gevolg, anders gewoon lekker dood laten bloeden en daar nieuw leven in blazen, ook een optie uiteraard.
Dat is het punt niet. Je insteek is eigenlijk voor NWS verkeerd. Hier zul je merken dat de islam zoals ik die op tv zie behandeld wordt.

Je eigen forum is voor een discussie omtrent de ware aard van de islam veel geschikter. En; op excessen van de islam reageren met 'dat het zo helemaal niet mag van de islam!' (en dat lijkt heel kort door de bocht je gehele argument) wordt snel gezien als goedpraten. Maar daar zal ik voor de rest niet meer over hebben
&lt;signature here&gt;.
pi_63301622
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maurits Berger, Arabist heeft hier een presentatie over gehouden en een boek geschreven over de enige verschillen.
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/173128
  maandag 17 november 2008 @ 22:08:10 #100
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_63301778
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:58 schreef Triggershot het volgende:

Leuk, maar zo kan je dan ook 'Nederlanden' , 'het volk' en 'Nederlanders' als een potentieel referentie naar fascisme gebruiken.
Ja, dat klopt, dat zou ook kunnnen......?

T'is een grond voorwaarde die het NL volk heeft ja.

En waar nationalisme het dus plat over de geografische oorsprong heeft, heeft islam het over religie.

Allemaal uitverkoren volk, tenslotte.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')