abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62590175
het vorige deel: Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 35

De dreumessen, dreumussen en dreumesen...

07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam

[ Bericht 2% gewijzigd door Webkim op 02-11-2008 10:26:26 ]
mama van 3 kids!
pi_62590225
ik gooide hem dicht, mijn laatste berichtje

nou karin je doet het hartstikke goed hoor. je bent een super mama en loslaten is een van de moeilijkste dingen.

brent wat ben je toch een grote vent.

pepijn de klauter koning. piglet wat zou jij je hart vast houden zeg.

nijna hier ging het eerst ook knoeien en knoeien. ik heb toen een tuitding voor op de avent fles gehaald en daar drinkt ze nog uit en ze kan nu ook perfect uit een beker drinken. komt wel als ze ouder is.
ik zeg altijd het cb is voor de spuitjes dat zeggen ze daar ook als ik daar kom ja komt ze weer alleen voor haar spuiten.

marit wat klink je toch heerlijk. komt helemaal goed met ilse let maar op. nu hoeft de oudste alleen maar haar hoofd te draaien en ze liggen samen in een deuk

Eli wat goed

nou ik ga weer verder ruzieen met schoonmoed(l)er
mama van 3 kids!
pi_62593294
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:46 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
En wat vond de wvk dan zo geweldig aan de vader van Meike ?
hij kan veel beter zijn gevoel uitschakelen, ik vind al gauw iets zielig voor Meike
Dat heeft hij dus niet
Als ze huilt heeft ze pech gehad ( even kort door de bocht) en negeert hij het gewoon
Met als gevolg dat als Meike huilt (soms om niks, maar natuurlijk ook als ze ziek is of zich zeer doet) dat ze dan naar mij toe komt.
Nu moet ik er nog achter zien te komen wanneer het echt is en wanneer niet.
Ik vind wel, dat als ze niet lekker is, dat ze dan best wat vaker bij me mag zijn.
Maar dan vindt mijn vriend bijv. weer dat tandjes krijgen daar niet bij hoort....
Hoezo, dat is toch ook pijn, en ze voelt zich er duidelijk niet lekker onder.
Makkelijk hoor, opvoeden....

De wvk haalde steeds mijn werk erbij (kdv) waarom ik daar makkelijker kinderen kan horen huilen als thuis....maar dat kun je niet vergelijken....een eigen kind maakt zoveel gevoelens in je los. Maar misschien draaf ik ook wel door in mijn gevoel voor Meike hoor.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62594864
Wat een vergelijking Karin, thuis en KDV... Bij je eigen kind is het toch heel anders...
Ik vind dat niet te vergelijken.
Ik hoor bij Mirte vaak wel verschil tussen echt huilen en huilen om aandacht. Maar ik moet mezelf dan ook wel bewust even tegenhouden om er gelijk naar toe te gaan.
Ik wil niet bij elke kik gelijk aan komen draven, ze mag ook best even zelf zien hoe ze zich kan vermaken. Maar makkelijker gezegd dan gedaan...
Succes met je weg erin vinden
Fake it till you make it...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:23:54 #5
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_62594927
Karin, wat naar! Ik hoop dat je er je (jullie) eigen 'ding' van kan gaan maken!!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:13:03 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62599150
Moeilijk hoor, Karin. En natuurlijk ook rot voor jou om te horen. Werd jou nou een spiegel voorgehouden of moet Meike dingen leren?
Is het een idee om iets boeiends te gaan lezen terwijl zij aan het spelen is? Ik merk zelf wel eens dat ik niet de complete aandacht bij Brent heb als ik naast oppassen op hem ook aan het werk ben. Zelf denk ik dat juist daardoor hij dingen alleen gaat oplossen en proberen en wat minder snel naar me toekomt als ie gevallen is en even zielig wil doen (als ie echt een dikke lip scoort sta ik er wel gelijk bij hoor).
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62603588
Das inderdaad lastig, Karin. Aan de andere kant stel je je nu ook kwetsbaar op om hulp te vragen. Dat is vergt wel moed. Genoeg mensen die blijven aanrommelen, dus dat heb je goed gedaan. Dat maakt je een goede moeder, lieve Karin.

Het betekent automatisch dat je dingen te horen krijgt die je misschien niet graag wil horen of dingen die je verbazen etc.

En wie weet ziet de wvk het wel goed en wordt Meike zelfstandiger en minder aanhankelijk. Misschien zijn het juist wel de grenzen die ze nodig heeft en is ze een beetje op zoek...

Ik begrijp heel goed dat je je hierdoor onzeker voelt. Er wordt ook wel het 1 en ander gezegd. Overleg met je vriend wat plan van aanpak wordt, zodat jullie een eenduidig beleid hebben.

Mijn vriend kan het gehuil ook makkelijker aanhoren. Ik ben zelfs een keer om 23.00 uur het oud papier weg gaan brengen, ik moest de deur uit...Toen ik 30 minuten later thuis kwam, lagen de meiden heerlijk te slapen.
pi_62604752
Is de boodschap van de wvk al iets gezakt Karin?

Chris is nu echt aan de klauter.. Hij klom via zijn loopbakfiets op de bank, via de leuning. En hij loopt zo leuk heen en weer achter zijn blokkenkar, en verzameld onderweg allerlei schatten (sauspakjes, papa's sloffen etc). En dan heeft hij af en toe ook nog tijd voor een knuffel en een kusje!
Het blijft zo'n leuk kereltje.

Die ik nu snel uit de box ga plukken voor zijn sap&koekie moment
pi_62624131
O jee nog zo'n klauterkabouter, hopelijk valt ie wat minder vaak als Pepijn!

Het gesprek van gister is wel wat gezakt inderdaad. moet ook even z'n tijd hebben. Heb vandaag heerlijk de hele dag gewerkt. (dat kan soms ook echt even lekker zijn)
Ik ga morgen eens met een boek op de bank en dan maar afwachten wat Meike doet.
Ze is in ieder geval alweer wat beter te pas als eerder deze week, dus dat geeft de burger moed.
En ja, het klinkt allemaal heel zwaar zo. Maar uiteindelijk zullen we erom lachen......
een vriendin van me zei net nog; goh dat verklaart ook je eerdere twijfels om wel of niet voor een tweede te gaan. Toen vroeg ik me af of het niet zielig voor Meike zou zijn. En nu weet ik: het zou juist hartstikke goed voor Meike (maar ook voor mij) zijn!
pi_62624173
Pffff, ben een tijdje niet geweest hier, maar inmiddels weer helemaal bijgelezen.

voor alle nieuwe trucjes, leuk of niet (lopende Eli, vingerverfende Linde, 's nachts ketende Ethan , in grote-jongens-bed slapende Brent, nieuwe tandjes-krijgende Meike en Maud, 9 levens-hebbende Pepijn...)

Ik leef mee, lach en huil mee met alles wat ik lees, maar heb een geheugen als een zeef
Sorry voor het vergeten te reageren dus...

Met Devin gaat het goed! Knuffelis en kusjes, de hele dag door. Lekker met snot erbij, hij is weer eens verkouden, maar dat mag de pret niet drukken. Hij eet weer beter, heeft vandaag (voor het eerst) 200 cc pap gedronken (proefmonster gehad) en houdt van zuur. Augurken waren al niet veilig voor hem, nu heeft hij de zure mandarijntjes ontdekt en heeft een innige band ontwikkeld met het flesje citroensap dat hij al 3 dagen met zich meedraagt en af en toe uitknijpt in zijn mond
Als hij klaar is met drinken (uit tuitbeker, open beker-met-ingebouwd-rietje, pakje drinken of de good old fles met speen) zet hij het neer en zegt, net als Anna (?toch?) "Aaaaaahhh!" Als hij uit de borst drinkt doet hij het niet, maar er komen wel weer oerkreten uit zodra de ontblote borst in zicht komt!
De box is weg (werd als sinds januari slechts gebruikt als speelgoed-opslag en standaard voor zijn activity center) en bijna al het speelgoed staat nu in zijn kamer. Zijn bed hebben we verplaatst zodat het nu tegen de muur staat en er meer ruimte is om op de grond te zitten spelen. Dat doet hij steeds leuker, hij wordt ook zo groot en gaat steeds meer begrijpen.
Mijn lieve jongen. Die nog steeds geen "mama' zegt. Should I worry?
.... met gevoel voor drama....
pi_62624265
voor Karin. Lastige situatie waar je in zit, maar het gaat ongetwijfeld helemaal goed komen met jullie!
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:41:32 #12
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_62634088
Lotte staat gewoon bijna bovenaan, nog 2 weken en dan is ze alweer 2,
wat gaat de tijd toch snel! Kan ik hem niet even wat langzamer laten gaan?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:42:38 #13
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_62634111
Karin Cb zijn leuk maar trek vooral ook je eigen plan.
Ik zou samen met je lief even paten dat jullie op dezelfde lijn zitten hiermee,
dat is het allerbelangrijkste!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:38:27 #14
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_62637105
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:56 schreef Kersjes het volgende:
Mijn lieve jongen. Die nog steeds geen "mama' zegt. Should I worry?
Ethan heeft het 1 keer echt duidelijk (en tegen mij) gezegd. 3 maanden geleden. Maaaarrrrr... hij zegt opeens wel verdacht vaak kiiikiii als er een poes voorbij loopt (kitty-kitty) Maak je geen zorgen, doe ik ook niet

Karin, ik wil toch nog een keer zeggen dat ik het erg knap en moedig van je vind dat je aan de bel hebt getrokken. Het zal absoluut niet allemaal even leuk zijn (zeker als je zulke dingen te horen krijgt!), maar het feit dat je om hulp hebt gevraagd en er serieus mee bezig bent samen met je vriend en Meike maakt je al een topmoeder in mijn ogen Hou vol!

En hier alweer heel triest nieuws.. M's oom is gisteren overleden (kanker), een paar weken voor de uitgerekende datums van zijn 2 kinderen. Zo ontzettend verdrietig
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_62637506
Karin juist door aan de bel te trekken laat je zien dat je het allerbeste voor Meike wil! Is het al gelukt om een boek te lezen? Moet zeggen dat mij dat nooit lukt hoor als Linde wakker is...

Jellyrose gecondoleerd. Het zit niet echt mee he bij jullie wat betreft slecht nieuws

Doen jullie ukkies soms ook zo ENORM DWARS met eten. Linde kan echt gerust een kwartier gillen als ze niet zelf mag eten/ het iets is wat ze niet kent

Gisteren aten we burrito's en ik zette het bordje met de in reepjes gesneden gevulde burrito voor haar neer. Gaat ze eerst heel aanstellerig gillen dus ik ga van tafel en op de bank zitten. Kijkt ze me heel boos aan. "Ja kom op Linde als jij zo boos doet ga ik niet gezellig bij je zitten hoor!" Dus ik doe net of ik tv kijk, haar vanuit mijn ooghoeken in de gaten houdend en jawel hoor ze ging gewoon eten. Dus ik weer bij haar aan tafel gaan zitten en niks meer aan de hand.

Zelfde doet ze met de fles. Ik geef 'm aan en ze gaat gillen en smijt 'm weg. Zet ik 'm op tafel, dan pakt ze 'm en gaat drinken Is dit nou alleen omdat ze doorheeft dat ze nee kan zeggen en dus zelf kan bepalen hoe iets gaat?

O ja sinds gisteren hebben we een kleine Ome Willem-fan in huis Ze zingt steeds "dees...dees...dees" en dan doet ze haar handjes op elkaar net zoals bij "Deze vuist op deze vuist"! Zo lief om te zien

En ze zegt nu ook "Taaaaaa" (= dag) als ze zwaait en ze zegt zelf wanneer ze klaar met iets is (Kaaaaaaar!) Oh nooit gedachtd at je zo gek op je eigen kindje kan zijn
pi_62638863
Jelly gecondoleerd. Alweer zulk verdrietig nieuws.

Stiemie, ik herken het wel een beetje. We hadden een paar weken terug zo 2 weken drama. Alles zelf moeten doen. We hebben het maar wat laten gaan, en in ieder geval geprobeerd er geen strijd van de te maken. Soms inderdaad ook zoals bij Linde en de fles. Gewoon het eten/drinken neerzetten en niet mee bemoeien. Dan kwam hij toch wel stiekem kijken en eten/drinken. Hier bleken toen 2 kiezen de vermoedelijk boosdoeners te zijn.
Nu gebeurd het ook nog wel eens bij het avondeten, maar meestal laat ik hem maar aanprutsen. En als het een te grote chaos wordt, dan haal ik het weg. Daarna bied ik het nog 1 of 2 keer aan. En anders is het over. Hij heeft genoeg reserves

Gillen doet Chris trouwens niet aan. Hij smijt alleen zijn eten alle kant op. Met wat verdwaalde brullen.. Zal wel een meisjes-ding zijn

En "dees-dees-dees" zo lief!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:42:09 #17
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62638884
Jellyrose gecondoleerd.

Stiemie een kortbondig dat doet Maud ook kan ik hier op antwoorden. Ze weet dondersgoed was NEE is en gebruikt het te pas en te onpas tegen ons en zichzelf. En eigenwijs dat ze is....alles zelf willen doen. Oh en ze kan ook wat leuks zeggen:
Ik zeg Maud is een... en dan krijg ik als antwoord boef...
pi_62641772
hihi Maud! klein boefje

Stiemie, jij hebt een mooi klein heksje zo te horen! Toch ook wel mooi dat er wat temperament inzit.

Jellyrose, gecondoleerd. Tjonge wat een triest verhaal... is het weer in Amerika?

Hier is het oke, vanmorgen gezellig boodschapjes gedaan. Meike weet ook wel goed wat ze wil hoor, toen ik chocola pakte riep ze door de winkel "ola!" maar toen ze er geen kreeg werd ze er iets minder vrolijk van.
Gelukkig maakte een broodje het wel weer goed.
Ze zette me woensdag nog mooi voor aap hier in het centrum, we waren even in de Blokker geweest, en toen wou ik weer naar huis. Alleen Meike niet. Ik heb haar met alle macht in het fietsstoeltje gezet, maar kon het gordeltje niet dichtklikken, omdat ze steeds ging staan, dan klikte het weer open. Ondertussen schreeuwen en tekeer gaan . Komt er ineens een vrouw naar ons toe: "moet ik even helpen?" Ik kon wel door de grond zakken. Meike was zo onder de indruk van de vreemde mevrouw dat ze acuut stopte met de show.
Later liep ik in de AH en sprak een meneer Meike aan: "och was jij net zo verdrietig???" uh nee ze kreeg haar zin niet! Leuk hoor, dreumesjes met een eigen willetje!
Maar ondertussen zijn ze ook zooooo leuk en lief!
pi_62643344
Maud kleine boef Mijn moeder noemt Linde altijd boefje maar als ze het zelf wil zeggen klinkt het als "oef"

Ah "gelukkig" komt het dus meer moeder bekend voor Dat fietsstoeltjesgebeuren is ook heel herkenbaar helaas... Vanmorgen regende het dus Linde moest een regencape aan op de fiets en daar was ze het niet mee eens. Dus als jullie iemand hebben zien fietsen met een geel, beweeglijk, gillend, fladderend iets voorop de fiets.... dat was ik

En een heksje is het zeker Karin Ze heeft echt al een eigen willetje.
pi_62643772
Stiemie, Mirte wil graag zelf eten, met haar handjes. Een tijdje terug ging het nog wel eens met lepeltje, tegenwoordig draait ze de lepel het liefst voor haar mond om (heel handig...) en eigenlijk wil ze gewoon met haar handen eten. En mond stijf dichthouden als ik met een lepeltje aankom, zelfs bij de pasta gister en dat lust ze normaal gesproken graag. Volgens mij is het echt het zelf willen doen.
Fake it till you make it...
pi_62644549
Oei ja, ik las net op het bankje over de tijd die verzet gaat worden dit weekend
Hoe pakken jullie dit aan met de kids?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:42:33 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62644615
zo weinig mogelijk, Karin

zaterdag iets later naar bed en zondag zo snel mogelijk weer op de normale tijden je ding doen.. gewone tijd naar bed enzo dus.
Dat gaat hier altijd goed tot nu toe
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62645002
Wij laten Linde van zaterdag op zondag bij mijn ouders logeren...
Ben benieuwd of ze heel vroeg wakker is zondag
pi_62645066
Kijk dat is ook een tactiek....
Wij mikken Meike er maar wat later in, zal ze vast niet erg vinden.
pi_62645117
Komt toevallig zo uit hoor

We gaan zaterdagavond namelijk uit eten in verband met de verjaardag van mijn schoonmoeder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')