Er staat niet op de bon dat het om een showmodel, heb wel een beetje (75,-) korting gekregen. Er staan wel wat afkortingen en nummers op de factuur die verschillen met de andere factuur, misschien kunnen ze het daar aan zien.quote:Op zondag 9 november 2008 09:38 schreef Iblis het volgende:
Staat er niet op de bon dat je een showmodel hebt? Of heb je je een showmodel voor de volledige prijs laten aanpraten?
Ja, daar zijn verkopers voor en je bent er nog altijd zelf bij. En net of dat in andere winkels niet gebeurd.quote:Op zondag 9 november 2008 09:59 schreef robbie_G het volgende:
[quote]Op zondag 9 november 2008 09:49 schreef Dennis101 het volgende:
Hoezo voel je je bedonderd door de verkoper? Wat heeft hij verkeerd gedaan dan?
Hij heeft net zo lang op me in staan praten totdat ik een grotere tv mee nam, ook wel dom van me zelf. Maar als hij me gewoon had geadviseerd in hetgeen dat ik hebben wou dan had ik dit probleem nu niet gehad.
In elk geval voor mij de eerste en de laatste keer dat ik iets koop bij de mediamarkt!
Ik wil geen kleiner model, ik wil mijn geld terug en nooit meer wat met die lui te maken hebben. Ik mag uberhaupt hopen dat ze daar morgen een beetje vriendelijk zijn, want anders gaat het escaleren.quote:Op zondag 9 november 2008 10:02 schreef Dennis101 het volgende:
Je kunt wel nog proberen om hem te ruilen, dus voor een kleiner model. Wellicht zijn ze zo vriendelijk om dat nog wel voor je te doen.
Haha, je laat jezelf naaien, leest de algemene voorwaarden niet en gaat dan zeuren. Je mag blij zijn als ze hem willen ruilen voor je.quote:Op zondag 9 november 2008 10:11 schreef robbie_G het volgende:
[..]
Ik wil geen kleiner model, ik wil mijn geld terug en nooit meer wat met die lui te maken hebben. Ik mag uberhaupt hopen dat ze daar morgen een beetje vriendelijk zijn, want anders gaat het escaleren.
Begrijp jij dan echt niet dat jij diegene bent die hier moeilijk doet?quote:Op zondag 9 november 2008 10:18 schreef robbie_G het volgende:
zit geen enkel krasje op. Als die lui daar echt zo moeilijk zijn dan breng ik die andere tv ook maar terug, die heeft wel een verpakking.
En daar schiet je wat mee op? Ik snap echt niet waarom je (nu al) zo overdreven reageert. Je hebt de TV helemaal zelf gekocht en zelf je pinpas door die gleuf gehaald. Als je vond dat ie te groot was had je hem gewoon niet moeten kopen.quote:Op zondag 9 november 2008 10:18 schreef robbie_G het volgende:
zit geen enkel krasje op. Als die lui daar echt zo moeilijk zijn dan breng ik die andere tv ook maar terug, die heeft wel een verpakking.
nee!quote:Op zondag 9 november 2008 10:20 schreef Agorias het volgende:
[..]
Begrijp jij dan echt niet dat jij diegene bent die hier moeilijk doet?
Helemaal mee eens, en dat laatste zal idd waar zijn.quote:Op zondag 9 november 2008 10:14 schreef Agorias het volgende:
TS is een faler, je stemt zeker ook PvdA?.
Dat heeft hier niets mee te maken, die 14 dagen staat in de AV van de MM, en is gewoon een stukje coulance. Hoever ze daar in willen gaan is helemaal aan de mensen van de MM!quote:Op zondag 9 november 2008 10:29 schreef Pagan het volgende:
http://consuwijzer.nl/
Even doorlezen maar.
quote:Op zondag 9 november 2008 10:11 schreef robbie_G het volgende:
[..]
Ik wil geen kleiner model, ik wil mijn geld terug en nooit meer wat met die lui te maken hebben. Ik mag uberhaupt hopen dat ze daar morgen een beetje vriendelijk zijn, want anders gaat het escaleren.
Dus jij was er van overtuigd dat de beslissing die je nam op het moment van aankoop, de juiste was.quote:Op zondag 9 november 2008 09:26 schreef robbie_G het volgende:
De verkoper heeft me er van overtuigd dat ik voor 100cm moest gaan.
Enige punt hier is dat er niet verteld is op gemeld is op de bon dat het om een showmodel gaat en dat deze niet geruild mag worden. Dat is het enige waardoor hij nog op enige coulance kan rekenen.quote:Op zondag 9 november 2008 11:04 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dus jij was er van overtuigd dat de beslissing die je nam op het moment van aankoop, de juiste was.
Wat heeft de verkoper verkeerd gedaan waardoor jij nu zo geirriteerd reageert? Jij hebt de keuze gehad om een kleinere of grote TV te kopen en hebt zelfstandig besloten dat je toch maar de grote nam.
Ik zou als ik bij de MM werkte op geen enkele manier meewerken als er een klant zou komen met de melding dat de verkoper hier een fout heeft gemaakt, want dat heeft de verkoper niet.
Dat je je niet in voldoende hebt geinformeerd dat als blijkt dat de TV toch te groot zou zijn voor de woonkamer, dat is jouw probleem.
Dus je staat niet in je recht als je eist dat je het geld terug wil hebben. De MM kan uit coulance meewerken, maar zij hebben jou verkocht wat je zelf wilde hebben.
http://www.consuwijzer.nl(...)recht_maar_een_gunstquote:Ruilen; geen recht maar een gunst
U hebt een stoel gekocht die toch niet past bij de rest van de meubels. Of een stropdas die niet past bij uw overhemd. Mag u dan altijd ruilen? Bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het niet wilt hebben.
Let op: koopt u een product, en gaat dat te snel kapot? Volgens de wet is het product dan ondeugdelijk. Als dat zo is, hebt u wél recht op een nieuw product of een reparatie.
Wanneer mag ik iets ruilen?
Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dat mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels kunt u niet ruilen. Denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die speciaal voor u een bank bestellen. Of als u een keuken koopt.
Kan ik ook geld terugkrijgen?
Bij sommige winkels krijgt u uw geld terug als u een product terugbrengt. Dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen.
Als u een product aan de deur koopt, of via internet of telefoon, mag u het product meestal wel teruggeven. Dat komt omdat u dan een bedenktijd hebt. Dit betekent dat u binnen een bepaalde tijd kunt beslissen dat u het product toch niet wilt hebben. U kunt het dan teruggeven. Als u het product binnen de bedenktijd terugstuurt, moet de verkoper uw geld teruggeven.
Tip
Twijfelt u of een product wel helemaal is wat u zoekt? Vraag dan van tevoren aan de verkoper of u uw geld terugkrijgt als u het product terugbrengt.
De koper weet dat het om een showroommodel gaat, dus weet wat hij/zij koopt. Dat het misschien niet letterlijk op de bon staat (behalve de code) is niet relevant lijkt me.quote:Op zondag 9 november 2008 11:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Enige punt hier is dat er niet verteld is op gemeld is op de bon dat het om een showmodel gaat en dat deze niet geruild mag worden. Dat is het enige waardoor hij nog op enige coulance kan rekenen.
Waarom zou hij daar naar moeten bellen? Het enige wat die kunnen vertellen is dat het aan de MM ligt of dat ding teruggenomen gaat worden.quote:Op zondag 9 november 2008 11:21 schreef Stephe het volgende:
[..]
http://www.consuwijzer.nl(...)recht_maar_een_gunst
Bel even naar de consuwijzer, er wordt de laatste tijd flink reklame gemaakt voor die site
Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief
Alternatief is een baksteen in je ene hand meenemen naar de MediaMarkt en de televisie in je andere hand.
Hij moet niets, maar het kan je helpen in de voorbereiding. Je kan ook de emo spelen, maar daar kom je vast niet verder mee. Het gaat om een zakelijke overeenkomst.quote:Op zondag 9 november 2008 11:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom zou hij daar naar moeten bellen? Het enige wat die kunnen vertellen is dat het aan de MM ligt of dat ding teruggenomen gaat worden.
Dat is zeker wel relevant. Dit is om te zorgen dat demoproducten niet terug komen en dat de klant weet dat het product niet geruild mag worden. Er had door de verkoper op de bon gezet moet worden dat het om een demomodel ging en dat deze niet geruild mag worden (bedrijfsbeleid). De klant kan nu zeggen, ja er is me verteld dat ik hem gewoon mag ruilen. Anders had de klant hem misschien nooit gekocht als hij dit wel had geweten.quote:Op zondag 9 november 2008 11:24 schreef Dirkh het volgende:
[..]
De koper weet dat het om een showroommodel gaat, dus weet wat hij/zij koopt. Dat het misschien niet letterlijk op de bon staat (behalve de code) is niet relevant lijkt me.
Verplicht met uitzonderingen van. Al deze uitzonderingen staan in de algemene voorwaarden. Een van deze uitzonderingen is dat het product nog in de originele verpakking moet zitten.quote:Op zondag 9 november 2008 11:35 schreef DarkerThanBlack het volgende:
De MM is wel verplicht om je geld terug te geven als je niet tevreden bent. Dat staat in hun voorwaarden, dus zijn ze ook gewoon verplicht. Uitzonderingen staan altijd op het factuur. Dus staat er niks bijzonders op het factuur, dan kan je gewoon je geld terug krijgen. Lastige is wel dat je geen doos enzo hebt.
Dat dus. En je geeft een wel heel aparte invulling aan de term "advies"quote:Op zondag 9 november 2008 09:59 schreef robbie_G het volgende:
Hij heeft net zo lang op me in staan praten totdat ik een grotere tv mee nam, ook wel dom van me zelf. Maar als hij me gewoon had geadviseerd in hetgeen dat ik hebben wou dan had ik dit probleem nu niet gehad.
En voor welk model ga je die andere tv dan ruilen?quote:Op zondag 9 november 2008 10:18 schreef robbie_G het volgende:
Als die lui daar echt zo moeilijk zijn dan breng ik die andere tv ook maar terug, die heeft wel een verpakking.
Jij bent gewoon dom. Het zijn verkopers (bordjesoplezers), geen adviseurs. Laat je morgen nog even weten hoe het is gegaan?quote:Op zondag 9 november 2008 09:59 schreef robbie_G het volgende:
[quote]Op zondag 9 november 2008 09:49 schreef Dennis101 het volgende:
Hoezo voel je je bedonderd door de verkoper? Wat heeft hij verkeerd gedaan dan?
In elk geval voor mij de eerste en de laatste keer dat ik iets koop bij de mediamarkt!
Er zijn ook Full-HD schermen van 500 euro...quote:Op zondag 9 november 2008 15:21 schreef Remake het volgende:
75,- KORTING!!!!???
Ik kreeg 250,- korting op eenzelfde scherm bij mediamarkt arena
Jij bent echt kapot hard genaaid.....
Hij vind 100cm te groot voor de woonkamer en nu wil jij hem een 100cm in zijn slaapkamer laten hangen, vind ie niet grappig denk ik.quote:Op zondag 9 november 2008 16:58 schreef autootje het volgende:
Ik zou niet beginnen met dat je slecht geadviseerd bent maar dat de verkoper je 100cm adviseerde en dat bij thuiskomst je inzag dat het toch echt te groot was. Alleen waarom ruil je niet die wel in doos is en die niet in doos is laat je voor de slaapkamer aangezien je er sowieso 2 wilde?
In de meeste gevallen is de woonkamer groter dan de slaapkamerquote:Op zondag 9 november 2008 17:03 schreef autootje het volgende:
Haha, Hij geeft aan dat zijn woonkamer klein is. Nergens staat dat zijn slaapkamer ook klein is, vandaar dat ik dacht misshcien past ie beter in de slaapkamer. Maar goed, TS kan beste eerst even kijken wat MM zegt. Misschien doen ze helemaal niet moeilijk..
Tja, dan krijg je hier een geschil over de definitie 'originele verpakking'. De originele verpakking is wat mij betreft de verpakking waarin deze de winkel inkwam. Je zou dit echter ook kunnen interpreteren als de originele verpakking zoals deze aangekocht is.quote:Op zondag 9 november 2008 18:09 schreef mgerben het volgende:
TS, je kunt het op de voorwaarden gooien die op de bon staan.
Op de bon staat 'ruilen binnen 14 dagen in originele verpakking'.
Er staat (hopelijk) niet: Demomodel mag niet geruild worden.
Als dat er niet staat, dan ruil jij het ding volgens de voorwaarden in de verpakking waarin jij hem gekregen hebt.
Maar ja, Mediamarkt... die geven graag hun eigen draai aan hun eigen voorwaarden.
Ik ga ze binnenkort zelf op de kast jagen.
Succes!
quote:Op zondag 9 november 2008 10:11 schreef robbie_G het volgende:
Ik mag uberhaupt hopen dat ze daar morgen een beetje vriendelijk zijn, want anders gaat het escaleren.
Jij bent dus van saturn neem ik aan? Bij MM is het zo dat demomodellen in principe niet geruild/teruggebracht mogen worden. Dit moet dus wel op de bon vermeld staan, in dit geval helemaal aangezien het een model zonder doos is. Als servicemedewerker bij de MM (rotterdam) heb je hier niets over te zeggen en moet de afdeling goedkeuring geven om deze weer in te nemen.quote:Op zondag 9 november 2008 19:53 schreef oinkoink12 het volgende:
Hmm als servicemedewerker doen we mits deze tv in goede staat is (geen gebruikerssporen) niet moeilijk over een ruil. Voor showmodellen geven wij meestal geen geld terug maar een bon. Als het een gewoon model was geweest dan was zelfs geld terug geen probleem. Maarja tussen de Saturn en MM zit (als ik het zo hoor) wel een verschil in serviceverlening terwijl de hoofdlijnen hetzelfde zijn :S
Je was er toch zelf bij toen je die TV kocht?quote:Op zondag 9 november 2008 10:11 schreef robbie_G het volgende:
[..]
Hoi collegaquote:Op zondag 9 november 2008 20:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij bent dus van saturn neem ik aan? Bij MM is het zo dat demomodellen in principe niet geruild/teruggebracht mogen worden. Dit moet dus wel op de bon vermeld staan, in dit geval helemaal aangezien het een model zonder doos is. Als servicemedewerker bij de MM (rotterdam) heb je hier niets over te zeggen en moet de afdeling goedkeuring geven om deze weer in te nemen.
Vergeet dus niet dat hier om een exemplaar zonder doos gaat.
Probleem: Hoe weet jij als service medewerker dat deze zonder doos is meegenomen? In dit geval staat er dus niets op factuur. Goedkeuring is in principe niet nodig nee, maar in dit geval lijkt me dat toch wel.quote:Op zondag 9 november 2008 20:18 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Hoi collega
Ik heb er toch een andere menign over hij is toch ook weggegaan zonder doos, kan zo weer terug.
wij hebben daar volledige zeggenschap over, (anders kan je de afdeling wel sluiten als je elke keer goedkeuring nodig hebt).
hehe, Ik mag hopen dat je dat in de winkel niet daadwerkelijk doet...quote:Op zondag 9 november 2008 20:41 schreef oinkoink12 het volgende:
WWS openen en de huidige voorraad bekijken ?
Stel hij koopt hem 3 dagen terug, toen was de voorraad 0 (of misschien wel negatief als het systeem niet klopt) maar dat kan jij niet weten. Jij gaat nu kijken en er staan er 10 in het systeem, wat vertelt jou dat? Dat er 10 op voorraad en verder helemaal niets.quote:
Tip 1: niet naar MM gaanquote:Op zondag 9 november 2008 11:09 schreef Pheno het volgende:
Tip 1: niet naar MM gaan
Tip 2: laat je niet om praten
Tip 3: begin maar vast met fluitlessen.
Misschien dat ze coulant zijn, maar echt slim is het niet van je.
Je weet dat dit voor iedere 'standaard' elektronica winkel geld en dat ze allemaal hun gebreken hebben. En zeur niet dat ze niet de goedkoopste zijn, want tot 2 weken na aankoop heb je nog laagste prijs garantie.quote:Op zondag 9 november 2008 22:32 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tip 2: nooit iets bij die oplichters van MM kopen
Tip 3: altijd in een wijde boog om die klote zaak van MM heen lopen
Tip 4 : iedereen in je wijde omgeving afraden om ooit ook maar ene cent in die oplichterszaak te besteden
Tip 5 : iedereen hard uitlachen die weer eens zjin kop gestoten heeft bij de oplichters van MM
Tip 6 : nog harder beginnen te lachen als iemand beweert dat die oplichters de goodkoopste zijn
Tip 7 : begin maar met fluitlessen
En gratis Tip 8: google eens op mediamarkt en waterschade, geeft je een aardige indruk van de oplichters praktijken van de mediamarkt.
Tip 9: gebruik prijzen van MM (die soms wel erg laag zijn) bij onderhandeling bij andere winkels. It's gaf ons uiteindelijk 25% korting op een lcd tv om onder de prijs van MM te komen. (betaalden we uiteraard nog steeds te veel maar ach...)quote:Op zondag 9 november 2008 22:32 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tip 2: nooit iets bij die oplichters van MM kopen
Tip 3: altijd in een wijde boog om die klote zaak van MM heen lopen
Tip 4 : iedereen in je wijde omgeving afraden om ooit ook maar ene cent in die oplichterszaak te besteden
Tip 5 : iedereen hard uitlachen die weer eens zjin kop gestoten heeft bij de oplichters van MM
Tip 6 : nog harder beginnen te lachen als iemand beweert dat die oplichters de goodkoopste zijn
Tip 7 : begin maar met fluitlessen
En gratis Tip 8: google eens op mediamarkt en waterschade, geeft je een aardige indruk van de oplichters praktijken van de mediamarkt.
Waarom denk je dat die verkoper je die tv aangepraat heeft?quote:Op zondag 9 november 2008 09:26 schreef robbie_G het volgende:
De verkoper heeft me er van overtuigd dat ik voor 100cm moest gaan.
Het is een showmodel
Het was geen overjarig moel ofzo. Hij kreeg er deze week weer een voorraad van. Hij zij letterlijk: "ik geef je deze wel mee en dan zal ik hem weer even netjes voor je inpakken" mijn interpretatie hiervan was: ik zal hem weer in de doos doen waar hij uit komt, en niet, een sukje plastic er omheen!quote:Op maandag 10 november 2008 10:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die verkoper je die tv aangepraat heeft?
Dat je daar in trapt :S dus hij geeft je nu korting op een showroommodel terwijl ie ze volgende week weer binnen krijgt.. klinkt logischquote:Op maandag 10 november 2008 11:16 schreef robbie_G het volgende:
[..]
Het was geen overjarig moel ofzo. Hij kreeg er deze week weer een voorraad van. Hij zij letterlijk: "ik geef je deze wel mee en dan zal ik hem weer even netjes voor je inpakken" mijn interpretatie hiervan was: ik zal hem weer in de doos doen waar hij uit komt, en niet, een sukje plastic er omheen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |