abonnement Unibet Coolblue
pi_63448866
Snap weinig van het hele verhaal...volgens mij klopt er geen hol van...maar maakt ook niet uit want ik ga toch niet weer naar Laos

Nog 10 dagen Nederland en dan 2 maanden Ko Samet

Wanneer gaat m'n buurman op Ko Chang weer?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 23 november 2008 @ 15:25:47 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_63451302
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:04 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Wanneer gaat m'n buurman op Ko Chang weer?
11 december, ik zal naar je zwaaien over de zee.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_63452084
tssssssssss, zitten jullie mij even lekker te maken op zo'n natte sneeuwerige zondag :-)

Ik moet nog ehhhhhhhhh 11 weken wachten............... zucht..
pi_63454797
tvp
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:17:37 #55
6941 APK
Factual, I think.
pi_63509921
quote:
Bangkok protesters fire on rivals .

Thai anti-government protesters have opened fire on government supporters during clashes in Bangkok which left at least 10 people injured, officials say.

The incident came after the People's Alliance for Democracy blocked the road to the city's old airport in a renewed attempt to unseat the government.

The PAD said on Sunday it had begun a "final battle" to achieve the goal.

Meer: http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/7747886.stm
quote:
Thai protesters storm Bangkok's main airport.

Flights are canceled as the political crisis worsens and turns violent.

BANGKOK, Thailand - Hundreds of protesters stormed Bangkok's Suvarnabhumi international airport terminal on Tuesday night after scuffling with riot police, a Reuters reporter on the scene said.

Members of the People's Alliance for Democracy (PAD) broke through police lines and began roaming through the sprawling $4 billion terminal as startled tourists looked on.

The airport suspended departing flights as a result.

Meer: http://www.msnbc.msn.com/id/27902801
Gaat lekker daar.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_63514042
tja, het zat er wel in dat er iets ging gebeuren. Ik hoop dat het maar snel opgelost wordt.
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:26:42 #57
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63515723
Dat gaan de protestors niet lang volhouden, noodplan is overigens Don Muang weer open, volledig gecontroleerd door het leger, inclusief (zware) bewapening en instructie om het vuur te openen.

Ik mag hopen dat het zover niet zal komen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:54:00 #58
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63516685
damn, dat klinkt niet goed voor de Thaise mensen... Hopelijk wordt dit snel opgelost, alhoewel ik bang ben van niet
The line is a dot to you!
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:23:38 #59
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63517653
Mocht je, ondanks dit nieuws toch nog graag naar Thailand willen, vanaf 11 maart gaat Air Asia vliegen vanaf London Stansted naar Kuala Lumpur in Maleisië.
Dit kan al vanaf 260 euro. Uiteraard moet je ook nog naar Stansted, maar dat kan vrij goedkoop met Ryanair, en vanaf KL naar Bangkok, Phuket is ook niet duur....

Met een beetje gelukk an je klaar zijn onder de 500 euro, inclusief alles!

* Al moet ik zelf nog even bedenken of ik zoveel keer wil overstappen, het is natuurlijk vooral handig als je genoeg tijd hebt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 26 november 2008 @ 01:18:53 #60
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63526073
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:17 schreef APK het volgende:

Gaat lekker daar.
Ah, jullie hadden het al gevonden
  woensdag 26 november 2008 @ 03:12:34 #61
6941 APK
Factual, I think.
pi_63526789
quote:
Op woensdag 26 november 2008 01:18 schreef Gaoxing het volgende:

Ah, jullie hadden het al gevonden
Ik krijg de mailings van thaivisa.com, maar het was ook gewoon op het journaal hier.
Keep us updated please en hopelijk loopt het niet te erg uit de hand.

Edit: Lijkt me overigens niet lekker om nu op het vliegveld te zijn.
3000 mensen schijnen gestrand te zijn en het personeel van alle shops is verdwenen, dus er is niets te eten of te drinken.

[ Bericht 14% gewijzigd door APK op 26-11-2008 03:19:15 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 26 november 2008 @ 03:55:48 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63526974
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 26 november 2008 @ 07:48:57 #63
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_63527560
Gaat lekker zeg...

Hopen dat de vluchten snel weer worden hervat en dat de demonstranten hun heil elders zoeken.
Explore the World
pi_63528876
Hoe zit dat eigenlijk als je door dit soort onzin niet naar Thailand kan vliegen?

Valt dit onder de reisverzekering, onder de annuleringsverzekering of wordt het een refund van de airline ?

Ik maak me niet al te veel zorgen want ik kom op 5 december aan....dat is de verjaardag van de Koning en dan laat iedereen het wel uit z'n hoofd om te gaan demonstreren...

[ Bericht 5% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 26-11-2008 09:31:54 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  woensdag 26 november 2008 @ 11:01:28 #65
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_63531113
Ja dat is een goeie....

Volgens mij wordt dit niet gedekt door een reisverzekering omdat dit valt onder de onrust en terrorisme clausule (overmacht).

Ik neem aan dat de airlines, die toch niet kunnen vliegen de passagiers omboeken naar andere/extra vluchten zodra het vliegverkeer weer op gang komt.
Misschien dat zij ook de hotelkosten op zich nemen ?
Explore the World
pi_63531363
Phew, op 29 december kom ik aan in Thailand. Hopelijk is het dan wat rustiger geworden.
  woensdag 26 november 2008 @ 11:11:48 #67
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_63531377
Van het Thailand Forum geplukt:

Amsterdam, 25 november 2008

Beste Reisagent,

Helaas moeten wij jullie mededelen dat onze vlucht CI 066 met vertrek 26 november a.s. vanaf Amsterdam naar Bangkok is geannuleerd, ten gevolge van de situatie in Thailand. Onze uitgaande vlucht CI 066 van vandaag zal rond 20.20 uur terugkeren op luchthaven Schiphol.

Wij raden aan om de passagiers hierover te informeren. Binnenkomende vluchten in Bangkok kunnen zeer beperkt worden toegelaten, hoewel de situatie totaal onoverzichtelijk is, maar vertrekken is niet meer mogelijk op een van de beide luchthavens, Suvarnabhumi en Don Muang.

Passagiers, die een andere bestemming hebben dan Thailand, kunnen wel naar de luchthaven komen en die zullen wij zo goed als mogelijk rerouten via Frankfurt of een andere luchthaven naar hun eindbestemming.

Refund voor tickets met vertrek 26 november kunnen kosteloos worden voldaan, evenals het wijzigen van de datum. Voor complete refund procedures kan je via BSP link, ovv XXL CI066 26nov AMSBKK, doen. Ook zullen wij morgen de te volgen procedure bekend maken en kijken hoe de situatie in Thailand zich ontwikkelt.

De vlucht CI 066 met vertrek op donderdag 27 november blijft vooralsnog ongewijzigd.

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met onze afdeling reserveringen: 020-6461001 of Sales: 020-6463313.

Met vriendelijke groet,

China Airlines Sales Team
Explore the World
pi_63531666
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:22 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je door dit soort onzin niet naar Thailand kan vliegen?

Valt dit onder de reisverzekering, onder de annuleringsverzekering of wordt het een refund van de airline ?

Ik maak me niet al te veel zorgen want ik kom op 5 december aan....dat is de verjaardag van de Koning en dan laat iedereen het wel uit z'n hoofd om te gaan demonstreren...
KLM vlucht van gisterenavond naar Bangkok en Taipei werd omgeleid via Kuala Lumpur ipv Bangkok. Ben je lekker mee. Want dat wordt dan toch een klein busreisje van KL naar Hat Yai en dan een bus naar Bangkok. Ik schat dat je die reis, met inbegrip van wachten op aansluitingen niet binnen de 36 uur kunt doen.

Of als alternatief van KL LCCT naar direct Phuket of Chiang Mai vliegen met AirAsia.

[ Bericht 4% gewijzigd door Buzz129 op 26-11-2008 12:02:12 ]
  woensdag 26 november 2008 @ 13:25:31 #69
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63534634
KL valt dan nog wel mee: ik hoorde al van een vlucht die naar Hong Kong was gegaan. Verder is de situatie tamelijk gespannen, want het is natuurlijk duidelijk dat dit niet lang kan duren, en het is totaal niet te voorspellen wat de volgende stap gaat zijn, en door wie.

Belangrijk bericht was net dat Anupong (Generaal en op dit moment zo ongeveer de machtigste man in Thailand denk ik zo) met zijn committee van wijze mannen/vrouwen heeft voorgesteld dat het ze het beste lijkt als de regering ontbonden wordt en de PADders onmiddellijk ophouden met blokkeren. "The country is being affected by this crisis, which involves the government and the PAD," Anupong said. "It is therefore their responsibility to try and solve the conflict. The government should return power to the people and the PAD should end its activities. This is our proposal, not an attempt to put pressure on them."

Oh, ik hoor op dit moment dat de regering dat plan heeft verworpen.

Verder is het wat bizar dat Somchai is teruggekomen in Thailand, geland op Don Muang military airport, en meteen is doorgevlogen naar Chiang Mai.

Leven in Bangkok gaat gewoon door, daar is eigenlijk niets aan te merken. Mensen zijn hooguit wat drukker, er wordt veel gepraat, veel gefluisterd. Er doet onder expats al wat langer een theorie de ronde over de werkelijke achtergrond van de hele kwestie, en die is nu ook onder Thai wat meer gemeengoed, en nogal schokkend (nee, ik kan hier niet uit de doeken doen waar dat over gaat, sorry...).
pi_63534731
daar maak je me dus wel nieuwsgierig mee. Zou ik die theorie ergens online kunnen vinden?
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 26 november 2008 @ 13:29:15 #71
6941 APK
Factual, I think.
pi_63534745
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:25 schreef Gaoxing het volgende:

Er doet onder expats al wat langer een theorie de ronde over de werkelijke achtergrond van de hele kwestie, en die is nu ook onder Thai wat meer gemeengoed, en nogal schokkend (nee, ik kan hier niet uit de doeken doen waar dat over gaat, sorry...).
Wat is dat nou weer voor flauwekul?
Alsof ze hier meelezen en weten wie jij bent.

Heeft het met de koning te maken ofzo, als er niet over gesproken mag worden?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_63534750
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:25 schreef Gaoxing het volgende:
Er doet onder expats al wat langer een theorie de ronde over de werkelijke achtergrond van de hele kwestie, en die is nu ook onder Thai wat meer gemeengoed, en nogal schokkend (nee, ik kan hier niet uit de doeken doen waar dat over gaat, sorry...).
Wat is dit nu weer?

( Gokje: Kim Jung Il is niet dood hij leeft ! Sterker nog hij neemt Thailand over en APK werkt undercover op Fok)

[ Bericht 10% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 26-11-2008 13:35:28 ]
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  woensdag 26 november 2008 @ 14:10:21 #73
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63536049
Ach kom op zeg jongens, hebben jullie zo weinig fantasie?

En ja, ik mag dan paranoide zijn, maar liever dat dan in een Thaise gevangenis he? Ik heb in China meegemaakt dat we wel degelijk gemonitored werden om een -voor ons- tamelijk onbelangrijke zaak, dus ik vind dat ik met die paranoia wel kan veroorloven.

Anyway, jullie kunnen zelf ook The Nation lezen als je het graag recht voor z'n raap hebt, dus ik stel voor dat je dat dan ook doet....
  woensdag 26 november 2008 @ 14:32:38 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_63536731
Dus The Nation mag er in Thailand openlijk over schrijven en jij durft het hier niet te quoten?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 26 november 2008 @ 14:40:24 #75
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63536891
Nee, in The Nation krijg je het nieuws recht voor z'n raap en zo heb je het kennelijk graag. Dit staat er niet in.

Let it rest APK. Ik had het niet moeten noemen, het spijt me, dat was een verkeerde inschatting, en als het niet gequote was, zou ik het al lang gedelete hebben. Mea culpa, les geleerd.....
  woensdag 26 november 2008 @ 14:49:06 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_63537076
http://www.iamkohchang.com/
quote:
26 Nov - We were here, live blogging, when demonstrators didn't take to the beach and tanks didn't roll into Koh Chang during the September 2006 coup; and are on the spot now when, yet again, nothing of interest is happening here.

Bad News. Anyone who isn't living in a box under a flyover in Harare will now know that Suvarnabhumi Airport in Bangkok is closed and the Thailand's status in the world has been reduced to that of a Venezuelan daytime soap opera.

Good News. Klong Prao airfield on Koh Chang is still open for sightseeing microlight flights as normal. As is the new driving range, located at the airfield, where 100 baht will get you a golf stick and a bucket of 40 balls to whack with it.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_63544161
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:22 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je door dit soort onzin niet naar Thailand kan vliegen?

Valt dit onder de reisverzekering, onder de annuleringsverzekering of wordt het een refund van de airline ?

Ik maak me niet al te veel zorgen want ik kom op 5 december aan....dat is de verjaardag van de Koning en dan laat iedereen het wel uit z'n hoofd om te gaan demonstreren...
De airline zal je gratis overboeken, mits er plaats is op een andere vlucht, or je geld teruggeven. Temeer omdat het anders onder het kopje zal vallen goods (=vlucht) not delivered.
Ik ben benieuwd hoe de airliners het gaan doen, want zoveel extra capaciteit is er niet in de vliegtuigen, dat zal wel een aantal dagen duren voordat iedereen is waar hij of zij wil zijn.

Persoonlijk heb ik geen probleem, alhoewel mijn familie graag komende zondag met Gulf Air terug zal willen vliegen naar London, ik mag hopen dat de protesten voorbij zijn, maar belangrijker, dat Gulf Air niet te overboekt is dat je niet meekan, en dat is nu een serieuze mogelijkheid. (Uiteraard geldt nu meer dan ooit om vroeg op het vliegveld aanwezig te zijn zodat je meer kans hebt om mee te kunnen)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63544266
Wat een gezeur. Ik vertrek volgende maand, hopelijk zijn ze dan klaar met dat gedoe. De vorige keer dat ik in Thailand waren, waren ze ook al zo vervelend, die protesters...
pi_63544481
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wat een gezeur. Ik vertrek volgende maand, hopelijk zijn ze dan klaar met dat gedoe. De vorige keer dat ik in Thailand waren, waren ze ook al zo vervelend, die protesters...
Ik snap de regering ook niet helemaal, de politie heeft aangegeven geen vuurwapens te willen gebuiken, het leger weigert in te gaan op de wens van de regering om actie te ondernemen met als resultaat dat het land echt onbestuurbaar is, want als je niet de volledige macht over het leger en politie hebt kan je niks.

Ik snap echter dat de militairen nu in principe geen coup willen plegen omdat er dan weer beschuldigend naar hun kan worden gewezen.
Het beste zou nieuwe verkiezingen zijn, aan de andere kant, mocht nu PAD winnen, zal natuurlijk de tegenpartij demonstaties gaan organiseren omdat ze zien dat dit werkt en weer nieuwe verkiezingen te willen afdwingen. Toch zal nieuwe verkiezingen de enige oplossing zijn.

Zoals gezegd, als het te lang duurt zal het leger wel in moeten grijpen en de controle over de vliegvelden overnemen, want dat wordt toch wel als blammage gezien. De koning heeft inderdaad ook nog wat in de melk te brokkelen en het zal ook van hem afhangen wat er gebeurd.
Het leger is in staat binnen een paar uur een demilitaire zone te maken van Don Muang (en in mindere Mate Suvarnabhumi) en vliegverkeer vanaf daar te hervatten, maar op dit moment is de wil er niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63545441
Is de huidige regering eigenlijk een beetje democratisch tot stand gekomen? In 2006 was de toenmalige regering omver geworpen. Als de huidige regering op eerlijke wijze gekozen is hebben de demonstranten niet echt een punt lijkt me. Of is er corruptie in het spel?
  donderdag 27 november 2008 @ 03:38:54 #81
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63555581
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:27 schreef Kontiki het volgende:
Is de huidige regering eigenlijk een beetje democratisch tot stand gekomen? In 2006 was de toenmalige regering omver geworpen. Als de huidige regering op eerlijke wijze gekozen is hebben de demonstranten niet echt een punt lijkt me. Of is er corruptie in het spel?
Ja de regering is volledig democratisch tot stand gekomen. Corruptie is altijd een factor, als politicus kun je hier heel rijk worden, maar de verkiezingen waren (redelijk) eerlijk.
  donderdag 27 november 2008 @ 03:51:18 #82
6941 APK
Factual, I think.
pi_63555605
quote:
Op donderdag 27 november 2008 03:38 schreef Gaoxing het volgende:

Ja de regering is volledig democratisch tot stand gekomen. Corruptie is altijd een factor, als politicus kun je hier heel rijk worden, maar de verkiezingen waren (redelijk) eerlijk.
Ik was toen in Thailand en heb inderdaad niets gehoord over masale fraude, maar de PAD zegt nu toch dat er intimidatie plaatsvond en dat er stemmen gekocht zijn in het noorden?

Dat zou toch de reden moeten zijn om het parlement te ontbinden via die rechtzaak?

En dan: Thaksin-puppets weg --> Interimregering met 'wijze' mensen --> grondwet veranderen --> Parlement half gekozen, half benoemd om te voorkomen dat de Thaksin-clan weer aan de macht komt bij de volgende verkiezingen en de monarchie in stand houden na een eventueel toekomstig probleem van de koning?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_63557398
Laten we wel wezen dat de huidige regering democratisach gekozen is. En dat er nu eenmaal minder PAD aanhagers zijn dan dat er mensen op het platte land wonen. Zolang de "armen" meer wordt voorgehouden en of geboden door de partij van de huidige regering komt de PAD nooit aan de macht. Dus ook na nieuwe verkiezingen zal er niets veranderen. En als de koning dood gaat verandert het land helemaal in een chaos!
pi_63650277
Ze mogen weleens snel weg. Wat gebeurt er als ik 24 december wil vertrekken terwijl ze er nog zitten?
pi_63650315
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:51 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ze mogen weleens snel weg. Wat gebeurt er als ik 24 december wil vertrekken terwijl ze er nog zitten?
Dan ga je niet weg.

Join the club.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_63654124
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:51 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ze mogen weleens snel weg. Wat gebeurt er als ik 24 december wil vertrekken terwijl ze er nog zitten?
Dan land je gewoon in Chiang Mai of U-tapao. Met welke maatschappij vlieg je trouwens?
  maandag 1 december 2008 @ 12:04:04 #87
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_63664507
NU.nl
Betogers Bangkok trekken van centrum naar vliegveld
Uitgegeven: 1 december 2008 08:41
Laatst gewijzigd: 1 december 2008 11:15

BANGKOK - De duizenden betogers die in de Thaise hoofdstad Bangkok maandenlang de kantoorgebouwen van premier Somchai Wongsawat bezet hielden, verhuizen naar de vliegvelden nabij de stad. Dat maakte een woordvoerster van oppositiepartij PAD maandag bekend.


Het wordt tijd dat er wat traangas gegooid gaat worden op de vliegvelden. En dan ontruimen die handel.
1 week is lang geen vliegverkeer is meer dan genoeg.
Zo helpen ze de economie van Thailand om zeep. Ook zullen er nu veel minder toeristen gaan kiezen voor Thailand.
Explore the World
pi_63683367
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:02 schreef F04 het volgende:

[..]

Dan land je gewoon in Chiang Mai of U-tapao. Met welke maatschappij vlieg je trouwens?
Air Berlin. Die vliegen niet op deze bestemmingen. Ik heb ze gebeld, maar ze zeggen dat Phuket misschien een optie is.
pi_63683379
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef bluesparkle het volgende:
NU.nl
Betogers Bangkok trekken van centrum naar vliegveld
Uitgegeven: 1 december 2008 08:41
Laatst gewijzigd: 1 december 2008 11:15

BANGKOK - De duizenden betogers die in de Thaise hoofdstad Bangkok maandenlang de kantoorgebouwen van premier Somchai Wongsawat bezet hielden, verhuizen naar de vliegvelden nabij de stad. Dat maakte een woordvoerster van oppositiepartij PAD maandag bekend.


Het wordt tijd dat er wat traangas gegooid gaat worden op de vliegvelden. En dan ontruimen die handel.
1 week is lang geen vliegverkeer is meer dan genoeg.
Zo helpen ze de economie van Thailand om zeep. Ook zullen er nu veel minder toeristen gaan kiezen voor Thailand.
Helemaal gestoord die gasten, ze zetten Thailand echt voor schut
pi_63687343
Hey Pieldeprutkarbonkel heb je misschien een telefoonnummer van de eigenaar van die bungalows op Samet, die je in Thailand #16 heb gepost? * Laat maar, al gevonden.
Zit er aan te denken om vanaf morgenmiddag een aantal dagen op Samet door te brengen namelijk, wil even een paar verschillende mensen bellen om te vragen naar prijs en beschikbaarheid.
Wordt m'n eerste keer op Samet, dus als iemand anders nog tips heeft hoor ik dat graag!

[ Bericht 15% gewijzigd door MK9 op 02-12-2008 08:44:47 (*) ]
...Not all those who wander are lost...
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:44:06 #91
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_63691921
Zo te zien kan er binnen niet al te lange tijd weer worden gevlogen op Bangkok.

'Vluchten uit Bangkok weer mogelijk'
BANGKOK - De Thaise oppositie gaat ermee akkoord dat de vluchten vanaf de internationale luchthaven Suvarnabhumi van Bangkok onmiddellijk worden hervat. Dat heeft een vooraanstaande leider van het protest, Somkiat Pongpaiboon, dinsdag gezegd tegen het Franse persbureau AFP.
De luchthaven bevestigde dat er een akkoord is met de betogers. ,,Als er geen technisch probleem is, worden de eerste vluchten binnen 24 uur hervat'', aldus een zegsman.

(ANP)
Explore the World
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:01:29 #92
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63693721
In ieder geval niet tot de 15e door passagiersvliegtuigen (bron: The Nation)
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:22:37 #93
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63694231
quote:
The People's Alliance for Democracy announced Tuesday that it will end all of its demonstrations at 10 am Wednesday.

The Nation
pi_63695508
quote:
Regeringspartij ontbonden

In Thailand heeft het Constitutionele Hof vandaag bepaald dat de regeringspartij van premier Somchai Wongsawat, de Partij van de Volksmacht (PPP), ontbonden wordt wegens verkiezingsfraude. De premier en vijf andere partijleiders mogen de komende vijf jaar geen politiek ambt meer uitoefenen, zo werd besloten.

Somchai kwam op 17 december vorig jaar aan de macht. Hij volgde Samak Sundaravej op die moest vertrekken als premier wegens een schnabbel bij een kookprogramma op televisie. De partij van Somchai won de verkiezingen na een periode van militair bestuur in Thailand. Voor deze periode was Thaksin Shinawatra aan de macht, tot deze in 2006 werd afgezet als premier.

De voorzitter van het negenkoppige hof laat weten dat er geen andere optie was: "Of je het nou wel of niet eens bent met de uitspraak, we vragen je het te accepteren." Het aftreden van de huidige regering was door oppositiepartij Volksalliantie voor Democratie (PAD) geëist, omdat de regering te nauwe banden onderhield met oud-premier Thaksin Shinawatra.

Somchai is Thaksin Shinawatra's zwager en wordt gezien als zetbaas van Thaksin. De oppositie bezette twee vliegvelden om extra druk uit te oefenen. Circa 100.000 toeristen zijn door de bezettingen getroffen.
Bananenrepubliek dat land. Mja, gelukkig kan ik weer vliegen
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:43:50 #95
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63696226
quote:
Somchai kwam op 17 december vorig jaar aan de macht.
Hallo zeg, want een geblunder. Waar komt dit artikel vandaan? Somchai is 7 oktober dit jaar aan de macht gekomen. "De oppositie" is helemaal geen poliltieke eenheid. En volgens mij stond de teller op het moment rond de 250.000 toeristen.
pi_63696592
Ja, het is FOK! he Fantastisch voor luchtig nieuws, maar dergelijke buitenlandse artikelen heb je wat meer kennis voor nodig.

Waarom is Somchai eigenlijk verbannen? Die gast zit er net, wat kan hij eraan doen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:03:33 #97
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63696705
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ja, het is FOK! he Fantastisch voor luchtig nieuws, maar dergelijke buitenlandse artikelen heb je wat meer kennis voor nodig.

Waarom is Somchai eigenlijk verbannen? Die gast zit er net, wat kan hij eraan doen.
quote:
In Thailand heeft het Constitutionele Hof vandaag bepaald dat de regeringspartij van premier Somchai Wongsawat, de Partij van de Volksmacht (PPP), ontbonden wordt wegens verkiezingsfraude.
Uit je artikel hierboven
The line is a dot to you!
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:06:31 #98
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63696797
Och hemel, kwam het van FOK? Pffft, daar heb ik net gereageerd, maar ik had het artikel eigenlijk niet doorgelezen

De uhm.... executive board (nee dat is niet de juiste term, maar ik heb even geen tijd om terug te zoeken) van de partij is uit de politiek verbannen, en daar maakt Somchai dus deel van uit.
pi_63696931
Het partijbestuur bedoel je?
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:37:27 #100
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63697645
Ik denk het wel ja
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')