abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73825904
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:22 schreef Proximo het volgende:
Forgotten Detroit is een toffe site, hoewel het erg treurig is natuurlijk om te zien.
Dank! Dat is inderdaad een leuke site om even door te browsen, vergane glorie van Detroit
Vind zoiets altijd wel indrukwekkend om te zien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:00:00 #77
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73827227





Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:00:54 #78
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73827255
Ik vind het indrukwekkend maar ook erg triest, vooral dat (eerder genoemde) Michigan Central Station... wat een symboliek daar ook van uitgaat.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:10:59 #79
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73827666
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:00 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik vind het indrukwekkend maar ook erg triest, vooral dat (eerder genoemde) Michigan Central Station... wat een symboliek daar ook van uitgaat.
Michigan Central is inderdaad wel het ultieme voorbeeld... als je ziet hoeveel aandacht daar ooit aan besteed is en het tragische lot wat het nu wacht
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:25:53 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73828262
Maar Chrysler en General Motors zijn toch failliet! Draaien die fabrieken daar nog wel onder overheidssteun, of ligt de stekker er gewoon uit. Na het faillisement hoorde je er eigenlijk helemaal niks meer van.

En Ford? Is daar nu al de beademing uitgetrokken? Die verliescijfers ontliepen die van de andere twee fabrikanten toch ook nauwelijks! Of bestaat dat nog?
The End Times are wild
pi_73834529
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:25 schreef LXIV het volgende:
Maar Chrysler en General Motors zijn toch failliet! Draaien die fabrieken daar nog wel onder overheidssteun, of ligt de stekker er gewoon uit. Na het faillisement hoorde je er eigenlijk helemaal niks meer van.

En Ford? Is daar nu al de beademing uitgetrokken? Die verliescijfers ontliepen die van de andere twee fabrikanten toch ook nauwelijks! Of bestaat dat nog?
Fiat was Chrysler te hulp geschoten. De VS en Canada hebben het grootste deel van GM in handen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:30:28 #82
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73843868
Detroit zit in de hoek waar de klappen vallen. Dit heeft niet met de crisis te maken, maar zelfs een marathon kan niet zonder problemen verlopen nu: Drie doden tijdens marathon Detroit
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:41:29 #83
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73844274
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Detroit zit in de hoek waar de klappen vallen. Dit heeft niet met de crisis te maken, maar zelfs een marathon kan niet zonder problemen verlopen nu: Drie doden tijdens marathon Detroit
Lopen in "motor city": da's natuurlijk sowieso al vragen om problemen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:44:00 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_73846556
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:25 schreef LXIV het volgende:
Maar Chrysler en General Motors zijn toch failliet! Draaien die fabrieken daar nog wel onder overheidssteun, of ligt de stekker er gewoon uit. Na het faillisement hoorde je er eigenlijk helemaal niks meer van.

En Ford? Is daar nu al de beademing uitgetrokken? Die verliescijfers ontliepen die van de andere twee fabrikanten toch ook nauwelijks! Of bestaat dat nog?
GM, Chrysler en zeker Ford zitten juist weer wat in de lift.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_73851399
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:00 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Ja, heb 't artikel gelezen. Wel opmerkelijk ook dat Detroit qua aantal inwoners gehalveerd is. Dat was al veel langer aan de gang overigens.

Doet me ook denken aan een VPRO uitzending laatst over steden. Sommige steden hebben het en andere niet. Zo vond iemand dat voor Rotterdam op termijn alleen nog hoop was als ze zich bij Amsterdam aansloten. Zou best kunnen. In Rotterdam wordt gewerkt en in Amsterdam wordt geld verdiend.
Veel steden hebben er last van dat de randgemeenten groeien doordat de boven en middenklasse uit de echte steden wegtrekt. Daarmee daalt ook het aantal mensen dat economisch flink kan bijdragen aan de faciliteiten. Wat weer tot verval kan leiden.
quote:
MISERY IN MOTOWN

Detroit has always been a gritty kind of place. Its 19th century prosperity was built on making iron and steel and then bending those metals into ships, railroad cars, stoves, wheels, and other products. Then, in 1897, another product was added to Detroit's output when Ransom Olds opened an automobile factory. Ten years later, Henry Ford's plant was churning out affordable Model Ts by the thousand. This was Detroit's golden age. The city's population grew by more than a million in 20 Downtown Detroit on a Monday morning. years. The downtown core was bustling


and vibrant, with huge and ornate picture palaces, bank towers, grand department stores, nightclubs, and restaurants.

During the 1950s, the car plants moved out of the city core; the land was cheaper and the plants could be bigger to meet rising demand. Between 1947 and 1958 automobile companies built 25 factories in the metropolitan Detroit region, but not one of them was built in the City of Detroit. Middle class, white auto workers followed the jobs. The department stores and posh hotels started to close. Only the bad guys were out and about on downtown streets at night. Everybody who could leave had gone, taking the city's tax base with them. The inner city of Detroit was left to poor, black people who had no options.

Racial tensions started to build: housing and education was sub-standard; the mostly white police department was accused of racism, and blacks couldn't get decent jobs. In July 1967, Detroit exploded in a week of riots, arson, looting, and violence. Inner city neighbourhoods crumbled into disrepair and buildings were left abandoned by their owners as worthless.

There have been many attempts to rescue Detroit from the sad state into which it has fallen. Some have worked for a while, but Motown remains a dysfunctional place--a city with an empty core.
http://www.thefreelibrary.com/Doughnut+cities:+everybody+connected+with+urban+planning+has+known...-a0118377283
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:27:03 #86
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73852508
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Veel steden hebben er last van dat de randgemeenten groeien doordat de boven en middenklasse uit de echte steden wegtrekt. Daarmee daalt ook het aantal mensen dat economisch flink kan bijdragen aan de faciliteiten. Wat weer tot verval kan leiden.
[..]

http://www.thefreelibrary.com/Doughnut+cities:+everybody+connected+with+urban+planning+has+known...-a0118377283
Alleen in rotterdam groeit de industrie, t.o.v detroit
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 19 oktober 2009 @ 18:29:39 #87
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73852610
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:44 schreef popolon het volgende:

[..]

GM, Chrysler en zeker Ford zitten juist weer wat in de lift.
Door gigantische financiële injecties van Ome Obama. Maar ook dat moet eens een keer ophouden..
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:10:44 #88
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_73854152
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:17 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat een nare beelden zijn dat toch van al die vervallen huizen en bedrijfspanden.

Hier bijvoorbeeld een oud station: http://www.forgottendetroit.com/mcs/01.htm Waarom gebeurt daar niets mee vraag ik me af. Het lijkt wel of ze het gewoon laten staan om weg te rotten. Bij zo'n gebouw zou ik zeggen: of je vindt het een monument en je knapt het op, of je breekt het helemaal af. Beide opties zullen wel te duur zijn.

edit: toch slopen dus
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Michigan_Central_Station
quote:
Demolition plan

On April 7, 2009 the Detroit City Council passed a resolution aimed at the demolition of the Depot.[5] Seven days later, Detroit resident Stanley Christmas sued the city of Detroit to stop the demolition effort, citing the National Historic Preservation Act of 1966.[6]
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:40:59 #89
155616 Proximo
For god, king & country
pi_73857733
Department of Homeland security wil erin gaan zitten, maar de eigenaar doet moeilijk...
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_73859712
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:27 schreef Proximo het volgende:

[..]

Alleen in rotterdam groeit de industrie, t.o.v detroit
Ja was ook niet zozeer een reactie over dat Rotterdam meer over industriesteden in het algemeen en Detroit in het bijzonder. Rotterdam kan ook een grote klap krijgen als er echt wat geks met de haven gebeurt. Maar goed ze dekken zich redelijk in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:44:39 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_74109508
quote:
Detroit house auction flops for urban wasteland

On the auction block in Detroit: almost 9,000 homes and lots in various states of abandonment and decay from the tidy owner-occupied to the burned-out shell claimed by squatters.

Taken together, the properties seized by tax collectors for arrears and put up for sale last week represented an area the size of New York's Central Park. Total vacant land in Detroit now occupies an area almost the size of Boston, according to a Detroit Free Press estimate.

Despite a minimum bid of $500, less than a fifth of the Detroit land was sold after four days.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:42:01 #92
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_74111512
Zat even dit te kijken:


Wat een nachtmerrie, dit is werkelijk het avondland! Je ziet en weet gewoon dat dit vroeger goede buurten waren met mooie huizen (met achtergelaten zeilboten en uitgebrande campers). Nu is het een en al ghetto. Let wel: dit kan ook in Nederland gebeuren als we economisch op ons gat liggen, moet je kijken hoe snel jouw groene en gezinsvriendelijke buurt dan verpaupert

[ Bericht 0% gewijzigd door Demophon op 27-10-2009 15:21:41 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_74112905
Die beelden doen me altijd aan Half Life 2 denken.
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:32:10 #94
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76764570
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:50:49 #95
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_76765380
quote:
Even onthouden, interessant artikel .
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:10:06 #96
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_76771447
quote:
Hoe is het klimaat daar eigenlijk? Op het eerste gezicht ziet het plaatje er leuk uit, maar klinkt het als een utopie in mijn oren.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_76771582
In de sceintific american (nederlandse uitgave van januarie) staat een uitgebreid artikel over verticaal boeren.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:19:09 #98
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76771774
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe is het klimaat daar eigenlijk? Op het eerste gezicht ziet het plaatje er leuk uit, maar klinkt het als een utopie in mijn oren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit#Climate
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:13 schreef Basp1 het volgende:
In de sceintific american (nederlandse uitgave van januarie) staat een uitgebreid artikel over verticaal boeren.
Yep klopt: http://www.scientificamer(...)lks-skyscraper-farms

Growing Skyscrapers: The Rise of Vertical Farms

Growing Vertical: Skyscraper Farming

[ Bericht 23% gewijzigd door popolon op 13-01-2010 18:26:30 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_77491212
Tegenlicht: Doorstart Detroit
maandag 1 februari 2010 20:55 Ned 2
dinsdag 16 februari 2010 14:45 Ned 2 (Herhaling)


"Wat goed is voor General Motors, is goed voor Amerika," zo luidde jarenlang het gezegde. Wat is daarvan nu de betekenis sinds GM op 1 juni 2009 failliet ging? De autogigant, ooit de parel van de Amerikaanse economie, maakte een doorstart dankzij een miljardeninjectie van de Obama regering en werd gesommeerd af te slanken tot een kleiner, meer wendbaar bedrijf. In Tegenlicht een dag uit het leven van vier inwoners van Detroit en omgeving, wiens levens op verschillende manieren verbonden zijn met General Motors.
Een pastoor van een zwarte kerk. Een jonge student autodesign. Een arbeider en vakbondsman van een autofabriek. En een politicus die eigenaar is van duizenden verlaten huizen en fabrieken. Wat betekent het faillisement van GM voor deze mensen, en voor de keuzes die zij maken in hun leven en werk? En in hoeverre is het afslanken van een reus die jarenlang teveel en te grote auto's maakte een metafoor voor het afslanken van Amerika? Een land dat na enorme industriële en economische expansie in de 20ste eeuw, nu in crisis en met torenhoge werkeloosheid is begonnen aan de 21ste eeuw.

Wordt de nieuwe Amerikaanse eeuw opnieuw een eeuw van "bigger is better"? Of leidt de crisis tot nieuwe inzichten over groei? Is crisis ook opportunity?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_77491458
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:32 schreef Aether het volgende:
Tegenlicht: Doorstart Detroit
maandag 1 februari 2010 20:55 Ned 2
dinsdag 16 februari 2010 14:45 Ned 2 (Herhaling)


"Wat goed is voor General Motors, is goed voor Amerika," zo luidde jarenlang het gezegde. Wat is daarvan nu de betekenis sinds GM op 1 juni 2009 failliet ging? De autogigant, ooit de parel van de Amerikaanse economie, maakte een doorstart dankzij een miljardeninjectie van de Obama regering en werd gesommeerd af te slanken tot een kleiner, meer wendbaar bedrijf. In Tegenlicht een dag uit het leven van vier inwoners van Detroit en omgeving, wiens levens op verschillende manieren verbonden zijn met General Motors.
Een pastoor van een zwarte kerk. Een jonge student autodesign. Een arbeider en vakbondsman van een autofabriek. En een politicus die eigenaar is van duizenden verlaten huizen en fabrieken. Wat betekent het faillisement van GM voor deze mensen, en voor de keuzes die zij maken in hun leven en werk? En in hoeverre is het afslanken van een reus die jarenlang teveel en te grote auto's maakte een metafoor voor het afslanken van Amerika? Een land dat na enorme industriële en economische expansie in de 20ste eeuw, nu in crisis en met torenhoge werkeloosheid is begonnen aan de 21ste eeuw.

Wordt de nieuwe Amerikaanse eeuw opnieuw een eeuw van "bigger is better"? Of leidt de crisis tot nieuwe inzichten over groei? Is crisis ook opportunity?
Dank! Lijkt me wel interessant
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')