abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63399026
Deepfreeze Linde is ook een weekje ofzo voor en net na het los gaan lopen erg lastig geweest. Gewoon echt met zichzelf in de knoop en daardoor erg hangerig, pieperig en huilerig. En ook erg stout. Zodra ze een weekje liep was het weer voorbij. Zal wel door de frustratie gekomen zijn van het willen kunnen lopen en toen ze dat eenmaal kon van alle nieuwe indrukken

Kortom: het is een faaaaaaase
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:27:42 #202
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63399429
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:26 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
@ Beaker...
KP

Hehe Chris Ethan heeft het dramatisch op de grond vallen toevallig vorige week ontdekt, inclusief op de grond slaan met je handen. M en ik schoten spontaan in de lach, waarop Ethan opstond en zichzelf heel 'zielig' op m'n schoot worp en me vervolgens uit wraak in m'n knie beet Maar verder is het een heel leuk kind hoor
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63399495
Ik hoop dat het snel overgaat.. Hij moet volgende week maandag al wennen op het KDV, lijkt me toch fijner om een vrolijk jochie af te leveren..

En voor de rest moet ik het maar doen met de fase-verklaring...

Edit: ethan ook al een drama-queen.. Wij kunnen er ook nog steeds om lachen. En Chris blijft gewoon doorbrullen. Dus na een paar minuutjes(max) pak ik hem maar op voor een knuffel..

[ Bericht 23% gewijzigd door Deepfreeze op 21-11-2008 12:12:14 ]
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:25:00 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63401180
@KP, mooi gedicht

@DF, Eli loopt nu heel goed, maar mekkert er niet minder om

Vraagje... Hoe maak ik de maxi-cosi priori fix schoon? Kan die hoes eraf? eli heeft namelijk een beetje ge- waardoor er wat remsporen op de stoel zitten

Leuk, he kinderen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63401736
Kan de hoes er niet af Davinia? Wij hebben de Tobi en daar kan je de hoes van wassen.
pi_63401963
* Deepfreeze stopt watjes in haar horen, dat van die mekkerde dreumes wil ze echt niet horen

Ennu, http://www.maxicosi.nl/me(...)axicosi/PrioriXP.pdf pagina 26
pi_63403402
Lief dat jullie naar Meike vragen....het gaat....
Gisteravond wel geschrokken omdat ze bij me op schoot ineens begon te schokken. Niet achter elkaar door, maar wel een stuk of 20 keer binnen 10 minuten.
De dokter gebeld, en het zijn waarschijnlijk toch koortsstuipjes. Met het verhaal van Bar nog vers in mijn geheugen was ik dus behoorlijk ongerust. Gelukkig werd ze na een poosje wel rustiger. En even later was het over, en heeft ze een poos bij mij gelegen (ik durfde haar niet meer weg te leggen in haar bedje)
Uiteindelijk heeft ze toch goed geslapen, wel vroeg wakker, en nog steeds behoorlijke koorts. om 7.00 u was het nog 39,4... We moeten haar goed in de gaten houden, en als ze in deze koortsperiode weer stuipjes krijgt moeten we meteen aan de bel trekken.
Ze ligt nu even lekker te slapen, en ik heb het idee dat de koorts ook wat is afgezakt inmiddels. Wou haar niet weer plagen met die thermometer....

Mooi stel dramakoningen hier lees ik! Dat belooft nog wat!!
Het is vast een fase, Meike is ook een poosje behoorlijk driftig geweest, maar nu eigenlijk helemaal niet meer... (als de wet van Fok! dit maar niet leest)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:20:16 #208
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63404441
DF, danku!

Karin, wat eng!
Wij gebruiken de oorthermometer bij eli. als hij een beetje stilzit issie heel accuraat (een aantal keer gecheckt zowel oor als anaal, gaven dezelfde temp. nou dan is oor een stuk makkelijker)
pi_63404918
Jeetje da's schrikken Karin Ik zou haar dan ook niet in haar eigen bedje durven leggen!

Davinia onze huisarts gebruikt op het spreekuur een oorthermometer en dat ding geeft altijd zeker een halve graad minder aan dan ons ouderwetsche exemplaar. Daarom durf ik eigenlijk niet zo goed over te stappen op zo'n oor-ding...
pi_63405580
tsjee Karin, dat lijkt me echt eng. Hopelijk blijven die stuipjes weg. En vertrekt die koorts ook snel!
pi_63406214
Amaranta en Eva, welkom!

Meike, opknappen hoor meiske en geen stuipjes meer brrr .

Grappig dat jullie ook van die dramaqueens hebben... Als Mirte haar zin niet krijgt kan ze echt met gebalde vuistjes gaan zitten brullen dat ik soms denk dat ze erin blijft hangen. Ik vind het erg lastig om het te negeren, maar ik wil het gedrag ook niet belonen...
Zat ze trouwens van de week nog op haar knietjes op haar stoel, vanmorgen stond ze er bovenop... Klimgeit.
Zwemmen was weer leuk en onder de waterstraal hebben we alleen haar handjes gehouden en niet haar koppie, want dat is even niet tof.
Fake it till you make it...
pi_63407170
We zaten gisteren een beetje tv te kijken en Linde zat met Duplo te spelen. ineens werd het beeld met spikkels erdoor. En wij zo tegen elkaar: nou dat komt vast door het slechte weer dat eraan komt bla bla bla. Niet dus Linde was stiekem onder de tafel gaan zitten en ze was eigenhandig de tv-kabel aan het slopen terwijl ze ondertussen met een duplo-blokje op de grond bleef tikken om het niet teveel op te laten vallen
pi_63408991
Karin..wat een doodenge vervaring lijkt me dat

Hier ook een echte dramaqueen hoor!
vorige week voor het eerst heel doelbewust naar mijn been om me te meppen. Ik was te verbaasd om acuut op te treden
Vanmorgen kreeg V. een beker zeer gericht en uit nijd naar zijn bord gesmeten, waarop hij haar wel direct zeer boos toesprak...waarop ze het op het huilen zette
Wie weet is dit een klein begin van de les die ze moet gaan leren ?

Linde, handig die afleidingstactiek !!
pi_63409404
Linde, slimpie . Gewoon doen alsof je speelt, maar ondertussen...

Oeh Marit, dat hebben we hier nog niet

Mirte zit weer op haar knietjes op haar stoel. Ze is ook al van staan weer gaan zitten en maar doorlullen ondertussen...
pi_63409543
Karin
Meike niet meer van die enge dingen doen hoor!!

Linde, kleine stiekemerd .

Ow gezellig ja die dramaqueen buien. HIer hebben we ze ook zeer regelmatig.
Zo lastig voor die kleintjes als ze nog niet kunnen vertellen wat ze willen.
Ze begrijpen zo veel meer dan ze uit kunnen leggen.

Pepijn liet me net echt verbaasd staan. We waren kikker en rat aan het lezen, die hadden we al een paar weken niet meer gelezen. Maar daarin staat een vuur.
Pepijn wijst naar het vuur en gaat blazen en roept auw.
Nu blazen we wel naar heet eten en hete koffie enzo. En leggen we uit dat dat pijn/auw doet. Net als de gaskachel, maar dat hij dat ook herkent in zo'n kampvuurplaatje verbaasde me.

Vervolgens bellen we oma, die nam niet op, dus ik zeg tegen pepijn, oma is niet thuis. Waarop Pepijn zegt "Oma, en het gebaar van werken doet".

Vind dat echt zo leuk dat je ze zichtbaar steeds meer zelf gaan logisch nadenken en je stukje voor stukje ook deel daarvan word omdat ze het kunnen vertellen/duidelijk maken.
pi_63410053
wat goed Pepijn !!
zó leuk nu he p_iglet ! Ik kan echt wel uren naar ilse en haar nieuwe dingetjes kijken !
pi_63414935
Wat knap Pepijn! Goed he dat ze plaatjes en echte dingen aan elkaar gaan koppelen. Echt zo leuk nu

Gisteren aten we pasta met nogal harde pancetta erdoorheen en Linde heeft last van haar tanden dus nadat ze 3 x op zo'n hard stukje had gebeten wilde ze niet meer eten. Schuift zehaar bord weg en zegt ze ineens: "Linne ook lekke etuh". En wij zaten elkaar echt met open mond aan te kijken. Het was vast een toevalstreffer, maar het kwam er echt uit of ze al jarenlang met ons hele gesprekken aan het voeren was. Gewoon een beetje eng bijna
pi_63414963
Floor was vandaag druk met het volgende:

Ik zat op de grond en Floor continu over mijn benen lopen. Ik moest haar handje vasthouden en zij zei : " een, tjee huppakee....!" Dan met een soort hupje van mijn been afspringen.
pi_63414990
Oh my god, stiemie...ik zou me ook kapot schrikken, hahahaha
pi_63415060
Ik was even bang dat we een soort Chucky aan tafel hadden zitten en dat haar hoofd rond zou gaan draaien ofzo

Ah Floor Een tjee, huppakee
pi_63415113
hahaa, Chucky....Dan zou ik met 1 oog open slapen....
pi_63415164
Ik laat morgen een slot op mijn slaapkamerdeur zetten
pi_63415175
stiemie..dat méén je niet !?
pi_63415247
Helaas wel Marit

Nou zeg ik wel altijd tegen haar: "Gaat Linde ook lekker eten?" als we aan tafel gaan en ik haar in de kinderstoel zet dus het zal wel een papegaaien-actie zijn maar we zaten allebei in shock aan tafel
pi_63415747
wow, dat kan ik me voorstellen !!!

ik ben al trots op haar " oh-hui-he"
als ik zeg dat we gaan opruimen !

edit: en trots op feit dat ze dat dan ook doet ook ! hihi
pi_63415827
Ah kijk maar dat opruimen wil hier dan weer niet lukken dus daar ben ik erg jaloers op! Linde is vooral erg goed in overhoop halen
pi_63415872
hahahaha
het opruimen is hier zelfs zo " in " dat ze eerst wil opruimen voor ze mee naar boven loopt !
Als ik meteen naar boven wil, is dat echt meer drama dan dat ik haar even het boekje laat opruimen ofzo!
Eens zien hoe lang dit zo blijft ...
pi_63415928
Verder dan wat meehelpen als ik de blokjes in de krat gooi, komen we hier echt niet Probeer het er zo lang mogelijk in te houden Marit!
  vrijdag 21 november 2008 @ 21:28:20 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63416044
Stiemie! Wat een verhalen!
En Floor lekker huppelen, leuk!

Vanmiddag kwam ik terug in mijn auto, STINKEN, STINKEN! Best ranzig, poep in de auto...
En bij mijn schoonmoeder toen ik hem ophaalde. eli gooit de fles op de grond en zegt: "oh-ooohhh" , ik bedoel

maar vanavond zonder avondeten naar bed gegaan. hij had een stukje brood en wat vis gegeten toen zijn hele maaginhoud er weer uitkwam en daarna wilde hij nog een beetje drinken en heeft 1 stukje brood gegeten, daarna ging hij jammeren.
ben benieuwd hoe vroeg het morgen wordt...

EDIT: dingen overhoop halen? Eli verstoort het ritme van de leidster van het kdv die aan het eind van de dag al wil opruimen, door er braaf achteraan te kruipen of lopen, en dan met kracht alles uit de kast te trekken wat ze net bloedig heeft opgeruimd
pi_63417312
Die Linde is ook een lekker duiveltje
Kabeltjes knagen, Mama& papa laten schrikken met een mooi volzin

Mirte, kleine klimgeit!

Wat goed dat pepijn dat verband begint te zien.

Arme Eli, hopelijk is het een een-dags-virusje, en is hij morgen weer lekker..

KP, komt Pien niet meedoen dan? Of doen ze ook echt genoeg alleen?

Opruimen
Nou ja, als je alle duplo blokjes uit het krat haalt, stopt hij ze weer terug.. Maar als je zelf probeert op te ruimen, dan moeten die blokjes er weer uit. Dat is iets voor na baby-bedtijd.
Of een bijles van Ilse.
pi_63419535
Wat hebben we toch heerlijke (soms al pratende) dreumessen he .
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:32:41 #232
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63419673
Wat een lief huppeltje die Floor!
En Linde!! Waah, dat lijkt me echt raar Stiemie!
Davinia, wat naar voor Eli. Hier ook de laatste tijd af en toe de hele maaginhoud eruit, op het KDV heerst het erg. Ik hoop dat hij snel beter is.

Lena zegt wel prinses (sises) maar geen Luuke. Waar gaat het fout in dit huishouden?!? (Ze noemt haar Sus, wat ik eigenlijk nog liever vind.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63423621
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:08 schreef Deepfreeze het volgende:

KP, komt Pien niet meedoen dan? Of doen ze ook echt genoeg alleen?
Pien kwam niet mee spelen. Zij was druk met sokken opruimen,
Ze doen heel veel alleen,eigenlijk. Ze spelen veel naast elkaar, dan weer even samen en dan weer alleen.

Van de week op het kdv was Floor een hele dag naar een andere groep. Pien kwam op visite (verkleed als Zwart Pientje), maar er gebeurde weinig bijzonders. Ze gaven elkaar een kusje en Pien gaf aan dat ze weer weg wou...
  zaterdag 22 november 2008 @ 09:55:03 #234
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63424014
Wat een leuke verhalen allemaal weer. Wij hadden gisteren de housewarming voor onze collega's en anna was helemaal in haar element. Ze is ook tot op het bot verwend weer met allerlei cadeautjes (nog meer speelgoed...)

Vanmorgen zat ik met Anna 'Aadje Piraatje' te kijken op de Sesamstraat website, zegt ze ineens. "Aadzjee Piraaaaa huppekee"
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63424839
Wat een babbelaars

Chris heeft vannacht lekker geslapen. Normaal sliep hij steeds van 8 tot 7/8 uur.. Maar gisteren storte hij om 7 uur al in.. Dus maar op bed gelegd. EN het was vanochtend gewoon 8.10 voordat we gekwek uit Chris zijn kamer hoorden komen. Misschien toch langzaamaan die avondbedtijd maar eens vervroegen..
pi_63427011
als ilse na korte periode onder te tafel gezeten te hebben naar ons toe komt en zegt "poep"
en inderdaad een volle luier heeft...is het dan tijd om een potje aan te gaan schaffen ?
pi_63427448
Nee toch, dat is als ze poep zegt, onder de tafel kruipt, om er later weer met een stinkbroek onder vandaan te komen
Maar wennen aan dat ding kan vast geen kwaad?
pi_63427855
pfieuw..ik wil die fase nog niet in...veel te veel gedoe!
pi_63428073
Zucht...

Je bent een klauterkabouter of je bent het niet...

pi_63428203
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:33:48 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63428712
Pepijn!
(Was dit niet al eens eerder gebeurd?)

Al die verhalen van kinders, leuk, leuk!

KP, zitten P&F niet op dezelfde groep?

Marit, thoeft toch ook nog niet? eli had ook een paar dagen dat er na ieder plasje een nieuwe luier moest. ging weer helemaal voorbij. (poepbroeken zijn gewoon lekker warm, niets mis mee. ) Pfioe! 14 mnd vond ik wat vroeg, maar ja, als het kind last krijgt van zijn eigen luier, dan moet je wel...

Wel, eli heeft me aangestoken. vanochtend heb ik de wc-pot omhelst, en de score van vandaag ligt op 1 boterham en drie koppen thee. Wel goed voor de lijn
eli heeft nu 45 min. geslapen en weigiert verder te slapen, maar is wel chagrijnig. top!
pi_63428902
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:33 schreef DaviniaHR het volgende:

KP, zitten P&F niet op dezelfde groep?
In principe zitten ze op dezelfde groep, maar af en toe gaat er 1 vd 2 een dagje ergens anders.
Gewoon om even zonder elkaar te zijn. Dat gaat prima!

Ik wil ze namelijk niet bij elkaar in 1 groep hebben op de basisschool, vandaar...:)
Als ze op school zitten, dan moeten ze thuis allebei hun verhaal kunnen doen.
Ik vind dat wel zo gezond.
pi_63429419
Wat een heerlijke verhalen om te lezen, elke dag is weer een avontuur met die dreumesjes

Linde kan zo mee doen aan praatjesmakers En die "ik speel met Duplo maar intussen sloop ik stiekem van alles"-actie is geweldig!

Davinia, beterschap voor jou en Eli

En hoe gaat het met Meike inmiddels? Eng zeg, die koortsstuipjes

Pepijn

Devin is al een paar dagen verkouden. Schor, veel hoesten en jammeren van de keelpijn. Vannacht wederom niet zo best geslapen en een keer legde ik hem in ons bed, zei het tegen M. en ging terug naar zijn kamer om zijn speen te halen. En ineens hoorde ik een keiharde BOEM!, was meneer dus uit ons bed gedonderd De schade viel gelukkig mee, maar de rest van de nacht bleef ik over hem waken.
Vandaag is hij lekker vrolijk en gezellig, ondanks het vele poepen dat hij doet. Lekker dun zodat het doorlekt, hij is nu ook weer aan het douchen met papa.
.... met gevoel voor drama....
  Jubileum moderator zaterdag 22 november 2008 @ 19:21:12 #244
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63434626
Pepijn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63435977
pepijn

marit die fase moet toch eens komen he ik snap het wel hoor nu met je andere kleine meid erbij is het heel druk.

hier loopt er een de hele dag knappe meid te zeggen, hoezo eigen dunk. in een boekje staat ook een papagaai en een mamagaai. vandaag kreeg ze een mamarijn(mandarijn) in de winkel omdat ze haar sinterklaas boot inleverde.
mama van 3 kids!
pi_63436336
Pepijn! Dat is wasrek nr 2 toch?

KP, hebben jullie scholen in de buurt met 2 klassen per leerjaar? Zal de "grote" stad wel zijn Maar wel goed dat ze lekker hun eigen gang kunnen/durven/mogen gaan.

Devin, Eli, en davinia, veel beterschap!!

Popples, lekker eigenwijs
  zaterdag 22 november 2008 @ 20:47:56 #247
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63436828
We hebben vandaag een echt gesprek gehad met Eli!

Eli staat bij mij, en kijkt naar PR die op de bank ligt
Eli: "Ba!"
PR: "Ja, Eli, papa ligt op de bank."
Eli: "Buh!"
PR: "Inderdaad, lieverd, papa is een boek aan het lezen!"
Eli slaat zich een paar keer op de borst, stort zich theatraal ter aarde en gaat zitten schreeuwen/janken
PR: "Nu is Eli boos!"
Eli staat weer op en zegt stralend: "Da!"

Russische inslag, weet niet waar het vandaan komt.

eli ligt in bed, met een half avondeten, en ik ga ook zo mn mandje in!
Devin, ook jij veel beterschap!

trouwens, de MC-hoes is gewassen!
pi_63443368
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:30 schreef Deepfreeze het volgende:

KP, hebben jullie scholen in de buurt met 2 klassen per leerjaar? Zal de "grote" stad wel zijn Maar wel goed dat ze lekker hun eigen gang kunnen/durven/mogen gaan.
Ze gaan met mij mee naar school ( montessori ).
Wij hebben zelfs 4x een groep 0,1,2...4x groep 3,4,5 en 4x groep 6,7,8 !
  zondag 23 november 2008 @ 10:48:29 #249
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63444118
Groep 0? Daar heb ik nog nooit van gehoord

Zelf heb ik ook op een Montessori-school gezeten en stage gelopen op verschillende (Montessori)scholen. Ik vind de ideologie en het lesmateriaal geweldig en ik hoop dan ook dat Devin straks een heus Montessoriaantje kan worden

Inmiddels heb ik de 2e was van vandaag al draaien en is Devin al 1x in bad en 1x in de wasbak geweest. Het arme joch heeft vannacht weer zo'n last gehad, ik denk dus dat het buikkramp geweest is, maar de rode wangen kunnen ook op tandjes duiden.
Anyway, ik voel me zondag
.... met gevoel voor drama....
  zondag 23 november 2008 @ 12:12:09 #250
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63445543
Karin, hoe is het met Meike? Geen rare dingen meer gehad?

K_P, het lijkt me heel gezond dat de dames ook zaken zonder elkaar leren ondernemen. Anders wordt het net zo'n stel als ik vroeger in de klas had. Na 6 jaar kon ik ze nog niet uit elkaar houden.

Gisteren was Anna echt een gevalletje drama queen. Om half negen werd ze wakker, om half tien heb ik haar weer haar bed in gekieperd. En toen kon ik aan de slag om het snot hier van de plavuizen te poetsen, omdat Anna al rollend over de grond had liggen krijsen. Duidelijk geval van oververmoeidheid en afkicken van aandacht.

Toen ben ik 's middags maar alleen met mijn schoonzus naar de bruidsmode zaak geweest om weer over haar trouwjurk te praten. Voor Anna wordt er een bruidsmeisjesjurk gemaakt (mits de offerte een beetje bij mijn portomonnee past....): wit satijn, met een strak lijfje en spaghettibandjes, een uitlopende rok met petticoat eronder en een bordeaux-rood bolero jasje. En nou maar hopen dat ik er ook bij ben en niet al lig te puffen
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')