abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 november 2008 @ 20:19:55 #1
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63083190
Het duurde even voor ik het door had, sorry
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 november 2008 @ 20:21:42 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63083257
hier druk bezig met de foto's van vorig weekend, en ik heb spierpijn aan mn vingers van t spelen op de dwarsfluit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 november 2008 @ 20:27:00 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63083438
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:54 schreef Saffier het volgende:
Wij zijn vandaag in Blijdorp geweest, heerlijk weer , beetje koud 's ochtends maar later ietsje warmer, dus lekker uitgewaaid en een hoop gezien. Ik ben benieuwd hoe alle foto's weer zijn geworden.
He, staan wij ook op de foto? wij waren daar dus ook vanmorgen

Vicky, K3 klinkt goed Saskia houdt niet van drukte en herrie enzo.. wie weet met Nienke over een paar jaar.. dan vieren ze het 15 jarig bestaan (en zijn ze nog ouder.. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 9 november 2008 @ 20:29:46 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63083541
Sugar, ik vind het je erg mooi staan zo, je nieuwe haar! Super!

Lois, zo vroeg al! Hopelijk maken ze het morgen minder vroeg 's morgens!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 9 november 2008 @ 20:41:12 #5
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63083922
Hè wat jammer E.T. dat ik jullie niet gezien heb! Had jullie best in het wild willen ontmoeten
Snoopy ik ben een maand full-time mama/thuis geweest en moet zeggen dat ik me uitstekend vermaakt heb! Had er geen problemen mee gehad als dat langer had geduurd hoor. Leuk vooruitzicht je cursus digitale fotografie
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63084116
BE, wat verschrikkelijk jammer dat zo'n slordigheid jou dan onterecht in spanning laat zitten hopen. Laat ze het maar goedmaken met je: met alsnog die baan als ze er met een ander niet uitkomen of als er nog een plek komt.

Suug, zier er goed uit! (Maar er groeit wel een camera uit je hoofd.)

Wij hadden net Indiaas voor twee besteld en we hebben nog voor minstens 4 personen over. En ik vind Vindaloo helemaal niet lekker meer. Ik kan er nog altijd goed tegen, maar ik proef heel niet wat ik eet. Nee, dan die kaneel/rozijnen/lamscurry.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 9 november 2008 @ 21:00:13 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_63084590
Ik heb het familieweekend weer overleefd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63084859
stuur maar door, webkim, ik ben dolop indiaas!!!
(nah wij hebben vanavond gekaasfondued, en ik heb me veel te volgegeten. kan niks meer bij.)

sugar, dat staat je geweldig! heb je er nou nog veel aan veranderd?

hoera, troel!
pi_63085019
Erg leuk kleurtje Sugar.

Jammer BE, dat je geen kans meer maakt.

Viel het mee of tegen Troel?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 9 november 2008 @ 21:15:49 #10
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63085130
Fijn Troel alleen overleefd of ook nog leuke momenten gehad?
Kaasfondue, kan me niet heugen wanneer ik dát op heb! Ooit toen ik een klein Saffiertje was nog maar denk ik, zei wel van de week tegen Lautie dat ik weer eens zin had om te fonduen of gourmetten, gezellig met wat vrienden!
Webkim de rest in porties in de vriezer doen, lekker makkelijk voor een volgende keer
Ik heb zóóóó'n zin in Japans hè... Maar het duurt nog wel even voor we weer uit eten gaan denk ik
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63085371
bar, had je nog pepernoten gemaakt? waren ze gelukt?
  zondag 9 november 2008 @ 21:23:05 #12
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63085452
Indiaas is niets voor mij. Dan proef ik alleen scherp en verder niets.

Tex bedankt voor de tip. Ga ik zeker mee aan de slag....

Ynske, spierpijn hoort erbij. Heb ik nu ook nog steeds last van.

Kaasfondue, oooooh lekker. Voor het laatst in mijn studententijd gedaan... jeuh dat is wel heeeeel lang geleden.

Snoopy, goed bezig!!

Was het een gezellig weekend, Troel?

En heb vanavond even stiekum mogen genieten van mijn kids... Na het badderen samen boven aan de trap zittend, hoorde ik - zelf beneden - dit:
F: wel leuk he, dat we vriendinnetjes zijn?
M: Ja!
F: Is veel leuker dan alleen zusjes!
M: Ja, Leuheur wief. (oftewel Fleur is lief)
pi_63085926
er is ook wel indiaas eten dat niet scherp is hoor. het is juist zo rijk aan tal van andere kruiden / smaken dan we gewend zijn hier. ik ben er een tijdlang helemaal weg van geweest, ook helemaal into de indiase keuken, inclusief alle kruiden zelf roosteren en malen etc. maar ik maak 't niet vaak meer, ook omdat ik er hier in huis verder eigenlijk niemand een plezier mee doe. stelletje lomperds.
  zondag 9 november 2008 @ 21:34:44 #14
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63085968
Ok dan valt er nog wat te ontdekken in de keuken voor mij. En dan klinkt indiaas al een stuk beter, dan wat ik net bij Expeditie Robbinson zag... die eetproef, daar kan ik dus echt niet naar kijken.
  zondag 9 november 2008 @ 21:38:02 #15
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63086115
bix, wat de boer niet kent...

pessimist
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_63086229
kusje erop?
  zondag 9 november 2008 @ 21:44:42 #17
190853 RockabeIIa
pi_63086399
* RockabeIIa doet de sokken uit
Kom maar op dan!
  zondag 9 november 2008 @ 21:45:34 #18
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  zondag 9 november 2008 @ 21:51:04 #19
190853 RockabeIIa
pi_63086662
Niks kaas madam! Alleen maar teentjes
  zondag 9 november 2008 @ 21:54:25 #20
61800 Rottdog
pi_63086787
Ach bix komt wel eens in frankrijk is vast wel wat gewend
  zondag 9 november 2008 @ 21:58:34 #21
190853 RockabeIIa
pi_63086961
Jij zoekt zeker vrienden...
pi_63086984
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:33 schreef bixister het volgende:
er is ook wel indiaas eten dat niet scherp is hoor. het is juist zo rijk aan tal van andere kruiden / smaken dan we gewend zijn hier. ik ben er een tijdlang helemaal weg van geweest, ook helemaal into de indiase keuken, inclusief alle kruiden zelf roosteren en malen etc. maar ik maak 't niet vaak meer, ook omdat ik er hier in huis verder eigenlijk niemand een plezier mee doe. stelletje lomperds.
Oeh nou je mag wel een keer voor mij koken hoor, het klinkt heerlijk
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 9 november 2008 @ 22:00:35 #23
61800 Rottdog
pi_63087047
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Jij zoekt zeker vrienden...
Ik was toch al je vriendin

of gooi je me nou uit je hyves
pi_63087161
haha toch geen knoflookteentjes he? ik kus je *ugg(e)* *ugg(e)* zweterige eh ik bedoel poezelige voetjes met plezier hoor!

beefcake, deal! (en wat is jouw specialiteit? )
pi_63087219
Oeh lekker indiaas

En ik ben gek op thais eten maar dat is echt lastig met kleine kinderen. Dus dat eten we meestal als ze uit logeren zijn.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_63087392
Oh Indiaas Ik kook regelmatig uitgebreid Indisch en zowel man als kinderen leren het steeds meer waarderen, heel fijn vind ik
Saartje
  zondag 9 november 2008 @ 22:08:34 #27
190853 RockabeIIa
pi_63087404
hihi Rottdog, zit jij op mijn hyves?
pi_63091277
Sjoehoeg...Ik vind je haar leukeuk!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_63092530
Ik vind Indiaas eten heerlijk. Ik hou niet van scherp of heet, maar gekruid vind ik heerlijk. En er zijn zoveel vegetarische gerechten in de indiase keuken.
Helaas hebben wij hier geen indiaas restaurant waar je kan bestellen in de buurt. Ik maak het ook wel eens zelf, maar het is zo bewerkelijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63094421
Mijn man kan supergoed Indiaas koken
Het is helemaal niet scherp. Eerder zoet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 november 2008 @ 07:22:51 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63094497
Indiaas, klinkt goed

Wij waren gisteren met vrienden die onverwacht aan kwamen waaien naar de Chinees. Lekker buffet, alleen veel te veel om alles te kunnen proeven. Nou ja, dan moeten we nog maar eens terug

En vandaag de "rekening" voor het plamuren van gisteren Au.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 november 2008 @ 07:26:52 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_63094513
Indiaas mjammie!! Indiase curry en idd hoeft dat helemaal niet pittig te zijn. Ik ben dol op zulk eten, so much better dan die hollandse pot, dat eet ik dus echt bijna nooit
stormy waters...
sailin'
pi_63094530
Indiaas . Toen ik nog in Londen woonde, bestelden we toch wel 1xper week Indiaas .
Het wordt tijd dat ik ook uitgebreid Indiaas leer koken.

Maar vanochtend begin ik met een lekker glaasje water.
  maandag 10 november 2008 @ 07:37:43 #34
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63094553
Oh, jullie praten allemaal over eten terwijl ik verdorie echt weer eens mezelf een schop onder mijn kont moet geven: lijnen! Want ik ben de laatste weken er echt zo enorm met de pet naar aan het gooien.
* Sugar kijkt even echt heel streng naar zichzelf, ten overstaan van jullie.
Auw, dat maakt indruk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 10 november 2008 @ 07:50:51 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_63094602
lijnen is onzin, gewoon een beetje opletten. je bent geen 18 meer en hoeft niet in maatje 36 sjoeg!
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 november 2008 @ 07:54:06 #36
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63094611
Oh, is dat zo?
Maar wel met mezelf door één deur kunnen, toch? Ik ben gewoon net wat strakker geweest laatst en heb nog steeds maat 38 nu, maar dat andere voelde fijner. En aangezien ik met sinterklaas en kerst toch wel weer los zal gaan... Nu inderdaad 'even opletten'.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_63094680
Aan de ene kant snap ik wat je bedoelt sjoeg en aan de nadere kant denk ik ook,wat zeurt ze nou, maatJE 38 . Maar goed als jij je niet lekker voelt met hoeje lijf nu voelt dan moet je daar wat aan doen, succes met 'opletten' en ik hoop dat er niet teveel lekkers langs komt deze sint en kerst
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † maandag 10 november 2008 @ 08:47:11 #38
7074 moussy
kuttekop
pi_63094948
Maar Sugar, zo ga je toch ontzettend jojo-en en op die manier wordt het toch erger iedere keer als je een periode van aankomen hebt..?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_63094995
Sjoeg, voorzichtig met jezelf hè

Ik ben weer aan het Weightwatchen maar dat vind ik zelf eigenlijk een heel prettig acceptabel iets om wat gewicht kwijt te raken maar ook om gezond te eten. Veel fruit en groenten ook.
pi_63095130
quote:
Op maandag 10 november 2008 07:32 schreef Reinhilde het volgende:
Indiaas . Toen ik nog in Londen woonde, bestelden we toch wel 1xper week Indiaas .
Het wordt tijd dat ik ook uitgebreid Indiaas leer koken.

Maar vanochtend begin ik met een lekker glaasje water.
Oeh ja, in engeland sterft het van de indiase restaurants... Ideaal!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63095219
Of je bent gewoon tevreden met je figuur ....
pi_63095250
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:12 schreef LovelyLady het volgende:
  maandag 10 november 2008 @ 09:15:34 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63095266
Sugar, vergeet je niet dat je ondertussen ook gewoon ouder wordt en wel twee mooie kinderen hebt gekregen die een aanslag op je lichaam zijn? Dat dat ideale figuur niet realistisch meer is op een gegeven moment?

En dat kinderen heel snel oppikken hoe mama altijd met eten bezig is (ook al denk je zelf dat zij er niets van mee kunnen krijgen en dat je zelf denkt dat je heel normaal met eten omgaat) en dat dat hun eigen beeld mbt voeding heel erg beinvloed?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 10 november 2008 @ 09:20:00 #44
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63095355
Moussy, ik kom niet echt wezenlijk aan in die periodes en val ook niet heel erg af, hoor, dat jojoën zou dan echt om 2 kilo gaan steeds. Dus dat is meer de struggle in mijn hoofd dan echt fysiek enorm schommelen.

ET, ik ben me daar inderdaad van bewust.
  maandag 10 november 2008 @ 09:22:37 #45
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63095400
Herkenbaar hoor Sjoeg (alleen gaat het bij mij om wat meer kilo's). Enne als ik soms foto's zie van andere moeders dan kan het best hoor die kilo's eraf. Alleen moet ik dan wel aan de personal trainer en misschien stoppen met werken...
Lekker douchen!
  † In Memoriam † maandag 10 november 2008 @ 09:27:50 #46
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63095480
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:12 schreef LovelyLady het volgende:
Of je hebt een eetstoornis en dan zit dat er niet in...
Voor wat voor de een gewoon is moet de ander soms keihard knokken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_63095527
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:22 schreef sjak het volgende:
Herkenbaar hoor Sjoeg (alleen gaat het bij mij om wat meer kilo's). Enne als ik soms foto's zie van andere moeders dan kan het best hoor die kilo's eraf. Alleen moet ik dan wel aan de personal trainer en misschien stoppen met werken...
Jezelf uithongeren is ook geen optie.
Ik mocht willen dat ik het figuur zou hebben van Sugar. 2 kinderen en een maatje 38.
Ik weet van mezelf dat dat niet haalbaar is, maar sporten en letten op wat ik eet, is al heel wat...
Ik zeur hier over een kleine 20 kilo die ik minimaal moet afvallen. Niet over 2 kilo. Ik zou tevreden zijn met zo'n gewicht. Dat is wat ik bedoelde over tevreden zijn.
En hoe E.T. het omschrijft is gewoon heel herkenbaar. Kinderen zijn zo kien. Die hebben iets sneller door voor jij er erg in hebt.
pi_63095626
ja maar LL, daar heeft het nu juist niets mee te maken. Hoe je er daadwerkelijk uitziet en hoe je je 'voelt' zijn dan 2 dingen die niet gekoppeld zijn.
pi_63095676
Ik had het laatst met mijn zusje over iets dergelijks. Een vriendin van haar met maat 36 klaagde dat ze 2 kilo was aangekomen en in eerste instantie hadden wij zoiets van wat zeurt ze nou? Maar als ik met mijn bijna 100 kilo (pre-zwanger) 2 kilo aankom dan pas ik nog steeeds al mijn kleding. Kom je met een kleiner maatje 2 kilo aan dan voel je dat toch echt wel aan je kleding.
En ja ik baal ook als een stekker als er weer een paar kilo bij zijn, ik mis alleen de discipline om er dan meteen wat aan te doen en daardoor ben ik ook steeds zwaarder geworden. Dat sjoeg nu dus wat kwijt wil om na de feestdagen niet nóg meer gegroeid te zijn kan ik heel goed begrijpen.
pi_63095726
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:37 schreef snoopy het volgende:
ja maar LL, daar heeft het nu juist niets mee te maken. Hoe je er daadwerkelijk uitziet en hoe je je 'voelt' zijn dan 2 dingen die niet gekoppeld zijn.
Yup. Ik heb zowel 90 kg gewogen als 53 en voelde me met 53 kilo nog steeds dik terwijl ik ervanuit ging dat ik compleet tevreden zou zijn als ik eenmaal maat 36 (of 34) had. Nu heb ik at gelukkig goed los kunnen laten en hang ik er ergens tussenin
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63095743
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:37 schreef snoopy het volgende:
Je dacht toch niet dat ik tevreden ben over mezelf? Elke vrouw heeft toch wel iets te zeiken over haar uiterlijk?
Ik vind alleen dat vrouwen met een maatje 36/38 best gewoon tevreden kunnen zijn. Ik wil hiermee niemand kwetsen ofzo..

is wat dat betreft gewoon jaloers op mensen met zo'n maatje... * LovelyLady geeft eerlijk toe
pi_63095746
Ik zou er ook wel 20 kwijt mogen. Misschien moet ik me ook maar eens aan het Shieet wagen
Saartje
pi_63095839
Ik ben ook niet echt tevreden over mijn figuur. Ondanks dat ik mijn spijkerbroeken maat 28 gewoon aankan, het is allemaal wat slapper en mijn borsten zijn mega.... Verder heb ik op mijn heupen van die mooie straie strepen, op mijn borsten ook. Nee ik vind het bepaald geen feest om in de spiegel te kijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63095846
ja ik wil ook weer terug naar mn begingewicht van voor de zwangerschap.
ik zat er niet eens zo heel ver vandaan net erna. maar nu 2.5 jaar later zit ik er echt ver boven
Maarja het is gewoon mijn eigen schuld en ik weet dat ik er wat aan kan doen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_63095871
en ik wil een borstverkleining
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_63095935
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:50 schreef pinquit het volgende:
en ik wil een borstverkleining
dat wil ik ook maar eerst nog een kindje voeden en dan ga ik er echt een keer over praten met de huisarts
pi_63096115
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:44 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Je dacht toch niet dat ik tevreden ben over mezelf? Elke vrouw heeft toch wel iets te zeiken over haar uiterlijk?
Ik vind alleen dat vrouwen met een maatje 36/38 best gewoon tevreden kunnen zijn. Ik wil hiermee niemand kwetsen ofzo..

is wat dat betreft gewoon jaloers op mensen met zo'n maatje... * LovelyLady geeft eerlijk toe
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje kwetsend naar oa Sugar toe. Het zal vast niet zo bedoeld zijn, maar eigenlijk zeg je nu gewoon dat tenzij je 100 kilo weegt (of in die richting) je gewoon niet moet zeuren.
Maar als ik even afga op wat bijvoorbeeld Jelief zegt en op bijvoorbeeld mijn eigen moeder, dan is het juist erg verstandig wat Sugar doet. In plaats van altijd maar tevreden te zijn met haar maat 38 en elke 2 kilo die erbij komt af te doen met "ik heb 2 kinderen gehad" of "ik word ouder", doet ze er iets aan; op deze manier voorkomt ze dat ze op een dag wakker wordt met maat 40, en daarna weer met 42 en dat steeds maar accepteerd. 2 kilo op een neer jojo-en is helemaal niet ongezond voor je, het is waarschijnlijk gewoon een combinatie van factoren die ervoor gezorgd hebben dat ze is aangekomen, bijv. wat drukker op werk, minder kunnen sporten, ongezonder/onregelmatiger eten. Nouja, als je dan die dingen weer oppakt is het zo gedaan met die 2 kilo. En het is niet echt onverstandig om de feestdagen een klein beetje in te calculeren verder ofzo.
Ik ben altijd wat te zwaar geweest, of nouja, ik ben nooit te zwaar geweest maar ik heb een rotfiguur in die zin. Ik was (en ben) altijd lichter geweest dan vriendinnen en leeftijdsgenootjes, maar ik heb een buik waar je ú tegen zegt en uiteraard is dat het allerallerlaatste plekje waar ik afval maar ik weeg wel al tig jaar hetzelfde, gewoon omdat ik het hetzelfde aanpak als Sugar nu zegt. Als ik twee kilo aankom ga ik weer eens een rondje hardlopen en laat ik de zoetigheid weer een beetje staan.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63096122
Een borstverkleining wil ik nog liever dan wat kilo's kwijt. Ik heb maat 46 gehad van kleding en ben tegenwoordig erg blij met mijn 40-42 die ik ook ondanks de hormonenzooi redelijk kan houden. Maar ik heb altijd problemen met bloesjes of jassen kopen. Zit het op mijn heupen en schouders goed, gaapt er een enorm gat als ik de knoopjes dicht heb

Maar over het algemeen ben ik toch wel redelijk tevreden tegenwoordig, gelukkig. Ik ben bijna 40 en een heel moois slank figuurtje zit er gewoon niet (meer) in.

Then again, als je je niet prettig voelt bij hoe je bent (of dat no met maat 38 of 46 is) mag je daar best iets aan doen. Het is alleen in alle gevallen zaak om in de gaten te houden dat je niet te ver gaat. Niemand weet dat beter dan Sugar zelf, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 november 2008 @ 10:07:21 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63096172
Je hebt helemaal gelijk huuphuup, maar er is een verschil tussen 'hmmm... ik moet even opletten op wat ik eet' of 'ik moet even heel streng zijn tegen mezelf'.
Althans, dat vind ik dan. Als het om 2 kilo gaat is het een kwestie van een keertje een blokje extra om, wat minder snoepen en een keertje goed poepen en niet een kwestie van 'ik zie er niet uit'.

Maar dat denk ik dan...

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 10-11-2008 10:21:12 (Knipoog toegevoegd. Het is niet zo hard bedoeld.) ]
pi_63096229
Tegen iemand met een eetstoornis zeggen dat ze gewoon maar tevreden moet zijn met haar lijf is alsof je tegen iemand met een depressie zegt dat ze maar gewoon vrolijk moet zijn.
pi_63096240
Nouja ik denk dat dat gewoon de woordkeus is geweest dan. Ik betwijfel of Sugar hiermee echt bedoelt dat ze zich beperkt tot een 500-kcal dieet ofzo.
Zoiets als een she-eet kan voor sommige mensen ook al streng zijn
En als ik al mijn tussendoortjes en troep moet laten staan dan moet ik ook wel echt streng zijn voor mezelf met als gevolg dat ik weer sacho wordt op mezelf

-edit- grinnik om de 2-kilo drol van BE
Nee maar serieus, ik ken haar gevoel wel hoor, als je bij maat 38 2 kilo aankomt dan kan het gewoon wel zo zijn dat je kleding net oncomfortabel zit en dat het net wat minder mooi staat enzo.

@Sombie, eetstoornis? Dat heb ik persoonlijk even gemist dan.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63096283
Ah, mijn truuk is gewoon geen snoep en chips in huis halen. Ik weersta 1x de verleiding in de supermarkt, en de rest van de week heb ik daar profijt van dat ik niet kan snoepen. (behalve dan een soepstengel ofzo)

(Ik heb overigens wel koek in huis voor de andere huisgenoten, koek mag ik niet)
  maandag 10 november 2008 @ 10:19:23 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63096365
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:10 schreef sombie het volgende:
Tegen iemand met een eetstoornis zeggen dat ze gewoon maar tevreden moet zijn met haar lijf is alsof je tegen iemand met een depressie zegt dat ze maar gewoon vrolijk moet zijn.
Van een schop onder de kont is toch nooit iemand slechter geworden?
Het staat er nu mss een beetje hard, maar tussen alles door schrijft iedereen in weze dat ze er gewoon prachtig uit ziet.
Lijkt me toch ook best aardig om te lezen.
pi_63096426
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Van een schop onder de kont is toch nooit iemand slechter geworden?
Het staat er nu mss een beetje hard, maar tussen alles door schrijft iedereen in weze dat ze er gewoon prachtig uit ziet.
Lijkt me toch ook best aardig om te lezen.
Heel aardig om te lezen, maar dat wil niet zeggen dat je dat alles ook zomaar gelooft, toch Zeker niet als je er zelf heel anders over denkt!
pi_63096444
in weze. je lijkt johan cruijff wel!

ik moet ook maar weer es die knop gaan omzetten. groei echt dicht! misschien dat shieet eens proberen, maar dat lust de rest van 't gezin niet dus ben ik altijd apart voor mezelf aan 't koken. lijkt me niet iets om lang vol te houden.
pi_63096641
Ik ben sinds de zomer weer op mijn eten aan het letten (dieet is een te groot woord en doe ik ook niet aan want ik heb ook een eetstoornisverleden) en ik ben al 7 kilo afgevallen.
Ik ben nu prima op gewicht. Ik zit weer op hetzelfde als op mijn 28ste voor ik kinderen had

Tuurlijk is het allemaal niet meer zo strak als toen maar dat vind ik niet erg..
  maandag 10 november 2008 @ 10:33:24 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63096646
Ik ben erg goed in wollig Bix.
Maar ik bedoel het wel goed hoor.
En ja miss_sly, ik snap wel wat je zegt, maar ik snap de anderen (mezelf oa. ) ook.
Ook komend vanuit (en ja, ik heb het er zelf aangevreten) als zij zichzelf al te dik vind, dan moet ik in haar ogen vast niet eens meer over straat mogen. En ja... ik weet ook dat het zo niet werkt, dat mensen alleen zichzelf dan te dik vinden, maar toch... zo lees ik dat dan weer.

Zo, en verder zal ik me hier onthouden van dieet- en lijnposts, 1 dieettopic in mijn AT is genoeg.
pi_63096673
Als het inderdaad kwetsend overkwam, hierbij mijn excuses.
pi_63096741
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:23 schreef bixister het volgende:
in weze. je lijkt johan cruijff wel!

ik moet ook maar weer es die knop gaan omzetten. groei echt dicht! misschien dat shieet eens proberen, maar dat lust de rest van 't gezin niet dus ben ik altijd apart voor mezelf aan 't koken. lijkt me niet iets om lang vol te houden.
Zulke rare dingen zitten er toch niet in het shieet? Juist niet, het is juist heel eenvoudig in te passen in je dagelijkse voeding, lijkt me.
pi_63096777
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben erg goed in wollig Bix.
Maar ik bedoel het wel goed hoor.
En ja miss_sly, ik snap wel wat je zegt, maar ik snap de anderen (mezelf oa. ) ook.
Ook komend vanuit (en ja, ik heb het er zelf aangevreten) als zij zichzelf al te dik vind, dan moet ik in haar ogen vast niet eens meer over straat mogen. En ja... ik weet ook dat het zo niet werkt, dat mensen alleen zichzelf dan te dik vinden, maar toch... zo lees ik dat dan weer.

Zo, en verder zal ik me hier onthouden van dieet- en lijnposts, 1 dieettopic in mijn AT is genoeg.
Mja, je zet het in kleine lettertjes, maar volgens mij is dat juist vaak waar dit soort opmerkingen vandaan komen ndaar slanke mensen die toch vinden dat ze (even) ergens op moeten letten. Het zelf overgewicht hebben en dus eigenlijk ook vinden dat mensen die geen overgewicht hebben dan niet moeilijk zouden moeten doen. En dan komt dus dat wat huuphuup schrijft om de hoek kijken.
pi_63096794
ik ben bijvoorbeeld de enige thuis die rijst lust. ik dacht dat de helft van 't dieet uit rijst bestond? maar misschien moet ik me er nog eens rustig in verdiepen.
  maandag 10 november 2008 @ 10:41:24 #72
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63096807
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:54 schreef Jelief het volgende:

[..]

dat wil ik ook maar eerst nog een kindje voeden en dan ga ik er echt een keer over praten met de huisarts
Dito!

[edit] hopen dat ik niet al te veel aankom deze zwangerschap, dat ik erna ook nog ietsje kwijt kan raken ongeveer maatje 42/44 is wel mijn richtpunt en dan hopen die enorme voorgevel minimaliseren.

[ Bericht 12% gewijzigd door Noli. op 10-11-2008 10:47:53 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_63096814
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:40 schreef bixister het volgende:
ik ben bijvoorbeeld de enige thuis die rijst lust. ik dacht dat de helft van 't dieet uit rijst bestond? maar misschien moet ik me er nog eens rustig in verdiepen.
Nee joh, de rijst is alleen in het weekend en is optioneel. Het afvallen zou sneller kunnen gaan als je dat doet, maar ik doe dat rijstgedeelte ook niet. Het is vooral geen suikers en weinig koolhydraten zoals uit pasta en aardappels.
pi_63096947
ja maar pasta of aardappels is hier zo'n beetje standaard de basis van de maaltijd. heeft iemand nog een snel linkje naar dat shieet voor me of zal ik zelf gewoon even zoeken?
  maandag 10 november 2008 @ 10:49:15 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63096963
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mja, je zet het in kleine lettertjes, maar volgens mij is dat juist vaak waar dit soort opmerkingen vandaan komen ndaar slanke mensen die toch vinden dat ze (even) ergens op moeten letten. Het zelf overgewicht hebben en dus eigenlijk ook vinden dat mensen die geen overgewicht hebben dan niet moeilijk zouden moeten doen. En dan komt dus dat wat huuphuup schrijft om de hoek kijken.
Ja, maar daar komt dus wat ik zei ook om de hoek kijken.
Ik vind dat er toch echt een wezenlijk verschil is tussen 'een paar kilo te veel' en 'er niet uit zien'.
Maar goed, ik zou het er niet meer over hebben. Dit is iets waar men over en weer toch niet uit zal komen. Deze discussie is al heel veel vaker gevoerd.
  maandag 10 november 2008 @ 10:51:04 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63097004
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:48 schreef bixister het volgende:
ja maar pasta of aardappels is hier zo'n beetje standaard de basis van de maaltijd. heeft iemand nog een snel linkje naar dat shieet voor me of zal ik zelf gewoon even zoeken?
Hij staat in de OP van het slank topic in LIF, zo is hij altijd makkelijk te vinden.
SHE-eet

In diezelfde OP staan trouwens ook wat makkelijke thuis-sport-oefeningen.
Slank de winter in #304 met leuke moeders en drank...
pi_63097016
bij mij is die grens inmiddels wel bereikt, ik baal er best van. en toch net bij de koffie weer een handje pepernoten weggewerkt he.
pi_63097029
dankjewel BE! misschien toch maar weer eens een weegschaal aanschaffen en er een serieus project van maken. al durf ik niet goed te kijken naar het startgewicht dat ie zal aangeven!

[ Bericht 55% gewijzigd door bixister op 10-11-2008 10:57:23 ]
pi_63097147
Oh 1 handje pepernoten maar, dat valt nog mee

Ik heb net een zakje van die kleine rijstewafeltjes met honing verslonden. En ik dacht dat dat best meeviel tot ik op het zakje keek
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 november 2008 @ 10:58:37 #80
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63097177
als ik de laatste tijd zin heb in iets lekkers, snaai ik worteltjes of komkommer
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 10 november 2008 @ 10:59:40 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63097201
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:51 schreef bixister het volgende:
dankjewel BE! misschien toch maar weer eens een weegschaal aanschaffen en er een serieus project van maken. al durf ik niet goed te kijken naar het startgewicht dat ie zal aangeven!
Je kan ook meten ipv wegen he. Maar dat doe ik zelf ook niet hoor.
Oh, en ik kan meelezen met het slank-topic of het dieettopic ook echt aanraden. Ik vind het iig heel erg stimulerend en komt best veel nuttige tips en lekkere recepten tegen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 november 2008 @ 11:00:53 #82
13151 crew  Rewimo
pi_63097222
Wat is een shieet nu weer?

Ik kan helemaal niet meepraten over dieet houden, want ik moet gewoon heel raar eten in vergelijking met jullie Heel veel eiwitten, en vetten en suikers racen er zo doorheen (al is het ook weer niet zo dat ik die maar onbeperkt naar binnen kan werken). Afvallen doe ik allang niet meer, maar ik ben wel een stuk gezonder dan ruim 50 kilo geleden Mijn vel zit stukken lekkerder

En ja, maat 38 is voor mij helemaal een utopie. Maar juist omdat ik zo dik ben geweest kan ik me zó goed voorstellen dat je je lekker zittende vel wilt behouden, welke maat je ook hebt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63097246
ja, dat lijkt me ook wel een goed idee.

en ondertussen heb ik steeds dit liedje in m'n hoofd omdat anna dat zo leuk vindt.
pi_63097260
rewimo, fijn dat je 't nu zo goed in balans hebt! heb je nog een recente foto van jezelf?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 november 2008 @ 11:03:43 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63097272
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:02 schreef bixister het volgende:
ja, dat lijkt me ook wel een goed idee.

en ondertussen heb ik steeds dit liedje in m'n hoofd omdat anna dat zo leuk vindt.
mika is ook leuke muziek
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63097299
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:03 schreef Ynske het volgende:

[..]

mika is ook leuke muziek

en hij is ook lekker!
  maandag 10 november 2008 @ 11:05:17 #87
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63097309
Die van mij zingen dankzij een erg fijne bierreclame alleen nog maar:
"Life is life! LALAAALALALA.. Labadapapa LIFE! LALAALALALA.. Life is life! enz enz enz.."
Maxi, Midi & Mini
pi_63097380
Hier is HSM erg hot...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 november 2008 @ 11:10:00 #89
13151 crew  Rewimo
pi_63097398
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:03 schreef bixister het volgende:
rewimo, fijn dat je 't nu zo goed in balans hebt! heb je nog een recente foto van jezelf?
Alleen van mijn gezicht (door Christan genomen in Turkije). Niet schrikken

pi_63097429
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je kan ook meten ipv wegen he. Maar dat doe ik zelf ook niet hoor.
Oh, en ik kan meelezen met het slank-topic of het dieettopic ook echt aanraden. Ik vind het iig heel erg stimulerend en komt best veel nuttige tips en lekkere recepten tegen.
Is dat wel een beetje tussen te komen? Niet te veel kliekje waar niet gezellig mee te doen is?
Ik lurk er wel eens, maar het is zo on'-kent-ons dat het me een beetje afschrikt
pi_63097543
ja aan nieuwe kliekjes heb ik ook geen behoefte, maar ik zou het dan denk ik ook puur gebruiken voor het rapporteren van m'n voortgang, zodat het als een soort weightwatch-meld-plicht-effect werkt.
pi_63097551
rewimo, mooie foto! je ziet er echt goed uit!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 november 2008 @ 11:18:14 #93
13151 crew  Rewimo
pi_63097572
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:17 schreef bixister het volgende:
rewimo, mooie foto! je ziet er echt goed uit!
Dank je wel
  maandag 10 november 2008 @ 11:18:18 #94
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63097574
Wie zocht laatst toch hét recept voor goede kruidnoten? (lekker, samen met al die dieet-praat hier )
Memmel toch of was het toch Macka?

Maar voor de liefhebbers..
www.sinterklaasrecepten.com !

Heerlijke en best simpele receptjes. En er staat zelfs een (niet al te ingewikkeld) receptje op voor pepernoten.
Iets wat ik zelf (samen met marsepein) ook een keer zelf wil proberen te maken. Nou bakt onze bakker hier in het durrep ze gelukkig ook elk jaar dus ik hoef sinds jaren niet meer zonder te zitten.
Marsepein lust ik eigenlijk alleen van zo'n groot stuk varken van de V&D. Schijnbaar zit daar bijna geen kleurstof en andere rommel door(?). Al dat (kleine)(voorverpakte) marsepein spul lust ik eigenlijk niet, vind het ronduit vies en word er vaak misselijk en krijg er hoofdpijn van.
Maxi, Midi & Mini
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 november 2008 @ 11:19:19 #95
13151 crew  Rewimo
pi_63097594
Dat was ik, Noli (maar anderen misschien ook wel ). Bedankt!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 november 2008 @ 11:19:25 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63097596
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:18 schreef Noli. het volgende:
Wie zocht laatst toch hét recept voor goede kruidnoten? (lekker, samen met al die dieet-praat hier )
Memmel toch of was het toch Macka?

Maar voor de liefhebbers..
www.sinterklaasrecepten.com !

Heerlijke en best simpele receptjes. En er staat zelfs een (niet al te ingewikkeld) receptje op voor pepernoten.
Iets wat ik zelf (samen met marsepein) ook een keer zelf wil proberen te maken. Nou bakt onze bakker hier in het durrep ze gelukkig ook elk jaar dus ik hoef sinds jaren niet meer zonder te zitten.
Marsepein lust ik eigenlijk alleen van zo'n groot stuk varken van de V&D. Schijnbaar zit daar bijna geen kleurstof en andere rommel door(?). Al dat (kleine)(voorverpakte) marsepein spul lust ik eigenlijk niet, vind het ronduit vies en word er vaak misselijk en krijg er hoofdpijn van.
dat was Bar volgens mij
Today is life -

Dale Carnegie
pi_63098344
Ik zocht het idd ook.

Lijnen doe ik niet meer aan, ben door de "stress"best wel veel afgevallen, en nu hang ik dan eigenlijk al tijden op gewicht en ben er blij mee.
En straks zal het ook alleen maar beter gaan doordat ik ga trimmen/lopen trainen voor een marathon
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_63098614
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:33 schreef Brighteyes het volgende:

Dat heb ik ook.
pi_63099444
Help... Ik krijg gen thuishulpmet die kleintjes!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Jubileum moderator maandag 10 november 2008 @ 12:52:41 #100
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63099558
Dat meen je niet Vamp? Dat kan toch niet?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')