Vind je het gek dat men massaal Hamas ging stemmen, Fatah was en is in en in corrupt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je moet helaas meer denken aan dingen als: hoe arm de Pallies ook zijn, toch ging arafat dood als het rijkste staatshoofd ter wereld.
Shoppen in Parijs is ook een leuke bezigheid voor de vrouwen van de pallestijnse leiders.
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&q=gaza+marketquote:Op vrijdag 21 november 2008 14:20 schreef Verluste het volgende:
Ow ja, alsof 1 foto alles van de situatie zegt.
Waarom haal jij elke keer het hele midden oosten erbij, het gaat hier om israel en palestina en in het bijzonder de afsluiting van gaza zodat er zelfs geen hulpgoederen binnen kunnen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Snap je mijn argument wel? Hét grote probleem in het MO is niet Israel, maar verkeerde staatsinrichting, verkeerde prioriteiten, verkeerde mentaliteit. Dat is een universeel probleem daar, en een probleem dat - echt waar! - alleen door de mensen zélf opgelost kan worden. Daar hebben ze helemaal geen hulp bij nodig (behoudens natuurlijk kennis uit het westen, maar die is nu al vrijelijk beschikbaar).
Waarom denk je dat ieder Israel op welke site je ook uitkomt altijd de aandacht trekt, als het op de frontpage over Israel gaat dan zijn er gelijk honderden reactie's! Dit land is nu eenmaal het midden van de wereld, en het Midden van het Midden Oosten. Vandaar dat discussies over Israel altijd een extra dimensie hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:55 schreef erodome het volgende:
Waarom haal jij elke keer het hele midden oosten erbij, het gaat hier om israel en palestina en in het bijzonder de afsluiting van gaza zodat er zelfs geen hulpgoederen binnen kunnen.
Zet je dan ook wel neer dat de situatie ervoor gezorgt heeft dat de prijzen huizenhoog zijn terwijl voor heel veel mensen geld dat er geen inkomen meer is en bij degene bij wie dat wel is het vaak om een erg laag inkomen gaat?quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:41 schreef CeeJee het volgende:
Hier is een foto van de schoonzus van Tony Blair op bezoek in Gaza begin september dit jaar:
[ afbeelding ]
-Volle schappen
-Mobiele telefoon
-Stroom
-Moderne kassa met flatscreen
Niet echt te rijmen met de onmenselijke blokkade die toen al maanden aan de gang was en de totaal verwoeste infrastructuur.
Daar krijg je dit soort foto's van:quote:70% of people in the Gaza Strip live below the poverty line leading children to give up their schools and studies and look for laborious jobs from a very young age to support their struggling families.
Die winkel zou niet vol liggen als er niks verkocht werd...quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Zet je dan ook wel neer dat de situatie ervoor gezorgt heeft dat de prijzen huizenhoog zijn terwijl voor heel veel mensen geld dat er geen inkomen meer is en bij degene bij wie dat wel is het vaak om een erg laag inkomen gaat?
[..]
Daar krijg je dit soort foto's van:
http://www.instablogsimag(...)stinian-boy_7333.jpg
Dat in zo'n omgeving:
http://www.alternativenew(...)house_demolished.jpg
De financiele crisis in palestina is niet alleen de schuld van israel, het onderlinge vechten maakt het er niet beter op, maar zolang de kinderen moeten werken, zelfs op zeer gevaarlijke plaatsen omdat het gezin anders gewoon geen eten heeft gaat dit niet beter worden, die kinderen zijn enorm kwetsbaar voor het ronselen van hamas bv, wat weer meer agressie richting israel oplevert, wat weer meer problemen oplevert en dat gaat zo maar door en dood, er komt geen eind aan.
Geef een evenwichtig beeld, we weten dat door die blokkade's al de laatste paar fabrieken om zeep zijn geholpen, er is amper werk meer, leuk dat er dan een winkel is met veel spullen, maar als je geen geld hebt om er wat te kopen schiet je er zo weinig mee op.
70% van de mensen onder de absolute armoedegrens is niet niets...dat kan je niet zomaar wegschuiven met een fotootje van een winkel die wel spullen hebben.
Ik haal de omgeving erbij om aan te tonen dat het probleem 'm m.i. voor een groot deel in de cultuur etc zit, een cultuur die wijdverbreid is in het MO.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom haal jij elke keer het hele midden oosten erbij, het gaat hier om israel en palestina en in het bijzonder de afsluiting van gaza zodat er zelfs geen hulpgoederen binnen kunnen.
Er zijn zat landen waar men het nog veel rotter heeft zoals al uit de cijfers over levensverwachting en kindersterfte is gebleken. Al 50 jaar hebben de Palestijnen een prive-hulporganisatie met een budget van ongeveer de helft van waar de UNHCR de rest van de wereld mee moet helpen. En dat zijn vluchtelingen die niet zich opblazen in bussen vol met mensen en dan zeuren als ze achter een muur worden gestopt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:35 schreef erodome het volgende:
70% van de mensen onder de absolute armoedegrens is niet niets...dat kan je niet zomaar wegschuiven met een fotootje van een winkel die wel spullen hebben.
Zonder de staat Israel hadden we die ellende niet in het midden oosten.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Snap je mijn argument wel? Hét grote probleem in het MO is niet Israel, maar verkeerde staatsinrichting, verkeerde prioriteiten, verkeerde mentaliteit. Dat is een universeel probleem daar, en een probleem dat - echt waar! - alleen door de mensen zélf opgelost kan worden. Daar hebben ze helemaal geen hulp bij nodig (behoudens natuurlijk kennis uit het westen, maar die is nu al vrijelijk beschikbaar).
Verbazend eigenlijk, dat alleen de zionisten naar het Midden-Oosten trokken, als het daar zo goed toeven was.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:32 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
Zonder de staat Israel hadden we die ellende niet in het midden oosten.
Nee. Olmert zegt zelf, dat er net genoeg voedsel doorgelaten moet worden om ze net niet te laten doodgaan, maar ook zo weinig, dat ze flink honger hebben. Daar gaan doden door vallen, want de zwakkeren zullen sterven. (Ten gunste van de sterkeren! Ik kan me niet voorstellen dat Israel blij zal zijn met deze evolutieprikkel!) Verder worden er weinig tot geen medicijnen doorgelaten en staat het leger op wacht om ontsnappers tegen te houden.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[.concentratiekamp.]
Vind je dat zelf niet ook een wat overdreven term?
Steun waaraan? En wat is "hierom"? Want je reageert op twee of drie zinnen met een heel eigen inhoud.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:41 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waarom je zo hardnekkig bent in je steun. Hierom dus.
In menselijke betrekkingen heet dat asociaal of zelfs antisociaal.quote:[..]
En gelukkig interesseert dat Israël niets.
Dat er geen reden was om de haven plat te bulldozeren en dat Israel dat toch gedaan heeft is een contradictio in terminis?quote:[..]
... contradictio in terminis.
Tja, er posten hier ook idioten die de hele bezette Westoever willen inpikken.quote:
tot genocide leiden, hoewel dat wel veel lijden met zich meebrengt.quote:Maar dit is ongeveer het punt waar je 'liefde voor de zielige pallies' overgaat in omstandigheden sanctioneren die tot genocide gaan lijden.
Je bedoelt die zeloten die in de illegale nederzettingen zijn gaan wonen? Dat was verboden onder internationaal recht, en met volstrekt begrijpelijke redenen. Dus ze hebben geen enkel recht. Bezet gebied mag je als bezetter niet inpikken door bevolking daar naartoe te (laten) verhuizen.quote:Want Israeli's die daar nu wonen, daar ook geboren zijn, hebben simpelweg ook recht om daar te wonen.
Maar in het verlengde van je domme geratel ontken je dat recht.
Ach, dat kan me echt helemaal niet schelen, hoe je me noemt. Geen enkele emotionele of rationele rimpeling in mijn ziel.quote:Helder
Mogen we je nu jodenhater noemen?
We zullen zien.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik denk van niet. De kredietcrisis is vervelend (en vergt vast wat aanpassingen hier en daar), maar slechts van tijdelijke aard. Vgl the Great Depression etc. En: zelfs mét kredietcrisis gaat het in het westen nog veel beter dan in het MO (en ook daar hebben ze last van de kredietcrisis...).![]()
Ach, iedereen hoopte dacht dat Israel in 1948 van de kaart geveegd zou worden.quote:[..]
Natuurlijk wel. Maar dat was het punt ook niet. Het punt is dat Israel veel sterker is dan de Palestijnen, en dat je dan als Palestijnen wel voortdurend raketjes op Israel kunt afschieten, maar dat je dan ook kunt wachten tot Israel uithaalt ter vergelding. En omdat Israel veel sterker is, is dat een niet erg verstandige tactiek.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee. Olmert zegt zelf, dat er net genoeg voedsel doorgelaten moet worden om ze net niet te laten doodgaan, maar ook zo weinig, dat ze flink honger hebben. Daar gaan doden door vallen, want de zwakkeren zullen sterven. (Ten gunste van de sterkeren! Ik kan me niet voorstellen dat Israel blij zal zijn met deze evolutieprikkel!) Verder worden er weinig tot geen medicijnen doorgelaten en staat het leger op wacht om ontsnappers tegen te houden.
Toch wel aardig lijkend op een concentratiekamp, toch?
Man waar lul je overquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:07 schreef Meki het volgende:
Een nazipraktijk.. waar ze niks van af hebben geleerd
[..]
Voedsel in Gazastrook is op
Niks geleerd van het verlenden ze doen precies net als WO 2 precies rechten afpakken en Palestijnen verhongeren.
schandalig dit.,
Ik kan helaas het citaat in deze draad niet meer terugvinden, maar Olmert deed een uitspraak, waarin dus de expliciete intentie uitgesproken werd, om de Gazanen net niet dood te hongeren.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:09 schreef Triggershot het volgende:
Oké, OT dus.
Israel is zeker geen lieverdje, maar het collectief laten verhongeren kan ook geen opzettelijke intentie zijn, ik denk meer een gevolg van iets in de strijd tegen terreur, hoe ideaal het ook klinkt, er is een zekere vorm van dreiging via de kanalen die Israel momenteel en wel vaker afsluit. De terroristen zijn in deze context zowel vijand van de Palestijnen als Israeliers. Beetje jammer voor de Arabieren en Joden die wel naast elkaar willen leven. In Israel werken en leven nog altijd ongeveer 1 miljoen Arabieren.
Ze gedragen zich juist zeer terughoudend, gelet op hun overmacht. Als dit conflict in zeg 1600 oid had gespeeld had er vermoedelijk geen enkele Palestijn meer geleefd.quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
We zullen zien.
Daarnaast heb ik geleerd, dat mensen de structuren bedenken die hen in hun specifieke omstandigheden goed passen. In slechte omstandigheden, als kinderen snel sterven, fokken mensen lekker door. Maar als alle kinderen (bijna) zeker overleven, houden ze het op rond 2 stuks. Hetzelfde geldt voor verzekeringen en dergelijke. Dus wie zijn wij om een volk onze vondsten op te leggen?
[..]
Ach, iedereen hoopte dacht dat Israel in 1948 van de kaart geveegd zou worden.![]()
Maar als Israel zoveel sterker is, waarom gedraagt het zich dan niet superieur maar juist inferieur aan de zwakkere aanvaller?
quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach...
Wat de vergelijking met 1600 betreft, heb je wel gelijk. Maar je wilt het gedrag van Israel goedpraten volgens de normen van 1600? Dat zal toch niet.quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ze gedragen zich juist zeer terughoudend, gelet op hun overmacht. Als dit conflict in zeg 1600 oid had gespeeld had er vermoedelijk geen enkele Palestijn meer geleefd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |