Deze slaat dan wel alles.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:32 schreef StephanL het volgende:
Geweldig dat surfmuziekDe dansjes zijn ook zo geweldig
The shadows dansde ook vaak zoquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Deze slaat dan wel alles..
Wel een geweldig nummer. Is ooit zelfs nog door Anthrax gecovered..
Roze gitaar ?quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:36 schreef Cynic het volgende:
Ik heb een roze gitaar!
Dribbel, moest jij destijds lang wachten toen je je valveking via guitarbargains had besteld?
Ah, da's beter!quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Roze gitaar ?
Nee ik had em echt in een week binnen
Da's nog wel even een goed idee om te doenquote:Op dinsdag 11 november 2008 11:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja je moet echt duidelijk navragen of het op voorraad is, bij iemand anders had hij had niet gecheckt en zij laten dan ook niks weten en sturen het pas op als zij het binnen hebben dus dan zit je lang te wachten.
Een roze gitaarquote:Op dinsdag 11 november 2008 11:36 schreef Cynic het volgende:
Ik heb een roze gitaar!
Dribbel, moest jij destijds lang wachten toen je je valveking via guitarbargains had besteld?
Ah well it's our French guitar chickquote:
Wat heb je besteld ?quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's nog wel even een goed idee om te doen
Yeahquote:Op dinsdag 11 november 2008 11:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ah well it's our French guitar chick
Ah nice die orange kasten schijnen echt heel goed te zijn. Vind ze er alleen weer minder uitzienquote:
Witte gitaren zijn toffer dan tof, jij weet het ookquote:Op dinsdag 11 november 2008 12:05 schreef Aresdreams het volgende:
ja, maar jij houd dan ook van witte gitaren he dribbel
Ah, dat zijn leuke optredens!quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:07 schreef guitarist.nl het volgende:
Dick Dale.![]()
Ik heb laatst trouwens de Staat live gezien in het voorprogramma van Voicst, die had ook een flink hoog Surf surf gehalte.
Eindelijk nieuwe show bevestigd: Noorderslag 2009!
Op 18 december worden haar amandelen weggelasert. Bzzzzzt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah, dat zijn leuke optredens!
Is de zangeres weer helemaal beter?
Ik had laatst een filmpje bekeken van een optreden die je via Myspace had rondgestuurd en toen vond ik het nogal vals namelijk.
Ik had een keer een gitaar met een wit gelakte hals en achterkant in m'n handen, het had best wel wat moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Witte gitaren zijn toffer dan tof, jij weet het ookje beseft het alleen nog niet
quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:27 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Op 18 december worden haar amandelen weggelasert. Bzzzzzt.
Welke?
Die had jij er ook niet voor?quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
ehm, hebben jullie een nummer dat 'backstage pass' ofzo heet?
begint met lalala geloof ik, geen woorden in elk geval.
Ow ik weet al welke je bedoelde, die was idd niet helemaal 100% zuiver, maaar, het was ook een kutmix, had wel iets van een galmpje overheen gekunt. Niet om dingen goed te praten natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
ehm, hebben jullie een nummer dat 'backstage pass' ofzo heet?
begint met lalala geloof ik, geen woorden in elk geval.
Van een galmpje wordt het niet minder vals hoor. Dat dachten veel thrash metalbands in de jaren '80 ook, maar helaas.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:37 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ow ik weet al welke je bedoelde, die was idd niet helemaal 100% zuiver, maaar, het was ook een kutmix, had wel iets van een galmpje overheen gekunt. Niet om dingen goed te praten natuurlijk.
Haha, nee, maar je kan het wel een beetje maskeren! Beetje.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Van een galmpje wordt het niet minder vals hoor. Dat dachten veel thrash metalbands in de jaren '80 ook, maar helaas..
We heerschen te bruut.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:50 schreef brother52 het volgende:
Wat gaan jullie ineens hard.
Nee idd, toen hadden we ook nog 2 dagen optredens gehad. Maar hopen dat vanaf 18 dec. alles beter wordt!quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:42 schreef Cynic het volgende:
Die inderdaad! (dan had ik de titel ook echt helemaal fout)![]()
Vooral die ooh-oohs in het begin, kon me al niet voorstellen dat het zo de bedoeling was![]()
Maar ik kan me ook voorstellen dat het lastig zingen is als je stemproblemen hebt.
We hebben daar onze 2e en 3e album opgenomen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:53 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nee idd, toen hadden we ook nog 2 dagen optredens gehad. Maar hopen dat vanaf 18 dec. alles beter wordt!
We hadden laatst een pre-production bij Berthus Westerhuis opgenomen, hadden jullie daar ook niet een keertje opgenomen?
Berthus heerst!quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
We hebben daar onze 2e en 3e album opgenomen.
Berthus is echt een geweldige kerel!
Wij hebben ook ooit eens een vrij dramatisch optreden gedaan toen onze zanger ziek was en z'n stem kwijt was. We hadden de dag daarvoor ook opgetreden. We hebben de set toen drastisch moeten inkorten, nummers grotendeels instrumentaal spelen, bepaalde zanglijnen lager zingen...Ben echt blij dat daar geen filmpjes van zijn. Toch echt wel belangrijk dat je op je stem past.
Ja dat was ook wel zo slim geweest, maar niet erg rock&roll natuurlijkquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Berthus heerst!
Wow, ik hoop dat dat ons nooit overkomt!We hebben wel een keer een optreden gecancled, dat kun je in zo'n geval beter doen denk ik, aangezien het publiek er ook niet vrolijker van wordt. Nu is het met jullie muziek misschien nog net iets beter te doen om nummers instrumentaal te spelen!
Maar dan is het toch helelmaal niet het seizoen om een bbq aan te steken?quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:52 schreef Witchfynder het volgende:
Gaan we nog iets van een eindejaarsmeeting doen?.
Ik ben voor.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
We heerschen te bruut..
Gaan we nog iets van een eindejaarsmeeting doen?.
Onze zanger is daar erg streng in. De teksten moeten perfect Engels zijn, perfect uitgesproken worden en niet verkeerd gezongen. Of anders... Hij is vrij hard voor zichzelf. Maar ja, denk toch beter dan maar een beetje halfslachtig te werk gaan.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja dat was ook wel zo slim geweest, maar niet erg rock&roll natuurlijk
Mwoa, bij ons is de zang toch ook vrij belangrijk dus echt een succes was het niet.
Onze zanger neemt altijd zijn teksten mee naar optredens omdat er vroeger wel eens mensen naar hem toe kwamen dat hij de verkeerde tekst had gezongen enzo
We moeten gewoon een plaats en een datum prikken en wie kan komt. Ambitieus, maar moet te doen zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ben voor.
Hoewel ik me niet kan voorstellen dat we dat voor het eind van het jaar rond krijgen
Ga je nu zelf maar op Mustaine bashen zodat Dean het niet meer hoeft te doen?quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Van een galmpje wordt het niet minder vals hoor. Dat dachten veel thrash metalbands in de jaren '80 ook, maar helaas..
Zou je gitaar stemmen niet makkelijker zijn?quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:27 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Op 18 december worden haar amandelen weggelasert. Bzzzzzt.
Nee.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ga je nu zelf maar op Mustaine bashen zodat Dean het niet meer hoeft te doen?.
Dat klinkt al vrij lastigquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:29 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
We moeten gewoon een plaats en een datum prikken en wie kan komt. Ambitieus, maar moet te doen zijn..
quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:47 schreef Witchfynder het volgende:
Amsterdam lijkt me ook een goed plan. Hoop toffe zaken om te hangen. Wie is er voor Amsterdam?
vandaar dat we vooraan mee kunnen lezenquote:Op dinsdag 11 november 2008 13:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja dat was ook wel zo slim geweest, maar niet erg rock&roll natuurlijk
Mwoa, bij ons is de zang toch ook vrij belangrijk dus echt een succes was het niet.
Onze zanger neemt altijd zijn teksten mee naar optredens omdat er vroeger wel eens mensen naar hem toe kwamen dat hij de verkeerde tekst had gezongen enzo
zwolle een betere optie?quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:20 schreef Cynic het volgende:
Ik hoor het alweer, lekker uit de richting voor mij!
Vind ik ook prima.quote:
Ergens wel jaquote:Op dinsdag 11 november 2008 14:24 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
vandaar dat we vooraan mee kunnen lezen
maar wel erg als je als zanger je eigen teksten niet kent
quote:
Roffa? No such thing.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:48 schreef Moozze het volgende:
Ik stem roffa btw
Zwolle is voor mij nog steeds een uur met de trein, dus echt om de hoek is het ook nietquote:Op dinsdag 11 november 2008 14:48 schreef Witchfynder het volgende:
In Zwolle leuk dan?. Is wel lekker ver voor Dribbel, Ares en mij, maar voor de rest valt het wel mee (of ik weet gewoon niet waar je woont
).
Ik kan mij niet herinneren er ooit geweest te zijn, dus ja.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:50 schreef Litpho het volgende:
[..].
.
.
Of was het een serieuze vraag?
Welke randdebiel ooit begonnen is met Rotterdam "roffa" te noemen mag gelijk op de brandstapel.quote:
Zelf gemaakt kan gewoon met witte Gaffa tape (zelf ook roze gespoten trouwens vond beige lelijk)quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:21 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dat is wel een toffe!
Ik wil ook van die strepen op m'n Tele!
Ik heb er een paar jaar gewoond, het is wel een aardig stadje, er zijn wel een paar aardige kroegjes.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:53 schreef Witchfynder het volgende:
Ik kan mij niet herinneren er ooit geweest te zijn, dus ja..
Het is niet bijzonder veel stompzinniger dan "010"quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Welke randdebiel ooit begonnen is met Rotterdam "roffa" te noemen mag gelijk op de brandstapel..
Ik snap sowieso niet wat er mis is met een stad gewoon bij de naam te noemen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is niet bijzonder veel stompzinniger dan "010".
Wat de neuk gebeurt er allemaal op dat podium van jullie? Heb dat filmpje op je myspace bekeken.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:59 schreef Mizh het volgende:
[..]
Zelf gemaakt kan gewoon met witte Gaffa tape (zelf ook roze gespoten trouwens vond beige lelijk)
ach ja, mij maak thet niet uit, het is gewoon lekkere muziekquote:Op dinsdag 11 november 2008 14:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ergens wel ja
Maarja, hij gaat doorgaans nogal op in het gitaarspelen en zingen, dat gaat kennelijk soms ten kostte van het geheugen.
De teksten liggen er voor de zekerheid.
En ja, Zwolle is voor mij wel handig inderdaad
quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Welke randdebiel ooit begonnen is met Rotterdam "roffa" te noemen mag gelijk op de brandstapel..
Rotterdam = Rotterdam.
Mij te dichtbij. Wil wel eerst reizen om het de moeite waard te maken.quote:
Precies! Dordt, de laatste vestiging der beschaving voordat men het woeste Brabant binnen treedt!quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:29
en het ligt veel te dicht bij dordt (dordrecht)
LAG is goed, maar idd niet goedkoop. Wat wil je er aan uitgeven?quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:48 schreef Yuin het volgende:
Ben opzoek naar een nieuwe goede akoestische gitaar, heb nu een Stagg en dat is werkelijk de grootste prul die je voor kan stellen, met name als je hem op wilt nemen. Zit te denken aan een Seagull/Yamaha of een Taylor Big Baby. Maar nou kwam ik ook LAG tegen, totaal onbekend voor mij dus iemand hier misschien die mij meer kan vertellen over LAG? Is dat wat, of past in het rijtje van Stagg, het is in ieder geval niet goedkoop dat spul van hen.
zit als max te denken aan plus minus 400, de LAG - 300-D Autumn bijvoorbeeld. Maar voor dat geld koop je denk ik ook wel een goede Seagull (de entourage S6 bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
LAG is goed, maar idd niet goedkoop. Wat wil je er aan uitgeven?
Maar tips zijn altijd welkom natuurlijkquote:Op dinsdag 11 november 2008 15:57 schreef Witchfynder het volgende:
Je hebt al twee specifieke modellen in gedachten. Ga ze testen zou ik zeggen..
Semi akoestisch is leuk op een podium maar in studio-omgeving heb ik toch de voorkeur om op te nemen met microfoons. En voor elektrische heb ik al een mooie lp aan de muur hangenquote:Op dinsdag 11 november 2008 16:00 schreef Witchfynder het volgende:
Ik noem wel even de Dean Performer, hebben we dat vast gehad.. Nog steeds de beste elektro-akoestische waar ik op gespeeld heb (maar dat zijn er niet heel veel hoor).
Volgens mij maakt Washburn ook nog mooie dingen.
Percussie op een keukentrap? denk dat je die bedoeltquote:Op dinsdag 11 november 2008 15:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat de neuk gebeurt er allemaal op dat podium van jullie? Heb dat filmpje op je myspace bekeken..
.
nee die regelen we gewoon bij elke zaal waar we spelen, overal hebben ze wel een trap.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:36 schreef Witchfynder het volgende:
Nemen jullie zelf die keukentrap mee naar elke gig?.
Korsakoff is ook niet meer wat het geweest is. Dat is omgevormt tot een smoetsig hol waar drug gebruikt/gehandelt wordt. En dan heb ik het niet over de Cannabis Sativa Hollandica...quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:26 schreef brother52 het volgende:
Als het amsterdam wordt, kunnen we ook naar Korsakoff, daar heb ik vroeger redelijk wat uurtjes doorgebracht.
Ofteweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel: nederwiet.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:17 schreef Triforce_Courage het volgende:
[..]
Korsakoff is ook niet meer wat het geweest is. Dat is omgevormt tot een smoetsig hol waar drug gebruikt/gehandelt wordt. En dan heb ik het niet over de Cannabis Sativa Hollandica...
Flauw hoor. Volgende keer moeten we ook maar bijlen en zwaarden meenemen zoals sommige bands.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:15 schreef Mizh het volgende:
Meeste zalen hebben wel bier maar willen het jullie gewoon niet geven
trappen zijn minder erg om te vragen want dat krijgen ze terug (toch zeker wel vrijwel helemaal heel)
Dat was het jaren geleden ook al maar het is ondertussen ook al 1 of 2 keer dicht geweest.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:17 schreef Triforce_Courage het volgende:
Korsakoff is ook niet meer wat het geweest is. Dat is omgevormt tot een smoetsig hol waar drug gebruikt/gehandelt wordt. En dan heb ik het niet over de Cannabis Sativa Hollandica...
Wasdat niet jullie zanger die op dat filmpje met dat blaadje in z'n handen stondquote:Op dinsdag 11 november 2008 14:24 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
vandaar dat we vooraan mee kunnen lezen
maar wel erg als je als zanger je eigen teksten niet kent
Nee...jij ?quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:40 schreef Metalfreak het volgende:
Sjezus, hebben jullie niks beters te doen of zo?
Laat de Arbo er niet achter komen!quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:59 schreef Mizh het volgende:
[..]
nee die regelen we gewoon bij elke zaal waar we spelen, overal hebben ze wel een trap.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:46 schreef allsystemshalt het volgende:
@ ijzerfreak
Nee behalve een boek voor m'n werk lerenwat geschreven is door 4 auteurs*
* waarschijnlijk omdat er 3 tijdens het schrijven van verveling/ellende/saaiheid zijn gestorven/zelfmoord gepleegd hebben.
Slechtvalkquote:Op dinsdag 11 november 2008 17:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Flauw hoor. Volgende keer moeten we ook maar bijlen en zwaarden meenemen zoals sommige bands..
Hoiquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:42 schreef The_Dean het volgende:
Dude, heb net drie posts in dit topic, don't look at me!
quote:
=Oquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:05 schreef The_Dean het volgende:
KaMo
Nu plat, het is zomaar weer 28.04
Mij aan Glacékoeken.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Die body doet me meer aan een viool denken
En als je dan op je werk aankomt, is het 3e wat je doet (na laptop aansluiten en koffie halen) weer op FOK kijkenquote:Op woensdag 12 november 2008 07:56 schreef Witchfynder het volgende:
Best ernstig. We moeten allemaal naar school of werk en wat doen we ervoor (alsnog het nog niet vroeg genoeg is)? Op Fok posten..
.
Hier nog eentje, heb me vandaag ziek gemeld, maar komt me aan de andere kant wel een klein beetje goed uit...quote:Op woensdag 12 november 2008 07:34 schreef Daantke het volgende:
ik ben ziek. Komt wel goed uit ivm school
Is bij mij nu pas.quote:Op woensdag 12 november 2008 08:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
En als je dan op je werk aankomt, is het 3e wat je doet (na laptop aansluiten en koffie halen) weer op FOK kijken
Tuurlijk door al die kerels die bij in zijn rearpanel inplugt..quote:Op woensdag 12 november 2008 19:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat je zegt ben je zelf met je kont door de helft !
Geen bezwaarquote:Op woensdag 12 november 2008 22:20 schreef Witchfynder het volgende:
Jij mag nog niet eens drank..
Maar je hebt wel gelijk..
.
IKKUHHquote:Op woensdag 12 november 2008 22:25 schreef KaMo het volgende:
[..]
Geen bezwaar
wie houdt zich nou altijd aan alle regels
en warme chocomel met rum en slagroomquote:Op woensdag 12 november 2008 22:34 schreef The_Dean het volgende:
Als zichzelf respecterend punker heb ik een natuurlijke afkeer tegen regels
Chaos, bier en anarchy!![]()
quote:
quote:Op donderdag 13 november 2008 11:46 schreef Aresdreams het volgende:
dus je pakt eerst snaren uit, gaat ze dan testen, en koopt ze dan pas?
Die stop ik weer terug in het zakje.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:52 schreef Aresdreams het volgende:
hoe doe je dat dan met reserve snaren?
Volgens mij is dat standaardprocedure bij muziekwinkelsquote:Op donderdag 13 november 2008 11:01 schreef Witchfynder het volgende:
Net als toen Dribbel maanden op zijn Valveking moest wachten... Net toen hij hem bij guitarbargains had gekocht, ging ik een week later naar feedback en reed iemand door de gang ermee..
Maar Peter Verpuy ook, heb daar in mei ofzo een ukelelekoffer besteld. Noooooooit meer wat van gehoord..
Ja ze gingen me zlef nog een kaartje sturen en bellen wanneer ik hem op kwam halenquote:Op donderdag 13 november 2008 11:01 schreef Witchfynder het volgende:
Net als toen Dribbel maanden op zijn Valveking moest wachten... Net toen hij hem bij guitarbargains had gekocht, ging ik een week later naar feedback en reed iemand door de gang ermee..
Maar Peter Verpuy ook, heb daar in mei ofzo een ukelelekoffer besteld. Noooooooit meer wat van gehoord..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij zit helemaal netjes in een metalen omhulsing met knopjes er op etc. Ik zal kijken of ik eens een fototje kan nemen.
Ik moet nog wat beter bekend raken met het pedaalthe, maar ik heb er al wat vette geluiden en oorverdovende pieptonen uit gekregen
Voorbeeldje:
Of:
Als je een weekje eerder was...quote:Op donderdag 13 november 2008 12:25 schreef Daantke het volgende:
Gaat er binnenkort nog iemand bij GFS bestellen? Wil een nieuw setje elementen maar heb geen zin om zoveel verzendkosten te betalen
Dat las ik idd alquote:Op donderdag 13 november 2008 13:17 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Als je een weekje eerder was...
Ja sommige dingen zijn associaal goedkoop en andere zitten opeens weer boven een gem. prijsquote:Op donderdag 13 november 2008 14:57 schreef Cynic het volgende:
Net bericht gekregen van guitarbargains dat de levertijd van mijn Orange cab zo'n 8 weken is
Da's best lang
Nouja ik denk toch niet dat we dit jaar nog de gitaren gaan opnemen. Ik vraag me wel af hoe ze zo goedkoop kunnen leveren.
Uiteraardquote:Op donderdag 13 november 2008 12:25 schreef Daantke het volgende:
Gaat er binnenkort nog iemand bij GFS bestellen? Wil een nieuw setje elementen maar heb geen zin om zoveel verzendkosten te betalen
nicequote:Op donderdag 13 november 2008 15:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Uiteraard
Wanneer precies weet ik nog niet, maar wel binnenkort
Stuur de zooi maar even via PM, regelen we wel even wat
Ibanez is een no-go. Heb op meerdere ibanezjes gespeeld maar ik vind ze te licht, heb niet het idee dat ik een gitaar in mijn handen hebquote:Op donderdag 13 november 2008 16:00 schreef The_Dean het volgende:
Nja, kom je snel op Ibanez uit denk ik... de RG serie... maar je kan ook eens naar de Dean Vendetta/ML kijken
Interesse in een Boss ME-8 toevallig?quote:Op donderdag 13 november 2008 15:47 schreef Daantke het volgende:
[..]
nice
tja welke weet ik nog niet precies, maar ik heb je ook op msn dus tegen die tijd geef je maar een gil.
Weet iemand trouwens een leuk instap multifx? ik weet dat multi fx niet alles zijn maar dan kan ik een beetje experimenteren ontdekken welke effecten ik leuk vind![]()
zat te denken aan zo rond de 100 euro tweedehands, iemand ervaring met zoom gfx 3/5/8? het moet wel een beetje simpel blijven, niet dat ik oneindig veel knopjes en mogelijkheden heb
Ligt een beetje aan je prijsquote:Op donderdag 13 november 2008 16:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Interesse in een Boss ME-8 toevallig?
Ik heb zelf een Jackson DXMG (zit wel iets boven die prijs en dan heb ik er zelf achteraf ook nog actieve elementen in gezet) en de kwaliteit van die gitaar van mij is gewoon goed te noemen. (is wel al wat ouder dan 2 jaar) De nek is wel iets dikker dan een Ibanez, dat is een reden waarom ik misschien toch eens een keer een Ibanez wil gaan proberen (heb ook kleine handen) Maar een RG voelt toch niet zo licht aan? Een S natuurlijk wel met z'n dunne body, maar een RG is een vrij normale gitaar. Yamaha heeft ook erg dunne halsjes, de hals van mijn oude Yamaha is dunner dan die van mijn Jackson. LTD zou ik niet weten, daar heb iki zelf nog nooit op gespeeld.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:52 schreef TC_Artemis het volgende:
Right, tijd gestopt met spelen, mijn jackson ke3 voor een prikkie weggedaan begin dit jaar, maar het begint toch weer te kriebelen. Les paul'tje van een vriend geleend en het eerste wat mij opvalt; WAAR IS MIJN FLOYD.
Net andere woorden, ik zit rond te kijken voor een leuk gitaartje, maar hoe zit het met de kwaliteit van de nieuwe jacksons? is het te pruimen? ik heb een jaar of 2 terug namelijk alleen maar kritiek gehoord.
(Overigens; tips voor een betaalbare gitaar (max 400) voor een scholier zijn altijd welkomeen beetje een allrounder wil ik eigenlijk, een lekker dun halsje (kleine handjes )en een floyd rose (licensed, echte zijn zo duur
) zijn wel de eis!)
Wat bied je?quote:
Mwah ik heb geen idee van de waarde van dat ding, zeg maar waarvoor je em weg wilt hebben. Op harmony central gaan de prijzen een beetje van $80 used naar $300quote:Op donderdag 13 november 2008 16:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat bied je?Hij valt in elk geval binnen je budget
Het gaat om zo'n apparaat:
[ afbeelding ]
Ik weet nog dat ik 'm ooit voor 399 gulden 2e hands heb gekocht, best veel geld toen nog. Stuur me anders een PM als je interesse hebtquote:Op donderdag 13 november 2008 17:00 schreef Daantke het volgende:
[..]
Mwah ik heb geen idee van de waarde van dat ding, zeg maar waarvoor je em weg wilt hebben. Op harmony central gaan de prijzen een beetje van $80 used naar $300
Voor akkoorden en powerchords is dat idd wel lekker, maar voor een beetje solowerk (hoor mij, dat is hetgene waar ik zwaar in zuigquote:Op donderdag 13 november 2008 17:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Laatste tijd vind ik en wat dikkere hals toch fijner spelenNouja live vooral wil ik eigenlijk wel goed voelen wat ik doe, met die Ibanez heb je bijna niks in je handen, ltd was al een stuk vetter, en die SG is nog een stukkie dikken en dat ragt wel lekker eignelijk
![]()
Hey, we hebben iets gevonden waar we het over eens zijnquote:Op donderdag 13 november 2008 17:32 schreef The_Dean het volgende:
Dikkere hals is echt beter!
Niet te dik uiteraard, maar die dunne Ibanez halsjes liggen mij niet bepaald.
Wie had dat ooit durven denkenquote:Op donderdag 13 november 2008 17:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hey, we hebben iets gevonden waar we het over eens zijn.
Ik vind het juist voor solo dingen ook wel fijnquote:Op donderdag 13 november 2008 17:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Voor akkoorden en powerchords is dat idd wel lekker, maar voor een beetje solowerk (hoor mij, dat is hetgene waar ik zwaar in zuig) vind ik een dunne hals toch wel zooooooveel fijner.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Is dit het moment om het over snaardiktes te gaan hebben?quote:Op donderdag 13 november 2008 17:35 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wie had dat ooit durven denken
Ik speel altijd met d'Addario EXL110, is een .010-.046 setjequote:Op donderdag 13 november 2008 17:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is dit het moment om het over snaardiktes te gaan hebben?.
Bassistquote:Op donderdag 13 november 2008 17:42 schreef Dribbel_ het volgende:
.10/.11 electrisch .12/.13 kkoestisch![]()
Ik heb best wel kleine handen, dus met een dikke hals ga ik hele rare houdingen aannemen en kom ik niet overal meer goed bij... Dat jullie nu van die kolenscheppen als handen hebben...quote:Op donderdag 13 november 2008 17:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik vind het juist voor solo dingen ook wel fijnJe voelt gewoon veel meer waar je mee bezig bent, alleen dat heel snelle is wel relax met een dunne hals, maar zosnel ben ik toch niet
Deansquote:Op donderdag 13 november 2008 17:43 schreef Witchfynder het volgende:
Geef mij maar dunne halsjes als van de Deans. Vlieg je lekker overheen, licht op de schouder (heb ik wat blessure aan) en drukt minder tegen mijn duim aan..
Ik ben het wel eens met hem oneens, maar toch ben ik nog zelden in de verleiding gekomen...quote:Op donderdag 13 november 2008 17:43 schreef Witchfynder het volgende:
Geef mij maar dunne halsjes als van de Deans.
Wat is het verschil tussen een foto en een bassistquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wijfquote:Op donderdag 13 november 2008 17:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb best wel kleine handen, dus met een dikke hals ga ik hele rare houdingen aannemen en kom ik niet overal meer goed bij... Dat jullie nu van die kolenscheppen als handen hebben...
quote:Op donderdag 13 november 2008 17:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een foto en een bassist
Een bassist en een gitarist hebben vreselijke ruzie. Ze breken de kleedkamer bijna af als de zanger binnenloopt en vraagt: "Wat is hier aan de hand?".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Heb ook maar van die 'korte' dikke vingers, maar ik speel ook alleen maar powerchords, dus waar maak ik me druk overquote:Op donderdag 13 november 2008 17:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb best wel kleine handen, dus met een dikke hals ga ik hele rare houdingen aannemen en kom ik niet overal meer goed bij... Dat jullie nu van die kolenscheppen als handen hebben...
quote:Op donderdag 13 november 2008 17:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Een bassist en een gitarist hebben vreselijke ruzie. Ze breken de kleedkamer bijna af als de zanger binnenloopt en vraagt: "Wat is hier aan de hand?".Wij stemmen dat ding tenminste nog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ja maar wij maken punk, dat is appels met peren vergelijkenquote:Op donderdag 13 november 2008 17:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wij stemmen dat ding tenminste nog..
Dat klopt zeker, als ik dat ding op Blink182-hoogte heb hangen dan kan ik niets meer fatsoenlijk spelen... Snap ook niet hoe sommige mensen zo kunnen spelen. Ik heb 'm gewoon op een normale hoogte hangen die ik zelf het prettigste vind voor voornamelijk mijn linkerarm.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:54 schreef Cynic het volgende:
je gitaar op je knieën hebben hangen bemoeilijkt het spelen volgens mij veel meer dan het hebben van kleine handen/korte vingers
Mja te laag is kut, te hoog speelt ook niet fijn en ziet er gay uitquote:Op donderdag 13 november 2008 18:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat klopt zeker, als ik dat ding op Blink182-hoogte heb hangen dan kan ik niets meer fatsoenlijk spelen... Snap ook niet hoe sommige mensen zo kunnen spelen. Ik heb 'm gewoon op een normale hoogte hangen die ik zelf het prettigste vind voor voornamelijk mijn linkerarm.
That's the wayquote:Op donderdag 13 november 2008 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja te laag is kut, te hoog speelt ook niet fijn en ziet er gay uitafwegingen
Heb em gewoon voor m'n zak hangen
quote:Op donderdag 13 november 2008 13:01 schreef Goover het volgende:
Heb ik hier btw al opgeschept met mijn Zvex Fuzz Factory kloon?
Ik heb een tijdje terug een kloon van een Zvex Fuzz Factory in elkaar gesoldeerd. Hij werkt ook nog! Echt super leuk speelgoed, maar eigenlijk te veel (onduidelijke) knopjes.nice, ook leuk als je op de gitaar de volume beetje terug draait. je kunt dan in sommige standen het schreeuwen van de gitaar beinvloeden, of het clean maken. ik heb er ook eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij zit helemaal netjes in een metalen omhulsing met knopjes er op etc. Ik zal kijken of ik eens een fototje kan nemen.
Ik moet nog wat beter bekend raken met het pedaalthe, maar ik heb er al wat vette geluiden en oorverdovende pieptonen uit gekregen
Voorbeeldje:
Of:
instant muse, racounteurs, dinosaur jr geluid!♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Ja, zoals die kerel van de Arctic Monkeys ziet er inderdaad wel gay uit, zo je gitaar tegen je oksel aan hebben hangenquote:Op donderdag 13 november 2008 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja te laag is kut, te hoog speelt ook niet fijn en ziet er gay uitafwegingen
Heb em gewoon voor m'n zak hangen
Da's waar, wij maken muziek.quote:Op donderdag 13 november 2008 18:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja maar wij maken punk, dat is appels met peren vergelijken
Dat heeft dan weer te maken met het feit dat hij in de Arctic Monkeys speelt.quote:Op donderdag 13 november 2008 18:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, zoals die kerel van de Arctic Monkeys ziet er inderdaad wel gay uit, zo je gitaar tegen je oksel aan hebben hangen
Die lijkt op mijn soon-to-be-ex-guitarquote:Op donderdag 13 november 2008 18:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat heeft dan weer te maken met het feit dat hij in de Arctic Monkeys speelt.
Hier is dan weer niks gays aan:
[ afbeelding ]
Ja hij komt er nog mee weg, maar toch ziet het er minder uitquote:Op donderdag 13 november 2008 18:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat heeft dan weer te maken met het feit dat hij in de Arctic Monkeys speelt.
Hier is dan weer niks gays aan:
[ afbeelding ]
Joh? Aardige gast is dat he (Raemon btw)? Hij vindt ons (of iig onze zanger) helemaal geweldig. Valt op dat we soms helemaal enthousiast voor gigs voor gevraagd en dan kijken we naar de line-up en is het steeds met Heidevolk of Thronar haha. Hij is ook bevriend met de zus van mijn beste vriendin, dus de eerste keer dat we met hen speelden deed ik hem de groeten van Marjan. Hij zo: "hoe ken jij haar nou weer?! Kent zij iedereen ofzo?!?!"quote:Op donderdag 13 november 2008 20:47 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb tijdje geleden met die gitarist (ramon) bier gedronken in arnhem
Het is niet vrij simpel... Het is vrij complex.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:54 schreef GoodGawd het volgende:
Heeft iemand een beetje ervaring met painten van zijn gitaar? Of weet iemand ergens een goede gitaar paintshop waar je gitaar kan laten painten in de meest exotische vormen en kleuren?
Tutorial ofzo iets is ook wel handig, of is het vrij simpel. Ik wil in ieder geval niet het geluid verpesten.
Als het een goede kwaliteit/prijs verhouding is dan is het wellicht de moeite waard.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:09 schreef KaMo het volgende:
[..]
Het is niet vrij simpel... Het is vrij complex.
Jongen die ik ken doet het... Maar je komt zeker niet helemaal naar Zeeland om je gitaar te laten airbrushen?
Ik sprak hem net, en hij zei dat hij het op het moment erg druk had. Na de kerstvakantie heeft hij alle tijd.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:12 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Als het een goede kwaliteit/prijs verhouding is dan is het wellicht de moeite waard.
Watvoor olie gebruik je daarvoor?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:28 schreef Daantke het volgende:
Ach... als je je veel inleest en het voorzichtig aanpakt, en eerst uitprobeert, kan er weinig misgaan lijkt mij. Tenzij je echt een hele unieke paint wilt
Heb trouwens vandaag ook gelijk mijn fretboard van mijn strat schoongemaakt en geolied, speelt lekkerder dan ooitnu nog nieuwe pickups en het wordt nog eens een puick gitaartje
Don't forget to check out GFS,quote:Op donderdag 13 november 2008 22:28 schreef Daantke het volgende:
Ach... als je je veel inleest en het voorzichtig aanpakt, en eerst uitprobeert, kan er weinig misgaan lijkt mij. Tenzij je echt een hele unieke paint wilt
Heb trouwens vandaag ook gelijk mijn fretboard van mijn strat schoongemaakt en geolied, speelt lekkerder dan ooitnu nog nieuwe pickups en het wordt nog eens een puick gitaartje
Gewoon een paar keer teakolie op gedaan wat nog in de kast stond.quote:
Nja, die van de gemiddelde Dean zijn niet zo dun als van andere 'metalmerken' zeg maar. Mijn nieuwe V is eigenlijk precies goedquote:Op donderdag 13 november 2008 17:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nu spreek je jezelf tegen.. Je vindt dunne halsjes niet fijn, maar Deans toch wel.
.
Ga gewoon naar de gitaarwinkel en koop voor een paar euro een potje Dunlop Fretboard Oil (citroen dus gewoon) Kan je de rest van je leven mee doenquote:Op donderdag 13 november 2008 23:44 schreef KaMo het volgende:
Wat voor olie is wel/niet geschikt voor het gebruiken van de hals? En hoe aanbrengen?
Is idd leuk om mee te spelen.quote:Op donderdag 13 november 2008 18:41 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
nice, ook leuk als je op de gitaar de volume beetje terug draait. je kunt dan in sommige standen het schreeuwen van de gitaar beinvloeden, of het clean maken. ik heb er ook een
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Musequote:instant muse, racounteurs, dinosaur jr geluid!
![]()
Raconteurs![]()
quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:49 schreef Goover het volgende:
Is idd leuk om mee te spelen.Waar heb je het schema vandaan? Of heb je gewoon een kit besteld?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muse![]()
Raconteurs
Klinkt als een leuk projectje.Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
http://www.membres.lycos.fr/davpseudo/ffactorx.htmquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Waar heb je het schema vandaan? Of heb je gewoon een kit besteld?
Klinkt als een leuk projectje.
Thanks, ik zal eens kijken of het wat is.quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:59 schreef Goover het volgende:
http://www.membres.lycos.fr/davpseudo/ffactorx.htm
+
http://translate.google.com/
Enige soldeer ervaring is wel een vereiste. Het lijkt minder werk dan het is.
Al het materiaal heb ik bij Newtone besteld:
http://www.newtone-online.nl/
Kan me niet voorstellen dat er nog iemand op een nieuw album van dat zingende scheerapparaat zit te wachten.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:20 schreef matjuhhh007 het volgende:
Nog een weekje en dan genieten van Chinese Democracy.
Zeg, houd eens op. Twee keer eens zijn in één weekquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat er nog iemand op een nieuw album van dat zingende scheerapparaat zit te wachten.
De huidige gitarist van Anthrax speelt hem geregeld na.quote:Op vrijdag 14 november 2008 07:45 schreef allsystemshalt het volgende:
Heeft iemand die solo ooit nagespeeld?![]()
quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De huidige gitarist van Anthrax speelt hem geregeld na..
voor zover hij dat kan, blech
Bron?quote:
En dit helpt je niet verder:quote:Op zaterdag 15 november 2008 11:40 schreef Witchfynder het volgende:
Mijn Ibanez stock pickup heeft drie draadjes; wit, rood en ground (zilver). Wat is nou wat?. Ik kan van die GFS wel alles gewoon proberen natuurlijk, maar een beetje suf dat ik van GFS, DiMarzio en SD volledige info kan vinden, maar over Ibanez pickups niet. Alleen over schakelaars voornamelijk.
.
Ikquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat er nog iemand op een nieuw album van dat zingende scheerapparaat zit te wachten.
ook niet.quote:
quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:22 schreef brother52 het volgende:
[..]
ook niet.
Je moet je zin natuurlijk wel afmaken.
Nou, laat ik het anders zeggen... ik heb mijn GFS aangesloten zoals de Ibanez zat aangesloten, maar of ik het doe volgens de aanwijzingen van GFS of anders om, dat ding klinkt hartstikke zacht. Voor een 16,2 K brug pickup is dat belachelijk natuurlijk. Ik snap alleen niet wat ik mis doe... Alle andere aansluitingen zijn nog in tact.quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dit helpt je niet verder:
http://www.shredguitars.com/showthread.php?t=31910
edit: en hier nog een schema van de Ibanez site zelf:
[ afbeelding ]
Die 2 woorden zie je niet vaak samen in 1 zin.quote:
Yep. Eindejaarsmeet. In A'dam of in een andere plek die tof is. Ik had zelf ook Nijmegen voorgesteld.quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:02 schreef Doodkapje het volgende:
TVP en ik las iets over een meeting?
Leuk! Mits op tijd aangekondigd kom ik wel...quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:07 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Yep. Eindejaarsmeet. In A'dam of in een andere plek die tof is. Ik had zelf ook Nijmegen voorgesteld..
Voorgesteld waren 20 en 27 dec. We moeten alleen nog een knoop doorhakken.quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:08 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Leuk! Mits op tijd aangekondigd kom ik wel...Datum?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |