abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63116480
het vorige deel: Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 36

De dreumessen, dreumussen en dreumesen...

16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 24-11-2008 20:20:36 ]
pi_63116535
Ik gooide hem dicht met de opmerking, waarom mensen in vredesnaam kraamcadeautjes in maat 92 of 98 geven. Met een beetje pech is je kind al kleuter voordat dat past...
  maandag 10 november 2008 @ 22:45:31 #3
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_63116698
Dan weten ze zeker dat je het nog niet hebt!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_63116716
Die rompers die wij hebben liggen, zijn dus zelfs in maat 104. Met Anna's groeitempo krijgt ze die helemaal nooit aan, omdat ze tegen die tijd geen rompers meer draagt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63117970
Hahaha ja inderdaad een kraamcadeautje in zo'n maatje is of al opgegeten door de motten of uit de mode tegen de tijd dat je kind het past Of dan past dat snoezige zomerjurkje net als het hartje winter is. Ach ik denk dan altijd maar aan iets van een gegeven paard enzo...

Marit Linde zat weer naast mij aan tafel omdat ze weer eens na een uurtje gillend wakker was geworden. Als ze wakker wordt, is het echt pijn-huilen en geen zeur-huiltje dus dan mag ze van mij eruit. Ik geef dan wat koud drinken of een koud danoontje in de hoop dat dat ook een beetje de pijn verdoofd. Ik kan haar nu moeilijk al bijna 2 weken lang elke dag vol paracetamol stoppen en ze heeft echt pijn aan haar tanden. Dentinox helpt helaas voor geen meter
pi_63118157
En ze ligt alweer in bed te huilen Ik wilde net zelf ook naar bed toe gaan
pi_63119095
Och Stiemie hopelijk is ze inmiddels weer in slaap!

Haha Yppy, dat herinnert me eraan dat wij destijds ook een romper maatje 104 hebben gekregen, met 'snoezige' beertjes erop Ik denk niet dat die ooit het daglicht zal gaan zien
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63121823
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:40 schreef p_iglet het volgende:
Ik gooide hem dicht met de opmerking, waarom mensen in vredesnaam kraamcadeautjes in maat 92 of 98 geven. Met een beetje pech is je kind al kleuter voordat dat past...
Ow ja maat 98 is dat vestje, 96 bestaat helemaal niet...
Gekregen van de oma van lief. Die begon dus met een vestje in maat 98. Nu kregen we laatst een soort jurkje in maat 80 of 86... Is maar de vraag of ze dat past als het weer jurkjes weer is. Het is niet echt iets voor de winter, als het te kort wordt zou ze het in het voorjaar misschien nog als dingetje over een shirtje aan kunnen misschien.
Dus volgende keer krijgen we vast iets wat te klein is... .
Het idee is wel lief
Fake it till you make it...
pi_63121944
Stiemie, ik hoop dat jullie nog geslapen hebben.. Er bestaat ook een homeopatisch middeltje tegen pijnlijke tandjes, chamodent, als ik het goed heb.. Dat zou je nog kunnen proberen?
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:40 schreef p_iglet het volgende:
Hier kwamen die bruik& trui van mijn oud-tante (zus van overleden opa). Ze is inmiddels ruim over de 80, dus heeft nogal last van ouderdomskwaaltjes. En ze weet wat voor stevige beren er in de familie rondlopen
pi_63122513
Stiemie, hoe is het gegaan vannacht?
lastig die tanden he ik snap je aktie van even er uit en wat eten dan ook wel hoor ...

ilse vanmorgen met 38.5 wakker geworden
eens zien wat deze dag ons gaat brengen
pi_63122664
Vannacht heb ik haar een paar keer horen huilen, maar het was meer een zeur-huil dus ik haar maar laten liggen. Ik ben anders echt bang dat ze er zo aan gaat wennen dat ze er 's nachts uitmag.

Ilse nog niet beter dus Is ze ook echt ziek of alleen een beetje hangerig?

Straks gaan Linde en ik naar mijn werk. Lekker lunchen in verband met zwangerschapsverlof van mijn collega. Ik hoop dat Linde er een beetje zin in heeft en zich gedraagt
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:37:56 #12
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63123605
Dag allemaal,

ik heb een hele leuke verjaardag gehad en ben heel erg verwend maar nu ben ik een echt peutertje dus ik zwaai naar alle dreumesjes en tot snel allemaal want jullie komen ook vanzelf naar de peutertjes...

Liefs Kaith
pi_63124527
Daaaag Kaith
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:44:33 #14
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63125162
Kaith tot over 6 nachtjes slapen.

Veel plezier Stiemie... en chamodent is zeker het proberen waard. Bij Fleur werkte dentinox niet en chamodent wel (tot verslavends aan toe) en bij Maud is het andersom. Hopelijk is ze er snel vanaf.

Gisteren genoten van zowel Maud als Fleur. Ze waren mee naar de groothandel om kerstspullen in te kopen en ze hebben zich vermaakt met een hele grote doos, waar ze in kropen. Zo heerlijk om te zien en maar roepen en zwaaien...

En ze is echt dreumes af. Het wordt een grote meid met al haar geklets en gedoe. Heerlijk om zo een klein meisje te hebben.
pi_63131060
Heerlijk chaca!
pi_63140672
Daaag Kaith!!
Tjonge en Maud vliegt er zowat al weer achteraan! niet te geloven. Nog een poosje en dan staat Meike weer bovenaan.

Stiemie, ik zou denk ik ook proberen om er niet steeds aan toe te geven, ze weten het snel he, die kleine haaibaaitjes!! Sterkte ermee, leuk is het niet!

En ook nog beterschap voor Ilse....hoe is het nu met dr? Behalve koorts? Lijkt me behoorlijk heftig, een pasgeboren baby en een zieke dreumes.....dat kost je weer heel wat uurtjes nachtrust ben ik bang. Ook veel sterkte in huize Marit!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63140819
Dagdag Kaith,

Chaca, geniet maar lekker van je meiden!

En Marit en Stiemie, ik hoop dat jullie snel weer 2 fitte dametjes hebben..

Hier weinig bijzonders.. Chris is af en toe lekker humeurig, af en toe lekker vrolijk.. Eet soms prut, eet soms heerlijk. Slaapt soms makkelijk, en soms moeilijk.. Wat een variatie in het leven van een dreumes
pi_63151297
Dag Kaith!

Deepfreeze heb er niks aan toe te voegen, zo gaat het hier ook.

Ilse en Linde, beterschap.
Stiemie, als ze er echt zoveel last van heeft zou ik wel gewoon een zetpil geven voor in de nacht.

Damian heeft weer een flinke sprong gemaakt. Hij lijkt helemaal niet meer op een dreumes.
Hij wil ineens alles zelf doen. Boterhammen smeren, ook op een grote stoel aan tafel zitten, zelf aan en uitkleden. Hij wil ook zelf zijn kleren en jas uitzoeken en wordt boos als hij het niet aanmag dan. En hij kletst de oren van je kop.
pi_63152798
Stiemie en Marit, hoe is het gegaan vannacht?

Chris gaat (als het goed is), per 1 december naar een KDV. Ze hebben al heel snel plek voor 1,5 dag en de andere halve dag gaat op de wachtlijst. Nu moet alles snel geregeld gaan worden, want ze willen 2 weken wennen (1 uurtje met ouder, 2 uurtjes zonder ouder, slaapje zonder ouder, 1 hele/halve dag).
Weer een nieuwe fase, maar ik denk dat het voor Chris wel goed is. Dan ziet hij wat meer andere kinderen, en ziet hij de ontwikkelkunstjes wat van hen af. Gaat hij misschien ook eens lopen
pi_63153045
Leuk Deepfreeze!
Wel spannend hoor per 1 december al, dat is snel en wat een geluk dat ze dan nog plek hebben.
Chris zal het vast ook erg leuk vinden om met andere kindjes te gaan spelen.
Maakt hij eigenlijk al wel losse stapjes?
pi_63153304
noop.. Hij loopt alleen aan 2 handjes. Maar hij wordt wel handiger met achter een stoel/blokkenwagen lopen, je ziet wel dat hij stabieler wordt, en meer zijn evenwicht kan bewaren. Dus ik verwacht dat het wel goed komt.
Als hij maar sneller dan mijn zusje is.. Die was net 2

Ik was ook wel een beetje verbaasd dat ze zo snel plek hadden, vorige week dinsdag heb ik het pas aangemeld. Maar ik heb een doelgroep verklaring, en dan bemiddeld de gemeente de plek voor je. Dus dat heeft misschien geholpen. Hier in ieder geval geen drama's met wachtlijsten van een jaar
pi_63154429
Welke gaat ie heen Deepfreeze? KOE toevallig?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_63154696
Hoi nicole
Eentje van de SKE. Ik pm de naam wel even...
pi_63156704
Mag ik even ? Linde is gisteravond zonder een kik te geven naar bed gegaan en ze heeft de hele nacht gewoon doorgeslapen Natuurlijk net nu we met mijn ouders hebben afgesproken dat Linde daar zaterdag gaat logeren zodat we weer even bij kunnen slapen Ach het logeren zal toch wel leuk worden, dus wat maakt het uit.

Dag Kaith en daaag Maud Wat zijn jullie alweer snel echte grote dametjes aan het worden

Deepfreeze wat fijn dat je zo snel een plekje voor Chris hebt gevonden!

Damian wat klinkt je ineens groot zo zeg! Je eigen boterham smeren Appelsap ik ben na een paar dagen gestopt met de zetpillen. Linde had anders 2 weken lang een zetpil gehad. Dat leek me zo veel.
pi_63157664
Had vanmorgen de wijkverpleegkundige weer hier, die kwam kijken hoe het gaat. En eigenlijk gaat het prima. Alleen Meike vond het niet zo gezellig dat ze er was , en heeft alleen maar gehuild en "ahm ahm" (dan wil ze op de arm) geroepen.....hmmmm echt dat claimgedrag vertoonde ze. De wvk was allang blij dat ze kon zien wat we bedoelen . Ze heeft me ondertussen wat gecoacht hoe ik ermee aan moet (bijv geen vragen stellen als er eigenlijk geen keuze is (bijv. zullen we naar boven gaan?) duidelijk zeggen dat ze moet stoppen met huilen omdat er niks aan de hand is, dat soort dingen.
Over 2 maand komt ze weer terug
En uiteraard, toen ze de deur uit was was Meike ook weer blij.
Wat is het toch een kleine heks!
pi_63160392
Hahaha klein heksje Meike Lekker he als ze zo doen. Zijn ze soms zo goed in...

Ik zat gisteren op de wc en toen hoorde ik Linde binnen de hele tijd "Nee-nee" zeggen. Liep ze dus met mijn mobieltje te prutsen... Zo van: ik weet dat het niet mag, maar als jij er niet bent doe ik het lekker toch
  woensdag 12 november 2008 @ 15:43:46 #27
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63161104
Wat leuk dat Damian al zo groot wordt en doet!

En Meike, you evil woman...

Hier alles prima in orde. Anna wordt ook met de dag een groter portret. Ik moet gewoon zo om haar lachen. Hoe ze haar speeltjes in het bad gooit om aan te geven dat ze er in wil, hoe ze mijn hand pakt en op de laptop legt om nóg een keer op de knop te drukken om de Sesamstraatliedjes te kunnen spelen. En vooral wanneer ze 's ochtends aangekleed is, opstaat op haar commode en hard "Kaaaaaaaarrr" roept en mij vervolgens om mijn nek springt en me knuffelt
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63161938
Wat klinkt dat goehoed !

Hier 1 tante die helemaal goed in haar velletje zit, tante2 (Pien) heeft het wat lastiger de afgelopen dagen. Geen idee wat ze heeft.

Ik ga ze zometeen maar lekker ophalen. Mijn kleine duo
pi_63162223
Meike, goed dat je het toch even laat zien toch

Linde lekker gebeld?

Anna .

Pien

Mirte is gefrustreerd om ALLES.
Terwijl ze ook wel heel lief bij papa op de bank kan zitten nu. Ze is net uit bed en lijkt toch alweer moe...
pi_63162797
Modus aan voor Nijna en KP:

Het is een fase, het is een fase, het is een fase...

en dan heb je opeens weer een allerliefst meisje dat alles zelf wil doen, je overal bij wilt helpen en opeens niet meer aan je benen zit vast geplakt.

Oftewel; sterkte ermee!!
pi_63163817
Het valt allemaal best wel mee, hoor.
Ze zit meer zichzelf in de weg.
Ik heb er weinig last van, eigenlijk.
pi_63164441
Kijk van die mentaliteit zou ik ook een beetje moeten hebben
pi_63164862
*gooit nuchtere Achterhoekse mentaliteit richting het Noorden*
pi_63171845
Zo, dan. De taart is besteld. En ook voor Maud is er een speciaal melkvrij taartje...zou die soja-slagroom nog goed zijn van vorig jaar??. De cadeaus liggen in de aanslag en morgen ga ik nog slingers kopen, want die zijn met de verjaardag van Fleur gesneuveld. Misschien nog wat ballonnen. En de boodschappen voor het bezoek zijn ook al in huis. Het mag zondag worden.

En hiep, hiep hoera begint ook al steeds minder als hie hie hoere te klinken...
pi_63171957
hie hie hoere..hahahaha
Klinkt gezellig al die voorbereidingen, chac !

Floor heeft als een flinke Haage tongval ... kikker = kikuh
pi_63172401
kikuh
Maud heeft hier over kiendjes...
  donderdag 13 november 2008 @ 11:23:34 #37
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63185456
KP, dat is ook geen kikker, dat ís gewoon kikuh, als in gaaf, vet en cool. Woon je nâh in De Haag of niet?

Maud ook al weer bijna een peuter...het gaat zo rap allemaal.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63188173
He getsie fases.. Die slaan we echt over

Chac, nog maar een paar daagjes.. Dan is je bijna peuter een echte peuter..

Ik betrapte Chris afgelopen week op een Oooh.. zoals in de twentse cooooo-la.. En dat met een frieze moeder en zuidhollandse papa

Hier vandaag een zwaaiend jochie, Bumba werd heel lief uitgezwaaid
En hij doet nu zijn eerste slaapje van de dag. Eens kijken of ik hem toch over kan krijgen op 1 slaapje, want de laatste 3 dagen heeft hij 2 keer zijn eind-middagslaapje geweigerd.
En de papieren van het KDV zijn binnen.. Van 1 december tot midden februari op de babygroep, en daarna naar de dreumessen. En dinsdag intake gesprek. En dan tot 1 december een paar keer wennen. Het gaat nu opeens wel snel.
pi_63188364
Spannend DF.

dat zwaaien.

Maud d'r ingebouwde klok doet het goed... nou,ja ze is het ritueel gewend. Op maandag of woensdag Fleur naar school en dan meteen door om boodschappen te doen. Tegen de tijd dat we dan terug zijn is het bijna half 10. Als ik dan bijna klaar ben met het opruimen van de boodschappen komt ze me halen... mama, trinkuh, koekuh...lala? LALA? Ja, de teletubies zijn favoriet bij d'r, maar Bumba doet er ook niet voor onder.
pi_63188854
Ik vind de teletubies helemaal niks.. Van die brak-pratende knuffelberen. Dus die zap ik weg
Liever de bibaboerderij, het zandkasteel, de tweenies.. Maar favoriet bij Chris is nijntje (lief klein konijntje).

Hij doet tegenwoordig zelf de tv al aan
pi_63189010
Biba-boerderij helemaal geweldig... Ze loopt tegenwoordig heel hard weg als ik begin met Ik wil een kika....kusje een kika..kusje van jou... ze heeft iets te goed naar kikakip gekeken geloof ik. En Kiekeboe koe kan ze ook al goed nadoen. Zit je net rustig, staat ze heel stilletjes naast je en hoor je BOEHOE!!
pi_63189352
DF, Mirte doet zelf de stereo aan... ze weet nog net niet welk knopje van de cd speler ze moet hebben anders kon ze haar eigen cd-tjes draaien... .
Ik ging haar net naar bed brengen en ze kreeg haar zin niet, gebalde vuistjes en "hhgggnnnnn" .
pi_63189516
hihi, een boze Mirte.. Die boze kleintjes zijn zo schattig
pi_63189532
Deepfreeze, wat spannend zeg, Chris al bijna naar het kdv... Hij gaat het er vast erg leuk vinden en je binnen no time verrassen met allemaal nieuwe kunstjes

Chacama, je grote meid al bijna 2...
En er zijn er meer pas jarig geweest, gefeliciteerd nog

Devin kijkt ook graag Bumba en Nijntje en hij is dol op het liedje van de Fabeltjeskrant, maar het programma zelf kan hem totaal niet boeien.
Mijn jongen is verliefd Op zijn deken
Al een week of 2 sleept hij in huis constant zijn deken (dekbed) rond en sinds dit weekend moet zijn 2e deken er ook aan geloven, die moet hij ook steeds vasthebben. Ook als is hij niet moe, hij gaat vaak zomaar midden op de grond op zijn deken liggen en ermee knuffelen. Wel lief, maar ook een beetje link. Zo is hij gisteravond over die dingen heen gestruikeld: tand door zijn lip, veel bloed maar hij heeft niet gehuild.
Vanmorgen naar de kinderboerderij geweest en hij is over zijn angst heen
Als vanouds de geitjes, varkens en ezels geaaid, zichzelf schor mooooooooeeeeeee-en tegen de koeien, 30x head first van de glijbaan af racen, in de modderige zandbak spelen, achter de loslopende parelhoenders aanhollen.... En nu ligt hij logischerwijs uitgeteld te

Vanmiddag naar de dermatoloog met hem. Hij heeft witte vlekken op zijn benen. Al vanaf de zomer eigenlijk Ik dacht eerst aan "gewone" pigmentvlekjes vanwege de felle zon in Turkije, maar nu hij allang niet meer bruin is zie je ze nog steeds. Ik was ze eigenlijk min of meer "vergeten" steeds... Een bevriende arts zag ze laatst en ze vond het op een schimmel lijken. Hij heeft geen jeuk (gehad) en lijkt er helemaal geen last van te hebben, maar ik schrok me wild en vanmiddag dus naar de dermatoloog.
.... met gevoel voor drama....
pi_63194242
Hoe was het bij de dermatoloog Kersjes?
Red de zeehond!
pi_63195950
Goed Jelly, het is in ieder geval geen schimmel.
Wat het wel is wist ze niet helemaal zeker, maar ze vermoedt dat het restjes opdrogende/wegtrekkende eczeem is. Op de plekken smeren met hydrocortison creme op zijn rechterbeen en over 3 weken terug om te zien of het aan die kant minder is geworden en de behandeling dus aanslaat.
pi_63196067
Linde is gek op de teletubbies en je zal zien Deepfreeze als je ze maar vaak genoeg kijkt, ga je ze steeds iets leuker vinden Zodra die baby in die zon in beeld komt, begint ze al te terug te giebelen

pi_63196103
Fijn dat het niks ergs is bij Devin! En de kinderboerderij klinkt zo wel heel gezellig hoor
pi_63198613
Fijn dat het meevalt met Devin. En gelukkig vind hij de diertjes weer leuk! Blijkbaar toch ook even een fase geweest..

Stiemie, wat een enge hoofden hebben die tubbies eigenlijk..
Maar Linde heeft leuke krulletjes!
pi_63199737
Linde

Jet kijkt nog steeds geen tv ze heeft er de rust niet voor om stil te zitten! Vanavond wilde ik haar kennis laten maken met Sesamstraat, maar hoe laat komt dat eigenlijk ..... .....

We hebben het zo druk gehad met niet leuke dingen dat alles er bij inschoot! Vreselijk is dat!

Morgen groot feest, want Jets opa en oma zijn 50 jaar getrouwd
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_63200089
Beaker, gefeliciteerd en veel plezier morgen op het grote feest!

Sesamstraat komt trouwens op Ned.3 om 19:15 uur. Een rot-tijd, wij zitten dan altijd nog te eten.
's Middags wordt het herhaald en ik heb het wel eens voor Devin opgezet, maar hij vindt het niet zo leuk. Zijn Sesamstraat cd's vindt hij daarentegen wel weer leuk!
pi_63200275
19.15, nederland 3?? dan weet ik niet welke sesamstraat jij kijkt

Op onze tv komt sesamstraat op nederland 1 om 17.25.
De herhaling/middaguitzending op nederland 3 om 13.15

Pepijn vind het erg leuk maar om 17.25 zijn we vaak nog niet thuis of word het vergeten.
  donderdag 13 november 2008 @ 20:30:38 #53
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63200374
Beaker, reden voor een feestje dus. Sesamstraat begint rond half zes.
dat halen we hier nooit, dus Anna mag altijd de Sesamstraat liedjes op de laptop kijken.
pi_63200706
's morgens is sesamstraat er om 07.30 Het moment waarop ik snel kan douchen en Kermit, Ernie en Ieniemienie even oppassen
pi_63201191
Ooops, dat noemen ze nou een typische communicatie-stoornis
"Schat, zit je de tv-gids te lezen?"
"Ja"
"Hoe laat komt Sesamstraat eigenlijk?"
En toen ging het een beetje mis dus!
Anyway, rond half 6 kunnen we het ook niet kijken.
Wel raar trouwens dat ze als het is afgelopen allemaal naar bed gaan (toch?)
Ik denk dat er niet veel kindjes al voor 18:00 uur naar bed gaan....
pi_63201402
Er is weer een nieuwe intro en exit bij Sesamstraat. Het begin is Pino en de rest aan het verstoppertje spelen, en ik dacht dat de exit was dat ze met zijn alleen aan het eten waren.
Dus dat klopt dan wel weer. Al kijken wij meestal ook de ochtend variant.

Vandaag een echte 1-slaapjes dag.. Van 6.30 tot 12.45 en van 15.15 tot 20.30 wakker geweest. Lekker vrolijk, met wat nukken hier en daar.
Gisteren had hij 2 keer goed geslapen, en misschien daarom wel om 6.30 wakker. Dus eens kijken wat het morgen wordt.
pi_63203327
Jeetje Chris, maar anderhalf uur over de hele dag! En het dan ook nog zo lang volhouden. Knap.

Al ben ik ook wel blij dat Meike tussen de middag minstens 2 uur slaapt, anders kan ik mijn Fok!verslaving niet bijhouden

Bibaboerderij lijkt me echt leuk, alleen komt dat op zo'n achterlijke tijd op tv toch? 7 uur sochtends ofzo? Dan zijn we hier nog lekker aan het slapen....
pi_63203780
Neuh, 2,5 uur.. Van kwart voor 1 tot kwart over 3

Biba komt ook rond 13.40. Maar dat is waarschijnlijk ook bedtijd.
Misschien voor sinterklaas op DVD
pi_63203884
ezelmodus aan
* * XXXKarinXXX moe is, niet meer rekenen kan.....*
ezelmodus uit
  donderdag 13 november 2008 @ 21:58:40 #60
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63203901
Als we 's avonds Sesamstraat kijken, kijken we de volgende ochtend gewoon weer. Pap of boterham erbij en ik kan ook even rustig mijn kopje thee drinken...
pi_63204124
* Deepfreeze stuurt Karin richting bedje.
En gaat zelf ook die kant op
pi_63204764
Hier wordt eigenlijk alleen 's ochtends gekeken, omdat we 's avonds nog onderweg zijn van oppas naar huis.
En slapen doen we in de vroege ochtend helaas niet .... Ik zou nu het hele programma vanaf kwart voor 7 op kunnen noemen, maar dat doe ik niet. Tv gaat ook pas aan om kwart voor 7, hoe vroeg ze ook naast ons liggen. Fleur heeft het al eens geprobeerd... maar mama Nickjunior is wel al wakker, hoor.... om 6 uur! nou, nee Fleur de tv is dan nog niet wakker bij papa en mama op de kamer.
pi_63212194
Twijfel... vrijdag is mn zwemdag met Mirte, maar lief heeft de auto mee.
Ik kan met het OV wel bij het zwembad komen, maar het is bijna een half uur in de bus en dan zijn we ook nog net een half uur te vroeg... Een bus later ben ik bang dat we het niet redden en het een gehaast wordt en dat schiet natuurlijk ook niet op.
Eigenlijk heb ik geen zin om met de bus te gaan, auto lenen van mn schoonzusje... geen idee of ze moet werken en als ze niet werkt ligt ze uit te slapen en wil ik haar eigenlijk ook niet wakker bellen (en ik denk dat Mirte vervoeren in MC niet meer geheel veilig is en andere stoel zit in onze auto dus die optie valt eigenlijk af...).
En het laten schieten voor deze week... het voelt zo als spijbelen. Terwijl het helemaal vrij is om te komen of niet. Ik wil Mirte ook niet haar wekelijkse zwemuitje "afpakken" al heeft ze daar vast niet zoveel besef van... Ik heb er last van als ik niet ga... maar voor een half uur zwemmen als die heisa met de bus, ik weet t niet... (misschien hoort dit meer in het moeder topic thuis)
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:21:10 #64
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63212735
Ik ging niet Nijna. Als je nou alleen schreef over een hoop gedoe, maar je ziet er volgens mij tegenop, toch?
Lena heeft nog weinig oog voor de tv, soms kijkt ze even 3 minuten met Luuke mee, maar het boeit haar niet zo.

Vandaag is ze van het lange afstand rennen. Je ziet haar denken "Waar zal ik nu weer 's op afgaan?" Om vervolgens full speed door de kamer te crossen.
Verder laat ze direct wat van zich horen als Luuke ook maar met 1 vinger naar haar wijst. Die kan nogal hardhandig zijn met haar zusje, en Lena is het beu. Al lagen ze gisterochtend heerlijk te knuffelen op bed, terwijl Lena heel lief "Sus" zei.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63212739
Wij zijn een tijdje terug met de trein gaan zwemmen Nijna, waren we een uur onderweg. Ik vond het wel de moeite, ondanks dat het een hele reis is. Meestal gaan we op de fiets, dan is het ruim een half uur, goed te doen. Is fietsen voor jou een optie? Dan kun je iig zelf je aankomsttijd plannen. Voor het zwemmen gaan we vaak al in het water om te spelen.
Als je niet gaat, dan beseft ze dat vast niet eens. Hier dringt het 'zwemmen' iig pas door als ze d'r zwempak ziet. Dan moeten we ook gaan. Haal ik dat niet uit de kast, dan is het ook goed en vraagt ze er verder niet om.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_63213186
Lishe, het is dat ik niet weet hoe ze het vind in de bus en een half uur haar op schoot houden... ik zie het niet zo erg gebeuren.
Wat leuk zeg Lena zo aan het rennen en doen! Lief dat geknuffel saampjes

Yppy, als ik zeker wist dat het droog zou blijven dan was het misschien nog wel een optie, ik denk ook ruim een half uur... Hier eerder het water in kan eigenlijk niet echt. Want er is een les voor ons en het bad is maar klein (het is echt zo'n doelgroepenbadje en verder niks, minizwembad, maar wel lekker warm).
Ik ga dit weekend naar mn ouders en heb al even zitten kijken of daar in de buurt wat open is zondag, dan gaan we misschien zondagochtend wel even (net als vroeger ).

De "les" slaan we maar even over voor vandaag... en dan ga ik nu proberen om mezelf ervan te overtuigen dat dat ook ok is .
pi_63215643
Ik zou het ook een keertje skippen Nijna.
Ik ga straks ook even met Meike zwemmen.
Ze was de laatste tijd erg bang in het water, maar ze is vorige week met oma wezen zwemmen en dat ging prima, dus we wagen nog maar een poging! Gaat dat goed dan ga ik peuterzwemmen zwaar in overweging nemen.

En de tv....het liefst kijkt ze de hele dag! Dat gaat niet door natuurlijk, maar een half uurtje per dag kijkt ze meestal wel (en het is ook erg handig tijdens het koken)
Ze vraagt sochtends wel meteen om "bies?" (teletubbies) en zeg ik dat die slapen dan komt ze met Toto op de proppen....(zandkasteel)
pi_63218948
Slimme Meike. Hier is het vaak sesamstraat tijd als ik ga koken. Mirte even afgeleid en dan kan ik de boel in elk geval even opzetten.
pi_63220612
We zijn er weer van het zwemmen, het was leuk. Maar nog niet zo leuk dat we gaan peuterzwemmen.
Ze vindt het pierenbadje geweldig, maar het eerste en tweede bad niet zo. Ze wil dan op het trapje zitten en dan heb je het wel weer gehad. Denk dat we eerst maar eens zo nu en dan met haar heen moeten gaan, en hopelijk wordt ze dan ook weer wat driester in het water. Vind het ook best moeilijk wat de beste tactiek is. Ik heb haar wel op de arm genomen en in het water gegaan, maar dan zegt ze "nee nee!" en begint te huilen. Dus toen ben ik maar weer met haar terug gegaan naar het pierenbadje....ik doe het maar voorzichtig aan, en laat het aan Meike over. Ben bang dat ik het anders misschien forceer, en dat we dan weer terug zijn bij af.

Ze ligt nu in bed (we zijn bij opa en oma) en ik ben haar slaapknuffel vergeten mee te nemen. Het zal me benieuwen of ze wel gaat slapen....
pi_63232586
Nijna heb je er inmiddels rust mee dat je niet bent gaan zwemmen?
En Meike heb je nog geslapen zonder knuffel?

Hier weer een moeilijk avondje. Elke half uur hoor ik gehuil uit Linde's kamer komen Nu is het ons wel opgevallen dat ze als ze overdag 2 slaapjes doet 's avonds veel beter slaapt. Zodra ze maar 1x slaapt, gaat het slapen 's avonds en 's nachts erg moeizaam. Nu heeft ze vandaag bij de opvang maar 1x geslapen omdat ze niet moe geweest was volgens de leidsters. Zo het echt zo kunnen zijn dat ze door minder slaap moeilijker gaat slapen? Je zou juist verwachten dat ze dan 's avonds extra moe moet zijn... Iemand die hier ervaring mee heeft?
  vrijdag 14 november 2008 @ 22:14:41 #71
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63233017
Meike heb je nog kunnen slapen?

Stiemie, hier kan ik een volmondig ja op beantwoorden. Kinderen hebben gewoon overdag nog slaap nodig. Missen ze die slaap (in het begin 2x en later dus 1x) dan ga je 's avonds inderdaad de mist in. Ze zijn zo moe dat ze niet kunnen slapen. Het llichaam in gewoon te onrustig. Zowel Maud als Fleur hadden dat. Het was op een gegeven moment bij ons zelfs zo erg, dat de de oppas en ik - toen Fleur 2 was - een week tegen F. hebben gelogen om hem ervan te overtuigen dat meer slaap niet betekende dat ze slechter sliep. F. was er van overtuigd dat ze niet veel slaap meer nodig had en dan 's nachts beter zo slapen..... Ik heb hem toen geprobeerd uit te leggen dat het niet zo werkte. Er zit wel een maximum tot hoe laat ze mag slapen, maar niet het aantal uur. Na een week, waarbij ze de ene keer 1,5 uur sliep en de andere keer 3 uur EN 's avonds gewoon lekker ging slapen en ook doorsliep, konden we hem overtuigen dat ze echt wel soms meer dan 1,5 uur slaap nodig heeft en je niet zomaar kunt stellen dat 1,5 genoeg is of 3 uur te veel. Dat vond F. raar, maar uiteindelijk snapte hij het wel. En nu met Maud is juist hij degene die me daar weer aan moest herrineren.... Chaca.... soms heeft ze gewoon meer slaap nodig, dat weet je toch nog wel van Fleur....

Kun je met het KDV niet afspreken dat ze het gewoon altijd moeten proberen.... gewoon standaard 2x slaap aanbieden... bij sommige kindjes zie niet dat ze moe zijn... die gaan maar door tot ze letterlijk over de flits gaan en dan helemaal niet meer in slaap komen en zich dan echt in slaap moeten krijsen/huilen.

Slingers in huis en de *2* ook.... heb er gewoon zo'n zin in om haar te zien glunderen...

metal note; batterij opladen.
pi_63233316
Normaal gaat ze ook altijd 2x slapen daar. Maar ja leidster weg en nu een nieuwe en ze is al bijna anderhalf dus dan gaan veel kindjes naar 1 slaapje en ze zag er niet zo moe uit etc... Nou ja zo lang er kindjes om haar heen zijn is er afleiding en gaat ze maar door. Nou ja we zien wel hoe we de nacht doorkomen Morgen logeert ze een nachtje bij mijn ouders dus dan kunnen we lekker bijslapen

Chaca niet de batterij vergeten he? We willen natuurlijk wel foto's zien!
pi_63239053
Lastig slapende Linde...
Je kent de frase over de fase toch wel he?

Chaca, het vooruitzicht om je kleintje te zien glunderen is fantastisch!
Wij gaan vanmiddag kijken bij de intocht van Sinterklaas hier in het Stadshart en daar heb ik nu al voorpret van! Een deel voor mezelf ik was zo'n fanatiek kindje dat altijd een mega-stapel tekeningen voor de Sint had meegenomen en de halve gang volzette met lekkers voor de Pieten en het paard maar vooral natuurlijk omdat ik weet dat mijn ventje zo gaat genieten van de drukte, de muziek, de kinderen en alles eromheen. Lekker veilig bij mama op de rug, en hopleijk nog wat pepernoten vangen ook! Die lust hij ook, maar gaat er enorm smerig van kwijlen waardoor alles onder de bruine smurrie komt te zitten

Lishe, je verhaal over de 2 zusjes Gelukkig rammelde ik nog niet

Karin, is het Meike nog gelukt te slapen zonder d'r knuffel?

Devin is gister met zijn oma, tante en neefje naar een winkel in Beverwijk geweest. Ik vind dat echt hilarisch, daar ben ik zelf dus NOG NOOIT geweest!
In de auto lagen hij en zijn baby-neefje op de achterbank te pitten
pi_63239318
Maud heeft d'r eerste cadeautje gescoord. Een prinsessenjurk voor d'r babypop die ze morgen gaat krijgen. Voor nu heeft de pop van Fleur hem aan. het scheuren van het papier had ze zo onder de knie...
pi_63239405
Haha, kon je je niet inhouden?
pi_63240391
Euhhhh, ben je een slechte moeder als je je 17 maanden oude dreumes zichzelf laat volproppen met snoep?
Zo ja, dan heb ik zojuist een enkeltje hel verdiend
Devin had net het zakje strooigoed gevonden dat hij na afloop van de Sint Maarten - optocht had gekregen. Hij had er de afgelopen dagen al vaker mee gespeeld, ertegen praten en steeds aan ons laten zien, echt zo van "kijk eens wat ik gekregen heb van die aardige mevrouw?"
Nou had hij het zakje opengescheurd en begon de inhoud gulzig op te eten. Niet alleen de pepernoten, ook de zachte schuimpjes, de tumtum's en zelfs 2 hartjes gingen op
Ik liet hem maar, de eerste keer dat hij echt bewust snoep krijgt en hij vond het zo heerlijk! Bovendien had hij daarvoor al een kiwi en een manadarijn op, hij krijgt dus niet alleen maar junk te vreten
Nu ligt hij met schone kleren (zie smerig pepernoten-kwijl opmerking van hierboven) te tukken. Ondanks alle suiker die erin is gegaan!
pi_63240711
haha Devin, kleine suikerfreak, was hij daarna helemaal hyper of viel het mee?
Meike gaat ook los hoor bij het zien van snoep. En dan vooral "alla" (chocola) die tic heeft ze van mij meegekregen. Als Meike een plasje of poepje op het potje doet krijgt ze dan ook een chocoladecentje.

Meike heeft trouwens niet geslapen zonder haar Dirkje.....
Poosje rustig gelegen maar na een tijdje begon ze te roepen.. "mama!!" Toen ik na een poos maar eens ging kijken stond ze rechtop en had ze de slaapzak ook maar vast uitgedaan.

Maud alvast veel plezier op je verjaardag!
pi_63241235
Jahoor net als je denkt: mijn kind is altijd vroeg wakker dus ik hoef geen wekker te zetten als mijn ouders hier om 10 uur komen, slaapt ze tot half 10 uit Dat was dus even haasten... Linde is nu mee met opa en oma. Ze gaan kijken bij de zwarte pietjes in de Bijenkorf en morgen hebben we een feestje dus dan pikken we haar weer op Ze had er in ieder geval veel zin in

Devin ouwe snoepkees Van die paar snoepjes is hij echt niet ineens verpest hoor Kersjes Lekker toch om 'm zo te zien genieten

Meike dus toch niet gaan slapen en zelf je slaapzak uitdoen! Niet aan Linde uitleggen hoor hoe dat moet!

Maud veel plezier! Leuk he dat ze nu doorkrijgen dat het niet om het papier gaat maar om wat erinzit
pi_63242008
*KP doet al maanden de rits vd slaapzak aan de achterkant*
pi_63242268
Hier een spook met een vreetdag vandaag...

Sinds meneer om 8 uur wakker werd is de score.
Grote bak yoghurt met muesli
banaan
3 boterhammen
snee krentenbrood
En net heeft hij heerlijk sinterklaas zitten kijken met een klein bakje kruidnootjes en chocomel

Dat is meer dan dat ik wegkrijg in die tijd
pi_63242443
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 09:22 schreef Kersjes het volgende:
Haha, kon je je niet inhouden?
gekregen van de oppas.......dus ik was het niet...
pi_63242486
Nijna jammer dat je niet kon zwemmen. Maar ik zou het ook niet gedaan hebben. De heenreis gaat misschien nog wel, maar de terugreis zijn ze vaak moe, en om dan een half uur verplicht stil te zitten in de bus

Karin, ik zou dat zwemmen ook niet forceren. Ze went vanzelf wel. En te watervrij is ook niet handig.

Maud, nog maar 1 nachtje

Kersjes, een keer een suikerbom kan toch niet zoveel kwaad.. Zolang het niet dagelijks is.

Stiemie, lastig he, deze periode.. Chris zit ook echt tussen 1 en 2 slaapjes in. Donderdag en gisteren redelijk goed op 1 slaapjes gedaan. En nu ligt hij ook aan zijn 1e slaapje. Hij moet nog "leren" om dat ene slaapje lang te maken. Gisteren sliep hij maar 1,5 uur. En dat is best kort voor een hele dag. En dat terwijl opa&oma overdag aan het oppassen waren. Maar dat ging allemaal prima. Chris is goed bezig gehouden, en dan gaat het prima zonder slaap. Opa&oma werden helemaal natgekust toen ze weer naar huis gingen
Maar ik ben hier gezegend met een kereltje dat 's nachts wel goed slaapt (mits geen tandjes/verkoudheidjes). Vanochtend lekker tot 8 uur.. Bij papa was het gisteren half 7

Mental note to me: Als Chris zijn slaapzak uit kan doen, de slaapzak omdraaien
pi_63242720
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Nijna jammer dat je niet kon zwemmen. Maar ik zou het ook niet gedaan hebben. De heenreis gaat misschien nog wel, maar de terugreis zijn ze vaak moe, en om dan een half uur verplicht stil te zitten in de bus

Karin, ik zou dat zwemmen ook niet forceren. Ze went vanzelf wel. En te watervrij is ook niet handig.

Maud, nog maar 1 nachtje

Kersjes, een keer een suikerbom kan toch niet zoveel kwaad.. Zolang het niet dagelijks is.

Stiemie, lastig he, deze periode.. Chris zit ook echt tussen 1 en 2 slaapjes in. Donderdag en gisteren redelijk goed op 1 slaapjes gedaan. En nu ligt hij ook aan zijn 1e slaapje. Hij moet nog "leren" om dat ene slaapje lang te maken. Gisteren sliep hij maar 1,5 uur. En dat is best kort voor een hele dag. En dat terwijl opa&oma overdag aan het oppassen waren. Maar dat ging allemaal prima. Chris is goed bezig gehouden, en dan gaat het prima zonder slaap. Opa&oma werden helemaal natgekust toen ze weer naar huis gingen
Maar ik ben hier gezegend met een kereltje dat 's nachts wel goed slaapt (mits geen tandjes/verkoudheidjes). Vanochtend lekker tot 8 uur.. Bij papa was het gisteren half 7

Mental note to me: Als Chris zijn slaapzak uit kan doen, de slaapzak omdraaien
of een baby-veiligheidsspeld aan de rits. Helpt ook goed. Maud is vaak een rugslaper en met de rits halverwege d'r rug ligt ze niet echt rust. Met de slaapzak die ze nu heeft kan het ook niet..dubbele met mouwen.
  zaterdag 15 november 2008 @ 15:14:28 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63244599
Kijk, selchts 1 topic gemist, dat scheelt weer.
Klinkt gode allemaal hier!
Linde, snel deze sprong maken, daarna is het veel gezelliger weer
Chris bijna naar het kdv. begin je dan ook met je studie weer?
wat zijn babyveiligheidsspelden?
Devin jammie ach, ja kan het hebben, lange spriet
Karin, gaat het nu beter met het claimgedrag van Meike, sinds de wvk weg is?
en voor de kindjes die alweer 2 zijn

(Al wil ik nog wel e reeks "waarom kinderen" doorlezen, en ik vrees dat dat me ook eventjes zal duren)

Met Eli gaat het goed
Hij heeft slechts 1 keer gespookt deze week, en verder vooral veel gejammerd. maar hij heeft last van kiezen en/of sprong en/of vergroot wereldbeeld door lopen, dus dat helpt ook niet.

iedere keer als ik belde, ging hij braaf terugbrabbelen naar de telefoon, en als de telefoon wegging, brullen dat de telefoon weer terug moest

gelukkig is hij niet superhangerig, had ik wel verwacht, eigenlijk. het ging allemaal prima
al hield ik het niet droog toen ik eli weer zag na een week

en al die mensen/collega's, "mis je je kind niet?" "is dit de eerste keer dat je zo lang weg bent zonder je kind?"
grmbl, ik probeer niet te denken hoe erg ik hem mis, thank you very much!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63245680
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Chris bijna naar het kdv. begin je dan ook met je studie weer?
Ik ga zo snel mogelijk weer aan de slag idd. Er ligt een afstudeeropdracht op me te wachten. Ik ga nu langzaam bezig met de opdrachtsomschrijving, en vanaf 1 december ga ik echt parttime aan die slag. Ik wil minimaal 3 dagen(avonden/nachten) studeren, zodat ik voor volgend jaar kerst klaar ben met de hele studie

Fijn dat het met Eli ook goed gaat. Kiesjes/wereldje verkennen is gewoon ook heftig, daar mag je wel even van streek van zijn. Maar hopelijk voor mams is het wel snel weer over..

En dat babbelen aan de foon is lief
  zondag 16 november 2008 @ 10:40:41 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63257380
Wij zwaaien naar jullie allemaal... tot in het peutertopic

Ik vond het heel gezellig in dit topic
maar nu ben ik twee
en doe ik hier niet meer mee..

Ik ga naar de peuters
en dat vind ik bere
daar ga ik ook vast veel leren

kusjes van Maud

Tot dan....
  zondag 16 november 2008 @ 11:06:18 #87
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63257692
Daag Maud!
Van harte met je verjaardag! Maak er een mooi feestje van, en tot over een tijdje in het volgende topic!
pi_63258147
Daaaag Maud!
pi_63259934
Dagdag maud
Gefeliciteerd met je verjaardag, en maak er een knalfuif van

Chris heeft vanochtend lekker uitgeslapen. Om half 7 begon hij wat te miepen, en het was papa's beurt om vroeg op te staan. Maar na een paar miepjes was het stil. En was het opeens half 9.
Maarja, op 1,5 uur slaap overdag mag dat ook wel
pi_63261940
Daaaaah Maud Hele fijne verjaardag!

Davinia welkom terug. Is Eli alweer een beetje terug in zijn oude vorm nadat je 'm platgeknuffeld hebt?

Zoals verwacht heeft Linde keurig van 20.30 tot 8 uur geslapen bij mijn ouders zonder nachtelijke spooktaferelen. We gaan zo naar het feestje en daar komen mijn ouders met Linde ook naar toe. Dus ik zie mijn ukkie straks weer. Leuk hoor om haar zo door de telefoon te horen giechelen omdat ze met opa speelt of dat ze stiekem probeert een lange vinger aan de parkiet te voeren Zwarte Piet was ook al langsgeweest om iets in haar schoen te doen bij opa en oma
pi_63262189
Wat leuk Stiemie. Mirte en ik hebben 2 nachtjes bij mijn ouders gelogeerd en vonden vanmorgen ook wat in onze schoen (niet eens van opa en oma piet hahaha). Leuk hoor, al zegt het haar natuurlijk nog niet zoveel. Ze had met papa aan de telefoon gezeten gister, om even welterusten te zeggen. Telefoon op de speaker en lullen maar, drukt ze hem weg .
  zondag 16 november 2008 @ 15:17:48 #92
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63263866
Dag lieve Maud, een heeeele fijne verjaardag he! En tot over een half jaartje!

Vanmorgen ben ik met Anna wezen zwemmen en ze vond het weer helemaal geweldig fantastisch. Ze is echt een wildebras hoor en gaat gewoon haar eigen gang. Na afloop had ik haar lekker haar badjas aangedaan, zodat ze het niet koud zou krijgen. Zo droppig, zo'n kleine frummel in zo'n badjasje
En nu ligt Anna helemaal uitgeteld in bed. En is mama ook klaar voor een dutje...
pi_63270161
Heerlijk klinkt dat Memmel
pi_63272515
Dag Maud, en hartelijk gefeliciteerd!

Memmel, leuk zijn die wildebrasjes he?

Davinia, fijn dat je weer lekker thuis bent bij je mannen!

De intocht gister was leuk! Sinterklaas en de Pieten konden hem niet zo boeien, maar de paarden, de brandweerwagens en de fanfare des te meer! Hij zat lekker veilig op mijn rug, lekker dichtbij mijn oren en schreeuwde me zo half doof uit enthousiasme
Eind van de middag naar een feestje bij zijn oom en tante en wat was ik trots op mijn mannetje! De andere kinderen aten krentebollen en de mijne? Die ging los op de visschotel: garnalen, krab, makreel, paling, zalm... het ging erin als koek

Vanmiddag hebben we met nog 41 anderen een draagdoekwandeling door Utrecht gemaakt (zie draagdoektopic). Erg leuk, maar aangezien meneertje eind van de middag pas voor het eerst vandaag wilde slapen was hij af en toe een beetje jengelig. En het feit dat hij vanmorgen in de douche onderuit ging met als gevolg een flinke bult op zijn voorhoofd viel ook niet mee...
Nou ja, morgen maar lekker een dagje thuis voor hem met papa samen, even tot rust komen na al die drukte.
pi_63281082
Kers, wat een stoer mannetje zo lekker aan de vis .
Geef die van mij toch maar een krentenbol, ze zou er bijna een moord voor begaan hoor... .
pi_63284912
Daaag Maud & Chaca, nog van harte gefeliciteerd!
Red de zeehond!
pi_63286172
Kersjes, lekker is dat he, als ze zo kunnen smullen..
Chris ook bij de bruiloft van zijn tante. Lekker paling en zalm gehad.. Maar je kunt hem ook wel plezier doen met een krentenbol..
Stiemie, hoe was jullie nachtje met Linde thuis?

Memmel, die badjasjes zijn zo lief!

Chris heeft vanochtend een paar stapjes los gezet.. Ik wilde hem op de vloer zetten, maar hij bleef staan, terwijl ik hem onder zijn oksels vast had. Toen ik losliet liep hij een paar stappen naar voren, bleef even staan. En toen ving ik hem op voordat hij op zijn billen landde..
Er is nog hoop dat hij voor kerst echt los loopt
Hij ligt nu lekker voor zijn 1e slaapje in bed, heerlijk te slapen met een boterham zonder kipfilet in zijn buikje!
pi_63286246
DF, gaaf!
pi_63286925
Kersjes lekker he als ze gewoon alles mee-eten. Linde heeft gisteren lekker gegeten van het buffet bij mijn oom en tante. Niks geen potjes maar lekkere pittige gehaktballetjes

Chris lekker om de kerstboom wandelen straks Goed hoor. Het gaat ineens soms heel snel hoor!

Linde is gisteren gevallen. Ze was nog geen 5 minuten weer thuis toen ze viel. Precies met haar kin op de mand met duplo. Nu heeft ze dus een schaafwond onder haar kin En ik zag het vanmorgen pas Vond al dat ze zo moest huilen na het vallen maar kon niks in haar mondje ontdekken En nu voel ik me heel schuldig...

En gisterenavond werd ze natuurlijk gewoon weer rond half 12 helemaal over haar toeren wakker... Waarom wel bij ons en niet tijdens haar logeerpartijtje? Snap er niks van.
pi_63287663
Au Linde. Zoiets missen kan gebeuren.. Zag laatst ook pas een dag later dat er een streepje van een tandje in Chris zijn tong stond
Stiemie, wat lastig dat ze thuis toch weer wakker wordt. Is er niet iets in huis/bij de buren dat haar wakker maakt? Of toch gewoon tandjes op komst of een fase/sprongetje?
Misschien hebben opa&oma haar zo moe gespeeld dat ze heel diep heeft geslapen?
pi_63288042
Meike slaapt bij opa en oma ook altijd als een roosje, thuis wordt ze vaak ook nog wel een keer wakker, maar goed, wij kunnen de speen geven en dan is het klaar. Bij Linde werkt dat net even anders he...

Leuk Kersjes, zo'n meet! Vindt Devin het nog steeds fijn in de draagdoek?

Mirte al een kadootje gekregen van Sinterklaas! dan is ze vast erg lief geweest

Deepfreeze, wat goed die paar passen los! Nog even en dan kun je aan het vangen!

Memmel, wat leuk dat Anna zo geniet van het zwemmen, maak je een keer een fotoshoot voor ons? Helemaal van Anna in badjas natuurlijk, heeft vast een erg hoog smeltgehalte!

Ik geloof dat ik toch ook maar mijn eigen weg volg in het claimgedrag van Meike. De tactiek van de wvk werkt niet. En ik heb geen zin om dat langer te proberen, aangezien ik mijn eigen aanpak niet verkeerd vind.
Het gaat erom dat Meike totaal geen allemansvriend is. Als we bij een vreemde zijn, of een vreemde bij ons, dan moet Meike echt even de kat uit de boom kijken. Ze wil dan graag even op schoot zitten (minuut of 10) om de boel te bekijken, en dan is het klaar. Dan gaat ze haar gang weer, en als degene geluk heeft komt ze nog even een handje geven. Van de wvk mag ze niet op mijn schoot zitten, omdat er niks aan de hand is. Ik zit dan constant met een huilend kind, tot de visite weer weg gaat. Nu is het 10 min op schoot, en dan is er niks meer aan de hand. Volgens mij is daar niet zoveel mis mee.
De wvk komt nog terug in Jan. Ben benieuwd wat ze ervan zegt. Verder gaat het hartstikke goed met Meike, ze vindt het nu ook prima dat papa dingen met haar doet, en roept nu"hoi hoi!" als papa eraan komt.
pi_63288174
Deepfreeze misschien wel een sprongetje ofzo. Ze had vanmorgen in ieder geval ook weer knalrode wangen dus misschien ook wel last van tanden.

Karin soms wordt Linde huilend wakker en dan heeft ze de speen gewoon in haar mond. Dan kom ik uit gewoonte aanlopen met een speen omdat ik denk dat ze die kwijt is, maar eigenlijk wordt ze bijna nooit wakker met huilen omdat ze de speen mist. Ze gebruikt dat ding om in slaap te komen en als ze 'm 's nachts kwjt is, is het eigenlijk gelukkig nooit een probleem.

Lastig hoor welke aanpak nu de juiste is. Linde is ook wel eens verlegen als we ergens zijn met veel mensen of met mensen die ze helemaal niet kent. Maar vaak is naast mij staan en mijn hand vasthouden of even op schoot dan al genoeg. Dan gaat ze na een minuutje of 5 wel weer haar eigen gang.
pi_63288180
De aanpak vd wvk heeft toch wel geholpen ?
Dat had toch te maken met meer dingen met je vriend ?

En het op schoot zitten is toch iets anders ? Ik zou wel voorzichtig zijn om Meike haar "zin" hierin te geven...snap je wat ik bedoel ?
pi_63288408
Karin, wat lastig. Het papa-probleem lijkt wel opgelost. Dat leek me ook wel onhandig voor het gezin.
Maar dat ze geen allemansvriend is, geeft toch niet zoveel. Het ene kindje is gewoon vrijer dan de andere daarin.
Ik zou haar ook niet gaan dwingen. Even geruststellen, en daarna lekker spelen klinkt mij wel goed.
pi_63288601
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:19 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
De aanpak vd wvk heeft toch wel geholpen ?
Dat had toch te maken met meer dingen met je vriend ?

En het op schoot zitten is toch iets anders ? Ik zou wel voorzichtig zijn om Meike haar "zin" hierin te geven...snap je wat ik bedoel ?
in eerste instantie ging dat idd om haar band met papa, daar hebben we aan gewerkt, en dat gaat super!
Maar in een gesprek kwam naar voren dat ze nog wel heel erg aan mij hangt, en dat ik ook wel dingen voor mezelf moet kunnen doen zonder dat Meike flipt. *check* aan gewerkt, gaat prima!
Maar toen ze hier weer was (de wvk) afgelopen woensdag ging Meike alleen maar huilen omdat ze op mijn schoot wilde zitten (Meike zocht veiligheid omdat ze die wvk dus niet kent) maar de wvk zei dat dat dus eigenlijk niet zo'n goed plan was, omdat ze huilde om niks. Nu vindt zij dat niks, maar voor Meike is een vreemde dus wel iets waar ze moeite mee heeft.
De wvk zei dat ik haar niet op schoot moest nemen, maar mijn eigen ervaring leert dat als ze eventjes op schoot zit, dat ze dan zowiezo niet huilt, en even de kat uit de boom kijkt om vervolgens weer haar gang te gaan.
pi_63288677
ok,helder !

Ik dacht dat het even op schoot zitten ook onder de noemer "aan mama kleven viel"..maar zo te horen is dat niet zo!

Fijn dat het zo goed gaat !
pi_63288824
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:39 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Ik dacht dat het even op schoot zitten ook onder de noemer "aan mama kleven viel"..maar zo te horen is dat niet zo!

nou de wvk interpreteert het wel zo geloof ik
maar ik hoef niet alles te doen wat zij zegt/denkt
Ben blij dat ze meedenkt, en ze had ook goede tips.
Maar in deze volg ik toch mijn eigen weg.

Meike is zooooo aan de klets! helemaal leuk.
Ze zegt nu ook steeds: appelopen! (afgelopen)
Steeds meer kleine zinnetjes, en liedjes zingt ze mee,
wat een superleuke leeftijd is dit toch!
  maandag 17 november 2008 @ 14:50:40 #108
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63288991
Ik vind het op zich niet heel erg vreemd gedrag voor een kind van Meikes leeftijd, Karin Vrijwel alle peuters/dreumesjes die ik ken kruipen zowat in papa of mama weg als een vreemde ze aandacht geeft of ergens binnenkomt. Dat huilen is misschien niet helemaal 'gewoon', maar het lijkt me eigenlijk wel vrij normaal dat ze de kat uit de boom kijkt en dat liever op jouw schoot doet dan apart van jou. Ik denk ook niet dat je het huilen oplost door haar maar aan haar lot over te laten en geen aandacht te geven. Niet dat je het perse moet aanmoedigen door haar wel altijd op schoot te nemen en te troosten, maar ik zou Meikes onzekerheid/verlegenheid eerder positief stimulerend proberen op te lossen in de trant van "daar is die en die, een hele lieve mevrouw, kom je even kijken?". Snap je wat ik bedoel? Ik kan het niet helemaal goed uitleggen, merk ik
Red de zeehond!
pi_63289135
Ik snap je hoor!

In principe huilt ze ook niet als ze bij mij op schoot de kat uit de boom mag kijken
Ze zoekt dan even de veiligheid bij mij, en dan is het oke.
Gister waren we nog op visite bij mensen die Meike niet goed kent, toen heeft ze ook 5 min op schoot gezeten, en daarna hebben we haar haast niet weer gezien, er waren nog 2 meiden en die hadden hun eigen speelkamer...wauw! Mijn vriend is het ook helemaal eens met "onze" aanpak, dus dan lijkt me het goed zo.
pi_63293356
Karin, het lijkt mij juist een normale situatie om eerst bij papa of mama de boel te bekijken en daarna te gaan spelen.
Helemaal goed toch. Hier net zo hoor. Laatst waren we 2 dagen op rij op een drukke plek met veel mensen, ene dag een feestavond, 2e dag een verjaardagsreceptie. Beide dagen keek pepijn eerst een kwartier bij ons in de draagdoek de kat uit de boom om daarna heerlijk te gaan spelen. Erg prettig voor beide!
  maandag 17 november 2008 @ 18:52:46 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63295741
Nou, mijn dochter kruipt bij de visboer gewoon bij een andere familie aan tafel terwijl mama vis staat te bestellen. En in het zwembad gaat ze bij andere kindjes en hun papa zitten met een blik van: hallo-hooo! zien jullie mij niet ofzo! Is ze nu niet veilig gehecht ofzo? Of ben ik oninteressant?

Maar ik vind het gedrag van Meike ook niet raar. Een kindje mag toch best eerst veilig de kat uit de boom kijken?
pi_63301579
hahaha, die Anna ! Van wie heeft ze dat ?
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:02:13 #113
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63308358
Ik zou het niet weten
pi_63308602
Mijn scheetjes liggen allebei op hun buik ( in de box ) een puzzel te doen....

*drinkt koffie*
pi_63308812
Karin, lijkt me prima toch. Als ze nou de hele tijd bij je op schoot zou willen blijven zitten zou het anders zijn. Maar als ze even de kat uit de boom wil kijken veilig bij mama lijkt mij prima.

Anna, gezellig he al die mensen .

Wij kwamen vrijdag bij mn ouders, had mn vader haar even overgepakt, het was gelijk onbedaarlijk huilen. Mirte wil ook graag een de kat uit de boom kijken. Als je er gelijk op afduikt als "vreemde" dan vindt ze dat lastig. Maar als je haar even laat kijken dan is het vaak gewoon goed.
Ze is op het moment wel heel erg van het bij/op/aan mij of papa zitten en hangen. Heel lief, maar als ze haar zin niet krijgt begint ze te "zeuren" en dat probeer ik nu te negeren.
Ik heb de neiging om te reageren als ze moppert, maar ik probeer er nu meer op te letten.
pi_63310486
wij gaan zometeen naar het CB !
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:59:42 #117
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63310939
Wij ook!
*high fivet K_P
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:11:33 #118
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63311206
nijna da's hartstikke lastig. Bij luuke ben ik daar echt de fout mee ingegaan. Succes, en ik hoop dat het lukt.

Ons vreetmonster heeft gisteravond haar hele bed ondergespuugd. Overvoedt denk ik... Het nadeel van een heeeel makkelijk kind? Geen kik geven als ze zoiets doet.
En ze krijgt schoenen voor kerst. Dan loopt ze ruim een maand echt goed. Leuk!
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:37:50 #119
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63311953

[ Bericht 88% gewijzigd door bumbaloe op 18-11-2008 11:44:38 ]
bumba baloe, waar is die kleine clown?
pi_63311993
Nijna, lastig he, dat niet reageren om dat gezeur..
Lishe, dat is naar, had ze zoveel gegeten dan?

En de drieling op controle

Hier klopt mijn hart nog steeds een beetje sneller.. Ik had een pul hete thee op het aanrecht gezet, en echt niet op de rand. Ik wilde even iets op de bar leggen (4 meter). Ik stond dus even, heel even, met mijn rug naar het aanrecht. Ik draai me om.. En zie Chris daar, op zijn teentjes bij het aanrecht staan, met zijn knuistje al om het oor van de pul. Gelukkig kreeg ik de pul optijd te pakken, en Chris is ongedeerd, op wat drama na omdat hij de pul niet mocht hebben. Maar hij is gewoon zo snel, en net even iets langer dan ik had gedacht. Weer een wijze les geleerd, en gelukkig zonder schade (insert pfieuw-smiley)

Zo om half 2 een afspraak bij het KDV..
pi_63313442
Ooooef DF, wat schrikken!

Lishe, wat leuk zeg schoentjes voor de kerst!

CB-gangers, succes!

Bumba... foutje? gepost onder je schuilnaam ipv je echte naam hier...? Maakt me nu wel heel nieuwsgierig wie je dan bent...
pi_63313612
Floor 11,4 kilo en 83 cm.
Pien 11,6 kilo en 83 cm.

De ladies gingen blokjes aan elkaar geven, elkaar kusjes geven, alle woorden opnoemen die ze kennen en als klap op de vuurpijl samen met de bal spelen....

Misschien waren ze bang dat ze naar een tehuis moesten ?
pi_63314183
Arme flensjes.. bang dat ze naar een pannenkoekentehuis moesten
Gelukkig zijn ze weer goedgekeurd.
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:55:48 #124
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63314317
K_P, wat een patsertjes zijn die dochters van je

DF, dat ging maar net goed Je schrikt je rot op zo'n moment, het had net zo goed helemaal mis kunnen gaan... Ik denk dat we die momenten allemaal wel eens hebben meegemaakt, dat ons kind door het oog van de naald is gekropen.

Karin, Devin vindt het heerlijk om gedragen te worden! De draagdoek gebruik ik niet zoveel meer, hij gaat nu voornamelijk in de Yamo (een zachte drager) op mijn rug. Zo ook vanmorgen, lekker friemelen met zijn handjes in mijn nek

Allemansvriendje Anna houdt toch het meest van d'r eigen papa en mama hoor, ik weet het zeker

Nijna, Devin peutert de krentjes uit de krentenbol en gooit het brood op de grond. Ik denk dat hij ze niet zo lekker vindt!
pi_63316709
Zo, weer terug van het KDV.. Een korte intake, en even op de baby&dreumesgroep gekeken. Maar we hadden 2 weken geleden nog een rondleiding gehad, dus dat was allemaal snel besproken.
Maandagochtend mag hij een uurtje komen wennen. Eerst even de groepsintake, met papa en/of mama erbij. En dan nog een uurtje alleen daar op de groep. De maandag erop mag hij al een hele dag, dus dat wennen moet nu even snel..
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:49:43 #126
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63318702
K_P, grappig toch dat je experiment nu aantoont dat het niet uitmaakt of je de een permanent in een donkere kelder opsluit en de ander alle aandacht geeft. Had ik niet verwacht, jij?

Anna ook weer goedgekeurd. Stapelde de blokjes ook netjes, kwam al binnen met de speeltelefoon aan haar oor en gaf 'm aan de wvk onder de vermelding van "Ajjoooo!" En bracht de bal netjes terug naar de wvk.
De aantekening in het dossier: een snoezig en ondernemend kind. Snoezig??? Ja, bij een ander.
De score was 81 cm en 11 kilo rond.

Ik twijfel of ik haar nog even zal laten slapen. Voor je het weet gaat ze gelijk de nacht in.

DF ik kan me voorstellen dat je nog na staat te trillen.
pi_63320151
Ik ook niet. Ondanks dat floor in de garage woont doet ze het uitstekend !
  dinsdag 18 november 2008 @ 17:37:02 #128
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63321528
Oh ja, Floor woont in de garage

Snoezige Anna

DF, dat gaat helemaal goed komen met Chris op het kdv hoor

Mijn jengeltje ligt te slapen. Die is natuurlijk doodmoe van al het bloed onder de nagels vandaan halen, netjes afgewisseld met gekrijs, mama slaan en zoveel mogelijk proberen te slopen (score: 2 fotolijstjes, een boek van mama en zijn geliefde koffertje). De destructieve fase is helaas weer terug
  dinsdag 18 november 2008 @ 17:39:58 #129
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63321612
Je zegt het correct Kersjes...het is maar een fase. Ik hoop dat er aan het eind van deze fase nog iets van je huis over is gebleven Sterkte ermee!
pi_63321939
Jemig Deepfreeze. Net op tijd dus!

Moest toch wel weer lachen om de twins....!
pi_63323137
Ze waren echt randje debiel voorbeeldig.
Alsof we het ingestudeerd hadden....
pi_63324523
K_P geef nou maar gewoon toe dat je elke dag een uurtje met ze oefent voor het CB-optreden
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:30:47 #133
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63324714
deepfreeze wat een nippertje! Gelukkig is het goed gegaan... !
Gecheckte dames, goe gedaan! (kersjes, ik heb nog wat behang over.)
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:54:46 #134
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63325531
Lishe, is die van jou zo lief dan?
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:14:12 #135
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63326145
Dat wil je niet weten. Helemaal niet als je een slopert gehad hebt vandaag. Lena komt namelijk uti een boekje. Soms vraag ik me af wie haar echte ouders zijn. Zegmaar.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:49:44 #136
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63327281
Ow jee Lishe, dat kan haast niet anders: die gaat me toch rebelleren als ze in de puberteit komt straks! Maak je borst maar vast nat
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:52:42 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63327371
Ik ben voorbereid. Afgeronde mbo opleiding en 6 jaar werkervaring met de doelgroep. Lamaarkomen!
Mn zus zegt altijd dat dit de grootste peuterpuber ooit gaat worden. Ben benieuwd.
pi_63328101
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:30 schreef Lishe het volgende:
(kersjes, ik heb nog wat behang over.)
En hier staat nog wat behanglijm klaar (sintsurprise)
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:14:43 #139
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63330445
Allemaal goedgekeurde kinders op het kdv! Helemaal top. Wel lichtgewichtjes, hoor! Mijn beer is nu al de 12 kg gepasseerd, en die is toch wel een paar maanden jonger

Karin, klinkt prima, zoals het gaat zo. Eli zit ook altijd eerst 10 minuten, kwartier stilletjes de boel te observeren, voordat hij gaat spelen. Is heel normaal.

DF, jeetje, wat een schrik! Gelukkig is het goed afgelopen.

Kersjes, voor je destructieve Devin. Hopelijk houdt het snel weer op.

Is er met 14-mnd een of andere sprong? Waar we het eerst konden gooien op de BMR-prik, of net leren lopen, heb ik nu geen geschikte verklaring voor het drama-queen gehalte van ons aller Eli. Grote genade, wat een aansteller is die jongen. Maar ja, ik mag hem vast ook niet uitlachen dat hij raar doet, he
Ach, tgaat vast weer snel over...
pi_63331047
Davinia, hier ook zo'n lief groot knufelbeertje. Hij was bij 14 maand ook over de 12 kilo Maar ja, jongens he..

En rond de 15 mnd zit er weer een sprong. Maar ze worden steeds breder qua tijd, dus misschien dat hij nu dat donderwolkje wel heeft..
(al geloof ik niet zo in die vaste sprongetjes. Kan ze hier niet herkennen)
pi_63331191
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Davinia, hier ook zo'n lief groot knufelbeertje. Hij was bij 14 maand ook over de 12 kilo Maar ja, jongens he..
Geslacht zegt niets hoor
8,5kilo bij 14 maanden hier
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:38:14 #142
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63331231
En ik dacht dat ik nog een soort-van-baby had. Hier met 14 maanden 9.4.
pi_63331644
ik heb hier zo'n super lieve dreumes..moet haar gewoon even showen!

en tijdens het "gek-doen" opeens geboeid raken door Sesamstraat:

ik heb me rot gelachen, ze heeft echt hele tijd met dat ding op haar kop gestaan!

en daarna gezellig eten:

zó gezellig !!
pi_63332185
Marit, heerlijk.

Allemaal goedgekeurde kindjes en zich natuurlijk voorbeeldig gedragen op het CB... hahaha.
pi_63341880
Marit, wat een heerlijke meid-met-raar-hoedje

Hoe gaat het met pepijn? Zit er nog wat groei in? Jullie waren bij een kinderarts geweest toch?
pi_63342108
We zijn in september voor het laatst naar de kinderarts geweest. De conclusie was toen dat hij waarschijnlijk gewoon net als papa erg klein is. Hij groeide toen weer redelijk met het onderste lijntje mee ipv stil te staan.
Geen volgende afspraak, als we ons zorgen maken of de curve gaat weer afbuigen dan moeten we terugkomen.

We hebben de laatste 2 weken wel het idee dat hij wellicht aan het groeien is, zijn maatje 68 broekjes zijn nu echt te klein, en meneer VREET werkelijk waar als een bouwvakker. volwassen portie yoghurt met muesli als ontbijt, 3 boterhammen als lunch, 2 appels als fruit etc. Dus wie weet wordt het nog wat

Maar verder doet ie het prima! In januari vast weer naar het CB dus dan weet ik of al dat eten ook nog ergens blijft plakken.

Marit wat een lieve foto's
pi_63342286
Die eet echt lekker zeg.. 3 boterhammen..Ik ben al blij al er 1 in gaat..
Mooi dat het verder goed gaat!!
pi_63342846
Fijn dat het goed gaat met Pepijn

En Marit wat een lekker grietje zo zeg Die onderste foto is zo met dat kleine neusje

Linde weegt volgens mij iets van 10,5 kilo nu. Maar ze is iets te klein voor haar leeftijd en dus is er nog genoeg babyspek Eten kan ze erg goed. Gisteren maakte ik burrito's en zelf eten wij er 2 per persoon maar Linde eet er met gemak 1 op en daarna kan er nog eenvoudig een danoontje bij Op aardappels en pannenkoeken na is er eigenlijk maar heel weinig dat ze niet lekker vindt.
pi_63342873
marit wat een mooi meisje heb je.
die van mij haalt ook altijd de vergieten eruit en hup leuk petje zegt ze dan.

df hier is het ook maar hopen of er iets in gaat.

kp wat fijn dat ze goed gekeurd zijn.

anna ook goed gekeurd
mama van 3 kids!
pi_63343157
Linde gaat nu ook steeds meer kletsen . Echt zo gezellig om met haar te praten als we bijvoorbeeld boodschappen doen. Gisteren liepen we in de winkel en toen zei ik: "wat zullen we vanavond eens gaan eten?" Linde zei toen heel hard en zeker van haar zaak: "Kaas!" Moest ik wel erg om lachen.
pi_63344237
Haha zo vraag ik Meike weleens wat voor kleren ze aan wil. Krijg een standaard antwoord: "blauw!"
En niet alleen jongens zijn over de 12 kilo hoor, Meike was de laatste keer 12,06 kilo (en 84,5 cm)
Ze zit met alles boven het lijntje, maar keurig in verhouding. Wel raar want papa en mama zijn allebei niet groot.

Ik wou zo graag leren invlechten, dus gister op mijn werk de meiden opgetrommeld (3 jarigen) die hun haren gevlochten wilden hebben. Dat ging steeds beter, dus vandaag heeft Meike mooie ingevlochten haartjes....zo lief!
pi_63353298
iedereen is weer goedgekeurd

Morgen ga ik met Jet beginnen met peuterzwemmen, maar nou kan ik wel wat tips gebruiken aangezien ze er niet zo van houd water dan zeg maar ...... Ze brult onder de douche niet normaal!
Ik ga beginnen met zwemmen om haar ( hopelijk ) wat te kunnen overtuigen dat water wel leuk is

LAstig of is dit gewoon weer een faaaaaaase?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63353493
beaker, zwembad is wel ff wat anders dan onder de douche...
in het zwembad valt het water niet onverwachts van boven

gewoon zelf rustig en vrolijk blijven en Jet langzaamaan laten wennen, dan komt het vast goed.
ow en uit de buurt van kindjes zoals Pepijn blijven want die zorgen wel voor onverwachts veel water.
Pepijn spettert flink en maakt er een golfslagbad van
pi_63353636
Hier ook gillende keukenmeiden zodra de douchekop in het vizier komt. Ze gaan nooit mee onder de douche...zal ooit wel ok gaan, denk ik dan maar....

Zwemmen vinden ze wel prima, maar niet echt een enorm jubelgehalte, zeg maar.
pi_63354513
Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel

Dit douche gebeuren plaatst ik maar weer onder het kopje "faaaaase"
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63355227
zucht, die faaaase duurt hier al bijna een jaar !
pi_63356026
* XXXKarinXXX benieuwd is naar het verhaal van Beaker en zwemmende Jet
pi_63359982
Douche is hier ook niet tof meer...
Met zwemmen doet de badjuf altijd een tunneltje maken van een mat en dan met de gieter aan het eind gaan staan. Mirte brult al als ze de badjuf de mat op ziet hangen. Dus we zijn laatst maar met de handjes ipv het hoofd onder de gieter doorgegaan. Verder vind ze het zwemmen best wel heel leuk. En met bandjes om wordt ze steeds vrijer.
Beaker, hopelijk vind Jet zwemmen ook leuk!

Ik zat vanmiddag aan tafel, Mirte zat of eigenlijk stond lekker te spelen bij haar stoel. Ik draai me om en ineens zit ze op haar knietjes op de stoel met haar vingers bij de stekkerdoos... . Ik wist niet eens dat ze zo goed kon klimmen... . Stoeltje krijgt een andere plaats
pi_63367445
Beaker hoe was het nou in het zwembad met Jetje? Harenw assen is hier ook niet favoriet (lees: gillen en spartelen tot je omvalt in bad en daardoor nog veel meer water in je ogen, neus en oren hebt ) maar zwemmen vindt ze wel erg leuk.

Oei Mirte bij de stekkerdoos Gelukkig was je nog op tijd!

Linde werd vanmorgen wakker en het eerste dat we vanuit haar kamer hoorden was: "Eten!" Binnen aangekomen probeerde ze zelf in de kinderstoel te klimmen terwijl ze steeds "hapje eten" zei Klein hongerlapje

Oh en mijn kleine meisje is vandaag gewoon alweer 16 maanden

[ Bericht 8% gewijzigd door Stiemie op 20-11-2008 10:22:37 ]
pi_63368500
't was niks, en ik kan wel huilen! .....

Ik ga dit wel volhouden, dinsdag gaan we weer!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63368546
16 maanden alweer.. Dan is het echt geen baby meer, zeker niet als ze haar eten gaat opeisen

He Beaker, dat is jammer zeg.. Maar ik zou gewoon rustig blijven wennen. Niet teveel pushen met dingen als kopje onder, maar wel lekker liedjes zingen..

Hier is het harenwassen ook niet favoriet. Dus dat is meestal snel even de douchekop erover. Maar hij heeft een korte haartjes(dankzij papa), dat wast ook lekker makkelijk
Maar baderen vind hij leuk, en zwemmen ook.. Zolang hij maar niet teveel water over zijn hoofd krijgt..
pi_63368753
Ah Beaker wat jammer Maar inderdaad gewoon volhouden hoor en lekker afleiden in het water. Wij hebben bij de hema zo'n opblaasring gekocht waar ze in kan zitten. Dat biedt een beetje houvast. Misschien is dat iets? Of is Jet daar al te groot voor? En we nemen een balletje mee om wat mee te rollen/drijven/gooien/van-onder-water-naar-boven-te-laten-ploppen. Dan went Linde toch ook een beetje meer aan het gespetter

* Stiemie stopt vingers in oren en zingt heel hard zodat ze Deepfreeze niet kan horen over geen-baby-opmerking
  donderdag 20 november 2008 @ 11:04:19 #163
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63368804
Bij ons was het haren wassen ook een drama, maar dat was een week of 6 geleden ineens over, Het is dus inderdaad maar een fase. Inmiddels wast ze haar haren zelf. doet die van ons er ook bij en spoelt alles dan uit met een bekertje
pi_63369087
Ai Beaker, wat jammer.. was ze trouwens echt de hele tijd panisch of alleen bij bepaalde bewegingen/activiteiten? Als ze echt continue extreem bang/huilerig was dan zou ik het over een paar maanden weer proberen in plaats van te blijven gaan met tegenzin?

Ethan is trouwens dol op water, douche, zwembad. Alles met water is leuk! En als we gaan zwemmen dan klimt hij echt zelf het water in, voetjes en kont eerst en dan laten zakken.. hopend dat de bodem niet te ver is

Anna lief!

Oh! En wat een lieve foto's van Ilse, en ze lijkt al zo groot!
Red de zeehond!
pi_63370808
Beaker wat jammer... misschien gaat ze het na een paar keer toch leuk vinden... maar ik zou niet ten koste van alles doorgaan, als het na een paar keer nog niet ok is, misschien een maandje wachten en dan weer proberen?
pi_63371801
Wat een lieve reacties

Ik ga het gewoon nog een paar keer proberen en als het inderdaad echt niet gaat dan stoppen we er maar even mee!

Ik snap gewoon niet zo goed waar dit vandaan komt, en het maakt me vreselijk onzeker

Ik heb ook enorm moeten wennen aan haar eenkennigheid. Volgende week moeten we naar het cb en dan ga ik het gewoon eens navragen.

Sommige van jullie hebben al kennis mogen maken met Jet enne .... ze is toch niet heel erg anders als andere kinderen?

Jullie zijn lief!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 20 november 2008 @ 13:20:38 #167
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63372087
Beaker, wat jammer dat Jet het niet leuk vond.
Als het enige troost is, Eli heeft er ook 4 maanden over gedaan om het zwembad een beetje te kunnen waarderen. de leidster dacht zelfs dat hij doof was, omdat hij nauwelijks reageerde op haar
hij vond het gewoon te overweldigend allemaal in 1 keer. water, en nat, en geluid, en warm, en spetter, en draaien en doen. is gewoonheel veel.

misschien kan ze wel het bubbelbad waarderen? is kleinschaliger en dus overzichtelijker, en de bubbels masseren lekker. sinds we in het bubbelbad zijn geweest, vindt eli het zwembad ook leuker.

en wat de rest zegt, anders nog even wachten. het heeft geen zin om met tegenzin te gaan.

wij wassen trouwens nog steeds haartjes gewoon met washandje. geen douchekop of zo. hij vindt het nog steeds eng, water op zijn hoofd. als het regent, schrikt hij daar ook steeds van, dus dat bouwen we heel rustig op.

wat een leuk meisje is ilse en wat een mooie oogkleur
hoe gaat het met de samenwerking met sanne?

stiemie, je hebt gelijk, linde is gewoon een uit de kluiten gewassen, lopende, pratende baby

en ik ben trots. eli heeft vandaag heel braafjes zijn pap bijna helemaal zelf opgegeten. met maar een beetje ernaast. en hij schept al supergoed met de lepel, ben trots
(hierbij vermelden we niet dat hij nauwelijks avondeten eet, want hij wil zelf doen, maar kan niet goed met vork prikken en als wij met vork prikken, dan haalt hij het eraf en gooit het op de grond, waarna wij hem een minuut lang omdraaien, dus tegen de tijd dat wij zijn uitgegeten heeft meneer max. 4 happen binnengekregen....
en het spookgedrag van gisteravond vermelden we ook maar niet )
pi_63372511
Beaker, er is helemaal niks mis met Jet hoor
Je kan die dreumessen natuurlijk niet over een kam scheren en dat Jet nog wat eenkennig is dat is niks om je zorgen om te maken, gaat vanzelf weer over en dan zou je juist dolgraag willen dat ze af en toe uit zichzelf nog even bij mama op schoot komt
De eerste keer dat Devin een overdekt zwembad inging was het ook brullen. Hij klampte zich zo stevig aan me vast dat ik haast niet meer kon ademen, zo bang was hij. Oh jee, 3 dagen daarna zouden we op vakantie gaan naar Turkije, PANIEK! Gelukkig ging dat allemaal prima en genoot meneer van het zwembad en de zee. Eenmaal terug zijn we nog 1x met hem gaan babyzwemmen en dat vond hij geweldig, "leuk joh, gaan we vaker doen!" Euhhh, is er nog steeds niet van gekomen Toevallig stelde M. laatst voor om van het weekend weer te gaan (vrij) zwemmen, ben reuze benieuwd hoe dat zal gaan na zo'n lange tijd...

Marit, wat een grapjas is die Ilse:D

Stiemie, ik vind dat Linde al zo goed en veel kan praten! Daar verbaas ik me wel vaker over, knap hoor.
pi_63372757
Beaker ik heb Jet gezien en er is niks vreemds aan jouw meisje hoor

Er zijn genoeg mensen die gewoon niet van zwemmen houden en zeker kindjes die water eng vinden. En eenkennig is de een nou ook wat meer of minder dan de ander. Linde is nooit echt eenkennig geweest en dan ga je je ook weer afvragen of ze zich dan wel aan ons hecht. Zo kunnen ze het eigenlijk nooit goed doen die ukkies

Eli wat goed zeg zelf kunnen lepelen! Linde schept alle kanten op behalve de juiste en eet het liefst gewoon met haar handen. Dan houdt ze de lepel in haar ene hand en legt het eten er met haar andere hand op en dan gaat het nog naast haar mond zo op de grond Ach wel leggen ons er maar bij neer. Oude kranten onder de stokke en gaan. Kunnen wij ook nog een beetje ontspannen eten

Kersjes dat Linde zo veel al praat is volgens mijn moeder een straf voor mij. Omdat ik ook al vroeg echt veel praatte en mijn moeder zo regelmatig overal voor schut zette Maar ik ben wel blij hoor met mijn kleine kwekkie Het is heel gezellig zo!
  donderdag 20 november 2008 @ 14:07:18 #170
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63373476
Beaker, Jet is lief en helemaal niet anders dan andere kindern!
  donderdag 20 november 2008 @ 14:49:45 #171
219033 Mibos2
pi_63374654
Beaker moet je een klein schupke onder uw kont??? Jet is niks anders dan een ander kindje en je hoeft je echt niet onzeker te voelen omdat ze nog een beetje watervrees heeft. Ben je helemaal mal... Sorry ik hoor hier niet meer
pi_63374718
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:49 schreef Mibos2 het volgende:
Beaker moet je een klein schupke onder uw kont??? Jet is niks anders dan een ander kindje en je hoeft je echt niet onzeker te voelen omdat ze nog een beetje watervrees heeft. Ben je helemaal mal... Sorry ik hoor hier niet meer
wel lief dat je even reageerd! Ik weet het ook wel, ergens... We gaan naar de kinderboerderij eens per week, we fietsen elke dag of gaan lekker wandelen. Ik geloof ook niet dat het echt zo erg is dat ze het niet wil, maar soms heel soms maakt haar gedrag mij heel onzeker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63374825
Beaker, geen reden voor onzekerheid; volgens mij doe je het hartstikke goed en is Jet een hele fijne meid, so what dat ze niet wil zwemmen Kop op!

Ethan praat nog helemaal niet en gebruikt alleen z'n handen om te eten Maar ik maak me nog geen zorgen (toch?), ik heb me ook bijna een jaar afgevraagd of ie wel tanden zou krijgen en die zijn er ook gekomen (met 8 tegelijk)
Red de zeehond!
pi_63374983
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:56 schreef jellyrose het volgende:
Beaker, geen reden voor onzekerheid; volgens mij doe je het hartstikke goed en is Jet een hele fijne meid, so what dat ze niet wil zwemmen Kop op!

Ethan praat nog helemaal niet en gebruikt alleen z'n handen om te eten Maar ik maak me nog geen zorgen (toch?), ik heb me ook bijna een jaar afgevraagd of ie wel tanden zou krijgen en die zijn er ook gekomen (met 8 tegelijk)
thanks!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 20 november 2008 @ 15:06:13 #175
219033 Mibos2
pi_63375079
Inderdaad je onderneemt genoeg met haar en het hoeft geen onwil van Jet te zijn maar zij ziet er nu nog even angst in en als je dat gaat pushen komt het helemaal niet dus lekker op het gemakkie en jij je gewoon een prettige Jetmama blijven voelen en dan komt het vanzelf wel recht.
pi_63377927
Beaker, van wat ik hier lees is het er toch helemaal niks met Jetje? Iedereen heeft ook weleens iets wat ze niet leuk vinden (voor de een zwemmen, voor de andere diertjes). En die eenkennigheid is ook gewoon het aard van het beestje. Sommige hebben dat, soms is het een fase, soms blijvend..
Geniet maar lekker van je meid

Hier ook een handenetertje.. Al gaat het met de lepel soms ook wel goed. Zoals gisteren onze vanillevla. Het is hier echt nog een combi van handjes, lepel en gevoerd worden. En de rest veeg ik wel van de vloer na het eten
pi_63382609
Hier gaat zelf lepelen ook nog niet bepaald fatsoenlijk.
Meneer is te eigenwijs om zijn lepel met zijn hele hand (vuist) vast te houden, dat wil hij op dezelfde manier als wij. Maar ja dat is motorisch nog wel erg lastig.
2 lepels is hier voorlopig de oplossing om voldoende binnen te krijgen, 1tje om zelf te eten, 1tje voor mama. Of mama die opschept en pepijn die zijn mond doet. En vooral eten wat goed aan elkaar plakt
pi_63382719
Mijn baby is geen baby meer maar een dreumesje. En het staat zelfs hier zwart op wit in het lijstje.
Ze was al geen baby want ze is enorm, maar nu is ze dan een heus en echt dreumesje.
En wat voor een. Ze heeft een eigen willetje, Spaans temperament, net zoals mama.

OVeriges zit Eva ook op zwemles, en gisteren heeft ze haar zwemdiploma 'teddybeer brons' gehaald. Natuurlijk zijn we reuze trots op haar.

Lepels doen we nog niet aan.

Ik zal eens proberen om hier wat actiever te gaan posten.
pi_63383194
Hoi Eva en Amaranta.. Jullie zijn stiekum het topic binnengeslopen

Fijn dat alles goed gaat met Eva.. Maaruh, ben nieuwsgierg, wat is enorm?
En eigen willetjes zijn leuk
pi_63383938
@ Beaker...

Er waren een 2 flenzenmeiden die zeggen de godganse dag "poes",
gaan dolgraag in bad, maar HATEN de douche.
Haren wassen is ok,uitspoelen doen ze met een plastic mok,
ze gaan al gillen bij het zien vd douchekop.....

Zwemmen ? Mhwah, niet echt leuk en zeker nog onbekend,
in de speeltuin zijn ze beter in hun element.
Dus je lieve Jet,
gaat ooit ook lekker zwemmen met heel veel pret.

Misschien nu nog even niet,
das maar goed dat haar mama dat gewoon ziet.
Alles op zijn tijd,
ze wordt al te snel een grote meid.

X
pi_63384301
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:26 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
@ Beaker...

Er waren een 2 flenzenmeiden die zeggen de godganse dag "poes",
gaan dolgraag in bad, maar HATEN de douche.
Haren wassen is ok,uitspoelen doen ze met een plastic mok,
ze gaan al gillen bij het zien vd douchekop.....

Zwemmen ? Mhwah, niet echt leuk en zeker nog onbekend,
in de speeltuin zijn ze beter in hun element.
Dus je lieve Jet,
gaat ooit ook lekker zwemmen met heel veel pret.

Misschien nu nog even niet,
das maar goed dat haar mama dat gewoon ziet.
Alles op zijn tijd,
ze wordt al te snel een grote meid.

X
Lief!!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63385636
Beaker, Jet klinkt net als Meike
Zwemmen is niet cool
Vreemde mensen zijn stom

Meike wil inmiddels wel in een peuterbadje, zo'n ondiep geval met glijbaantje en straaltjes water. Verder (in een ander bad) wil ze alleen op de rand zitten. Wij forceren niks, en voorlopig nog geen peuterzwemmen voor Meike. Wij gaan af en toe met haar heen en zien wel wanneer ze wat meer durft. Meike heeft trouwens vlindertjes om, geen bandje om in te zitten, dat wil ze niet meer. Volgens de badjuffrouw was ze er ook al een beetje te oud voor.

En dat eenkennige heeft ze dus ook. Al moet ik zeggen dat het deze week veel beter gaat daarmee. Als de mensen maar niet meteen op haar afvliegen gaat het redelijk goed. Op een afstandje durft ze wel te praten.
Moeten ze niet dichtbij komen, dan klapt ze helemaal dicht, en gaat ze soms ook huilen.

Meike is ziek....
Ze is de hele dag al heel hangerig en koortsig. Ze had voor het slapen gaan 40.1 graden.
Ben benieuwd wat voor nacht we gaan krijgen...

Hoi Amaranta en Eva!!!!
pi_63385670
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoi Eva en Amaranta.. Jullie zijn stiekum het topic binnengeslopen

Fijn dat alles goed gaat met Eva.. Maaruh, ben nieuwsgierg, wat is enorm?
En eigen willetjes zijn leuk
ik zou zeggen kijk op haar site
Ik moet hem nog updaten, maar laat ik het zo zeggen.
Maandag was hier een collega met haar dochter. Die is 2 wk jonger. En die dochter past 2 keer in Eva. Dus of Eva is enorm,of die dochter is heel klein.
Eva weegt ruim 10 kg.
(Eva lijkt net een budda naast dat meisje).
pi_63385890
Leuk zeg, die Eva! Ik vind haar wel wat van Linde hebben trouwens!
Wel grappig, ik had echt een meisje met donker haar verwacht....nee het is echt een blondine!
pi_63386211
Karin, ik dacht precies hetzelfde! Eva lijkt wel wat op Linde!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63386275
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Leuk zeg, die Eva! Ik vind haar wel wat van Linde hebben trouwens!
Wel grappig, ik had echt een meisje met donker haar verwacht....nee het is echt een blondine!
Snap jij dat? Ik heb bij biologie toch echt geleerd dat bruin dominant is. Maar nee, ik heb een 'hoogblonde' dochter met iets van blauwige ogen.
Mijn man en ik hebben allebei bruine ogen.

Ik zal eens even een fototje van Linde opzoeken dan. Want dat moet dan het opeennamooiste meisje van de Fokbabiesdreumesjes zijn
pi_63386386
Voor zover ik in het avatarje van stiemie kan kijken hebben ze inderdaad wel wat van elkaar. Grappig zeg!

Edit, wat een leuke geboortedatum trouwens (van Linde dus)
pi_63386629
K_P

Welkom Amaranta en Eva, en gefeliciteerd nog met haar verjaardag en allereerste diploma!

P_iglet, 2 lepels is hier ook de manier waarop meneer zijn toetje eet. Meestal bij papa op schoot en als hij dan een lepel vol met yoghurt , vla of pudding heeft dan wil hij dat met iedreen delen en worden we gevoerd door hem

Hihi, kleine kwekkie Linde!

Devin wordt steeds verstaanbaarder voor ons, maar het zijn vooral klanken die hij maakt, nog geen echte woorden. Vooral de letter B wordt veel gebruikt, komt ook omdat een paar van zijn meest gebruikte "woorden" met die letter beginnen (bal, beer, broek, bus, Bumba, ballon, beeeehhh (schaap), booooeeee (koe), bah (vieze luier, wc, prullenbak oftewel: niet aankomen!).
Hij verstaat en begrijpt ontzettend veel, als je bijvoorbeeld vraagt waar iets is dan gaat hij het halen of wijst het aan. En als hij merkt dat ik voorbereidingen tref van huis te gaan dan pakt hij zelf zijn schoentjes al en probeert ze aan te trekken
Vanmiddag hebben we de fijne motoriek geoefend: paperclips door de gleuf van een spaarpot duwen en dat ging geweldig! Hij pakte ze netjes een voor een op en stopte pas toen hij er zeker 20 in de pot had zitten.
Knap dat hij er zo lang zo geconcentreerd mee bezig kon zijn.
Toen hij het zat was ging hij voetballen met de spaarpot (een ronde bus), ook leuk
pi_63386891
Oeh, ik had mijn scherm lang open staan: wat een leukerd is die Eva! En ze heeft zeker wat weg van Linde

Beterschap voor Meike
pi_63386913
Welkom Amaranta en Eva Wat gaat het allemaal snel he?

Jullie hebben gelijk ik zie ook wel flink wat gelijkenissen tussen Eva en Linde

Handig onthouden hoor 20-07-2007. Het leuke is dat de uitgerekende datum 2 weken later was en dat ik al een maand vantevoren tegen mijn moeder grapte: joh dan doe ik het toch gewoon op 20 juli. Lekker makkelijk onthouden En welja het gebeurde gewoon ook nog. Echt gewoon te toevallig omdat ik die dag al 5 dagen gebroken vliezen had en ze dan eigenlijk allang ingrijpen, maar mijn verloskundige had dat een beetje over het hoofd gezien

Ik heb een vriendin met 2 zoontjes en zij heeft donkerbruin haar en haar man heeft blond haar. Het ene zoontje lijkt op haar en de andere op haar man. Ze hebben dus een blond en een donker knulletje. Zo leuk om te zien!

Edit: Och arme Meike Snel beter worden hoor!
pi_63387440
Oh kersjes, wat lijkt me dat schattig om te zien. Die paperclips in de spaarpot stoppen. En al veel woordjes zeg! En die schoentjes. Oh, lijkt me echt leuk.

Leuk verhaal stiemie. Ah, dus als ik ooit een 2de krijg dan wordt dat wellicht een brunette of een donkere jongen. hihi
pi_63387872
Zo gek is Linde trouwens op haren wassen

En na afloop:

En deze vind ik gewoon zo
pi_63388034
Prachtig, dat koppie
pi_63388114

Meike, beterschap hoor!

Stiemie .... ach.... dat snoetje van Linde
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63388309
Agossie Linde

hihi amaranta, ik vind het juist wel grappig als broertjes en zusjes helemaal niet op elkaar lijken.
Mijn broertje en ik zijn tegenwoordig 2 druppels water, zeker sinds mijn broertje lang haar heeft.

Heb als coach ooit 2 broertjes in mijn honkbalteam gehad, 1tje bruin haar, bruine ogen, klein, mollig, heel rustig en bedachtzaam, de ander rood haar, sproeten, blauwe ogen, lang, dun, en super druk en praatgraag.
Als je ze naast elkaar zag zou je ze nog geen verre neefjes geven, maar het waren echt volle broertjes.
pi_63394687
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:22 schreef p_iglet het volgende:
Agossie Linde

hihi amaranta, ik vind het juist wel grappig als broertjes en zusjes helemaal niet op elkaar lijken.
Mijn broertje en ik zijn tegenwoordig 2 druppels water, zeker sinds mijn broertje lang haar heeft.

Heb als coach ooit 2 broertjes in mijn honkbalteam gehad, 1tje bruin haar, bruine ogen, klein, mollig, heel rustig en bedachtzaam, de ander rood haar, sproeten, blauwe ogen, lang, dun, en super druk en praatgraag.
Als je ze naast elkaar zag zou je ze nog geen verre neefjes geven, maar het waren echt volle broertjes.
En dat hield hun moeder ook consequent vol ?
pi_63395015
Wat een knapperd is Eva, mooi meisje hoor!
En gefeliciteerd nog, ook voor mama.

Aww die 2de foto van Linde.
Ze kletst al wel lekker zag ik.

Beaker ik sluit me aan bij wat er al gezegd is.

Meike, beterschap! Hoe is de nacht gegaan?

Als ik het zo lees houdt Damian dus als enige dreumes wél van douchen?
HIj is er echt gek op. Zeker als hij alleen onder de douche mag staan. Hij wil er nooit uitkomen dan.
pi_63396833
Hahaha Damian ik geef je groot gelijk hoor. Douchen is heeeeeerlijk!
pi_63398014
Linde, je bent een héérlijk poepie !

Karin, hoe was de nacht !?

[ Bericht 34% gewijzigd door marit1978 op 21-11-2008 10:39:36 ]
pi_63398909
Kp, wat een lief gedicht!

Karin, is de koorts al wat gezakt? En de rest van de ziekte ook aan het verdwijnen?

Eva en Linde lijken idd erg op elkaar.
En 10 kilo is mooi voor een net-dreumesje.
Mijn zusje en ik leken ook niet echt op elkaar. De ene bruin haar, de andere blond (met 2 bruine ouders), de ene groot (op de basisschool), de andere klein. Maar tegenwoordig zien steeds meer mensen gelijkenissen.

Devin wordt ook al groter he.. Gisteren Linde ook al.. De mijne blijft lekker klein hoor

Arme Linde, daar had je moeder je goed te pakken met de douchekop, maar die laatste foto is gelukkig goed gelukt.

Hier een klein monstertje sinds gisteren.. Echt een drama dag. Voordat hij zijn papfles had, was hij al 2 keer in drama op de vloer gevallen. En dat ging de hele dag zo door. En vandaag hetzelfde verhaal. Ik heb weer een hoop bananen gezien. En ook nog eens ontdeugend. Gisteren deed hij eerst de bestekla open, daar reageerde ik niet op. Dus deed hij hem weer dicht. Daarna deed het theedoekenkastje open, en ik reageerd met een nee (geen zin om al dat textiel weer op te vouwen). En meneer deed zo het deurtje nog een stuk verder open. Mij aankijkend, met een brutaal gezichtje..
Hij ligt nu lekker te slapen, hopelijk klaart zijn humeur dan wat op.
_FlasH_ en ik hebben maar afgesproken dat dit het ik-wil-wel-los-lopen-maar-kan-het-nog-niet-sprongetjes is
pi_63399026
Deepfreeze Linde is ook een weekje ofzo voor en net na het los gaan lopen erg lastig geweest. Gewoon echt met zichzelf in de knoop en daardoor erg hangerig, pieperig en huilerig. En ook erg stout. Zodra ze een weekje liep was het weer voorbij. Zal wel door de frustratie gekomen zijn van het willen kunnen lopen en toen ze dat eenmaal kon van alle nieuwe indrukken

Kortom: het is een faaaaaaase
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:27:42 #202
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63399429
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:26 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
@ Beaker...
KP

Hehe Chris Ethan heeft het dramatisch op de grond vallen toevallig vorige week ontdekt, inclusief op de grond slaan met je handen. M en ik schoten spontaan in de lach, waarop Ethan opstond en zichzelf heel 'zielig' op m'n schoot worp en me vervolgens uit wraak in m'n knie beet Maar verder is het een heel leuk kind hoor
Red de zeehond!
pi_63399495
Ik hoop dat het snel overgaat.. Hij moet volgende week maandag al wennen op het KDV, lijkt me toch fijner om een vrolijk jochie af te leveren..

En voor de rest moet ik het maar doen met de fase-verklaring...

Edit: ethan ook al een drama-queen.. Wij kunnen er ook nog steeds om lachen. En Chris blijft gewoon doorbrullen. Dus na een paar minuutjes(max) pak ik hem maar op voor een knuffel..

[ Bericht 23% gewijzigd door Deepfreeze op 21-11-2008 12:12:14 ]
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:25:00 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63401180
@KP, mooi gedicht

@DF, Eli loopt nu heel goed, maar mekkert er niet minder om

Vraagje... Hoe maak ik de maxi-cosi priori fix schoon? Kan die hoes eraf? eli heeft namelijk een beetje ge- waardoor er wat remsporen op de stoel zitten

Leuk, he kinderen?
pi_63401736
Kan de hoes er niet af Davinia? Wij hebben de Tobi en daar kan je de hoes van wassen.
pi_63401963
* Deepfreeze stopt watjes in haar horen, dat van die mekkerde dreumes wil ze echt niet horen

Ennu, http://www.maxicosi.nl/me(...)axicosi/PrioriXP.pdf pagina 26
pi_63403402
Lief dat jullie naar Meike vragen....het gaat....
Gisteravond wel geschrokken omdat ze bij me op schoot ineens begon te schokken. Niet achter elkaar door, maar wel een stuk of 20 keer binnen 10 minuten.
De dokter gebeld, en het zijn waarschijnlijk toch koortsstuipjes. Met het verhaal van Bar nog vers in mijn geheugen was ik dus behoorlijk ongerust. Gelukkig werd ze na een poosje wel rustiger. En even later was het over, en heeft ze een poos bij mij gelegen (ik durfde haar niet meer weg te leggen in haar bedje)
Uiteindelijk heeft ze toch goed geslapen, wel vroeg wakker, en nog steeds behoorlijke koorts. om 7.00 u was het nog 39,4... We moeten haar goed in de gaten houden, en als ze in deze koortsperiode weer stuipjes krijgt moeten we meteen aan de bel trekken.
Ze ligt nu even lekker te slapen, en ik heb het idee dat de koorts ook wat is afgezakt inmiddels. Wou haar niet weer plagen met die thermometer....

Mooi stel dramakoningen hier lees ik! Dat belooft nog wat!!
Het is vast een fase, Meike is ook een poosje behoorlijk driftig geweest, maar nu eigenlijk helemaal niet meer... (als de wet van Fok! dit maar niet leest)
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:20:16 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63404441
DF, danku!

Karin, wat eng!
Wij gebruiken de oorthermometer bij eli. als hij een beetje stilzit issie heel accuraat (een aantal keer gecheckt zowel oor als anaal, gaven dezelfde temp. nou dan is oor een stuk makkelijker)
pi_63404918
Jeetje da's schrikken Karin Ik zou haar dan ook niet in haar eigen bedje durven leggen!

Davinia onze huisarts gebruikt op het spreekuur een oorthermometer en dat ding geeft altijd zeker een halve graad minder aan dan ons ouderwetsche exemplaar. Daarom durf ik eigenlijk niet zo goed over te stappen op zo'n oor-ding...
pi_63405580
tsjee Karin, dat lijkt me echt eng. Hopelijk blijven die stuipjes weg. En vertrekt die koorts ook snel!
pi_63406214
Amaranta en Eva, welkom!

Meike, opknappen hoor meiske en geen stuipjes meer brrr .

Grappig dat jullie ook van die dramaqueens hebben... Als Mirte haar zin niet krijgt kan ze echt met gebalde vuistjes gaan zitten brullen dat ik soms denk dat ze erin blijft hangen. Ik vind het erg lastig om het te negeren, maar ik wil het gedrag ook niet belonen...
Zat ze trouwens van de week nog op haar knietjes op haar stoel, vanmorgen stond ze er bovenop... Klimgeit.
Zwemmen was weer leuk en onder de waterstraal hebben we alleen haar handjes gehouden en niet haar koppie, want dat is even niet tof.
pi_63407170
We zaten gisteren een beetje tv te kijken en Linde zat met Duplo te spelen. ineens werd het beeld met spikkels erdoor. En wij zo tegen elkaar: nou dat komt vast door het slechte weer dat eraan komt bla bla bla. Niet dus Linde was stiekem onder de tafel gaan zitten en ze was eigenhandig de tv-kabel aan het slopen terwijl ze ondertussen met een duplo-blokje op de grond bleef tikken om het niet teveel op te laten vallen
pi_63408991
Karin..wat een doodenge vervaring lijkt me dat

Hier ook een echte dramaqueen hoor!
vorige week voor het eerst heel doelbewust naar mijn been om me te meppen. Ik was te verbaasd om acuut op te treden
Vanmorgen kreeg V. een beker zeer gericht en uit nijd naar zijn bord gesmeten, waarop hij haar wel direct zeer boos toesprak...waarop ze het op het huilen zette
Wie weet is dit een klein begin van de les die ze moet gaan leren ?

Linde, handig die afleidingstactiek !!
pi_63409404
Linde, slimpie . Gewoon doen alsof je speelt, maar ondertussen...

Oeh Marit, dat hebben we hier nog niet

Mirte zit weer op haar knietjes op haar stoel. Ze is ook al van staan weer gaan zitten en maar doorlullen ondertussen...
pi_63409543
Karin
Meike niet meer van die enge dingen doen hoor!!

Linde, kleine stiekemerd .

Ow gezellig ja die dramaqueen buien. HIer hebben we ze ook zeer regelmatig.
Zo lastig voor die kleintjes als ze nog niet kunnen vertellen wat ze willen.
Ze begrijpen zo veel meer dan ze uit kunnen leggen.

Pepijn liet me net echt verbaasd staan. We waren kikker en rat aan het lezen, die hadden we al een paar weken niet meer gelezen. Maar daarin staat een vuur.
Pepijn wijst naar het vuur en gaat blazen en roept auw.
Nu blazen we wel naar heet eten en hete koffie enzo. En leggen we uit dat dat pijn/auw doet. Net als de gaskachel, maar dat hij dat ook herkent in zo'n kampvuurplaatje verbaasde me.

Vervolgens bellen we oma, die nam niet op, dus ik zeg tegen pepijn, oma is niet thuis. Waarop Pepijn zegt "Oma, en het gebaar van werken doet".

Vind dat echt zo leuk dat je ze zichtbaar steeds meer zelf gaan logisch nadenken en je stukje voor stukje ook deel daarvan word omdat ze het kunnen vertellen/duidelijk maken.
pi_63410053
wat goed Pepijn !!
zó leuk nu he p_iglet ! Ik kan echt wel uren naar ilse en haar nieuwe dingetjes kijken !
pi_63414935
Wat knap Pepijn! Goed he dat ze plaatjes en echte dingen aan elkaar gaan koppelen. Echt zo leuk nu

Gisteren aten we pasta met nogal harde pancetta erdoorheen en Linde heeft last van haar tanden dus nadat ze 3 x op zo'n hard stukje had gebeten wilde ze niet meer eten. Schuift zehaar bord weg en zegt ze ineens: "Linne ook lekke etuh". En wij zaten elkaar echt met open mond aan te kijken. Het was vast een toevalstreffer, maar het kwam er echt uit of ze al jarenlang met ons hele gesprekken aan het voeren was. Gewoon een beetje eng bijna
pi_63414963
Floor was vandaag druk met het volgende:

Ik zat op de grond en Floor continu over mijn benen lopen. Ik moest haar handje vasthouden en zij zei : " een, tjee huppakee....!" Dan met een soort hupje van mijn been afspringen.
pi_63414990
Oh my god, stiemie...ik zou me ook kapot schrikken, hahahaha
pi_63415060
Ik was even bang dat we een soort Chucky aan tafel hadden zitten en dat haar hoofd rond zou gaan draaien ofzo

Ah Floor Een tjee, huppakee
pi_63415113
hahaa, Chucky....Dan zou ik met 1 oog open slapen....
pi_63415164
Ik laat morgen een slot op mijn slaapkamerdeur zetten
pi_63415175
stiemie..dat méén je niet !?
pi_63415247
Helaas wel Marit

Nou zeg ik wel altijd tegen haar: "Gaat Linde ook lekker eten?" als we aan tafel gaan en ik haar in de kinderstoel zet dus het zal wel een papegaaien-actie zijn maar we zaten allebei in shock aan tafel
pi_63415747
wow, dat kan ik me voorstellen !!!

ik ben al trots op haar " oh-hui-he"
als ik zeg dat we gaan opruimen !

edit: en trots op feit dat ze dat dan ook doet ook ! hihi
pi_63415827
Ah kijk maar dat opruimen wil hier dan weer niet lukken dus daar ben ik erg jaloers op! Linde is vooral erg goed in overhoop halen
pi_63415872
hahahaha
het opruimen is hier zelfs zo " in " dat ze eerst wil opruimen voor ze mee naar boven loopt !
Als ik meteen naar boven wil, is dat echt meer drama dan dat ik haar even het boekje laat opruimen ofzo!
Eens zien hoe lang dit zo blijft ...
pi_63415928
Verder dan wat meehelpen als ik de blokjes in de krat gooi, komen we hier echt niet Probeer het er zo lang mogelijk in te houden Marit!
  vrijdag 21 november 2008 @ 21:28:20 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63416044
Stiemie! Wat een verhalen!
En Floor lekker huppelen, leuk!

Vanmiddag kwam ik terug in mijn auto, STINKEN, STINKEN! Best ranzig, poep in de auto...
En bij mijn schoonmoeder toen ik hem ophaalde. eli gooit de fles op de grond en zegt: "oh-ooohhh" , ik bedoel

maar vanavond zonder avondeten naar bed gegaan. hij had een stukje brood en wat vis gegeten toen zijn hele maaginhoud er weer uitkwam en daarna wilde hij nog een beetje drinken en heeft 1 stukje brood gegeten, daarna ging hij jammeren.
ben benieuwd hoe vroeg het morgen wordt...

EDIT: dingen overhoop halen? Eli verstoort het ritme van de leidster van het kdv die aan het eind van de dag al wil opruimen, door er braaf achteraan te kruipen of lopen, en dan met kracht alles uit de kast te trekken wat ze net bloedig heeft opgeruimd
pi_63417312
Die Linde is ook een lekker duiveltje
Kabeltjes knagen, Mama& papa laten schrikken met een mooi volzin

Mirte, kleine klimgeit!

Wat goed dat pepijn dat verband begint te zien.

Arme Eli, hopelijk is het een een-dags-virusje, en is hij morgen weer lekker..

KP, komt Pien niet meedoen dan? Of doen ze ook echt genoeg alleen?

Opruimen
Nou ja, als je alle duplo blokjes uit het krat haalt, stopt hij ze weer terug.. Maar als je zelf probeert op te ruimen, dan moeten die blokjes er weer uit. Dat is iets voor na baby-bedtijd.
Of een bijles van Ilse.
pi_63419535
Wat hebben we toch heerlijke (soms al pratende) dreumessen he .
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:32:41 #232
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63419673
Wat een lief huppeltje die Floor!
En Linde!! Waah, dat lijkt me echt raar Stiemie!
Davinia, wat naar voor Eli. Hier ook de laatste tijd af en toe de hele maaginhoud eruit, op het KDV heerst het erg. Ik hoop dat hij snel beter is.

Lena zegt wel prinses (sises) maar geen Luuke. Waar gaat het fout in dit huishouden?!? (Ze noemt haar Sus, wat ik eigenlijk nog liever vind.)
pi_63423621
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:08 schreef Deepfreeze het volgende:

KP, komt Pien niet meedoen dan? Of doen ze ook echt genoeg alleen?
Pien kwam niet mee spelen. Zij was druk met sokken opruimen,
Ze doen heel veel alleen,eigenlijk. Ze spelen veel naast elkaar, dan weer even samen en dan weer alleen.

Van de week op het kdv was Floor een hele dag naar een andere groep. Pien kwam op visite (verkleed als Zwart Pientje), maar er gebeurde weinig bijzonders. Ze gaven elkaar een kusje en Pien gaf aan dat ze weer weg wou...
  zaterdag 22 november 2008 @ 09:55:03 #234
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63424014
Wat een leuke verhalen allemaal weer. Wij hadden gisteren de housewarming voor onze collega's en anna was helemaal in haar element. Ze is ook tot op het bot verwend weer met allerlei cadeautjes (nog meer speelgoed...)

Vanmorgen zat ik met Anna 'Aadje Piraatje' te kijken op de Sesamstraat website, zegt ze ineens. "Aadzjee Piraaaaa huppekee"
pi_63424839
Wat een babbelaars

Chris heeft vannacht lekker geslapen. Normaal sliep hij steeds van 8 tot 7/8 uur.. Maar gisteren storte hij om 7 uur al in.. Dus maar op bed gelegd. EN het was vanochtend gewoon 8.10 voordat we gekwek uit Chris zijn kamer hoorden komen. Misschien toch langzaamaan die avondbedtijd maar eens vervroegen..
pi_63427011
als ilse na korte periode onder te tafel gezeten te hebben naar ons toe komt en zegt "poep"
en inderdaad een volle luier heeft...is het dan tijd om een potje aan te gaan schaffen ?
pi_63427448
Nee toch, dat is als ze poep zegt, onder de tafel kruipt, om er later weer met een stinkbroek onder vandaan te komen
Maar wennen aan dat ding kan vast geen kwaad?
pi_63427855
pfieuw..ik wil die fase nog niet in...veel te veel gedoe!
pi_63428073
Zucht...

Je bent een klauterkabouter of je bent het niet...

pi_63428203
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:33:48 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63428712
Pepijn!
(Was dit niet al eens eerder gebeurd?)

Al die verhalen van kinders, leuk, leuk!

KP, zitten P&F niet op dezelfde groep?

Marit, thoeft toch ook nog niet? eli had ook een paar dagen dat er na ieder plasje een nieuwe luier moest. ging weer helemaal voorbij. (poepbroeken zijn gewoon lekker warm, niets mis mee. ) Pfioe! 14 mnd vond ik wat vroeg, maar ja, als het kind last krijgt van zijn eigen luier, dan moet je wel...

Wel, eli heeft me aangestoken. vanochtend heb ik de wc-pot omhelst, en de score van vandaag ligt op 1 boterham en drie koppen thee. Wel goed voor de lijn
eli heeft nu 45 min. geslapen en weigiert verder te slapen, maar is wel chagrijnig. top!
pi_63428902
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:33 schreef DaviniaHR het volgende:

KP, zitten P&F niet op dezelfde groep?
In principe zitten ze op dezelfde groep, maar af en toe gaat er 1 vd 2 een dagje ergens anders.
Gewoon om even zonder elkaar te zijn. Dat gaat prima!

Ik wil ze namelijk niet bij elkaar in 1 groep hebben op de basisschool, vandaar...:)
Als ze op school zitten, dan moeten ze thuis allebei hun verhaal kunnen doen.
Ik vind dat wel zo gezond.
pi_63429419
Wat een heerlijke verhalen om te lezen, elke dag is weer een avontuur met die dreumesjes

Linde kan zo mee doen aan praatjesmakers En die "ik speel met Duplo maar intussen sloop ik stiekem van alles"-actie is geweldig!

Davinia, beterschap voor jou en Eli

En hoe gaat het met Meike inmiddels? Eng zeg, die koortsstuipjes

Pepijn

Devin is al een paar dagen verkouden. Schor, veel hoesten en jammeren van de keelpijn. Vannacht wederom niet zo best geslapen en een keer legde ik hem in ons bed, zei het tegen M. en ging terug naar zijn kamer om zijn speen te halen. En ineens hoorde ik een keiharde BOEM!, was meneer dus uit ons bed gedonderd De schade viel gelukkig mee, maar de rest van de nacht bleef ik over hem waken.
Vandaag is hij lekker vrolijk en gezellig, ondanks het vele poepen dat hij doet. Lekker dun zodat het doorlekt, hij is nu ook weer aan het douchen met papa.
  Jubileum moderator zaterdag 22 november 2008 @ 19:21:12 #244
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63434626
Pepijn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63435977
pepijn

marit die fase moet toch eens komen he ik snap het wel hoor nu met je andere kleine meid erbij is het heel druk.

hier loopt er een de hele dag knappe meid te zeggen, hoezo eigen dunk. in een boekje staat ook een papagaai en een mamagaai. vandaag kreeg ze een mamarijn(mandarijn) in de winkel omdat ze haar sinterklaas boot inleverde.
mama van 3 kids!
pi_63436336
Pepijn! Dat is wasrek nr 2 toch?

KP, hebben jullie scholen in de buurt met 2 klassen per leerjaar? Zal de "grote" stad wel zijn Maar wel goed dat ze lekker hun eigen gang kunnen/durven/mogen gaan.

Devin, Eli, en davinia, veel beterschap!!

Popples, lekker eigenwijs
  zaterdag 22 november 2008 @ 20:47:56 #247
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63436828
We hebben vandaag een echt gesprek gehad met Eli!

Eli staat bij mij, en kijkt naar PR die op de bank ligt
Eli: "Ba!"
PR: "Ja, Eli, papa ligt op de bank."
Eli: "Buh!"
PR: "Inderdaad, lieverd, papa is een boek aan het lezen!"
Eli slaat zich een paar keer op de borst, stort zich theatraal ter aarde en gaat zitten schreeuwen/janken
PR: "Nu is Eli boos!"
Eli staat weer op en zegt stralend: "Da!"

Russische inslag, weet niet waar het vandaan komt.

eli ligt in bed, met een half avondeten, en ik ga ook zo mn mandje in!
Devin, ook jij veel beterschap!

trouwens, de MC-hoes is gewassen!
pi_63443368
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:30 schreef Deepfreeze het volgende:

KP, hebben jullie scholen in de buurt met 2 klassen per leerjaar? Zal de "grote" stad wel zijn Maar wel goed dat ze lekker hun eigen gang kunnen/durven/mogen gaan.
Ze gaan met mij mee naar school ( montessori ).
Wij hebben zelfs 4x een groep 0,1,2...4x groep 3,4,5 en 4x groep 6,7,8 !
  zondag 23 november 2008 @ 10:48:29 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63444118
Groep 0? Daar heb ik nog nooit van gehoord

Zelf heb ik ook op een Montessori-school gezeten en stage gelopen op verschillende (Montessori)scholen. Ik vind de ideologie en het lesmateriaal geweldig en ik hoop dan ook dat Devin straks een heus Montessoriaantje kan worden

Inmiddels heb ik de 2e was van vandaag al draaien en is Devin al 1x in bad en 1x in de wasbak geweest. Het arme joch heeft vannacht weer zo'n last gehad, ik denk dus dat het buikkramp geweest is, maar de rode wangen kunnen ook op tandjes duiden.
Anyway, ik voel me zondag
  zondag 23 november 2008 @ 12:12:09 #250
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63445543
Karin, hoe is het met Meike? Geen rare dingen meer gehad?

K_P, het lijkt me heel gezond dat de dames ook zaken zonder elkaar leren ondernemen. Anders wordt het net zo'n stel als ik vroeger in de klas had. Na 6 jaar kon ik ze nog niet uit elkaar houden.

Gisteren was Anna echt een gevalletje drama queen. Om half negen werd ze wakker, om half tien heb ik haar weer haar bed in gekieperd. En toen kon ik aan de slag om het snot hier van de plavuizen te poetsen, omdat Anna al rollend over de grond had liggen krijsen. Duidelijk geval van oververmoeidheid en afkicken van aandacht.

Toen ben ik 's middags maar alleen met mijn schoonzus naar de bruidsmode zaak geweest om weer over haar trouwjurk te praten. Voor Anna wordt er een bruidsmeisjesjurk gemaakt (mits de offerte een beetje bij mijn portomonnee past....): wit satijn, met een strak lijfje en spaghettibandjes, een uitlopende rok met petticoat eronder en een bordeaux-rood bolero jasje. En nou maar hopen dat ik er ook bij ben en niet al lig te puffen
pi_63448991
Meike heeft een hoektand gekregen....dus daarom had ze blijkbaar koorts met koortsstuipen
Goh
Leuke nieuws is dat er nog 3 te gaan zijn
Ze is wel weer koortsvrij, en wat beter te pas, maar wil niet eten. Maar goed, ze drinkt wel.

Oh Anna, als bruidsmeisje, wat zal dat een plaatje zijn zeg

En al die pratende dreumesjes...lief is dat he! Meike begint nu ook echt zinnetjes te maken...
bijv. Mama oppe bank titten..
En als je vraagt wat ze wil drinken zegt ze: aa-bei-janja!
pi_63449846
Ik heb me net rot gelachen...

Zo af en toe zet ik de babyfoon aan, gewoon om ze af te luisteren

De dames kwamen moeilijk in slaap, dus rond 13.30 ging ik me er maar eens mee bemoeien. Ze lagen al 45 minuten te keten, dus de hoogste tijd !
Ik kom hun kamer ingelopen en zie ze allebei in bed staan. Keihard lachen! Ik pak Pien en leg haar bij Floor in bed en ik loop weg..

Beneden drink ik koffie onder het genot van de mega slappe lach vd dames . Na mijn koffie ga ik naar boven, terwijl ze in koor " Kapen, lapen, kapen, appel, poes, aap, uit, kapen "roepen....

Hoogste tijd om te tukken , want kapen is SLAPEN
pi_63449970
Werkelijk, dat is me toch een stel die pannenkoekjes-kids!!

En trouwens, Pepijn in het wasrek mag er ook wel wezen! Had je geen behang bij de hand??? Tja dan is een wasrek ook een goede optie is hier nu bewezen

Trouwens, gister nog even aan de wandel geweest, en toen kwamen we 2 pieten tegen....
Meike scoorde flink wat pepernoten, en was weer een ervaring rijker (want...nog geen live-piet gezien dit jaar)
Savonds kon ze niet slapen, dus nog even eruit, en papa en mama keken naar Popstars. Toen kwam Naomi in beeld.....Meike: "piet!!" oeps

[ Bericht 55% gewijzigd door XXXKarinXXX op 23-11-2008 14:54:25 ]
pi_63450535
Karin fijn dat het beter gaat met Meike!

Pepijn Ik zie Anna al helemaal voor me in haar jurk Als jij niet kan Memmel neem ik het wel voor je waar hoor

Floor en Pien wanneer ga ik jullie weer eens zien, en dan wat langer ??

Hier komt de sneeuw met bakken uit de hemel dus wij gaan naar buiten met de camera!
Is kijken wat ze er van vind

sneeuw rules .....
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 23 november 2008 @ 15:20:16 #255
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63451139
Meike
Wij hebben op het werk een client die een tulband draagt. Een tijdje terug zat hij in de wachtruimte en er kwam een jochie binnen met zijn moeder: "Kijk, Alladin!" De moeder werd knal- en knalrood....

Jet, veel plezier in de sneeuw!
Hier dwarrelt het als een gek naar beneden maar het blijft niet liggen helaas.

Oeh Memmel, ben reuze benieuwd naar Anna in d'r feestkleding! En ook naar jou, tegen die tijd hoogzwanger in een mooie jurk

K_P met je gekke meiden
pi_63451856
Jet vond het leuk maar wel erg koud! Wij overigens ook dus we zijn al weer binnen!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63452744
Mirte vond de sneeuw maar niks. Erin staan was tot daaraan toe, maar met je hand in de sneeuw... wat koud wat koud
pi_63453211
Nijna van harte zeg!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63457935
Jeetje die stuipjes kwamen door een hoektand Da's niet fijn als je weet dat er nog 3 moeten volgen. Hopelijk heeft Meike van de andere hoektanden minder last.

Als ik 2 van zulke gezellige flensjes had zou ik ook soms stiekem gaan luisteren hoor K_P! Het klinkt wel heel erg leuk

En Pepijn in het wasrek Klimmen is hier ook ineens favoriet. Ik hou m'n hart vast en laat het plaatje van Pepijn maar niet aan Linde zien

En alle kindjes die lekker in de sneeuw zijn gaan spelen... was het leuk? Helaas geen sneeuwspeeltaferelen hier. Linde logeert een avondje bij mijn schoonouders ivm oppasruiltaferelen. Mijn vriend gaat dinsdag namelijk optreden met zijn band en dan gaat ze weer bij andere opa en oma logeren. En daarna wil ik mijn lekkere meisje gewoon weer even lekker een tijdje voor mezelf. Vind het helemaal niet leuk dat ze nu weg is ondank dat Linde er erg veel zin in had en net lekker door de telefoon aan het brabbelen was toen ik belde
pi_63457976
Ohhh Nijna wat leuk! Ik lees het nu net pas. Gefeliciteerd! Een brusje voor Mirte

En ik was nog maar net bijgekomen van het 2e streepje van Miss_sly
  maandag 24 november 2008 @ 10:23:46 #261
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63471635
Nijna! Wat super! Gefeliciteerd meid!

Meike (mijn moeder vertelt nog steeds in geuren en kleuren het verhaal dat ik in een bomvolle tram tegen een willekeurige man in een gewaad zei "heeeee.. Jezus! maar u bent toch dood!?" )
Red de zeehond!
  maandag 24 november 2008 @ 11:13:55 #262
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63472985
Rachel komt zich vandaag officieel aanmelden in dit topic, vandaag 1 jaar geleden mochten we haar verwelkomen in ons warm en liefdevol nestje ( 24-11-2007)

Liefs
Rachel en Maffemuts
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 24 november 2008 @ 11:31:09 #263
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63473396
Hoi Rachel!
Gefeliciteerd met je verjaardag!

NIjna, hier ook een hartelijke voor je zwangerschap. Voelt deze beter dan de vorige? (Er staat me iets bij dat je al een onwennig gevoel had vanaf het begin, dat bleek te kloppen. ik hoop dat je dat nu niet hebt! en dat dat ook klopt )

Meike, wat naar die koortsstuipjes door hoektanden Heb je er niet meteen ook al een kies bij? Zoveel ellende voor 1 tand, moet niet kunnen, vind ik!

Het leed is geleden, de sprong is gesprongen, en het was een 1-dagsvirusje. Resultaat: een blije, vrolijk eli, die opeens anders brabbelt en torens bouwt, en niet meer kotst. hij eet ook geen avondeten meer, maar dat terzijde. hij lijkt misselijk te zijn s avonds of zo
mss ook een kies? ik weet het niet, ik geloof het pas als ik er 1 zie zitten.

(Over foute verhalen... Mijn zus (toen een jaartje of 5, 6) was eens in Artis met mijn oma, ze hebben daar zeer geïnteresseerd naar de apen en oerang oetangs en zo gekeken. in de bus naar huis stapt een grote, donkere, dame binnen. Mijn zus blij: "AAP! AAP!" )
  maandag 24 november 2008 @ 12:13:27 #264
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63474481
Dat zijn best genante verhalen, ja

Hier zijn de laatste werklui vertrokken, is mijn tas gepakt, mijn iPod opgeladen (inclusief een lading foto's van Anna), ik ben ingecheckt, er liggen setjes kleren klaar van dinsdag tot en met zondag, instructies voor het eten, aanwijzingen voor haren kammen, een lijst noodtelefoonnummers enzovoorts. Ik ben klaar voor een weekje Boston met mijn moeder! Misschien kan ik daar nog wel Internetten om een beetje bij te blijven, maar misschien ook niet. Ik mis Anna nu al en ik vertrek pas morgenochtend...
pi_63474579
Heel veel plezier!!
En je gewoon gaan verheugen op alle leuke dingen die je daar gaat shoppen
pi_63474858
wow, een weekje Boston! heel veel plezier memmel! maar ik kan me voorstellen dat je opziet tegen 't missen.

haha davinia, zo zei een neefje van me in artis heel enthousiast tegen z'n moeder "kijk mem, ze hebben hier ook negers!" (en inderdaad, die had je bij hun in 't durp niet).
  maandag 24 november 2008 @ 12:32:06 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63474995
*komt even om een hoekje spieken*
Ik heb nog een maandje te gaan in het andere topic, maar deze vraag past beter hier gok ik.
Sasha mag nu ook andere dingetjes drinken en de wvk noemde oa. yoghi. Is het nou 'goed' om bijv. die vitalinea-zooi te geven zonder suiker enzo? Of denk ik dan te spastisch en kan gewone yoghi ook prima?

Yoghi lijkt me zo vreselijk zoet en extra gesuikerd, maar die vitalinea lijkt me dan weer zo 'droog'. Het kind mag natuurlijk best ergens zijn vetjes en zijn voedingswaarde vandaan halen.

Wat doen jullie?
pi_63475311
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
*komt even om een hoekje spieken*
Ik heb nog een maandje te gaan in het andere topic, maar deze vraag past beter hier gok ik.
Sasha mag nu ook andere dingetjes drinken en de wvk noemde oa. yoghi. Is het nou 'goed' om bijv. die vitalinea-zooi te geven zonder suiker enzo? Of denk ik dan te spastisch en kan gewone yoghi ook prima?

Yoghi lijkt me zo vreselijk zoet en extra gesuikerd, maar die vitalinea lijkt me dan weer zo 'droog'. Het kind mag natuurlijk best ergens zijn vetjes en zijn voedingswaarde vandaan halen.

Wat doen jullie?
Yoghi mocht hier juist helemaal niet. Idd door de suiker en kleurstof enzo. Hier hadden zie liever melk met roosvicee.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_63475389
Anna heeft dat geen van allen gedronken thuis. Op het kdv wel melk, met roosvicee.
*OUD heilige*
pi_63475445
Nijna, gefeliteerd!! Hoe voel je je?

En Rachel gefeliciteerd met je verjaardag! Welkom hier, maffemuts, met je dreumesje

groep 0 is voor kindjes die het volgend schooljaar niet naar groep 2 gaan toch?
En die twee flensje blijven leuk!

Davinia, fijn dat het bij jullie weer goed gaat!

Hoe gaat het nu met Devin?

En Anna als mooi bruidsmeisje.. We wachten op de foto's
Veel plezier in Boston.

BE, yoghi vind ik ook nogal heftig qua suikers en andere gekke stofjes. Maar je hebt wel roosvicee voor in melk (ok ook suiker en prut).. Wij houden het lekker bij melk, karnemelk, roosvicee, sap, thee en water. En tegenwoordig heel soms een schepje nesquick in een flesje warme melk Ik dacht dat er ook een roze versie van nesquick bestond om yoghi van je melk te maken. Dan kun je er zoveel indoen als je wil..

En Meike zoveel koorts van een hoektand. Het zijn rotdingen, maar dat ze zoveel ellende kunnen veroorzaken.. Hopelijk valt het bij de andere 3 mee.

Chris is vanochtend naar het KDV geweest te wennen. Even een uurtje. Hij heeft in ieder geval niet gehuild, en we vonden hem met zijn groep terug in het speellokaal. Daar zat hij gewoon tussen de andere kindjes. We wilden even stiekem om het hoekje kijken, maar toen Chris ons zag kwam hij op ons af gestormd
En Chris (en zijn papa ) werden nog flink geknuffeld door een lief klein meisje. Chris kreeg zelfs een zoentje
Woensdag gaat hij de hele ochtend, en dan maandag voor het echie!
pi_63475466
ik zou eerder karnemelk met roosvicee doen (of liever nog zonder). niet teveel laten wennen aan zoet, des te moeilijker leert hij dat later weer af. vreemd advies van de wvk!
pi_63475748
Be wat ik af en toe doe voor de oudste is yoghurt verdunnen met melk en dan wat roosvicee bij. dat vind ze echt lekker. ik heb het nooit zo op drinken uitpakken voor de dames. ze drinken hier gewoon melk, roosvicee en ik haal altijd in duitsland 'speciale drinken' daar zitten geen suikers enzo in. is pure vruchtensap en veeeeeeeel goedkoper dan in nederland.

maffemuts gefeliciteerd met je dochter.

memmel veel plezier.

wat een verhalen!!!whaha.
mama van 3 kids!
pi_63475840
En geen vitalinea of optimel spul voor kinderen. Zoetstoffen zijn zooi. Kun je kinderen beter gewoon suiker geven, dat verbruiken ze wel gewoon.
pi_63475953
hmm, toch niet woensdag wennen.. Ze hadden handen te weinig, en nog een nieuw kindje, en Chris had het vanochtend ook goed gedaan. Dus we maken er maandag een kort dagje van, van 9.15 (na het brengen van de rest), tot 4 uur (voordat de rest wordt opgehaald). Hopen dat dat goed gaat. Ik blijf in ieder geval thuis werken, dan ben ik er met 5 minuten fietsen..
  maandag 24 november 2008 @ 13:13:37 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63475979
Thanks, dat van die vitalinea dacht ik dus idd ook p_iglet, maar wat de anderen zeggen dus ook. Yoghi is zo vreselijk zoet.
Nou zei ze het gewoon en het rijtje sap, thee, water, melk etc. etc. Dus niet 'geef hem de hele dag yoghi' maar wel als optie.
Melk met siroop klinkt dan beter idd. Hou ik het daar lekker op.
Het is toch voornamelijk diksap hier nog steeds en dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven.

*weer weg is...
pi_63476056
Je kunt ook yoghurt verdunnen met water tot drinkdikte. Evt wat gepureerd fruit of diksap erdoor en je hebt ook yoghi.
  maandag 24 november 2008 @ 13:22:31 #277
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63476210
BE, ik ben inderdaad ook geen voorstander van Yoghi kant en klaar, en vitalinea zou ik overigens ook goed mee uitkijken zoetstoffen wat in de meeste producten zitten waar light o.i.d opstaat worden zelfs afgeraden tot 4 jaar.
Maar een handige oplossing kan zijn zoals eerder aangegeven, roosvicee/melk/yoghurt shakeje maken, roosvicee kun je ook vervangen door vers fruit trouwens als je gebruik maakt van een blender bv aardbeien, kersjes banaan en ga zo maar door, is zuivel + extra vitamientjes.
Hier is de blender al maanden een onmisbaar iets in huis, de vreemdste vruchten shakes gaan er door heen en worden uitgeserveerd en ik kan niet anders zeggen dat dat Rachel (welke een slechte drinker is) t heerlijk vind en zo toch haar minimale vocht binnen krijgt.
Ik laat bij Rachel de yoghurt weg omdat zij niet te veel "prikkels" mag hebben bij een maaltijd. en er maximaal voorlopig maar 2 dingen tegelijk gegeven mogen worden tot ze weer volledig op het "normale" patroon zit.

Zelf zuiveldrankjes maken is en blijft het lekkers in mijn ogen, bij tijd gebrek of onder weg kun je misschien beginnen met de pakjes van ik geloof nutricia (die hebben onderandere pyamapapje en fruitdrankje geloof ik om je kindje langzaam te laten wennen aan de "nieuwe" smaken)
Melk met diksap mengen is overigens geen succes, het gaat vies lijken en schiften.
Gewoon n stuiterballetje
pi_63478641
Halloooo! Ik kom hier ook aankloppen!
Yana is 2 dagen geleden 1 geworden! Joehoe! Was een geweldig leuke dag en ze is lekker verwend.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_63478951
Yana en Rachel! Hoi!

Hihi ik moest wel erg lachen om Jezus en al die apen! whihihih

Memmel, veel plezier in Boston! Jee wat een reis!
pi_63480315
Welkom Yana en Rachel Nu alweer 1 jaar oud!

BE Yoghi gaan hele melkgebitten aan kapot volgens ons cb. En die zooi met zoetstoffen is zeker geen aanrader voor kindjes onder de 4. Nou wat de rest zegt dus eigenlijk We hebben trouwens van Jacob Hooy frambozenkruidenthee dat is net limonade zo zoet. Gaat er hier in als koek en lekker gezond!

Die apen en Jesus Sta je toch wel even flink met je mond vol tanden als je uk zoiets roept

Memmel naar Boston wat leuk! Al is Anna missen wel minder natuurlijik. Gelukkig deel je eerlijk met J. Allebei een kindje bij je

Pff de laatste tijd denken we ook steeds vaker aan een brusje voor Linde Maar als ik er dan eens over begin hoor ik alleen maar bezwaren van iedereen. Dan moeten ze namelijk samen op 1 kamer (zo'n 10 m2) en vooral van mensen die de leeftijd van mijn ouders hebben hoor ik dat het veel te snel is. Dat er minstens 4 jaar tussen moet zitten want dat is zo handig want dan gaat de ene naar school en heb je tenminste tijd voor de baby. Maar is dat nou echt zo erg als er minder tijd tussen zit? Pff lastig zo
pi_63480403
Als jullie het willen, is het toch goed? Die anderen hoeven er niet voor te zorgen.
*OUD heilige*
  maandag 24 november 2008 @ 16:04:41 #282
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63480686
Hoi Yana en Rachel! Welkom

Memmel, have fun! Boston lijkt me ook een erg gave stad!

Geven jullie jullie dreumesjes trouwens nog een (melk)fles (of voeding) voor het slapen gaan? Wij doen het nog wel (vaak een halve fles), maar ik vraag me af of het nog wel echt 'nut' heeft (met fles gaat ie rustig slapen, dus dat is wel nuttig voor ons, daar niet van ) of dat we er nu toch beter mee kunnen gaan stoppen / afbouwen? Wat doen jullie?
Red de zeehond!
pi_63480778
Yppy dat is eigenlijk wel zo, maar ik ben zo'n doos die daardoor weer erg gaat twijfelen

Linde krijgt geen fles mee naar bed en na het tanden poetsen krijgt ze alleen nog water. Wil ze dat niet drinken, dan heeft ze blijkbaar ook geen echte dorst Als ze 's avonds echt slecht gegeten heeft, bv bij tandenpijn, dan maken we nog wel eens een papflesje maar dat is echt zelden.
pi_63483120
Memmel..PM...GAP...hahaha....winkelen....eventueel ????
pi_63483487
stiemie ga daar echt niet door twijfelen hoor.
die van mij slapen ook op 1 kamer en het gaat super ze schelen precies 15 maanden. ik zou je zeggen ik had dit niet willen missen. die twee zijn echt aan elkaar verknocht.

van het cb moesten ze wel appart slapen maar die kunnen me de bomen. ik kom er alleen voor de prikken en de rest zoek ik zelf wel uit. maar hier slapen de dames echt niet zonder elkaar, 's morgens is het gezellig vergaderen.

yana alweer 1 jaar wow wat snel!!! gefeliciteerd.

hier ben ik gelijk met 1 jaar overgegaan op gewone melk dus ook 's avonds,
maar heel soms als zusje een flesje pap krijgt, krijgt zij hem ook. verder gewone normale maaltijden en fruit. niks geen extra's.
mama van 3 kids!
  maandag 24 november 2008 @ 17:43:51 #286
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63483518
Jellyrose, Rachel is net een jaar, maar blijft behoefte houden aan haar laatste voeding (tussen 23:00 en 0:00 ) dit hoogstwaarschijnlijk niet alleen voor t drinken zelf hoewel ik daar heel blij mee ben maar ook voor t pappa knuffel momentje. Pappa gaat om 6:30 de deur uit en komt rond 18:30/18:45 weer thuis, Rachel is dan onwijs moe ook al heeft ze geslapen in de middag, en wil dan eigenlijk alleen maar haar papje van pappa en dan naar bed. dan zijn we dus ergens 18:45 max 19:00. in het weekend laten we het zowieso van haar zelf afhangen wordt ze wakker krijgt ze m gewoon slaapt ze door, ons ook om t even, raar genoeg hoor je haar dan niet of pas als 1 van ons naar toilet gaat welke aan haar kamer grenst. Wij vinden het totaal niet erg en dat is ook n mooi moment om n luierwisseltje te doen voor de nacht, een bijkomend voordeel is dat Rachel van zich zelf uit nooit n echte nachtbraker is geweest behalve als ze ziek is of pijn heeft. al vanaf week 2 sliep ze al de nachten door dus ja elk kindje eigen ritme denk ik.
Volg je gevoel en natuurlijk de reactie van je kind is denk ik het enige advies wat ik je kan geven.
Gewoon n stuiterballetje
pi_63483542
Hier krijgen ze rond 18.30/19.00 uur nog 180 ml opvolgmelk.
Lekker onderuit gezakt tegen mij of Manny aan !
Ze krijgen er vast ooit genoeg van.
  maandag 24 november 2008 @ 17:48:39 #288
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63483644
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:44 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ze krijgen er vast ooit genoeg van.
Ja, da's ook een beetje mijn insteek eigenlijk maar blij om te horen dat er nog meer mensen zijn die nog steeds aan een after-dinner-bottle doen

En Linde is een bikkel, zo zonder fles
Red de zeehond!
  maandag 24 november 2008 @ 18:35:02 #289
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63484779
Anna houdt ook heel erg van haar after-dinner fles!

K_P, PM maar idd. Kan maar beperkt goederen meenemen natuurlijk he! Maar er is altijd wel ruimte voor iets!
pi_63486176
Hoi Yana en soepstengel.. ook alweer een hele dreumes, Wat gaat het hard zeg!

Chris krijgt ook nog een flesje warme halfvolle melk voor het slapengaan. Hij gaat vaak rond 8 uur naar bed, dus dat is even aftanken en dan lekker maffen.. Maar wij zitten ook te denken om af te bouwen. Hij krijgt redelijk wat zuivel binnen over een dag. 's ochtends 200cc in zijn pap, 50-100cc als toetje en 150 voor het slapengaan. Daar komt straks op KDV dagen nog eens 100+ cc bij.. Eigenlijk wel erg veel. Omdat melk ook honger stilt, en ze dus minder goed echte voeding gaan eten. Ik dacht dat de richtlijn zo'n 300 cc was?
Ik wil proberen of we hem kunnen overtuigen met een flesje warme thee voor het slapengaan. Maar dan moet hij eerst wat beter zijn thee gaan drinken. Ik denk dat we het deze week maar eens moeten proberen..
pi_63486634
Ooohhhh ik val om van verliefheid....

*KP gaat meiden nog ff onder deken leggen*

maar de meiden slapen nog niet. Ze liggen allebei lekker met hun knuffel te rommelen. En dan !

" Ik ga kapen....doeiiii "... sjesus wat lieffff
pi_63486887
" Ik ga kapen....doeiiii "... Om te smelten

Ik ga Linde bijna zielig vinden zo zonder avondfles Maar ja ze heeft eigenlijk nooit echt meer trek als ze naar bed gaat. Niet zo gek als je de porties eten ziet die ze 's avonds wegwerkt en dan volgt er ook altijd nog een bakje yoghurt/danoontje.

Bij sommigen zie ik ook opvolgmelk staan, die krijgt ze ook al sinds ze 1 is niet meer. Sinds die tijd drinkt ze geitenmelk en soms gewone melk.

Popples bedankt voor je ervaring. Klinkt zo inderdaad als totaal geen probleem. We gaan er nog maar eens goed over nadenken. In ieder geval is het kamer-delen geen probleem dus

[ Bericht 7% gewijzigd door Stiemie op 24-11-2008 21:00:39 ]
pi_63487354
Deepfreeze, ik voel me prima. Af en toe een vlaagje misselijk, maar dat mag de pret niet drukken. Heb vanmorgen de vk ook gebeld en krijg nog voor de kerst een echo .
Wat goed dat Chris het naar zijn zin heeft gehad op het KDV.

BE, yoghi zou ik niet zo gauw doen nog geloof ik. Of een keer bij uitzondering.
Mirte krijgt melk, water of roosvicee te drinken.

Soep en Yana, welkom!!!

Stiemie, jullie keuze, dus als het goed voelt voor gaan en anderen maar laten kletsen. Er zitten denk ik overal voor en nadelen aan qua leeftijdsverschil. Ik scheel 4,5 jaar met mn broertje en ik vind het wat veel. Maar doe hierin vooral wat jullie zelf willen hoor!

Jelly, wij geven Mirte nog 80cc (gewone) melk voordat ze naar bed gaat (is vrij kort op het avondeten bij ons, dus meer vind ik ook niet echt nodig). Maar is volgens mij meer ritueel dan nodig... Ze krijgt tussen de middag zo'n 150cc en 's morgens nog 200cc opvolgmelk met pap tot het pak opvolgmelk leeg is.
pi_63489175
Nijna, fijn dat je je goed voelt..

KP. wat heerlijk, die 2 flensjes Hopelijk kapen jullie nu lekker!

Tussen mij en mijn zusje zit bijna 4 jaar. Aan de ene kant prettig, want je kunt allebei je eigen gang gaan met dingen, maar je hebt ook weinig aan elkaar (tijdens je jeugd).
Het rammelt hier ook af en toe, maar Chris zal toch moeten wachten tot mijn studie zo goed als klaar is. Dat zal hopelijk eind volgend jaar zijn. Dus dan zal Chris op zijn vroegst zo'n 3 jaar zijn voordat er een brusje komt.

Maar Stiemie, op 1 kamer slapen is toch niet zo erg. Eventueel kun je de kleinste nog bij jullie op de kamer laten slapen in het begin (nachtvoedingen). Mensen kunnen vanalles zeggen, maar er zijn zat kinderen opgegroeid met gedeelde kamertjes.. Als je het daarom zou laten?
  maandag 24 november 2008 @ 23:26:42 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63493966
P&F, lekker kapen!!

Yana en s_oepstengel en S_oepballetje ( ) nog van harte gefeliciteerd!
En uiteraard Rachel en maffemuts en bijbehorende papa ook

Stiemie, lekker doen wat je zelf wilt, qua gezinsplanning. waar een wil is, is een weg.
enig "punt" wat ik me kan bedenken is jouw huidige werksituatie. maar als dat geen issue is, waarom niet?
(Gaan we weer ballenbakken binnenkort?)
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:08:45 #296
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63501094
Welkom nieuwe dreumessen en mama's

Devin drinkt diksap (vooral de tropische vruchten-versie van het Kruidvat vindt hij heerlijk) en bv. Water blijven we aanbieden, maar dat weigert hij vrijwel altijd. Behalve als hij het uit mama's felsje mag morsen drinken, dan is het natuurlijk prima!
Af en toe krijgt hij een pakje Capri Sonne, vindt 'ie heerlijk, en heel soms een beetje warme melk of kant en klare pap in een fles. Bij mijn moeder krijgt hij 1 fles Nutrilon 3 (1x in de week) die hij de ene keer leegdrinkt en de andere keer weigert. Thee lust hij niet zo, maar koffie daarentegen Hij is gek op de lepeltjes van de koffie die hij dan smakkend aflebbert.

Pffffff, ik kan geen poep meer zien of ruiken! Heb ik hem net verschoond, hoor je luid gepruttel en zit hij weer tot aan zijn enkels onder de vloeibare stinkderrie
Hij is echt ziek, mega verkouden, buikpijn, geen eetlust whatsoever, niet willen spelen en veel jammeren en huilen... Gelukkig slaapt hij al 2 nachten door, da's al heel wat, maar hij is gewoon zo sneu en zieligjes verder
pi_63502238
He Kersjes, hier ook een caffeine junky Maar meer dan een theelepeltje aflikken zit er voorlopig niet in.
Chris is tegenwoordig ook verzot op versgeperste sinaasappelsap. Lekker met een rietje drinkt hij zo een heel glas op!

Arme Devin een virusje onder de leden .. Hopelijk gaat dat snel weer over.. Dreumesje horen vrolijk te spelen
pi_63502502
Devin, snel opknappen hoor .

DF, ik ging vroeger van sinaasappelsap zo aan de race dat ik het bij Mirte nog niet heb uitgeprobeerd...

Ze is trouwens weer druk aan het oefenen, je kan namelijk ook op handen en voeten staan. Puntje jammer is wel dat het dan paniek is omdat ze niet weet hoe ze verder op terug moet... Hopelijk krijgt ze dat ook onder de knie. We hebben net weer de halve marathon achter de loopkar afgelegd en ze ligt nu te spelen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:07:27 #299
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63504384
Oi Devin, snel beter worden kerel
Red de zeehond!
pi_63504441
Wat is dat toch met kids en koffie.
Ik had laatst per ongeluk de verkeerde sojamelk in geschonken. De mokka versie ipv de chocomel. Nou Pepijn vind het geweldig!! (Chocomel ook trouwens, dat is het enige wat hij goed drinkt, maar dan ehfet meneer pech want dat krijgt hij echt niet dagelijks)

Grrrr en waarom moet iedereen zich altijd zo nodig met je opvoeding bemoeien?
Net weer met boodschappen doen.
Pepijn blijft absoluut niet zitten in het karretje, daar klimt hij uit, met alle gevaarlijke gevolgen van dien.
Dat probeer ik dus 1 of 2x, werkt dat niet dan loopt hij verder mee. En als hij heel stront vervelend is dan gaat hij op mijn rug, maar dat staat garant voor krijsen.
Meelopen gaat vaak super netjes, hij blijft keurig van alle schappen af. Pakt alleen maar wat ik aanwijs. En blijft netjes binnen een straal van een meter of 10 op zichtafstand.
En daar zat vanochtend dus het probleem. Ik kreeg herhaaldelijk te horen dat het onverantwoord was dat hij los liep, en niet dicht naast me. En straks zou hij weglopen enz.
Dat het veel te vies is op de vloer van de supermarkt, te gevaarlijk en weet ik wat nog meer.
Met als toppunt de filliaal manager of bedrijfsleider ofzo die kwam melden dat kinderen onder de 2 niet los mogen in de supermakt Die zouden in een buggy of het karretje moeten.
Hallo, waar bemoeien mensen zich mee!!! Als hij nou alle schappen leeg zou trekken ofzo dan vind ik het wat anders, maar dat doet hij dus niet! Hij banjerd gewoon wat rond.
pi_63504626
Ik word al agressief als ik het lees....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')