abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2008 @ 14:49:06 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_63537076
http://www.iamkohchang.com/
quote:
26 Nov - We were here, live blogging, when demonstrators didn't take to the beach and tanks didn't roll into Koh Chang during the September 2006 coup; and are on the spot now when, yet again, nothing of interest is happening here.

Bad News. Anyone who isn't living in a box under a flyover in Harare will now know that Suvarnabhumi Airport in Bangkok is closed and the Thailand's status in the world has been reduced to that of a Venezuelan daytime soap opera.

Good News. Klong Prao airfield on Koh Chang is still open for sightseeing microlight flights as normal. As is the new driving range, located at the airfield, where 100 baht will get you a golf stick and a bucket of 40 balls to whack with it.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_63544161
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:22 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk als je door dit soort onzin niet naar Thailand kan vliegen?

Valt dit onder de reisverzekering, onder de annuleringsverzekering of wordt het een refund van de airline ?

Ik maak me niet al te veel zorgen want ik kom op 5 december aan....dat is de verjaardag van de Koning en dan laat iedereen het wel uit z'n hoofd om te gaan demonstreren...
De airline zal je gratis overboeken, mits er plaats is op een andere vlucht, or je geld teruggeven. Temeer omdat het anders onder het kopje zal vallen goods (=vlucht) not delivered.
Ik ben benieuwd hoe de airliners het gaan doen, want zoveel extra capaciteit is er niet in de vliegtuigen, dat zal wel een aantal dagen duren voordat iedereen is waar hij of zij wil zijn.

Persoonlijk heb ik geen probleem, alhoewel mijn familie graag komende zondag met Gulf Air terug zal willen vliegen naar London, ik mag hopen dat de protesten voorbij zijn, maar belangrijker, dat Gulf Air niet te overboekt is dat je niet meekan, en dat is nu een serieuze mogelijkheid. (Uiteraard geldt nu meer dan ooit om vroeg op het vliegveld aanwezig te zijn zodat je meer kans hebt om mee te kunnen)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63544266
Wat een gezeur. Ik vertrek volgende maand, hopelijk zijn ze dan klaar met dat gedoe. De vorige keer dat ik in Thailand waren, waren ze ook al zo vervelend, die protesters...
pi_63544481
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wat een gezeur. Ik vertrek volgende maand, hopelijk zijn ze dan klaar met dat gedoe. De vorige keer dat ik in Thailand waren, waren ze ook al zo vervelend, die protesters...
Ik snap de regering ook niet helemaal, de politie heeft aangegeven geen vuurwapens te willen gebuiken, het leger weigert in te gaan op de wens van de regering om actie te ondernemen met als resultaat dat het land echt onbestuurbaar is, want als je niet de volledige macht over het leger en politie hebt kan je niks.

Ik snap echter dat de militairen nu in principe geen coup willen plegen omdat er dan weer beschuldigend naar hun kan worden gewezen.
Het beste zou nieuwe verkiezingen zijn, aan de andere kant, mocht nu PAD winnen, zal natuurlijk de tegenpartij demonstaties gaan organiseren omdat ze zien dat dit werkt en weer nieuwe verkiezingen te willen afdwingen. Toch zal nieuwe verkiezingen de enige oplossing zijn.

Zoals gezegd, als het te lang duurt zal het leger wel in moeten grijpen en de controle over de vliegvelden overnemen, want dat wordt toch wel als blammage gezien. De koning heeft inderdaad ook nog wat in de melk te brokkelen en het zal ook van hem afhangen wat er gebeurd.
Het leger is in staat binnen een paar uur een demilitaire zone te maken van Don Muang (en in mindere Mate Suvarnabhumi) en vliegverkeer vanaf daar te hervatten, maar op dit moment is de wil er niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63545441
Is de huidige regering eigenlijk een beetje democratisch tot stand gekomen? In 2006 was de toenmalige regering omver geworpen. Als de huidige regering op eerlijke wijze gekozen is hebben de demonstranten niet echt een punt lijkt me. Of is er corruptie in het spel?
  donderdag 27 november 2008 @ 03:38:54 #81
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63555581
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:27 schreef Kontiki het volgende:
Is de huidige regering eigenlijk een beetje democratisch tot stand gekomen? In 2006 was de toenmalige regering omver geworpen. Als de huidige regering op eerlijke wijze gekozen is hebben de demonstranten niet echt een punt lijkt me. Of is er corruptie in het spel?
Ja de regering is volledig democratisch tot stand gekomen. Corruptie is altijd een factor, als politicus kun je hier heel rijk worden, maar de verkiezingen waren (redelijk) eerlijk.
  donderdag 27 november 2008 @ 03:51:18 #82
6941 APK
Factual, I think.
pi_63555605
quote:
Op donderdag 27 november 2008 03:38 schreef Gaoxing het volgende:

Ja de regering is volledig democratisch tot stand gekomen. Corruptie is altijd een factor, als politicus kun je hier heel rijk worden, maar de verkiezingen waren (redelijk) eerlijk.
Ik was toen in Thailand en heb inderdaad niets gehoord over masale fraude, maar de PAD zegt nu toch dat er intimidatie plaatsvond en dat er stemmen gekocht zijn in het noorden?

Dat zou toch de reden moeten zijn om het parlement te ontbinden via die rechtzaak?

En dan: Thaksin-puppets weg --> Interimregering met 'wijze' mensen --> grondwet veranderen --> Parlement half gekozen, half benoemd om te voorkomen dat de Thaksin-clan weer aan de macht komt bij de volgende verkiezingen en de monarchie in stand houden na een eventueel toekomstig probleem van de koning?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_63557398
Laten we wel wezen dat de huidige regering democratisach gekozen is. En dat er nu eenmaal minder PAD aanhagers zijn dan dat er mensen op het platte land wonen. Zolang de "armen" meer wordt voorgehouden en of geboden door de partij van de huidige regering komt de PAD nooit aan de macht. Dus ook na nieuwe verkiezingen zal er niets veranderen. En als de koning dood gaat verandert het land helemaal in een chaos!
pi_63650277
Ze mogen weleens snel weg. Wat gebeurt er als ik 24 december wil vertrekken terwijl ze er nog zitten?
pi_63650315
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:51 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ze mogen weleens snel weg. Wat gebeurt er als ik 24 december wil vertrekken terwijl ze er nog zitten?
Dan ga je niet weg.

Join the club.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_63654124
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:51 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Dan land je gewoon in Chiang Mai of U-tapao. Met welke maatschappij vlieg je trouwens?
  maandag 1 december 2008 @ 12:04:04 #87
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_63664507
NU.nl
Betogers Bangkok trekken van centrum naar vliegveld
Uitgegeven: 1 december 2008 08:41
Laatst gewijzigd: 1 december 2008 11:15

BANGKOK - De duizenden betogers die in de Thaise hoofdstad Bangkok maandenlang de kantoorgebouwen van premier Somchai Wongsawat bezet hielden, verhuizen naar de vliegvelden nabij de stad. Dat maakte een woordvoerster van oppositiepartij PAD maandag bekend.

Het wordt tijd dat er wat traangas gegooid gaat worden op de vliegvelden. En dan ontruimen die handel.
1 week is lang geen vliegverkeer is meer dan genoeg.
Zo helpen ze de economie van Thailand om zeep. Ook zullen er nu veel minder toeristen gaan kiezen voor Thailand.
Explore the World
pi_63683367
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:02 schreef F04 het volgende:

[..]

Dan land je gewoon in Chiang Mai of U-tapao. Met welke maatschappij vlieg je trouwens?
Air Berlin. Die vliegen niet op deze bestemmingen. Ik heb ze gebeld, maar ze zeggen dat Phuket misschien een optie is.
pi_63683379
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef bluesparkle het volgende:
NU.nl
Betogers Bangkok trekken van centrum naar vliegveld
Uitgegeven: 1 december 2008 08:41
Laatst gewijzigd: 1 december 2008 11:15

BANGKOK - De duizenden betogers die in de Thaise hoofdstad Bangkok maandenlang de kantoorgebouwen van premier Somchai Wongsawat bezet hielden, verhuizen naar de vliegvelden nabij de stad. Dat maakte een woordvoerster van oppositiepartij PAD maandag bekend.

Het wordt tijd dat er wat traangas gegooid gaat worden op de vliegvelden. En dan ontruimen die handel.
1 week is lang geen vliegverkeer is meer dan genoeg.
Zo helpen ze de economie van Thailand om zeep. Ook zullen er nu veel minder toeristen gaan kiezen voor Thailand.
Helemaal gestoord die gasten, ze zetten Thailand echt voor schut
pi_63687343
Hey Pieldeprutkarbonkel heb je misschien een telefoonnummer van de eigenaar van die bungalows op Samet, die je in Thailand #16 heb gepost? * Laat maar, al gevonden.
Zit er aan te denken om vanaf morgenmiddag een aantal dagen op Samet door te brengen namelijk, wil even een paar verschillende mensen bellen om te vragen naar prijs en beschikbaarheid.
Wordt m'n eerste keer op Samet, dus als iemand anders nog tips heeft hoor ik dat graag!

[ Bericht 15% gewijzigd door MK9 op 02-12-2008 08:44:47 (*) ]
...Not all those who wander are lost...
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:44:06 #91
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_63691921
Zo te zien kan er binnen niet al te lange tijd weer worden gevlogen op Bangkok.

'Vluchten uit Bangkok weer mogelijk'
BANGKOK - De Thaise oppositie gaat ermee akkoord dat de vluchten vanaf de internationale luchthaven Suvarnabhumi van Bangkok onmiddellijk worden hervat. Dat heeft een vooraanstaande leider van het protest, Somkiat Pongpaiboon, dinsdag gezegd tegen het Franse persbureau AFP.
De luchthaven bevestigde dat er een akkoord is met de betogers. ,,Als er geen technisch probleem is, worden de eerste vluchten binnen 24 uur hervat'', aldus een zegsman.

(ANP)
Explore the World
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:01:29 #92
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63693721
In ieder geval niet tot de 15e door passagiersvliegtuigen (bron: The Nation)
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:22:37 #93
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63694231
quote:
The People's Alliance for Democracy announced Tuesday that it will end all of its demonstrations at 10 am Wednesday.

The Nation
pi_63695508
quote:
Regeringspartij ontbonden

In Thailand heeft het Constitutionele Hof vandaag bepaald dat de regeringspartij van premier Somchai Wongsawat, de Partij van de Volksmacht (PPP), ontbonden wordt wegens verkiezingsfraude. De premier en vijf andere partijleiders mogen de komende vijf jaar geen politiek ambt meer uitoefenen, zo werd besloten.

Somchai kwam op 17 december vorig jaar aan de macht. Hij volgde Samak Sundaravej op die moest vertrekken als premier wegens een schnabbel bij een kookprogramma op televisie. De partij van Somchai won de verkiezingen na een periode van militair bestuur in Thailand. Voor deze periode was Thaksin Shinawatra aan de macht, tot deze in 2006 werd afgezet als premier.

De voorzitter van het negenkoppige hof laat weten dat er geen andere optie was: "Of je het nou wel of niet eens bent met de uitspraak, we vragen je het te accepteren." Het aftreden van de huidige regering was door oppositiepartij Volksalliantie voor Democratie (PAD) geëist, omdat de regering te nauwe banden onderhield met oud-premier Thaksin Shinawatra.

Somchai is Thaksin Shinawatra's zwager en wordt gezien als zetbaas van Thaksin. De oppositie bezette twee vliegvelden om extra druk uit te oefenen. Circa 100.000 toeristen zijn door de bezettingen getroffen.
Bananenrepubliek dat land. Mja, gelukkig kan ik weer vliegen
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:43:50 #95
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63696226
quote:
Somchai kwam op 17 december vorig jaar aan de macht.
Hallo zeg, want een geblunder. Waar komt dit artikel vandaan? Somchai is 7 oktober dit jaar aan de macht gekomen. "De oppositie" is helemaal geen poliltieke eenheid. En volgens mij stond de teller op het moment rond de 250.000 toeristen.
pi_63696592
Ja, het is FOK! he Fantastisch voor luchtig nieuws, maar dergelijke buitenlandse artikelen heb je wat meer kennis voor nodig.

Waarom is Somchai eigenlijk verbannen? Die gast zit er net, wat kan hij eraan doen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:03:33 #97
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63696705
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ja, het is FOK! he Fantastisch voor luchtig nieuws, maar dergelijke buitenlandse artikelen heb je wat meer kennis voor nodig.

Waarom is Somchai eigenlijk verbannen? Die gast zit er net, wat kan hij eraan doen.
quote:
In Thailand heeft het Constitutionele Hof vandaag bepaald dat de regeringspartij van premier Somchai Wongsawat, de Partij van de Volksmacht (PPP), ontbonden wordt wegens verkiezingsfraude.
Uit je artikel hierboven
The line is a dot to you!
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:06:31 #98
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63696797
Och hemel, kwam het van FOK? Pffft, daar heb ik net gereageerd, maar ik had het artikel eigenlijk niet doorgelezen

De uhm.... executive board (nee dat is niet de juiste term, maar ik heb even geen tijd om terug te zoeken) van de partij is uit de politiek verbannen, en daar maakt Somchai dus deel van uit.
pi_63696931
Het partijbestuur bedoel je?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:37:27 #100
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63697645
Ik denk het wel ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties