abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68161630
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat een zooitje is het daar.

Het trieste is dat het dat ook al was voor de "crisis". Criminaliteit was altijd al een groot probleem in Detroit. Iedereen die de mogelijkheid had/heeft om er weg te gaan, deed/doet dat.
  zondag 19 april 2009 @ 10:07:10 #52
141482 Q.
JurassiQ
pi_68161653
Detroit staat ook redelijk uitgebreid op Google Streetview, kan je zelf een idee krijgen van de troosteloosheid.
For great justice!
pi_68162533
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:24 schreef zakjapannertje het volgende:
in dit artikel stelt de auteur voor dat de autofabrikanten zich meer moeten toeleggen op het maken van voertuigen voor in het openbaar vervoer en bv. accu's voor elektrische auto's, producten waar nu meer vraag naar zal zijn, o.a. omdat de Obama-regering van plan is een nationaal spoornetwerk met hogesnelheidstreinen aan te leggen:
[..]

http://www.theglobalist.com/storyid.aspx?StoryId=7604
Je kunt je afvragen of EU en JPN door relatief zuinige auto's te maken en relatief goed OV te hebben het de VS mogelijk hebben gemaakt zo lang door te gaan op hun heilloze Hummer pad. Als 'wij' ook waren blijven gas guzzlen was de olie al veel eerder zo schaars / duur geworden dat de VS veel eerder gedwongen zou zijn geweest ook iets te doen.

M.a.w. heeft de overheidsinterventie van EU en JPN wel enig effect gehad op wereldschaal?

SUVs zouden trouwens zowieso verboten moeten worden, al was het alleen maar ter bescherming van leuke vrouwtjes in Panda's en Ka's e.d. In deze tijden van vergrijzing is enige overheidsregulering in deze wel gewenst, maar daar laat de overheid het nu juist weer afweten.
Goud kan je niet bijdrukken
  zondag 19 april 2009 @ 11:07:42 #54
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68162650
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:01 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of EU en JPN door relatief zuinige auto's te maken en relatief goed OV te hebben het de VS mogelijk hebben gemaakt zo lang door te gaan op hun heilloze Hummer pad. Als 'wij' ook waren blijven gas guzzlen was de olie al veel eerder zo schaars / duur geworden dat de VS veel eerder gedwongen zou zijn geweest ook iets te doen.

M.a.w. heeft de overheidsinterventie van EU en JPN wel enig effect gehad op wereldschaal?
Beetje rare stelling, dat schaars worden van fossiele brandstoffen werd al in de jaren '70 aangekaart. Genoeg tijd om daar dus om in te springen. Autofabrikanten uit de VS hebben gewoon de hele tijd liggen te slapen, terwijl de Japanners nu een redelijk alternatief in de vorm van de Toyota Prius op de markt hebben.
quote:
SUVs zouden trouwens zowieso verboten moeten worden, al was het alleen maar ter bescherming van leuke vrouwtjes in Panda's en Ka's e.d. In deze tijden van vergrijzing is enige overheidsregulering in deze wel gewenst, maar daar laat de overheid het nu juist weer afweten.
Of de overheid faalt juist hard bij het ingrijpen door koste wat kost GM overeind te willen houden. Nog een ander voorbeeld: in die filmpjes zie je ook die kerel zich verwonderen waarom de overheid het nodig acht om met een heel ijzeren frame zo'n muur/façade nog overeind te houden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_68163149
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Beetje rare stelling, dat schaars worden van fossiele brandstoffen werd al in de jaren '70 aangekaart. Genoeg tijd om daar dus om in te springen. Autofabrikanten uit de VS hebben gewoon de hele tijd liggen te slapen, terwijl de Japanners nu een redelijk alternatief in de vorm van de Toyota Prius op de markt hebben.
[..]
Ja, maar toen bleek het later niet waar te zijn. Althans, nog lang niet zo ernstig als voorspeld. De idee van de vrije markt is natuurlijk dat de onzichtbare hand dit allemaal regelt: middels het schaarste / prijs mechanisme.
Als de overheid meent beter te weten wat iets kost dan de vrije markt krijg je altijd mis-allocatie van middelen. In dit geval werd in de 70-er jaren de olie kunstmatig schaars door ingrijpen van de OPEC overheden. Daarna werd door ingrijpen van de EU en JPN overheid de olie wereldwijd minder schaars en kon de VS door blijven gaan nog meer olie te verspillen dan de EU en JPN.
Dat dit nu (mede) de teloorgang van hun auto industrie veroorzaakt: het zij zo. Ze hebben inderdaad liggen slapen - en zijn dat blijven doen tot het - te laat was. Overheidsingrijpen zal ook nu weer niet helpen, dit stopt weer eens geld in verloren zaken.
quote:
Of de overheid faalt juist hard bij het ingrijpen door koste wat kost GM overeind te willen houden. Nog een ander voorbeeld: in die filmpjes zie je ook die kerel zich verwonderen waarom de overheid het nodig acht om met een heel ijzeren frame zo'n muur/façade nog overeind te houden.
De overheid faalt eigenlijk per definitie altijd. De overheid kan onmogelijk de prijs van wat dan ook bepalen. Dat kan alleen de markt. Foutieve prijzen leiden tot mis-allocatie van middelen en daarmee tot minder welvaart voor iedereen - gemiddeld dan.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_68163716
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:07 schreef Falco het volgende:

[..]Of de overheid faalt juist hard bij het ingrijpen door koste wat kost GM overeind te willen houden. Nog een ander voorbeeld: in die filmpjes zie je ook die kerel zich verwonderen waarom de overheid het nodig acht om met een heel ijzeren frame zo'n muur/façade nog overeind te houden.

GM wordt gecontroleerd ontmanteld.
GM is in sommige opzichten to big to fail, maar ook to big to exist
pi_68168838
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:01 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of EU en JPN door relatief zuinige auto's te maken en relatief goed OV te hebben het de VS mogelijk hebben gemaakt zo lang door te gaan op hun heilloze Hummer pad. Als 'wij' ook waren blijven gas guzzlen was de olie al veel eerder zo schaars / duur geworden dat de VS veel eerder gedwongen zou zijn geweest ook iets te doen.

M.a.w. heeft de overheidsinterventie van EU en JPN wel enig effect gehad op wereldschaal?
Europa en Japan hebben nooit de grote oliereserves gehad die de VS heeft gehad (en nu nog wel heeft), zij zijn dus al langer van import afhankelijk geweest en waren dus altijd bewuster geweest dat de olie een schaars goed is waar je dus zuinig mee om moet springen, zeker is dat het geval met Japan, ook de uitgebreidere verzorgingsstaat dan in de VS maakt om deze te bekostigen een relatief hoge belastingheffing op olie noodzakelijk, ook doordat Europa en Japan veel dichter bevolkt zijn dan de VS en vooral Japan weinig ruimte heeft voor ruim opgezette woonwijken is OV er veel rendabeler en autogebruik er minder aantrekkelijk door de relatief smalle wegen en de grotere kans op opstoppingen en files, het is nog de vraag of in de VS de mensen bereid zullen zijn de auto te laten staan voor het openbaar vervoer omdat de steden daar lang niet op zijn aangepast zoals in Europa en Japan

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 19-04-2009 14:54:44 ]
pi_68170245
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:40 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Europa en Japan hebben nooit de grote oliereserves gehad die de VS heeft gehad (en nu nog wel heeft), zij zijn dus al langer van import afhankelijk geweest en waren dus altijd bewuster geweest dat de olie een schaars goed is waar je dus zuinig mee om moet springen, zeker is dat het geval met Japan, ook de uitgebreidere verzorgingsstaat dan in de VS maakt om deze te bekostigen een relatief hoge belastingheffing op olie noodzakelijk, ook doordat Europa en Japan veel dichter bevolkt zijn dan de VS en vooral Japan weinig ruimte heeft voor ruim opgezette woonwijken is OV er veel rendabeler en autogebruik er minder aantrekkelijk door de relatief smalle wegen en de grotere kans op opstoppingen en files, het is nog de vraag of in de VS de mensen bereid zullen zijn de auto te laten staan voor het openbaar vervoer omdat de steden daar lang niet op zijn aangepast zoals in Europa en Japan
Maar in de US komt nu coast to coast superrail ala Japan, dus dat zal schelen in het kerosine verbruik
pi_68171115
-edit-
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_68173927
quote:
Op zondag 19 april 2009 15:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Maar in de US komt nu coast to coast superrail ala Japan, dus dat zal schelen in het kerosine verbruik
ligt er aan waar de stations voor deze treinen komen, als ze midden in de stad komen vereist dat een uitgekiend systeem van openbaar vervoer tot aan bijna je voordeur om ze bereikbaar te maken, aan de rand van de stad is dat niet zo noodzakelijk en kunnen mensen er met de auto komen en die ook makkelijker parkeren daar omdat er ook meestal veel meer ruimte daarvoor is

[ Bericht 0% gewijzigd door zakjapannertje op 19-04-2009 18:40:33 ]
  maandag 20 april 2009 @ 15:17:33 #61
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68204386
Wat een nare beelden zijn dat toch van al die vervallen huizen en bedrijfspanden.

Hier bijvoorbeeld een oud station: http://www.forgottendetroit.com/mcs/01.htm Waarom gebeurt daar niets mee vraag ik me af. Het lijkt wel of ze het gewoon laten staan om weg te rotten. Bij zo'n gebouw zou ik zeggen: of je vindt het een monument en je knapt het op, of je breekt het helemaal af. Beide opties zullen wel te duur zijn.

edit: toch slopen dus
quote:
The Detroit City Council voted on April 7, 2009 to demolish the building, passing the resolution that calls for the expedited demolition.
http://en.wikipedia.org/wiki/Michigan_Central_Station
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 20 april 2009 @ 17:16:54 #62
141482 Q.
JurassiQ
pi_68208516
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:17 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat een nare beelden zijn dat toch van al die vervallen huizen en bedrijfspanden.

Hier bijvoorbeeld een oud station: http://www.forgottendetroit.com/mcs/01.htm Waarom gebeurt daar niets mee vraag ik me af. Het lijkt wel of ze het gewoon laten staan om weg te rotten. Bij zo'n gebouw zou ik zeggen: of je vindt het een monument en je knapt het op, of je breekt het helemaal af. Beide opties zullen wel te duur zijn.

edit: toch slopen dus
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Michigan_Central_Station
Tja, prachtig pand maar als je echt geen geld hebt is slopen echt de enige optie.
For great justice!
pi_68334811
In Flint Michigan (ja, van de Moore film) zijn er nu plannen om echt op grote schaal hele buurten te gaan slopen, zodat de rest van de stad weer de aandacht en fondsen kan krijgen voor een beetje redelijk niveau.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:54:58 #64
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68336104
Hier nog een mooi filmpje van wat verlaten wolkenkrabbers.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_68340282
Triest!
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:20:56 #66
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68341026
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:17 schreef HiZ het volgende:
In Flint Michigan (ja, van de Moore film) zijn er nu plannen om echt op grote schaal hele buurten te gaan slopen, zodat de rest van de stad weer de aandacht en fondsen kan krijgen voor een beetje redelijk niveau.
Detroit is niks vergeleken met Flint. Da's helemaal een bende daar. Ben er een keer door heen gereden en was meteen twintig jaar ouder.

Detroit heeft best veel slechte wijken echter downtown is helemaal zo slecht nog niet, tuurlijk, het kan altijd beter maar het viel me nog mee toen ik er laatst was voor een baseball game.

't Zijn veel wijken die totaal verrot zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_73460089
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_73461568
quote:
Ja, heb 't artikel gelezen. Wel opmerkelijk ook dat Detroit qua aantal inwoners gehalveerd is. Dat was al veel langer aan de gang overigens.

Doet me ook denken aan een VPRO uitzending laatst over steden. Sommige steden hebben het en andere niet. Zo vond iemand dat voor Rotterdam op termijn alleen nog hoop was als ze zich bij Amsterdam aansloten. Zou best kunnen. In Rotterdam wordt gewerkt en in Amsterdam wordt geld verdiend.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_73461954
quote:
Wat vet haha uiteraard best triest. Maar je autootje parkeren in zo'n ding blijft ie i.i.g droog.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:24:39 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_73494348
quote:
Chaos at Cobo: Detroiters turn out for federal help

Detroit -- Thousands hoping to get applications for federal help on rent and utility bills turned Cobo Center into a chaotic scene today.

They came by foot, wheelchair, bicycle and car. About six left by ambulance after tensions rose and people were trampled, according to a paramedic on the scene. One unfortunate soul got his car booted.

Detroiters were trying to pick up 5,000 federal assistance applications from the city at Cobo because Detroit received nearly $15.2 million in federal dollars under the Homeless Prevention and Rapid Re-Housing Program, which is for temporary financial assistance and housing services to individuals and families who are homeless, or who would be homeless without this help.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_73670255
Luguber verhaal over mensen die niet kunnen worden begraven en in de vriezer van het mortuarium liggen.

http://www.rtl.nl/compone(...)cessie.avi_plain.xml
pi_73673503
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 02:01 schreef antonwachter het volgende:
Luguber verhaal over mensen die niet kunnen worden begraven en in de vriezer van het mortuarium liggen.

http://www.rtl.nl/compone(...)cessie.avi_plain.xml
Belachelijk en schandalig. Waar een groot land klein in kan zijn.
pi_73674227
Heeft detroit eigenlijk nog wijken die 'wel' in orde zijn?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73679746
De VPRO heeft er een tijd terug ook een mooie reportage over gemaakt. Was op de radio maar ze hebben de foto's die ze daar gemaakt eronder geplakt dus is het toch een soort film. Heel boeiend maar tegelijkertijd ook erg treurig.

http://download.omroep.nl(...)ETROIT3/DETROITDEF3/
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:22:43 #75
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73825274
Forgotten Detroit is een toffe site, hoewel het erg treurig is natuurlijk om te zien.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_73825904
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:22 schreef Proximo het volgende:
Forgotten Detroit is een toffe site, hoewel het erg treurig is natuurlijk om te zien.
Dank! Dat is inderdaad een leuke site om even door te browsen, vergane glorie van Detroit
Vind zoiets altijd wel indrukwekkend om te zien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:00:00 #77
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73827227





Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:00:54 #78
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73827255
Ik vind het indrukwekkend maar ook erg triest, vooral dat (eerder genoemde) Michigan Central Station... wat een symboliek daar ook van uitgaat.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:10:59 #79
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73827666
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:00 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik vind het indrukwekkend maar ook erg triest, vooral dat (eerder genoemde) Michigan Central Station... wat een symboliek daar ook van uitgaat.
Michigan Central is inderdaad wel het ultieme voorbeeld... als je ziet hoeveel aandacht daar ooit aan besteed is en het tragische lot wat het nu wacht
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:25:53 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73828262
Maar Chrysler en General Motors zijn toch failliet! Draaien die fabrieken daar nog wel onder overheidssteun, of ligt de stekker er gewoon uit. Na het faillisement hoorde je er eigenlijk helemaal niks meer van.

En Ford? Is daar nu al de beademing uitgetrokken? Die verliescijfers ontliepen die van de andere twee fabrikanten toch ook nauwelijks! Of bestaat dat nog?
The End Times are wild
pi_73834529
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:25 schreef LXIV het volgende:
Maar Chrysler en General Motors zijn toch failliet! Draaien die fabrieken daar nog wel onder overheidssteun, of ligt de stekker er gewoon uit. Na het faillisement hoorde je er eigenlijk helemaal niks meer van.

En Ford? Is daar nu al de beademing uitgetrokken? Die verliescijfers ontliepen die van de andere twee fabrikanten toch ook nauwelijks! Of bestaat dat nog?
Fiat was Chrysler te hulp geschoten. De VS en Canada hebben het grootste deel van GM in handen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:30:28 #82
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73843868
Detroit zit in de hoek waar de klappen vallen. Dit heeft niet met de crisis te maken, maar zelfs een marathon kan niet zonder problemen verlopen nu: Drie doden tijdens marathon Detroit
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:41:29 #83
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73844274
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Detroit zit in de hoek waar de klappen vallen. Dit heeft niet met de crisis te maken, maar zelfs een marathon kan niet zonder problemen verlopen nu: Drie doden tijdens marathon Detroit
Lopen in "motor city": da's natuurlijk sowieso al vragen om problemen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:44:00 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_73846556
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:25 schreef LXIV het volgende:
Maar Chrysler en General Motors zijn toch failliet! Draaien die fabrieken daar nog wel onder overheidssteun, of ligt de stekker er gewoon uit. Na het faillisement hoorde je er eigenlijk helemaal niks meer van.

En Ford? Is daar nu al de beademing uitgetrokken? Die verliescijfers ontliepen die van de andere twee fabrikanten toch ook nauwelijks! Of bestaat dat nog?
GM, Chrysler en zeker Ford zitten juist weer wat in de lift.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_73851399
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:00 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Ja, heb 't artikel gelezen. Wel opmerkelijk ook dat Detroit qua aantal inwoners gehalveerd is. Dat was al veel langer aan de gang overigens.

Doet me ook denken aan een VPRO uitzending laatst over steden. Sommige steden hebben het en andere niet. Zo vond iemand dat voor Rotterdam op termijn alleen nog hoop was als ze zich bij Amsterdam aansloten. Zou best kunnen. In Rotterdam wordt gewerkt en in Amsterdam wordt geld verdiend.
Veel steden hebben er last van dat de randgemeenten groeien doordat de boven en middenklasse uit de echte steden wegtrekt. Daarmee daalt ook het aantal mensen dat economisch flink kan bijdragen aan de faciliteiten. Wat weer tot verval kan leiden.
quote:
MISERY IN MOTOWN

Detroit has always been a gritty kind of place. Its 19th century prosperity was built on making iron and steel and then bending those metals into ships, railroad cars, stoves, wheels, and other products. Then, in 1897, another product was added to Detroit's output when Ransom Olds opened an automobile factory. Ten years later, Henry Ford's plant was churning out affordable Model Ts by the thousand. This was Detroit's golden age. The city's population grew by more than a million in 20 Downtown Detroit on a Monday morning. years. The downtown core was bustling


and vibrant, with huge and ornate picture palaces, bank towers, grand department stores, nightclubs, and restaurants.

During the 1950s, the car plants moved out of the city core; the land was cheaper and the plants could be bigger to meet rising demand. Between 1947 and 1958 automobile companies built 25 factories in the metropolitan Detroit region, but not one of them was built in the City of Detroit. Middle class, white auto workers followed the jobs. The department stores and posh hotels started to close. Only the bad guys were out and about on downtown streets at night. Everybody who could leave had gone, taking the city's tax base with them. The inner city of Detroit was left to poor, black people who had no options.

Racial tensions started to build: housing and education was sub-standard; the mostly white police department was accused of racism, and blacks couldn't get decent jobs. In July 1967, Detroit exploded in a week of riots, arson, looting, and violence. Inner city neighbourhoods crumbled into disrepair and buildings were left abandoned by their owners as worthless.

There have been many attempts to rescue Detroit from the sad state into which it has fallen. Some have worked for a while, but Motown remains a dysfunctional place--a city with an empty core.
http://www.thefreelibrary.com/Doughnut+cities:+everybody+connected+with+urban+planning+has+known...-a0118377283
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:27:03 #86
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73852508
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Veel steden hebben er last van dat de randgemeenten groeien doordat de boven en middenklasse uit de echte steden wegtrekt. Daarmee daalt ook het aantal mensen dat economisch flink kan bijdragen aan de faciliteiten. Wat weer tot verval kan leiden.
[..]

http://www.thefreelibrary.com/Doughnut+cities:+everybody+connected+with+urban+planning+has+known...-a0118377283
Alleen in rotterdam groeit de industrie, t.o.v detroit
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:29:39 #87
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73852610
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:44 schreef popolon het volgende:

[..]

GM, Chrysler en zeker Ford zitten juist weer wat in de lift.
Door gigantische financiële injecties van Ome Obama. Maar ook dat moet eens een keer ophouden..
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:10:44 #88
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_73854152
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:17 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat een nare beelden zijn dat toch van al die vervallen huizen en bedrijfspanden.

Hier bijvoorbeeld een oud station: http://www.forgottendetroit.com/mcs/01.htm Waarom gebeurt daar niets mee vraag ik me af. Het lijkt wel of ze het gewoon laten staan om weg te rotten. Bij zo'n gebouw zou ik zeggen: of je vindt het een monument en je knapt het op, of je breekt het helemaal af. Beide opties zullen wel te duur zijn.

edit: toch slopen dus
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Michigan_Central_Station
quote:
Demolition plan

On April 7, 2009 the Detroit City Council passed a resolution aimed at the demolition of the Depot.[5] Seven days later, Detroit resident Stanley Christmas sued the city of Detroit to stop the demolition effort, citing the National Historic Preservation Act of 1966.[6]
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:40:59 #89
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73857733
Department of Homeland security wil erin gaan zitten, maar de eigenaar doet moeilijk...
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_73859712
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:27 schreef Proximo het volgende:

[..]

Alleen in rotterdam groeit de industrie, t.o.v detroit
Ja was ook niet zozeer een reactie over dat Rotterdam meer over industriesteden in het algemeen en Detroit in het bijzonder. Rotterdam kan ook een grote klap krijgen als er echt wat geks met de haven gebeurt. Maar goed ze dekken zich redelijk in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:44:39 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_74109508
quote:
Detroit house auction flops for urban wasteland

On the auction block in Detroit: almost 9,000 homes and lots in various states of abandonment and decay from the tidy owner-occupied to the burned-out shell claimed by squatters.

Taken together, the properties seized by tax collectors for arrears and put up for sale last week represented an area the size of New York's Central Park. Total vacant land in Detroit now occupies an area almost the size of Boston, according to a Detroit Free Press estimate.

Despite a minimum bid of $500, less than a fifth of the Detroit land was sold after four days.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:42:01 #92
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_74111512
Zat even dit te kijken:


Wat een nachtmerrie, dit is werkelijk het avondland! Je ziet en weet gewoon dat dit vroeger goede buurten waren met mooie huizen (met achtergelaten zeilboten en uitgebrande campers). Nu is het een en al ghetto. Let wel: dit kan ook in Nederland gebeuren als we economisch op ons gat liggen, moet je kijken hoe snel jouw groene en gezinsvriendelijke buurt dan verpaupert

[ Bericht 0% gewijzigd door Demophon op 27-10-2009 15:21:41 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_74112905
Die beelden doen me altijd aan Half Life 2 denken.
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:32:10 #94
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76764570
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:50:49 #95
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_76765380
quote:
Even onthouden, interessant artikel .
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:10:06 #96
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_76771447
quote:
Hoe is het klimaat daar eigenlijk? Op het eerste gezicht ziet het plaatje er leuk uit, maar klinkt het als een utopie in mijn oren.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_76771582
In de sceintific american (nederlandse uitgave van januarie) staat een uitgebreid artikel over verticaal boeren.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:19:09 #98
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76771774
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe is het klimaat daar eigenlijk? Op het eerste gezicht ziet het plaatje er leuk uit, maar klinkt het als een utopie in mijn oren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit#Climate
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:13 schreef Basp1 het volgende:
In de sceintific american (nederlandse uitgave van januarie) staat een uitgebreid artikel over verticaal boeren.
Yep klopt: http://www.scientificamer(...)lks-skyscraper-farms

Growing Skyscrapers: The Rise of Vertical Farms

Growing Vertical: Skyscraper Farming

[ Bericht 23% gewijzigd door popolon op 13-01-2010 18:26:30 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_77491212
Tegenlicht: Doorstart Detroit
maandag 1 februari 2010 20:55 Ned 2
dinsdag 16 februari 2010 14:45 Ned 2 (Herhaling)


"Wat goed is voor General Motors, is goed voor Amerika," zo luidde jarenlang het gezegde. Wat is daarvan nu de betekenis sinds GM op 1 juni 2009 failliet ging? De autogigant, ooit de parel van de Amerikaanse economie, maakte een doorstart dankzij een miljardeninjectie van de Obama regering en werd gesommeerd af te slanken tot een kleiner, meer wendbaar bedrijf. In Tegenlicht een dag uit het leven van vier inwoners van Detroit en omgeving, wiens levens op verschillende manieren verbonden zijn met General Motors.
Een pastoor van een zwarte kerk. Een jonge student autodesign. Een arbeider en vakbondsman van een autofabriek. En een politicus die eigenaar is van duizenden verlaten huizen en fabrieken. Wat betekent het faillisement van GM voor deze mensen, en voor de keuzes die zij maken in hun leven en werk? En in hoeverre is het afslanken van een reus die jarenlang teveel en te grote auto's maakte een metafoor voor het afslanken van Amerika? Een land dat na enorme industriële en economische expansie in de 20ste eeuw, nu in crisis en met torenhoge werkeloosheid is begonnen aan de 21ste eeuw.

Wordt de nieuwe Amerikaanse eeuw opnieuw een eeuw van "bigger is better"? Of leidt de crisis tot nieuwe inzichten over groei? Is crisis ook opportunity?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_77491458
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:32 schreef Aether het volgende:
Tegenlicht: Doorstart Detroit
maandag 1 februari 2010 20:55 Ned 2
dinsdag 16 februari 2010 14:45 Ned 2 (Herhaling)


"Wat goed is voor General Motors, is goed voor Amerika," zo luidde jarenlang het gezegde. Wat is daarvan nu de betekenis sinds GM op 1 juni 2009 failliet ging? De autogigant, ooit de parel van de Amerikaanse economie, maakte een doorstart dankzij een miljardeninjectie van de Obama regering en werd gesommeerd af te slanken tot een kleiner, meer wendbaar bedrijf. In Tegenlicht een dag uit het leven van vier inwoners van Detroit en omgeving, wiens levens op verschillende manieren verbonden zijn met General Motors.
Een pastoor van een zwarte kerk. Een jonge student autodesign. Een arbeider en vakbondsman van een autofabriek. En een politicus die eigenaar is van duizenden verlaten huizen en fabrieken. Wat betekent het faillisement van GM voor deze mensen, en voor de keuzes die zij maken in hun leven en werk? En in hoeverre is het afslanken van een reus die jarenlang teveel en te grote auto's maakte een metafoor voor het afslanken van Amerika? Een land dat na enorme industriële en economische expansie in de 20ste eeuw, nu in crisis en met torenhoge werkeloosheid is begonnen aan de 21ste eeuw.

Wordt de nieuwe Amerikaanse eeuw opnieuw een eeuw van "bigger is better"? Of leidt de crisis tot nieuwe inzichten over groei? Is crisis ook opportunity?
Dank! Lijkt me wel interessant
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')