abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63207983
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow, wij hebben net even afgesproken dat we 9.9.09 gaan trouwen
Mooie datum Gefeliciteerd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 november 2008 @ 23:48:44 #252
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63208125
Feli Uniekhoorn, Da's...heel uniek, om dat ff af te spreken
Hebben jullie elkaar nog liefdevol gekust, of heb je 'm gewoon ff op zijn schouder geramt?

@ VAMP: Beterschap! Heb je wel iets voor de pijn?
  donderdag 13 november 2008 @ 23:49:04 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63208132
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:41 schreef SHE het volgende:
Sorry, maar ik eet geen beesten waarmee ik een emotionele band heb.
Het is OF voer, OF een gezinslid. En of dat nu een poes, geit of koalabeertje is..een huisdier is een huisdier en die eindigd niet op mijn bord.
Dat vind ik respectloos en heeft gevoelsmatig iets weg van kannibalisme.
Mag je best hypocriet vinden, maar dat is niet interessant. Mensen hangen nu eenmaal van hypocrisie aan elkaar.

En nee, uit dierenliefde word ik geen vega, want ik eer het opperdier..die aan de top van de voedselketen en dat ben ik nog altijd zelf. Dat ik daarnaast probeer om dierenleed te voorkomen waar ik kan, vind ik al geruststellend genoeg.
Ik hoef niet zo nodig een statement te maken waar geen statement te maken valt.
SHE, nu spreek je jezelf tegen. We hebben laatst dezelfde discussie gevoerd, over dat varkentje in het mandje dat geadopteerd was door een hypothetische hond (of kat, wat was het?) weet je nog, en toen beweerde je precies het tegenovergestelde.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:49:28 #254
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63208139
k ga slapen! morgen laatste dag in mn oude huis, en mn date!
misschien kan ik wel helemaal niet slapen ik lijk wel een kleuter...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_63208232
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:48 schreef SHE het volgende:
Hebben jullie elkaar nog liefdevol gekust, of heb je 'm gewoon ff op zijn schouder geramt?
Ik denk dat ze het gewoon eerst met de accountant hebben overlegd
  donderdag 13 november 2008 @ 23:53:42 #256
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_63208246
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:48 schreef SHE het volgende:

@ VAMP: Beterschap! Heb je wel iets voor de pijn?
Ja, datte
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_63208264
Trus Kwak!
  donderdag 13 november 2008 @ 23:55:25 #258
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63208290
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:49 schreef Vivi het volgende:

[..]

SHE, nu spreek je jezelf tegen. We hebben laatst dezelfde discussie gevoerd, over dat varkentje in het mandje dat geadopteerd was door een hypothetische hond (of kat, wat was het?) weet je nog, en toen beweerde je precies het tegenovergestelde.
Je bent toch niet weer wijn aan het drinken he? Welk varken wat geadopteerd was door een hond?
pi_63208327
truste

over 4 uur gaat de wekker weer
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 november 2008 @ 23:57:09 #260
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63208344
Trusten Elf!
  donderdag 13 november 2008 @ 23:58:10 #261
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63208367
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:56 schreef DarkElf het volgende:
truste

over 4 uur gaat de wekker weer
Ai . Sterkte!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63208393
Hai !
pi_63208403
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:58 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ai . Sterkte!
Komt goed! Ga de mr ophalen die nu een vliegtuig instapt in Tel Aviv

Dus tis vroeg maar tis voor een goed doel

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 november 2008 @ 23:59:12 #264
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63208407
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gadsie . Hij likt eraan en dan stop jij het in je mond?

(De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik ook niet altijd zin heb om m'n bakje Brinta af te wassen en dus gewoon weer nieuwe Brinta in m'n bakje doe, terwijl de katjes het bakje hebben uitgelikt )
Dit meen je niet hoop ik? Weet je wel dat die katten eerst aan hun reet hebben zitten likken? Gatverdegatver.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:59:37 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_63208421
Trusten Elf

ow en dat trouwen... tis nog een beetje een grapje Maarja je weet het nooit
* uniekhoorn kennende gaat het stiekum toch wel door
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:00:44 #266
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_63208456
Toen ik voor het eerst op kamers ging kwam ik bij een oude mevrouw in huis terecht. Daar woonde ook een piepklein reteschattig veldmuisje. Herman, ik vond het wel passend, had de irritante gewoonte om rondjes door mijn slaapkamer te gaan joggen als ik ging slapen. Legde op de meest bizarre en onhandige plaatsen nootjesvoorraden aan. Bouwde van mijn wattenschijfjes een nest onder mn ladekast en vond het nodig om de dropjes uit mijn dropschaal in achteloos uitgetrapt schoeisel te verstoppen. Mijn hospita heeft op een gegeven moment vallen gezet en die heb ik laten klappen en heb Hermans dood in scene gezet. De gedachte aan Herman in zo'n val alleen al.. Brrr.

Ik ben een watje als het om beestjes gaat. Maar ik heb ook wel de 'boerse' inslag van mn voorouders meegekregen, ik ga niet tot het uiterste einde voor een dier. Mijn hond heb ik een paar jaar terug laten inslapen. Hij was echt mijn beste vriend, we aten samen ijsjes, kipkluifjes (om en om een hapje) en hij lag altijd op mijn kont te slapen als ik op de bank lag te hangen. Maar hij kreeg een gezwel in zn poot, kon amper lopen en had veel pijn. Een amputatie en veel chemo had wellicht zijn leven nog een half jaartje ofzo kunnen rekken, maar dat vond ik dan weer zielig. Hij was 15. Hij had een mooi leven gehad. Ik wilde geen polonaise meer aan zn lijf.
Fok!bejaarde
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:01:25 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63208477
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:55 schreef SHE het volgende:

[..]

Je bent toch niet weer wijn aan het drinken he? Welk varken wat geadopteerd was door een hond?
Dat was een tijdje geleden, een maandje ofzo, toen hadden we ook zo'n discussie en zei jij dat je met liefde een zelf grootgebracht beestje zou oppeuzelen. Toen gaf ik een voorbeeld over een varkentje dat als een hondje geadopteerd was en zich ook als zodanig gedroeg en bij je in huis woonde, en toen zei jij dat je hem ondanks alles wel zou verorberen! Als ik tijd heb ga ik wel ff zoeken naar dat topic .
pi_63208597
Ik zie nu de opmerking in de OP van 309
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:05:29 #269
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63208607
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:01 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat was een tijdje geleden, een maandje ofzo, toen hadden we ook zo'n discussie en zei jij dat je met liefde een zelf grootgebracht beestje zou oppeuzelen. Toen gaf ik een voorbeeld over een varkentje dat als een hondje geadopteerd was en zich ook als zodanig gedroeg en bij je in huis woonde, en toen zei jij dat je hem ondanks alles wel zou verorberen! Als ik tijd heb ga ik wel ff zoeken naar dat topic .
Dat ging over een varken, die ik dan zelf zou grootbrengen.
DAT IS VEE VIEF!! opletten met je ikea ballen.

Tuurlijk kan ik vee eten wat ik zelf grootbreng, graag zelfs. Weet ik tenminste wat ie vreet.
Een varken is geen huisdier, net zo min als dat een geit of kip dat is. En ga me niet vertellen dat dat net als een kat is, want dat is het niet. Al kan dat varken opzitten en apporteren.
Ik heb daar echt geen emotionele band mee, dat verschil zit ik net uit te leggen
pi_63208761
Ging dat niet over je oma, die een huisbig had die zelfs in bed sliep SHE? Wat is dan het verschil?
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:11:54 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63208795
quote:
Sorry, maar ik eet geen beesten waarmee ik een emotionele band heb.
Het is OF voer, OF een gezinslid. En of dat nu een poes, geit of koalabeertje is..een huisdier is een huisdier en die eindigd niet op mijn bord
Sorry, maar ik vind je toch niet erg consequent nu, nu is dat natuurlijk ons voorrecht, als vrouw zijnde, maar ik wilde het toch ff zeggen .

Dit was het topic btw

quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 15:09 schreef SHE het volgende:
Ik ben dol op dieren, en toch heb ik weleens konijn en slang gegeten. En paard ook.
En zelfs geitjes

Ik eet alles en kan prima onderscheid maken tussen mijn liefde voor een dier en het consumeren van het dier. Wellicht omdat mijn omaatje vroeger een biggetje had die haar overal achterna liep, zelfs in bed sliep. Tot hij op een dag ineens een karbonade was.
Geen enkel probleem, circle of life en dat biggetje heeft een heerlijk leven gehad
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:17:53 #272
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63208980
Welk punt wil je maken? Ik zeg dat ik mijn huisdieren niet opeet, en niet dood.

In het voorbeeld wat je aanhaalt, kan ik niet halen dat daarin het tegendeel beweerd wordt
Slangen zijn voor mij geen huisdieren, konijnen wel maar dat was mijn konijn niet , paard eet ik ook wel want vee en geiten dito.

Wat jij denk ik niet kan volgen is dat ik een persoonlijk onderscheid maak tussen de dieren die ik in huis haal om voor te zorgen, om deelgenoot te maken van mijn leven en het gezin. En dieren die ik zie als voedsel.
Net als dat ik geen moeite heb met bijv dieren die gebruikt worden om te testen , tenminste als dat de mensheid vooruit helpt, want de mens staat nog altijd boven aan de keten.

Ik trek een grens bij huisdieren; dat zijn voor mij gezinsleden en die behandel ik net als de anderen.
Ook trek ik een grens bij zinloos doden. Zelfs muggen. Zolang het niet bedreigend voor mij is,of het niet als voer dient, moet je er met je poten vanaf blijven.

Volg je het nog?
pi_63209111
Nee. Ik zie geen verschil tussen jouw kat die in bed slaapt en je oma's big die in bed sliep. Maar dat geeft niks, voor jou is het helder!

Welterusten!
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:23:28 #274
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63209142
Ik reageerde niet op jou, kattenmoordenaar.
pi_63209227
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Trusten Kwak...

Kippekakkers?? Whahaa... hier is het: Kom maar met je koude voetjes
Wij hebben kaartjes gewonnen voor 'Slagerij van Kampen' komende zaterdag... Whoehoo, lekker uit eten enzo erbij...
Daar gaan mijn ouders vaak heen, schijnt heel leuk te zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')